موضوعات داغ

پژو 508 یا رنو تلیسمان – از سری رقابت های حساس لوشامپیونا!

6 اردیبهشت 1397

مقدمه

سالهای زیادی است که خودروسازان فرانسوی در بازار ما حضور دارند و از ژیان و رنو 5 گرفته تا انواع تولیدات پژو را به مشتریان ایرانی عرضه نموده اند. اما در چند دهه اخیر مسائلی از قبیل داخلی سازی های غیر اصولی، استفاده از قطعات بی کیفیت چینی، بدقولی هایی که در زمان تحریم ها رخ داد و ناتوانی برندهای این کشور در ساخت ماشین های لوکس، دست به دست هم دادند تا اعتبار برندهای فرانسوی در میام مردم ما کاهش یابد. ولی به تازگی و با ورود برند لوکس DS و حضور ماشین های پر ادعایی از قبیل رنو تلیسمان و پژو 508 این دیدگاه منفی تا حدودی تغییر کرده و حالا میتوان امیدوار بود که کشور فرانسه یک بار دیگر بتواند نظر مثبت ایرانی ها را بدست آورد و در بازار پر رونق ماشین های نیمه لوکس کشور "که اکنون زیر سلطه ژاپنی ها و کره ای هاست" جایی برای خودش دست و پا کند. با این مقدمه امروز به سراغ دو تا از سدان های خوش قیافه این کشور آمده ایم تا رقابتی حساس و پایاپای را میانشان میزبانی کنیم؛ امیدواریم در پایان بررسی از هر دو خودرو راضی باشیم و در عین حال بفهمیم که کدامیک ماشین بهتری بودند. پس لطفاً خودروبانک را در این سفر کوتاه همراهی کنید.

طراحی ظاهری

هر دو خودرو از طراحی مناسبی برخوردارند و آنچه را که از یک سدان نیمه لوکس انتظار داریم برآورده میکنند. هماهنگی میان خطوطشان هم عالی است و در تمامی زوایا هارمونی مناسبی بین قطعات دیده میشود. البته اگر بخواهیم نگاهی دقیق تر داشته باشیم میشود گفت که دماغه تلیسمان با این چشمان اخمالو و جلو پنجره خوش فرم، جذاب تر از 508 از کار درآمده و فرم جدید و منحصر به فرد دیلایت های رنو نیز توانسته این ترکیب زیبا را تهاجمی تر و جسورتر از رقیب نشان بدهد. البته خطوط ساده و چهره جدی پژو نیز طرفداران خاص خودش را دارد و چه بسا خیلی ها از این متانت ظاهری، بیش از زرق و برق های تلیسمان لذت ببرند. در قسمت کناری هم با وجود اینکه هر دو خودرو مثل هم از خطوط ساده و بی آلایش استفاده کرده اند اما وجود طرح آبششی روی گلگیرها و شیب خاص شیشه های رنو توانسته جذابیت بیشتری به پیکر تلیسمان ببخشد.

هرچند در اینجا هم 508 نمره قبولی را میگیرد زیرا موفق شده در عین سادگی خطوطی شیک و سنگین را خلق نماید که با دماغه کاملاً هماهنگ می باشند و در قسمت انتهایی با دو طرح کاملاً متفاوت روبرو شدیم که هر کدام به زبان خودشان زیبایی را به تصویر کشیده اند؛ در این بخش تلیسمان با چراغهایی دم دار، کمی خاص تر به نظر میرسد اما در عوض خطوط برجسته صندوق و چیدمان داخلی چراغهای پژو حالتی پر ابهت تر به 508 بخشیده اند.

البته با توجه به اینکه زیبایی یک امر سلیقه ای است، با وجود اینکه از ظاهر تلیسمان بیشتر خوشم آمد مجبورم برنده این قسمت را به سلیقه خودتان واگذار کنم.

طراحی داخلی

خوب سری هم به داخل ماشین ها بزنیم. در اولین نگاه باید گفت که در اینجا طراحان پژو اندکی بهتر از قسمت بیرونی عمل نموده اند و کابین 508 با استفاده از خطوط ساده و شیک ارتباط مناسبی با سرنشینان برقرار میکند. وجود پدال های تعویض دنده در پشت فرمان و غربیلک اسپرت پژو نیز در افزایش شور و حال جوانی در پشت فرمان موثر بوده اند و دوخت قرمز رنگ تودوزی و کیفیت مناسب کابین حس رضایت و اطمینان را به بیننده منتقل مینمایند. البته در طرف مقابل پشت آمپر دیجیتالی و فرم خاص کنسول میانی تلیسمان نیز حالتی بسیار شکیل و متفاوت دارند و ما را به یاد محصولات ولوو میندازند. همچنین در مورد جنس متریال نیز با وجود اینکه کیفیت قطعات پژو را اندکی بهتر یافتیم اما شرایط رنو هم مناسب بود و جای گله و شکایتی باقی نگذاشت. خلاصه اینکه هر دو خودرو کابین های زیبا و با کیفیتی دارند و در اینجا هم این شما هستید که باید با سلیقه خودتان یکی را به عنوان اتومبیل برتر انتخاب نمائید.

در خصوص فضا سازی روی صندلی های جلوئی شرایط هر دو خودرو مطلوب است؛ اما در مورد ردیف دوم باید بگوئیم که افرادی با قد بالاتر از 180 سانتیمتر روی صندلی های عقبی 508 "بویژه در مورد فضای سر" راحت تر خواهند بود. البته در خصوص حجم مفید صندوق بار، شرایط به سود رنو است و تلیسمان فضای کارآمد تری را در اختیار قرار میدهد.

آپشن ها

شاید خیلی ها بگویند ما ایرانی ها زیادی روی قضیه آپشن مانور میدهیم و بهتر است که جای این کار، تمرکزمان را روی کارایی و کیفیت ماشین ها بگذاریم؛ البته من هم با این حرف موافقم اما به هر حال وقتی این همه پول بالای خرید یک ماشین داده باشید دوست دارید در کنار کیفیت، آپشن های زیادی هم در اختیار داشته باشید. خوب خوشبختانه هر دو میهمان امروزمان با امکانات پر شمارشان ما را در این بخش هم راضی نگاه داشتند.

مثلاً داخل تلیسمان امکاناتی از قبیل سیستم های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESP, ASR, BAS, TCS، ترمز دستی برقی، 6 عدد کیسه هوا، نمایشگر 8.7 اینچی، سیستم هشدار نقاط کور، سقف پانوراما و سانروف برقی، سیستم اتوپارک، نمایش اطلاعات سربالا یا همان HUD، سنسورهای نور و باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، صندلی های برقی جلو مجهز به تهویه و ماساژور بهمراه حافظه، گرمکن تمامی صندلی ها، کروز کنترل، روکش های چرمی، آینه وسط الکتروکرومیک و آینه های جانبی تاشو برقی، درب صندوق هوشمند، سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه، کیلس و استارتر دکمه ای، سیستم صوتی حرفه ای Bose، سنسورهای جلو و عقب بهمراه دوربین دنده عقب و بسیاری موارد دیگر یافت میشوند که برای این سطح واقعاً مناسب است.

508 نیز لیست بلند بالائی از آپشن ها را ارائه میدهد که از جمله آنها میتوانیم به سیستم های ترمز و پایداری ABS, ESP, ASR, CBC, HAC ، ترمز دستی برقی، کیسه های هوای جلو، جانبی و پرده ای، سیستم هشدار نقطه کور، سامانه استارت/استاپ، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سیستم TPMS، تهویه مطبوع اتوماتیک 4 کاناله، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، دوربین دنده عقب بهمراه سنسورهای جلو و عقب، دیلایت و چراغهای اتوماتیک بهمراه نوربالای هوشمند، سانروف برقی، اهرم تعویض دنده در پشت فرمان، آینه الکتروکرومیک وسط و آینه های تاشو برقی جانبی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی های برقی با حافظه و گرمکن، ماساژور صندلی راننده، روکش های چرم طرح ناپا، برف پاک کن هوشمند، سیستم هدآپ رنگی و.. اشاره کنیم.

پس هر دو خودرو از لحاظ سطح آپشن وضعیت مطلوبی دارند که البته این قضیه با برتری رنو همراه است.

ایمنی

وجود 5 ستاره ایمنی موسسه Euro-NCAP خیالمان را از بابت امنیت هر دو خودرو آسوده کرده. البته همانطور که در تصویر مشاهده میکنید محصول رنو در بخش ایمنی عابرین پیاده عملکرد بهتری داشته و در عوض پژو در بحث تجهیزات کمکی ایمنی، برتر از رقیب ظاهر شده است.

موتور و توانایی های حرکتی

هر دو خودرو از موتورهای 4 سیلندر 16 سوپاپ 1.6 لیتری توربو بهره میبرند و به نسبت حجم پیشرانه راندمان مناسبی ارائه میدهند؛ ولی علیرغم این شباهت ها، تفاوت هایی هم میانشان دیده میشود که نشان از برتری رنو دارد. در واقع پیشرانه تلیسمان 27 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتر از محصول پژو تولید میکند که اختلاف قابل توجهی به حساب می آید. البته حداکثر گشتاور 508 از دور موتور پایین تری در دسترس قرار میگیرد اما باز هم تفاوت قدرت و گشتاور آنقدر زیاد است که این مورد تفاوت چندانی در اصل قضیه ایجاد نخواهد نمود. نتیجه اینکه تلیسمان هم در شتاب گیری چابک تر می باشد و هم به حداکثر سرعت بالاتری دست می یابد. در مورد مصرف سوخت و آلایندگی هم باز این رنو است که با مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر و استاندارد یورو 6 برتر از موتور یورو 5 پژو ظاهر میشود. بیائید نگاهی به جدول خلاصه مشخصات فنی شان داشته باشیم:

مشخصات فني
مدلپژو 508 رنو تلیسمان
پيشرانه4 سیلندر توربو 4 سیلندر توربو
حجم موتور1600 سی سی 1618 سی سی
حداکثر قدرت163 اسب بخار در دور 6000190 اسب بخار در دور 5750
حداکثر گشتاور240 نیوتن متر در دور 1400 260 نیوتن متر در دور 2500
شتاب رسمي8.9 ثانیه 7.7 ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي6.9 لیتر در 100 کیلومتر 6.2 لیتر در 100 کیلومتر
وزنحدود 1485 کیلوگرمحدود 1444 کیلوگرم
قيمتحدود 230 میلیون تومانحدود 270 میلیون تومان

همانطور که در جدول مشاهده کردید گیربکس تلیسمان از نوع 7 سرعته دو کلاچه است و 508 از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک بهره میبرد و هر دو خودرو نیرو را به چرخ های جلوئی منتقل مینمایند. پس در مورد پیشرانه و توانایی های حرکتی همه چیز به سود رنو است؛ اما اگر موافق باشید صحبت بیشتر در این مورد را به بخش بعدی یعنی تجربه رانندگی موکول کنیم.

تجربه رانندگی

بالاخره زمان آن رسیده که کمی با میهمانان فرانسویمان همبازی شویم تا ببینیم از نظر حس و حال رانندگی چه چیزی عایدمان میشود. پشت فرمان هر دو خودرو، دید کافی است و تسلط کامل بر ابعاد ماشین ها برقرار میباشد. صندلی ها نیز راحت هستند و فرمان از نظر نرمی و دقت شرایط مطلوبی دارد. عایق بندی کلی ماشین ها هم خوب است و سکوت و آرامش قابل قبولی در کابین حکم فرماست. البته اگر دور موتور را از 3500 فراتر ببرید مقداری از صدای موتور به داخل اتاق نفوذ میکند که البته به هیچ عنوان آزار دهند نیست. از نظر ارگونومی هم با اینکه استفاده از برخی تنظیمات پژو راحت تر بود اما در مجموع از هر دو خودرو راضی بودیم.

حالا میخواهیم افسار ماشین ها را شل کنیم تا ببینیم در زیر کاپوت این دو رقیب هموطن چقدر هیجان و آدرنالین مخفی شده. ابتدا تست را روی 508 انجام دادیم. با فشردن پدال گاز اتومبیل با لگ کوتاهی از جا کنده شد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیکش هم با دقت و نرمی دنده ها را سبک مینمود و در ادامه حرکت نیز روند شتابگری مناسب ارزیابی شد. برای درک بهتر قضیه باید بگویم که 508 چالاک تر از ماشین های 2.4 لیتری تنفس طبیعی موجود در بازار "مثل کیا اپتیما و هیوندای سوناتا" به جلو می تاخت و همین مورد لبخند رضایت را بر لبانمان جاری ساخت. اما تمامی این حس رضایت تا زمانی پابرجا بود که پدال گاز تلیسمان را نفشرده بودیم. در همان ابتدای حرکت متوجه شدیم که اسب های اضافه تلیسمان حسابی سر حال هستند و ماشین را با حس سبک بالی بیشتری به جلو پرتاب میکنند. البته لگ توربو در این محصول هم اندکی احساس شد اما پس از آن شتابگیری عالی بود. ضمناً گیربکس 7 سرعته دو کلاچه اش هم رفتاری سریعتر و اسپرت تر از 508 از خود نشان داد و خلاصه اینکه از گاز دادن با رنو لذت بیشتری بردیم.

خوب پس شاید با خودتان بگویید که با توجه به نزدیکی اکثر فاکتورها، اینجا برنده رقابت مشخص شد و میبایست دست رنو را به عنوان پیروز میدان بالا ببریم. اما زود قضاوت نکنید. هنوز بخشی از آزمایش باقی مانده. درست است که در واکنش های پدال گاز برتری با تلیسمان بود اما در عوض 508 سواری نرم تری را به ما ارزانی داشت که این قضیه برای یک خودرو خانوادگی میتواند حتی از شتاب هم مهمتر باشد. البته 508 هم از نظر نرمی به خوبی امثال کمری یا آریون نیست اما در مقایسه با تلیسمان کوبش های کمتری "بخصوص در قسمت عقب" از خود نشان میدهد و در مجموع آرامش بیشتری از رقیب امروزش به سرنشینان هدیه میکند.

در خصوص تعادل با توجه به مکان تست نتوانستیم ماشین ها را تا نهایت آستانه تحملشان مورد آزمایش قرار دهیم اما با همین فرمان دادن های سریع و تست های معمول به نظر رسید که سیستم تعلیق و سامانه کنترل پایداری هر دو خودرو به خوبی به وظایفشان عمل میکنند و اگر توقعتان را از حد و حدود یک سدان خانوادگی فراتر نبرید شما را کاملاً راضی نگاه خواهند داشت. ترمزهای هر دو ماشین هم مطمئن به نظر میرسیدند و در تست کوتاه ما به راحتی از پس جمع و جور کردن خودرو بر آمدند.

نتیجه گیری

خوشبختانه هر دو خودرو امروز زیبا، پر آپشن، قوی و ایمن بودند و به غیر از مشکلات مربوط به نگهداری موتورهای توربو و حرف هایی که پشت سر فرانسوی ها در بحث استهلاک زده میشود، نکته منفی خاصی در آنها دیده نشد. اما پس بالاخره کدام را انتخاب کنیم؟ همانطور که در طول مقاله مشاهده کردید، در مورد توانایی های حرکتی، رنو پیروز قطعی میدان بود. پس اگر شتاب و سرعت اتومبیل اولویت اول شماست حتماً تلیسمان را انتخاب کنید. ضمناً با این انتخاب، ظاهری به روز تر و چند آپشن اضافه مثل سیستم پارک خودکار هم نصیبتان میشود که میتواند در نوع خودش جذاب باشد.

اما در طرف مقابل 508 هم شتاب قابل قبولی دارد و اگر با تلیسمان قدرتمند مقایسه نشود میتواند شما را راضی نگاه دارد. ضمناً محصول پژو با سواری کمی نرم تر و قیمت مناسب تر قادر است نظر خانواده ها را بیش از محصول رنو به خود جلب کند. پس اگر اهل کل کل های خیابانی نیستید و چند آپشن بیشتر تلیسمان هم بریتان کاربرد چندانی ندارد بهتر است که به سراغ پژو بروید.

در پایان جا دارد از همکاری صمیمانه آقایان "سمیع زمانی فرد" مالک رنو تلیسمان و "فرزاد شکوهی" مالک پژو 508 که خودروهایشان را در اختیار تیم خودروبانک قرار دادند تشکر و قدردانی نمائیم.

94 عکس

نظرات کاربران

53 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/6
به نظرم تالیسمان خودرو مناسب تری هست طراحی 508 2017 خیلی محافظانه کارانه است و با اینکه مدل 2017 هست قدیمی به نظر میاد فقط یه سوال که در ذهنم هست چرا کیفیت کابین هر دو چندان عالی نیستند مثلا اگر محصولات گذشته پژو مثل 405 رو نگاه کنیم(مدل های اولیه) روکش روی داشبورد اسفنجی و نرم بود در حالی که در محصولات جدید پژو شاهد استفاده از پلاستیک خشک هستیم
1397/2/7
با اینکه کلا من فرانسوی نیستم ولی ایران خودرو هم توی خودرویی نظیر سمند پلاستیک نرم به کار برده ! ایا نشاندهنده کیفیت بالاشه ؟
1397/2/6
یه تار موی تلیسمان می ارزه به 400 تا 508
1397/2/8
خب این نظر شماست.. ممکنه کسی که فاکتور های مثبت 508 نسبت به تلیسمان براش مهم باشه(که کم هم نیستن!) دقیقا نظر برعکس شما رو داشته باشه!
1397/2/6
وقتی تیتر را خوندم میخواستم بگم ۱۰۰%تالیسمان ولی بعد از خوندن مقاله فهمیدم به ۵۰۸ هم میشه فکر کرد باتوجه به قیمت کمترش
1397/2/6
قابل مقایسه نیستن رنو تالیسمان کجا پژو508 کجا پوففففففففففففففففففففف
1397/2/6
پژو 508 برای استفاده های خانوادگی خیلی خیلی بهتر از تلیسمان هست و قیمتشم 50 میلیون کمتره. تلیسمان بیشتر برای جوونا خوبه. ارگونومی و نرمی پژو و کیفیت بهتر قطعاتش و خدمات پس از فروش بهتر و همچنین جای بهتر و هندلینگ بهتر کاملا فاکتور های مناسب برای استفاده های خانوادگی هستند. اما تلیسمان هم با وجود آپشن های زیاد و شتاب بهتر بیشتر به ذائقه جوان ها خوش میاد.
من خودم باشم 508 رو میخرم.
1397/2/6
مقایسه خوبی بود
ولی بنظر من در کل تالیسمان بهتره
و کسی که اپشن براش مهم نیست پژو ۲۰۰۸ هم عالیه (با اینکه توی یک کلاس نیستند) از نظر شتاب چیزی از تالیسمان کم نداره
1397/2/7
اگه فقط به شتاب باشه با یه سورن توربو تقویت یا با یه ماکسیما میشه کل ماشینارو گرفت ... به امید روزی که یه ماشین کامل ساخته شه تو کشورمون👌یا یه روزی به جای مونتاژ چینی ها ژاپنی مونتاژ کنیم ...
1397/2/6
اگه اینقدر پول داشتم مطمعنن کمری میخریدم
1397/2/6
?????taxi
1397/2/7
جمله کوتاه بود و کوبنده
1397/2/7
داش فقط کمری خودم ۲۰۰۷ را دارم. زاپاسش را هم با این فرانسوی ها عوض نمیکنم
1397/2/6
من پژو رو انتخاب میکنم در طولانی مدت عملکرد بهتری داره ضمن اینکه نمیدونم چرا هرماشینی که تو کره مونتاژ میشه تعلیق خشکی داره و میکوبه
کیا اپتیما هیوندای سوناتا اینها تعلیق شون بپای 508 پژو نمیرسن
شاید رنو تالیسمان مونتاژ فرانسه نسخه intial paris عملکرد بهتری در فنربندی داشته باشه
1397/2/7
تلیسمان و کولیوس فقط و فقط در سامسونگ موتور مونتاژ میشه و به اروپا صادر میشه،
در همان کارخانه نیسان ایکس تریل هم مونتاژ میشه که به بازار امریکا صادر میشه و پرفروشترین خودروی شاسی امریکا شده
1397/2/8
چون تعلیق عقب تالیسمانی که در ایران هست با نسخه اروپا تفاوت داره، به خاطر قیمت پایینتر از نوع میله پیچشی هست
1397/2/6
مطمئن باشید که پژو 508 مدل 2019 تمامی رقبا رو اعم از سوناتا،اپتیما،تالیسمان رو شکست میده.سرچ کنید متوجه میشید.نسل جدید 508 فوق العادست.منتظر رقابت سخت باشید
1397/2/6
شما هم هر چه سریعتر تا دیر نشده سرچ کن که نسخه فیس لیفت تالیسمان دیگر موتور 1600نداره و موتور رنو آلپاین روش اومده. موتور 1800. با توان 225 اسب. سیستم تعلیق هم مستقل. باز بگو پژو.
1397/2/7
از بعد پژو 3008 و سیتروئن های جدید پژو یه رویه جدید رو در پیش گرفته که پژو 508 2019 به قول شما یه شاهکاره، فکر کنم پژو داره برای بازار آمریکا برنامه ریزی می کنه،
1397/2/8
آقا رامین! موتور جدیدی که روی تلیسمان میزارن 1.8 لیتری توربو هست با توان 225 اسب... اما برای 508 موتور 1.6 لیتری 270 اسبی رو میزارن!! صرفا جهت توجهتون.
ضمنا هندلینگ و نرمی پژو 508 مدل 2019 از تلیسمانی که میگین بهتره.
1397/2/6
بنظرم اگه قراره فیس لفتی رو این دوتا انجام بدن بهتره رو اون دکمه استارت/استاپ انجام بدن واقعا طراحی ساده و ابتدایی ای داره تو هر جفتشون
مطلب دوم این که اگه عکسی از نزدیک ازون چراغای مخفی زیر داشبورد تلیسمان دارین و یا اگه تو آینده بازم این ماشینو مورد نقد و بررسی قرار دادین عکسی ازش تهیه کنین و اگه امکان داره برا من بفرستین یا تو سایت قرار بدین البته در حالت خاموش باشه چراغ بهتره ممنونم
1397/2/6
دوستان پولتونو باخرید ماشین فرانسوی هدر ندین ، ماشین فقط ژاپنی
1397/2/8
اگه میشه بفرمایید کدون ماشین ژاپنی در این قیمت و این مشخصات فنی
1397/2/6
تليسمان بايد با پژو 508 جديد كه تازه به عنوان مدل 2018 معرفى شده مقايسه بشه
اين 508 اتاقى هست كه از سال 2011 داره توليد ميشه و سال آخر توليدش 2017 هست
تمام مجلات و وب سايتهاى اروپايي طراحى 508 جديد كه تا نيمه دوم 2018 عرضه ميشه رو تحسين كردن و از نظر قيافه با فاصله از رقيباش جلو هست
از نظر هندلينگ هم كه هميشه پژو معروف هست
مشكل تعليق عقب تليسمان كه مثل ماشينهاى كره اى ميكوبه اينه كه تليسمانهايي كه داره ايران ميان مونتاژ كره هستن و تعليق نيمه مستغل دارن ولى تليسمانهاى مونتاژ فرانسه تعليق عقبشون مثل 508 مولتى لينك هست كه ايران نمياد
1397/2/6
اپشنی ک 508 داره باهاش حال میکنم 4کاناله بودن سیستم تهویه مطبوعشه بعلاوه گیربکس 6سرعته.از اونطرف چهره و برخی اپشن های دیگه تلیسمان و طراحیش و قدرتش دلرباتره
1397/2/6
جالبه تست ایمنی euro.ncap پژو ۵۰۸ برای سال ۲۰۱۱ هست . درصورتی که تالیسمان مال ۲۰۱۵ هست. قطعا هر سال که میگذره استانداردهام تغییر میکنه و به ردیف های بالاتری میرسی . این مقایسه اصلا درست نبود
1397/2/8
ملاک مقایسه آخرین بررسی موسسه Euro ncap است. اخرین بررسی 508 هم مال سال 2011 است. اگه پژو سیستم های ایمنی اش رو به روز کرده باشه و برتر شده باشه موظفه یه ماشین بفرسته دوباره تست انجام بشه. اگه این کارو نکرده یعنی یا تغییری نکرده بوده یا اینکه کوتاهی از خود پژو بوده. رو حدس و گمان که نمیشه گفت چون 4 سال گذشته پس حتما این ایمن تر شده.
1397/2/7
واقعا ۵۰۸ چی داره
طراحی تلیسمان واقعا سرتره
امکاناتشو که دیگه نگم
واقعا خیلی مقایسه مسخره ای هست
1397/2/8
همه چی که طراحی نیست برادر. بهت قول میدم تو دو سه سال طراحیش خیلی کسل کننده و کهنه میشه. اصولا طراحی تیزگوشه خیلی زودتر کهنه میشه. ولی اون طرف حداقل یک طراحی ساده داره
1397/2/7
چرا اینجور ماشین های باحال رو متن میرین !
