موضوعات داغ

نوع تازه ای از رقابت؛ وقتی آئودی سریع تر از تسلا شارژر می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
آئودی اعلام کرده است که خودروی کراس اوور برقی E-tron سریع تر از تسلا باتری های خود را شارژ می کند که این مورد به خاطر فناوری پیشرفته‌ی موجود در سیستم شارژ آئودی است.
این کمپانی آلمانی اعلام کرده است که باتری آئودی E-tron در عرض 30 دقیقه شارژ می شود و سپس می تواند 400 کیلومتر مسافت را طی کند.
آئودی هنوز جزییات بیشتری را از مدل E-tron منتشر نکرده است اما آنچه در مورد این خودرو می دانیم این است که این کراس اوور به یک موتور برقی در محور جلو و یک موتور برقی دیگر در محور عقب مجهز است. این چیدمان درست برخلاف مدل مفهومی E-tron کواترو است که از سه موتور برقی بهره مند بود. قدرت تولیدی مدل E-tron نیز قطعا کمتر از قدرت 496 اسب بخاری مدل مفهومی این خودرو است.

آئودی E-tron

آئودی E-tron

برای تامین انرژی این خودو آئودی از یک باتری لیتیوم یون با ظرفیت 95 کیلووات ساعت استفاده کرده است که این باتری در بین دو اکسل خودرو نصب شده است. لازم به ذکر است که باتری های این خودرو توسط LG تهیه شده اند و به تنهایی 700 کیلوگرم وزن دارند.
خنک کنندگی باتری در خودروهای برقی اهمیت زیادی دارد و برای همین منظور آئودی از یک سیستم خنک کننده ی مبتنی بر مایعات استفاده کرده است که باتری را با مایعات خنک می کند و سپس مایع خنک کننده به یک رادیاتور در بخش جلوی خودرو ارسال می شود. همچنین از یک صفحه ثانویه نیز برای کنترل دمای باتری استفاده شده است که می تواند باتری را گرم یا سرد کند تا به این ترتیب برای حداکثر کارایی دمای باتری ها بین 25 تا 35 درجه سانتی گراد حفظ شود.

آئودی E-tron

آئودی E-tron

آئودی تیزرهای اولیه از مدل E-tron را منتشر کرده است و انتار می رود که این مدل تا اواخر سال جاری وارد بازار شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد