موضوعات داغ

میتسوبیشی ASX یا نیسان جوک اسپورت – دو ژاپنی با دو دیدگاه متفاوت!

14 مرداد 1397

مقدمه

در روزگاری که هر برند تازه کاری سعی میکند با چند تکه پلاستیک و یک لول فنر اضافه(!) محصولش را در جمع کراس اوورها جای دهد، رو به رو شدن با دو تا از کهنه کارهای این سگمنت، جای خوشحالی دارد. البته پس از روئیت برچسب های قیمتی جدید این ماشین ها، خوشحالیمان جایش را به ناراحتی و نا امیدی داد! اما به هر حال با خاطری خوش از این دو برند ژاپنی و قلبی شکسته از مدیریت داخلی به سراغ میتسوبیشی ASX و نیسان جوک میرویم تا ببینیم در این آشفته بازار، خرید کدامشان ارزش بیشتری دارد. "البته با این قیمت ها بهتر است بگوئیم خرید کدامشان درد کمتری دارد!" پس اگر از طرفداران این دو هستید یا خیال دارید ماشینتان را از این کلاس خودرویی انتخاب نمائید، این مقاله خودروبانک را از دست ندهید.

طراحی ظاهری

ابتدا نگاهی به ASX بیندازیم. به طور کلی خانواده میتسوبیشی خیلی به سنت های خود پایبند است و مثل اکثر خودروهای با اصالت، ماشین هایش را با نیم نگاهی به تیپ و قیافه پدرانش طراحی میکند؛ خوب به نظر من این کار خیلی هم هوشمندانه است اما مشکل اینجاست که طراحان میتسوبیشی معمولاً نمیتوانند به خوبی ژرمن ها مدرنیته را با سنت ترکیب نمایند و در نتیجه بسیاری از ماشین های جدید این کمپانی به دلیل همین حفظ اصالت، چهره ای قدیمی پیدا کرده اند. اما ASX که حتی در نسل پیشین هم چهره قابل قبولی داشت حالا با این زرق و برق های جدید کمی زیباتر از قبل شده. البته عمده تغییرات به دماغه مربوط میشود؛ جایی که سپری مملو از خطوط شکسته در ترکیب با چراغهایی عصبانی صورتی مصمم و خشن را پیش روی ما قرار داده اند؛ ضمناً کروم کاری های نسبتاً زیاد این قسمت توانسته ظاهر ماشین را مقداری تجملاتی هم نشان بدهد. البته در قسمت کناری و پشت سر جذابیت ها به اندازه دماغه نیستند اما پختگی خطوط، رینگ های خوش فرم و تناسب اندام ASX باعث شده که نتوانیم به این طراحی ساده ایراد چندانی بگیریم. ضمناً به روز رسانی سپر عقب هم این بخش را با خشونت دماغه مقداری هماهنگ تر نموده است.

اما در طرف مقابل با نیسان جوک طرف هستیم. ماشینی که اصلاً اهل آرایش کردن و خوشگل شدن و اینجور چیزها نیست و از بیخ با این سوسول بازی ها مشکل دارد. نمیدانم تابحال آدم هایی را دیده اید که لباس های عجیب را به صورت اشتباه با هم ست میکنند؛ اما در کمال تعجب تیپشان جالب از آب در می آید؟ نیسان جوک دقیقاً از همان هاست. انگار یک تیشرت تنگ را با شلوار پارچه ای گشاد و کفش کتانی ست کرده ولی بجای اینکه بد ترکیب شود قیافه اش جالب شده است! البته این قضیه چندان هم اتفاقی نبوده و با کمی دقت متوجه میشوید که طراحان نیسان این خطوط عجیب را با رعایت اصول خاصی در هم تنیده اند و هارمونی کلی را با هوشمندی تمام رعایت نموده اند. مثلاً نگاهی به گلگیرهای باد کرده و سپرهای منحصر به فرد جوک بیندازید که چطور انسان را به یاد ماشین های رالی می اندازند.

البته طبیعتاً درصد زیادی از افراد از لباس های غیر معمول جوک خوششان نمی آید و ظاهر معقول و منطقی ASX را به این نیسان خوشحال ترجیح میدهند. اما یکی از برگ های برنده جوک در همین ظاهر متفاوتش نهفته است. در واقع این درست است که ASX ظاهر زیباتری دارد اما کسانی که چهره این ماشین را میپسندند ممکن است میان انتخاب این خودرو با زیبارویان دیگری مثل توسان و CHR و.. دچار سر درگمی شوند؛ اما کسی که صورت غیر عادی جوک را بپسندد ماشین مشابهی در کنارش نمیبیند تا معشوقه اش را با آن مقایسه کند و در نتیجه بدون تنش خاصی همین ماشین را انتخاب خواهد کرد!

طراحی داخلی

با ورود به داخل کابین هر دو ماشین یک ضد حال کوچک خوردیم. البته نه اینکه طراحی داخلیشان بد باشد. خیر! اما اینجا از زیبایی های بیرونی ASX و جسارت های ظاهری جوک خبری نیست و کابین هر دو ماشین ساده تر و ارزانتر از آنچه که در بیرون دیده بودیم به نظر میرسند. البته در اینجا هم نکات مثبتی مثل هماهنگی میان خطوط داخل و خارج و ارگونومی مناسب ادوات اجازه نمیدهند بیش از این نا امید شویم؛ ضمن اینکه از نظر کیفیت "بخصوص کیفیت مونتاژ" هم شرایط ماشین ها خوب است و حتی قسمت های پلاستیکی بکار رفته هم وضعیت قابل قبولی دارند.

اما در خصوص جاداری باید بگوئیم با اینکه روی صندلی های جلویی هر دو خودرو شرایط رضایت بخش بود اما روی صندلی پشتی جوک با فضای بسیار محدود و دید کمی مواجه شدیم که قطعاً سرنشینان قد بلند را آزرده خواهد کرد؛ اما محصول میتسوبیشی به لطف فاصله میان محورهای بیشتر و پنجره های بزرگتر کابین جادارتر و دلبازتری دارد و از سرنشینان صندلی عقب میزبانی بهتری انجام میدهد. این برتری فضا در مورد محفظه صندوق هم پا برجاست و در این بخش هم میتسوبیشی فضای کارآمدتری ارائه مینماید.

امکانات رفاهی و ایمنی

نیسان جوک اسپرت به امکاناتی از قبیل سیستم های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESP, BAS، سیستم کنترل دینامیکی نیسان (NDCS)، کیسه های هوا برای راننده و سرنشین کناری بعلاوه جانبی و پرده ای، سیستم هشدار فشار باد تایرها، صفحه نمایش چند منظوره، بلوتوث، ورود و استارت بدون کلید، رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار نقطه کور، سامانه شناسایی اشیاء متحرک، دوربین 360 درجه، تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های جلو، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، گرمکن صندلی های جلو، سانروف بهمراه سقف طرح پانوراما، سنسورهای نور و باران، چراغهای جلو زنون مجهز به چراغشوی، چراغهای روشنایی در روز و.. تجهیز شده که برای این رده کافی به نظر میرسند.

در طرف مقابل میتسوبیشی ASX هم با امکاناتی نظیر سیستم های ترمز و پایداری ABS, ASC, TCL, EBD بهمراه ترمز کمکی در سطوح شیبدار HSA ، کیسه های هوا برای سرنشینان جلو /جانبی/پرده ای بهمراه یک عدد زانویی برای راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین و سنسور دنده عقب، کیلس و استارتر دکمه ای، سنسورهای نور و باران، آینه های تاشو برقی، سقف پانوراما، چراغهای جلو زنون با تنظیم اتوماتیک ارتفاع و سیستم شستشو، شیفترهای پشت فرمان، نمایشگر لمسی، گرمکن صندلی های جلو، بلوتوث و مواردی از این دست پا به میدان رقابت گذاشته که هرچند کمبودهایی دارد اما میتواند راضی کننده باشد.

ضمناً در خصوص ایمنی هم با توجه به اینکه هر دو خودرو با امتیازات نزدیک بهم 5 ستاره موسسه Euro-NCAP را بدست آورده اند میتوان ضمن آسودگی خیال از بابت امنیت، نمره تقریباً برابری در این پارامتر به هر دو ماشین اعطا کرد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

خوب در این قسمت کار ساده ای در پیش داریم چون نیسان جوک اسپورت با اختلاف زیادی قویتر از ASX است و در نتیجه انتخاب برای دوست داران شتاب و سرعت کار راحتی خواهد بود. البته موتور اتمسفریک 2 لیتری میتسوبیشی هم با 147 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور قدرت و شتاب کافی برای استفاده عادی و روزمره را به شما ارائه میکند اما اگر اهل گاز دادن باشید این پیشرانه در مقابل انجین 1.6 لیتری توربو شارژر نیسان که 43 اسب بخار قدرت و 43 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید میکند حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

مدلنیسان جوک اسپرتمیتسوبیشی ASX
پیشرانه4 سیلندر توربو4 سیلندر
حجم موتور1.6 لیتر2 لیتر
حداکثر قدرت190 اسب بخار در دور 5600147 اسب بخار در دور 6000
حداکثر گشتاور240 نیوتن متر از دور 2000197 نیوتن متر در دور 4200
گیربکسCVT XTronicCVT
مصرف سوخت ترکیبی7.6 لیتر در 100 کیلومتر8.4 لیتر در 100 کیلومتر
شتاب رسمی8.4 ثانیه11.5 ثانیه
حداکثر سرعت200 کیلومتر در ساعت190 کیلومتر در ساعت

البته بعضی از دوستان به ما ایراد میگیرند که چرا در مورد ماشین های اینچنینی اینقدر روی شتاب تاکید میکنیم؛ زیرا اینها کوپه های مسابقه ای نیستند که شتاب برایشان مهمترین فاکتور باشد! البته من هم تا حدودی این صحبت را قبول دارم. در حقیقت اصل بر این است که قدرت و شتاب یک ماشین کافی باشد تا در سبقت گیری ها و سربالایی ها روی اعصاب راننده قدم نزند و ایمنی و لذت رانندگی را فراهم نماید؛ در واقع برای خیلی ها تفاوت چندانی میان شتاب کافی و شتاب عالی وجود ندارد. خوب در مورد ASX هم اگر قصد استفاده عادی دارید میتوانید روی قدرت موتور و پرفورمنس میتسوبیشی حساب باز کنید زیرا این ماشین هم مشکلی از بابت شتابگیری و رانندگی عادی در شهر و جاده برایتان ایجاد نخواهد کرد و تازه با توجه به موتور تنفس طبیعی اش دردسرهای نگهداری انجین های توربو را هم به شما تحمیل نخواهد نمود.

اما در هر صورت این صحبت ها برای عاشقان شتاب و سرعت معنا و مفهوم چندانی ندارد و برای این افراد که روی دهم ثانیه هم کل کل دارند این اختلاف شتاب چند ثانیه ای حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت! ضمن اینکه جوک در مورد مصرف سوخت هم شرایط کمی بهتری دارد که البته با توجه به قیمت این ماشین ها و نرخ سوخت در کشورمان این قضیه خیلی به چشم نمی آید.

راستی در مورد گیربکس هم متاسفانه یا خوشبختانه هر دو ماشین از جعبه دنده ضریب پیوسته یا همان CVT استفاده کرده اند. متاسفانه از این نظر که شتاب اولیه و لذت رانندگی با این جعبه دنده ها به خوبی مدل های معمولی نیست و خوشبختانه از این حیث که جعبه دنده های هر دو میهمان امروز ما به نسبت انواع قدیمی ضریب پیوسته، عملکرد مناسبی از خودشان نشان میدهند و ضمن استفاده مقرون به صرفه و اقتصادی با شبیه سازی تعویض دنده به صورت دستی، لذت رانندگی نزدیک به مدل های منوال را هم تا حدودی "و نه کاملاً" شبیه سازی مینمایند.

تجربه رانندگی

ابتدا پشت فرمان میتسوبیشی مینشینم. قبل از شروع باید بگویم که دید به اطراف و ارگونومی ASX خیلی خوب است و به نسبت سایز بدنه میزان تسلط عالی است. در شروع حرکت هم با اینکه با کندی معمول گیربکس های CVT مواجه هستیم اما وضعیت خیلی هم ناگوار نیست و اتومبیل نسبتاً راحت از جا کنده میشود. در مورد کیفیت سواری همانطور که خودتان میدانید اکثر ماشین های این سگمنت "البته در این رنج قیمتی" کم و بیش کوبش هایی را به کابین منتقل میکنند. دلیلش هم این است که ماشین های کراس اوور بدلیل مرکز ثقل بالاتر تمایل بیشتری به ناپایداری و حتی واژگونی دارند و یکی از راحت ترین و ارزان ترین راه ها برای مقابله با این مشکل، خشک کردن سیستم تعلیق می باشد؛ اما خوشبختانه میتسوبیشی موفق شده این کوبش ها را حفیف نگاه دارد تا آزار چندانی به سرنشینان وارد نشود.

نکته مثبت دیگر اینکه علیرغم سواری نسبتاً مناسب، پایداری ماشین همچنان خوب است و میتوان با اعتماد به نفس مناسبی با فرمان بازی و به پیچ ها حمله کرد. وضعیت ترمزها هم همینطور است و افسار ASX به خوبی از پس مهار ماشین بر می آید. اما در خصوص توانایی های حرکتی باید ابتدا توقع خودتان را بدانید. پیشرانه 2 لیتری میتسوبیشی در ترکیب با گیربکس نه چندان جذاب CVT شتاب، قدرت و کشش کافی برای استفاده های معمول را در اختیار قرار میدهد، اما اگر اهل رانندگی تند و تیز هستید و میخواهید با فشردن پدال گاز به عقب پرتاب شوید اینجا برای شما خبر هیجان انگیزی وجود ندارد. البته این ماشین هم مثل اکثر میتسوبیشی ها لذت رانندگی خاص خودش را دارد و با شتابگیری یکنواخت و تعادل مناسب میتواند در جاده ها حس خوبی به راننده ارزانی دارد اما برای عاشقان شتاب و سرعت اینها کافی نخواهند بود. در حقیقت میتسوبیشی ASX بر خلاف ظاهرش، بیش از آنکه یک ماشین اسپرت باشد، تجربه یک سواری خانوادگی را به شما عرضه مینماید.

اما در طرف مقابل شرایط جوک اسپرت تقریباً برعکس ASX میباشد. مثلاً اینجا یک سواری خشک و خشن داریم که برای خانواده های جمعیتی اصلاً مناسب نیست زیرا کوبش هایش بخصوص در قسمت عقبی نسبتاً شدید میباشد و سرنشینان پشتی را حسابی کلافه خواهد کرد؛ از نظر جاداری صندلی و صندوق نیز همانطور که در بخش قبل اشاره شد همه چیز به سود رقیب پیش میرود. اما اگر به سرعت و شتاب علاقه داشته باشید کافی است پایتان را روی پدال گاز جوک بفشارید تا تمامی این نکات منفی از یادتان برود.

با اینکه جعبه دنده این محصول هم از نوع ضریب پیوسته است و در شروع حرکت کمی نا امیدکننده ظاهر میشود اما پس از مدت کوتاهی قدرت و گشتاور مناسب ناشی از تلاش توربو شارژر را زیر پایتان احساس میکنید و با بالا رفتن سریع عقربه کیلومتر شمار، ناخودآگاه لبخندی به نشانه رضایت بر لبانتان جاری خواهد شد. در مورد تعادل و ترمزها نیز وضعیت جوک قابل قبول ارزیابی شد و میتوانیم به راحتی ماشین را تحت کنترل خودمان در آوریم. البته سیستم 4 چرخ متحرک هوشمند میهمانان امروزمان هم در مسیرهای خیس و خاکی به کمک راننده می آیند و کنترل را ساده تر مینمایند. راستی در مورد دید به اطراف نیسان صحبت نکردیم. نیسان از نظر دید جلو و طرفین شرایط مناسبی دارد و نقاط کور قسمت عقبی هم به کمک دوربین 360 درجه و سنسورها حل شده است. فکر میکنم تنها چیزی که ماند صدای موتور بود. در این خصوص هم هر دو ماشین "بخصوص ASX" وضعیت قابل قبولی داشتند و حداقل در دورهای پایین و متوسط، صحبت های پیشرانه را به گوش سرنشینان نمیرساندند.

نتیجه گیری

همانطور که در طول مقاله شاهد بودید میهمانان امروزمان رقابت نزدیک و تنگاتنگی باهم داشتند و هر کدام برتری های خاص خودرا به رقیب دیکته کردند. از طرفی محصول میتسوبیشی با طراحی عامه پسندتر، کابین جادارتر و سواری نرم تر میتواند گزینه بهتری بخصوص برای خانواده ها باشد و در طرف مقابل هم جوک اسپرت با قدرت و شتاب برتر و آپشن های جذاب تر قادر است نظر جوانان را بیشتر از ASX به خود جلب نماید. پس برای انتخاب گزینه برتر کافی است سری به لیست علایق و اولویت های خود بزنید تا ببینید کدام ماشین برای شما مناسب تر خواهد بود.

در پایان جا دارد از مالکین خودروها و همچنین آقای نیما بارانی، جهت همکاری با گروه خودروبانک صمیمانه تشکر نمائیم.

87 عکس

نظرات کاربران

45 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/14
با سلام
با تشکر از نویسنده و عکاس محترم آقای امینی فر و صفاییان
انتخاب بین ماشین های روز دنیا در کشور های پیشرفته بر میگرده به شرایط فروش و علاقه به برند ولی من ایرانی و بالای 90 درصد مردم جامعه چرا باید اخبار مربوط این ماشین ها رو دنبال کنیم و اصلا این قبیل مقایسه ها برای چه طیفی و چند درصد از مردم کشور انجام میشه.اکثریت مردم ما قبلا هم مشکلات خیلی زیاد اقتصادی داشتن که این ماشینا و ماشین های ارزون تر از اینا که ماشین های کاملا عادی هستند براشون آرزو بود،الان که دیگه وضعیت کاملا مشخصه.اگه ایران هم مثل یه کشور نمیگم اروپایی یا آمریکا،مثل یه کشور در حال توسعه همسایه هم بود و مردم میتونستن ماشینای روز رو بخرن،کسی که تویوتا،هوندا،مزدا،کیا،هیوندا،فولکس و...رو میخرید ماشین عالی ای خریده بود.البته که بررسی ماشینا تو همه جای دنیا انجام میشه ولی واقعا تو اینجا یجورایی شبیه یه داستان کوتاه سرگرم کننده برای مردم میمونه.وقتی اکثریت مردم ما در فقر مطلق بسر میبرن من بیام بگم ماشین فقط ژاپنی!یا فقط کره ای!یا اگه من بودم اونو میخریدم دارم از آرزوهای محال حرف میزنم.پول دست مردم باشه خرید یا انتخاب کاری نداره ولی وقتی نباشه کاری نمیشه کرده!
1397/5/14
نشریه فوربس برپایه داده های آماری فائو اعلام کرده که شما ایرانیان زیر خط فقر از 47میلیون تن گذر کرده
پاکستان در همسایگی ما با اقتصاد ضعیف تر و متوسط درآمد سالانه کمتر از نصف ایران 29% زیر خط فقر، ایران 50% زیر خط فقر
1397/5/14
سلام دستتون درد نکنه چون من قبلا کامنت گذاشته بودن با asx تجربه رانندگی بزارین و معلومه کامنتا و نظر ها رو میخونید .
1397/5/14
سلام. با تشکر از بررسی جذابتون

یه نکته درمورد میتسوبیشی جا انداختین اونم اینه که مدل ۲۰۱۸ ، رادار پیشگیری از تصادف و ترمز اضطراری خودکار و همینطور نوربالا و پایین خودکار اضافه شده و از اسفند مدل ۲۰۱۸ تحویل خریداران شد
1397/5/14
سلام
فکر میکنم نظرم به عنوان کسی که حدود ۱ سال asx ۲۰۱۷ داشته بیراه نباشه و سعی میکنم مطالبی که برای خودم مهم بوده رو به عرض شما برسونم
از نظر شتاب همینطوره که در متن بیان شد که گاهی تو سبفت گیری سعی میکردم با معکوس کردن دنده با شیفتر ضعف موتور رو جبران کنم, البته میدونید که اعداد دنده های ماشین به خاطر گیربکس cvt واقعی نیست اما مشکل رو حل میکنه! تو حالت رانندگی در شهر قطعا مشکلی نخواهید داشت و تازه از عملکرد نرم گیربکس لذت هم خواهید برد
اما در مورد تعلیق ماشین. نسبت ب نیسان جوک نمیدونم اما واقعا کوبش در ناهمواریهای جاده آزار دهندس بخصوص در خارج از شهر که شما سرعت بیشتری نسبت به رانندگی در شهر دارید و تعادل ماشی در پیچها رضایت بخش نیست و خدا نکنه که قبل یا حین ورود به پیچ با ناهمواری در جاده مواجه بشید که کاملا ماشین حرکت گهواره ای خواهد داشت و ممکنه در سرعت شما رو با مشکل عدم کنترل ماشین مواجه کنه, البته بعد از مدتی رانندگی با این ماشین و کاهش سطح توقعتون و در نظر داشتن این نکنته, خب ماشین براتون قابل کنترل تر میشه,
اما عایق بندی ماشین نسبت به ماشینهای رده قیمتی خودش مناسبه و صدای برخورد لاستیکها با جاده, صدای باد و محیط بیروننسبتا خوب عایق شده, صدای موتور اما در دورهای بالا کمی ممکنه آزار دهنده باشه
در مورد طراحی داخلی هم به نظرم بسیار ساده و غیر امروزیه و حرفی برای گفتن نداره , کافیه که شما طراحی داخلیش رو با محصول جدیدتر خود میتسوبیشی, که اکلیپس هست مقایسه کنید تا به سرعت متوجه عقب ماندگی طراحی داخلی asx بشید
همون اوایل یه صدایی تق تق از پشت آمپر توی دست اندازها میومد که با مراجعه به نمایندگی عنوان شد که این صدارو همشون دارن و مربوط به زه دور کیلومتر شماره!!!!!! کلا صداهای اضافه گاهی از داخل کابین توی دست اندازها شنیده میشد که کمی تو ذوق میزد!!
مصرف سوختش هم در جاده اگه اتوبان باشه حدود ۸ تا ۹ هست و در شهر حدود ۱۵ تا ۱۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
به نظرم موارد مثل سنسور جلو, تنظیم گودی کمر, آینه الکتروکرومیک, حداقل مواردی هستن که جا داشت با توجه به قیمت ماشین و کلاس و ابعادش روی ماشین میبود که متاسفانه خبری ازونها نبود و یه نکته عجیب اینکه, از داخل ماشین دکمه یا اهرمی برای باز کردن درب صندوق عقب وجود نداشت!!!
اما فرمان بسیار نرم و خوبی داره و در کل رانندگی با اون در سطح شهر لذتبخشه ولی در جاده بایستی مراقب پیچها و ناهمواریهایی که در سطح جاده های کشورمون هم کم نیست باشید و گاهی برای جبران توان موتور از معکوس کردن دنده با شیفتر استفاده کرد
1397/5/15
مصرف داخل شهر 15 16 لیتر در 100 کیلومتر ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ماکسینایی که میگن پر مصرفه از این خیلی بهتره که
دوست عزیز اشتباه نکردی تو محاسباتت ؟ یا شاید ماشینت یه ایرادی داره
1397/5/15
آقا شما اطمینان داری مصرف تو شهر 15 یا 16 لیتره!! موتورش 2 لیتریه ها اونم با گیربکس cvt مختص میتسوبیشی.
1397/5/15
آقا شما اطمینان داری مصرف تو شهر 15 یا 16 لیتره!! موتورش 2 لیتریه ها اونم با گیربکس cvt مختص میتسوبیشی.
1397/5/15
من نظر شمارو کامل مطالعه کردم.
توی دنیا وقتی اسم از هندلینگ میاد همه میدونن میتسوبیشی قطعا حرفی واسه گفتن داره .ولی شما همش از ناپایداری ماشین صحبت کردین.
موتور 3لیتری ماکسیما با اون تکنولوژی قدیمیش داخل شهر 15 میسوزونه گاز بهش بدی یا حتی زانتیا 2لیتری که قدیمی هست به 15 نمیرسه داخل شهر چطور موتور 2لیتری با تکنولوژی های نسبتا بروز 15 میسوزونه قطعا شما اشتباه میکنید فکر نمیکنم که asx داشته باشید.
1397/5/18
من سه ساله میتسوبیشی ASX دارم
مصرف در شهر حدود 10 تا 11 اما در جادهبین 6 تا 7 هست. البته در جاده کوهستانی 8 هم می رسد.
تعلیقش خیلی خوب هست و با هر سرعتی سر پیچ ها می پیچی تعادل ماشین خوب هست و لذت بخش هست.
شتاب اولیه ضعیف اما شتاب ثانویه خیلی خوبه و برای سبقت گرفتن عالی هست.
استعلاک خیلی کم. بعد از 60 هزار کیلومتر هنوز شمع و لنت و بقیه وسایل مصرفی خراب نشده و نمایندگی فقط روغن را تعویض می کند. البته نمایندگی یک بار هم صافی بنزین و روغن گیربکس را تعویض کرد. اما بقیه قطعات هنوز نیاز به تعویض ندارد
در کل ماشین خوب و رضایت بخشی هست.
1397/5/20
سلام خدمت دوستایی که نظر دادن, بله مصرف شهر به تنهایی, نه ترکیبی, حدود ۱۵ تا ۱۶ کیلومتره, ماشین شاسی بلند هست, و کلا شاسی ها مصرف سوخت بیشتری نسبت به سواری دارن, ضمنا ماشین ایرادی هم نداشت,
من قبلش مزدا ۳ داشتم, مصرف شهر اون هم ب تنهایی حدود ۱۲ تا ۱۳ بود, در مورد پایداری و هندلینگ هم اون دوستی که نظر دادن میتسوبیشی حرفی برای گفتن داره, اون فقط میتسوبیشی لنسر هست, نه همه ماشینای میتسوبیشی, کافیه امتحانش کنید, البته شاید ب دلیل اینکه قبلش مزدا ۳ داشتم, اینقدر نظرم در مورد asx از نظر پایداری بد بود, هر چند که از بستگانم هم ماشین رو تو جاده روندن و بعد بدون اینکه من در مورد ماشین نظریی به ایشون داده باشم, در مورد پایداری ماشین تو پیچها دقیقا جمله ای رو گفتن که من اینجا عرض کردم!! ینی کاملا با من موافق بودن
من هم میراژ ( خودم داشتم) هم لنسر ( پدرم هنوز دارن) و هم asx رو روندم, اینا باهم زمین تا آسمون متفاوتن, مثلا همون میرلژ طبق اعلام کارخانه مصرف شهرش حدود ۵ و نیم بود که من عدد حدود ۸ رو باهاش داشتم, البته میدونید نوع بنزین, نحوه رانندگی و ارتفاع از سطح دریا و.. در میزان مصرف, موثر هست اما دیگه نه با این اختلاف
سعی کردم بی طرفانه نظر بدم و هم نقاط ضعف و هم قوت ماشین رو بگم بدون تعصب, پدر کشتگی که با میتسوبیشی ندارم!! هر چند که تو این ۳ ماشینی که اژ میتسوبیشی عرض کردم امتحان کردم لنسر واقعا ماشین کاملتری بود و تنها عیبش از نظر من موتور ضعیف و کندی بیش از حدش در شروع حرکته که اگه موتور ۲۰۰۰ وارد ایران میشد فوق العاده بود
1397/5/20
علی آقای عزیز که فکر میکنید من asx نداشتم, اشکالی نداره, نظر شما باعث تغییر واقعیت که نمیشه, من نظرم رو عرض کردم با تجربه واقعی حدود ۱ سال استفاده از ماشین اگر شما رو ناراحت کرد, عذر میخوام, ولی همش واقعیت بود, ضمنا ماکسیما که فرمودید نداشتم تا حالا اما منم بعید میدونم کمتر از ۱۶, ۱۷ تو شهر بسوزونه, اما اون سواری هست نه شاسی و تک دیفرانسیله
1397/5/24
mhsn سلام. در مورد هندلینگ ماشین در سرپیچ ها کاملا با شما مخالفم. به عنوان یک شاسی بلند(نسبتا بلند!) از پایداری فوق العاده بالایی برخوردار است . بارها شده که سر پیچ ها من کمترین شعاع ممکن را برای دور زدن انتخاب کرده ام و در آینه دیده ام که سدان های ژاپنی و کره ای مجبور به انتخاب شعاع های بیشتری برا ی دور زدن هستند. در مورد مصرف سوخت هم صددرصد اشتباه می کنید . در تردد در شهر شلوغی مثل تهران با یک باک 53 لیتری از بنزین معمولی من 430 کیلومتر رانندگی می کنم. یعنی فقط در شهر و در خیابان های شلوغ. یعنی در بدترین حالت ممکن و با بنزین معمولی دوازده لیتر و سه دهم لیتر در هر صد کیلومتر مصرف کرده است. 12/5 لیتر در هر صد کیلومتر. اگر تردد روزانه ام در مثلا بزرگراه های نسبتا خلوت تری مثل کردستان و یا حقانی باشد این رقم به سادگی به زیر 12 لیتر در هر 100 کیلومتر می آید . در ترکیبی مثلا اگر یک مسافرت کوتاه به هشتگرد هم داشته باشم مصرف بنزین به زیر 10 لیتر در 100 کیلومتر می آید . ماشین کم مصرفی نیست اما از مثلا سوزوکی و کیا اسپورتیج مصرف کمتری دارد . . در جاده هم طبیعتا باید دو دیفرانسیل برانید. آن نافرمانی ها مخصوص اتومبیل های دیفرانسیل جلوست. در هنگام تبدیل به دو دف چسبندگی اتومبیلتان عالی تر خواهد شد . وخب حتما این کاررا بکنید . در خود سایت میتسوبیشی هم بارها سفارش شده که در راندن در جاده ها حتما از فرمت دو دف استفاده کنید. در مورد کیفیت بنزین ایرانی هم نکته درستی را مطرح کردید . ارادت فراوان
1398/11/29
برای مطلب شما دو حالت میشه تصور کرد
یا تابحال اصلان این ماشین را از نزدیک ندیدی و تجربه نکردی !! و
یا ماشینی که داری خیلی خیلی ایراد داره - هم از نظر موتور و مصرف سوخت و هم از نظر هندلینگ و سیستم ترمز و تعلیق.
مصرف سوخت این ماشین در جاده با رانندگی بهینه به حداقل 6 لیتر هم میرسه و در داخل شهر زیر 9 لیتر .
سیستم ترمز و تعلیق آن هم بسیار عالی در پیچ و خم های و سربالایی و سرپایینی جاده ها است
1397/5/14
نیسان جوک یه چیز دیگه است.با نویسنده در مورد قیافش موافقم که شاید زشت به نظر برسه ولی جذابه.
1397/5/14
فکر می کنم بهتر میبود که جوک با اکلیپس کراس مقایسه شود.
اما در هر صورت تشکر از بررسی خوب و کامل شما.
1397/5/14
میشه یکیشو بدید به من:))
1397/5/14
ترجیح میدهم یک ماشین شیک مثل ASX سوار بشوم تا یک وزغ بیریخت مثل JUKE. شتاب ASX را هم میشود با نصب یک هدرز و تعویض شمع فابریک با نمونه قوی تر تا حدودی جبران نمود. البته باز هم شتابش به JUKE نمیرسد ولی حسنش این است که لازم نیست قیافه وزغ را تحمل نمایبد.
1397/6/8
شما اینجوری فکر میکنی و این برمیگرده به سلیقه شما. از نظر من جوک خیلی هم خوشگله
1397/5/14
پیشرانه جوک به مراتب خیلی بهتر از ASX. چه از لحاظ قدرت و گشتاور و چه از نظر گیربکس مختص نیسان (X tronic) من خودم جوک رو ترجیح میدم چون طراحی ASX یکم پیرمردونه س. (دوستان من نظر شخصی م رو گفتم نظر هر کسی محترمه)
1397/5/14
چه فرقی میکنه!؟ حالا هیچکدوم اینا رو نمی تونیم توی خواب ببینیم
مردم نون شبشونو ندارن بخورن قبلا بخور نمیر بود اما حالا باید بگی فقط مردن(البته بدون قبر)
1397/5/14
چرا انقدر کراس اوور تست میکنید؟؟؟ با بقیه کلاس ها پدر کشتگی دارید؟
1397/5/14
جوک از اون ماشینایی هستش که تو نگاه اول شاید زشت به نظر بیاد ولی بعد ی مدت حسابی به دلت میشینه و این که هیچ موفقیتی اتفاقی نیست:))
1397/5/15
26 هزار کیلومتر با میتسو مسافرت کرده ام و چند نکته. هندلینگش عالیه. لذت رانندگی فو ق العاده ای داره که از دسترس کیاو هیوندادوره. ف مون تیزی داره و خوشدست. قابلیت آفرودش کاملاجدیه ومثل توسان یک امر زینتی محسوب نمیشود. در جاده مصرفش بین۷تا۹ است و در شهر بین ۱۱تا ۱۳. هرگز رقم ۱۶ آنطور که یکی از دوستان در بالا گفته ثبت نشده. به خاطر گیربکس cvt شتاب اولیه خوبی نداره امادر دو. موتور بالا فوق العاده درخشان ظاهر می شودو رانندگی اسپرت را معنی می کند. در دور موتور بالای دو هزار به سادگی نیسان جوک را کنار می زند.مدل ۲۰۱۸ بسیار خوب تجهیز شده و هشدار بین خطوط، ترمز اضطراری، نوربالای اتوماتیک و آپشن Lدردنده سنگین به آن اضافه شده. تریم داخلی اش کسالتبار استو صندلی های عقب چراغ ندارند. از قیافه اش کلا خوشم میاد. بی خود نیست که در نهمین سال تواید تقریبا مثل سال های اول رقم ثابت فروش خود را حفظ کرده است.چیزیدر قیافه اش دارد که مخاطب را جذب می کند. به خاطر نوع گیربکسش تاثیر شیفترهای پشت فرمان آنی و سریع است و کمک می کند تا تیزترو سریعتر رانندگی کنید.به خاطر لاسنیک های بریجستون، چهارچرخ متحرک موثر و هندلینگ عالی در پیچ ها بسیار مطمئن است و چسبندگی فوق العاده ای دارد. اگر عشق ماشین واقعی باشید از رانندگی با آن فوق العاده لذت می برید
1397/5/15
باشه عزیزم بهش میگم ، از دسترس هیوندای و کیا دوره ؟؟؟!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1397/5/16
محمدجان واقعن هندلینگ و حال رانندگیش خیلی خوبه.من توسان ۲۰۱۵ داشتم که اصلا حال و هوای این میتسو را نداشت. مطمئنن از نظر آپشن کم میاره اما سواریش خیلی از کیا و هیوندا حداقل برای راننده بهتره. یه بار امتحان کن
1397/5/15
گلگیر جلوی نیسان جوک کاملا به لیفان x60 شبیهه و کنار هم بزاری تشخیص سخته چون لیفان این قسمتو از جوک کپی کرده.منتها لیفان چون چینیه به گلگیرش میگن خز بازی و به گلگیر جوک میگن خلاقیت جسورانه!!!
1397/5/15
من در زمینه ماشین متخصص نیستم. زیاد هم پول به ماشین نمیدم. معیارم برای یک ماشین همیشه بازار آمریکا بوده. نشون داده معیار دقیقی هست. هیچوقت سراغ مدلها و برندهایی که تو آمریکا حرفی برا گفتن ندارن نمیرم. مثلا رنو، پژو، میتسوبیشی، سوزوکی... البته بازار کشورهای حوزه خلیج هم معیار خوبیه. شما مطمین باش ماشینی که تو این بازارا موفقه، ماشین خوبیه.
1397/5/16
شما حرف خودتو نقض می کنی؟ هربازاری سلیقه متفاوتی داره بازار اروپا متفاوت از امریکاس، بعد مثال از بازار امریکا و خلیج می زنی؟؟ همون برندایی که اسم بردی توی خلیج پرطرفدارن مخصوصا میتسوبیشی
1397/5/16
چه عجیب. فروش خودروها در کشورهای مختلف تابع مسائل پیچیده ای است مثل تعرفه ها، روابط تجاری و قیمت سوخت و سلیقه راننده ها. مثلا پژو مه کیفیت خودروهاش لازم به تایید نیست در آمریکا حضور خفیفی دارد. گلف که پرفروش ترین خودرو در ا وپاست در آم یکا در جای پنجاهم پرفروش ها قرار دارد. و مثلا تالیسمان یا کولیوس اصلا در آمریکا توزیع نمی شوند. ماج ا یه کم پیچیده استای اس ایکس امسال مطمئنن بیش از ۴۵هزار خودرو در آمریکا خواهد فروخت که نسبت به سال قبل بیش از سی و پنج درصد افزایش دارد اما به هرحال فروشش به اندازه اسپورتیج و توسان و راوفور و ایکس تریل نیست اما بسیار چندین برابر نیسان جوک است. کلاای اس ایکس خودرویی است که طی ۹ سال گذشتههیچوقت دچار افت فروش نشده.
1398/12/4
با شما موافقم - ماشین جوک بخاطر طراحی منحصر به فرد و غیر معمول خود در بیشتر بازارهای جهان از جمله آمریکا و اروپا و استرالیا شکست خورد. و سایت تولید محلی این خودرو در انگلستان نیز فروش آن با مشکل مواجه و از لیست 10 خودروی پر فروش این کشور خارج شد.
1397/5/18
شتاب حقیقی جوک اسپورت 7.1 ثانیه هست که طبق بررسی سایت بسیار معتبر performancedrive..com.au با شتاب bmw 530i دقیقا یکی هست برای همینم عملا جوک اسپورت 1 سر و گردن شتابش از asx بیشتره ضمنا گیربکس cvt جدید جوک هم عملکرد خیلی بهتری داره هندلینگشم خیلی بهتره من جفتشم نشستم اگر دنبال ماشین شهری تر با فضای بیشتر با سواری نرم تر هستید asx اما اگر دنبال سواری لذت بخش با ترمزهای خیلی قوی با اپشن های بیشتر هستید جوک اسپورت انتخاب کنید چرا که لذت سواری جوک اسپورت ده ها برابر بیشتر از asx به طوری دیگه دلتون نمی خواد پیاده بشید.
1399/12/2
جوک اسپرت بی هیچ وجه شتابش 7.1 نیست!!!!
اگر هم طبق اون سایت دارید می گید ممکن که اون نمونه‌ی دیگه‌ای از جوک بوده باشه
شما جوک اسپرت بیار من با gs میزنمش
1397/5/18
اینم اضافه کنم پایداری جوک سر پیج های خیلی بیشتره و به هیچ عنوان لنگر نمی اندازه کلا حس خیلی خوبی سر پیج ها دارید و فرمان بسیار شارپ و تیز و با دقت عمل می کنه در سرعت های بالا هم به شدت سفت می شه چیزی که asx اصلا نداره و هدفشم نبوده. از لحاظ فروش جهانی هم جوک به تازگی از مرز 1 ملیون نسخه هم گذشت در حالی که Asx فروش جالبی هم تجربه نکرده. اکلیپش هم دوستان گفتن رقیب جوک نیست بلکه رقیبش نیسان قشقایی جدید هست که نه تنها اکلیپش که هیچ برند دیگه ای نتونسته به گرد پای فروشش برسه که با فروش بیش از 3 ملیونش(با اینکه در بازار امریکا هم نیست) پر فروش ترین ماشین نیسان هم هست نقدهاشم همگی عالی و بالای 8 از 10 هستن.
1397/5/18
سلام. ضمن احترام به جوک خدمتتان لینک فروش ساب کامپکت ها در نیمه اول سال ۲۰۱۸در آمریکارا می فرستم. در این آمار ای اس ایکسدر نهمین سال تولید خوددر نسبت به سال گذشته ۴۹درصد افزایش فروشداشتهو در این کلاس اتومبیل ها در جای پنجم قرارگرفته و جوک در چها رمین سال تولیدش با ۹۱ درصدکاهش فروش روبه رو بوده و در انتهای جدول است. این یعنی جوک نتوانسته به یک اتومبیل باهویت و حتی خاص پسند بدل شود. همانطور که میدانیدتولید جوک متوقف شده است.
http://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-2018-q2-subcompact-suv-segment/
1397/5/18
در ضمن من جوک سوار نشده ام اما هندلینگ ای اس ایکس سرپیچ ها حتا با سرعت بالا فوق العادس
1398/11/20
کسی که این مطالب رو نوشته احتمالا از شرکت های رقیب میتسوبیشی بوده - تقریبا همه چیز رو وارونه گفته - من خودم چندساله این مدل را دارم - مصرفش در بزرگراه حتی به 6.5 هم رسیده - در شهر هم مصرفش کمتر از 9 است - هندلینگش در پیچ ها بسیار عالی و سیستم تعلیق و ترمز آن هم بسیار خوبه
1397/5/18
با سلام از سايت وزين خودرو بانك مقايسه بسيار جالب وقابل قبولي بود.من حدود بيش از 70سالمه وهنوز حس لذت بردن از خودرو و رانندگي در خارج از شهر را بخصوص با ماشينهاي شاسي بلند را دارم ودر تمام اين دوران اكثر خودروهاي موجود در شهر را از جيپ هاي كا ام و توسن ...وغيره تا اسپرتيج و سورنتو و توسن و كوراندو را داشتم.كه هر كدام از انها لذت رانندگي خودشان را داشت از حدود يكسال و نيم قبل برحسب اتفاق در برج ميلاد بودم كه اتفاقي در انجا نيسان جوك اسپرت را تست كردم كه عجيب به دلم نشست وبهر حال با وسواس قرار داد بستم وانرا خريدم و شركت مربوطه بسيار دقيق 5روزه اتومبيل را تحويل داد تا الان نزديك20 هزار كيلو متر رانندگي اكثر خارج از شهر و در جاده داشتم باور كنيد با تمام خودرو هايي كه تا بحال داشتم متفاوت بوده شتاب و قدرت شتاب گيري ان بينظير است با توجه به قيمت ان زمان واقعا در حد x3 از نظر قدرت و شتاب ميباشد و بسيار راضي كننده است. البته دقيقا مناسب خانواده هاي كم جمعيت بوده در مورد كوبش هم كاملا" درسته كه بيشتر بدليل فاق كوتاه لاستيكها ميباشد.
1397/5/19
هر دو ماشین باحالین ولی با این قیمت شوخیشم خوب نیست ≥ 👅 ≤
1397/5/21
خدمت اقا کاوه بگم که فروش جوک در امریکا متوقف شده فقط اونم جایگزینش فعلا کیکس کردن که همه هم ناراضین چرا که موتورش خیلی ضعیفه هندلینگش بده اپشن هاشم کمتره حتی سانروف زنون هم نداره. اما جوک به جاش تونست همین چند هفته ی پیش رکورد فروش بزنه از ۱ ملیون نسخه بگدره مدل ۲۰۱۸ هم تغییرات کمی داشته. هندلینگ هم که جوک اسپورت داره با پورشه ماکان اینا مقایسه می شه چون عجیب عریب ازش تعریف می شه ضمن اینکه حتی عربیلک فرمانشم دقیقا 370z هست که مفهومش همینه فوق العاده هم خوش دسته اصلا asx باهاش قابل قیاس نیست هدفشم از ساخت چیز دیگه ای بوده لدت سواری فقط جوک اما شهری اگه باشه asx قطعا asx هم توسان بهتره فقط اپشن هاش کمتره اما اپشن هتی اصلی رو داره
1397/5/21
ممنون از توضیحاتتون آقا سینا در مورد جوک به نظرم کمی مبالغه می فرمایید اما به هرحال استفاده کردیم
1397/6/15
من کاری به ایرادهای جوک ندارم اما زمانی که پشتش می شینید واقعا لذت رانندگی رو حس می کنید حالت 4wd باعث می شه حتی در لیز ترین جاها هم به راحتی ماشین شتاب گیری کنه یا سر پیچ چسبندگیش عالی باشه حقیقتا به جای 300 ادم بده ویتارا نمی ارزه 350 بدید جوک اسپورت سوار شید؟ من لذت رانندگی جوک با این مبلغ 100 درصد به شما پیشنهاد می کنم.
1398/7/9
توسان از جفتشون سره
1399/3/16
اینجوری باشه پس nx و جگوارf هم از توسان سرترن.
قیمت توسان رو با این دوتا مقایسه کن بعد حرف بزن.
1400/1/4
میتسوبیشی واقعا خوبه 👌