موضوعات داغ

رنو ساندرو در برابر برلیانس C3؛ توهم هاچ بک های کراس

18 اردیبهشت 1397

رنو ساندرو در برابر برلیانس C3؛ توهم هاچ‌بک‌های کراس

اجازه دهید یک راست به سراغ اصل مطلب برویم، ماشین‌های خسته‌کننده ایرانی، خانواده بدون آپشن و نسبتاً زشت رنو تندر 90 و ساندرو یا چینی‌های جذاب اما پر حاشیه؟ این روزها بازار خودرو برای اغلب ایرانیان با همین چند جمله قابل توصیف است.

اما در این شرایط ناخوشایند، خودروسازان هم از آب گل آلود ماهی‌های چاق و چله می‌گیرند و محصولات خود را با کمی تغییرات ظاهری و پسوند کراس، کراس‌اوور و امثالهم به قیمت بیشتر می‌فروشند. از این رو در این مقایسه رنو ساندرو غیر کراس (غیر از استپ وی) و کاملاً معمولی را داریم در برابر برلیانس C3 کراس که در واقع همان مدل هاچ‌بک با ظاهری جذاب‌تر و اندکی مرتفع‌تر به حساب می‌آید.

طراحی ظاهری

توصیف طراحی بدنه رنو ساندرو فایده‌ای جزء گرفتن وقت شما ندارد، تنها به این نکات بسنده می‌کنیم که طراحی بدنه به طور کلی از رنو تندر 90 بهتر است اما بازهم در نمای جانبی شاهد خط منحنی شکل کاملاً بی‌دلیلی هستیم که سعی در تزریق جذابیت به این بخش بیش از حد ساده بدنه ساندرو دارد. در مقابل اما برلیانس C3 به لطف تغییر رینگ چرخ‌ها و استفاده از رینگ‌های مشابه محصولات ب ام و، افزوده شدن بچه گلگیرها به دور بدنه، سقف اصطلاحاً دو رنگ و یک باربند جزئی (روف‌رک) بسیار جذاب از آب در آمده و به سختی می‌توان به آن ایرادی وارد دانست، بنابراین در بخش طراحی بی هیچ شک برلیانس خودرو جذاب‌تری است هرچند که ساندرو هم در مجموع طراحی هماهنگ اما کاملاً اقتصادی و بزک نشده (بر خلاف برلیانس C3) به نمایش می‌گذارد.

فضای داخلی

داشبورد و تریم داخلی کابین رنو ساندرو مطابق با تندر 90 پلاس (فیس‌لیفت) است و نسبت به تندر 90 معمولی مزیت دارد، اما این مزیت باعث نمی‌شود تا به یاد خودروهای ساخت کشورهای کمونیستی نیافتید. طراحی بیش از حد ساده، نبود آپشن، دکمه‌ها و ادوات داخلی زمخت، ارگونومی ضعیف و جمع شدن تمام دکمه‌ها بر روی بخش میانی کابین (در راستای صرفه جویی در سیم‌کشی) باعث شده تا رنو ساندرو یک فاجعه تمام عیار از این جهت باشد که البته در کشورهای خارجی این میزان از صرفه‌جویی با قیمت تمام شده بسیار ناچیزش (ارزان‌ترین خودرو صفر کیلومتر در برخی کشورهای اروپایی) جبران می‌شود، اما در بازار ایران و در مواجه با حریف جذاب و پرآپشنی نظیر برلیانس C3 تنها می‌توان گفت که با یک تراژدی و شکست تمام عیار مواجه هستیم.

فضای عقب رنو ساندرو

فضای عقب رنو ساندرو

فضای عقب برلیانس C3

فضای عقب برلیانس C3

شاید در نگاه اول این تصور ایجاد شود که کابین رنو ساندرو بزرگتر است، اما باید بگوییم که به جز فضای سر سرنشینان عقب و نور بیشتری که به دلیل ارتفاع بیشتر پنجره‌های جانبی به کابین ساندرو رسوخ می‌کند، این خودرو مزیت خاصی نسبت به برلیانس C3 ندارد، به خصوص که با توجه به کاهش 2.5 سانتی‌متری فاصله بین چرخ‌های عقب و جلو (نسبت به تندر 90) حالا ساندرو از نظر فضای پا نیز خودرو چندان بزرگی نیست هرچند اندکی از برلیانس راحت‌تر احساس می‌شود که البته این نکته ممکن است ناشی از صندلی‌های ساده‌تر و ناراحت‌تر رنو ساندرو هم باشد که فضای کمتری را اشغال می‌کند.

فضای جلوی رنو ساندرو

فضای جلوی رنو ساندرو

فضای جلوی برلیانس C3

فضای جلوی برلیانس C3

البته اوضاع برلیانس هم چنگی به دل نمی‌زند، کوچک بودن صندوق عقب در مقایسه با ساندرو کاملاً محسوس و جدی است و کیفیت تریم داخلی که از پلاستیک شکننده و براق شکل گرفته به شکلی ضعیف است که بعید نیست در استفاده بلندمدت با شکستگی و از بین رفتن مواجه شود. در واقع برلیانس از نظر ضعف کیفیت تریم داخلی در نقطه مقابل ساندرو قرار دارد که خودرویی ضد ضربه به نظر می‌رسد. در نهایت باید برنده این بخش را نیز برلیانس دانست اما این پیروزی بیش از آنکه به زیبایی یا کیفیت مربوط باشد، به راحتی و طراحی دربرگیرنده صندلی‌های جلوی برلیانس مربوط است که در رانندگی بلند مدت یا اسپرت، تفاوت محسوسی با صندلی‌های بیش از حد ساده ساندرو ایجاد می‌کند.

مقایسه ارتفاع

رنو ساندرو و برلیانس C3

رنو ساندرو و برلیانس C3

هرچند ساندرو حاضر در این آزمایش از نوع استپ وی نیست، اما بازهم از نظر ارتفاع به راحتی بلند قامت‌تر از برلیانس C3 احساس می‌شود، در واقع بر خلاف تبلیغات پارس خودرو، برلیانس C3 یا کراس تنها حدود 2 سانتی‌متر در محور عقب نسبت به مدل هاچ‌بک معمولی برلیانس H320 مرتفع‌تر است که این اختلاف نیز با افزوده شدن وزن سرنشینان به سرعت جبران شده و برلیانس کاملاً هم قد و قواره مدل‌های معمولی خود خواهد شد. این در حالیست که در خصوص ساندرو با پلت فرم عجیب و غریب و ذاتاً مرتفع رنو مواجهیم که از همه نظر به خودروهای کراس‌اوور شباهت دارد و ارتفاعی قابل توجه (و نسبتاً بی‌فایده) را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا با خیال راحت‌تری از روی سرعت‌گیرها و دست‌اندازها بگذرد.

مشخصات فنی و شتاب

پیشرانه 105 اسب بخاری و 1.6 لیتری K4M رنو در هماهنگی با گیربکس مشهور AL4 ساخت ZF نیاز به معرفی چندانی ندارد، تنها باید تاکید کنیم آنطور که از شواهد امر پیداست به دلیل استفاده از تورک کانورتر اصلی گیربکس (برخلاف تورک کانورتر ساخت پژو برای 206 و 207 و ...) عملکرد و هماهنگی موتور و گیربکس ساندرو مناسب به نظر می‌رسد، اما برلیانس C3 مورد آزمایش با موتور ارتقا یافته 1650 سی‌سی در حدود 150 سی‌سی ناقابل نسبت به مدل‌های قبلی حجیم‌تر است که ظاهراً این تغییر به افزایش گشتاور پیشرانه و افزایش حدود 10 اسب بخاری قدرت موتور منجر شده، پارس خودرو همچنین مدعی است که برخی از ضرایب دنده‌های 4 گانه گیربکس برلیانس مورد اصلاح قرار گرفته‌اند و حاصل کار هرچه که هست بهبودی محسوس را نسبت به مدل‌های قبلی و اولیه برلیانس H320/H330 با موتور 1.5 لیتری 103 اسب بخاری نشان می‌دهد.

موتور رنو ساندرو

موتور رنو ساندرو

موتور برلیانس C3

موتور برلیانس C3

جالب است بدانید در زمینه شتاب گیری در حالت دینامیک هر دو خودرو عملکردی بسیار نزدیک و یکسان را در دنده‌های یک و دو از خود نشان می‌دهند اما در دنده‌های 3 و 4 این ساندرو است که با توجه به سنگین‌تر بودن ضرایب دنده اندکی پیش می‌افتد، در حالت تعویض تیپ ترونیک اما برتری رنو ساندرو از همان دنده دوم محسوس می‌شود و این امر می‌تواند حاکی از آن باشد که قدرت بیشتر برلیانس روی کاغذ (115 اسب بخار در مقابل 105 اسب بخار رنو ساندرو) به وسیله گیربکس تلف می‌شود.

ترمزهای چهارچرخ دیسک برلیانس در مقایسه با ترمزهای عقب کاسه‌ای رنو ساندرو ممکن است در رانندگی جاده‌ای برتری داشته باشند. با این حساب در نهایت برتری ساندرو به دوام تضمین شده بلندمدت آن مربوط می‌شود و البته برخورداری این خودرو از 3 ستاره ایمنی در تست تصادف اروپایی یورو ان کپ. در مقابل نتیجه تست تصادف برلیانس خانواده H300 و طبیعتاً برلیانس C3 به طور کلی نامشخص است و همین امر کمی شرایط را پیچیده می‌کند. در نهایت با این اوصاف می‌توان دو خودرو را از نظر مشخصات فنی در یک سطح و مساوی توصیف کرد.

آپشن های رفاهی

در این بخش برلیانس C3 برنده است والسلام

سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر به همراه رهیاب و استارت بدون کلید از جمله برتری‌های برلیانس C3 نسبت به ساندرو هستند، در مقابل درب صندوق عقب ساندرو به راحتی باز می‌شود اما در مورد برلیانس با یک معمای داوینچی روبرو خواهید شد که جواب آن تنها در ریموت خودرو نهفته شده است، در واقع بدون داشتن ریموت هیچ گونه دکمه‌ای برای باز کردن درب صندوق عقب برلیانس وجود ندارد. اشکال مشابه دیگری نیز در در هنگام فعال شدن قفل مرکزی دیده می‌شود که کشیدن دستگیره درب از داخل (حتی دوبار) تاثیر بر باز شدن قفل ندارد و حتماً باید به شکل دستی قفل را باز کنید تا بتوانید از خودرو خود پیاده شوید! همچنین لازم به توضیح است که همانطوری که در تصاویر مشاهده می‌کنید، خودرو مورد آزمایش مجهز به مانیتور غیر فابریکی با سایزی بزرگتر از سایر مانیتور استاندارد بود.

تجربه رانندگی

رنو ساندرو و برلیانس C3

رنو ساندرو و برلیانس C3

این یک واقعیت است که هندلینگ رنو ساندرو نسبت به تندر 90 بهبود یافته و دیگر از حس ترسناک چپ شدن خودرو اثر چندانی دیده نمی‌شود، اما هنوز هم می‌توان رانندگی با رنو ساندرو را کاملاً بی‌حس و غیر لذت‌بخش توصیف کرد، در واقع رنو موفق شده تا این خودرو را در مرز بی‌معنی بودن خالص، طراحی کند. به شکلی که رانندگی با ساندرو در پیچ و خم یک جاده زیبای کوهستانی تفاوت معناداری با کشتی گرفتن با تشک و بالش در تخت خواب ندارد. تنها مزیت این خودرو نسبت به برلیانس به ارتفاع بیشتر از سطح زمین و تسلط بهتر به جاده و گذر راحت‌تر از انواع فجایع خیابانی در سطح شهر و جاده مربوط می‌شود که البته با توجه به وضعیت راه‌های کشورمان مزیت چندان کوچکی هم نیست. برلیانس C3 اما بیشتر به یک هاچ‌بک معمولی نزدیک است و هندلینگ به مراتب بهتر و لذت رانندگی بیشتری را ارائه می‌دهد، بنابراین در زمینه تجربه رانندگی برنده در شرایط شهری و جاده‌های هموار برلیانس خواهد بود و برای گذر از جاده‌ها و مسیرهای ناهموار نیز ساندرو برتری بی‌چون و چرایی دارد، از این رو می‌توانید طبق شرایط محل سکونت و مسیرهای مورد تردد خود، نسبت به انتخاب اقدام نمایید.

جمع‌بندی نهایی

رنو ساندرو و برلیانس C3

رنو ساندرو و برلیانس C3

با توجه به نزدیک بودن نسبی قیمت دو خودرو در سطح بازار (حدود 63 الی 65 میلیون تومان براساس آخرین نرخ‌ها برای رنو ساندرو و حدود 67 میلیون تومان برای برلیانس C3) می‌توان گفت که در حالت استاندارد و خودرو صفر کیلومتر، برلیانس برنده این قیاس خواهد بود، اما در بلندمدت مزیت‌ها رنو ساندرو نظیر فراوانی بیشتر قطعات یدکی، آشنایی بیشتر مکانیک‌ها، دوام احتمالاً بهتر و افت قیمت کمتر خود را نشان می‌دهد، از این رو می‌توان گفت که اگر اهل نگه داشتن خودرو برای بلندمدت هستید، در مسیرهای ناهموار تردد می‌کنید و از رفتن به مکانیکی فراری شده‌اید، رنو ساندرو می‌تواند انتخاب شایسته‌تری باشد که با صرف بودجه 2 تا 3 میلیونی و افزودن چند آپشن مهم، به یک وسیله نقلیه قابل اطمینان و کارساز مبدل شود، اما در هر حالتی به جز موارد ذکر شده، این برلیانس است که رضایت بیشتری را برایتان به ارمغان می‌آورد، حتی اگر خدایی ناکرده در تصادف سنگین رانندگی به جای فلج شدن، کشته شوید!

68 عکس

نظرات کاربران

58 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/18
باسلام لطفا نویسنده دیگری را استخدام بفرمایید یا حتما به جیب نویسنده نگاهی بندازید که اتفاقی نیفتاده باشد. با چنین بررسی های جانبدارنه ای به تک تک کسانی که برلیانس میخرند مدیون هستید
1397/2/18
اتفاقا به نظرم خیلی هم نقد جانبدارانه ای نکرده
من خودم استپ وی دارم و از قیافه بیرونش اصلا خوشم نمیاد. از نظر آپشنی هم که ضعیفه ولی در کل کیفیش خوبه
با برلیانس رانندگی نکردم ولی داخلش که نشستم اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد کیفیت افتضاح پلاستیک های به کار رفته توش بود
تو مقاله هم تقریبا همین چیزا رو گفته
کاش یاد بگیرید نسبت به چیزهایی که دارید و یا دوست دارید متعصب نباشید
1397/2/19
آقا شما خودت هم روي ماشين خودت تعصب داري وگرنه وقتي تو برليانس ميشستي غير از كيفيت به قول شما افتضاح پلاستيكاي داخل راحتي صندليا موقعيت اصولي دستگيره درها و ساير ادوات ماشينم ميديدي لااقل براي بالا پايين شيشه عقب نبايد تا كمر خم شي كف ماشين حالا لذت رانندگي و نرمي فرمون و خود برليانس به كنار
1397/2/18
خدا وکیلی اینقدرام که میگید وسعی دارید ساندرو رو خرابش کنید ماشین بدی نیس. اگه برلیانس این آپشنها و این اسباب بازیارو نداشت کی ماشین فرانسویو به چینی ترجیح میداد؟ در ضمن چشم بسته میشه گفت از نظر فنی ساندرو کاملا برتری بیشتری نسبت به برلیانس داره
1397/2/18
دوست عزيز شما موتور ۱۶۵۰ با گیربکس پاور تک کره برلیانسو بشینی، اون ساندرو فرانسویتو،ميندازي ببخشا سطل آشغال،خودرویی که حتی ۱ سنروف نداره رو باید...
1397/2/18
سلام
فقط یه عده هستن که بیان بگن ما ماشین شناس هستیم و بخوان بگن توو رده بندی ماشینا فرانسه کجاس ژاپن کجاس و آلمان کجاس
خب این نویسنده بدبخت که داره میگه اگرچه برلیانس آپشن بیشتر و ظاهر جذاب تری داره ولی ساندرو کیفیت بلند مدت داره
داشبورد اون شکننده س این یکی در عین سادگی هیچ مرگیش نمیشه
باز که چی میاید یکیتون میگه نویسنده دیگه انتخاب کنید(شما اول درست مطالعه کن)
و اون یکی میگه انقدرام که میگید ساندرو بد نیس(شمام رو خوانده هات تامل کن)
لططططططططفا آآآآآآآآقاااااایونی که الکی میخونن کاااااامنت نذاااارن،مرسی- اه.
1397/2/18
ای کاش همون لگن فرانسوی که کیفیتش ( نه استهلاک) در حد پراید هست هم همین اسباب بازی ها رو داشت تا آدم 60 تومن رو به پرایدپلاس نده.
یه مثال ساده میزنم برای اونایی که لگن بونجولی مثل ساندرو رو دوس دارن:: بی ام و سری 5 از تویوتا کمری استهلاکش بیشتر هست و قیمتش 3 برابر. اونوقت باید بجای سری 5 بریم کمری بخریم چون استهلاکش پایینه؟ یا بجای اس کلاس بریم کرولا بخریم؟
جمع کنید این بساط مسخره بازیتون رو بدبختا. دوره ساندرو تموم شد رفت
1397/2/19
ماشین فرانسوی؟؟؟؟داچیا رومانی برای طراحی ۱۵ سال پیش کجا فرانسوی است.رنو دیده تو ایران کسی داچیا نمی‌شناسد لوگو خودش را زده.اگه رنو واقعی می خواهید مگان،تلیسمان،کولئوس،کپچر،کلیو،کاجار،....
1397/2/19
فرانسه کجا بود؟؟ خود تلیسمان و کولئوس رو هم فرانسه تولید نمیکنه(برای بازار خاور میانه) چه برسه این ماشینای منسوخ شده رو...این ماشین مال داچیا ی رومانیه که الان هم تولید داخله و ایرانی محسوب میشه،نه فرانسوی...در ضمن این فیسش هم قدیمی شده و دیگه حتی تو رومانی هم چند ساله تولید نمیشه... منتها ملت ما میخرنش و به خیالشون فکر میکنن ماشین فرانسوی سوارن...
ساندرو انصافا توی دوام جزو بهتریناس توی رنج خودش اما باید قبول کنیم وقتی میخوای حدود 60-65 تومن هزینه کنی توقع چندتا اپشن و یه ظاهر رو هم داری،اون از وضعیت دسته دندشه
به هر حال خودرو بانک صحیح گفته که این فقط به درد کسانی میخوره بخوان ماشینو چندین سال متوالی سوار شن و کسی که ماشین رو نهایتا یک سال سوار میشه،خرید این در مقابل رقبا توجیهی نداره
1397/2/19
متأسفانه ما چشم بسته انتخاب ميكنيم كه نتيجش ميشه وضع فعليمون
1397/10/20
ساندرو فرانسوی !!! جهت اطلاع ساندرو مربوط به داچیای رومانی هست و چون توی کشور برند داچیا سناخته شده نیست با برند رنو عرضه میشه
1397/2/18
واقعاً افرادي كه بين برليانس و ساندرو ساندرو رو انتخاب مي كنند خيلي برام جالب و در ضمن قابل احترام هستند احتمالاً ميانگين سنيشون هم بايد بيشتر باشه
فكر ميكنم فقط عكسها گوياي همه چيز هست طراحي ظاهر بماند كابين برليانسو با ساندرو مقايسه كنيد به وضوح مشخصه كه طراحيشون در دهه هاي متفاوت انجام شده.
1397/2/18
ساندرو در دراز مدت و برای کسی ک میخواد 5 6سال خودرو رو داشته باشه با کمترین ازار و اذیت فنی اولویته وگرنه برلیانس حداقل قیافه تکراری این سالهای رنو رو نداره.قیمت ها هم حرفی نزنیم بهتره ! خودروهایی ک برای کاهش قیمت گفتن مونتاژ و داخل سازی میشن اما میبینیم 70 میلیون تومن برای خودروهایی در رده 206 !
1397/2/18
بدترین مقاله ای بود که تا حالا توی سایتتون دیدم
نه ساندرو دارم نه برلیانس اما اجحاف و کج نظری کاملا معلوم هست توی متن
کاش جناب محسن آل طه شخصا مقالات رو بررسی بکنن و بعد اجاه انتشار بدند
1397/2/19
اتفاقا برعکس مقاله خوبی بود. من هم نه ساندرو دارم نه برلیانس اما تجربه رانندگی با هردو دارم. با نظر نویسنده کاملا موافقم.
1397/2/18
حالا جدا از تعصبات الکی روی برند ها، خداییش من اینتریور سمند و 405 رو به ساندرو ترجیح میدم.
آدم داخلش میشینه یاد بدبختیاش میافته. به خدا شوخی نمیکنم خیلی طراحی زمخت و متریال بی کیفیتی داره ساندرو
1397/2/18
دقیقا چه چیز فنی ساندرو بهتر از برلیانسه؟ شاید برای اینکه مثلا موتورش فرانسویه این حرفو میزنید؟!!!
ساندرو یه ماشین ساده و نسبتا زشت و بی امکاناته که فقط نسبت به ایرانی ها کیفیت بهتری داره، همین.
1397/2/18
واقعا محصولات رنو يا بهتر بگم داچيا براى انتقال شخص بى ذوق (كسايى كه عشق رانندگى نيستن) از نقطه A به نقطه B طراحى شدن
1397/2/18
(حتی اگر خدایی ناکرده در تصادف سنگین رانندگی به جای فلج شدن، کشته شوید!)
با سلام و تشکر بابت بررسی خودروها .امیدواربودیم نویسنده محترم جمله بالا را در مورد خودروهای سوپر اسپرت که لذت رانندگی را در برخی موارد فدای ایمنی میکند بکار بگیرد و نه در مورد چنین خودروی اقتصادی ساخت چین .و نیزامکاناتی مانند استارت بدون کلید و سانروف و رینگهی مشابه بی ام وموارد مشابه لذت رانندگی ایجاد میکند؟یا صرفا جهت جذب خریدارن بیشتر در چنین خودروهایی (کلاس اقتصادی)بکار گرفته میشود؟
1397/2/18
سلام
بسیار از متن زیبای آقا بامداد صفاییان لذت بردم
دوست عزیزم کاملا منظور قلمتو که با یاس ،ناامیدی و ناراحتی از این که چرا ما باید وقتی مردم عادی دنیا در دنیای امروز ؛جدید ترین ، بروز ترین و ایمن ترین ماشینا رو با بهترین شرایط خرید میکنن، ما باید معمولی ترین ماشینا رو با قیمت بسیار بالا بخریم و شما مثلا بجای اینکه بیای برای طبقه متوسط جامعه به عنوان مثال یاریس هاچبک و هیوندای آی 20 رو مقایسه کنی باید اینارو بررسی کنی.
من واقعا تعجب میکنم که بعضی از دوستان اومدن بشدت جبهه گرفتن و از ساندرو و برلیانس دفاع کردن.دوستان عزیز تا وقتی که ما چون یجیزو داریم و عادت داریم بی چون چرا ازش دفاع کنیم انتظار نداشته باشیم وضعیتمون بهتر شه.تو رو خدا از عقب مونده بودن خودمون و صنعت کشورمون و وضع ماشینای کشورمون دفاع نکنیم.بخدا همین طرز تفکرا باعث سو استفاده این مافیای خودرو ساز میشه که هر سال بجای محصولات معتبر و با کیفیت دو سانت ارتفاع ماشینو زیاد میکنن و اونو چند میلیون گرون میکنن ومردم ما هم میخرن و ازین که ماشین مثلا جدیدشون استارت دکمه ای داره خوشحال میشن.تو رو خدا نگید خداروشکر همین پراید،پژو،تندر،برلیانس،سمند و ... رو داریم.خدا نمیخواد ما این ماشینارو سوار شیم،این وضعیتی هست که خودمون به این مافیای خودرو ساز و مسئولان بی کفایت صنعت خودرو که ذره ای برای صنعت خودرو،جون،مال مردم ارزش قائل نیستن برامون ساختن.
با تشکر
1397/2/21
من عکاسم.نویسنده آراد فلاح جان هستند (:
1397/2/18
ولی عقب ساندرو خیلی ساده است
به شدت کمبود بال عقب و دیفیوز حس میشه :/
1397/2/21
بنده دیفیوزر جلو و اسپویلر مه شکن جلو و بال عقب و دیفیوزر عقب و لاستیک هانکوک205 انداختم. بشدت راضیم از ساندرو. خیلی زیبا شده. خصوصا بال عقب مدل فارو2017. حتما امتحان کنید.
1397/2/18
با همین 2،3 میلیون تومن میشه مانیتور،دیفیوزر،سنسور،دوربین،روف ریل،بال عقب و... گذاشت.
لطفاً کمی منصفانه تر بنویسید.
1397/2/21
البته خیلی بیشتر از دو میلیون هزینه این موارد میشه ولی باز هم داشبورد و دنده و فرمان همونه که قبلاً بود!
1397/2/19
ساندرو رو بهتر بود با پژو۲۰۷ مقایسه کنید نه با این خودرو ناشناس که شبیه اسباب بازی ب ام و هم نیست
1397/2/19
حداقل با استپ وی مقایسه می کردید
در ضمن اکثر مقالات خودروبانک به جز سطح آپشن لوگان(تندر 90)، ساندرو در مقابل چینی ها همیشه برتر می شدند حالا چی شده که برلیانس لایق این همه تمجید و تعریف هست مثل گرند تور باشید که بدون هیچ ترسی اگر ماشین مشکلی و یا ایراد بزرگ داشته باشه جرمی کلارکسون به راحتی اون رو اعلام می‌کنه اما هر چی تست و بررسی ایرانی دیدم اگه مشکلی تو یه خودرو باشه با جملاتی مثل نسبتاً ضعیف، در مقایسه با رقبا عملکرد ضعیفی داره ختم میشه!!
البته بی انصافی نمی کنم ویدیوهای تست و بررسی خودروبانک واقعا جذابه
1397/2/25
دلیل تمجید برلیانس نسبت به ساندرو مشخصه و این مقایسه توسط خود پارسخودرو طراحی شده.
