موضوعات داغ

رقابت بی ام و X3 با لکسوس NX200t، تقابل سامورایی ها و ژرمن ها

21 فروردین 1395

عکس: بامداد صفائیان

آزمایش و نوشته: مهریار جعفری

سگمنت کامپکت SUV از شلوغ ترین و داغ ترین قسمت های بازار خودرو است. فروش زیاد و حاشیه سود بالا در این سگمنت آن چنان وسوسه کننده است که حتی متعصب ترین برندهای خودروساز مثل بنتلی و لامبورگینی را هم به این سگمنت کشانده. دلایل مختلفی برای این همه محبوبیت در میان خریداران وجود دارد که بازار به بازار متفاوت است مثل ابعاد مناسب برای خانواده ها، عدم نیاز به موتورهای حجیم و مصرف بنزین در سطح خودروهای سدان. اما در کشور ما دلایل فروش کمی سطحی تر و غیر تخصصی تر است. این سگمنت از دیر باز و به طور سنتی در اختیار کامل خودروسازان آمریکایی و آلمانی و سپس ژاپنی بوده و رقبای دیگری چون کره ای ها و حالا دیگر چینی ها از تازه کارهای این بازار هستند. جدال امروز هم میان ۲ نماینده شایسته از دو مکتب کهنه کار سامورایی ها از ژاپن و یک آریایی پرمدعا از آلمان برپا شده است.

بی ام و اگر محبوب ترین برند خودرو نزد ایرانیان نباشد قطعا دومین برند محبوب به حساب می آید. خوش ساختی و برتری بی چون و چرا در رانندگی و حال به لطف نماینده این برند در ایران، پرشیا خودرو، شبکه گسترده ارائه خدمات پس از فروش آن از عللی است که مشتریان مشکل پسند ایرانی را به سوی خود جلب می کند. امروز هم گل سر سبد محصولات به اصطلاح شاسی بلند این برند یعنی X3 مهمان ماست. این خودرو که اکنون نسخه به روز شده ای از نسل دوم آن در کارخانه بی ام و در ایالات متحده تولید می شود، با کد اتاق F25 شناخته می شود که نسبت به نسل قبل آن با کد E83 از نظر ابعاد کمی بزرگتر شده و به لحاظ طراحی ظاهری پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.

هر دو نسل بر اساس پلتفرم سری ۳ بنا شده اند و جالب است بدانید که ابعاد F25 برابر با ابعاد نسل اول X5 می باشد که البته به نظر می رسد این افزایش سایز بیشتر برای باز کردن جای برای برادر کوچکشان X1 بوده باشد.

واما لکسوس! این برند که در میان عوام به بنز ژاپن شهرت دارد از برندهای بسیار بحث برانگیز است. برندی که بسیار با کیفیت و قابل اطمینان است چرا که شهرت در کیفیت خود را مدیون سابقه درخشان تویوتا بوده است و مضاف بر اینکه در کشور ما نیز از خدمات خوب پس از فروش بهره می برد. شاید بتوان گفت که محبوب ترین لکسوس در کشور ما یا حتی دنیا شاسی بلند خوش ساخت و تنومند آن به نام RX است (که می توانید برای آشنایی بیشتر با آن به صفحه تست و معرفی لکسوس RX350 مراجعه نمایید.) اما ابعاد بزرگ آن و نیز قیمت بالایش موجب می شد تا عده زیادی از لذت سواری یک لکسوس کراس اوور محروم شوند. از همین روی لکسوس در سال ۲۰۱۴ و در خلال نمایشگاه خودروی پکن نسل اول از لکسوس ان ایکس را که بر پایه پلتفرم تویوتا راو۴ طراحی شده معرفی کرد.

نمای خارجی

درست است که خودروهای تولید بی ام و همواره از بهترین خودروهای تولیدی بازار بوده اند اما جز در برخی موارد خاص هیچ گاه زیباترین خودروهای تولیدی نبوده اند. نمای بی ام و X3 با کد اتاق F25 به مراتب زیباتر از نسل قبل شده به خصوص که سپرهای عقب و جلوی جدید به همراه ظهور چشمان فرشته و چراغ های راهنمای ادغام شده که در فیس لیفت اخیر به آن افزوده شده بسیار چهره آن را جذاب تر نموده است اما همچنان با مدینه فاضله فاصله دارد. هرچند اساسا در مکتب خودروسازی غربی بر خلاف مکاتب شرقی زیبایی در درجه پایین تری از اهمیت نسبت به کارایی قرار دارد. جلو پنجره همیشه جذاب بی ام و در اینجا هم دیده می شود ضمن اینکه چراغ های عقب هم از همان الگوی سری ۵ و سری ۳ پیروی می کند. خطوط روی درب ها از دید نویسنده بیش از حد مواج است و کمی از جدیت و جسارت طراحی می کاهد ضمن اینکه ابعاد شیشه های درب ها نسبت به بدنه درب کمی بزرگ به نظر می رسد هرچند که دید بسیار وسیع و خوبی را برای راننده فراهم می کند.

ولی در آن سوی میدان لکسوس همه معادلات را به هم زده. برندی که طبق آمارهای جهانی بعد از هوندا بیشترین تعداد مشتریان سالمند را در جهان داراست این بار خودرویی را ارائه نموده که میانگین سن تیم طراحی آن بعید است از ۲۰ تجاور کند! مطمئن باشید با هر سن و سالی که باشید با اولین نگاه به طراحی هیجان انگیز و زیبای NX کودک خفته درونتان را دیوانه خواهید کرد. خطوط در هم شکسته متعدد در طراحی این خودرو شبیه به کشتی های فضایی در فیلم های علمی تخیلی است و حتما پس از دیدن این خودرو تا چند دقیقه ای زیر و روی خودرو را به دنبال توپ لیزری و مجرای شلیک موشک خواهید گشت. خودروی مورد تست ما از کیت F Sport بهره مند بود که علاوه بر جلو پنجره زیبای توری شکل از سپری زیبا و مه شکن های بزرگتر و زیباتری نسبت به مدل استاندارد بهره مند بود و در بحث مکانیکی هم از تعلیق های به نسبت خشک تری استفاده شده است. ضمن اینکه نیمه بالایی قاب آینه های بقل در مدل F Sport طرح سیاه فیبر کربنی دارد که در مدل استاندارد با بدنه هم رنگ است. چراغ های جلوی این خودرو از ۳ مربع نورانی در کنار هم تشکیل شده اند که هرچند چشم فرشته (صفتی برای چراغ های بی ام و) نیست اما لااقل چشم Wall-E هست!

طراحی و امکانات داخلی

به محض ورود به داخل خودروها ورق به یکباره بر می گردد. داشبورد هر دو خودرو از چرم تهیه شده و سایر قطعات نیز از فلز با پلاستیک فشرده مرغوب ساخته شده ولی کیفیت ساخت و قطعات داخلی X3 به وضوح بالاتر از لکسوس است و کاملا مشخص است که این خودرو از سوی دیگری از کره زمین نسبت به لکسوس آمده. ارگونومی در داخل بی ام و بسیار بهتر است و همه چیز سرجای خودش است ضمن اینکه به لطف وجود تعداد زیادی حسگر و کیسه هوا و حتی وجود یک نمایشگر هد آپ روی شیشه جلو کاملا به شما احساس راحتی و امنیت می دهد. صندلی های X3 بسیار راحت است هر چند قرارگیری دکمه تنظیمات حافظه صندلی در کناره پایینی صندلی کمی عجیب به نظر می رسد چرا که عملا برای دیدن و کار کردن با آنها نیاز دارید تا از خودرو پیاده شوید. اما از این که بگذریم لذت کار با دنده خوش دست iDrive و گوش دادن به صدای دل نشین سیستم صوتی Harmon-Kardon به سرعت از شما دلجویی می کند.

در لکسوس اما اوضاع خیلی هم بد نیست. طراحی هیجان انگیز در داخل هم ادامه دارد و پر است از اسباب بازی های گران قیمتی که تا به حال در هیچ ماشین دیگری ندیده اید. این خودرو به جای جوی استیک و دکمه یک Track Pad دارد که علاوه برامکان هدایت منوی های سیستم صوتی از طریق آن می توانید اعداد و حروف را بر روی آن با به وسیله انگشت بکشید تا سیستم آن را شناسایی کند. کیفیت سیستم صوتی به خوبی بی ام و نیست اما بیشتر افراد را قانع می کند. ضمن اینکه در این خودرو برای اولین بار محلی برای نگهداری و هم چنین شارژ بی سیم تلفن همراه تعبیه شده است که ضمن مراقبت از تلفن همراهتان در مقابل تکان ها، آن را نیز در طول سفر شارژ می نماید (هر چند تا به حال این امکان برای گوشی های اپل فراهم نشده و تنها نسل جدید گوشی های آندروید به آن مجهزند). ولی از طرفی هم صندلی های لکسوس کمی کوچک و ناراحت بود و کیفیت مواد داخل و قطعات در عین خوب و قابل قبول بودن در مقابل رقیب خود حرفی برای گفتن نداشت. ضمن اینکه به لطف طراحی فضایی خود سقفی کوتاه داشت که باعث می شد تا افراد قد بلند با کمی دشواری در عقب این خودرو بنشینند.

تجربه رانندگی

مگر می شود سوار بی ام و شد و عاشق نشد؟ پس برای آنکه داوری عادلانه ای داشته باشیم ابتدا سوار لکسوس می شویم. این خودرو برای اولین بار در تاریخ لکسوس با موتوری مجهز به توربو ارائه شده که دارای حجم ۲ لیتری است ولی به لطف توربوی آن توانی برابر با ۲۳۵ اسب بخار تولید می کند و به جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک متصل است. البته این خودرو در مدل 300H هم عرضه می شود که از پیشرانه هیبریدی ۲.۵ لیتری متصل به گیربکس CVT بهره می برد که دقیقا همان پیشرانه موجود در کمری هیبریدی است که از آمار و ارقام نیز مشخص است که برای این جثه پیشرانه خیلی مناسبی نیست. اما مدل حاضر در تست ما مدل 200t با کیت F Sport بود. سواری آن علیرغم شتاب ۷ ثانیه ای، بسیار نرم و دلپذیر بود ولی نه همان نرمی ای را که از لکسوس انتظار داشتیم. این یکی از ایرادهایی است که به این خودرو وارد است و ما را به این فکر فرو می برد که انگار این خودرو دچار بحران هویت است! ظاهر اسپرت و طراحی آن با پیشرانه نه چندان چابک و تعلیق های نسبتا خشک و پیشینه برند این خودرو با هم همخوانی ندارند. البته باید گفته شود که عملکرد جعبه دنده ۶ سرعته آن هم خیلی دلچسب نبود به طوری که همان طور که در فیلم خواهید دید علیرغم بدنه سبک تر و با اینکه موتور تنها ۱۰ اسب کمتر توان دارد به راحتی از X3 عقب می افتد. البته این فیلم تنها شتاب اولیه را نشان می دهد و به دلیل محدودیت ها امکان یک درگ کامل 400 متری در شرایط ایده آل را متاسفانه نداشتیم.

Loading the MediaPack player...

اما سوار X3 می شویم. به راحتی در صندلی جای می گیریم و با لطف شیشه های بزرگ و طراحی منطقی دید بسیار کاملی از محیط پیرامون خود داریم. رانندگی با این خودرو بسیار دلپذیر است و به قول معروف آنچه خوبان همه دارند او یکجا دارد! تصور اینکه یک خودرو ۱۸۰۰ کیلویی در خیابانی با شیب تند رو به بالا با کوچکترین اشاره به پدال گاز شما را به صندلی تان محکم بچسباند فقط با مهندسی تیم باواریایی محقق می شود. هر چند این مهندسی خیلی هم بی نقص نیست! از مواردی که در حین تست خودرو به دلمان ننشست این بود که این خودرو به دلیل بهره بردن از سیستم فرمان الکتریکی نه تنها حس خوبی هم چون فرمان های هیدرولیک ندارد بلکه در سرعت های بالا هم به قدری نرم است که هدایت خودرو را خطرناک می کند و با کوچکترین اشاره به فرمان دماغه خودرو به این سمت و آن سمت می رود. شاید برخی این حالت را بپسندند و بگویند که به مانور پذیر بودن خودرو کمک می کند اما در نهایت امر این امنیت سفر است که از اهمیت بالاتری برخوردار است و باید مراقب از دست رفتن کنترل خودرو باشید.

بحث آخر

این هم خیلی خوب است که مجبور شوید بین این دو خودرو قضاوت کنی و هم خیلی هم بد. از طرفی از اینکه سوار بر ۲ گونه از بهترین شاسی بلندهای کامپکت بازار شده اید لذت می برید و از طرفی هم از اینکه یکی از این دو خودرو را برتر بدانید احساس عذاب وجدان دارید! حقیقت این است که در بحث ظاهر و جذابیت های روزهای اول آشنایی، این لکسوس است که برنده بی چون چرای این مبارزه است و بی انصافی است اگر کسی خلاف این بگوید. طراحی جذاب و هیجان انگیز لکسوس به خصوص در رنگی که در تصویر می بینید (تیتانیومی) شاهکار است. مضاف بر آنکه با توجه به عرضه محدود آن و در غیاب نسل جدید برادر بزرگترش، تا آینده ای نه چندان نزدیک از جذاب ترین و مورد توجه ترین خودروهای بازار خواهد بود که این برای برخی مخاطبان از نکات مثبت به حساب می آید در حالی که X3 به دلیل فروش فوق العاده خود با احتساب قیمت بالایش آن جاذبه قبل را نداشته به خصوص که ورود X4 با بدنه ای جذاب تر و جدیدتر باعث کم شدن رنگ لعاب X3 شده است.

اما از طرفی X3 دقیقا همان چیزی است که یک خوش سوار ایرانی می پسندد. خودرویی شاسی بلند که پا به پای سدان ها راه می رود و در کلاس خود قیمتی معقول داشته و نه تنها مزین به برند مورد اعتماد بی ام و است بلکه از خدمات پس از فروش گسترده ای نیز بهره مند است. مهندسی خودرو X3 از سطح بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که به لطف تجهیز این خودرو به لاستیک های مخصوص این خودرو نیازی به لاستیک زاپاس نداشته و می توانید تا ۲۰۰ کیلومتر برروی چرخ پنچر شده رانندگی کنید. خالی شدن فضای مورد نیاز برای لاستیک این امکان را مهیا ساخته که با انتقال باتری این خودرو به عقب از توزیع وزن ایده آل ۵۰ – ۵۰ بهره مند شود که برای خودرویی در این کلاس کم نظیر است.

اما اینگونه نیست که لکسوس هم کاملا دست خالی به میدان آمده باشد! تیم مهندسین لکسوس موفق شده اند تا با ایجاد تغییراتی در سطح مولکولی و با کمک فن آوری نانو رنگ این خودرو را با خاصیت ضد خش یا به اصطلاح نقاشان خودرو فنری تولید نمایند. هرچند این خصیصه بسیار خوب است اما طبیعتا موجب افزایش قیمت فوق العاده ای به هنگام نیاز به رنگ آمیزی خودرو خواهد شد. ولی در عوض با توجه به اینکه این خودرو از استقامت همیشگی تویوتا برخوردار است و با توجه به این که این خودرو در خیلی از موارد از قطعات راو۴ استفاده می کند در سایر زمینه ها نسبت به بی ام و مخارج بسیار کمتری دارد.

ولی در پایان اگر بخواهیم یک نتیجه بگیریم باید بگوییم که هرچند مطمئن هستیم که با هر بار دیدن لکسوس در خیابان چشمانمان به آن خیره خواهد شد و قلبمان به تپش خواهد افتاد و قطعاً هزینه های نگهداری لکسوس به مراتب کمتر از بی ام و است، ولی لذت رانندگی و ترکیب گیربکس مشهور بی ام و در کنار هیجان بوست فوق العاده توربوهای X3 به حدی بالاست که به ما این شجاعت را می دهد تا دست بی ام و را در وسط تشک به نشانه برنده این مبارزه بالا بیاوریم. هر چند ممکن است شما با فاکتورهایی دیگر برای خرید یک خودرو، نتیجه این رقابت را جز این رقم بزنید.

بی ام و X3 در حال حاضر توسط پرشیا خودرو با قیمتی در حدود 392 تا 413 میلیون تومان به فروش می رسد و لکسوس NX نیز در ازای پرداخت مبلغ 355 میلیون تومان توسط ایرتویا به مشتریان تحویل داده می شود هرچند هر دوی این خودرو با قیمت های متفاوتی در بازار آزاد و به صورت متفرقه و غیر گارانتی موجود است که به نظر نمی رسد این اختلاف قیمت به ریسک خرید این دو خودرو بدون ضمانت نمایندگان آنها بیارزد.

در انتها جا دارد از آقایان کاوه صاحب خودروی لکسوس NX و داریا فراتی دارنده خودروی بی ام و X3 جهت در اختیار قراردادن خودروهای خود کمال تشکر را داشته باشیم.

برای مشاهده مشخصات فنی این دو خودرو به صفحه بی ام و X3 و لکسوس NX200t مراجعه کنید.

مزیت های هر خودرو
لکسوس نسبت به NX بی ام و X3قیمت پایین تر، تعداد کمتر نمونه ها در خیابان، مخارج نگهداری پایین تر، طراحی زیباتر، بهره مندی از امکانات رفاهی بیشتر
بی ام و X3 نسبت به لکسوس NXمهندسی ناب آلمانی، برند جا افتاده تر، لذت رانندگی بسیار بیشتر، کیفیت خوب قطعات، افت کمتر قیمت به هنگام فروش

112 عکس

نظرات کاربران

96 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/1/21
خودرو بانك عزيز واقعا نا اميدم كردي با اين قضاوت و قياس. اخه اين دو تا چه ربطي به دارن . از همه لحاظ قابل مقايسه نيستن و خودتون هم ميدونيد X3 با اختلاف دو سر و گردن بالاتره. لكسوس ي خودروي فوق العاده كم جا و بيشتر بدرد خانوما ميخوره و از نظر طراحي به جرات ميتونم بگم اصلا گيرا و جذاب نيست و زود از چشم ميوفته فقط و فقط اين خودرو كم خرج تر و اكونومي تره
1395/1/21
عجب نظرات حکیمانه ای
1395/1/21
اخوی مجبوری جک بگی؟؟
1395/1/21
علی جان دو سروگردن!!!علی جان خودروییی که به درد خانومها میخوره!!! طراحیش گیرا نیست!!! علی جان یه خواهشی ازت دارم به جای نظر دادن راجبع لکسس و اذیت کردن خودت و اثبات هوش بالای خودرویت چرا کمی روی زندگیت افکارت و رفتارت کار نمیکنی تا هر چرت و پرتیو صرف گفتن اینکه منم هستم مطرح نکنی عزیزم. شما چه میفهمی لکسس چیه و اصلا از خو بی ام دبلیو هم اطلاع نداری چرا نمیرین از این سایت تا اونایی که میتونن میدونن بهتر نظر بدن شما برو راجبع تیبا نظر بده .به خدا امثال شما انرژی دیگران رو برای رفع توهماتتون هدر میدید
1395/1/21
خیلی دقیق و ریزبینانه بود...
واقعا ممنون
1395/1/21
به شما پیشنهاد میدم یه نگاه به مدل افسانه ای LFA با برچسب قیمت 375000 دلار بندازید! فکر نکنم هیچ مدلی از برند "ب ام و" حتی یک سوم این خودرو قیمت داشته باشه !
1395/1/21
ممنون از بررسی خوب شما
لکسوس تازه وارد این سگمنت برای رقابت شده و کاملا مشخصه که بی ام و در جایگاه به مراتب بالاتری قرار داره
البته NX هم با وجود اینکه تازه وارده اما در بازار های جهانی فروش خوبی داشته
به نظر من بی ام و به عنوان پرفروشترین خودرو ساز لوکس در سراسر دنیا بهترین خودرو های لوکس رو میسازه و حتی از مرسدس و ایودی هم یک سر و گردن بالاتره
1395/7/15
شما رو چه حسابی به ب ام و میگید پرفروشترین خودروساز لوکس ؟؟؟؟!!!!! من دست کم پنج ساله کارم سروکله زدن با اشخاصیه که از زندگیه مرفهی برخوردارند .... در خارج کشور شما هیچوقت همچین ادمایی رو نمیبینید که ب ام و سوار بشن ..... بنز .. رنج روور .. رر ... آیودی .. بنتلی .. لمبو و فراری برند هایی هستند که تو این عرصه خیلی پیشرفت داشتند که ب ام و جزوشون نیست ... لطفا از روی احساسات نظر ندید
1395/1/21
لکسوس خیلی سرتره
1395/1/21
خیلی مقایسه داغ و جذابی بود
عالی بود خودروبانک
به نظر من با وجود اینکه لکسوس از نظر ظاهری خیلی باحاله و اصلاً انگار سفینه ساخته ولی باز X3 بهتره، زیاد فروخته و تو بورس شده و از نظر موتوری هم قوی تره
ولی باید حواست باشه که موتورش به خرج نیفته و هزینه نگهداریش رو کنترل کنی
1395/1/21
((...و نه تنها مزین به برند مورد اعتماد بی ام و است بلکه از...))

والا تا جایی که ما میدونیم و آمار جهانی میگه, الان چندین ساله که قابل اعتماد ترین برند دنیا لکسوسه آقای نویسنده !

http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-vehicle-dependability-study-vds

1395/1/21
نویسنده مطلب بسیار متعصب نسبت به بی ام و هست و فقط به سمت بی ام و غش و ضعف نمود بشدت نگران حالش هستم . بی انصافی تا این حد در خصوص لکسوس ندیده بودم سایت های بسیار معتبری به مقایسه این دو خودرو پرداخته بودند و همگان لکسوس را برنده بی چون و چرا دانسته بودند برای دیدن فیلم به اپارات مراجعه شود. با خریدن بی ام و شما باید دار و ندار خود را صرف هزینه های سرسام اورش کنی اما لکسوس کم استهلاک بی هزینه و زیباتر و نرم تر و پر آپشن تر هست.
1395/1/21
حاج آقا
شدیداً با نظرتون مخالفم
به نظر من خیلی هم زیادی تحویلش گرفته. لکسوس NX به غیر از قیافه در حد X3 نیست. هندلینگ و لذت بی ام و رو اصلاً لکسوس نداره
بنده خودم لکسوس دارم که دارم میگم و دوست خودم هم سری 5 داره
اگه هزینه نگهداریش نبود و حوصله داشتم قطعاً بی ام و می خریدم ولی قبول دارم که بی ام و تو رقابت با لکسوس از نظر هندلینگ و موتور و گیربکس خیلی بهتره ولی سرویس هاش خیلی گرونه
1395/1/21
منم با حرف شما موافقم ، نویسنده کاملا داره یک طرفه قضاوت می کنه همین بس که یک عکس از نمای جلوی داشبورد لکسوس ننداخته ولی برای بی ام و چندین عکس ،
1395/1/21
شما يا خودتون يا اشناتون لكسوس دارين كه إينو ميگي لكسوس رقيب هست ولي در حد بنز و بي ام و نيست حتي Audi هم لازم عقب تره لطفا نظر الكي ندين
1395/1/22
حاجی آقا زارع
میشه اسم دوتا از سایت های بسیار معتبری!!!!!!!!!!! که لکسوسNX را برتر از X3 دونستن به ما هم معرفی کنی تا ما هم ببینیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چون هرجا من دیدم نتیجه کاملا به نفعX3 بوده!!
در تمام تست هایی که از NX دیدم وخوندم نتونسته در حد اندازه های X3 و ائودیQ5 ظاهر بشه!
1395/1/21
only BMW
1395/1/21
شک نکنید من لکسوس را انتهاب میکنم نگاه کنید RX350بعد از گذشت 7 سال هنوز تو خیابون بهش نگاه میکنن چه برسه به این NX من میخواااااااااااااام یدونه :| ♥
1395/1/21
علی آقا با حرفت مخالفم. البته X3 همونوطور که گفته شد با اختلاف کم، پیروز مسابقه است اما شک نکنید برادر بزرگ NX یعنی RX که بواقع RX همرده X3 است بخصوص از نظر ابعاد، این RX هست که پیروز خواهد شد.
1395/1/21
با عرض سلام ' به جای اینکه مقاله ها در مورد خودروهایی که اصلا در داخل ایران هستند .دوتا فیلم خوب از ماشین های پر حاشیه و بورس بگذارید
1395/1/21
عزیزم شما کجا زندگی می کنی ؟ ی سر بیرونو نگاه کن
1395/1/21
من چندتا مقایسه بین این دو رو که. تو یوتیوب دیدم میگفتن لکسس سواری نرم تر و افرود بهتری داره و مصرف سوخت کمتری داره اما موتور بی ام و قوی تره برین نگاه کنین
و چیز دیگه ای که هست موتور های بی ام و اصلا با بنزین ایران جور در نمیان سریع خرابشون میکنه
1395/1/21
برنده واقعی این رقابت جک اس 5 هست هم از لحاظ طراحی داخلی و هم بیرونی و هم لذت رانندگی هیچ کدوم حرفی برای گفتن ندارن جلوی اس 5 . همونطوری که نظر سنجی هم دیدین جک همذو پشت سر گذاشت و اول شد
1395/1/21
یه برند چینی در برابر بزرگ ترین برند های دنیا هیچ حرفی برای گفتن نداره حرفت خیییییییییییییییییییییلی مسخرس
واقعا جک بامزه ای بود .
1395/1/22
خودت فهمیدی چی گفتی؟
1399/4/7
فکر میکنم شما حالت خوب نیست
1395/1/21
تو ایران ، همه ی معادلات به هم میریزه ، جدا از این که این بررسی کاملا جانب ب ام و رو گرفته ، از نظر طراحی ، قیمت ، نرمی سواری ، هزینه ی نگهداری ، برنده بی برو برگرد لکسوس هستش
از نظر اعتبار هم تا اونجا که من اطلاع دارم الان لکسوس اول هستش
تازه موندم چرا تو عکسا ، از سگ دست ب ام و هم عکس هست ، ولی از داشبورد لکسوس دو تا عکس هم زحمت نکشیدن بگیرن !!!
ب ام و ، از نظر لذت رانندگی ، تکنولوژی ، و گیربکس ، واقعا معرکس ، ولی فلسفه ی این خودرو اصولا سواری خشکه ، که تو ایران با این جاده ها ...
1395/1/21
دقیقا گل گفتی =بررسی کاملا به نفع بی ام و انجام شده
1395/1/21
جالبه که bmw x3 ( مدل قبل فیس لیفت ) توی ویژه برنامه ی Top Gear The Worst Car In The History Of The World 2012 به عنوان یکی از بدترین خودرو های تاریخ bmw انتخاب میشه . نقل به مضمون : " رانندگیش خیلی خوب نیست . زیاد جادار نیست . ویژگی های آفرود خوبی نداره و مهمتر از همه تناسبات همه اشتباه هستند "
1395/1/22
دوست عزیز ذگه دقت کنی خوددم میگی تاپ گیر. یعنی کسایی کا دائم سوار پورشه و بنتلی و رنج رور هستپ و اونا از نظرشون ماشین خوب هست نه ما که تهش همیناس
1395/1/21
کسی که انقد هزینه میکنه و x3 میخره حتما خرج نگهداریشم میتونه بده پس زیاد نکته منفی به حساب نمیاد و صد البته لذت رانندگی که bmw داره لکسوس نداره و انتخاب من حتما x3 هست
1395/1/22
لایک داری داداش به خصوص که پرشیا خودرد تا ۲ سال کلیه هزینه هاش رو میده
1395/1/21
باسلام.منم بانظردوستان موافقم.اینکه ایکس۳ماشین خوبیه شکی نیس توش امابایدبامدلRX350لکسوس مقایسه میشد ک مطمئنا خیلی بی ام و به چالش کشیده میشد.دومین نکته اینکه اکثرنویسندگان خودروبانک بشدت روی بی ام و تعصب دارن واین واسه نوشتن مقاله اشتباهه.حتی اگ مرسدس بنزs600هم میاوردن که باx3مقایسه بشه بازم نویسنده رای رو به بی ام و میداد
1395/1/21
من باشم x3 رو انتخاب میکنم چون وقتی پشتشون نشستم هم فضای بزرگتری داشت هم صندلی هاش اون حالت ابتدایی رو نداشت و یک حالت طبی داشت
از نظر هیکل تو عکسم مشخصه معلومه x3 بزرگتره nx رو هرگز به کسایی که قدشون بلنده توصیه نمیکنم چون مثل x4 کلتون به سقف ماشین و مجبورین گردنتونو خم کنین از یک طرفی هم اگه میخواین یک ماشین تشریفاتی و لوکس که همه پز بدین و همیشه با کت وشلوار رفت امد میکنین x3 بهترینه ولی اگه یک ماشینی میخواین که هرروز تو عروسی با هاش بوق بزنین و شلوار جین و عینک افتابی چینی بزنین قدتون کوتاهه! باید بگم nx فوق العاست
1395/7/15
ههه کاملا برعکس گفتی !!! بنظرم ایکس سه خیلی زشته و اصلا کسی بهش نگاه هم نمیکنه چه برسه به اینکه بخوای پزشو بدی .. برا عروسی خوبه که یکم گلکاریش کنن این قیافه ضایعش پنهون بمونه .... اما لکسوس واقعا شیک و باکلاسه
1395/1/21
وقتی پای تعصب در میون باشه خب ........... بماند !
1395/1/21
دراین که هیچ کدومشون به گرد پای xc60 نمیرسن شکی نیست کاش با اونم مقایسش میکردن خودرو بانک کی شما بررسی یکی از ولوو های بازارو میزارین همش بی ام و همش لکسوس یه برند دیگه رو بررسی کنید ممنون میشم
1395/1/21
متاسفانه ظاهرا اینNX که تو تست بوده سیستم صوتی مارک لوینسون نداشته وگرنه معنی کیفیت صدا رو میفهمیدین...
1395/1/21
بیشتر شبیه نظرات شخصی یک فن ب ام و بود تا نقد !
1395/1/21
چرا بدون اطلاع حرف میزنید لکسوس بده؟
به نظر من برنده قطعی لکسوس هست
چون داره با یه کلاس بزرگتر تو بازار ایران رقابت میکنه
رقیبش bmw x1 هست نه x3
X1 تو مدل 2016باز هم به اندازه این آدم رو جذب قیافه خشنش نمیکنه
1395/1/22
شما مثل اینکه مطلب رو درست نخوندی و کاملا احساسی صحبت می کنی و هیچ‌وقت از ظاهر قضاوت نکن دقیقا مثل آدم ها که نباید از ظاهر قضاوت کرد
1395/1/22
کاملا درست میگی. تو فوتبال هر کی میخواد بگه من عمریه فوتبالیم میگه فقط لیورپول . حالا اون تیم عهد دقیانوس خوب بوده بماند . هر کی هم میخواد برا ماشین تپل بیاد میگه ماشین فقط المانی. این با ایکس یک با هم میرن اما ایکس یک ماشین خانومی وتنگ وکوچیکه وکلا اشغاله . ایکس 3 هم خشک و پر خرج و دلهره اور از نظر خرابیه کلا باید پول لارج باشی سردردی پول نداشته باشی بری از این سرطانا بخری یا تیتیش مامانی نازشا بکشی و رانندگی کنی که از نظر مالی ادم به رپ رپ نیفته .
1395/1/21
سلام ، من يك انتقاد دارم ، خودرو بانك عزيز ، بعضى از دوستان افكار غلطى نسبت به خودرو سازى بزرگ بى ام دبليو دارند ، در بزرگى اين شركت حرفى نيست اما لكسوس كه خودروهاى لوكس شركت تويوتاى ژاپن هستش ، يكى از زير مجموعه پروفروش ترين شركت دنيا ( تويوتا) وسومين شركت بزرگه جهانه و ماشين هاى لوكسش حرف نداره ، تصور ما نسبت به كشوره ژاپنه نه تويوتا ، ما فكر مى كنيم چون المان از لحاظ خودرو سازى بزرگتره و خودرو ساز هاى لوكسى مانند پورشه داره بى ام دبليو هم يك المانى تمام عياره، درسته برخى از خودرو هاى بى ام دبليو خيلى لوكس و رقيب هاي بزرگى دارند مانند i8 اما همه خودرو هاى بى ام دبليو مثل i8 نيستند، اما همونطور كه گفتم مردم به المانى بودن و بى ام دبليو بودن اين خودرو نگاه مى كنند ولى نظريه من قرق داره و من لكسوس رو برنده ى اين رقابت مى دونم ونگاهى به اسيايى بودنش نمى كنم ، از لحاظ شتاب خودروهاى بى ام دبليو حرف ندارند ولى از لحاظ اپشن ، قطعات با دوام ، كم صدا بودن كابين ، جذب خوب سيستم تعليق ، طراحى فوق العاده ، دو طراحى زيبا خروجى اگزوز، طراحى زيباى داشبورد ، فضاى فوق العاده پا و سر ، ارزانى نسبت به رقيب هايش و غيره از نظر من لكسوس NX خودروى بهتريه
متشكرم
1395/1/21
برای هزار و یکمین بار....
هر ماشین محصولی یگانه هست و نمیشه بر اساس کمپانی نظر داد
اینکه BMW تو لذت رانندگی و هندلینگ باتجربه و ماهر هست شکی نداره ولی لکسوس هم حریف بی دست و پایی نیست.من طراحی داخلی لکسوس رو بیشتر میپسندم, طراحی داخلی BMW خیلی تکراری شده.
با اینکه عاشق BMW هستم ولی تجربه لکسوس GS یکی از دوستانم باعث شده از لکسوس با احترام یاد کنم
1395/1/21
هر جوری حساب میکنم نمیتونم لکسوس رو برنده این رقابت حساب نکنم.طراحی داخل و خارجش واقعا چشم نوازه مخصوصا اون ساعت آنالوگ
1395/1/21
راستش ٢ ماهي هست كه منتظر اين مقايسه بودم(از عكس منتشر شده توسط بعضي پيج ها) دقيقا زماني بود كه مي خواستم يه ماشين كراس اوور صفربگيرم و بين اين ٢تا مونده بودم. من تجربه سواري x3 رو داشتم ولي از nx هيچي نمي دونستم. اما باز رفتم nx ثبت نام كردم.
حالا تو اين دو ماه كه منتظر بودم يه nx قسمت شد سوار شم. در مقايسه با بي ام و:
سواري به شدت نرم تر داره. كيفيتش خيلي بالا تره. كلا يه حس خيلي بهتري مي داد انگار يه سرو گردن بهتر بود. قدرتشم با اينكه در حده x3 نيست و يكم كمتره اما خيلي قابل قبوله. طوري كه باهاش c200 رو گرفتيم. تنها ايرادي كه داشت فضاي كوچيك كابين بود. طوري كه واسه من كه قدم ١٩١ عقبش طاقت فرسا بود.
خلاصه اينكه من به انتخابم ايمان آوردم. مقايستونم خيلي خيلي متعصبانه بود و خيلي چيزا به اشتباه گفته شد.
1395/1/22
خودرو بانک به BMW تعصب داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟ این چه حرفیه ! حتما مجله ماشین و همه سایت های خارجی هم به BMW تعصب دارن!!!
آقای محترم میشه اسم یه سایت داخلی یا خارجی را نام ببرید که این مقایسه را انجام داده باشه و در آخر نگفته باشه BMW بهتره!!!!!
1395/1/22
با سلام خدمت همه ی دوستان
من تقریبا با نظر علیرضا موافقم و باید خدمتون عرض کنم که خودم حدود چند ماهی هست که برای خرید بین برند لکسوس و بی ام و درگیر بودم و از همون اول هم تصمیم گرفتم که تحقیقاتمو در مورد nx200t , x3 رو افزایش بدم و بعد از کامل کردن تحقیقاتم و بدون هیچگونه تردیدی یکی از این دو مورد رو انتخاب کنم .
با این وجود مشابه ی ,مقایسه ای را که الان خودرو بانک توی سایت ارائه داده رو چند ماهه پیش توی سایت های دیگه دیدم و بررسی های جداگانه ای هم توسط کارشناسای متعددی داشته و لازم بذکره و خیلی هم مهمه که برای انتخاب تعصبی تصمیم نگیرید و بر اساس پولی که میخواید هزینه کنید و نیاز و انتظاری که از یه ماشین رو دارید , خریدتونو انجام بدید تا به دردسر نیافتید. اگه واقعا دنبال یه SUV نرم راحت و کم استهلاک هستید و بابت پولی که میدبید از امکانات و آپشن های بیشتری برخوردار باشید, لکسوس ان ایکس انتخاب خوبیه و از همون اول که سوارش میشین نرمی و راحتی رو قبل از استارت خودرو متوجه میشید و در مقایسه با x3 دارای آپشن های بیشتری هست و قیمتشم بر اساس امکانات ارائه شده دارای تنوع قیمتیه قابل قبولی هست و برند لکسوس هم تونسته خودشو به رقبایی همچون بنز و بی ام و آئودی برسونه و حرفی برای گفتن داشته باشه و مشتری های زیادی رو جذب خودش کنه و البته به نظر شخصی بنده بیشترین قیمتی که برای nx200t میشه در نظر گرفت و به راحتی براش پول داد و یه فول آپشنشو سوار شد قیمتی معادل 340 تومنه که باعث میشه بیشترین مشتری رو به خودش جذب کنه .
اما در مورد x3 باید اینو بگم که بر اساس نوع طراحی موتورو قدرت 245 اسب بخارش و گیریبکش 8 دندش هیجان رانندگی و لذتی رو بهت میده که لکسوس این هیجان رو نداره و همین باعث میشه که هزینه های نگهداری بی ام و و استهلاکش بیشتر باشه و تمام کسانی که بی ام و رو دوست دارن وترجیح اولشون برند و لذت رانندگیش هست و اونو به خشک بودنش ترجیح میدن و هزینه های اون هم اصلا براشون مهم نیست و مهم تر ار اون اینه که اونا به عبارتی پول عشقشو میدن و براشم هزینه میکنن و اما با وجود امکانات رفاهی کمی که نسبت به لکسوس ان ایکس داره , قیمتش کمی بیشتر از امکاناتشه و میشه گفت اینجا لکسوس به صرفه تره , چون به واقع از نگاه بیرون یه SUV میبینی و وقتی سوارش میشی و رانندگی میکنی احساس میکنی سوار یه سدان شدی و نرمی و راحتیش باعث میشه که بیشتر از رانندگی کردن باهاش لذت ببری.
با وجود اینکه مشخصات فنی x3 رو میشه تو کلاس های دیگه بی ام و مثه 528i و 428i و X4 28i با قیمت های مختلف دید و برای خرید یه بی ام و لذت رانندگی رو میشه توی این 4 کلاس به طور یکسان و با آپشن ها و انتظارات مختلف دید و با پایه های قیمتی متنوع و بر اساس سلیقه میشه انتخاب کرد و به برند دلخواهت با یه کلاس خاص و مورد انتظارت برسی و لازم بذکر هست که حتی نرمی و آپشن های لکسوس ان ایکس رو هیچکدام از این 4کلاس بی ام و با مشخصات فنی مشابه با لکسوس ندارند.
و در مقابل هم لکسوس های جدید سدان مثل GS25 و IS250 و ES25 و nx200t با پایه های قیمتی و مشخصات فنی متفاوت وجود داره که طرفدارای خودشو داره و نرمی و استهلاک کمتر و امکانات رفاهی بیشتر باعث شده که قیمتاشون با بی ام و های هم رده رقابت کنن .

