موضوعات داغ

پورشه 911 GT3-RS جدید 24 ثانیه سریعتر از نسل قبلی خود است + فیلم

عکس مطلب اول
چند روز پیش اخباری مربوط به جدیدترین مدل پورشه 911 GT3-RS منتشر شد که پیست نوربرگ رینگ را در مدت زمان 6 دقیقه و 56 ثانیه طی کرده است و اکنون پورشه این موضوع را تایید کرده است. تایم دقیق ثبت شده 6 دقیقه و 56.4 ثانیه است و راننده مسابقه ای کوین استر پشت فرمان این خودرو بوده است که موفق شد با GT3-RS جدید 24 ثانیه سریعتر از نسل قبلی آن این پیست را طی کند که اختلاف فوق العاده ای است.
این خودرو توسط راننده آزمایشی پورشه لارس کرن نیز رانده شد که همراه با کوین استر 4 دور پیست نوربرگ رینگ (به طول 20.6 کیلومتر) را طی کردند که زمان هر 4 دور کمتر از 7 دقیقه بود و اختلاف آنها با هم فقط چند دهم ثانیه بود. این موضوع نشان می دهد که این خودروی اسپرت تنفس طبیعی در دستان یک راننده ماهر بسیار سریع است و می تواند تایم های پیوسته ای را ثبت کند و ثابت می کند که سریعترین تایم ثبت شده از روی شانس و اقبال نبوده است!
طبق گفته پورشه ثبت سریعترین تایم در ساعت 11:40 صبح دوشنبه 16 آوریل 2018 در شرایط ایده آل در حالی که دمای پیست 18 درجه سانتی گراد و دمای محیط 14 درجه سانتی گراد بود آغاز شده است. استر که 29 سال سن دارد از عملکرد GT3-RS بسیار شگفت زده شد و می گوید که از نظر ترمزگیری و عبور از پیچ ها با سرعت بالا تقریبا مشابه خودروی مسابقه ای پورشه GT3-R است!
خودرویی که این تایم را ثبت کرد استاندارد بود و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده بود که شانس سریعتر بودن آن در این پیست را افزایش دهد. البته GT3-RS مذکور مجهز به لاستیک های میشلین پایلوت اسپرت Cup 2 R بود که هم اکنون برای این خودرو ارائه نمی شود ولی مشتریان به زودی از آن بهره مند خواهند شد. این لاستیک ها کاملا مطابق با قوانین اتحادیه اروپا و ایالات متحده هستند. سایز این تایرها در جلو 265/35ZR20 و در عقب 325/30ZR21 است و برای مدل توانمند GT2-RS نیز ارائه می شوند.

رکورد جدید  پورشه 911 GT3-RS

رکورد جدید پورشه 911 GT3-RS

هنوز هم گران ترین و قویترین مدل 911 یعنی GT2-RS با اختلاف قابل توجهی سریعتر از GT3-RS است زیرا پاییز سال پیش تایم 6 دقیقه و 47.3 را در این پیست ثبت کرد. این دو مدل 911 همان روندی را دنبال می کنند که پورشه 918 در سال 2013 با ثبت تایم 6 دقیقه و 57 آن را آغاز کرد. واقعا باعث شگفتی است که یک خودروی اسپرت سنتی با موتور تنفس طبیعی یک ابرخودروی هایبرید بسیار گران قیمت که حدودا 5 سال پیش معرفی شد و بسیار قویتر از آن است را شکست داده است. عملکرد جدید GT3-RS نشان دهنده پیشرفت پورشه در چند سال اخیر است و با اینکه از نظر عده ای تایمهای نوربرگ رینگ واقعا اهمیتی ندارند ولی وقتی با خودرویی مانند GT3-RS سر و کار داریم که با اولویت رانندگی در پیست ساخته شده است، این تایم ها اهمیت زیادی دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد