موضوعات داغ

قدیمی ترین و جدیدترین خودروهای الکتریکی نیسان را ببینید + فیلم

عکس مطلب اول
جالب است بدانید که خودروهای الکتریکی در واقع قبل از خودروهای بنزینی وجود داشتند. حدودا در اوایل قرن بیست و یکم خودروهای الکتریکی در فروش از خودروهای بنزینی پیشی گرفتند. اولین نمونه های خودروهای الکتریکی کالسکه های بدون اسب بودند که از یک موتور و یک باتری برای حرکت آنها استفاده می شد.
متاسفانه مدت زیادی طول نکشید که خودروهای احتراق داخلی بازار را تحت سلطه خود در آوردند و امروز نیز همچنان این موضوع ادامه دارد. البته با وجود این قضیه بسیاری از خودروسازان در طول سال ها در زمینه فناوری خودروهای الکتریکی کارهایی انجام دادند.
افراد کمی از این موضوع اطلاع دارند که نیسان مدتها قبل از پیدایش خودروی الکتریکی امروزی لیف (که پرفروش ترین خودروی الکتریکی در سطح جهان است) در حال کار کردن در زمینه خودروهای الکتریکی بوده است.
اولین خودروی الکتریکی نیسان یک نمونه آزمایشی از یک وانت دو نفره الکتریکی به نام تاما بود. این وانت در سال 1947 تولید شد و ظرفیت حمل بار 500 کیلوگرم را داشت. موتور این وانت 4.5 اسب بخار قدرت داشت و از طراحی بدنه جدیدی برخوردار بود. حداکثر سرعت این وانت 34 کیلومتر در ساعت بود. اندکی بعد از آن، نیسان تا جایی پیش رفت که یک خودروی الکتریکی 4 نفره دو در تولید کرد که اولین خودروی سواری الکتریکی نیسان با حداکثر سرعت 35 کیلومتر در ساعت و برد حرکتی 65 کیلومتر با یک بار شارژ بود.

وانت الکتریکی تاما

وانت الکتریکی تاما

خودروی الکتریکی فعلی نیسان در سال 2018 مدل کاملا جدید نسل دوم نیسان لیف است که به زودی با باتری بزرگتر و برد حرکتی بیشتر به بازار عرضه خواهد شد. نیسان اعلام کرده است که در آینده نزدیک طیف مدل های الکتریکی خود را به طور قابل توجهی گسترش خواهد داد.

اولین خودروی سواری الکتریکی نیسان

اولین خودروی سواری الکتریکی نیسان

نیسان یک شرکت پیشرو در تولید و توسعه خودروهای الکتریکی بوده است. هدف نیسان که در این زمینه 70 سال سابقه دارد این است که مزایای خودروهای الکتریکی را به تعداد بیشتری از مردم در مکان های بیشتری در دنیا ارائه دهد.

نیسان لیف جدید

نیسان لیف جدید

با اینکه طراحی و فناوری خودروهای الکتریکی از زمان معرفی تاما بسیار دگرگون شده است، بسیاری از همان ویژگی ها و مزیت ها در نیسان لیف جدید نیز وجود دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد