موضوعات داغ

فورد ماستنگ پرفروش ترین خودروی اسپرت کوپه در سال 2017 شناخته شد

عکس مطلب اول
هفدهم آوریل برای طرفداران فورد ماستنگ روز خاصی است. در همین روز در سال 1964 شرکت فورد همزمان ماستنگ را در نمایشگاه خودروی نیویورک و در نمایندگی های فورد به معرض نمایش گذاشت که بلافاصله شور و هیجانی به پا کرد. اکنون 54 امین سالگرد تولید ماستنگ است و این خودروی عضلانی نمادین مقام پرفروش ترین خودروی اسپرت کوپه در سال 2017 را از آن خود کرده است. سال گذشته فورد 125.809 دستگاه فورد ماستنگ کوپه و کانورتیبل به فروش رساند.
اریک مرکله، تحلیلگر فروش شرکت فورد می گوید:
« مردم جهان در حال علاقه مند شدن به فورد ماستنگ هستند. ماستنگ بیانگر بهترین طراحی، عملکرد و آزادی امریکایی است و شخصیت و هویت واضحی دارد که برای همه افراد در تمام مکان ها جذاب است. »
ایالات متحده بهترین بازار این خودرو است و 81.866 دستگاه ماستنگ در آن به فروش رسیده است. با این حال اندکی بیش از یک سوم کل ماستنگ های پلاک شده مربوط به بازار کشورهای دیگر هستند، مخصوصا مردم بازار چین از ماستنگ خوششان می آید. سال گذشته فورد ماستنگ با فروش 7125 دستگاه، پرفروش ترین خودروی اسپرت کوپه در چین بود. مسلما محبوب ترین مدل این خودرو در سرتاسر جهان ماستنگ GT با موتور V8 پنج لیتری است.
سال 2017 سومین سال متوالی بود که فورد ماستنگ پرفروش ترین خودروی اسپرت کوپه در جهان نامیده شد. ماستنگ در سال 2016 پرفروش ترین خودروی اسپرت در اروپا نیز بود. از زمانی که در سال 2015 فروش آن در سطح جهان آغاز شد، فورد 418 هزار دستگاه ماستنگ در سرتاسر جهان به فروش رسانده است. در حال حاضر این خودرو در 146 کشور مختلف به فروش می رسد که 6 تای آنها سال گذشته اضافه شدند که بازار برزیل، جزایر پالائو و ساحل عاج جزو آنها هستند.
فورد در سال 2018 داخل و خارج ماستنگ را به روز رسانی کرده است. فورد نمای جلو و عقب ماستنگ را اصلاح کرد، گزینه موتور V6 را حذف کرد و قدرت موتورهای 5.0 لیتری V8 و 2.3 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ را افزایش داد. موتور 5.0 لیتری 460 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و موتور 2.3 لیتری 310 اسب بخار قدرت و 474 نیوتن متر گشتاور دارد. هر دو موتور با گیربکس های 6 دنده دستی و 10 دنده اتوماتیک ارائه می شوند.
فورد ماستنگ به مدت 54 سال یک خودروی نمادین بوده است. درست است که این خودرو دوره های بدی را نیز پشت سر گذاشته است اما در طول بیش از نیم قرن محبوبیت خود را حفظ کرده است. این خودرو قدرت بالا و ظاهر خوبی دارد و اکنون مردم جهان می توانند از آن لذت ببرند. احتمالا مدل ارتقا یافته ماستنگ همچنان در سال 2018 فروش خوبی داشته باشد و شاید سال بعد مجددا لقب پرفروش ترین خودروی اسپرت کوپه را کسب کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد