موضوعات داغ

بسترن B30 در مقابل برلیانس H330 – رقابت میان سدان های اقتصادی موفق بازار

13 خرداد 1397

مقدمه

با اینکه در سالهای اخیر انواع و اقسام خبرهای بد و ناامید کننده مثل بالا رفتن تعرفه گمرک، افزایش قیمت ارز، تهدید مداوم به تحریم های جدید و.. تاثیرات منفی بسیاری بر بازار خودرویی کشور گذاشته ولی در لابلای این امواج منفی یک اتفاق خوب هم رخ داده است و آن اتفاق خوب افزایش تنوع در بازار ماشین های ارزان قیمت کشورمان می باشد. البته درست است که این بهبود تنوع را مدیون دوستان چینی و برندهای درجه چندم بوده ایم اما به هر حال اکنون حق انتخاب گسترده تری نسبت به گذشته در اختیار ما قرار دارد. امروز قصد داریم از میان این چینی های متنوع بازار یک سدان نسبتاً پر طرفدار بنام برلیانس H330 را در مقابل هموطن تازه نفسش بسترن B30، که به تازگی در بازار داخلی جا افتاده قرار دهیم تا ببینم کدامیک انتخاب بهتری می باشند. پس لطفاً شما هم با خودروبانک همراه باشید.

طراحی ظاهری

خوشبختانه هر دو خودرو امروز ما از نظر ظاهری وضیعت قابل قبولی دارند. ابتدا نگاهی به دماغه شان بیاندازیم. در اینجا چشمان بادامی H330 و جلو پنجره ای که به محصولات ب ام و شباهت دارد ترکیب شکیلی را تشکیل داده اند و تلفیق این قسمت ها با سپری اسپرت و کاپوتی برحسته، صورت برلیانس را جذاب نشان میدهند. اما با تمامی این تعاریف این بسترن است که با جلو پنجره بزرگ و چشمان خشمگینش توجهات بیشتری را به خود جلب مینماید و با این ظاهر جسور، مدرن تر از H330 به نظر میرسد. ولی وقتی از روبرو به سمت قسمت کناری حرکت میکنیم جذابیت های B30 کمرنگ و کمرنگ تر میشوند و به نظر میرسد که طراحان بسترن در این قسمت اندکی دچار سردرگمی شده اند.

البته شاید بعضی ها بگویند که خط شانه B30 که در انتها حالتی مواج به خود گرفته توانسته کمبود هیجان در این قسمت را جبران نماید اما به نظر من این خط هارمونی چندانی با سایر خطوط بدنه ندارد و گاه اینطور به نظر میرسد که دماغه یک ماشین را بر روی بدنه یک خودرو دیگر سوار کرده اند! البته برلیانس هم در این بخش حرف خاصی برای گفتن ندارد اما موفق شده با گلگیرهای برجسته و خطوط ساده ای که با طراحی کلی اتومبیل هماهنگ است، ظاهری پخته تر برای نیم رخ H330 ترسیم کند. خوب نگاهی هم به پشت سر خودروها داشته باشیم. متاسفانه در قسمت انتهایی هیچ کدام از ماشین ها نتوانسته اند زیبایی قسمت جلوئی خود را تکرار کنند و هر دو خودرو از این زاویه ارزان قیمت تر از دماغه شان به نظر میرسند. فقط این نکته را بگوئیم که در اینجا چراغهای B30 جذاب تر از H330 طراحی شده اند اما در عوض سپر برلیانس اندکی خوش فرم تر است و تا حدودی نقص چراغها را پوشش داده.

با تمامی این صحبت ها، در مجموع از ظاهر هر دو ماشین راضی بودیم و مشاهده کردیم که در برخی قسمت ها بسترن و در برخی دیگر برلیانس بهتر عمل کرده بودند. اما با توجه به اینکه طراحی دماغه اتومبیل بیش از سایر قسمت ها به چشم می آید میبایست امتیاز برتر این بخش را به B30 بدهیم. دلیل دیگر انتخابمان این است که محصول بسترن تازه وارد تر از برلیانس می باشد و ظاهرش هنوز مثل H330 تکراری نشده.

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین هر دو خودرو در انبوهی از قطعات پلاستیکی بی کیفیت محاصره شدیم که حس خوبی که از ظاهر ماشین ها بدست آورده بودیم را تا حدودی خراب کرد! از نظر زیبایی هم حرف خاصی برای گفتن وجود ندارد اما حداقل اوضاع طراحی نسبت به کیفیت متریال، نمره بالاتری بدست می آورد. ابتدا نگاهی به H330 بیاندازیم. برلیانس در مواردی مثل کنسول میانی و غربیلک فرمان تا حدودی بهتر از رقیب عمل کرده و ترکیب اینها با پشت آمپری جذاب، توانسته فضای داخلی را تا حدودی اسپرت نشان بدهد. در طرف مقابل بسترن هم سعی نموده با خطوطی ساده، طرحی شیک و منطقی خلق نماید اما نتیجه کار کمی بی روح و کسل کننده از آب درآمده. یکی از نکات نامناسب در داشبورد بسترن محل قرار گیری دریچه های تهویه مرکزی است که در جایی غیر متعارف در زیر نمایشگر نصب شده اند. این کار ضمن زشت کردن داشبورد باعث شده که در هنگام رانندگی پرتاب باد سیستم تهویه به جای بالا تنه، به دست راننده برخورد کند. البته در عوض نمایشگر در محل بالاتری قرار گرفته و دید بهتری دارد.

اما در مورد جادار بودن باید بگوئیم که B30 با ابعاد بزرگتر و فاصله محورهای بیشتر به عنوان یک ماشین خانواده فضای کارآمد تری "بخصوص روی صندلی عقبی" در اختیار سرنشینان قرار میدهد. ضمناً این برتری نسبی بسترن، در خصوص فضای صندوق هم پا برجاست.

امکانات

با اینکه ماشین های امروز ما از لحاظ سطح آپشن کاملترین نیستند اما با این وجود توانستند ما را راضی نگاه دارند.

داخل برلیانس H330 گزینه هایی از قبیل ایربگ های راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، سامانه ورود و استارت بدون کلید، سیستم مالتی مدیا و رهیاب، فرمان با سیستم کمکی برقی و مواردی از این دست دیده میشوند که برای این رده قیمتی تقریباً کافی به نظر میرسد.

درون بسترن نیز امکانات مناسبی از قبیل سیستم های ترمز ABS, EBD, BA, ESC ، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، سیستم رهیاب، چراغ های اتوماتیک بعلاوه چراغ روشنایی در روز، سانروف، فرمان با سیستم کمکی برقی و... وجود دارند که انصافاً راضی کننده است.

ایمنی

متاسفانه تست معتبری برای سنجش ایمنی برلیانس H330 در دسترس نیست و از این رو نمیتوانیم در مورد میزان امنیت این محصول با قطعیت نظر بدهیم. اما نمونه 6 ایربگ بسترن B30 موفق شده 5 ستاره موسسه C-NCAP را بدست آورد که نتیجه خوبی به حساب می آید. البته با توجه به اینکه ایمنی در کشور ما به نوعی سوسول بازی محسوب میشود(!) تعداد ایربگ های B30 موجود در ایران به 2 عدد کاهش یافته! اما به هر حال در قیاس با رقیب امروز که آن نیز 2 ایربگه است و تازه تست ایمنی هم انجام نداده باید بگوئیم که همین ستاره های چینی B30 در کنار سیستم کترل پایداری اش، محصول بسترن را در جایگاه مطمئن تری نسبت به H330 قرار میدهد.

پیشرانه و توانایی های حرکتی

بیائید نگاهی به قوای حرکتی ماشین ها داشته باشیم. زیر کاپوت بسترن B30 یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که قادر است 107 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد.

اما برای برلیانس امروز ما یک موتور 1.5 لیتری در نظر گرفته شده که با 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور عملکرد ضعیف تری از رقیب به نمایش میگذارد.

مدلبسترن B30برلیانس H330
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور1.6 لیتر1.5 لیتر
حداکثر قدرت107 اسب بخار در دور 5500103 اسب بخار در دور 5800
حداکثر گشتاور155 نیوتن متر در دور 3600138 نیوتن متر در دور 3800
گیربکس6 سرعته اتوماتیک4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی)6.7 لیتر6.7 لیتر
اما خوشبختانه جدیداً یک موتور بزرگتر و قدرتمند تر بر روی برلیانس قرار گرفته که حدود 150 سی سی حجیم تر است و میتواند حداکثر 114 اسب بخار قدرت در دور 6000 و 154 نیوتن متر گشتاور در دور 4000 در اختیار راننده قرار دهد. خوب این پیشرانه نه تنها از انجین برلیانس مورد تست قویتر می باشد بلکه حتی در مورد اسب بخار از محصول بسترن هم پیشی میگیرد. ضمناً در نمونه های جدید برلیانس، جعبه دنده نیز توسط شرکت "هیوندای پاورتک" مورد بازنگری و تغییر قرار گرفته و از نظر ضرائب با موتور جدید هماهنگ شده است. البته همچنان تعداد دنده ها در نمونه اتوماتیک برلیانس 4 عدد است و از این نظر در مقایسه با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آیسین B30 قدیمی به نظر میرسد.

تجربه رانندگی

با وجود اینکه از کیفیت و زیبایی کابین خودروها خیلی راضی نبودیم اما در عوض به هنگام رانندگی متوجه شدیم که ارگونومی قطعاتشان قابل قبول است و ادوات هر دو خودرو به راحتی در دسترس راننده قرار میگیرند. دید به اطراف هم مناسب است و برای عادت کردن به ابعاد خودروها نیاز به زمان زیادی نداریم. از نظر فرمان باید بگویم که با توجه به وجود سیستم کمکی برقی در هر دو ماشین، کار در ترافیک شهر برایمان بسیار ساده بود و غربیلکشان با نرمی مناسبی زیر دست میچرخید؛ اما یک نکته منفی هم در مورد فرمان هر دو خودرو وجود دارد و آن اینکه در سرعت های بالاتر اطلاعات چندان دقیقی از وضعیت چرخ ها به راننده منتقل نمیشود که البته این مسئله در اتومبیل های اقتصادی تا حدودی شایع و طبیعی است. نکته منفی دیگری که در هنگام رانندگی متوجه میشوید، صدای نسبتاً زیاد موتور می باشد که به داخل کابین نفوذ میکند اما این را هم بگوئیم که در رانندگی عادی و دور موتور زیر 3500 این قضیه آزار دهنده نیست.

دست اندازها و سرعتگیرهای خیابان های ما با اینکه همیشه روی اعصاب هستند اما بهنگام تست خودرو یک نعمت محسوب میشوند(!) زیرا تنها پس از چند دقیقه رانندگی در خیابان های فرعی میشود به قدرت جذب ضربات سیستم تعلیق ماشین ها پی برد! در این خصوص محصول بسترن در برخورد با دست انداز های خشن، ملایمت بیشتری از خود نشان داد و در قابلیت جذب ضربات برتر از برلیانس ظاهر شد. البته سیستم تعلیق اسپرت تر H330 هم یک مزیت دارد و آن اینکه با محدود کردن حرکات عرضی حس پایداری مناسبی در پیچ ها به راننده ارزانی میدارد. البته با وجود این برتری ظاهری H330، میبایست نمره برتر هندلینگ را هم به رقیب امروزش یعنی B30 بدهیم زیرا محصول بسترن با داشتن سیستم کنترل پایداری الکترونیکی قادر است اشتباهات راننده را تا حدود مناسبی جبران نماید و در پیچ های تند "بخصوص در زمین های خیس" امنیت بیشتری برای سرنشینان به ارمغان آورد.

اما کمی هم پدال گاز را بفشاریم تا ببینیم وضعیت قدرتشان در چه سطحی است. با توجه به اینکه برلیانس امروز ما از نوع 1.5 لیتری یا به اصطلاح موتور قدیمی است از نظر شتاب شرایط بسیار معمولی دارد. گیربکس 4 سرعته اش هم با اینکه به نرمی دنده ها را سبک و سنگین مینماید اما از نظر سرعت تعویض، زیادی با حوصله است و این قضیه ناتوانی موتور را بیش از پیش نمایان میکند. اما در مورد B30 با توجه به قدرت و گشتاور بالاتر انتظاراتمان بیشتر است. تازه اینجا دو تا دنده اضافه هم داریم که به کمک آنها میتوانیم بازه متنوع تری را در گیربکس انتخاب کنیم. اما متاسفانه پشت فرمان B30 هم خبری از هیجان نیست و ماشین با شتابی کاملاً عادی از جا کنده میشود. جعبه دنده هم دقیق اما آرام و آهسته انجام وظیفه میکند و نتیجه اینکه شتابگیری B30 فقط اندکی بهتر از برلیانس است. البته به لطف گشتاور بالاتر و گیربکس 6 سرعته، B30 در برخی شرایط مثل سربالایی ها یا هنگامی که از میانه راه تصمیم به شتابگیری کنید کاملاً برتر ظاهر میشود. راستی سیستم کنترل حرکت در سربالایی هم برای ماشینی در این رنج قیمتی گزینه جالب و کارآمدی به حساب می آید که خوشبختانه در B30 وجود دارد.

اما اگر موافق باشید در مورد H330 های 1.65 لیتری هم کمی صحبت کنیم تا حق برلیانس این وسط ضایع نگردد. با توجه به افزایش حجم موتور، بهبود قدرت و گشتاور و اصلاح ضرائب گیربکس در برلیانس های جدید، شتاب خودرو به شکل محسوسی بهتر شده اما مهمتر از شتاب بحث کشش است که در نمونه های جدید پیشرفت بسیار خوبی داشته و حالا دیگر برلیانس سوارها هیچ مشکلی با سربالایی نخواهند داشت. ای کاش در کنار همه این اتفاقات مثبت، جعبه دنده نیز با نمونه 5 یا 6 سرعته تعویض میشد تا خیالمان همه جوره آسوده گردد اما به هر حال همین الان هم میتوانیم بگوئیم که مشکل کندی برلیانس های قدیمی مرتفع شده است.

راستی در خصوص ترمزها، هر دو ماشین شرایط قابل قبولی دارند که هرچند واکنش هایشان خیلی هم شاهکار نیست اما از پس جمع و جور کردن توان محدود موتور به خوبی بر می آید.

نتیجه گیری

برای خرید یک ماشین اقتصادی قیمت مناسب حرف اول را میزند. اما متاسفانه در زمان نگارش این متن، بازار به قدری متلاطم و قیمت ها رو به افزایش است که نمیتوانم حدس بزنم قیمت این دو تا زمان بارگزاری مقاله چقدر خواهد شد و اصلاً تا آن زمان اینها جزء ماشین های اقتصادی در کشور محسوب خواهند شد یا خیر! فقط همین را میدانم که فعلاً بسترن B30 حتی از برلیانس های موتور جدید هم چند میلیونی گران تر است که این قضیه میتواند به عنوان یک برگ برنده برای H330 به حساب آید. ضمناً شما با انتخاب برلیانس محصولی را برگزیده اید که سالهای طولانی تری در کشورمان تولید شده و در نتیجه تعمیرکارها و قطعه فروش های بیشتری به آن سرویس میدهند. اما خوب در نظر داشته باشید که با چند میلیون تومان هزینه بیشتر میتوانید ماشینی با ظاهر به روزتر، ایمنی بیشتر و کابین راحت تر بنام بسترن B30 را خریداری کنید که برای خیلی ها ارزش چند میلیون هزینه بیشتر را خواهد داشت.

در پایان جا دارد از آقایان میرهادی سید دراجی مالک برلیانس H330 و امیر رضا مالک بسترن B30 که اتومبیل های خود را جهت تهیه این مقاله در اختیار گروه خودروبانک قرار دادند تشکر و قدردانی نماییم.

70 عکس

نظرات کاربران

74 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/13
لطفا تو این رنج قیمتی، دنا پلاس توربو را هم بررسی کنید.سپاس
1397/3/14
سمند دناپلاس توربو . پلتفرم پ گیربکس دستی بی کیفیت
و باستانی پژوو چارصد و پنج که به در موزه میخوره . طراحی افتضاح کابین از نظر جا نمایی طوری که ماشین به این گندگی سوارش میشی یه جای پای راحت نداری . موتور دقیقا همون موتور توربوی سمند سورن که یا پره توربو میشکنه یا توربو میسوزونه به خاطر آلیاژ افتضاح توربو . و تعداد زیادی آپشن چینی بی کیفیت که رو سمند بستن اسمش گذاشتن دنا . موتور توربو رو فرغونم بذاری قدرتش زیاد میشه ولی مهم اینه که کنارش سیستم ترمزشم ارتقا بدی یه سیستم کنترل پایداری بزاری روش یا ایمنیشو افزایش بدی که هیچ کدوم انجام نشده و بیشتر ارابه مرگ ساختن تا ماشین
1397/3/14
سمند دناپلاس توربو . پلتفرم پ گیربکس دستی بی کیفیت
و باستانی پژوو چارصد و پنج که به در موزه میخوره . طراحی افتضاح کابین از نظر جا نمایی طوری که ماشین به این گندگی سوارش میشی یه جای پای راحت نداری . موتور دقیقا همون موتور توربوی سمند سورن که یا پره توربو میشکنه یا توربو میسوزونه به خاطر آلیاژ افتضاح توربو . و تعداد زیادی آپشن چینی بی کیفیت که رو سمند بستن اسمش گذاشتن دنا . موتور توربو رو فرغونم بذاری قدرتش زیاد میشه ولی مهم اینه که کنارش سیستم ترمزشم ارتقا بدی یه سیستم کنترل پایداری بزاری روش یا ایمنیشو افزایش بدی که هیچ کدوم انجام نشده و بیشتر ارابه مرگ ساختن تا ماشین
1397/3/15
شما ماشینی که سوار نشدی اظهارنظر نکن دربارش
1397/3/16
در پاسخ به ساسان من موندم شما چینی سوارها چرا توهم بنز و بی ام و گرفتددون البته بعضی ها که همه جا فکر میکنید ماشین خودتون فقط خوبه بد هر ماشینی رو میگید
1397/3/16
دکتر ساسان شما خیلی جوش نزن اینطوری سوتی میدی یه جا طرفدار ماشین چینی هستی یه جا اینطوری میگی "تعداد زیادی آپشن چینی بی کیفیت" چند چندی با خودت زیادم تو اینترنت سرچ نکن
1397/3/13
گارانتی بیشتر هم به مزایای بسترن اضافه کنید
1397/3/13
برادر فامیل ما همین خودرو h330 را داشت و به فامیل ما گفته بود که در سربالایی ماشین کم می‌یاره! چیز دیگه ای ازش نمیدونم اما مدل h320 رو دوس دارم!
در مورد بسترن هم در گردهمایی دیدمش ، خیلی جادار هس اما کابینش واقعا اقتصادی هس! فرمان نرم ، سیستم کنترل پایداری ، صندوق بزرگ و تقریبا مکعبی ، گیربکس آیسن ، پلتفرم و موتور مشترک با فولکس و ... از نکات مثبتش هست!
کاش گروه بهمن در کنار نسخه فعلی b30 ، نسخه فول تر با بدنه دو رنگ(سقف مشکی) و موتور قوی تر (با قدرت ۱۴۰ اسب بخار ) رو عرضه کنه!
البته موتور قوی تری برای b30 عرضه نشده و باید گروه بهمن سفارش بده!
میتونه از موتور b50f استفاده کنه که قدرت و دوام خوبی داره و چون تو بازار بوده ، مردم اعتماد بیشتری بش دارند!
و یا میتونه از موتور ۱.۴ توربو بسترن b50 جدید که در ایران هنوز عرضه نشده استفاده کنه!
رینگ های کرومی و بزرگتر ، سیستم تهویه اتومات ، داشبرد چرمی و سایر امکاناتی که در " چرب اریزو۵ توربو" ، "ام جی ۳۶۰ توربو " و بقیه رقبا موجود هست باید در نسخه فول b30 موجود باشه!
یکی از آپشن های لازم برای ایران خنک کننده صندلی راننده هست که واقعا در گرما لازم میشه!
البته باید ایرادات فعلی هم رفع بشه! اگر صدا درون کابین زیاده یا داشبرد خیلی ساده است و یا تعداد ایربگ ها کمه و ... ، باید درست بشه!
1397/3/15
B70 شرکت فاو ی محصول دیگه ای هست با موتور 2 لیتری که پاسخگوی دغدغه شماست که نمونه وارداتی اونو تهران دیدم و زمزمه تولیدش رو از بهمن موتور شنیدم.
هرچند که B30 رو هم، در رنج قیمتی خودش، فراتر از حد انتظار دیدم.
1397/3/15
ظاهر B70 خیلی جوان پسند نیس، بزرگه و گران!
من مدل ۱۸۰۰ توربوش رو همون موقع گیشنهاد دادم بیارن که کلا کنسل شد!
در حال حاضر گروه بهمن روی هاوال تمرکز کرده!
1397/3/13
واقعا روز به روز اوضاع بدتر میشه که بهتر نمیشه
جک جی فایو با 62 تومن موتور 136 اسبی (لنسر 2008) و گیربکس طراحی ژاپن داشت اتاقش هم به مراتب لوکس تر بود و ظاهرشم که حتی نظر واشنگتن پست رو جلب کرده بود و تو یه مقاله از روند رو به رشد جک تو طراحی تعریف کرده بود (که خب مسلما دیزاین پنین فارینا تعریفی هم هست ) تولیدش متوقف شد و الان با همون پول که نه به مراتب بالاتر باید سراغ بسترن و این جغد چینی (اچ 330) رفت
1397/3/14
برلیانس 330 از نظر طراحی کاملا معمولیه حرفی برا گفتن نداره ولی بسترن b30 خدایی جذابه
1397/3/15
البته ظاهر جک خیلی تعریفی نبود ، مخصوصا از عقب!
کیفتت جک رو هم با بسترن مقایسه نکنید!
1397/3/15
جتاب، شما چه جذابیتی در جک جی 5 دیدی که کسی ازش مطلع نیست؟
در ضمن مصرف 12 جاده ای و 14 داخل شهری اونو چطور توجیه می کنی؟
در صورتی که این مقادیر در همین دو مدل مد نظر مقایسه شده 6.5_6 و 7.5 هست
1397/3/17
سلام
دوست عزیزی به نام حامد گفته اند که جک j5 مصرفش جاده ایش صدی 12 هست بنده به مدت یک سال این ماشین رو دارم و هیچ وقت مصرف جاده ایش از صدی 8 بیشتر نشده شما چطور میگی صدی 12 هست! اصن حرفتون مثل این میمونه که بگی لندکروز صدی 16 هست پس بدرد نمیخوره بجاش میرم برلیانس 330 با مصرف 6.5 میخرم یعنی موتور 1.5 لیتری رو به موتور 6 لیتری ترجیح میدم در ضمن برلیانس در بسیاری از سر بالایی ها کم می اورد با یه سرچ کوچیک میتونی متوجه این موضوع بشید برای همین جدیدن موتورش را به 111 اسب بخار ارتقاع دادند که این هم برای جثه سنگینش کم است
1397/3/13
یه نکته جالب و بامزه که صرفا برای اطلاعات عمومی میگم :)))))))))))))

به وب سایت جی ام (جنرال موتورز ) امریکا یه سری بزنین
کمپانی های زیر شاخه جی ام خیلی گسترده است که یکی از همین کمپانی ها فاو (بسترن) هس
پس دقت کنین به عبارتی فاو بین تمام چینی ها تنها کمپانی امریکایی هس

خب حالا تو ویکی پدیا یا اینکه با پرس و جو از افراد مطلع نهاد هایی که با واسطه صاحب بهمن موتور ایران هستن رو هم جستوجو کنین (شرکت مونتاژ کننده بسترن)

خیلی جالبه همکاری این دو تا با هم :)))
1397/3/13
بدون شک بسترن بهتره. بسترن B30 چهار ستاره کیفی و برلیانس سه ستاره کیفی داره. کابین جادار تر، هندلینگ بهتر، داشتن سیستم ESP(که واقعا خیلی مهمه)، سیستم HHC, گیربکس 6 سرعته ی آیسین ژاپن که خیلی بهتر از گیربکس 4 سرعته ی برلیانس هست ، صندوق بزرگتر، کشش بهتر(در برابر موتور جدید این صادق نیست:-)) که همگی بسترن رو برتری میبخشه. ضمنا بسترن دیلایت هم داره که البته چیز چندان مهمی نیست ولی خب آپشن بیشتره دیگه :-)

مرسی از خودروبانک
1397/3/20
در ضمن بسترن رو گروه بهمن میفروشه(شاید)ولی برلیانسو پارس خودرو و ایرانخودرو و بسترن از لحاظ زیبایی هم بهتره البته بیرونی که تقریبا یکی هستن اما داخلی بسترن بهتره خیلی کم شبیه تسلا
1397/3/13
متاسفانه بی کیفیتی در هر دو خودرو موج میزنه
درسته که کیفیت داخلیا هم چنگی به دل نمیزنن ولی حداقلش اینه که از لحاظ تعمیرگاه و مکانیک شرایط بهتری دارند
با این چینیا خصوصا بسترن تازه وارد اگه تصادف یا خرابی داشته باشی خیلی باید عذاب بکشی
1397/3/14
متاسفانه همیشه همین استدلال مسخره تعمیرگاه شماها باعث شده ایرانخردو سو استفاده کنه بعد چهل سال هنوز پژو چارصدو پنج تولید کنه یا رو پلتفرم باستانیش آشغالی مثل دنا بسازه بندازه به ملت . اگه این استدلالتونه خب خر سوار بشین نه تعمیرگاه میخواد نه قطعه چون کیفیت سواری ماشینای داخلی هم اندازه همون خره . اگه آشغالای ایرانخردو نمیخریدین حالا اونا این ماشینایی که تولیدشون دیگه توهینه نمینداختن به ملت
1397/3/14
متاسفانه این گفته شما رو خودروساز های داخلی و تعمیرکارها انداختن توی دهن مردم چون حاضر نیستند به روز باشند میخواهند مردم را عقب افتاده تر از دیروز کنند
1397/3/14
سلام
داداش ماشین های تولید داخل مثه خانواده سمند، خانواده پژو (405، پارس و...) همشون خیلی خیلی قدیمین، شاسی و پلتفرمشون مال عهد دقیانوسه
حدود 30 سال پیش یا بیشتر، دنا پلاس توربو که مثلا جدید شاسی همون سمند یعنی عملا خودرو داغونه! تو تصادفات نمیبینی اکثرا سمند و پژو و پراید
دارن کشته میدن؟ حداقل بسترن بی 30 شاسیش از یک خودرو آلمانی هستش و مطمدنا در هنگام خدای نکرده تصادف ایمنی بشتری داره، متاسفانه
اینقدر با واژه ایمنی در خرید یک خودرو غریبه هستیم که اصلا برامون مهم نیست! تو اکثر کشورهای اروپایی ملت اول میان نگاه می کنن این ماشینی
که میخرن میتونه ایمنی خودشون و عزیزانشونو برآورده کنه؟ تو ایران اونوقت ماشینی که نسخه 6 ایربگش هست رو نمیارن 2 ایربگشو میارن (بسترن بی 30)
سانروفو حذف می کردن و بجاش تمام 6 کیسه هوا رو میزاشتن! اما خب سلیقه ایرانی ظاهرا سانروف رو دوستداره تا ایمنی!
1397/3/16
باید به ارزت برسونم که همین ماشینی که داری سنگشو به دل می زنی وقتی نه تعمیرگاه داره نه خدمات پس از فروش درست و درمون وقتی خراب بشه باید همون خری که می گیرو سوار بشی
1397/3/14
تو 5 ماه قیمت مزدا 3 از 123 میلیون رسیده به 203 میلیون! بعید میدونم تا 6 ماه دیگه برلیانس اقتصادی باشه! احتمالا برلیانس قیمتش به ماشینی که ازش کپی میکنه (BMW) خواهد رسید.

مردم ایران یادتونه قیمتا هرروز بالا پایین میرفت؟ حالا قیمتا فقط بالا میره دیگه پایین نمیاد....
1397/3/14
درود
شما ظاهرا قیمت های جدید خودرو های بی ام و رو ندیدین؟!
سری 1 هاچبک شده بالای 500 میلیون آره نیم میلیارد!
1397/3/14
رقابت میان سدان های اشغال بازار !
1397/3/14
همین بسترن که میبینی چهار ستاره کیفی و پنج ستاره ایمنی داره که آشغالای داخلی تو خوابم بهش نمیرسن . ماشین هفتاد تومنی رو با سیصد تومنی مقایسه نکنی در حد خودش ترمزش می ارزه به همه تولیدات آشغال داخلی
1397/3/16
چین ماشین میزنه خودشم ستاره ایمنی بهش میده 5 ستاره ایمنی از کجا داره دکتر ساسان از اروپا یا چین ؟؟ مثل اینه که ایران پیکان بزنه 5 ستاره ایمنی هم بهش بده شما زیاد گیر ستاره نباش زمینو نگاه کن
1397/3/16
اون ستاره کیفی ایی که چین میدهNCAP اندازه 2 ستاره اروپا هم نیست یعنی می خوای بگی ستاره بسترن بی سی چینی با ولوو volvo xc90 یکیه
1397/3/17
جناب همایون!
حرف زدن بدون تحقیق و سند اشتباه است!
برید ببینید جیلی که ۵ ستاره در چین گرفت ، ۳ ستاره در اروپا گرفت!!
اما سمند در ماهواره فیلمش گذاشته شد و یک ستاره توانست بگیرد! دنا اگر بدتر نشده باشه ، نهایتا دوستاره میگیره!
ولی بسترن در چین ۵ ستاره گرفت و هر روز فاصله تست های چین و اروپا داره کمتر میشه!
1397/5/8
خب شما آشغالای داخلی مثل دنا ببری همون موسسه تو همون چین بازم همون یک ستاره ایمنی رو هم نمیگیره . در ضمن چهار ستاره کیفی رو سازمان استاندارد ایران داده بهش که به خودروهای داخلی نداده .
1397/6/9
پول ما مردم عادی فقط به این آشغالها میخوره..
اگه داشتیم میرفتیمx6 میخریدیم داداش و نمیومدیم در مورد اینا وقت خددمون رو تلف کنیم
1397/3/14
درسته که میگن طراحی بسترن چه از نظر موتور چه شاسی و پلتفرم با فولکس جتا یکی هست؟
1397/3/14
پلتفرم و موتور فولکس واگن جتا . فرمان برقی آلمانی . سیستم کنترل پایداری آلمانی . گیربکس آیسین ژاپن شش سرعته . ترمزا زیمنس آلمان . طراحی بدنه با فولاد فوق مقاوم برا کابین و فولاد مقاوم برا قسمتای حیاتی . طراحی کلی موسسه ایتال دیزاین ایتالیا . قیمتش تو خود چین هشتاد هزار یوانه که معادل همون هفتاد تومن میشه ولی ماشینای رقیبش ببری چین عمرا حتی نصف قیمت داخل ایرانشم روشون قیمت بزارن . همین ارزش خریدش نشون میده . خداییش تو قرن بیست و یک گیربکس چهار سرعته انداختن رو ماشین توهین به شعور مردمه .
1397/3/15
این مکانیزم بزرگ کردن آشغالهایی که مجبوریم بخریم تبدیل به یک اپیدمی شده کم کم...

برادر گرامی موتور فولکس تو بی ۳۰؟ من خودم از کارشناسای بهمن پرسیدم میگن موتور طراحی فاو هست، شما یک سایت خارجی بذار که گفته باشه این موتور فولکسه، ترمز زیمنس هم همینطور. گیربکسهای آیسین ماشینهای چینی هم همگی در چین ساخته میشن. تنها چیزی که مربوط به فولکس هست پلتفرم جتا مربوط به دهه نود هست که پبتفرم همه خودروهای چینی همینطورن(یه چیز تو مایه های پلتفرم ۴۰۵ که افتاده دست ایرانخودرو). طراحی ایتال دیزاین اگه اینه که باید درش رو تخته کرد. کلا یه مشخصاتی رو ردیف کردین که ماشینهای سیصد تومنی هم ادعاش رو ندارن، سنسورهای منطقتون هم تحریک نمیشه که جور در نمیاد؟
در ضمن خودم هم سدان چینی دارم ولی دیگه توهم نزنیم اگر با این قیمت همه قطعات آلمانی بود که در بقیه خودروسازها تخته میشد. یادتون نره هرقدر پول بدیم همونقدر آش میخوریم
1397/3/15
احسان خان عزیز
لازمه عرض کنم موتور b30 موتور فولکس جتا هست که توسط فاو مقداری بهینه و به روز شده
ضمنا در مورد سیستم های برقی ماشین با شما موافقم که بوش هست اما بوش چین اما در مورد گیربکس متأسفانه شما اشتباه میکنید
این گیربکس که روی b50f و یا وراکروز هم با ضرایب متفاوت نصبه هیچ نمونه تولیدی در چین نداره و فقط در ژاپن تولید میشه که میتونید تحقیق کنید و به عرایض بنده برسید
1397/3/15
اقا احسان!
شما فیلم بررسی بسترن بی۳۰ و مقالاتی که راجبش نوشته شده رو بخون!
کجا گفته گلتفرمش برای جتا دهه۹۰ هست؟
اتفاقا با همین پلتفرم داره تولید میشه و پلتفرم جدید فولکس در چین هست!
بقیه حرف هاتونم مثل همین ادعاتون هست!؟
1397/3/16
ساسان جان کاش می شد همو ببینیم و از نزدیک بحث کنیم تو که اینهمه تعصب روی یک خودروی چینی داری
1397/3/14
قطعا بدون تعصب دنا پلاس معمولی و توربو از هردو اینا بهتره هم ظاهر هم امکانات هم قدرت فنی کیفیت هم کسایی که سوار نشدن نظر ندن نمیگم ایراد نداره هر ماشینی ایراد داره ولی این ماشینا افت قیمت دارن حتی با یه تصادف کوچیک بیشتر چون کسی که میخواد بره سراغ این چنین ماشین هایی هیچ وقت ذست دوم نمیخره چون شرایط فروشش انقدر ارزون هست که همه میتونن بخرن با پیش پرداخت های اندک ولی دنا توربو عالیه مشکل برقی هم نداره قبلا رفع شده هر عیبی هم داره نمایندگی رایگان تعویض میکنه
1397/3/14
سلام
دنا؟ یک ماشین من درآوردی با شاسی قدیمی سمند؟ ظاهرا بازار دست دوم ماشین در ایران بویی از بازار جهانی نبرده، تو همه جای دنیا ماشین دست دوم
قیمتش خیلی افت می کنه بر اساس میزان کارکرد و تمیزی ولی تو ایران یه رسم غلط افتاده چون چینیه ... مطمئنا بسترن بی 30 از تمام ماشین های تولید داخل
بهتره خیلی بهتره، حداقل از شاسی و موتور آلمانی مربوط به سال 2015 بهره می بره نه شاسی قدیمی 500 سال قبل، تو ایمنی هم مطمئنا بهتر هستش.
1397/3/14
دنا چیش خوبه؟ هر روز باید بری نمایندگی.کیفیت پایین هر آپشنی که گذاستند براش هم بیداد میکنه مثل کروز و... . اسباب بازی بی کیفیت. هنوزم نتونستند مشکل باز بودن کاپوتشو درست کنن.توربوش هم گندش ۱-2 سال دیگه در میاد عین سورن. برای همینا 2 یا 3 ستارس.
1397/3/15
راجب ظاهر دنا که سلیقه ای هس ، چون بنظر من ظاهرش اصلا هم خوانی نداره! تو دنا پلاس هم طراخی بدنه بهتر شده اما باز عقبش هم خوانی نداره و چراغ های جدید عقب بنظرم بدترش کرده! همچنین خط کناری دنا پلاس هم اصلا جالب نیس و جای دستگیره ها بدتر شد! فقط جلوش بهتر شد!
راجب ایمنی اش هم حرفی نزنیم بهتره چون جلو بسترن حرفی نداره!
خدمات ایرانخودرو هم هر وقت جملات "همشون اینطوری اند " ، "صدا ضبط رو بلند کن تا نشنوی" و ... از دهانشون حذف شد ، بیاد جلو گروه بهمن حرف بزنه!
مشکلات موتور ef7 و گیربکسش هم که زبانزد هس!
گیربکس اتوماتم که فعلا خبری نیس و دست و پا ادم به فنا میره!
هر چند گیربکس cvt که واسش در نظر گرفته شده هیچ حرفی جلو گیربکس بسترن نداره!
1397/3/16
منظورت از ایمنی که نمیرسن منظورت دوتا ایربگ هست ؟
1397/3/16
جناب هستی!
ایمنی به تعداد ایربگ نیست!
در مرحله اول ایمنی به پلتفرم هست!
پلتفرم های جدید ضربه را درون خودشون جذب میکنند و به سرنشینان انتقال نمیدن! پلتفرم دنا ذاتا این ویژگی رو داره؟
پلتفرم های جدید ایمنی بسیار بیشتری نسبت به گذشته دارند و شاهد این قضیه فیلم تست سمند هست که در ماهواره پخش شد!
خودرو های چینی که در چین ۵ ستاره گرفتن ، در اروپا ۳ ستاره گرفتن! اما دنا دو ستاره میتواند بگیرد؟
ان‌شاءالله روزی ایمنی دنا بهترین در دنیا شود!
1397/6/2
من دنا خریدم حدودا 2ماه داشتمش که40روزش تونمایندگی بود واسه مشکل برق وجندتامشکل دیگه بعد40روز گفتن اینا همینجورین!!!نهایتابا10میلیون زیرقیمت ردش کردم.البته اونموقع که40تومن بود.یجوری میگیم چینی انگارماشینای خودمون واسه اروپاست.همه چینین.بااین تفاوت که ماشینای خودمون همینن که هستن!!!دنا تو جاده انگار رو 2تا چرخ راه میره
1397/3/14
خدایی هر کی به این دو تا ماشین صفت زیبا رو اطلاق کنه، مشخصه که خیلی بی سلیقس. از اون آدماس که کت شلوار خط دارو با پیرن چهار خونه ست میکنه!
1397/3/14
وقتی میگن زیبا نسبت به خودروهای رقیبش تو‌قیمت خودش میگن وگرنه همه به لامبورگینی و بی ام و و بنز میگن زیبا . ولی وقتی رقیب بسترن آشغالی مثل ساندرو باشه یا سمند دنا خب معلومه بسترن زیباتر به نظر میرسه
1397/3/14
تو شرایطی که ۴۰۵ فیس لیفت میشه پارس
یا ۲۰۶ میشه ۲۰۷ این دوتا ماشین واقعا هم قشنگ هستن
بابا زه دور در پرایدم باز کردن سینی زیر موتور پارسم پلاستیکی شده ورق سقف شده در حد همون پراید
نمیگم چینی خوبه چینی هم یه ایراد بزرگ داره اونم اینه اگه یهو مثل جک j5 نزدن مشکل قطعه پیدا میکنه
ولی مطمئنا از تمام داخلیا بهتره همین که اتوماته همین که سانروف داره همین که ESP داره خودش میرزه به کل خودروسازی ما
1397/3/19
م شيك پوش عزيزم ميتوني تا 70 ميليون يه ماشين زيبا معرفي كني ست سليقه شما رو هم بدونيم چي هست؟
1397/3/15
سلام دوستان می دونم این تاپیک جای این سوال نیست و پیشاپیش عذر میخوام اینم می دونم اگه برم تو تاپیک خودش به خاطر تعصب بعضیها به نتیجه نمی رسم لطفا اگه شناخت وتجربه ای از اچ سی کراس دارین بفر مایید نظرتون در موردش چیه؟؟ با تشکر از راهنمایی همه ی دوستان
1397/3/15
فقط میتونم بگم ایشالله که دیگه هیچ ماشین چینی ای توی این کشور دیده نشه
1397/3/15
وجود همین ماشینهای چینی هست که بازار یکم تنوع پیدا کرده و باعث شده یکم رقابت بوجود بیاد که ایرانخودرو دنا رو تبدیل به دنا پلاس کنه تا بین رقبای چینی بهتر بفروشه . اگه چینی ها نبودن ایرانخودرو زحمت تبدیل سمند به دنا هم به خودش نمیداد .
1397/3/15
سعید خان!
اگر همین ماشین های چینی نبودن هیچ وقت داخلی ها خودرو های جدید با آپشن بیشتر نمیساختن!
ایرانخودرو بیاد سانروف و کروز و ۴ ایربگ بزاره رو سمند؟؟
بعد بیاد جلوش رو عوض کنه؟ و در نهایت دنا پلاس متولد بشه؟
ایرانخودرو و سایپا بیان پولشون رو در کارخانه ساخت گیربکس اتومات سرمایه گذاری کنن!!؟؟
این بخاطر حضور همین چینی هاست!
پس بهتره دعا کنیم انشاءالله بازار خودرو رقابتی ، متنوع و با قیمت واقعی بشه !
اون وقت شما دوس داشتی فولکس بخر ، دوس داشتی بسترن بخر ، دوس داشتی دنا بخر!
1397/3/18
خب ادامه می دادی داداش!....بزار من ادامه بدم...و فقط پراید باشه و 405 و سمند و پارس و دنا!!!خخخخ
1397/3/16
رقابت بین بد و بدتر چینی دیگه رقابت داره
1397/3/16
"داخل برلیانس H330 گزینه هایی از قبیل ایربگ های راننده و سرنشین کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سنسور دنده عقب، سانروف برقی، سامانه ورود و استارت بدون کلید، سیستم مالتی مدیا و رهیاب، فرمان با سیستم کمکی برقی و مواردی از این دست دیده میشوند که برای این رده قیمتی تقریباً کافی به نظر میرسد."
سیستم مولتی مدیا و رهیاب دقیقا کجای برلیانس قرار داره؟؟؟؟؟؟
1397/3/18
این برلیانسی که اوردند قدیمیه ولی تو جدیدهاش هست. شما بخوای الان صفر بخری داره. موتور این هم ۱.۵ ولی ۱.۶۵ هم داره.
1397/3/16
آیا محصولات مونتاژ داخل اگر با موتور کم حجم (، مثلا زیر ۱۵۰۰ سی‌سی) تولید شوند ، شامل تخفیف مالیاتی و ... میشوند؟
مثلا اگر بسترن بی۳۰ با موتور ۱۴۰۰ توربو که برای بسترن b50rs ساخته شده ، تولید شود ایا شامل تخفیفی از سوی دولت میشود؟
البته ممکن است موتور ۱۴۰۰ توربو گرانتر از موتور ۱۶۰۰ فعلی باشد ولی اگر دولت مشوق بزارد شاید در نهایت قیمت خودرو افزایش پیدا نکند!
مشوقی از سوی دولت هست؟
1397/3/16
در عنوان آمده "رقابت میان سدان های اقتصادی موفق بازار" ولی بهتر بود کلمه "موفق" برداشته میشد. لازمه موفقیت رقابته ولی نه زمانی که انحصار وجود داشته باشد. در این رده جز این دو مورد مگر خودروی دیگری هم هست؟ بهتره بگیم "بررسی دو خودروی سدان بازار". اقتصادی هم نیستند چون من الان با 10 ساعت کار در 6 روز هفته با توان پس انداز ماهی 2 میلیون تومان باید بیشتر از 3 سال کار کنم. تنها خودروی اقتصادی کنونی "خر" است.
دو عدد خر نر و ماده
دسته‌بندی: حیوانات مزرعه
محل: تهران حکیمیه
قیمت: ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان
نوع: فروشی
1397/3/17
درسته رقابت کم هست اما خودرو هایی مثل اریو و یا ایدو در این بازه بودند و یا هستند که فروش خوبی نکردند و شکست خوردند!
مخصوصا تو چینی ها این قضیه بیشتر دیده میشه!
1397/3/19
هر كس يه نخود از طراحي و سليقه بويي برده باشه مشخصه طراحي داخل و خارج برليانس با اينكه قديمي تر از بسترنه زيباتره هم نماي جلوش هم نماي عقبش هم نماي كنارش متأسفانه يه سري دلال بهمن ريختند اينجا بازم دارن جو ميدن به ملت
1397/3/20
من دلال نیستم ، بی۳۰ هم ندارم ، اما نظرم مخالف نظر شماست! بی۳۰ زیباتره ، حداقل بیرونش!
1397/4/21
مطمینی شما دلال برلیانس و سایپا نیستی؟!
هر بچه ای میفهمه بسترن ظاهرش جذابتره تعصبت روی h330 چیه اخه؟!
من نه دلالم نه کارمند بهمن ولی شما رو مطمئن نیستم عام باشی
1397/3/19
وقتی تو B30 بشینی فرقش و با ماشینهای دیگه چینی یا داخلی میفهمی نسبت به پولی که میدیم کیفت خوبی رو داره ضمن اینکه خدمات پس از فروشش هم توسط بهمن موتور انجام میشه و تا 20000 کیلومتر سه بار بازدید دوره ای رایگان داره . مدل قبلی اون که B50 بود خیلی خوب از کار دراومده و هر که داره راضیه .
1397/3/19
تو رنج 60/70 فقط و فقط زانتیا هیچ کدوم صفرتا صدرو 9.3 ثانیه پرمیکنه موتور 140 اسب بخاری و هندلینگ خیلی عالی ضریب ایرودینامیکش از هردوی اینا بالاتره هرچی باشه طراحی استودیو برتونه ایتالیاس و یک ماشین اصیل فرانسوی گشتاور خیلی بیشتر هم تولید میکنه کشش هم از هردو بالاتر من ترجیح میدم یه ماشین با اصالت دست دو سوار شم تا این اشغال ها
1397/3/22
کی زانتیارو بهت انداخته 60/70 تومان?!
1397/4/31
دوست عزیزم آقا رضای گل... خدا وکیلی از زانتیا تعریف نکن... زانتیا تنها چیزی ک داره یه موتوره پر قدرته ک از لحاظ مصرف سوختم بهینه نیست...
زانتیا توی ایمنی با فاصله از سمند و 405 عقبتر هست...
1397/5/8
اتفاقا خدمات پس از فروشش از دنا خیلی بهتره . الان خود ایرانخردو چون پمپ هیدرولیک برا دنا پیدا نمیشه تو تولید دنا مشکل داره . مشکل اینجاس که بدون تحقیق رو هوا فقط میگین تعمیرگاه و قطعه بعد میرید یه خر از رده خارج با چند برابر قیمت از ایرانخردو میخرین آخرشم تو همون قطعه و تعمیرگاهش میمونین . تا وقتی ملت خر بخرن خر فروشم بهت خر میفروشه . یه معادله سادس خب وقتی از تولید یه ماشین سی سال گذشته ارزش پولی که میدین نداره خب نخرین تا دیگه تولید نکنن اینو هیچوقت مردم ایران نمیتونن بفهمن انگار
1397/5/28
سلام دوستان در مورد طراحی ،بستر ن مثل خیلی از ماشینهای دیگس و شبیه اون زیاده ولی برلیانس فقط بی ام و . در ضمن اگه بستر ن این کنترل پایداری که من مطمئنم درست کار نمیکنه یا مثل ماشینهای سطح بالا کار نمیکنه نداشت نویسنده عزیز چی داشت بگه؟
1397/5/30
چرا الکی تو هوا حرف میزنی ؟؟؟!!
از کجا مطمئنی سیستم کنترل پایداری بسترن کار نمیکنه ؟؟
تست کردی ؟؟ اصلا میتونی تست کنی ؟؟
1397/6/6
این دوست عزیزمون مثل خیلی های دیگه باید فعلا با پرایدش کنار بیاد تا بعدا ببینیم چی میشه
1399/1/21
خودرو برلیانس موتور جدید 1.65 اتوماتیک صندوقدار، در کلاس و رنج قیمتی خودش در ایران، بی رقیب است. این خودرو در ایران توسط دو خودروساز سایپا و پارس خودرو پشتیبانی می شود و بیشتر سهام شرکت برلیانس در چین نیز متعلق به بی ام و می باشد و برخی از محصولات بی ام و را تولید می کند.
برلیانس جدید 1.65 دارای گیربکس و موتور تنفس طبیعی با قابلیت vvt طراحی شرکت هیوندای است. موتوری با مصرف بنزین کم و صدای کم و شتاب قابل قبول ، یورو پنج و تعویض دنده در این خودرو ۴ سرعته تیپ ترونیک به خوبی انجام می شود.
سیستم ترمز قابل قبول است هر چهار چرخ دیسک دارای ABS و EBD با قابلیت تهویه برای چرخ های جلو
فرمان برقی است و هندلینگ فوق العاده ای دارد و سیستم تعلیق آن خوب می باشد.
فضای داخل برای سرنشینان جلو و عقب با توجه به کلاس خودرو مناسب است و مشابه بی ام و سری سه مدل 2014 و سراتو سایپا و تویوتا کرولا می باشد. فضای صندوق نیز وسیع و جادار است. فضای داخل موتور نیز مناسب است به گونه ای که سرویسکار دسترسی کامل به قطعات موتور دارد.
صندلی ها راحت است و در مسافرت خسته کننده نیست. صندلی های عقب تماما جمع می شود تا در صورت نیاز فضای بیشتری به صندوق اضافه شود.
طراحی بیرونی خوب و قابل قبول است و طراحی داخلی نیز خوب است و راننده از دید مناسب و دسترسی خوب به اجزا کابین و داشبورد برخوردار است.
از قابلیت های دیگر این خودرو سنسور پارک ، پاور ویندو ، کی لس ، سیستم صوتی با 4 اسپیکر و 2 تویتر ، و سیستم رهیاب عالی نید با آپدیت رایگان ، مه شکن جلو و عقب ، آینه های برقی ، قفل اتوماتیک درب ها، دریچه تهویه برای سرنشینان عقب، سانروف، رینگ اسپورت ... می باشد.
و آپشن های قابل اضافه بر این خودرو به صورت استاندارد توسط نمایندگی می توان به موارد فوق اشاره کرد:
کروز کنترل، دوربین پارک، پاور سانروف، آینه تاشو برقی، تویتر برای درب های عقب، مدیا پلیر آنرویدی، سنسور نور و سنسور باران
درضمن خودرو اینجانب به صورت فابریک دارای نمد صندوق و موتور و همچنین سینی زیرموتور بود. از آپشن ها دوربین و کروز را نصب کردم که عملکرد خوبی دارند و نصب این دو آپشن رو به سایرین نیز پیشنهاد می کنم چون فوق العاده کاربردیست.
مدیا پلیر ویندوزی آن نیز از عمل کرد خوبی برخوردار است و کیفیت صدای آن راضی کننده است به شرطی که تنظیمات صدا رو به درستی واصولی انجام دهید که این مورد برای تمام پلیرها صدق می کند.
برای بنزین همیشه از بنزین سوپر استفاده کردم که عملکرد بهتر موتور در مقایسه با بنزین معمولی کاملا نمایان است
کیفیت داشبورد و روکش درب ها معمولی است و خش میافتد. لاستیک ها برند کویر و نسبتا خوب. سیستم تهویه و کولر قابل قبول است. درضمن تاثیری در شتاب خودرو ندارد و دارای فیلتر کابین می باشد
1399/6/7
سلام و تشکر از خودرو بانک.من الان حدود ۳ ساله بسترن بی۳۰ دارم و حدود۵۰هزارتا باهاش کارکردم واقعا از همه نظر فوق العاده عمل می کنه و تنها بدیش دستی بودن صندلی هاو نبود کنسول وچراغ برای سرنشنان عقب و شتاب اولیه ضعیفه .ولی بشدت نرم و راحت و گیربکس ایسن درجه یک که واقعا عالی عمل میکه و سیستم ترمز قدرتمند و espو فرمان برقی و کروز کنترل عالیش و در کلبشدت از رقیباش سرتره
1401/9/19
بسترن رو باید با سراتو یا هیوندا اکسنت مقایسه کرد نه با برلیانس. 5 سال بسترن دارم تا الان مثل ساعت کار می‌کنه مثل روز اول