موضوعات داغ

تویوتا کرولا 2019، تکرار موفقیت های گذشته

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل آینده‌ی تویوتا کرولا خودرویی بسیار رقابتی در کلاس اتومبیل های کوچک خواهد بود که به لیست کاملی از تجهیزات ایمنی مجهز خواهد شد و از نظر امکانات چیزی از محصولات لکسوس کم ندارد.
نسل جدید تویوتا کرولا دوازدهمین نسل از این خودرو به شمار می رود و قرار است از ماه آگوست وارد بازار شود. این خودرو همچنین به پکیج ایمنی Safety Sense2 تویوتا مجهز خواهد شد که شامل سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم ترمز خودکار اضطراری نیز می شود.
سیستم ایمنی جدید تویوتا قدر است تا حتی در تاریکی شب نیز عابران پیاده و سایر خودروها را تشخیص دهد و همچنین می تواند متوجه حرکت دوچرخه سواران نیز بشود.
همچنین تمامی مدل های تویوتا کرولای جدید به کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی بین خطوط و چراغ های هوشمند مجهز خواهند بود که این خودرو را تبدیل به تنها خودروی این کلاس می کند که به صورت استاندارد و حتی در مدل پایه نیز به چنین امکاناتی مجهز است.

 تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

سایر تجهیزات تویوتا کرولا 2019 سیستم کمکی جلوگیری از انحراف از خطوط و سیستم تشخیص علایم جاده هستند که این سیستم به خودرو اجازه نمی دهد که از سرعت مجاز تخطی کند. این دو سامانه البته در تیپ های بالاتر این خودرو عرضه خواهند شد.
با اینکه قیمت نهایی تویوتا کرولا 2019 اعلام نشده است اما باید چیزی بین 20 تا 30 هزار دلار باشد.
یکی از مدیران تویوتا در استرالیا مدل جدید این خودرو را رقیبی بسیار سرسخت در این کلاس عنوان کرده است و گفته است که کرولای جدید نه تنها از نظر کیفیت و امکانات در سطح بسیار بالایی قرار دارد بلکه ایمنی بالاتر و قدرت بیشتری نیز در مقایسه با قبل دارد.

 تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

تویوتا کرولای جدید روی پلتفرم TNGA جدید تویوتا ساخته خواهد شد که مدل های جدید کمری، C-HR و پریوس نیز از همین پلتفرم استفاده می کنند. در مقایسه با مدل فعلی، مدل 2019 دارای 60 درصد مقاومت بیشتر است. در بحث ابعاد خارجی نیز این مدل دارای 40 میلیمتر طول بیشتر و 25 میلیمتر ارتفاع کمتری است.
تویتا کرولای جدید با سه نوع قوای محرکه به بازار عرضه خواهد شد. یک مدل 2 لیتری بنزینی که با گیربکس دستی و یا CVT قابل خریدارای خواهد بود و یک مدل 1.8 لیتری هیبریدی با گیربکس CVT. همچنین این اولین باری است که تویوتا کرولا در نسخه‌ی هیبریدی نیز به بازار عرضه می شود.
مدل 2 لیتری بنزینی این خودرو می تواند 168 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای مقایسه باید بدانید که مدل 2 لیتری فعلی این خودرو 138 اسب بخار قدرت و 173 نیوتن متر گشتاور دارد.
مشخصات مدل هیبریدی نیز اعلام نشده است اما گفته شده که این خودرو دارای برد الکتریکی بیشتری است و می تواند 50 درصد مواقع را با اتکا به موتور برقی خود طی کند.
تویوتا کرولای جدید ضمنا به نسل جدید گیربکس های CVT تویوتا مجهز خواهد شد که دارای دنده ی لانچ هستند و به این ترتیب دیگر حس کندی و لذت رانندگی کم این گیربکس ها از بین رفته است. این خودرو به پدال های تعویض دنده پشت فرمان نیز مجهز است و در حالت دستی 10 دنده دارد.

 تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

همانطور که حتما می دانید تویوتا کرولا پرفروش ترین خودروی دنیا است و تاکنون 45 میلیون دستگاه از این خودرو به فروش رفته است. جالب است بدانید که از 45 میلیون دستگاه تویوتا کرولای فروخته شده تا کنون 30 میلیون دستگاه آن هنوز در حال استفاده هستند. همچنین تویوتا به طور تقریبی در هر 37 ثانیه یک کرولا را تولید و به فروش می رساند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/7
زنده باد تلاش..زنده باد تعهد
1397/2/8
سلام.. اگه میشه یه توضیحی راجع به این.گیربکس 10 دنده بدین.. یه جا شنیدم آکورد هم گیربکسش 10 دندست.. خیلی زیاده... 😊😊 کسی تجربشو داره????