موضوعات داغ

معرفی و تست خودروهای دست دوم (ام‌وی‌ام 530)

22 فروردین 1394
عکس نویسنده
امین امیری‌فر
نویسنده و عکاس

مقدمه

در گذشته‌ی نه چندان دور کمتر کسی پیدا می‌شد که حاضر شود مبلغی برابر یک خودروی ایرانی/فرانسوی مثل سمند را برای خرید اتومبیل چینی هزینه کند و اگر هم این کار را می‌کرد احتمالاً پشیمان می‌شد. کیفیت و ماندگاری پایین در کنار عملکرد ناامیدکننده و طراحی غیر اصولی و ایمنی ضعیف در بین خودروسازان چینی امری عادی و طبیعی محسوب می‌شد اما در مدت کوتاهی همه چیز تغییر کرد. طرح‌های ناموزون جای خود را به طراحی اصولی‌تر داد، ارگونومی ضعیف بهبود یافت و راندمان کلی نیز نسبت به گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرد. تا جایی که اتومبیل‌های چینی که تا چند سال قبل توان رقابت با سمند و پژو پارس را نداشتند اکنون با قیمت‌های 40 تا 100 میلیون تومانی کم و بیش مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند و این خود نشان از پیشرفت عجیب این کشور در کوتاه‌ترین زمان دارد. البته هنوز هم راه بسیار طولانی پیش روی کشور چین است تا به تولید کنندگان مطرح جهان برسند اما سرعت پیشرفت این کشور در صنعت خودرو سازی به قدری شگفت‌آور بوده که نمی‌توان پیش بینی کرد این مسیر طولانی در چه زمانی طی خواهد شد.

معرفی و بررسی کیفیت

تقریبا همه ایرانیان با برند MVM در مدل 110 یا به قول بعضی‌ها دوو ماتیز چینی آشنا شدند. خودرویی نسبتاً موفق که هر چند کیفیت و امنیت برادر دوقلوی کره‌ای‌اش را نداشت ولی توانست با کمک اعتبار ماتیز و کیفیت قابل قبول خودش در کنار محدودیت خودروهای ارزان قیمت در ایران به فروش خوبی دست پیدا کند و با استقبال نسبتاً مناسبی بخصوص از طرف خانم‌ها مواجه شد. از آن زمان دیری نپایید که شاهد حضور انواع مدل‌های سدان، هاچ‌بک و کراس‌اوور این خودروساز در کشورمان باشیم.

MVM530، احتمالاً نامش در ابتدا شنونده را به یاد BMW530 می‌اندازد. خودروهای چینی که از نام‌های مشابه ب‌ام‌وه استفاده کرده‌اند، کم نیستند، لیفان 520، ام‌وی‌ام 530 و سری ایکس لیفان. ام‌وی‌ام و جیلی که به تقلید از سری ایکس ب‌ام‌وه نامگذاری شده مثال‌هایی از این تکنیک نامگذاری سرزمین اژدها می‌باشند.

شاید بتوان ام‌وی‌ام 530 را شروع جلب اعتماد ایرانی‌ها به یک برند چینی در صنعت خودرو دانست. اتومبیلی که هرچند به تکامل یافتگی محصولات امروز این کشور نیست اما زمانی که هنوز خودروهای باکیفیت‌تری مثل جیلی و ام‌جی به بازار نیامده بودند به نوعی آبروی این کشور آسیایی را حفظ کرده و با کیفیت قابل قبول‌تر نسبت به محصولات قبلی راه را برای ارائه سایر خودروهای چینی به ایران هموارتر ساخت.

البته در دنیای نسبیت منظور ما از کیفیت مناسب، رقابت با ماندگاری بی چون و چرای تویوتا یا کیفیت ساخت فوق‌العاده مرسدس‌بنز نیست بلکه نسبت به قیمت خودرو و رقبای قیمتی در کشور در کنار تجهیزات ارائه شده، کیفیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم و با این شرایط باید به 530 نمره قبولی داد چرا که بعد از گذشت چندین سال از ارائه‌ی این محصول توسط شرکت صنایع خودروسازی مدیران، رضایت نسبی را برای مشتریان به همراه داشته. هر چند جهت بررسی کیفیت با چند نفر از مالکان این خودرو صحبت کردم و اشکالاتی از قبیل خرابی و صدای کمک‌ها یا اشکال در کلیدهای کنترل درجه حرارت و ... آن هم در کیلومترهای پایین شایع به نظر می‌رسید اما همین که بعد از چند سال از شروع تولید، اکثر این اتومبیل‌ها به غیر از چند اشکال فنی کوچک، از نظر ظاهری و موتوری سلامت خود را حفظ کرده‌اند باعث شده بتوانیم تا حدود زیادی به این مسافر شرقی اعتماد کنیم.

طراحی

درست است که ام‌وی‌ام 530 جذابیت ظاهری خاصی ندارد و با رینگ و لاستیک کوچک نسبت به بدنه و صندوق عقب مکعبی شکل طراحی چندان چشم نوازی را به بیننده القا نمی‌کند اما نباید فراموش کرد که رقبای قیمتی این خودرو نیز وضعیت خیلی بهتری از این حیث ندارند. تندر 90 (صرف نظر از همه ویژگی‌های فنی خوبش) از نظر ظاهری بسیار ساده و ارزان به نظر می‌آید و پژو پارس هم با اینکه طراحی زیباتری دارد ولی پس از گذشت سالیان دراز از تولید، چهره‌ای تکراری و خسته‌کننده به خود گرفته. البته لیفان 620 طراحی جوان پسندانه و زیباتری دارد اما فاصله‌اش با MVM خیلی هم زیاد نیست، شاید نزدیک‌ترین خودرو به MVM530 که از نظر طراحی یک سر و گردن بالاتر باشد جک جی 5 است که آن هم حتی در مدل 1.5 لیتری ضعیف‌تر، حدود 8 میلیون تومان گران‌تر می‌باشد. به طور کلی طرح‌های جدید خودروهای چینی سطح توقعات را بالا برده ولی با توجه به بازار محدود کشور و رقبای قیمتی به نظر باید به طراحی ام‌وی‌ام نیز (با کمی ارفاق) نمره قبولی داد . هر چند مدل جدید تر آن یعنی 550 چه در طراحی خارجی و چه داخلی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته اما با توجه به قیمت بالاتر رقیب 530 به حساب نمی‌آید.

در داخل کابین هم توقع یک داشبورد ایده‌آل را نداریم ولی به نسبت قیمت کیفیت مناسب است و با ظاهر ساده‌اش هم می‌توان کنار آمد اما قطعاً امتیاز خیلی بالایی در طراحی نخواهد گرفت. با توجه به اینکه بحث زیبایی علیرغم در نظر گرفتن تمامی پارامترها، تا حدودی نسبی و سلیقه‌ای است صرفاً به بیان نظر شخصی خود اکتفا می‌کنم، به نظر من طراحی داشبورد 530 کمی بالاتر از حد متوسط و در رنج خودش قابل قبول می‌باشد. چرم صندلی‌ها کیفیت نسبتاً مناسبی دارند و با توجه به وجه پرداختی، شما را راضی نگاه خواهند داشت.

به طور کلی باید گفت که خلاقیت چشمگیری در طراحی داخلی و خارجی ام‌وی‌ام دیده نمی‌شود و محافظه‌کاری و سادگی در اکثر قسمت‌ها به چشم می‌آید.

پیشرانه

موتور 2 لیتری ام‌وی‌ام (دقیق‌تر 1971 سی‌سی) با 139 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور، از نظر اعداد و ارقام کاملاً مطلوب و خود را رقیبی نزدیک با زانتیا (135 اسب‌بخار قدرت، گشتاور 187 نیوتن‌متر، شتاب حدود 9.7 ثانیه - حداکثر سرعت 203 کیلومتر بر ساعت) و آوانته (140 اسب‌بخار، 182 نیوتن‌متر گشتاور، شتاب 9.1 ثانیه - حداکثر سرعت 206 کیلومتر بر ساعت) نشان می‌دهد اما شتاب اعلامی کارخانه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت حدود 12 ثانیه و حداکثر سرعت 185 کیلومتر می‌باشد که نشان از عدم هماهنگی گیربکس با موتور و یا هدر رفت این قدرت تولیدی در خودرو دارد.

با این وجود هنوز هم برای یک خودروی 40 میلیونی قدرت و شتاب مناسبی است و احتیاجات راننده برای رانندگی عادی و روزمره را کاملاً برآورده می‌نماید. به عنوان مثال 530 در رقابت با برادر کوچکتر (اما هم قیمت با خودش) یعنی MVM315 موتوری بسیار قوی‌تر دارد و 315 علیرغم ظاهر به روز و اسپرتش شانسی برای رقابت در برابر این سدان بی‌ادعا نخواهد داشت. هرچند خودروهایی نظیر ال 90 و 206 تیپ 5 علیرغم موتور کوچک‌تر و اسب‌بخار پایین تر می‌توانند در شتابگیری با شما رقابت کرده و حتی جلو بیفتند اما در مجموع نگرانی خاصی بابت قدرت MVM530 وجود ندارد و همانطورکه گفته شد برای رانندگی خانوادگی (که هدف اصلی این خودرو سدان هم بوده) کاملاً رضایت بخش و مناسب است.

تجهیزات

معمولاً خودروهای چینی به داشتن تجهیزات زیاد نسبت به قیمت معروفند و این ویژگی به نوعی برگ برنده برندهای کم نام و نشان‌تر محسوب می‌شود، 530 هم از این قاعده مستثنی نیست، آینه‌ها و شیشه‌های برقی مجهز به پاور ویندوز، تهویه مطبوع خودکار، کیسه هوای راننده و سرنشین، سانروف برقی، ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی مجهز به سیستم ضد قفل (ABS)، مه‌شکن، رینگ‌های آلومینیومی (که البته چندان هم اسپرت و زیبا نیستند ولی به هر حال نسبت به رینگ فولادی و قالپاق ظاهر بهتری دارند)، سنسور دنده عقب با نشانگر فاصله، نمایش مصرف سوخت لحظه‌ای، پخش سی دی MP3 با کلید کنترل روی فرمان، روکش صندلی چرمی و ... برای خودرویی در این رنج قیمت آپشن‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

تجربه رانندگی

بعد از ورود به کابین 530 با فضایی بزرگ و جادار روبرو می‌شوید. هر چند سقف بلند این اتومبیل از زیبایی ظاهری آن کاسته اما به لطف همین سقف بلند، یکی از همکاران با قد 185 سانتیمتر به راحتی در صندلی جلو نشست در حالی که فضا برای سرنشین عقب همچنان مناسب بود. ادوات ساده و در دسترس هستند و تا حد ممکن از شلوغی کابین کاسته شده تا ظاهری ساده اما کارآمد در اختیار راننده قرار گیرد. رنگ روشن داخل خودرو به دلباز شدن فضای داخلی کمک کرده اما تمییز نگه داشتنش مثل رنگ‌های تیره آسان نیست، طلق روی آمپرها دودی است و مثل بسیاری خودروها از جمله ماکسیما با استارت زدن چراغ‌های پشت آمپر روشن و امکان مشاهده عقربه‌ها و اطلاعات مهیا می‌گردد. متاسفانه یک مشکل کوچک اما آزاردهنده در نشانگر اطلاعات تهویه مطبوع و آمپرهای 530 وجود دارد و آن اینکه نور محیط بیرون روی طلق منعکس شده و دید عقربه‌ها را کمی مختل می‌سازد. این حالت در عکس‌های گرفته شده هم مشخص است. یک اشکال کوچک دیگر مربوط به آفتابگیر سرنشینان جلو است که با ابعاد کوچکشان تنها نیمی از شیشه‌های جانبی جلو را در برابر تابش نور خورشید پوشش می‌دهند.

دنده را جا زده و شروع به حرکت می‌کنم، کلاچ بسیار نرم و دنده‌ها روان جابجا می‌شوند، دسته دنده کمی بلند بود که نمی‌توان به عنوان ایراد از آن یاد کرد اما به هر حال چندان ارگونومیک نیست، صدای موتور نرم است و در حد متعادل به گوش می‌رسد، به غیر از شیشه‌ی عقب که بدلیل بالا بودن صندوق دید چندان مناسبی ندارد راننده به جلو و اطراف تسلط کافی دارد، البته مشکل دید عقب نیز به کمک سنسورهای دنده عقب که بصورت فابریک روی خودرو نصب هستند تا حد زیادی مرتفع گردیده، کامپیوتر سفری ام‌وی‌ام امکانات زیادی ندارد، فقط مسافت طی شده و مصرف لحظه‌ای سوخت را نشان می‌دهد و خبری از میانگین مصرف و کیلومتر قابل پیمایش و میانگین سرعت و ... نیست. در مورد شتابگیری قبلاً صحبت شد و همانطورکه روی کاغذ هم می‌دانستیم شتاب و سرعت نسبت به حجم موتور و اسب‌بخار تولیدی کمی پایین‌تراز حد انتظار، اما برای رانندگی عادی و سبقت‌گیری‌های معمول کاملاً راضی کننده است و کمبودی از این حیث احساس نخواهید کرد.

سیستم تعلیق خودرو که در جلو از نوع مک فرسون و عقب از نوع سیستم تعلیق کشنده چندگانه هستند عملکرد مناسب و نرمی دارند و در کنار فرمان بسیار روان این اتومبیل سواری توام با آرامش و راحتی را برای راننده و سرنشینان مهیا می‌سازند، اما همین نرمی زیاد فرمان و سیستم تعلیق من را برای سرعت‌های بالا و هندلینگ خوب دچار تردید کرد برای همین سرعت را افزایش داده و در چند پیچ تعادل این خودرو 1290 کیلو گرمی را مورد آزمایش قرار دادم، همانطور که حدس می‌زدم نرمی بیش از حد فرمان در سرعت‌های بالا حس خوبی به راننده القا نمی‌کند و تعادل خودرو هم با توجه به نرمی زیاد سیستم تعلیق چندان رضایت بخش نیست. 2 عدد از کمک‌های این MVM مثل بسیاری از ام‌وی‌ام‌ها بدلیل صدا و کوبش تعویض شده اما به گفته یکی از مسئولین نمایندگی این ایراد در خودروهای جدید تولیدی برطرف شده و گذر زمان می‌تواند این ادعا را تایید یا رد کند.

ترمزها که درهر 4 چرخ مجهز به ترمز دیسکی می‌باشند عملکرد کاملاً مناسبی دارند و حتی فکر می‌کنم با تعویض لاستیک‌ها با نوع مرغوب‌تر از این هم بهتر خواهند شد.

قبل از ترک اتومبیل نگاهی به صندوق عقب می‌اندازیم، از بیرون که به نظر خیلی بزرگ می‌آید و پس از باز کردن درب صندوق هم همانطورکه انتظار می‌رفت با فضایی جادار روبرو شدیم. در حقیقت از این نظر هم 530 یک خودروی کاملاً خانواده دوست می‌باشد و با آن می‌توانید وسایل زیادی با خود به سفر ببرید! ضمناً درب صندق عقب مکعبی شکل‌اش علیرغم ظاهر نه چندان جذاب، دهانه‌ی بزرگی دارد که برای قرار دادن اجسام حجیم بسیار کارآمد است.

معایب ام وی ام 530

درست است که ام وی ام 530 به نسبت سال تولید و قیمت، عملکرد نسبتاً قابل قبولی داشته اما خودرو بی‌عیب و ایرادی هم نبوده است. در ادامه بصورت خلاصه به برخی مشکلات 530 اشاره خواهیم کرد:

اولی بحث طراحی است، البته از یک خودرو اقتصادی انتظار زیادی نداریم و با توجه به تازه کار بودن ام وی ام در آن دوران، قصد نداریم این محصول قدیمی و ارزان را با تولیدات گران قیمت روز کمپانی چری (نظیر آریزو 5 و 6) مقایسه نمائیم اما با این حال همچنان میتوان از ظاهر 530 ایراد گرفت. البته مشکل سادگی نیست، چراکه هیوندای آوانته هم طراحی ساده‌ای دارد، اما ایراد اصلی 530 در ناهماهنگی میان اجزاء دیده میشود. مثلاً ابعاد رینگ و لاستیک ماشین هیچ گونه هارمونی با ارتفاع زیاد بدنه و گلگیرهای بزرگ ماشین ندارد و انحنای دماغه و حالت تخم مرغی سقف نیز به فرم جعبه‌ای کناره‌ها و صندوق عقب نمی‌آید. البته ام وی ام سعی کرده با استفاده از جلوپنجره بزرگ کرومی و رینگ‌های آلومینیومی مقداری از ضعف‌های ظاهری ماشین را پوشش دهد اما تا وقتی اجزاء هماهنگی خوبی با هم نداشته باشند همه کارها بی‌فایده است. در داخل کابین هم اوضاع بهتر نمیشود و از رنگ‌بندی گرفته تا خطوط اصلی داشبورد، همگی از مشکل کمبود هارمونی رنج میبرند. نتیجه اینکه داخل اتاق 530 از نظر بصری جذابیت خاصی به بیننده منتقل نمیشود. مشکلات کوچک اما تاثیرگذار دیگری هم در داخل کابین به چشم میخورند. مثلاً تلق روی نمایشگر اطلاعات تهویه مطبوع و نشانگرهای پشت آمپر، بدلیل جنس خاص و زاویه نامناسب، گاه نور خورشید را بازتاب میکنند و این شرایط ناخوانا میشوند. آفتابگیرهای ماشین هم مقداری کوچک هستند و پوشش مناسبی برای ابعاد بزرگ شیشه جلو ایجاد نمیکنند. ارتفاع زیاد اهرم دنده، دید محدود قسمت عقب و عایق بندی نه چندان مناسب کابین در دورهای بالاتر موتور هم از دیگر مشکلات کابین 530 به حساب می‌آیند که البته با توجه به رده قیمتی و رقبا میتوان با دید ارفاق به آنها نگریست. کامپیوتر سفری امکانات زیادی ندارد و فقط مسافت طی شده و مصرف سوخت لحظه‌ای را نشان می‌دهد و در مورد میانگین مصرف سوخت و کیلومتر قابل پیمایش تا زمان اتمام بنزین و همچنین میانگین سرعت اطلاعاتی به ما نمیدهد. اما با شروع حرکت مشکلات دیگری هم به چشم میخورند. البته کیفیت سواری کلی قابل قبول است و فرمان نرم ماشین هم در سرعت‌هایی پایین حس خوبی دارد اما با افزایش سرعت متوجه میشوید که ترکیب این تعلیق نرم با فرمان تند و تیز و سبک ماشین به پایداری نه چندان خوبی منتهی شده که گاه حس عدم کنترل را به راننده منتقل میکند. شتاب 530 هم با اینکه از اکثر رقبای 1.5 و 1.6 لیتری موجود در بازار بهتر است اما همچنان انتظاراتی که از یک موتور 2 لیتری 139 اسب بخاری میرود را برآورده نمی‌سازد. مثلاً قدرت و گشتاور 530 بسیار نزدیک به اوانته است اما ناهماهنگی میان موتور و گیربکس و ضرائب سبک جعبه‌دنده باعث شده شتاب ماشین در قیاس با نماینده هیوندای با اخلاف معناداری ضعیف‌تر باشد. در آخر بد نیست به مشکل خرابی کمک‌های 530 هم اشاره کنیم که ایراد شایعی بخصوص در سری‌های اول تولید بوده و با سر و صدای اضافه و کوبش‌های نابهنگام بسیاری از 530 سواران را وادار به تعویض کمک‌ها نموده است.

مزیت‌های ام وی ام 530

البته با تمامی این کاستی‌ها همچنان مزیت‌های خرید 530 هم کم نیستند. مثلاً در این رده قیمتی کمتر خودرویی همچنین فضای جاداری در اختیارتان قرار خواهد کرد. در واقع ستون‌های بلند و صندوق عقب جعبه‌ای شکل ماشین، که باعث زشت شدن بدنه 530 شده بودند، باعث شدند تا به کابین و صندوق کارآمدتری دست یابیم. ارگونومی و راحتی صندلی‌ها نیز به نسبت راضی کننده است. همچنین علیرغم دید ضعیف قسمت عقبی از نظر دید به جلو و طرفین و میزان تسلط کلی شرایط ماشین قابل قبول ارزیابی میشود. شاید آپشن‌های 530 برای این روزها دیگر جذابیت چندانی نداشته باشند اما در هر صورت وجود گزینه‌هایی نظیر سانروف و تهویه مطبوع اتوماتیک برای این رده قیمتی واقعا عالی است. همچنین علیرغم برخی مشکلات شایع در کمک‌ها، میتوان گفت که کیفیت فنی 530 حداقل به نسبت چینی‌های هم دوره خودش قابل قبول بوده و مشکلات عجیبی (مثل سوختن صفحه کلاچ نسل اول ام وی ام 315) در این محصول گزارش نشده است. از دیگر خوبی‌های 530 میتوان به قیمت رقابتی ماشین اشاره نمود. هرچقدر هم که از پرفورمنس پایین 530 ایراد بگیریم و بگوئیم در حد یک خودرو دو لیتری ظاهر نشده، باز هم باید اعتراف کنیم که قدرت و گشتاورش برای این رده قیمتی جز مزیت‌های خودرو محسوب میشود؛ چراکه اکثر ماشین‌های چینی این رنج از بازار از موتور ضعیف‌تر بهره میبرند. سبکی ضرائب گیربکس هم با اینکه تاثیر منفی بر شتاب و کشش ماشین داشته اما در برخی شرایط مثل رانندگی آرام در مسیرهای مسطح به کاهش مصرف سوخت منتهی شده است.

حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید سدان اقتصادی ام وی ام، با این مزایا و معایب، آیا به کارتان خواهد آمد و یا باید به سراغ سایر رقبایش بروید.

سخن آخر

MVM530 خودرویی است خانوادگی و جادار که کیفیت نسبتاً خوب و لیست مناسبی از تجهیزات را به همراه قیمت مناسب گرد هم آورده اما به طور حتم برای جوانان بهترین انتخاب نیست زیرا از نظر شتاب، هندلینگ و طراحی خودرویی معمولی به حساب می‌آید و تمرکز سازنده روی خانوادگی بودن این خودرو آن هم در نهایت محافظه‌کاری بوده است. در هر صورت انتخاب‌ها در این رنج قیمتی محدود می‌باشد و باید گفت در یک جمع‌بندی کلی و در نظر گرفتن کلیه شرایط، MVM530 که در نمونه‌های دست دوم سالم از حدود 32 میلیون تومان تا صفر کیلومتر حدود 42 میلیون تومان قابل خریداریست، نسبت به قیمت خودرویی مناسب به نظر می‌آید.

در پایان از آقای مهندس محسن آذری که وقت و اتومبیل خود را در اختیار گروه خودرو بانک قرار دادند کمال تشکر را داریم.

50 عکس

نظرات کاربران

136 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/1/22
سلام
خودرو بانك عزيز لطفا ويديو بررسي بسترن b50 f رو سريع تر آپلود كنيد.
1394/1/22
اون چیه که شبیه اسپیکر هست روی ستون ماشین؟
1394/1/22
من هم هر روز اقلاً دو بار به سایت شما سر میزنم تا ویدئوی بررسی بسترن B50f را ببینم که بعد از حدود یک ماه خبری از این ویدئو در سایت شما نیست
1394/1/22
با سلام و خسته نباشید به دوستان خودروبانک
لطفا ماشین هایی مثل سورنelx و دنا که تقریبا تو همین رنج قیمت هستند رو بررسی کنید ممنون.
1394/1/22
فکر کنم از این اشغال تر نبود واسه برسی
1394/1/23
حالا اینکه شما پولداری و به این ماشینا فکر نمیکنی دلیل نمیشه که هیچ کسی کاری بهشون نداشته باشه
مطمئنم کلی کاربر هستند که می خوان بدونن این چه ماشینیه!
1399/10/3
هرچی هست مطمئنم از آ‌شغالای ایرونی خیلی خیلی سرتره
1394/1/22
با تشکر از شما.
میشه بگین خودروی مورد تست چقدر کارکرد داشت؟
1394/1/22
اخه این ماشییییییییین ارزش داره که بررسیش کردین
1394/1/22
یه چرخش می ارزه به کل ویرانخودرو
لعنت به خودروسازی ایران
1394/1/22
عزیز اپلود کاری نداره!!!
ولی ویدیو زمان میبره رفت یکماه دیگه شاید!!!!
1394/1/22
بنده سال 90 ام وی ام 530 داشتم نظرات نویسنده محترم در مورد تعلیق نرم و خصوصا سیستم ترمز با تجربه یک ساله ام بسی در تضاد است !!!!!!!
1394/1/23
گویا نسبت به رقیبا و هم قیمتی ها گفته شده
1394/1/24
من دوستم ام وی ام داره در مورد کمک هم شما و هم نویسنده درست میگید! حالا چراشو عرض میکنم. چون کمک های ام وی ام وقتی سالمند نرم و خوب هستند ( همونطور که خودروبانک نوشته ) ولی خیلی زود خراب میشند و وقتی خراب میشند صدا میدند و میکوبند ( همانطور که شما نوشتید )
حتی تو متنم به این خرابی شایع کمک ها اشاره شده اینجا از متن کپی پیست میکنم :
2 عدد از کمک‌های این MVM مثل بسیاری از ام‌وی‌ام‌ها بدلیل صدا و کوبش تعویض شده اما به گفته یکی از مسئولین نمایندگی این ایراد در خودروهای جدید تولیدی برطرف شده و گذر زمان می‌تواند این ادعا را تایید یا رد کند.
1394/1/22
در کل سایت باحالی دارید توی تستاتون مجری سوار گرانجور وسورنتو توصیه میکنه که اگه بار اولتون هست سوار میشید مواظب ترمزهای ضعیف این ماشینا باشید بعدا تو مقاله بالا از ترمز ام وی ام 530 تعریف میکنید!!!!
1394/1/23
جناب m من فکر میکنم شما منظور نویسنده رو نفهمیدین . بنده از عوامل خودرو بانک نیستم و هیچ تعصبی نصبت به نوشته مقاله ها ندارم ولی بطور واضح مشخصه نویسنده سیستم ترمز و تعلیق این خودرو را با خودروهای هم قیمت بررسی کرده و منظور نویسنده از ترمزهای ضعیف گرانجو و سورنتو در رده قیمتی خود و همچنین خودروهای مشابه با وزن آن خودروها در نظر گرفته است.موفق باشید
1394/4/21
مرور زمان چیز خوبیه و خیلی چیزارو مشخص میکنه لطفا به مقاله های بررسی خودرو توهمین سایت از جمله بررسی تیبا و مقایسه پژو پارس و ریو مراجعه بفرمایید و رویت بفرمایید که یه سری از پارامترای ماشین با حالت ایده آل مقایسه میشه باحالت ایده آل . اونوقت خودتون قضاوت کنید کی منظور نویسنده رو نفهمیده . البته نویسنده های مقالات هم برای افرادی مثل شما هی میگن با حالت ایده آل تا فکر نکنید با هم قیمت بررسی شده
1394/1/23
به نظر من دوستانی که میان میگن این ماشین ارزش نداره بررسی بشه، دارن کم لطفی می کنند
توی ایران از 10 میلیون میشه ماشین خرید تا 3 میلیارد! ولی اکثر مردم در همین رنج قیمت قدرت خرید دارن و از خود من تا حالا کلی آدم در مورد همین ماشین سئوال پرسیده
لذا فکر می کنم بررسی هر خودرویی توی رنج های قیمتی مختلف می تونه برای بسیاری مفید باشه
اینکه خودروبانک داره ماشینای دست دوم رو هم بررسی می کنه به نظر من کار جدید و جالبیه و معمولاً توی مجله نمیشه خیلی از این نوع تست ها پیدا کرد
1394/1/23
در پاسخ به دوستانی گه میگند چرا یه بررسی میگه ترمز گرانجور بده یه بررسی میگه ترمز ام وی ام خوبه! خوب هر ماشینی با قیمت و رقیبش مقایسه میشه دیگه. این که نگفته ترمز این از گرنجور بهتره!
اقا هر ماشینی نسبت به قیمت و رقبا مقایسه میشه . مثلا اینکه ترمزهای سیلو خیلی ضعیفه معنیش این نیست که از رنو 5 و پیکان هم ضعیف تر باشه. نسبت به قیمتش و رقیباش ضعیفه یا مثلا اوانته نوشتند شتابش خوبه و بی ام وه ای 46 شتابش معمولیه نه اینکه اوانته از بی ام وه بهتر باشه بلکه نسبت به توقعی که از اون قیمت و اون موتور میره شتاب اوانته بهتر به چشم اومده
گرانجور یه ماشین بالای 200 میلیونیه . ترمزش با ماشین هایی مثل بی ام وه و لکسوس مقایسه میشه و خیلی ضعیف تره. این یه ماشین 40 تومنیه با رقیبایی مثل لیفان و پرشیا که ترمز هاش نوشته خوبه
1394/1/23
ترمز و نرمی با ماشینای هم رنج قیمتش مقایسه میشه ؟؟؟ یعنی راننده ام وی ام مانع رو باید زودتر از راننده گرانجور ببینه ؟ به عبارت دیگه راننده ماشینای ارزوون قیمت تر باید زودتر ببینن تا زودتر ترمز کنن تادر نتیجه ماشین رو متوقف کنن ؟ تا حالا کسی شنیده که تست ایمنی خودرو ها بر اساس رنج قیمتیه ؟ همون جایی که به هیوندا اکسنت و کیا پیکانتو تو تست ایمنی نمره میده همونجا به سنتنیال و k900 هم نمره ایمنی میده و ترمز و ایمنی هیچ ربطی به رنج قیمتی خودرو نداره .
1394/1/23
اینجا که کسی امتیاز نداده! اگر قرار بر امتیاز دادن بود درسته! اونوقت اگر آزرا 100 بود این میشد مثلا 60 یا هر چیز دیگه ای
ولی وقتی کلی میگه یعنی اینکه داره با هم رده ای ها مقایسه می کنه
وگرنه اگر اولین فیلم یک بنز رو تست می کردن اونوقت تمامی تست های بعدیشون رو باید میگفتن که آشغاله!
فکر کنم کلاً بحث بی خودی داریم می کنیم :)
همه چیز کاملاً واضحه!
1394/1/23
همونطور که کیانا گفت اگه اینجوریه که شما ( آقا یا خانم m ) میگی از نظر هندلینگ و ترمز و شتاب و تاپ اسپید و .. همه ی خودورهایی که اینجا تست میشند باید طرف بگه از همه نظر آشغالند چون بوگاتی و پورشه پانامرا خیلی امتیازشون بالاتره. یا برعکس همه رو بگند فوق العاده خوبند چون همه از پیکان بهترند!
بله همون ایمنی هم نسبیه و با هم رقیب ها مقایسه میشه تو تست های جهانی.هیچ جا ندیدم بیاند بگند خط ترمز این ماشین 10 هزار دلاری چرا به خوبیه این ماشین 200 هزار دلاری نیست! ایمنی و ترمز یه ماشین میتونه در عین خوب بودن نسبت به رقبا بدتر از ماشین های گرونتر باشه. این که درکش زیاد سخت نیست. پول سیستم ترمز بنز از پول کل هیکل ام وی ام گرونتره. پول ایربگ هاش از پول ام وی ام گرونتر میفته خوب توقع دارید ام وی ام یا هر ماشینی در این قیمت مثل اون ایمن باشه و اگه نباشه یعنی بده؟ اگه بخواند بگند این ترمزش آشغاله پس مال اسپرو رو چی بگند؟ اتفاقا اول همین مقاله راجه به قانون نسبیت نوشته ها
درسته که ایمنی همه ی ماشین ها در یک سطح سنجیده میشه ولی وقت مقایسه با هم قیمت ها مقایسه میکنند وگرنه برنده و بازنده ی هر تست از قبل روشنه

به نظر شخص من ام وی ام ماشین خیلی خوبیه حداقل از 315 بهتره فقط مشکلش اینه که فوق العاده بیریخته ( نظر شخصی )
1394/1/25
من هم موافقم شاهين خان و اين رو تجربه كردم.ماشين خودم 206 هستش و ترمزهاي خوبي هم داره اما معمولا سعي ميكنم پشت يه ماشين خارجي حركت نكنم چون ميدونم جفتمون همزمان پا رو بذاريم رو ترمز من زدم بهش
1394/2/1
کدوم ماشین های بی ام و ولکسس در کلاس گرانجور و سورنتو با گرانجور و سورنتو هم قیمتن ؟ ماشینای هم کلاس گرانجور و سورنتو با برند لکسس و بی ام و حد اقل دویست میلیون اختلاف قیمت دارن و به هیچ وچه تو یه رنج قیمت نیستن مگر اینکه از نظر شما دویست میلیون همون دویست هزار تومن باشه
1394/2/4
جناب M مگه گرنجور با ام وی ام در یک کلاسه .؟
شما گفتید چرا ترمز گرانجور با ام وی ام مقایسه نمیشه من هم گفتم بدلیل تفاوت قیمته. با هم قیمت ها مقایسه شده.
گرانجور 2014 صفر ( تازه 2015 که نیست ) حدود 220 تا 240 میلیون قیمت داره خوب کسی که این پولو داره میتونه ب ام وه 320 کم آپشن یا ایکس 1 یا لکسوس بخره ( حالا شاید از یه کلاس پایین تر یا کوچک تر ) منظور من قیمت بود نه کلاس بندی سایر اتاق.
تازه حتی اگه به قول شما 200 میلیون تومن هم تفاوت قیمت داشته باشند باز هم میشه تفاوت 90درصدی نه تفاوت 600 درصدی بین ام وی ام و گرنجور. شما توقع داشتید ام ی ام با گرنجور مقایسه بشه خوب اینجوری که از اول باید مینوشتند همه چیش بدرد نخوره از راحتی و جاداری و آپشن و همه چیش در برابر گرنجور آشغاله ولی وقتی مثلا با پرشیا یا تندر مقایسه میشه یه چیزاییش خوبه یه چیزاییش بد.
1394/1/23
سلام
با تشکر ازدوستان که تست این خودرو را انجام دادن
1394/1/23
این ماشین حتی ارزش خوندن هم نداره
1394/1/23
الان من نمیدونم موتور این 2لیتری هست ولی 139اسب بخار قدرت داره

بعد هیوندا i40 موتورش با این یکیه ولی 178اسب بخار قدرت داره

معلومه 2لیتری این ام وی ام دروغه دیگه
1394/1/23
دروغ چیه دوست من؟
موتور زانتیا و کرولا و خیلی ماشین های دیگه همین اسب رو دارند. تورو خدا یکم مطالعه کنید بعد نظر بدید. پرفورمنس چینی ها پایین هست ولی نه اینکه دیگه ماشین حجم موتورشو دروغ بگه. فناوری این نسبت به آی 40 قدیمی تره. قیمتش هم برای همین چیزا ارزون تره . اگه قرار بود همه چیش به خوبی آی 40 باشه که قیمتش یک چهارم اون نبود. پژو 405 قدیمی ها موتورش 2 لیتر بود و 100 اسب. حجم موتور تنها عامل قدرت نیست که. رنو مگان رو قبول دارید؟ 2 لیتره و حدود 138 اسب.
این ماشین مشکلش موتور نیست مشکل گیربوکس و این چیزاست که با این موتور قوی خوب راه نمیره.
1394/1/24
ببین من خودم مخه ماشینم بعد تو بهم میگی یکم مطلالعه کن
حجم موتوره ماشینایه چینی اون اسب بخاری که باید تولید کنه رو نمیکنه متاسفانه

ینی به نظره من ادم بره یه هیوندا 1.6 لیتری بخره خیلی بهتر از این 2لیتریه این ام وی امه
1394/1/25
خوب شما که مخ ماشینی ماشین 40 تومنی رو با ماشین 160 تومنی مقایسه نکن! 4 برابر شوخی نیست ها! 4 برابر گرونتر از همون هیوندای ای 40 که نوشتی بهتر از ام وی امه میشه یه ماشین بالای 600 میلیون تومنی! خوب اگه اون ماشین 600 میلیونی بهتر از هیوندای ای 40 باشه یعنی آی 40 آشغال بوده؟
ماشین های چینی جدیدتر از ام وی ام مثل جیلی و جک از نظر اسب بخار نسبت به قیمتشون خیلی اسبشون پایین تیست. مثلا الانترا 2014 با موتور 1.8 توانش 140 اسبه و جک جی 5 اتومات هم تقریبا همینطور. دلیل کندی ماشین های چینی اینه که نمیتونند این اسب بخار رو برسونند سر چرخ. یعنی یا گیرباکس نا هماهنگه یا پرت انرژی هست .
اتفاقا هیوندای هم کمی این مشکل رو داره. سوناتا ی امریکا نزدیک 200 اسب بود ( با ایران فرق داره یکم موتورش ) ولی از کمری که اسب کمتری داشت تو درگ میخورد . این به پرفرومنس و رسوندن تمام توان به سر چرخ ها و وزن و خیلی چیزا ربط داره.
اینکه ادم هیوندای 1.6 بخره از این بهتر یه بحث جداست ( همین هیوندای 1.6 هم دو برابر و نیم این ماشین قیمت داره ) . من گفتم اسب بخار چینی ها زیاد با همنسل های خودش فرقی نداره ( خیلی کم فرق میکنه ) مشکل اصلی چینی ها جای دیگشه. نمیگم چینی خوبه میگم مشکل اصلی در انتقال قدرته نه اسب.
1394/1/23
واقعا خیلی ممنون که به خودرو هایی با این سطح قیمتی هستن می پردازین ؛ چون طیف گسترده ای از مردم بودجه ای بیشتر از 40 میلیون برای خرید ندارناز طرفی این خودرو ها معمولا ماشین هایی هستن که صاحبانشون برای استفاده بلند مدت خریداری کردن دقیقا بر خلاف ماشین های بالای صد میلیون
اما من هم از جهت طراحی و هم امکانات لیفان 620 رو می پسندم ،
نکته واقعا منفی که تو این ماشین وجود داره صندوق عقبشه یعنی واقعا نمای ساده و بدی داره که حتی زده تو گوش پیکان
یه جایی خونده بودم طراح 530 می خواسته ثابت کنه که میشه با یه خط کش و نقاله ماشینی رو طراحی کرد چون واقعا هیچ زاویه پویایی تو ماشین نمیشه دید
در مورد کمک هاشم چندان تعریفی نشنیدم که امیدوارم رفع شده باشه
در هر حال به نسبت قیمتش ماشین خوبیه هر چند اگه پارس یه لیفان 620 بخرین توجیه بهتری داره
1394/1/24
کاملا موافقم.
1394/1/23
به نظر من کار خیلی جالبی بود.با توجه به اینکه اکثر مردم توان خرید ماشین زیر 100 ملیون را دارند این بررسی ها کمک میکنه ک با چشم باز تری خرید کرده.به نظر من اگه بتونید مقایسه این ماشینهابا خودرو های هموطنشان و ایرانی رو هم بزارید کار تاپ ایی در میاد و سایت ماشین های زیر 100 ملیون را مورد بررسی قرار دهد مورد استقبال بیشتری قرار میگیرد. با تشکر از سایت خوب خودرو بانک.
1394/1/24
من سوار این ماشین شدم اصلا کیفیت نداره
واین اشکال کلیدهای کنترل درجه حرارت خیلی رو اعصابه قاط داره اصلا
1394/1/24
ممنون از برسیتون کلا mvm خودروهاش بی کیفیت هستن طراحی خوبی هم ندارن .محل برسیتونم میشناسم هفته پیش اونجا بودم طرف های مهراباده تهران کرج فکر کنم ازادگان باشه دقیق نمیدونم .بازم ممنون
1394/1/24
تست بسترن چی شد پس! 1ماهه تستش کردین هنوز کلیپش رو ندادین
1394/1/26
اینجا یه مدیری مسئولی چیزی نداره جواب مردمو بده؟!
1394/1/28
اشکان جان باید کمی صبر کنی چون به خودروبانک بودجه خاصی تعلق نمیگیره که هر وقت که لازم شد یه خودرو خاصی رو برسی کنن ولی من یه کلیپ ایرانی تست بسترن رو تو اپارات دیدم ولی به پای کلیپ های خودروبانک نمیرسه طرف موقع توضیح دادن زبونش میگیره کامل هم توضیح نمیده .
1394/1/30
آقا رسول این تست خیلی وقته کامل انجام شده خودروبانک بسترن رو تو اواسط اسفند کامل تست کرده فیلم برداری ایناش تموم شده. منتها نمیدونم چرا نمیذارن رو سایت ببینیم چطوره. اون رو هم دیدم طرف نه اطلاعاتی داره (سیستم فنربندی جلوی بسترن رو کلا اشتباه میگه) نه توضیح دادن بلده اصلا خوب نبود
1394/2/1
والا چی بگم حتما یه چیزی میدونن نمیزارن شاید هم نگه داشتن برای روز مبادا خخخخ
1394/1/26
ماشین کمک های عقبش خشکه داغووووووونه

ماشین دمپایی بسته از این فرغون بهتره
1394/1/27
بنظرم انهایی که در مورد خودروهای چینی بد میگویند مغرضانه قضاوت میکنند. مگرخودروهای پراید و 405 و سمند
بی عیب و پیشرفته هستند.!!؟ لطفا سری به تعمیرگاه های ایران خودرو سایپا بزنید تا مشکلات فراوان مردم را ببینید.
خودروهای چری در هشتاد کشور جهان عرضه می شوند سری به سایتchery international بزنید تا متوجه صادرات موفق
چینی ها حتی در استرالیا شوید.
1394/1/29
با تشکر از مطالب مفیدتان لطفا در زمینه بررسی خودروهای دست دوم در زمینه x33 هم در بازار دست دوم
ان هم مطالبی منتشر بفرمایید.
1394/1/29
یه چینیه بدرد نخوره بی کیفیت جاداره تنه لش که برای پیرمرد ها خوبه
1394/2/15
خواهشا ادبیات درست استفاده کنیم.این سایت سایتی فرهیخته است
اینجا پدال نیست!
لطفا با دقت بیشتر نظرها رو تایید کنید.
1394/2/28
دقیقا... با تایید کردن این نظرات کلا ذات "تایید کردن" زیر سوال میره.
1394/2/28
الان مشکل این نظره چی بود؟ یکم فقط راحت حرفش رو زده بود :)
1394/1/30
دوستان یه سوال داشتم با 30 تومن بنظر شما ام وی ام 530 دست دوم بهتره یا لیفان 620 موتور 1600 دست دوم؟
1394/1/30
سلام
باید ببینید توقع شما از ماشین چیه
ام وی ام 530 قویتره و امکانات بیشتری داره. ضمنا من از بین صاحبان لیفان 620 بخصوص 1600 ناراضی بیشتر دیدم تا ام وی ام ، خرابی هاش بیشتر بوده.
ولی لیفان 620 از نظر طراحی داخلی و خارجی خیلی بهتره. ام وی ام 530 ضعف بزرگش طراحیشه. در واقع اگه اولویت شما ظاهره لیفان بهتره ولی از نظر موتور و امکانات و کیفیت، ام وی ام بهتره.
البته این نظر شخصی من بود که میتونه غلط هم باشه
1394/1/31
سلام و وقت بخیر
واقعاً اطلاعاتی که در اختیار میذارید عالییه
تشکر و قدردانی فراوان
1394/1/31
با 30 تومن یه زانتیا تمیز مدل 84 یگیر یا یه پژو پارس elx مدل 88 تمیز که وقتی گاز میدی حداقل از صدای موتور لذت ببریو ماشین پرتت کنه عقب --- پولتونو پای این اشغالای چینی ندید مخصوصا دست دومش
1394/2/1
در بهتر بودن زانتیا نسبت به 530 که شکی نیست ولی خداییش زانتیای 10 ساله از نظر خرابی و دردسر و خرج خیلی ریسکش بالاست. کسی که میخواد 30 به ماشین بده میخواد کم خرج هم باشه. من زانتیا رو فقط مدل بالاهاشو قبول دارم که اون ها هم دیگه کم کم گیر نمیاد یا گرون میدند خیلی.
1394/3/11
برادر من زانتیا دیگه مرد ه. ماشین قابل قیاسی با اموی ام نیست قبول کنید
1394/2/4
کیفیت ام وی ام واقعا افتضاحه..اشغاله
1394/3/6
اصلا هم اینطور نیست . ماشینی بسیار خوبه
1394/3/19
هرچی باشه از ماشینای ایرانی که خیلی بهتره
به کره اییا نمیرسه اینو قبول دارم
1394/6/7
آقای محمد بدون استدلال درست نظر نده یه مقایسه کوچک با خودروهای هم رده می بینید چقدر خوبو با کیفیتیه البته با مقاسه با خودروهای هم رده و هم قیمت در ایران مثل پژو و l90
1394/2/6
با سلام و خسته نباشید من تمام کلیپ هاتون رو دیدم تو ایران حرف اول و صادقانه در مورد خودرو رو شما میزنید ازتون خواهش میکنم با این وضعیت خودروهای نامعلوم چینی از j5 و H330 هم کلیپ تست رو برگزار کنید . واقعا آدم ممیمونه چیکار کنه...
1394/2/10
من کلا اعتقادی به خودروی ایرانی و چینی ندارم
چون ایرانیش هم قطعاتش از چین میاد
1394/2/12
افتضاحه.... درسته ماشین های تولید داخل از این چینی ها چینی تر شدن اما ولی هر چی هستن از اینها خیلی بهترن
مقصر مردم نیستن که از این ماشین ها میخرن.....مقصر مسولین گمرک و سازمان استاندارد هستن که اجازه میدن این ماشین های چینی پا به خیابون های ما بذاره. به امید روزی که شر چینی و کره ای از مملکت ما کم بشه.
1394/2/28
عجب... شر چینی و کره ای...! به راستی که جای تامل داره صحبت های شما.
1394/6/22
آقا مهران عزیز لطفا حداقل یک بار تو این ماشین بشین بعد نظر بده.امثال شماها هستید که ایران خودرو و سایپا رو پررو میکنید.یک چرخ این ماشین میرزه به کل ماشینای ایرانی.تازه مشکل کمک هاش هم تو جدیداش اصلاح شده.هرکی قصد خرید این ماشینو داره شک نکنه فوق العادس.من خودم دارم خخخخخیلی راضیم
1394/2/16
ماشین 530 قابل قیاس با خودروهایی نظیر 405، پرشیا، سمند، 206 نیست. مشکلاتی که در این خودروها شایع هست در خودروی 530 وجود ندارد. تنها مشکل ماشین کمک خودرو در خیابان های ناهموار ایران است که با تعویض کمک و یا رعایت کردن در مواجهه با دست اندازهای ایرانی قابل اغماض است. به شخصه تجربه رانندگی با 530 رو بسیار بهتر از خودروهای فوق می دانم. تا زمانی که قصد خرید خودروی گرانتر در حد کیا سراتو یا اپتیما را داشته باشم از انتخابم بسیار راضی هستم. دوستانی که سیاه نمایی می کنند بهتر است از ایران خودرو ماشین خریداری کنند.
1394/2/16
سلام:بنده 530مدل 91 دارم البته دست دو گرفتم قبلا پژو 405 داشتم چندین بار واشر سر سیلندر سوزند واقعا معذبم کرده بود انصافا530 ماشین نسبی در رنج قیمت خود بوده و امکانات جانبی هم دارد البته کوبش کمکها که با تعویض هر چهار تا و هم تعویض لاستیک هانکوک کره ای 195/65کوبش تقریبا کم شده و بنده راضیم ، کسی بدون تمایل نیست ماشینهای استاندار آلمانی یا دیگر برندهای اروپایی و امریکایی سوار شود اما شرایط چنین است و انتخاب دیگری لاجرم نداریم.
1394/2/27
من اول یه دونه ۵۳۰ خریدم چند روزی دستم بود اصن با رانندگی باهاش لذت نمی بردم وشتاب چندان بالایی رو که من انتظار داشتم رو نداشت،فروختم یه دونه پرشیا elxسال گرفتم،و با تقویت شتابشو به ۹ رسوندم و با این ماشین لذت میبرم.درکل شاید انتظار من بالاس ولی برای خانواده های معمولی که نه شتاب مهمه نه سرعت و نه زیبایی مناسبه
1394/3/5
به نظر من خودروی خوبیه چون چندین ساله که دارم همه نوع مشاین ایرانیم داشتم همه بد بودند
من وقتی اولین بار سوار شدم اصلا فکرشم نمیکردم همچین ماشین خوبی باشه مثل شماها فک می کردم
1394/3/5
ماشین خوبیه
به دلایل ذیل
1- کیفیت2-تعلیق3-قدرت4-قیمت 5-آپشن هاش(چیزی که ماشین سوارای ایرانی نمیدونن چی هست...


معایب
1- کمک هاش2- نمایندگی و سرویس دهی
من بیشتر فک میکنم کسایی ک سریع این ماشین میکوبن مععمولا آدماییند که ماشین ایرانی دارن و حاما کره ژاپن المانی سوارا اینجوری حرف نمیزنند
من از پراید داشتم تا لوکس ایرانی ال90 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همه ضعیفند مقابل این ماشین
باتشکر کارشناس ارشد طراحی و تعلیق خودرو
1394/3/14
از کی تا حالا ال90 شده لوکس ایرانی !!!!!!!!!!!!!!!!!
1394/3/19
از زمانی ال 90 لوکس شدکه نمره فنی ش بالاتر از تیانا هم رفت ه ههههههههههههه
ب نظر پارس خودرو ایران ال90 باالتر از بنز اس 63 هم هست خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
1394/3/8
اگه برای شما مقدوره نیوسانتافه2015اتوپارک دار رو بررسی کنید خیلی خفنه
1394/3/11
ام وی ام 530 ماشینی قوی اما شتاب اولیه پایین
آپشن های خوب ولی کمی کیفیت پایین
لذت رانندگی در سطح خودروهایی مثل آلتیما آوانته مگان سراتو
قیمت مناسب . به نظر من ماشین خوبیه حداقل از ایرانخودرو سایپا و پارس خودرو ..
درمجموع با قیمت داشته خودرو میشه گفت ماشین خوبیه
1394/3/11
عالیه من که راضیم حرف نداره
1394/3/19
ماشین خانوادگیه خوب و جادار و نرم راحتیه
در قیاس با مبلغش می ارزه آپشنال هم هست
ظاهرش شکیله . ایراداتیم داره اما درکل خوبه
1394/4/7
سلام
من تجربه 50000با 530 رو داشتم بسیار ماشین نرم و راحتیه روی قیمتش می ارزد به ماشین های ایران خودرو
1394/4/13
زانتیا همچین شتابی داره ما نمیدونستیم ی طوری گفت بچسبی به صندلی فکرکردم داره درباره بوگاتی حرف میزنه بیشتر دقت کردم دیدم نه داره از زانتیا میگه کمتر از سه ثانیه اختلاف آدمو نمیچسبونو به صندلی ‏
1394/4/27
این از اون ماشیناییه که زود کهنش در میاد دقت کنین دست دومشم زود قیمت می شکنه به نظر من زود از بازار جم میشه فروشش چون تیپیم نداره
1394/5/27
ام وی ام 530 ماشین خیلی خوبیه باید سوار بشی تا بفهمی قابل مقایسه با ماشینای ایرانخودرو نیست.ولی اگه کسی دنبال رانندگی اسپرته نباید بیاد سراغ این ماشین
1394/8/8
بررسی بسیار خوب و کاملی بود اما انتظار میرود در میان اطلاعات یاد شده اطلاعاتی همانند نتیجه تست های تصادف این خودرو نیز یاد شود که درست است به صورت رسمی توسط سازمان NCAP آمریکا یا ارو‍‍‍پا بررسی یا تست نشده اما تست های تصادف این خودرو که فیلم هایش در آپارات نیز موجود میباشد بیان گر کیفیت ساختاری و مهندسی به شدت ضعیف این خودرو بوده که در هنگام تصادف از جلو به کلی تا اوایل در عقب جمع میشود در حالی که خودرویی همانند سمند حداقل ازلحاظ بدنه ای قوی تر و مهندسی بهتری بهره می برد
1395/2/4
خیلی خنده ام گرفت اخه مرد حسابی ماشین 1290کیلوگرمی با دیاق های بسیار قوی زیر گلگیرها میتونه کم بیاره از سمند وایرانخودرو من خودم 4ساله دارم بسیار عالیه هنوز لنت عوض نکردم در بارندگی د جاده بسیار تعادل خوبی داره در برف بسیار خوب میکشه بدلیل قدرت 2000سی سی جاداره اصلا احساس خستگی نمیکنید جهت افت قیمت حتی سوزکی هم داشته باشید ویا سانتافه خوب معلومه از خارج میاد افت قیمت داره وگرنه خوب برو پراید وسمند بخر
1395/3/27
همون فیلمی که شما میگیو من در آپارات دیدم کجاش جمع شد!!!!!!دوستان بزنید تست تصادف mvm530 میاد برید ببینید،مال سمند هم ببینید خودتون قیاس کنید.۱۰۰% ۵۳۰ تستش موفقتر و بهتر از سمند بود و اصلا قابل مقایسه نیست.۵۳۰ خیلی از سمند ایمن تره.
1395/4/5
اقا نیما اون ویدیویی که بهش اشاره کردی که عملکرد ضعیفی داشت برای چری ویانا بود که یه جورایی نسل قدیم ام وی ام 530 به حساب میاد.وگرنه خود530 عملکرد خوبی رو داشت.
1395/9/28
سلام من یک ساله این ماشین رو صفر دارم و قبلا بهترین ماشین هارو سوار شدم با مقایسه با این ماشین تنها کمی کمک ماشین مثل هم رده هاش نبود. دنا رو سوار نشدم که نظر بدم ولی یادمه وقتی میخواستم سفارش بدم ماشین رو خیلی سرزنش از دوستام خوردم که ماشین چینی نگیرم روز اول که پشت 530 نشستم اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود بگم خدا لعنت کنه ماشین های ایرانی رو که یک ماشین چینی انقدر کیفیت و سواریش از ماشین هایی که ادعای فرانسوی بودن میکنن بالاتره. تا امروز ۴0هزار تا راه رفته و کوچکترین مشکل ازش ندیدم و حس رانندگی خوبی میده بهم
1394/8/23
سلام من ام وی ام ۵۳۰ مدل ۸۹ خریدم صدای باد یا شاید لاستیک ها در حین حرکت در داخل اتاق زیاده لطفا راهنمایی کنید با تشکر
1394/9/3
دوست گرامی ایراد از واشر یا درزگیر دربها میباشد که به راحتی قابل حل میباشد
1395/6/2
صدای بلبرینگ چرخته به مکانیکی نشون بده
1394/11/21
با سلام .دوستان عزیز من میخام مدل 91 با کارکرد 65000بخرم .خاستم ببینم به نظر شما این کارکرد طبیعیه یا کیلومترش دست کاری شده ؟درضمن چطور از سلامت موتور مطمن بشم؟
1394/11/30
آقا ریو مدل 91 هم برسی کنید خیلی ممنون می شم.
1394/12/15
سلام دوستان
بین ام وی ام 530 و 315 جدید یه مقایسه دقیق تر میگید
در واقع نمای چراغای عقب 530 من رو به یاد ورنا میندازه و یه ماشین از مد رفته به چشمم میاد
اما جلوه 315 با منحنی های نرمش کاملا بروز بنظر میرسه
خارج از این کسانی که تجربه دارن چه ویژگی هایی از 530 به 315 میچربه و یا 315 رو از میدون به در میکنه؟
1395/2/24
من زیابیی ای توی این ماشین میبینم که شاید انگشت شمار پیدا بشه که ببینن این ماشین واقعا بسیار زیاد استعداد تبدیل شدن به نیسان GTR گودزیلا رو داره.عقبش که کاملا کپی شده تابلو هستش .با یه جراحی سنگین واقعا شباهت زیادی به GTR پیدا میکنه .هرکی به این شباهت پی برد لاااااایک کنه.
1395/2/30
فوق العادست . یه ماشین نرم و راحت و با شتاب بالا(مدل94)
چندین سال بدون دردسر و بی مشکل میتونه راضی تون نگه داره
1395/3/27
دوستان دم ۵۳۰ گرم....واقعا گل کاشته این ماشین.تو درگ کیا نیو اپتیما رو گرفته...فیلمش تو آپارات هست برید ببینید...تو قسمت جست و جوی آپارات بزنید mvm530 بعد تو نتایجی که میاره خودش نوشت درگ ۵۳۰ با اپتیما...کفم برید...ایول ام وی ام ۵۳۰♡♡♡♡
1395/3/27
دوستان عزیز به هیچ وجه به کامنت هایی که چه در اینجا و چه در جای دیگه میخوانید اعتماد نکنید چون خیلی ها هستن که رده سنی پایینی دارند و از روی تعصب میان به دروغ نظر میدن.طرف 10 سالشه پشت ماشین نشسته میاد مینویسه فلان ماشین رو داشتم خیلی بد بود،فقط به خاطر تعصب بچه گانه.همچنین به کلیپ هایی که درباره درگ هم درست میکنن اعتماد نکنید.یکی از دوستان بنده از تعصب شدیدی که متاسفانه رو ماشینش داره، ماشین خودش رو تقویت کرده ولی به همه میگه تقویت نشده و حتی تو کلیپ درگش هم این رو ذکر نمیکنه و با ماشین های دیگه درگ میندازه و فیلم میگیرن که100%خودروی خودش برنده میشه چون تقویته؛یکی این کلیپ رو میبینه میره اون ماشین رو میخره میبینه که اصلا مثل کلیپی که دیده ماشین برو نیست ولی نمیدونه ماشین تو کلیپ تقویت بوده.بنابراین دوستان ماشین میخوای بخری برو خودت پشت بشین و تست کن نظرات تو اینجا اکثرا دروغ هست.
من خودم از سال91ام وی ام530دارم و باید بگم خودروی فوق العاده ای هست.من ساکن تهران ولی دانشجوی شمالم و هر هفته دارم جاده چالوس رو میرم و میام از سال91.این ماشین جز لوازمات مصرفی عادی هیچ خرجه دیگه ای برای من نداشته.دوستانی که گفتن ماشین چینی نو هست خوبه بعدش سرطان هست در مورد بنده باید بگم کاملا اشتباه هست.من با کولر از تهران میام شمال یک ذره تو گردنه ها کم نمیاره و حتی به راحتی تو سربالایی ها سبقت میگیرم با کولر روشن.در ضمن شتاب صفر تا صد530رو همه جا به اشتباه زدن13ثانیه و این اشتباه هست،شتاب صفر تا صدی که من خودم گرفتم8ثانیه هست.اگه شک دارید الکی نگید که من دروغ میگم برید خودتون تست کنید میبینید که کاملا راست میگم.چند بار تست کردم صفر تا صد رو تو 8ثانیه پر میکنه،در ضمن خودروی من تقویتم نیست.لیفان 620 1800 که اصلا به530نمیرسه و واقعا530 لیفان رو به راحتی جا میذاره.چندین بار با لیفان 620 1800 درگ کردم و به راحتی گرفتمش.با جک j5 دنده ای هم درگ کردم بردم ازش.همچنین با کیا نیو اپتیما هم درگ کردم گرفتمش.حتی فیلم درگ 530 با نیو اپتیما تو آپارات هم هست برید ببیند.کیلیپش حقیقت داره چون من خودم با530با نیو اپتیما دوستم درگ کردیم و من بردمش و دوستم4شاخ مونده بود.دوستان خودتون پشت530 بشینید میفهمید حرفام کاملا درست هست.راستیL90خیلی چپ میکنه مواظب باشید.
1395/3/29
صفر تا صد 8 ثانیه؟؟؟؟؟من خودم ماکسیما دارم هشت ثانیه زدم چطور با ام وی ام 8 ثاتیه زدی؟؟
در ضمن تو یکی از عکسا ک از چنتا دکمه روی فرمون ک مربوط ب ضبط هس گرفته شده نوشته های دکمه ها درحال پاک شدن هس درحالی ک ماشین فقط 50000 کیلومتر رفته و فک نکنم بیشتر از دوسال از زمان ساختش گذشته باشه و درحالی ک ماکسیما خودم مدل 82 و کارکرد 300000 هنوز نوشته های روی دکمه ها ی ذره هم نرفته
1396/2/3
دوست عزیز شما میفرمایید کاتالوگ ام وی ام که زده 0 تا 100 حدود 13 ثانیه است اونم توشرایط استاندارد، اشتباهه.
چرا خود شرکت باید مشخصاتش رو پایین تر از واقعیت بیان کنه؟
درسته که این ماشین از نظر قدرت موتور با زانتیا و آوانته برابره ولی به علت ضعف صفحه کلاج و سبک بودن چرخدنده های گیربکس به هیچ وجه تو شتابگیری نمیتونه با زانتیا رقابت کنه. صفحه کلاج این ماشین ضعف داره و بخشی از توان موتور تلف میشه، مخصوصا تو دور موتورهای بالا.
1396/4/2
دوست عزیز بعید میدونم شما خودت هم بیشتر از 10 سال داشته باشی
فقط دو کلمه( 8 ثانیه؟ )!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1395/4/2
سلام
من 4 سال هست که این ماشین رو دارم و واقعا راضی هستم.قبلش پرشیا موتور زانتیا داشتم اما از هر لحاظ به نظرم این ماشین بهتر هستش.
چه از لحاظ طراحی داخلی و چه امکانات.با توجه به اینکه قدم 187 هستش و معمولا تو ماشین هایی مثل لیفان یا ماشین هایی که سقف کوتاهی دارن با مشکل مواجهم اما تو ام وی ام این جور نبوده و تو مسافت های طولانی هم واقعا ماشین خسته کننده ای نیستش.نکته ای که این ماشین داره با توجه به باور فکریه ما ایرانی ها که جنس چینی بده این هست که تا این ماشین رو سوار نشید واقعا نمی تونید راجبش نظر بدید.
من رو که تا به حال نه جایی گذاشته و نه اذیتم کرده.تنها بدیش که اونم رفع شد سیستم تعلیغش بود که با تعویض لاستیک نرمیه ماشین بیشتر شده و دیگه این مشکل زیاد محسوس نیست.
1395/4/25
باسلامخدمت دوستان بنده یه ۵۳۰ مدل ۹۱ دارم دور اروم موتور نوسان داره تمام سنسور ها و دریچه گاز چک شده مشکل حل نشده اما وقتی کولر میگیرم نوسان بکلی برطرف میشه اگر کسینظری داره ممنون میشم کمک کنه
1395/5/15
ماشین منم دقیقا همین مشکلو داره.نمایندگی میگه شاید ایراد از سرسیلندره.منم قبول نکردم و همچنان همینطوری استفاده میکنم
1395/12/20
داداش مشكل از استپر و موتور پله ماشينه ببر استپر عوض كن دياگ بزن تداخل نداشته باشه بعد با خيال راحت رانندگي كن
1396/8/12
واس منم اینجوری بود اشتباها دریچه گاز عوض کردم درست نشد . عیب از سنسور اکسیژن بود
1395/4/29
من یه بارمسافت 200 کیلومتری بااین ماشین رانندگی کردم با سه سرنشین وکولرروشن خیلی راحت ازگردنه بالا می رفت وهیچ نشونه ای ازکم آوردن نداشت
1395/5/10
سلام...تا سوار نشدین نظر ندین لطفا...چهار ساله دارمش حتی لنتم عوض نکردم...فقط بنزین و روغن و اب...از شیراز تا کرمان یکپشت با کولر و سه نفر سرنشین رفتم خبری از کم اوردن نیست....در حد خودش ی غوله...رینگ 16 با لاستیک 215 بندازین زیرش...کمکاشم ماکسیما بندازید .میشه سلطان جاده...بدون اغراق و تعصب نوشتم.چون سوناتا و پژو پارس هم دارم
1396/8/13
سجاد جون، دادا اینا استپر ندارن...
ام وی ام ۵۳۰ دریچه گازش برقیه...
1397/6/18
داداش اشتب گرفتی. اون سلطان جاده فقط زانتیاست
1395/6/2
سلام خدمت مدیرمحترم خواهشی داشتم بابت چراغهای جلو ام وی ام دچار قطع گردیده لطفا همکاری فرمایید الان در جاده میباشم با کمال تشکر
1395/8/16
بررسی خوبی بود و قابل تایید البته در مورد شتابگیری بنده راضی هستم بالای پنج سال دارمش و هنوز لنت ترمزم نصف نشده نگهداریش مشروط هست به تعویض حداکثر بیست هزارتای تمام شمعها که هزینه چندانی ندارد در مورد اسمش که در اصل چری هست و ارتباطی به بی ام و نداره و اسم ایرانی کارخونه خودروی مدیران به انگلیسی روش گذاشته شده
1395/10/18
دادش مسأله افت قیمتش نیس مسأله اینه که اصلا خریدار نداره تو بازار دست دوم مشتری اول و آخرش خودتی...البته اگه ماشینتون دوست داری مبارکتون باشه ولی برای آدمای که ترجیح میدن هر یکی دو سال ماشین عوض کنن اصلا خوب نیست چون باید یه سال تو دیوار آگهی بدی تا شاید به مشتری براش پیدا بشه.
1395/11/2
بنده به اسم دکتر مجید حضرتی ساکن نوشهرم یک دستگاه ام وی ام 530 مدل 95 آخرین سری تولیدی آن را خریدم. با آن دو بار مسیر نوشهر به بندر عباس را به صورت رفت وبرگشت طی نمودم دلیل خریدم هم شکل ماشین بود که خوشم آمد در سایتهای مختلف خودرو بارها و بارها خوانده بودم که ام وی ام 530 قدرت ، سرعت و شتاب پراید را هم ندارد. بنده نه بخر بفروش خودرو هستم و نه صنمی با مدیران خودرو دارم اسم و مشخصات خودم و شماره تماسم را نیز گذاشتم تا شبهات عزیزان را رفع کنم خودروی من تاکنون 26000کیلومتر کار کرده و در تجربه رانندگی خودم با این خودرو به نتایج زیر رسیدم:
1- قدرت و سرعت و شتاب این خودرو به حدی است که سمند ، ال نود ،،پژو206 وپرشیا حتی پارس 2000xumدر برابر آن حرفی برای گفتن ندارند و بارها و بارها چهره عصبی و متعجب رانندگان این خودرو ها را در آیینه عقب در حالی که به سرعت از آنها فاصله گرفته و آنها در حالی که به سرحد انفجار فشار به خودروی خود می آوردندبه تدریج محو شده اند را دیده ام.
2- خودروی من در دنده دو 90 کیلومتر و در دنده سه تا 140 کیلومتر شتابگری بسیار سریعی دارد.شک دارید بیایید امتحان کنیم.
3- در محور کویری جندق جاده اصفهان به یزد در شیب حدود 0 درجه سرعت ماشین بنده با دور موتور6000 به 210 کیلوتر رسید البته کیلومتر خراب نیست چون با جی پی اس سرعت گیری می کردم.
لطفا اینقدر ناحق و بی دانش صحبت نکنید
متشکرم
1395/11/26
سلام آقای حضرتی-من جدیدا قصدخرید خودرو رادارم-قبلا هم 530 داشتم ولی به دلایلی مجبورشدم بفروشمش -الان که رفتم سراغ سمند وپرشیا میبینم ازلحاظ فنی وصدای موتورخیلی افتضاحند-میشه یه ایمیل به من بدهید وشماره تماستون رابگذارید تامن ازتون راهنمایی بگیرم.باتشکر
1395/11/13
سلام ، منم یک مدل 91 دارم حدود 85 هزار تا کار کرده، تقریبا 15 ماه دارمش. تو این مدت از لحاظ فنی مشکل با این ماشین نداشتم با توجه به تجربه رانندگی خودم با ماشین های دیگه ( پراید، 405، 206) رانندگی نرم و لذت بخشی داره ولی یک مشکل داره و اون هم کوبش و ضربه کمک هاست تو جاده شهری. تو جاده و مسافرت بین شهری ماشین راحت. اگه قصد خرید داشتید یه دست دوم که از لحاظ فنی سالم بود بخرید چون به نسبت ماشین های دیگه رنج قیمت دست دومش مناسب
1396/1/9
سلام لطفاً پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ رو هم برسی کنیر
1396/6/21
الان وقت پارازيت انداختنه خواهر من وسطه بررسي ام وي ام 530
1396/2/5
سلام،دوستان سوال ؟ 530 مدل 91 دارم چند ماه پیش کمک ماکسیمایی انداختن و فنر لول یک دور کوتاه کردم،و همزمان قطعات حلوبندی تعویض کردم حالا لاستیک های جلو از سمت بیرون لاستیک سایی دارن،بنظرتون چکار کنم مشکل کجاست؟
1396/2/7
سلام دوست عزیز یکی از دوستان من هم دقیقا حرف شما رو میزنه و میگه لاستیک ها از سمت بیرون ساییده شدن ... اتفاقا اونم کمک ماکسیما انداخته بود...
1396/4/17
سلام. کمک میخامممممم. مدل 91 دارم کمکاش ماکسیمایی و یه دور فنرش کوتاه کردم حالا لاستیکای جلو از سمت بیرون صاف شدن. کلافه شدم هرجا میرم بلد نیستن.
1396/5/2
نمیدونم چرا نا بحق راجب این خودرو مینویسن ولی بنده این ماشنو از شهریور 93 تا الان دارم و تا به امروز 96450 کلیومتر تو جاده و شهر روندم با هاش شتابش خلی خوبه و اینکه روی سر بالایی ها اصلا نیاز به معکوس نداره و بسیار پر نفس سر بالایی ها طی می کنه ترمز ها واقعا عالین در حد خودرویی مثل مگان مصرف سوخت تا 130 تا روند منطقی داره بالا تر از اون مصرف خیلی بالا میره که تو همه خودرو ها طبیعی هستش کولر بسیار قوی داره که روی موتور اصلا فشار نمیاره لاستکای فابریک ماشین من هنوز گل داره و شاید 10000 دیگه هم کار کنه تو این کیلومتر هنوز لنها یاز به تغویض نداشته و ماشین هیچ مشکل مکانیکی نداشته یه تصادف از پشت داشتم که یع نیسان پیکاب با گارد از پشت بهم زد وقتی سپر باز کردیم خود صاف کار میگفت تا حالا چنین دیاق قوی ندیده قبلا 405 داشتم پیکان از پشت زد بهم کف صندق جمع شد تهنا ایراد این ماشین با تعویض لاستیک ها با سایز 205/R60 کاملا حل میشه
1396/5/8
دوستان من این ماشین و داشتم نرمی و سواری بسیار عالیه . ایرادات قطعات مصرفی و هزینه اجرت تو نمایندگی ها بسیار بالا.تمامی کمک فنر هاش ایراد دارن و کوبش.دکمه های روی فرمان و کولر تو سال سوم از کار می افتن یا بد کار میکنن هر جا هم ببریش هیمینه .برا کسایی که مسیرشون دست انداز زیاد داره بدرد نمیخوره.محاسنش هم که شتاب عالی قدرت عالی .بسیار نرم .جادار .از لحاظ ایمنی از این فرغون های وطنی سر تره.اگه قطعات مصرفی مثل کمک فنر ولوازم جلو بندیش ارزون بود قطها من نمیفروختمش راستی خیلی افت قیمت دارن خیلی خیلی
1396/5/8
دوستان من این ماشین و داشتم نرمی و سواری بسیار عالیه . ایرادات قطعات مصرفی و هزینه اجرت تو نمایندگی ها بسیار بالا هزینه تعویض صفحه کلاچ ۸۰۰۰۰۰ ت. هزینه تسمه تایم ۵۰۰۰۰۰تهزینه تعویض دسته موتور ۷۰۰۰۰ت هر کمک فنر خام ۱۶۰۰۰۰ت در کل خرج یه ماکسیما رو داره.تمامی کمک فنر هاش ایراد دارن و کوبش.دکمه های روی فرمان و کولر تو سال سوم از کار می افتن یا بد کار میکنن هر جا هم ببریش هیمینه .برا کسایی که مسیرشون دست انداز زیاد داره بدرد نمیخوره.محاسنش هم که شتاب عالی قدرت عالی .بسیار نرم .جادار .از لحاظ ایمنی از این فرغون های وطنی سر تره.اگه قطعات مصرفی مثل کمک فنر ولوازم جلو بندیش ارزون بود قطها من نمیفروختمش راستی خیلی افت قیمت دارن خیلی خیلی
1396/7/3
با سلام خدمت دوستان
من یک مکانیکم خواستم درباره اون دوستانی بگم که از خودروها بد میگن شما اسب هم بخوای بتازونی باید نعلش کنی تا برات تاخت کنه ما عادت کردیم پول ژیان میدیم سواری بنز میخوایم ازش شما هر ماشینی بخری حتی صفرش باید کمی خرجش کنی تا باب دلت بشه درسته الان قطعات گرونه و هزینه دستمزدها بالاست که این مشکل در مملکت ما عادیست ما بیشتر ایرانیا عادت کردیم که ماشین رو فقط بتازونیمش و تا وقتی که مشکل اساسی نشده نریم سراغش در صورتی که پیشگیری بهتر از درمان است یعنی با سرویس کاری و نگهداری مناسب مطمئن باشین مشکلی براتون پیش نمیاد من کلی ماشین سوار شدم و مشتریان زیادی داشتم ولی درباره این ماشین نسبت به قیمتش باید بگم واقعا ماشین مناسبی برای خانواده است ....موفق باشین
1396/10/14
خیلی راضیم ازش خیلی دیر قطعاتش خراب میشه یه چرخش به صد تا پژو و سمند میارزه
1396/11/20
ماشین خوبی نیست
۳ بار این ماشین رو خریدم به امید اینکه بعدی خوب باشه
ضعف در گیربکس چون با موتور هم خوانی نداره ماشین واسه جاده کفی خوبه ولی شیب بهت بخوره باید گریه کنی و اندازه یه ماشین ۱۰۰ اسبی هم نمیتونه درست راه بره
مصرف تا سرعت ۱۱۰ و توی کفی خوبه ولی وای به حال روزی که سربالایی بخوره بهت ...
مصرف شهر ۱۱ تا ۱۲ و توی جاده کفی ۸ تا۹ هست و هرکی میگه کمتر یا بیشتر یا ماشینش رو دارن یدک میکشن یا موتور ماشینش ایراد داره یا بنزینش مزخرفه تو تابستون با کولر توی شهر تا ۱۵ هم میسوزونه و توی جاده کفی هم با کولر ۱۰ رو میسوزونه راحت
این شرایط با رانندگی ملایم هست حالا سریعتر برید بیشتر میخوره
دوستان درست میگن لنت دیر تموم میکنه و شمع رو روی ۲۰۰۰۰ تا عوض کنی بهتره و ...
دوستمون که میگه لاستک ۲۱۵ بزاریم مشخصه که اصلا این ماشین رو نداشته چون لاستیک ۲۰۵ با رینگ ۱۵ به داخل گلگیر گیر میکنه و رینگ ۱۶ هم بزارین لاستیک به زیر کمک میخوره و ...
اسم کمک اورم یاد اون همه دردسر سرو صدای ماشین افتادم که توی هر چاله میوفتادی چا صداهایی میداد...
یاد هزینه های نجومی افتادم دسته موتور ۷۰۰۰۰ تومان کیت کامل تسمه تایم ۱ میلیون چراغ جلو تکی ۲۵۰ تومان و ...
نخیر دوستان من ...
سمند ef7 از این ماشین بهتر هست
ریو از این ماشین بهتر هست
پارس از این ماشین بهتر هست
یا ماشین خارجی مدل پایینتر مزدا ۳۲۳ یا اوانته ورنا چمیدونم یه ماشینی که اصالت داشته باشه بخر
دنا بخر به جاش امکاناتشم از این چینی بهتره
کلامی بود که گفتیم خواه بشنو خواه نشنو
1397/4/19
مخاطب گرامی مواردی که در خصوص این ماشین نوشتی کاملا احساسی است بنده خودم از سال 91 تاکنون این ماشین را داشتم بسیار ماشین خوبی از نظر جادار بودن قدرت موتور قدرت کولر ترمزهای دیسکی و از هم مهمتر عملکرد ترمز در مواقع بارانی است از سال 91 فقط بنده یکبار تسمه تایم عوض کردم بعلاوه یکبار باطری و بطور طبیعی لاستیک ... در سربالایی ها بسیار قدرتمنده حتی با کولر ... ماشین هایی مثل سمند ال 90 و پژو ودر رنج قیمتی این ماشین حرفی برای گفتن ندارند تا کنون هزینه ایی برایم نداشتند نه لنتی و نه شمع و وایر و قطعه ایی عوض نکردم مصرف بنزین متوسط هفت و نیم است در زمستان بسیاری از جاده های ب فی را بلحاظ قدرت موتور بدون زنجیر هم رفتم ... شما در هر تعمیر گاهی برید حتما واشر زدن پژو رو خواهید دید ولی این ماشین هیچ گاه واشر نخواهد زد تا کنون 124000کیلومتر راندم و بسیار راضیم قبلا پراید و پژو داشتم اگر با ماشین های ایرانی با این کیلومتر برانید قطعا باید چند بار تعمیرگاه برای تعویض واشر سر سیلند و غیر خواهید رفت لطفا کمی منصفانه دیدگاه خود را بیان نمایید
1396/11/21
من بابام نمایشگاه داره،تقریبا همه ماشینارو تجربه کردم،اما ماشین چینی زیر 70ملیون اول 620تلنت بعد جک جی5
1396/12/13
سلام
در مورد سیستم صوتی ماشین میخواستم بدونم که امکانش هست باندای عقب و جلو رو عوض کنم با پخش فابریک خود ماشین
یا امکانش هست که پخش رو عوض کنم و پایونر بذارم ???
1396/12/21
سلام داداش.من سیستم انداختم روی ماشین برای راهنمایی بیشتر بیا تلگرام در خدمتم
1397/1/7
من يك ٩١با كاركرد واقعي٣٨٠٠٠هزارتا خريدم اولين كاري كه كردم كمك هاي جلو رو تعويض كردم خيلي خيلي بهتر شد ولي در كل ماشينهاي چيني يه مقدار سر وصدا دارن تو خيابونهاي ناقص ما ماشينه خانوادگيه جادار نرم ولي براي رانندگي درون شهري بايد مراعات كنين يك كمي بزرگه وسنگين با فرمون تيز وشتاب زيادش با احتياط با اين ماشين راه برين به نسبت قيمتش عاليه پول يه پرايد يا تيبا ميدين واز سواري لذت ميبرين
1397/2/13
با سلام .. با ترس و شک زیاد یک ماهه 530 مدل 90 با 185000 کیلومتر کارکرد خریدم واقعا نسبت به قیمت و آپشن ها ارزش داره هم زمان یک سمند 95 ال ایکس دارم میخوام سمند رو بفروشم پیشنهاد میکنم حتما بخرید ارزشش رو داره
1397/10/6
سلام
من زانتیا داشتم دیگه فرسود هستش مدل بالاشو هم داشتم.....الان هم ۵۳۰ ....واین خیلی بهتر از زانتیا هستش مصرفش با توجه به حجم موتورش خیلی پایین ۶ می سوزونه...سر پیچ ها خیلی راحت تر از زانتیا میپیچه.....شتابشم خوبه چون من درکل سرعت بالا رانندگی میکنم نشیمتگاه بزرگ و راحتی داره ....و در شتاب بالا صدای موتور خیلب نرمه .....
1397/12/10
سلام,من ۵سال ام وی ام دارم,۳سالم هست که یه سمندم خریدم تو این ۵سال درب رادیاتور ماشینو باز نکردم میخاید باور کنید میخاید نکنید ۸۰تا رفتم باهاش,اما سمندم تا الان ۳بار واشر زده که مجبور شدم سرسیلندرو کلا عوض کنم,۵۳۰ چرخش میرزه ب ماشینای ایرانخودرو, قبل اینکه بخرم خیلیا رگمو زدن که ال,بل,اما یه نفر حرف قشنگی بهم زد گفت برو ازکسی که ام وی ام سوار بپرس خوبه یابد نه یه پرشیا سوار یا زانتیا سوار یا...
1398/4/11
نزدیک سه ساله پنصدسی دارم خیلی ازش راضیم خیلی قبل اینم هر اشغالی داشتم از پژو گرفته تا سمند رانا تا سوار پنصدسی بشی تازه میفهمی قبلش سوار الاغ بودی فوق العاده نرم جادار پرسرعت و پرقدرت تو جاده حرف اول میزنه خیلی کم به خرج میافته من که خیلی خیلی راضیم
1398/6/10
حاضرم قسم بخورم اینایی که از این ماشین بد میگن اصلا یبارم سوارش نشدن چه برسه به اینکه داشته باشن . همش تعصب کور کورانه س . باور کنید از کل ماشینای تولید داخل و تو این رنج قیمت بهتره . من همه نوع داشتم از پراید تا تندر اس دی زانتیا و پارس و ای اف سون حتی ۶۲۰ لیفان هم چند ماه داشتم و ... هیچکدام به گرد پای ۵۳۰ نمیرسه . اونا که قصد خرید دارم حرف این مردم و گوش ندم از اونی بپرسید که ۵۳۰ داره . حتما بگیرید که ضرر نمیکنید
1398/5/11
سلام خوبین الان دوروزه کولر وبخاری و برف پاکنم یدفعه ای قطع شده
کولر موتورش روشن میشه اما ازدریچه ها هیچ باد یا گرمایی نمیاد حتی نمایشگرشم درجه هارو نشون میده.اهنماییم کنید لطفا.فیوزهها رو هم تست کردن
1398/5/22
سلام اولا حتما فیوز رو با دقت نگاه کن تو جعبه فیوز بین دو تا رله یه فیوز سبز رنگ 5 امپره اگه فیوز نبود زیر داشپورد یه فن کولر و بخاری هست سمت شاگرد باز کن دوده زغالی ها روش نشسته که جریان برق رو قطع کرده تمیز کن جواب میگیری
1398/11/10
سلام بدون مقدمه میگم من تا قبل اینکه این ماشینو داشته باشم از ماشینای چینی بدم میومد و به همه میگفتم نخرید
خودمم تمام ماشین های ایران خودرو رو داشتم و امتحان کردم و در ضمن ادم ماشین بازیم
الان یکساله این ماشینو دارم
امکاناتش نسبت به قیمتش فوق العاده عالیه
کند و شتابش نسبت به موتور دو هزارش خیلی کمه که بخاطر همین میخواستم ماشینو بفروشم تا اینکه رفتم اگزوز سازی و کاتالیستش پر شده بود اونو عوض کردم و به جرات میتونم بگم الان با زانتیا برابری میکنه چون زانتیا هم داشتم و میدونم چجوریه
مشکل کوبش کمک هاش تا سال ۹۳ بوده و مدل های ۹۴ و ۹۵ مشکل کوبش ندارن
و اینکه ترمزاش آزراییه ینی ترمز عقبش دو قسمته
ترمز دستی مجزا از ترمز عقب داخل کاسه روی دیسک قرار گرفته
و ترمز عقبش دیسکیه
ینی شما برای ترمزای عقب یک جفت لنت باید بندازی
برای ترمز دستی هم بطور جداگانه یک جفت لنت
و این خیلی مزیت بزرگیه چون توو زمستون مثه اکثر ماشینا ترمز دستی یخ نمیزنه و شما با خیال راحت میتونی ترمز دستی بکشی زمستون
در ضمن شمع های ماشینم حتما چن مدت یکبار عوض کنید
و مهمترین نکته برای کندو شتاب این ماشین همون کاتالیزوره که هر هشتاد هزار کیلومتر باید تعویض بشه و حتما هم کاتالیزور فابریکی بزارید
کاتالیزور های غیر فابریکی صدای موتور رو زیاد میکنه
امیدوارم توضیحاتم مفید واقع شه برای دوستان
1399/12/22
من مدل ۹۱ خریدم خیلی ماشین نرم و خوبی ..در کل عالیه