موضوعات داغ

نگاهی به قیمت و بازار دست دوم جک J5؛ پر فروش فراموش شده

عکس مطلب اول
جک j5 را باید در زمره خودروهای چینی تحول ساز در بازار کشورمان قلمداد کرد. این سدان خانوادگی کامپکت که در سگمنت ابعادی سمند و دنا و امثالهم عرضه می شود، توانست در طی ماه های اولیه ورود خود به بازار ایران در سال 93 به لطف طراحی ظاهری جذاب و مشخصات فنی قابل قبولش طوفانی در بازار به پا کند و به اولین سدان چینی اتوماتیک پر فروش در ایران مبدل شود.
اما حالا به سال 97 رسیده ایم و ظاهرا تولید این مدل در زمستان 96 برای همیشه متوقف شده است، بنابراین j5 محبوب ناگهان بدون معرفی هیچ جایگزین مشخصی از فهرست فروش کرمان موتور حذف شد و حالا تمامی نمونه های موجود در بازار به گزینه هایی دست دوم مبدل شده اند.
جک جی 5 اتوماتیک

جک J5 اتوماتیک

جک j5 اتوماتیک البته از یک موتور 1.8 لیتری با قدرت حدودی 140 اسب بخار نیرو می گیرد و به لطف وجود تنها 4 دنده در گیربکس اتوماتیک خود، از نظر مصرف سوخت چندان مقرون به صرفه ظاهر نمی شود، در نسخه دستی اما با یک موتور 1.5 لیتری 111 اسب بخاری و گیربکس 5 سرعته طرف هستیم که هماهنگی بیشتری با کلاس ابعادی و مشخصات کلی جک j5 به عنوان یک سدان اقتصادی خانوادگی دارد، اما در نهایت باید تاکید کرد که فروش مدل های اتوماتیک چندین برابر مدل های دستی بوده و از این نظر پر واضح است که افت قیمت مدل های دستی بیش از انواع اتوماتیک باشد.
جک جی 5 اتوماتیک

جک جی 5 اتوماتیک

در سطح بازار نیز می توان شواهدی از همین ماجرا را مشاهده کرد، در واقع به نظر می رسد که مونتاژ مدل های دستی جک j5 مدت ها پیش از مدل اتوماتیک متوقف شده است و از این رو تعداد این خودرو ها در سطح بازار کمتر است و همین مسئله شائبه ضعف بیشتر در مورد خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی را نیز تقویت می کند.
جک جی 5

جک جی 5

این در حالیست که مدل های اتوماتیک به دلیل کثرت تولید (بالغ بر 40 هزار دستگاه) حداقل در کوتاه مدت با مشکل چندانی از نظر قطعات و خدمات مواجه نیستند و خرید یک نمونه کارکرده از آن ها با ریسک چندانی همراه نیست.
البته باید به این نکته ضروری اشاره کرد که نمونه های اولیه تولیدی جک j5 اتوماتیک با مشکلاتی جزئی مواجه بودند که پس از اپدیت موتور و گیربکس توسط کرمان موتور مرتفع گردیدند، از این رو در هنگام خرید بهتر است تا به سراغ نمونه های مدل بالا یا آپدیت شده جک J5 بروید. همینطور طبیعتا با توجه به شرایط بازار رنگ سفید این خودرو از استقبال بیشتری برخوردار است، هرچند که کرمان موتور بر خلاف سایپا و ایران خودرو، جک جی 5 را در رنگ های متنوعی عرضه کرده است که می تواند برای سلیقه های خاص فاکتور بسیار مهمی باشد.
جک جی 5

جک جی 5

در نهایت اینکه جک J5 اتوماتیک در مدل های اولیه (93) از حدود قیمت 42 میلیون تومان در بازار وجود دارد و قیمت نمونه های در حد صفر این خودرو برای مدل 96 به حدود 65 میلیون تومان می رسد.
در خصوص مدل دستی جک J5 نیز این محدوده قیمتی بین 36 الی 56 میلیون تومان برای مدل های صفر کیلومتر 96 متغییر است. از این رو می توان گفت که با توجه به قیمت گزاف خودروهای رقیب و امکانات و مشخصات جک J5، خرید یک نمونه کم کارکرد این خودرو هنوز در زمره تصمیم های منطقی قرار می گیرد.

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/2
نمونه دستی 111 اسب بخار قدرت داره ن 105 اسب.لطفا اصلاح بشه.ماشین فوق العاده ایه بنده نمونه دستیشو دارم.همین موتور روی جک اس 3 هشتاد میلیونی هم نصبه
1397/2/3
آدم متعصب
خودش نوشته که 111 اسب قدرت داره . . .
باز اونایی که شمارو لایک کردن چه خوبن
میپرستمتون
1397/2/3
وحید جان یه درصد احتمال بده بعد از کامنت حسین متن اصلاح شده باشه
بعد انتقادتو در بیار :)))
1397/2/4
وحید جان عزیزم درک این مساله که بعداز کامنت من متن اصلاح شده اینقد برات سخت بوده که ب این راحتی به من تهمت میزنی و میگی متعصب؟؟؟
1397/2/3
من 2 سال كه اتومات دارم و كاملا راضي هستم و انصافا خودرو با كيفيتي بوده و تا به حال هيچگونه خرجي به جز موارد مصرفي نداشته، حيف شد كه توليدش متوقف شد همين الان هم از خيلي خودروهايي كه قيمتشون بالا رفته سر تره.
1397/2/3
اولا که افت قیمت اتومات بیشتره یه شخص معمولی هم میتونه اینو از قیمت نمونه های دست دوم موجود تشخیص بده از شما که کارشناس این حوضه هستید بعیده .
ثانیا قیمت ۳۶ تومن که شما زدین برای ماشین دور رنگه نمونه های بی رنگ از ۴۲ تومن قیمتشو شروع میشه
1397/2/3
بنظرم یکم ظاهرشو تغییر بدن و فیس لیفت کنند، دوباره میتونه بفروشه
مثلا چراغ روز و بهبود سپر و ....
انگار یکم تکراری شده و باتوجه به معرفی محصولات با ظاهر یکم جدید، فروشش کم شده
هرچند که از نظر موتوری و کیفیت شاید بهتر از انها هم باشد.
1397/2/3
خیلی دوسش دارم
دیگه پیش نمیاد تا دوباره یه ماشین با طراحی پنین فارینا با قیمت عادی وارد کشور بشه
ظاهرش قدیمی شد اما از خیلی از رقبای قیمتیش مهندسی تر شده و اصیل تره
1397/2/5
این ماشین خیلی سرتره از رقباش،ولی گیربکسش خیلی اعصاب خرد کنه