دلیلش: شکست 100 درصدی پروژه برلیانس هست که انواع و اقسام طرح ها رو گذاشتن تا بفروشن ولی کسی خریدار این ماشین چینی نیست.
متاسفانه باید اعلام کنم، پروژه برلیانس با شکست وحشتناکی مواجه شده و ماشین های مربوطه آماده فروش هست ولی خریداری پیدا نمیشه.
هنوز هم سایتش بازه ولی ماشینهای برند رنو فقط تو پیش فروشش چند دقیقه ای بسته میشه و مردم پشت سایت معطل میشن.
اگر چه نوع قرارداد های انحصاری شرکتهای سایپا و ایرانخودرو بر خلاف حقوق شهروندیه چرا که:
وقتی از دلار دولبتی استفاده می کنن، چه دلیلی داره نه قیمت خودرو مشخص باشه و نه زمان دقیق تحویل؟
در کشور اسلامی دولت از چه منافع و رانتی حمایت می کنه؟
این اقدامات بر خلاف حقوق شهروندی بوده و در سرزمین کفر هم بر این اساس عمل نمیشه.
یا حق
1397/2/19
چینی یعنی گول ظاهر خوردن
1397/2/19
خودرو چینی ارزشش برابر یک چرخ ساندور بیشتر نیست
1397/2/19
سلام. آبان 96 ساندرو تحويل گرفتم. تا امروز 20 هزار رفتم باهاش. خيلي از اين ماشين راضي هستم. ماشين خوبيه و چند نفري هم كه تا بحال سوار اين ماشين شدن كلن حس خوبي به اين ماشين دارن.
اگه قصد خريد داريد و آپشن زياد براتون مهم نيست به نظر من ساندرو بهترين انتخاب خواهد بود.
1397/2/19
خودروبانك شيطنت نكن همه نظراتو منتشر كن
فقط يه نگاه به موقعيت قرارگيري دگمه شيشه بالابرهاي ساندرو براي شيشه هاي عقب و برليانس درست كنار دست راننده تو عكسا انداختم كل داستانو گرفتم.
1397/2/19
رندور ساندرو بهترین ماشین توو رنج خودشه
اپشن ک با 2 تومن اکی میشه
ظاهر ک سلیقه ای هستش
وقتی توو ماشین بودین و مانع اومد جلوتون اونوقت معلوم میشه کدوم ماشین ارزش خرید داره
1397/2/25
داداش در این که کیفیت ساندرو از تمام داخلی ها و چینیا بهتره شکی نیس
ولی خدایی اون مانعی که شما میگی دیگه زیادی اغراقه
و الا با ساندرو هم اگه خواستی ۴ کنتاکت بزنی یا شیشه باز کنی باید مراقب باشی چپ نشه
نمیگم برلیانس بهتره یا ساندرو ولی مورد شماهم خیلی دیگه اغراقه
1397/2/25
اخه خداییش رنو سادرو قیافه داره؟!
این چه ظاهر حال بهم زنیه!
حالم از ساندرو بهم میخوره.
یه ماشین تاریخ مصرف گذشته.
اصلا پول رو نباید جای یاندرو داد.
1397/5/23
من هر دوتاشو سوار شدم اتفاقا این مانعی که شما میگی وقتی بیاد جلوت این برلیانسه که به لطف هندلینگ و ترمز عالی میتونه مانع رو رد کنه
1397/2/19
ماشین نداشته باشی کلاسش بالاتر از این دو اشغاله !!!
1397/5/19
من برلیانس کراس موتر جدید دارم عالیه فقط مصرف سوختش زیاده
1397/2/19
کسی که 63 تومن به اینا پول میده باید به سلامت عقلش شک کرد . واقعا خا.........
1397/3/22
اقا امین شما با 63 تومن پول به چی میدی؟
اکثر مردم ایران توانایی خریدن ماشین تو این رنج قیمتو
دارن با این تنوعی هم که تو بازار خودرو هست تقریبا انتخاب های کمی وجود داره.مردم مجبورا به انتخاب این
چند ماشینی که تو این رنج هست.حالا چون میخوان اینقدر هزینه کنند باید بهشون توهین کرد؟؟؟؟؟؟
1397/5/23
شما با 63 تومن حتما بنز میخری ؟؟ یا پژو 206 یا پارس ؟؟ یا اینکه ایران زندگی نمیکنی و قیمت رو داری با دلار 1000 تومنی میسنجی
1397/2/19
ای روزگار
ما نشستیم چه مقایسه ای میکنیم با چه قیمتی
ما از چه طبقه ای هستیم
آدم اشکش در میاد
ساندرو و بریلیانس دو خودرو طبقه متوسط جامعه ماست شایدم متوسط رو به بالا
ننگ بر این ظلم
1397/2/21
واقعا افسوس به ما که نشستیم به این جور آشغال ها نظر میدیم.
این طرز فکر احمقانه ماست که باعث شده تا به امروز اینجور آشغال هارو سوار بشیم با این قیمت های زیاد و خنده دار
1397/2/21
ای درد بگیری دیارخودرو اگر یکم آدم بودی شرایط بایک وهاوال رو درست میکردی حداقل توی این تست ها از این کمپانی های معروف چینی وماشین های حداقل از این ها بهتر استفاده میکردن خداروشکر هاوال الان یه نمایندگی عالی داره حسابی هم خواهد فروخت ولی بایک بدبخت =/خداییش یه بایک سابرینا میاوردین توی تست که حداقل توی همه چی از این دوتا نخاله بهتر بودD:
1397/2/21
جفتشون اشغالن. ولی شماها همچنان بخرید از ما
1397/2/23
تووو رنو ساندرو چقدر کثیف بودش
حداقل ی دستماال بهش میکشیدین
صاحابش دیگه چقدر بد سلیقه بوده ک ماشینو اینحوری برای عکس برداری تحویل داده
1397/2/25
من هر دو ماشین را داشتم
و با هر کدوم نزدیک به ده‌هزار کیلومتر رانندگی کردم
بدون شک برلیانس فاجعه صنعت خودرو
اصلا ترمزهای خوبی نداره تو ترمز گیریهای شدید چوب میکنه و ماشین سر میخوره
تمام اتاق ماشین سر و صدا داره
اصلا قطعات یدکی نداره حتی ی اینه بغل ساده این ماشین به سختی پیدا میشه
خیلی پرمصرف هست
صندلیهاش برای رانندگی طولانی مثل چوب خشک عمل میکنه خیلی خسته کننده‌اس
در مجموع سواری و کیفیت پراید خیلی بهتر به جرات وبا تاکید میگم از برلیانس بهتره

در مقابل رنو ساندرو درست که از لحاظ امکانات واقعا ضعف داره ولی همون امکانات جزیی و کاری که باید انجام بده رو به بهترین نحو ممکن انجام میده
تو ترمزگیری های سنگین متعجب تون میکنه واقعا عالی هست
صندلی های نسبتا خوبی داره و خسته کننده نیست
دید جانبی ماشین عالی هست
قدرت مانور و شتابگیری قابل قبول داره و در هر دو از برلیانس بهتره
بازار دست دوم بهتری هم داره
کیفیت قطعات بدنه و فنی خیلی خوبه و قطعات یدکی هم فراوان وجود داره
انتخاب من قطعا رنو ساندرو هست
1397/2/25
داداش از اينكه هموطناتو گمراه كني ماشين بهتر سوار نشن سودي ميبري به خدا مديوني من همين الان خودم برليانس 330 دارم خانمم ساندرو ترمز برليانس به هيچ وجه مشكلي نداره از ساندرو بهتر نباشه بدتر نيست چهار چرخ ديسكه با تكنولوژي به روزتر صندلياي برليانسم كه قابل مقايسه با ساندرو نيست عين مبل راحتي ميمونه صندلياي برليانس اونوقت ميگي خشكه خداوكيلي هر دو ماشينو سوار شدي اين نظرو دادي؟!! مديوني به خدا
1397/2/26
فرمون ساندرو پشت بازو میاره انقدر که سفته، رو اعصابه به شدت
1397/2/26
سلام بر دوستان
من همه نظرات رو خوندم و متوجه شدم که متاسفانه خودرو بانک اصلا" در تهیه و نشر بررسی خودرو ها صادق نیست * اگر میخوایین به درستی حرف من پی ببرین " حتما برید تو آرشیو همین سایت فیلم مقایسه و بررسی دو هودروی رانا و تند 90 رو ببینید * البته با دقت زیاد هم ببینید .
خیلی جالبه توی تست درگ هردو خودرو کنار هم هستن ولی یه دفه تندر سریعتر میشه و جلو میزنه ....... بایدم اینجور باشه چون راننده رانا پاشو میذاره رو ترمز تا سرعتش کم بشه یجورایی بگن که تندر سرتره ...... ( توی تصویر مشخصه که با فشار پدال ترمز قسمت جلوی خودرو رانا به سمت آسفالت پایین میاد )
آخه چرا دروغ و دونگ تحویل مردم میدید ؟
مردم دیگه اون مردم دوران پارینه سنگی نیستن که از ماشین سر درنیارن .
1397/3/7
متن تست که فوق العاده بود :))
واقعا طراحی و سطح آپشن ساندرو با قیمتی که امروز داره قابل دفاع نیست ، شاید در حد فاجعه باشه ، هر جور که بهش نگاه میکنی همه چیز حداقلیه و ذات ماشین بی روح و خسته کنندست و از این حیث نویسنده کاملا درست گفته ، ساندرو تو نگاه اول هیچ چیز قابل توجهی نداره اما خوب نسبت به تولیدات دیگه کیفیت نسبی داره و نمیشه اینو نادیده گرفت ، همین شده برگ برندش ، نمیدونم چرا ولی شخصا ماشین چینی که سوار میشم حس میکنم خیلی باهاش باید مراعات کرد ، بعضیاشون با دو سه سال کارکرد به شدت سر و صدا دارن ، آدم حس میکنه ماشین میخواد از هم بپاچه !! اما خوب خدایی تو ساندرو 2سال کارکرده هم نشستم ، نمیگم سواری و آرامش یه کمری رو داره اما خوب اون حداقل هایی که داره رو هم با کیفیت خوب رعایت کرده ، آدم حس نا امنی و شل و ول بودن بهش دست نمیده اقلا
1397/3/11
من حدود يك سال استپ وي دارم از لحاظ فني ماشين عالي هست ولي هنوز كه هنوز ماشين رو از نماي جانبي بغل كه ميبينم ميخوره تو ذوقم و بهش عادت نكردم به شخصه طراحي و زيبايي ماشين هم خيلي مهمه و نميشه فقط گفت فني ولي با اين تفاسير ملت ما مجبورن . ولي اي كاش مجبور نبوديم اي كاش حقمون اين نبود كه احترامي به مشتري نزارن بعد ماشيني كه ٣٠ تومنم نمي ارزه ٧٣ ميليون بفروشن . ولي مطمئنم كه درست ميشه همه چي.
1397/3/13
دوستان عزیز در هر صورت فرق بین خوروی چینی و فرانسوی فرق نداره؟...مسلما خودروی فرانسوی بدون شک کیفیتش بالاست
1397/4/16
با سلام
چند تا نکته:
1. گذشت اون زمانی که خودرو معنیش این بود: یه غربیلک فرمون+یه موتور! به عبارتی بیش از 50 سال پیش اینو میگفتند که ساندرو همچنان معتقد به این مسئله هست! و یه غربیلک داغون داره و یه موتور خوب.
2. اگه ساندرو مال فرانسه و رنو هست(که ابدا نیست) پس به همین قاعده برلیانس مال شرکت بی ام و هست!
3. بنازم به ماشینی که سریع فهمید موتورش قدری ضعیف هست؛ لذا در آپدیت اش(کمتر از دو سال) تقویت کرده و حالا داره 1650 میده بیرون. شاید بگید پولشو میگیره! خب ساندرو که تقویت نکرده داره پولشو میگیره بلکه بیشتر!
4. ماشین سه تا رکن داره: فنی+تجهیزات و رفاهیات+طراحی که در بهترین حالتش ساندرو 2 رکن اصلی ماشین یعنی تجهیزات و طراحی رو نداره!!!
5.دلالی که پشت رنو و ایضا داخلی ها خوابیده خیلی بیشتر و آلوده تر از خودروهای چینی هست.
6.در آخر به دوستانی هم که میگن هر دو آشغالن و نخرید و دنیا کجاست و چی سوار میشه ما چی!؟ میگم تا کی میخوای روضه بخونید!؟ با این وضعیت مملکت ما در خودرو سازی، بهترین و به صرفه ترینش رو بایستی انتخاب کنی دیگه چرا همه اش حرف تکراری میزنیم. بابا عمرمون تموم شد
1397/4/30
سلام خواستم خواهش کنم برلیانس C3 موتور جدید 1650 (به ادعای کارخانه با گیربکس هیوندای) را هم در صورت امکان مورد بررسی قرار دهید ممنون از خودرو بانک.
1397/7/9
دوست عزیز من سری اول برلیانس۳۳۰ اتوماتیک دارم وبرای همسرم موتور جدید اتوماتیک گرفتم ،هردو تا دارای گریبکس هیوندا با نام شرکت power Tec هستش ، از داخل موتور به گریبکس نگاه کنید حک شده ، بسیار گریبکس هوشمندی هست
درضمن همان گریبکس هیوندای i20 هست
1397/6/9
سلام
من الان 1 ماهه که برلیانس h330باموتور1650 گرفتم.در بدو تحویل ماشین با نمایندگی مشکل پیدا کردیم (نمایندگی نزدیک پارک ساعی).ماشینو خیلی کثیف تحویل دادن و به اصرار به ما گفتن کارت بکش برای هزینه ها !! 100 تومن کارت کشیدن بعد گفتن شیرینی بود !!! ماشین سینی زیر نداشت که همونجا براش خریدیم 200 هزارتومن.
خوب حالا راجع به خود ماشین صندلیهای بسیار راحت هم جلو خم عقب -فضای کابین مناسب -صندوق عقب بسیار بزرگ - جنس داشبور معمولی (الکی میگن افتضاحه )ولی قاب دور دنده یکم شکنندست- از قسمت پشت داشبورد از همون اول یه صدای ریز جیر جیر میداد توی دست اندازها ,هنوزم صدارو داره. گیربکس 4 دنده و متناسب با موتور هست ,خیلی سریع با فشار پدال معکوس میگیره .شتاب ماشین هم مناسبه (در مقایسه با ماشینای قبلی من که سمند ,اچ30 کراس و 206 تیپ 5 بودن).سیستم مولتی مدیای بسیار خوبی داره ,ال سی دی با تاچ قوی,کیفیت باندها مناسب ,روکش صندلیها پارچه ای و تنظیم صندلیها دستیه (سمند صندلیهاش الان دیگه برقیه ) در کل تو این قیمت (67میلیون ثبت نام کردیم ,الان نزدیک 100 تومن شده)انتخاب دیگه ای نبود.درضمن قاب گیربکس رو که باز کنید ارم هیوندا حک شده -دوربین عقب نداره .
1401/6/1
سلام بنده کراس 1650 دارم شتابش مناسبه و پدر خانم بنده ساندرو معمولی داره ساندرو از نظر سواری محصوص شتاب کمتری داره و تو نسخه اتومات راضی کننده نیست به نظر من این مقاله در زمینه شتاب و سواری درست عمل نکرده که اینم ناشی از اون پشت پرده های تبلیغاتی رنو تو ایرانه