موضوعات داغ

مقایسه رنو تلیسمان و فولکس‌واگن پاسات – سهم‌خواهی سدان‌های اروپایی در خاک ایران

8 تیر 1397
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

رقابت تمام اروپایی بر سر سهم‌خواهی از بازار ایران

سدان‌های بزرگ نیمه لوکس عموما خودروهای پرطرفدار و پرفروشی به‌شمار می‌روند که با داشتن تنوع زیاد در بازارهای جهانی مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند. اما این سگمنت در بازار ایران به دلیل محدودیت در عرضه مدل‌های متنوع، تا دو سال پیش به نوعی در انحصار برندهای کره‌ای از جمله هیوندای و کیا قرار داشت. اما با راهیابی رنو تلیسمان به بازار ایران می‌توان گفت که این انحصار از اختیار کره‌ای‌ها خارج شد. گفتنی است که تویوتا کمری نیز یکی از گزینه‌های پرفروش در این سگمنت به‌شمار می‌رود که اخیراً به دلیل ممنوعیت واردات آن به کشور، نمی‌توان آن را از گزینه‌های پرتیراژ در بازار ایران در این سگمنت دانست.

حال با آمدن برند معتبر و نام‌آشنای فولکس‌واگن به بازار ایران، تاحدودی معادلات این سگمنت در بازار کشور بهم خورده، زیرا پاسات به دلیل داشتن سابقه‌ای درخشان و همچنین کیفیت بالا و عملکرد قابل قبولی که دارد، رقابتی تمام اروپایی را با رنو تلیسمان آغاز کرده است. ما نیز قصد داریم در این مقاله به بررسی توانایی و عملکرد این دو خودرو بپردازیم تا در نهایت به یک نتیجه‌گیری کلی درخصوص مقایسه این دو سدان اروپایی در بازار ایران برسیم. با خودروبانک همراه باشید.

سابقه حضور در بازار

اگر بخواهیم درخصوص سابقه حضور هر دو برند در بازار ایران سخن بگوییم، باید به سال‌ها پیش بازگردیم، زمانی که رنو با مدل رنو 5 توانست نظر بسیاری از جوانان را به خود جلب کند، همچنین در همان سال‌ها فولکس‌واگن گلف نیز رقیبی جدی برای رنو 5 بود. درواقع می‌توان گفت که رقابت این دو برند در بازار ایران از سال‌ها پیش شکل گرفته است. اما درحال حاضر رقابت این دو به سگمنت سدان‌های نیمه لوکس اختصاص یافته است.

رنو تلیسمان را باید محصولی نوپا از رنو دانست که با بکارگیری از زبان‌طراحی جدید رنو، انقلابی در محصولات این برند فرانسوی به‌پا کرد، اما در آن‌سوی میدان، پاسات رقیبی کهنه‌کار بوده که سال‌های سال در این سگمنت حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است. اما عدم حضورش در بازار ایران در این سال‌ها سبب شد تا بسیاری از رقبای تازه‌کار از آن پیشی بگیرند. حال پس از گذشت سال‌ها بار دیگر این خودرو به ایران آمده تا علاقه‌مندان به خودروهای آلمانی را راضی نگه‌ دارد.

ظاهری مدرن یا اصیل، مساله این است؟

امروزه سلیقه بازار به سمت خودروهای اسپرت و مدرن سوق پیدا کرده است، به‌ همین خاطر بسیاری از خودروسازان اقدام به طراحی و تولید خودروهایی با ظاهر مدرن و بروز می‌کنند. اما این موضوع تاحدودی می‌تواند به سهم‌خواهی از بازار کمک کند، زیرا طرح‌های مدرن پس از گذشت مدت زمانی کوتاه ممکن است خسته‌کننده به‌نظر برسند و دل مالکان خود را بزنند. بر همین اساس می‌توان گفت که طرح‌های اصیل و کلاسیک ممکن است در ابتدا چندان مورد استقبال قرار نگیرد، اما با تداوم فروش در سال‌های متمادی می‌توانند به سهم‌خواهی از بازار کمک شایانی کنند. رنو تلیسمان خودرویی است که به دلیل داشتن ظاهری مدرن که با استفاده از خطوط تند و تیز روی بدنه توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند، به همین دلیل هم در همان ابتدای ورودش به بازار ایران توانست فروش بالایی را از آن خود کند. از طرفی فولکس‌واگن پاسات با داشتن طرحی کلاسیک و اصیل نظر بسیاری از طرفداران خودروهای آلمانی و اصیل را به خود جلب کرد. اما به عقیده بسیاری از خریداران، ظاهر رنو تلیسمان در میان مردم بیشتر مورد قبول واقع شده است. اگر بخواهیم دقیق تر به بررسی ظاهر این دو خودرو بپردازیم، باید به زبان طراحی جدید رنو اشاره کنیم که به نوعی امضای آن را می توان در محصولات جدید این برند از جمله تلیسمان، کولئوس و مگان جدید مشاهده کرد. در نمای جلوی تلیسمان، اصلی ترین مشخصه به چراغ ها برمی گردد که با طرح کمانی شکل چراغ های روشنایی در روز، ظاهری منحصربفرد را برای این سدان فرانسوی رقم زده است.

اما رقیب آلمانی نیز در بخش طراحی نمای جلو حرف های زیادی برای گفتن دارد. زبان طراحی جدید محصولات فولکس واگن به گونه ای است که می توان تاحدودی آن را مدرن دانست، این درحالی است که به خوبی می توان رگه هایی از اصالت طراحی در سراسر بخش های آن مشاهده کرد. جلوپنجره کرومی که از چند نوار موازی تشکیل شده است، با امتداد یافتن درون چراغ ها جلوه ای زیبا را پدید اورده اند که در نهایت سبب شده چهره ای خشن و تهاجمی برای این سدان آلمانی پدید آید. اما در نمای جانبی هر دو خودرو نمی توان ویژگی بارزی را یافت، زیرا هر دو خودرو از طرحی ساده و بدور از آلایش بهره برده اند. اما رینگ های اسپرت آلومینیومی هر دو خودرو تاثیر بسزایی در زیباتر شدن آن ها داشته اند.

اما نمای پشتی رنو تلیسمان یکی از قسمت های جذاب در بخش طراحی ظاهری است که به دلیل شباهت بسیار زیاد با محصولات آمریکایی دوج، توجه علاقه مندان را به خود جلب کرده است. همچنین نوع طراحی مکانیزم باز شدن در صندوق که توسط دکمه ای کوچک در زیر نوشته TALISMAN، نشان از دقت و اهمیت طراحی در این خودرو دارد. زیرا با ظرافت هرچه تمام توانسته اند زیبایی نمای پشتی را خفظ کنند. اما باید به جرات گفت که کسل‌کننده‌ترین بخش در طراحی پاسات نمای عقب آن بوده که کاملا بدور از جذابیت است. اما یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو، نصب دوربین دنده عقب زیر لوگوی فولکس واگن است که به هنگام دنده عقب، لوگو بالا رفته و دوربین نمایان می شود. این سیستم پیش از این برای اولین بار روی ب ام و سری 6 نسل جدید استفاده شد.

کابین و امکانات رفاهی

در بخش طراحی داخلی کابین این دو خودرو، می توان به جرات گفت که فولکس واگن پاسات پیروز این میدان است. زیرا نمای کابین این خودرو در دیدگاه کلی بسیار دلنشین‌تر و آرامش بخش‌تر از تلیسمان بوده و مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کند. همچنین، نوع چینش ادوات و جنس متریال استفاده شده در طراحی کابین پاسات، مناسب تر از تلیسمان است. زیرا در طراحی فضای داخل کابین می توان به خوبی آلمانی بودن این خودرو را مشاهده کرد. طرحی کلاسیک با چیدمانی نرمال که در کنار متریال مرغوب، حس لوکس بودن را به خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند. ماموت خودرو پاسات را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند 9 کیسه ایمنی هوا، سیستم ایموبلایزر به همراه مانیتورینگ فضای داخل، سیستم پایداری خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم start/stop engine، پدال‌های تعویض دنده از پشن فرمان، دوربین دید 360 درجه، حالات مختلف رانندگی، کروز کنترل هوشمند، سنسور نمایشگر باد لاستیک‌ها، ماساژور صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، فرمان برقی با روکش چرم و کلیدهای کنترلی بر روی فرمان، آینه‌های جانبی تاشو برقی دارای گرمکن، گرمکن اتوماتیک نازل آب‌پاش شیشه‌های جلو، باز شدن در صندوق عقب به صورت هوشمند، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی در 12 حالت دارای مموری، سانروف برقی پانورامیک و سیستم صوتی و تصویری مالتی مدیا به بازار عرضه می‌کند.

اما رنو تلیسمان که از فضای کابین مدرن تری بهره می برد، در مقایسه با پاسات از کیفیت پایین تری برخوردار است، اما از لحاظ امکانات رفاهی در جایگاه مناسبی قرار دارد. از جمله آپشن های تلیسمان می توان به سیستم صوتی و تصویری Bose با 13 اسپیکر و صفحه نمایش 8.7 اینچی لمسی، فرمان برقی با کلیدهای کنترل سیستم صوتی، حالت رانندگی eco و sport و comfort، سنسور پارک جلو و عقب، اتوپارک، سیستم هشدار نقطه کور، سقف پانوراما، صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی، هد آپ دیسپلی، دوربین دید 360 درجه، ماساژور، سنسور نور و سنسور باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و ... اشاره کرد.

هردو خودرو از لحاظ امکانات رفاهی در جایگاه بسیار مناسبی قرار دارند، اما در مقام مقابسه باید گفت که پاسات به دلیل دارا بودن 9 کیسه ایمنی هوا، گرمکن صندلی‌های عقب، صندلی برقی 12 حالته و در صندوق عقب هوشمند، گوی سبقت را از رقیب فرانسوی خود ربوده است.

مشخصات فنی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مقایسه به بررسی مشخصات فنی هر دو خودرو اختصاص دارد، زیرا در نهایت پارامتر قدرت و شتاب است که برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت است. در ابتدا از رنو تلیسمان شروع می‌کنیم، این سدان لوکس فرانسوی درون سینه خود از یک پیشرانه پیشرفته و هوشمند بهره می‌گیرد که نتیجه مهندسی دقیق طراحان فنی رنو است. موتور چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 1618 سی‌سی که مجهز به سیستم توربوشارژر توئین اسکرول بوده، توانایی تولید نیرویی معادل 190 اسب بخار و 260 نیوتون متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. با این مشخصات، این خودرو قادر است تا در زمان 7.7 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو حدود 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

اما نکته‌ای رقابت این دو خودرو را جذاب‌تر می‌کند، نزدیک بودن مشخصات فنی هردو آن هاست. فولکس واگن پاسات از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 1798 سی‌سی مجهز به سیستم توربوشارژر بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 180 اسب بخار و 250 نیوتون متر گشتاور دارد. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه DSG به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. بر همین اساس شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه ای برای این خودرو بدست می‌آید. همچنین سیکل ترکیبی مصرف سوخت پاسات در هر صد کیلومتر حدود 5.8 لیتر بوده که عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد.

بالاخره کدام یک بهتر است؟

هنگامی که پشت فرمان این دو خودرو می‌نشینید، می‌توانید به خوبی تفاوت‌های آن ها را احساس کنید. درست است که از لحاظ مشخصات فنی شباهت‌های زیادی میان این دو وجود دارد، اما در تجربه رانندگی متفاوتی را ارائه می‌کنند. رنو تلیسمان شتاب اولیه قابل توجهی را در زمان شروع حرکت به شما ارائه می‌کند، که این موضوع به دلیل بوست بالای توربو به لطف سیستم توئین اسکرول، در دور موتور پایین بالاترین میزان گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اما زمانی که مدت طولانی پشت فرمان این خودرو می‌نشینید، متوجه خواهید شد که صندلی‌های تلیسمان چندان مناسب سفرهای طولانی نبوده، همچنین سیستم تعلیق سفت و خشک این خودرو در ازای رانندگی اسپرتی که به شما عرضه می‌کند، ممکن است در سفرهای درازمدت کمی آزاردهنده به نظر برسد. اما در آن سوی میدان پاسات نیز از لحاظ شتاب اولیه و کشش موتور 1.8 لیتری توربوشارژی که دارد، به خوبی می‌تواند از پس توقعات خریداران این خودرو برآید. همچنین صندلی‌های نرم و راحت این خودرو موجب می‌شود در سفرهای طولانی احساس خستگی کمتری داشته باشید. این موضوع در بسیاری از خودروهای آلمانی صادق است. همچنین کیفیت سواری این خودرو به گونه‌ای است که به جرات می‌توان گفت در این سگمنت بی‌همتاست. زیرا به دلیل جذب بالای ضربات ناشی از ناهمواری سطح مسیر توسط سیستم تعلیق، سواری نرم و بدون تنشی را می‌توانید با پاسات تجربه کنید.

اما در مقام مقایسه نباید فقط به این پارامترها بسنده کرد، زیرا مسائل مهم دیگری از جمله خدمات پس از فروش نیز وجود دارد که برای خریداران بسیار مهم است. به همین خاطر می‌توان گفت به دلیل کمبود نمایندگی ماموت خودرو در سراسر کشور، این روزها خریداران این دسته از خودروها کمتر به پاسات روی خوش نشان می‌دهند، همچنین تامین قطعات این خودرو در بازار به گونه‌ای است که ممکن است مالکان خودروهای فولکس واگن را دچار دردسر کند. از طرفی نگین خودرو به دلیل داشتن شبکه خدمات گسترده در سطح کشور، خریداران با خیال آسودته‌تر محصولات رنو را برای خرید انتخاب می‌کنند. گفتنی است که به دلیل برخی از مشکلات، این شرکت در تامین برخی از قطعات دچار مشکل است که این موضوع موجب نارضایتی خریداران شده است. همچنین ارائه سرویس در برخی از نمایندگی‌های این شرکت به گونه‌ای است که تعدادی از مراجعین از انجام امور سرویس‌های دوره‌ای در آن مراکز امتناع می‌کنند.

با این حال اگر قصد خرید خودرویی اصیل با امکانات رفاهی مناسب را دارید، فولکس واگن پاسات گزینه‌ای است که می‌تواند نیازهای شما را به خوبی برطرف کند. اما اگر خودرویی مدرن با طراحی منحصربفرد می خواهید، باید سراغ تلیسمان بروید، البته باید این نکته را مدنظر داشته باشید که به دلیل توان بالای موتور 1.6 لیتری رنو، حساسیت آن نیز به مراتب بالا می‌رود که همین موضوع آمار خرابی موتور را در ایران به دلیل استفاده از سوخت نامرغوب بالا برده است.

50 عکس

نظرات کاربران

33 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/8
به نظر من پاسات برتره ولی قیمتش خیلی بالاست. با توجه به قیمت تلیسمان خرید بهتریه
1397/4/8
دیگه با این قیمتای فصایی ک دارن باید تو‌ خواب ببینیمشون😞اون اولایی ک تلیسمان اومد صدوهشتاد میلیون تا دویست و بیست ملیون بود ولی الان رسیده ب چهارصد پونصد میلیون دیگه حتی فکر هم نمیشه بهش کرد
1397/4/8
به نظر شخصی بنده از میان ماشین های این کلاس، اون هایی که تو ایران هست رو بدون در نظر گرفتن قیمت میشه به این شکل الویت بندی کرد:
۱. تلیسمان _ کمری
۲. پاسات _ آکورد
۳. سوناتا _ اپتیما
۴. پژو ۵۰۸ _ بایک سنوا D70
۵. لیفان ۸۲۰
البته اگه پژو ۵۰۸ نسل جدید میومد ایران به نظر من میرفت صدر لیست ولی ...
1397/4/9
حتما میذارن نسل جدیدش بیاد ایران با ممنوع کردن واردات خودرو اما واقعا اگه میومد همه رو له میکرد 😑😑😑
1397/4/10
تلیسمان هیچی نیست. الکی بزرگش کردن. ماشین پر استهلاک - خشک و قطعاتش که خیلی زود به تعویض احتیاج پیدا میکنن و خیلی هم گرون و کمیاب هستن
سوناتا و اپتیما خیلی بهترن. از لحاظ نرمی و راحتی و کم استهلاکی هم سوناتا و هم اپتیما خیلی بهترن. مخصوصا سوناتا
این بوست بالای توربوی تل سیمان ! پدر موتور و درمیاره
بهترین ماشین این سگمنت هم که دیگه سال هاست تویوتا کمری یه و هیچ کمپانی غیر تویوتا نمی تونه و نخواهد تونست لنگه شو تولید کنه
1397/4/17
اولا که عاشق اون لیفان ۸۲۰ شدم بین اینا !! آخه لیفان که تو خود چین هم برند پرفروشی نیست شما دیگه ول کنین!
ماکان جان، رنو پر اصطحلاکه؟ یه چیز بگو بگنجه خب، این دقیقا نقطه قوت رنو هست که سالی ۲۰۰ هزار خودرو فقط در آلمان میفروشه! که برندهای کره ای خوابش رو میبینن!
1397/4/8
فقط کاکام فولکس واگن
1397/4/8
این نکته رو فراموش کردین بزودی هیچ کس ! هیچ کدومو نمیتونه بخره چون هیچ کدوم دیگر در ایران حضور ندارن .
تنها گزینه هامون سمندو سایناست :)
1397/4/8
تاليسمان ٤٥٠ميليون (الان) و پاسات ٥٥٠ ميليون
يه زماني با اين قيمت ها بنز و ب ام و ميخريدن مردم
تازه اونم حدود ٥٪؜قدرتشو داشتن
الان فقط بايد نگاهشون كنيم و آه بكشيم...
خدا ازشون نگذره باعث و باني هاشون
1397/4/8
عالی بود
فیلم بررسی تلیسمان رو اگه میشه انجام بدین
1397/4/8
VW das auto
1397/4/8
سلام .پاسات هم اتوپارک داره
1397/4/8
خیلی ممنون که گوش میدین فیلم بررسی این دوتا خودرو رو ساختین و
ماشینهای سطح پایین تر رو مطلب میرین !!!
1397/4/8
البته ماموت خودرو در گزینش و تعیین اپشن برای خودروهای وارداتی خودش هم بدسلیقه بوده وگرنه مثلا کمبود نقطه کور رادار در پاسات با این قیمت مضحکه جز یکی دو اپشن کمتر پاسات نه تنها چیزی کمتر نداره بلکه به نظر من لذت رانندگی بالاتری هم میتونه ارائه بده بخاطر گیربکس دبل کلاچش
1397/4/9
هردو دبل کلاچن هم رنو هم فولکس
1397/4/8
آدم افسرده میشه این ماشین ها رو میبینه
آیا صاحب این دو ماشین که ازشون قرض گرفتین اینها هم با دلار 4200 تومنی ماشین وارد کردن
1397/4/9
با سلام
دوست عزیز شما اول برو قشنگ تحقیق کن بعد بیا مقایسه کن 1 - تلیسمان هم گرمکن صندلی عقب داره 2-در صندوق عقب هوشمند هم داره 3- خیلی خیلی جالبه 2 تا این ماشین ها توربو هستن ولی شما بر میگردید میگید به دلیل سوخت نا مرغوب خرابی موتور تلیسمان زیاده اخه این چه حرفیه دقیقا ؟؟؟؟؟ الان تمام ماشین های به روز از سیستم توربو استفاده میکنن پس باید بگیم خرابی اونا هم زیاده
3- تلیسمان هم صندلی برقی 12 حالته داره 4 - تلیسمان 2 تا صندلی جلو ماساژور دارن در صورتی که پاسات فقط صندلی راننده داره
بعد خیلی جالبه پاسات رو میای تمامی امکانات رفاهی شو میگی ولی تلیسمان رو فقط چند مورد میگی و غیره
و در آخر اینکه اینقدر لازم نیست از پاسات طرفداری کنی
1397/4/31
افرین.دمت گرم
1397/5/25
سلام دوست عزیز درپاسخ شما که درمورد آپشنهای تالیسمان کمترگفته اند باید بگم من شخصا بخاطر تعریف های بیش ازحد بعضی سایتهای خودرویی چنان عاشق تالیسمان شدم که درتاریخ ۹۶.۸.۲۵ تاب نیاوردم وبلافاصله ۳ ساعته تالیسمان صفر مشکی مدل ۲۰۱۷ خریدم اما ۳ مسافرت شمال رفت وبرگشت ازشهرستان باتالیسمان داشتم وکلا ۷۰۰۰کیلونتر با این ماشین رانندگی کردم بطوریکه چنان دلزده شدم ازاین ماشین که درتاریخ ۹۶.۱۰.۳۰ این ماشین رافروختم وماشین شاسی بلندگرفتم حالاچرا اینکارراکردم فقط بدودلیل یکی کوبش بیش ازحد دوم گیرکردن سر نفروسط ردیف عقب که این ۲ مورد واقعا دلم رازد شانس آوردم قیمت بالارفته بود ۱۰ میلیون هم سودکردم ولی درعوض شاسی بلندی که درزمان خریدتالیسمان ۲۸۰ میلیون بود ۳۸۰ میلیون درآخر دیماه قیمت داشت یعنی ضرر کامل تالیسمان فقط زیبایی دارد واینکه نویسنده درخصوص تعمیرموتور توربو گفته شاید حجم موتور بالاتر پاسات است که مطمئنا فشارکمتری بهش وارد میشه درمقابل حجم موتور کمترتالیسمان والا هردو توربو هستند وسوپرلازم دارند ولی کلا پاسات درحال حاضر قیمتش ۱۸۰ میلیون گرانترازتالیسمان است واین تفاوت نشان از خرید بالاتر این خودرو وطرفداران بیشتر آن است چون تالیسمان تاحالا دیگر معایبش کاملا مشخص شده ضمنا درست است که هردو خودرو از۵ ستاره ایمنی بهره میبرن ولی تالیسمان ازایمنی بمراتب کمتری برخوردار است شمارابدیدن فیلم ۲ تصادف تالیسمان یکی با ام وی ام ۱۱۰ که ازپشت به تالیسمان برخوردکرده ودیگری درتصادفی که اتفاقا درتهران اتفاق افتاده بوسیله سرچ کردن دراینترنت دعوت میکنم باتشکر
1397/4/9
با سلام
دوست عزیز شما اول برو قشنگ تحقیق کن بعد بیا مقایسه کن 1 - تلیسمان هم گرمکن صندلی عقب داره 2-در صندوق عقب هوشمند هم داره 3- خیلی خیلی جالبه 2 تا این ماشین ها توربو هستن ولی شما بر میگردید میگید به دلیل سوخت نا مرغوب خرابی موتور تلیسمان زیاده اخه این چه حرفیه دقیقا ؟؟؟؟؟ الان تمام ماشین های به روز از سیستم توربو استفاده میکنن پس باید بگیم خرابی اونا هم زیاده
3- تلیسمان هم صندلی برقی 12 حالته داره 4 - تلیسمان 2 تا صندلی جلو ماساژور دارن در صورتی که پاسات فقط صندلی راننده داره
بعد خیلی جالبه پاسات رو میای تمامی امکانات رفاهی شو میگی ولی تلیسمان رو فقط چند مورد میگی و غیره
و در آخر اینکه اینقدر لازم نیست از پاسات طرفداری کنی
1397/4/10
دوست عزیز حرفت راجع به آپشن درست
ولی فولکس واگن همیشه به کیفیت و دوام فوق العاده معروف بوده و هست و سرویس های دوره ایش هم هر 15000 کیلومتره حتی تعویض روغن موتور توربو این ماشین 15000 کیلومتر اعلام شده ! کیفیت واقعی...
و همچنین در عین داشتن هندلینگ خوبش سواری نرمی هم داره که برای سفر واجبه
و هماهنگی خاص و لوکس طراحی داخلیش قابل مقایسه با رنو نیست
و درکل واقعا اصالت و صلابت موج میزنه تو این ماشین
ولی قبول کنیم تلیسمان قشنگه و خودم اولا خیلی طرفدارش بودم ولی الان دیگه یجوری شده و بقول نویسنده دل آدمو میزنه
تنها نقطه ضعف طراحی عقبشه که المانیا نمیدونم چشوم شده
سریا تاپ جدید بنز رو هم ببینی عقبشون قبلا قشنگ بود الان زشتش کردن
فولکس که جای خود دارد...
1397/4/9
به نظرم این مقایسه دقیق نبود توی بخش امکانات اشتباهاتی شده بود مثلا تالیسمان دوربین ۳۶۰ نداره و از طرفی پاسات هم کروز هوشمند نداره و یا تالیسمان گرمکن عقب داره ولی دکمه اون مخفیه و توی کنسول عقبه ویا پاسات هم اتوپارک داره که قید نشده و.... این مقایسه کاملا سطحیه
1397/4/10
با این قیمت ها آدم وقتی تو خیابون از کنارشون رد میشه استرس اینو داره که یه وقت بهش نماله چون در این صورت باید کلیه های کل فامیلاتو بفروشی تا بتونی خصارتش رو پس بدی!
1397/4/10
در آینده دردسر میشه براشون نگهداری این ماشینها
1397/4/12
به نظر من که فولکس واگن پاسات بهتره.هم از نظر قدرت موتوری که 1.8 هست و حجم قابل توجهیه و به همراه توربو که یه خودروی خوب و موتور قوی با بازده خوبه و جز پر بازده ترین خودرو ها در این سگمنته ولی اگه تعلیقش بالا باشه برای جاده های پرچاله چوله ای مثل ایران واقعا یه گزینه ی ایده آله.ولی بلایی گه بازار به سر قیمت ها آورده.ارزش خرید پایینی داره.و با 130 میلیون تومن میشه یه مزدا 3 New خرید که فقط اتو پارک نداره که با دوربین های زیر دستگیره ی صندوق عقب قابل حله رقیب مستقیم پاسات پژو 508 است که با تیراژ کمی به بازار عرضه شده.ممنونم که نظرم را خواندید.پارسا شهداد.15 ساله
1397/4/17
دوست عزیز در مورد حجم و قدرت و بازده بالاتر پاسات گفتی ولی دقت نکردی حجم موتور تلیسمان کمتره اما قدرت و گشتاورش بیشتره! بعد با مزدا ۳ مقایسه کردی!!! ببخشید الان سنت رو دیدم هیچی بیخیال عمو
1397/4/14
آقا من تلیسمان رو انتخاب میکنم هیچ شکی درش نیست اسن راه نداره عاشقشم خیلی خوشگله
1397/4/24
من همزمان هر دوي اين ماشينا رو دارم ميتونم با قطعيت بگم كيفيت رانندگي و سواري پاسات چند سر و گردن بالاتر از تاليسمانه
1397/9/23
بنظر من پاسات خیلی ماشین عالی هست خیلی از تالیسمان بهتره همه چیزش از تالیسمان خیلی بالاتره تالیسمان خیلی خشکه
1397/9/23
بنظر من پاسات خیلی ماشین عالی هست خیلی از تالیسمان بهتره همه چیزش از تالیسمان خیلی بالاتره تالیسمان خیلی خشکه
1397/11/29
با سلام خدمت دوستان من تالیسمان دارم و مدتها شک داشتم بین خرید اپتیما جی تی لاین و تالیسمان ولی تالیسمان رو انتخاب کردم سواری خوبی داره ولی بیش از حد خشک و کوبش داره در دست اندازها ‌خیلی سبک و ول بنظر میاد در ضمن در این چند روز تعطیلی که شمال رفته بودم همه سرنشینان بدون استثنا از خشک بودنش و راحت نبودن صندلیها شاکی بودن بطوری که الان میخوام بفروشمش باتوجه به اینکه از زمان خریدم کمتر از یک ماه گذشته خلاصه خیلی خشک پر سر و صدا و در دست اندازها آزار دهنده است
1398/5/27
اشتباه خیلی زیاد نوشتین تلیسمان دوربین ۳۶۰ درجه نداره و پاسات کروز هوشمند نداره و فقط صندلی راننده ماساژور داره خیلی اشتباه نوشتین
1400/6/28
خدالعنتت کنه ر.و.ح.ا.ن.ی که گند زدی به این قیمت ها. قبلا می شد خرید ولی الان باید خوابشو ببینم. من خیر سرم دندان پزشکم!