بعد اشغال های چینی رو ویدیو میسازین !!
1397/2/7
رنو تلیسمان رو با فولکس واگن پاسات مقایسه بکنین.با پژ508قابل مقایسه نیست.
1397/2/7
تلیسمان فیس لیفت از پژو 508 مدل2019 سرتر خواهد بود.موتور1800 با توان225 اسب بخار.
1397/2/7
هر دو ماشین واسه ما ایرانی ها با این وضعیت خودرو سازی کشور اگه پولش باشه خوبن یا میشه گفت عالین .ولی این دوماشین در سطح جهانی حرفی واسه گفتن ندارن . خود فرانسه .ترکیه .ایران و چند کشور افریقایی بازار هدف محصولات فرانسوی هستن . در قاره امریکا شمالی .اروپا بجز فرانسه . حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس .کسی سمت این دو نوگل فرانسوی نمی‌رود.
1397/2/12
بدون تحقیق ارائه نظر نکنید لطفا
اتفاقا رنو هر سال ۲۰۰ هزار خودرو فقط در آلمان میفروشه!باقی کشورهای اروپایی مثل انگلیس و اسپانیا هم فروش خوبی داره. فروش در کره جنوبی‌ هم ۱۱۰ هزار خودرو در سال هست. باقی بازارهای اصلی روسیه و آمریکای جنوبی هست. هیچ برندی در همه قاره ها قوی عمل نمیکنه، نمونه ش تویوتا که بازار خوبی در اروپا نداره.
1397/2/7
پاسات توی این کلاس از همه بهتره.
1397/2/7
پژو ۵۰۸ فوق العادس در کلاس و سال تولیدش شما این ماشین و با یه ماشین ۲۰۱۵ مقایسه میکنید.....۵۰۸ جدید مقایسه بشه خاک میکنه همه رو....و تلیسمان تو شتاب قوی تره و قیافه که سلیقه ای هست و من ۵۰۸ و به شخصه بیشتر قبول دارم
1397/2/8
من که از هیچ کدوم از فرانسوی ها کلا خوشم نمیاد! ولی به نظرم طراحی ساده تر پژو باعث میشه تا چند سال دیگه هم بشه بهش نگاه کرد. طراحی و چراغهای تلیسمان خیلی زود دموده و قدیمی میشه.
1397/2/8
تعلیق عقب نیمه مستقل تلیسمان با توجه به قیمت 271 میلیونی افتضاح است و ای کاش مدیران نگین خودرو این مطلب را که بارها مطرح شده گوش داده و قبول کند و از مدل سیستم تعلیق مولتی لینک مستقل وارد ایران نمایند
1397/2/8
7 ماه دیگه تو نمایشگاه بین المللی خودرو تهران پژو 508 جدید رو خواهید دید
از همه رقیبانش زیبا تره مدل جدید که چند ماه پیش معرفی شد
ولی قیمتش بالای 300 میشه
1397/2/8
پاسات توی این کلاس بهترینه
1397/2/25
منم همین نظر رو دارم
1397/2/11
تلیسمان فقط باید با اپتیما مقایسه بشه نه این فرانسویه بدرد نخور و به نظرم اپتیما از تلیسمان هم بهتره هم از نظر فنی هم امکانات
1397/2/13
ب نظر من هر دو تا ماشین خوبن اما هیچ کدومشون نمی ارزن ب این قیمتای ک تو این کشور ما میاد ما پل 206 میدیم اما با همون پول میتونیم بنز بی ام و سوار شیم
واقعا متاسفم برا کشورم اخرشم حسرت ب دل خیلی چیزا میریم زیر خاک
1397/2/16
صد درصد تلیسمان
1397/2/17
من یک خریت بزرگ کردم گول نخوردم اما شایدم خوردم گول ظاهر و آپشن تالیسمان و..
کادنزا رو فروختم تالیسمان خریدم مثل خر پشیمون شدم ببخشید که بی ادبانه حرف زدم فقط خواستم بگم اشتباه من رو نکنید. تالیسمان سیستم تعلیق و سواریش افتضاحه همون و تندره ال ۹۰ فرق آنچنانی نمیکنه هر سری که سوار میشین قبلش یک دکتر وقت بگیرید ممکنه از خشکی و کوبشش یک جایی از ستون فقرات بدنتون در بره... از ما گفتن بود تالیسمان نخرید. شاه رو فروختم بوقچی خریدم.. لعنت بر خودم باد..
1397/2/18
سيستم تعليق تليسمان از كادنزا و اپتبما خيلى نرمتر و بهتره ولى به 508 نميرسه
1397/2/23
شما اشتباه ميكنى احتمالا كيا ريو داشتى فروختى ال ٩٠ خريدى
بيدار شو
1397/2/30
سلام دوست عزیز تلیسمان وقتی که صفر می گیری یک مقداری کوبش در قسمت عقب دارد ولی بعد از یک مدت کوتاهی نرمتر می شود و چنانچه یک مقداری بادهای لاستیک را هم میزان کنیم دیگر ان شدت کوبش را هم ندارد من خودم اریون 2010 داشتم سال گذشته فروختم و تلیسمان خریدم از لحاظ راحتی و موتور با اریون قابل مقایسه نیست ولی از لحاظ ابشن و طراحی به روز ماشین خوبی است ولی نه فوق العاده
1397/2/24
در خرید تلیسمان شک نکنید بااین قیمت و محدودیتها در ایران بهتر از این نمیتونید پیدا کنید و مطمن باشید تا سال آینده باید بالای 400میلیون برای این ماشین پول بدید
1397/2/25
با توجه به اینکه رنو قشنگ تره و کمی هم آپشنهاش بیشتره اما من پژو رو ترجیه میدم
1397/6/28
اگر ایران یه ماشین میساخت که برای خودش بود هم استفاده میکرد و هم در صورت نیاز صادر میکرد خوب بود ساخت یه موتور 1600 توربو توسط ایران اما همه چیز وارد این کشور میشه و هزینه خیلی بالایی داره یعنی بعد از 40 سال نمیتونیم یه ماشین یا موتورسیکلت بسازیم که انقدر به خارجی ها پول ندهیم ؟ یه برند ماشین ایرانی نداریم یه برند موتورسیکلت ایرانی نداریم ؟ یه هواپیما که ساختش برای ایران باشه نداریم شاید تا 100 سال دیگه به همچین چیزایی رسیدیم
1398/4/4
با عرض سلام خدمت همگی دوستان. پیامها را خوندم و جز معدودی از اونها بدون اطلاعات فنی و فقط از روی تعصب و سلیقه شخصی نوشته شدن و البته همگی اشنا هستیم با چنین رفتاری در ایران!
در مورد این دو خودرو باید بگم من مدت زیادی درگیر انتخاب خودرو در این کلاس بودم که شامل تویوتا دست دوم و کیا اپتیما و سوناتا و دی اس و بی ام و سری 3 هم بود ولی خب با توجه به چیزهایی که برام مهم بودن مثل نرمی و هندلینگ و با اصالت بودن طراحی داخلی و خارجی 508 را انتخاب کردم. حتی بی ام 320 مدل 2014 بسیار تمیز هم سوار شدم و اقعا حرفی برای گفتن پیش 508 نداشت. اپشنهای داخلی تلیسمان هم حس الکترونیکی بیش از حدی داره و کمی حس بچه بازی به ادم میده مثل سیستمهای صوتی چینی که با گذاشتن ال ای دی در تمام نقاط میخوان مشتری را جذب کنن نه با کیفیت صدا.
در مورد سیستم تعلیق هم باید بگم من اولین کاری که میکنم زیر ماشین را نگاه میکنم و سیستم تعلیق. دی اس 6 و تلیسمان سیتم یکپارچه در عقب دارن که واقعا برای این کلاس ماشین شوخی هست و حتی چینیهایی مثل لیفان 820 هم چنین سیستمی نذاشتن پس این دو ماشین از نظر من مردود بودن . حتی دی اس 6 را پای خریدش رفته بودم که با دیدن زیرش منصرف شدم و طرف هاج و واج مونده بود. در مورد برتری فاحش ژاپنی به فرانسوی هم اصلا موافق نیستم این هم از این جملات ایرانی هست. ماشین برقی جدید پژو را میتونید توی نت پیدا کنید و ببینید چه کرده.
توصیه من به دوستان اینه که به جای تعصب به ماشینی که دارن یا ارزوی داشتنش را دارن به مشخصات فنی و بررسیهایی که اونطرف اب توسط ادمهای خبره شده اطمینان کنن .
ممنونم
1402/3/17
سلام این راسته که میگن تالیسمان هایی که وارد ایران شدند مونتاژ کره جنوبی اند ؟