موضوعات داغ

چرا فورد استفاده از گیربکس 9 دنده ی جنرال موتورز را رد کرد؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در 15 آپریل سال 2013 بود که فورد و جنرال موتورز تفاهم نامه ای را برای استفاده مشترک از گیربکس های اتوماتیک امضا کردند. در پی این توافق فورد گیربکس 10 سرعته ی جدید خود را در اختیار جنرال موتورز قرار داد تا در محصولات دیفرانسیل عقب این کمپانی نصب شود و در قبال آن از گیربکس 9 دنده ی جدید جنرال موتورز نیز در محصولات دیفرانسیل جلوی خود استفاده کند.
با این وجود اما گیربکس ۹ دنده ی جنرال موتورز که هیدروماتیک 9T50 نام دارد و نخستین بار در شورولت مالیبو 2017 و شورولت کروز 2017 مورد استفاده قرار گرفت در محصولات فورد استفاده نخواهد شد و وفرد به جای آن از گیربکس 8 دنده ی ساخت خود که در فورد اج و لینکلن ناتیلوس مورد استفاده قرار گرفته است استفاده خواهد کرد. فورد دلیل چنین تصمیمی را راندمان پایین گیربکس جنرال موتورز عنوان کرده است و گفته است که دنده ی اضافی در گیربکس جنرال موتورز نتوانسته اضافه وزن این جعبه دنده را جبران کند. همچنین فورد اعلام کرده است که استفاده از گیربکس جنرال موتورز هزینه ای اضافی را روی دست این کمپانی خواهد گذاشت و سبب افزایش قیمت خودروها خواهد شد.
گیربکس فورد بخشی از برنامه ی این شرکت برای تولید ۳ گیربکس هشت دنده است. یکی از این گیربکس ها به عنوان پایه و اساس برای گیربکس 9 دنده ی جنرال موتورز مورد استفاده قرار گرفته است، دیگری گیربکسی است که با همکاری جنرال موتورز و بر اساس گیربکس 6 دنده ی جنرال موتورز ساخته شده است و قرار است در مدل های V6 اج مورد استفاده قرار گیرد و آخری نیز نسخه ای است که برای استفاده در خودروهای کوچک طراحی شده است.
فورد با اینکه اعداد و ارقام مربوط به مصرف سوخت خودروهای 8 دنده ی خود را عنوان نکرده است اما با اطمینان گفته است که مصرف سوخت آنها کمتر از خودروهای 9 دنده ی جنرال موتورز خواهند بود .

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد