موضوعات داغ

مقایسه فنی وانت لندکروزر سری 70 با تویوتا هایلوکس جدید؛ مبارزان سرسخت از سرزمین آفتاب تابان

22 خرداد 1397

مقدمه

خودروهای وانت به ندرت دارای محبوبیت هستند و کم پیش می آید که یک وانت در مقیاس زیاد مورد توجه باشد و طرفداران زیادی داشته باشد. البته وانت های آمریکایی همانند شورولت سیلورادو و فورد F-150 از این قاعده مستثنی بوده و دارای محبوبیت زیادی در بازار آن منطقه هستند.

اما خودرویی که امروز مهمان ماست از سرزمین آفتاب تابان است و با وجود این که یک وانت است اما محبوبیت و موفقیت بالای آن در بازار در کنار مشخصات قابل توجه سبب شده است تا سال های سال در خط تولید باقی بماند. تویوتا لندکروزر سری 70 یا J70 از سال 1984 روی خط تولید این خودروساز قرار دارد و تولید آن تا کنون ادامه یافته است.

سری 70 نخست به عنوان جایگزین سری 4 لندکروزر معرفی شد اما پس از آن تویوتا مدل های شهری تر و مدرن تری را با کد های 80، 90، 100، 120، 150 و 200 نیز عرضه کرد اما تولید مدل سری 70 هیچگاه متوقف نشد و با انجام بروزرسانی هایی تاکنون ادامه یافته است.

سری 70 تقریبا در اکثر بازارهای تویوتا به جز آمریکا، هند، کره و برزیل عرضه می شود. مدل های مختلف این خودرو همواره بابت دو چیز شناخته شده هستند، یکی دوام بالا و دیگری توانایی های آفرودی بالا. فرصتی دست داد تا یکی از معدود سری 70 های جدید وارد شده به کشور را ملاقات کنیم و این خودرو را در کنار وانت مدرن تر تویوتا یعنی هایلوکس قرار دهیم تا ببینیم وانت های تویوتا چه عملکرد و توانایی دارند. در ادامه همراه ما باشید.

طراحی خارجی، جعبه‌ی مهمات در برابر قایق جنگی

طراحی لندکروزر سری 70 در این سی سال اخیر کمترین تغییرات را به خود دیده است و اگر کسی این خودرو را به خوبی نشناسد و یا اهل ماشین نباشد ممکن است نتواند تفاوت ظاهری بین مدل سی سال پیش و مدل فعلی را به سادگی تشخیص دهد. البته این روزها که در نقاط مختلف منطقه شاهد درگیری های نظامی هستیم شاید چهره‌ی این خودرو برای مردم آشناتر از قبل باشد چون سری 70 از زمان عرضه‌ی خود تا کنون همواره پای ثابت میادین جنگ و مورد علاقه‌ی نیروهای نظامی و شبه نظامی بوده است.

این خودرو دارای همان حالت ظاهری جعبه ای شکل قدیمی و ساده است و البته در عین سادگی زیبایی های خود را نیز دارد و افرادی که اهل آفرود و خودروهای با ظاهر نظامی باشند طراحی سری 70 را خواهند پسندید. جلوپنجره و چراغ های بزرگ، کاپوت برآمده و زوایای تیز تمام چیزهایی هستند که نمای ظاهری تویوتا لندکروزر سری 70 را تشکیل داده اند. خودروی ما از سری مخصوص سالگرد 30 سالگی این خودرو بود و در جای جای بدنه نوشته 30 anniversary به چشم می خورد.

در سمت دیگر هایلوکس جدید قرار دارد که طراحی آن کاملا منطبق بر طرح های روز بوده و البته بعید است همه‌ی طرفداران تویوتا آن را دوست داشته باشند. هایلوکس در بر عکس لندکروزر از زوایای ملایم و منحنی های بیشتری استفاده کرده است و ظاهری خشن و اسپرت دارد. قطعات کرومی نیز گرچه در هر دو خودرو موجود هستند اما در هایلوکس جلوه‌ی بهتری دارند و بهتر خود را نشان می دهند. با این وجود ظاهر سری 70 نیز مورد تایید و علاقه‌ی بسیاری از آفرود سواران است.

طراحی داخلی و سادگی همیشگی تویوتا

لندکروزر سری 70 ما از معدود مدل های جدید این خودرو بود که به کشور وارد شده است و به همین خاطر نمای داخلی آن کمی متفاوت با مدل های چند دهه پیش این خودرو در بازار است. با ورود به کابین کوچک این خودرو گرچه در همان ابتدا وانت بودن، ارزان بودن و ساده بودن کابین کاملا هویدا است اما نکات مثبت هم کم نیستند. غربیلک فرمان همانند لندکروزر های سری 200 است و با وجود اینکه خودروی مورد آزمایش از گونه‌ی فول نبود اما فرمان دارای روکش چرمی و طرح چوب بود. داشبورد از خطوط صاف تشکیل شده است و دارای حجم های بزرگ جعبه ای شکل است که بیشتر داشبورد خودروهای سنگین را به یاد می اندازد. تویوتا البته با استفاده از طرح دایره ای برای خروجی های سیستم تهویه تلاش کرده است تا تنوع کابین را کمی بالاتر ببرد.

نسخه حاضر در روز آزمایش دارای یک مانیتور نیز در بالای داشبورد بود که در مدل های پایه موجود نیست.

یکی از نکات خوب کابین سری 70 فضاهای زیادی است که برای قرار دادن وسایل موجود است. در مقابل سرنشین جلو دو محفظه بزرگ وجود دارد و در چند نقطه کابین هم جاهای کوچک و بزرگی برای قرار دادن وسایل دیده می شوند.

صندلی های سری 70 هم فاقد روکش چرمی هستند که با توجه به نبود سیستم گرمکن و یا تهویه صندلی در این خودرو باید این یکی را یک نکته مثبت به حساب آورد.

هایلوکس در سوی دیگر اما طرحی کاملا بروز و برتر دارد و کابین آن در زمینه ارگونومی و راحتی بسیار بهتر از لندکروزر است. هایلوکس همچنین دارای ایربگ های بیشتری است و ایمنی آن در مقایسه با سری 70 تک ایربگ بسیار بهتر است. مانیتور تبلت مانند هایلوکس در کنار غربیلک فرمان سه شاخه ولی فاقد روکش چرمی آن نمایی کاملا مدرن و جذاب تر را ارایه می دهند.

از نظر امکانات نیز باز برنده بازی هایلوکس است چون مجهز به تهویه خودکار دوگانه، کنترلر های روی فرمان، کروز کنترل و تریم داخلی اسپرت است. البته هایلوکس موجود در تصاویر نیز از نوع پایه و دنده دستی است و امکانات رفاهی خاصی ندارد. به خصوص طراحی بخش سیستم تهویه آن بسیار ابتدایی و همانند خودروهای قدیمی است.

موتور و گیربکس، مثل همیشه سرسخت و مستحکم

تویوتا هایلوکس و لندکروزر سری 70 هر دو با موتورهای مختلفی در بازار جهانی عرضه می شوند. هایلوکس های وارد شده به ایران به موتور 2TR-FE مجهز هستند که در تویوتا پرادوی چهار سیلندر هم استفاده شده است. این موتور 160 اسب بخار قدرت و 245 نیوتون متر گشتاور دارد. قبلا در مقاله بررسی تویوتا هایلوکس به طور مفصل به این موتور، فناوری ها و قابلیت های آن پرداخته ایم که می توانید آن را در بخش تجربه رانندگی سایت مطالعه کنید.

اما لندکروزر سری 70 هم با موتورهای مختلف دیزلی و بنزینی در بازار جهانی موجود است. مدل وارد شده دارای موتور شش سیلندر وی شکل با حجم 4 لیتر است. این موتور با کد 1GR-FE از سال 2014 به موتورهای لندکروزر سری 70 اضافه شده است و با موتور تویوتا لندکروزر، پرادو و FJ کروزر یکسان است. قدرت تولیدی این موتور در سری 70 معادل 228 اسب بخار و گشتاور آن 360 نیوتن متر است. این موتور در سری 70 تنها به همراه یک گیربکس 5 دنده دستی عرضه می شود. میانگین مصرف سوخت این مدل 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. شتاب صفر تا صد کیلومتر نیز 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است.

هم موتور 2TR-FE و هم موتور 1GR-FE هر دو موتورهایی قدرتمند و البته بسیار با دوام و کم استهلاک هستند.

رانندگی با آفرودر های ارزان ژاپنی

ارزان که گفتیم منظور قیمت آنها در ایران نیست چون هایلوکس این روزها با قیمتی بالای 300 میلیون تومان در بازار در حال خرید و فروش است و لندکروزر نیز با قیمت 440 میلیون تومان وارد کشور شده است! اما خب در سایر نقاط دنیا هر دوی این خودروها به عنوان اتومبیل های قابل دسترس و ارزان شناخته می شوند.

ابتدا با لندکروزر کار را آغاز می کنیم. موتور V6 این خودرو در مقایسه با هایلوکس کارکردی نرم تر و بیصدا تر دارد ضمن اینکه با وجود مجهز بودن هر دو خودرو به گیربکس های دستی 5 سرعته اما لندکروزر سری 70 دارای عملکردی تیز تر و فرز تر است. با وجود تک کابین بودن خودرو اما صندلی ها راحتی خوبی دارند و در آنها کمر درد نمی گیرید. با توجه به ظاهر جعبه ای شکل خودرو در هنگام رانندگی نقطه کور خاصی وجود ندارد و دید اطراف مناسب است اما در نبود سنسور های پارک جلو و عقب و با توجه به شعاع گردش 14.4 متری این خودرو پارک کردن آن در فضاهای شهری کمی سخت است.

ارتفاع 1945 میلی متری این خودرو نیز سبب شده است تا فضای بالای سر مناسب باشد. در بحث سواری اما سری 70 بیشتر به کامیون ها و خودروهای قدیمی شباهت دارد. تعلیق این خودرو در جلو از نوع چند اتصالی و در عقب از نوع شمش است. طبیعی است که به وجود فنر شمش سواری خودرو تا حدودی خشک باشد اما آنقدری هم خشک نیست که باعث آزار شود.

ضرایب دنده بسیار خوب تعریف شده اند و کمبودی در این بخش حس نمی شود. دنده کمکی نیز موجود است و بر خلاف هایلوکس که دنده کمکی ان با یک سلکتور برقی فعال می شود در سری 70 این کار همانند قدیم با یک دسته دنده‌ی دوم که کوچک تر است انجام می شود. سری 70 دارای زوایای ورود و خروجی مناسبی است و از نظر آفرود می توان آن را خودرویی بسیار توانا دانست. هایلوکس نیز در این زمینه دست کمی از لندکروزر ندارد و هر دو خودرو در مسیرهای صعب العبور بسیار توانمند هستند اما لندکروزر سری 70 دارای قفل دیفرانسیل الکترونیکی نیز برای محور عقب است که هایلوکس فاقد این مورد است. همین امر می تواند سبب شود که در یک مسیر خیلی سخت و سنگین لندکروزر سری 70 عملکردی بهتر را از خود نشان دهد. در بخش هندلینگ اما با توجه به نبود سیستم کنترل پایداری در هر دو خودرو و البته ارتفاع بالای آنها ملاحظاتی وجود دارد. در کل بهتر است خیلی فشار به این خودرو ها در پیچ نیاورید و قبل از استفاده نیز فیلم تست موس هایلوکس را ببینید.

از نظر فرمان پذیری می توان هایلوکس را اما کمی بهتر از سری 70 دانست ضمن اینکه سواری نرم تری هم دارد ولی با این وجود هر دو خودرو در مقایسه با سایر خودروها خشک هستند.

پایان سخن

سری 70 را باید یکی از بهترین خودروهای شاسی بلند در بازار دانست که با دیدن قابلیت های آن متوجه خواهید شد که چرا تویوتا این خودرو را 30 سال روی خط تولید نگه داشته است. هایلوکس گرچه خودرویی با امکانات و راحتی بیشتر است اما به اندازه سری 70 کاربردی نیست و البته در بازار خاورمیانه مدل 6 سیلندر هایلوکس نیز عرضه نمی شود و کسانی که قدرت موتور برایشان اهمیت دارد بهتر است به سمت سری 70 شش سیلندر بروند.

سری 70 در کل خودرویی جان سخت، با کیفیت، ساده و قابل اطمینان در تمامی شرایط است.

در سمت دیگر هایلوکس نیز خودرویی بیشتر مورد توجه افرادی است که به فکر یک خودرو برای سفرهای آفرود هستند. چون هم هایلوکس توانایی حمل سرنشین بیشتری دارد و هم استفاده از آن با راحتی بیشتری همراه است.

در پایان نقاط قوت این خودرو را باید کاربردی بودن، دوام بالا و توانایی خارج جاده ای بالا دانست و نقاط ضعف آن نیز مصرف سوخت نه چندان مناسب، طراحی قدیمی، کند بودن، سواری خشک و امکانات پایین هستند.

در پایان می توانید گالری تصاویر دو خودرو را مشاهده کنید.

65 عکس

نظرات کاربران

80 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/22
هيج خودرويي ابهت و اون حس خاص سري ٧٠ يا٤/٥ خودمون رو نداره
نه هايلوكس نه اف جي و نه حتي با جرئت لندكروزر

بايد سوارشيد تا به حرفم برسيد.....
1397/3/23
میدونی که داری درباره ی (((( لند کروزر )))) حرف میزنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/8/5
به لندکروز بی احترامی نکن
1401/8/18
سلام می بخشید قیمت همین مدل چند است.
1401/9/19
من خودم دارم بهترین ماشینه هیچ ماشینی مثل او نمیشه حتی پارس1401هم بهش نمی‌رسه خیلی خوبه این ماشین از نظر زیبایی خیلی خوبه از نظر فنی هم خیلی خوبه
1397/3/22
خورشید تابان همچنان می درخشد
هایلوکس همچنان در اوج
1398/11/6
هایلوکس فقط قیافه داره.سواریش مثل گاری میمونه
1397/3/22
خیلی دارن میتازونن و واقعه با پول یک سری مردم کمی ساده دارن کل بازار راخراب و روز به روز دستیابی مردم به یک ماشین خوب را خراب میکنن درصورتی که میشه با نخریدم سفره تمومشون را جم کرد
1397/3/22
یه مقاله قبلا خوندم راجب سری ۷۰ تولید استرالیا با موتور ۸ سیلندر ، امکانات ایمنی بیشتر و در دو نسخه تک و دوکابین!
قطعا نسخه دوکابینه نرم تر هم هس!
1397/3/23
هزار بار رحمت بر حضرت هزار بار کمه
سوارش شدم تو افرود رقیب نداره لا مصب
سگ جون دلش واسه تعمیر گاه تنگ میشه
1397/3/23
به این وانت احترام بزارین این عشقه موتورش فوق العادس افرودش بگم سیل نوردیشو بگم جان سختیشو بگم خوشگلیشو بگم هرچی بگم کمه یه چیزه تمام عیار ...
1397/3/23
سلطان فقط ♥◘♥♥☺FJ70☻☻♣♠♣
1397/3/23
در اینکه لندکروزر سری 70 ماشین محشری هس که شکی نیست،ولی مگه اینجا ونزوئلا هس که یه وانت بالای 400میلیووووووووووووووووون قیمتشه!!!!!!!!!!
1397/3/23
داداش اینجا ایرانه ایرااااااااااان
1397/3/23
مگه نیست؟!؟!؟!؟
1397/3/23
واقعا خوش به حال صاحب این سردار بی همتا ( FJ70 )
1397/3/23
هایلوکس با وجود اینکه پیکاپه اما خیلی نرمه و خوبه مخصوصا جلوش که واقعا راحته. 4.5 هم شاید کمی خشک باشه که زیاد احساس نمیشه اما به حدی پرقدرت و پرتوانه که هیچ جایی نیست نتونه بره. حتی داشتیم از شیب 85 درجه (تقریبا دیوار راست) بالا رفته. بهترین آفرودر جهانه مخصوصا مدل 6 چرخش که تو ایران نیست.
1397/4/4
باز این اومد!
تو بهتره به جای طرفداری از هایلوکس بری همون اسپورتیج رو بخری
1398/5/27
داداش من دوست من ملتو خر فرض کردی یا خودتو بالاترین شیب تو افرود شیب 45 درجه هست که مخصوص خودروهای سبکه که استاد این کار جیپ اخه 85 چی فکر کردی پیش خودت اونم هایلوکس از کاه کوه چرا میسازی لندکروز هایلوکس فلان فلان دیگه تو افرود پشم فورد شورولت دوج نیسان که از همون ژاپنی هم هست منظورم همون پاترول از همون اول تا حالا نمیشه تمام تعریف ما که fzj 80 گرفتیم تو یه زره گل مثل خر دست پا میزد دیگه نمیدونم چرا از کاه کوه میسازید اخه 85 درجه یه شیب سنج بزاز برو رو 20 درجه اول ببین چقدره بعد 85 جت جنگی رو هوا نمیتونه 85 درجه خم شه هایلوکس 85 درجه خم شه واقعا حرفه
1397/3/23
واقعا مسخرست این قیمتا!!!!!اینا خودرو های کار و اقتصادی هستن تو آمریکا!!!!!بنظر من اون که ۳۰۰ملیون پول هایلوکس داره میده مشکل داره!!!!!!با ۶۰ملیون میشه کاپرا خرید که همون کارو حالا با یکم کیفیت پایینتر انجام میده!!!(میدونم الان یسری میگن برند ژاپن رو با ماشین چینی مقایسه نکن و این حرفا!!!)ولی همین کاپرا تو سخت ترین شرایط و کارکرد بالا هم ضعف خاصی از خودش نشون نداده!
1399/8/23
داداش اون موقع ناراضی بودی
الان چطوری با اوضاع ؟
الان کاپرا ۷۰۰تومنه
لندکروزم ۱ملیلیارد
1400/3/18
کجایی ببینی الان کاپرا ۹۵۰ تومنه
و لندکروز یک میلیارد و هشتصد :(
1400/7/23
باید عقلتو از دست داده باشی تا یه ماشینی مثل کارا بخری
و کارپرا رو با هایلوکس و لندکروز مقایسه کنی...
1401/8/4
داداش کجایی ببینی چینی جماعت بالای هشتصد تومنه لندکروز تازه سه اف شده یک میلیارد و خورده ای
کجایی
1397/3/24
بنز قاره کهن تویوتا و با شرافتمندترین خودروساز جهان بازم تویوتا

یادون باشه تمام ماشین های تویوتا یه طرف 4.5 F یه طرف

از خصوصیات بارز این ماشین اینکه با اینکه آخر آفروده ولی تو جاده هم عالیه با اشاره گاز پرواز میکنه
حالا شما حساب کن با هم دوره هاش مثه نیسان پاترول 6 سیلندر پاترول با اینکه آفرودر خوبیه ولی رو جاده هم خشکه هم تنبل
4.5 اف آفرودری که ریال خرج نداره
درسته نویسنده 4.5 اف رو پسندیده ولی با اختلاف کم
تفاوت 4.5 اف با هایلوکس از زمین تا آسمونه
کمتر ماشین آفرودی هست که تو آفرود پای 4.5 اف برسه اگه هم برسه قیمتش چندین برابره 4.5 افه
1397/3/24
بی زحمت قبل از عکاسی خودرو ها را به کارواش ببرید.
1397/4/4
امر دیگه ای ندارید قربان؟
1397/4/4
کسایی قدر و منزلت سری 70 را میدونن که توی مناطق مرزی یا کوهستانی زندگی میکنن و از نزدیک با این پدیده آشنا هستن، خصوصا کوردهای عزیزمون که با این ماشین آشنایی کامل دارن. واقعا جون سخت و با دوامه،
1399/4/30
اره داداش راس میگی اونایی ک بیخودی حرف میزنن از سری 70هیچی ازش نمیدونن ،ولی یبار بیان نگاه کنن ک تو مناطق کوهستانی کردستان چ باری با اینا میارن واز چه پله هایی شیب دار رفت امد میکنن اینو نمگین ،تو راه ببینن خودشون ب نتیجه میرسن ،تاهستم کوچیک ارم تویتا هسم چون نون شبو روزم از اون میدونم یا حق.
1399/9/10
راست می گی
وقتی این سری 70 ها میان تو خیابان ابهتی داره
خودم مرز نشین هستم و داییم این ماشین رو داشت
وقتی میرفت بار میزد من هم با خودش میبرد و واقعا این ماشین از رقیبای خودش خیلی خیلی بهتر است.
1397/4/9
واقعا ماشین توپیه
مخصوصا صداش
فقط حیف که مدل 4 درش واردکشور نمیشه
1397/7/11
4.5f و هایلوكس هردو ماشینای بی نقصی هستن،هردوشون در یگانهای نظامی و انتظامی كشور مورد استفاده هستن و من تجربه رانندگی با هردو رو دارم،4.5f واقعا بهت حس قدرت میده و با شتاب و قدرتی كه داره با صدایی كه موقع گاز دادن میده بهت احساس قوی بودن میده این خودرو از كوه بالا میره به راحتی،موقع سكون با دنده2به راحتی و بدون هیچ فشاری حركت میكنه و شتاب میگیره و راننده رو به صندلی میچسبونه با قدرت
1397/8/5
هی چی لندکروز نمیشه
1397/8/5
منم سوار شدم واقعا همین طوری هس
1397/9/11
کی گفته چارصد میلیون ؟؟!!!!!
نه خیر صد میلیارد.

بعضی ها از نمک پاشیدن روی زخم افتخار میکنن.
1397/9/19
همینه سری 70 عشق شوتیاس دیگه همین که دو تا باک داره تا تهش برو خخخخخ
1397/11/21
خدای قدرت بس حلاص.
1397/12/7
به جرات میتوان گفت ماشین کم استهلاک ،بادوام و سازگار با شرایط جوی کشور فقط و فقط تویوتا اگر لندکروز استیشن یا 4.5 باشه که آخر عاقبت شدن در این دنیا و آن دنیاست البته نا گفته نباشد ماشینهای تولیدشرکتهای کرایسلر، فورد ،کادیلاک،شورلت چیز دیگریست که بعلت خراب نشدن خودروهای تولیدی شان باعث ورشکستگی کارخانه سازنده شد
1397/12/27
اون چیه شبیه دندس کنار دنده
1401/8/4
داداش
اون دنده کمکی میگن
این ماشین ها چهار چرخ متحرک هستن یعنی هر چهار چرخ می‌چرخه با هم . ولی ماشین های ساده مثل پارس فقط دو چرخ جلو برای حرکت استفاده میشه .
و با این دنده میشه انتخاب کنی مثلا ماشینت سنگین حرکت کنه یا چهار چرخ درگیر باشن و قدرت بهشون وارد بشه یا چرخ های عقب
1402/2/19
دنده کمک. این خودرو جفت گیربکسه
1398/1/10
ادم احمق باشه ٤٠٠ پاي اين بده جوري ميگن ٤٠٠ انگار علف خرسه پاشين جمع كنين بابام گند زدين به همه چيز
1398/1/15
سپاس و درود مطالبی را درباره تویوتا لند کروزر بیان کردین اما در بعضی جاها ناقص بود
نخست نامگذاری
وانت تویوتا لند کروزر این سدی 70 را J79 مینامند چه تک کابین و چه جفت کابین حالا اگر موتورش کد GR1-FE باشه کد اتاق و موتور را GRJ79 میخوانند و دیزلی با کد VD فلان را VDJ79 میخوانند
اما مدل جیپی را J71 و آمبولانسی سه درب استیشن سقف بلند را J78 و مدل پنج درب استیشن سقف کوتاه را J76 میخوانند .
در ضمن تویوتا هایلوکس سری جدید هشتم موتور V6 با همان کد GR1-FE نیز داره
یک چیز مهم بگم این موتور GR1-FE دارای راندمان متفاوتی بوده که سفارشات در کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس موتور GR1-FE دارای 290 اسب بخاری تقریبا" بوده که بیشتر بر روی تویوتا لند کروزر J71 قرار داده اند توسط ژاپنی ها
فقط تعج بنده اینه چرا موتور UR3 هشت سیلندر 5.7 لیتری را روی وانت تویوتا لند کروزر J79 یا ساده تر LC79 نگزاشته اند فول کامل وانت LCJ79 دارای وینچ و تانکر باد و کروم و رو دری از بیرون و آینه جانبی راهنما دار کرومی و LED و چراغ سوم است
تویوتا لند کروزر را بخوانید تویوتا LC که مخفف LAND CRUISER است
عربها این وانت را شاص مینامند در اینترنت یوتیوب نوشته
یکسری تویوتا LC79 را سودان سفارش داده که نظامیه و خیلی قویتر شده و قیافه اش و استحکامش را بالا برده اند و زرهی شده
اگر جسارت شد ببخشید
1398/1/16
اگر امکان داره مطالبی را درباره تویوتا استوت 2000 و 2200 بیان کنید toyota stout سری آخر
من در کرمانشاه هستم اینجا قبلا" تویوتا استوت چهار چراغ گرد جلو زیاد یافت میشد ولی دو چراغ گرد جلو کم یافت میشه بیشتر در سیستان و بلوچستان یافت میشه و با قیمتهای سرسام آور و نجومی خرید و فروش میشه سیستان و بلوچستانیها خیلی تعریف از تویوتا استوت میکنند و میگویند از تویوتا لند کروزر خیلی بهتره و توی چاله و چوله بهتر عبور کرده و پلوس نمیبره ووو
بهتر میدانم شما توضیح بفرمایید.
1398/1/16
درود بر شما
اصلاحیه ( رفع غلط املایی )
وانت تویوتا لند کروزر این سری 70 را J79 مینامند چه تک کابین و چه جفت کابین حالا اگر موتورش کد GR1-FE باشه کد اتاق و موتور را GRJ79 میخوانند و دیزلی با کد VD فلان را VDJ79 میخوانند
اما مدل جیپی را J71 و آمبولانسی سه درب استیشن سقف بلند را J78 و مدل پنج درب استیشن سقف کوتاه را J76 میخوانند .
در ضمن تویوتا هایلوکس سری جدید هشتم موتور V6 با همان کد GR1-FE نیز داره
یک چیز مهم بگم این موتور GR1-FE دارای راندمان متفاوتی بوده که سفارشات در کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس موتور GR1-FE دارای 290 اسب بخاری تقریبا" بوده که بیشتر بر روی تویوتا لند کروزر J71 قرار داده اند توسط ژاپنی ها!
فقط تعجب بنده اینه چرا موتور با کد 3UR-FE هشت سیلندر 5.7 لیتری را روی وانت تویوتا لند کروزر J79 نصب نکرده اند نام دیگر LAND CRUISER را به صورت مخفف میخوانند LC که به معنای لند کروزر است هرجا نوشته شده بود تویوتا LC79 منظور این نوع وانتهای تویوتا و TOYOTA LC200 منظور تویوتا لند کروزر سری 200
( فول کامل وانت LCJ79 که علاوه بر امکانات دیگر وانتهای تویوتا لند کروزر غیر فول دارای وینچ و تانکر باد و کروم و رو دری از بیرون و آینه جانبی راهنما دار کرومی و LED و چراغ سوم است و نیز امکان استفاده از برق از عقب و جفت باک می باشد و رینگ "17 و بعضی "16 اینچ ...)
عربها این وانت را شاص مینامند در اینترنت یوتیوب نوشته
یکسری تویوتا LC79 را سودان سفارش داده که نظامیه و خیلی قویتر شده و قیافه اش و استحکامش را بالا برده اند و زرهی شده

1398/1/17
نمیدانم چرا بعضیها نمیخواهند مطالعه بکنند
بابا جان عزیزم
FJ70 یعنی موتورش سری F باشه و اتاقش J70
به این وانت لند کروزر J79 و چون موتورش خورجینی شکل یا V شکل بوده و 6 سیلندر به اصطلاح V6 با کد 1GR - FE به این تویوتا GRJ79 میگویند نه FJ70
در ضمن اگر به فرض موتورش 4.5F یعنی کد FZ ( که سه نوع FZ-F کاربراتوری و FZ- FE انژکتوری و FZJ100 باشد ) این نوع تویوتا لند کروزر وانت را FZJ79 یا FZJ75 ووو میخوانند
ببخشید سرتان را درد آوردم
1398/1/31
سر سرختی این ماشین نظیر ندارد
من سال ۶۸ یه لندکروز خریدم هنوزم موتورش عین ساعت کار میکنه
حالا باز تکلونوژی ۳۰ سال پیش ساختن ببین الان چه غولیه
1398/3/25
با درود
یک چیز جالب برای ای دوستان لند کروزر بازها و هایلوکس بازها بگم
مگه هر موتوری در خارج تولید میشه یک کدی مثلا" مگه نداره که ... داره ، مثل XU7JPL4 یا KA24DE
تویوتا وقتی برای وانت هایلوکس کد چهار سیلندر R وY انتخاب کرده بود برای وانت لند کروزر کدB و F وقتی برای هایلوکس کد RZ بود در لند کروز نوع وانت FZ بود که به 4.5F نیز معروفند که بر روی بدنه وانت سابق حک شده بود 4.5F در نوع استیشن کد موتور در این هنگام UZ هم بود و وقتی هایلوکس کدهای TR و GR استفاده میکرد وانت لند کروزر کد GR و استیشن منظورم اتاق J200 موتور GR و UR ووو استفاده میکرد
البته کدهای زیادی استفاده میکرد و با حجمهای متفاوت!
1398/3/25
با درود و عرض ادب و احترام
میشد این وانتها را در یک کلاس مقایسه کرد مثلا" وانت هایلوکس تک کابین با وانت تک کابین لند کروزر ! و وانت هایلوکس دو کابین هایلوکس را با لند کروزر دو کابین مقایسه نمود !
در ضمن لندکروزر برای نوشتن اشتباه است کلمه لند با یک فاصله بعد کروزر بنویسید که شوربختانه در ایران اشتباه می نویسند !
TOYOTA LAND CRUISER
1398/9/16
فقط لندکروزر سری ۷۰
1398/10/26
هایلوکس آشغاله بدرد پیرمردای باغدار میخوره
اما لند سری ۷۰ یا تو جنگ زیر پای تروریستاس یا تو مرز زیر پای قاچاقچیا این یعنی ماشینی که علاوه بر کارایی جونتو هم حفظ میکنه
لامصب خرابی تو کارش نیست حقا که لقب سگ جون برازندشه.
1399/1/9
سلام.مقایسه لندکروز 6 سیلندر با هایلوکس 4 سیلندر از هر لحاظ منطقی نیست و باید با هایلوکس همین مدل و همین اتاق هایلوکس 6 سیلندر مقایسه بشه.ضمنا لندکروز فقط قدرتی هست و طراحی گیربکسش فقط برای کارهای قدرتی هست ولی هایلوکس سرعتی هست و تنها تفاوت این دو خودرو در کیربکسشون هست.و هایلوکس و لندکروز هر دو در 6 سیلندرش دارای موتور کاملا یکسان میباشند.یعنی دقیقا همون موتور لندکروز روی هایلوکس نصب هست.لندکروز خیلی خشک هست ولی هایلوکس خیلی نرم هم سواریشون و هم در حرکتشون.
1399/1/21
لطفا کمکم کنید🙏
واقعا هر ۱۰۰ کیلومتر ۷/۷ مصرف سوخته ایم ماشین دوسداشتنیه؟؟؟؟
1399/2/22
تویوتا لندکروز سری Fو ۷۰ خدای همه تویوتاهاست. البته حضرت تویوتا فقط FJ45 والسلام. داداش اینم بگم این ملت شریف فقط میتونن ۴۵ اخرش ۳اف یا توخدمت ۴.۵ اصل ژاپن سوارشن. اکثر این سری واسه تایلند و ... است.
1399/2/25
لش این ماشینو تو خدمت میروندیم گله و شکایتی نداشت هیچ بازم میگفت فقط گاز بده!!! آشغال تولید میکنن الان ببخشید خر سوار نمیشه هرچقدرم گران میشه استقبال میکنیم !!!!!! ما خیلی خوبیم...
1399/3/5
اسلام حجم موتور تویوتا لندکروز سری 70 چقدراست ؟
1399/3/19
آقا میگم اگه لندکروز بد بود قاچاقچیا از اون توی مرز استفاده نمیکردن میرفتن هایلوکس میروندن حتما یه چیزی هست دیگه
1399/6/20
سلام دوستان.قیمت تویوتا 2fو تویوتا 3fتمیز چنده تو بازار؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
1399/8/20
سلطان جاده
1399/10/14
هیچ ماشینی به اندازه ی تویوتا ۴۵۰۰ یا چهارو نیم قدرتمند نیست اون شیب زنی که اون میزنه هیچ ماشینی دیگری نمیزنه
1400/2/27
هایلوکس‌تنها‌ماشینی هست.که شما نمیتونی عیب‌ونقص ازش بگیری.تنها عروس واقعی‌خیابان‌وتنها آهوی واقعی بیابان هست.دم سازنده گرم.
1400/3/5
سلام به دوستان من پریروز یک لندکروز سری ۷۰ دوکابین نقره ای گرفتم خیلی هم از انتخابم خوشحالم چون۱ تو چشم نیست همه فکر می کنن ماشین ۳۰ سال پیشه ۲ قابلیت های فنی خوب ۳ افرود عالی ولی از شانس بدم دیروز که داشتم می آوردمش تو مالیدم به در سه تا خط برداشت که خیلی جزیی بود دیشب چون پولیش داشتم پولیش کردم وبهتر شده و شایدم با هایلوکس مشکی یا سفید عوضش کنم چون اپشناش بیشتره و به روزه ولی پسرم میگه همین رو داشته باشیم چون توچشم نیست و موتورش شش سیلندر الان خیلی دودلم بفروشم هایلوکس بگیرم یا نه منظورم هایلوکس مدل۲۰۱۶ هست. ممنون میشم راهنمایی کنید🙏🙏🙏
1400/4/23
خوش به سعادتت .ارزوی من سری 79 هست .حاظرم از عمرم کم بشه ولی داشته باشمش
1401/8/4
سلام
ببین اگر آفرودر و سر سخت بودن و به قولی شتر گاو پلنگ بودن رو میخوای همون دو کابین رو سفت بچسب . و این ها الوند کروزر هستند و مال سپاه و بسیج و این ها هست . و قطعاتش هم سایپا ساخته . ولی موتورش وارداتی هست . و اگر کیفیت و سواری نرم و سرعت میخوای هایلوکس بخر . و کیفیت هایلوکس صد در صد از اون تویوتا دو کابین بیشتره . هر دو آفرودر خیلی قابلی هستند ولی لندکروزر آفرود بهتری میده
1400/4/13
اقا این 4.5 چند سی سی هست هیچ جا ننوشته قدرت موتورش چنده ؟؟؟؟؟؟؟؟
1400/5/1
4لیتری v6
1400/5/1
ببخشید بعد از چند سال پیام میدم .
ولی چجور وارد کشور شده با این حجم ؟
آخه بعد از 2013 هیچ ماشین بالای 2400نداشتیم
1400/9/24
این تویوتا سری ۷۰ ها جون میده واسه قاچاق خط بار کردستان و پاکستان البته الان قیمت بالای دو سه ملیارد رو زده
1401/2/23
تفاوت سری 70(fj70) با 3f و 4.5f چیه؟؟
1401/8/4
ببین این عدد ها حجم موتور هستند . مثلا ۴.۵f که میگن یعنی موتور این ماشین چهار و نیم لیتر حجم داره یا مثلا مثل سه اف .
1401/5/29
آقا اصلا هیچی مثل ماشین (سیمرغ ) نمیشه خدای قدرت .
واسلام نامه شد تمااااااام.
1401/9/5
خدایا به دوستداران سری70 یه عنایتی بفرما.هرکی لندکروز دوست داره بخدا عاقل نیست دیونه س دیونه واقعی.به کسی بی احترامی نمیکنم خودمو میگم بخدا دیونه شدم از دست این ماشین
1401/9/15
من که عاشق سری ۷۰م هیچ ماشینیو ب این ماشین ترجیح نمیدم
1401/11/19
من خودم دارم
1401/11/24
هایلوکس عشق همه کاری به قول ماعرب‌ ها هایلوکس داعشی 2700‌ اما هایلوکس V6 هیچ رقیبی. نداره من‌اگه‌ لکسوس 570‌داشته‌باشم‌ حاظرم ‌‌با هایلوکسV6 معاوضه کنم
1401/12/28
سری هفتاد اصلا با هایلوکس قابل مقایسه نیست سری هفتاد ظاهر پر ابهتش و موتور بی نظیرش حرف اولو میزنه من که عاشق سری هفتادم
1402/1/25
مطالب خیلی مفیدی بود من برم پرایدمو بیشورم بای🗿🚶🏻
1402/3/25
عشق فقط سری هفتاد ماشین های دیگه گوه خوردن که مثل سری هفتاد باشن فقط کسایی که سری هفتاد دارم میفهمم چی میگم
1402/4/20
انشاءالله الله جان ب ما هم یکی از این سری هفتادی دو کابین عطا فرماید
1402/6/13
با درود و احترام خدمت تمام دوستان . لطفا سر ماشین با هم کل کل نکنین . هر ماشینی یه قابلیت و کارایی در جای خودش داره حتی پراید . ولی ازین که بخوام اف جی کروز و لندکروزر و سردار سری هفتاد رو باهم مقایسه کنیم یکم کار سخت میشه . چون سردار سری هفتاد یکم خشکه ولی خب چیزی بعنوان نشد و نمیتونم برم و گیر کردم نداره . در کل سری هفتاد فوق العادست البته ما خلافکارا کاراییشو بیشتر میدونیم .