حرف آخرم که کلا همانند گفته هام نظر شخصی بنده بر اساس تحقیقات و نوع سلیقه ام هست , باید عرض کنم که :
بین لکسوس nx200tf و بی ام و x3 انتخاب معقولانه و غیر تعصبی و احساسی با در نظر گرفتن تمامی جوانب میشه گفت nx200tf انتخاب من میتونه باشه و اگه خواستم سراغ خودروهای موجود بازار برم , بدون تردید x4 28i رو به لکسوس nx200tf ترجیح میدم
1395/1/21
"تعداد کمتر نمونه ها در خیابان" جزء مزایا حساب میشه!


خودرو بانک ناامیدم کردی!
1395/7/15
اتفاقا بنظر من خیلی مهمه
1395/1/21
با عرض سلام
من فکر میکنم هدف و قصد این مقاله به درد نخور بودن لکسوس رو نشون بدن ، من هیچکدومش رو تست نکردم ولی فکر نمیکنم لکسوس به این بدی که توی مقاله گفته شد باشه.
در هر صورت از نقد و بررسی تون ممنونم.
1395/1/22
من نمی فهمم چرا انقدر جوگیر میشن مردم. چون کی میاد میگه نویسنه جانب داری کرده همه هم همینو میگن. اتفاقا من که برخلاف اکثر دوستان کل کل مقاله رو خوندم به نظرم زیادی هم حال داده به لکسوس
شما نتظار داری ماشینی که ۱۰۰ تا گرون تره بیاد بدتر هم باشه؟
این خرج کمتر بودن و آپشن و اینام که میگید و که همشو تو مقاله گفته که!!!
1395/1/22
درود بر لکسوس
1395/1/22
چرا تصاویر به این خوبی رو سیاه و سفید نمایش دادید واقعا توی ذوق میزنه
1395/1/22
آره واقعا
1395/1/22
الان خیلی با این سبک عکسبرداریتون حال میکنین؟!
از بس رنگ و رو رفتست عکسا که آدم نفس میگیره!
1395/1/22
خودروبانک شما جدی نگیر. نصف اینایی که میان میگن بی ام و بده لکسوس خوبه گرونترین ماشینی که سوار شدن اتوبوس شرکت واحده!!
وقتی طرف میاد میگه برنده این مقایسه جک اس ۵ هست چی بگم دیگه؟؟؟؟
1395/1/22
یا من درست نخوندم مقاله رو یا شما ... تمام این مقاله داره میگه لکسوس زیبا تره. حتی خیلی شیک برگشته گفته ب ام و زشته!!! ففط گفته لکسوس سواریش بدتره از بی ام و که مگه کسی منکر این هسد؟؟؟
1395/1/22
از کی تا حالاتعداد کمتر نمونه ها در خیابان، شده جزو مزیت
شاید ماشین کمیاب خوب باشه اما ربطی به مزیت نداره
1395/1/22
وقتی یه ماشین کم باشه بیشتر به چش میاد. الآن همین هیما اس ۷ رو ببین ۱۰ دونه ول دادن تو شهر تا رد میشه از کنارت فکر می کنی چه چیزیه رد شد. اینایی هم که میرن انقدر پول ماشین میدن دلشون میخواد دیده بشن واسه همین کم بودنش به نفعشونه. رو پاخور ماشین هم تاثیر داره
1395/1/22
اتفاقا تعداد بیشتر در خیابان ها جزو مزایا حساب میشه
البته که خودرو تک خیلی خوبه
ولی هرچه خودرو بیشتر تو خیابون ها باشه از یک مدل معلومه خودروی خوبیه که همه دارن ولی اگه تک باشه دو علت داره یا خیلی گرونه یا اصلا به درد نمی‌خوره
1395/1/22
با سلام خدمت دوستان.
هر کس ی نظری داره و ما هم نظر هارو خوندیم ولی خودرو بانک هم خدایی داره در مورد لکسوس بی انصافی میکنه.
درسته جنس داخلی بدنش پایین تر از بی ام و هستش اما نه اونقدر که بخواد نظر خریدار رو عوض کنه .
1395/1/23
با سلام
سایت خودروبانک باید بگم من خودم طرفدار سرسخت بی ام و هستم اما قبول ندارم کیفیت لکسوس پایین تر از بی ام و باشه چه در داخل چه در بیرون چون توی رده بندی های چند ساله لکسوس با کیفیت ترین برند خودرویی شده اما چیزی از ارزش بی ام و کم نمیشه چون شرکت بی ام و میدونه به مشتریانش چی ارائه بده درکل مقایسه جالی بود
باتشکر فراوان
1395/1/23
سلام

در مورد نحوه نگارش نام BMW به فارسی پیشنهادی داشتم ، البته اگر درست باشد ....

BMW در زبان آلمانی (ب ام و) خوانده می شود.
BMW در زبان انگلیسی ( بی ام دبلیو) خوانده می شود.

و تلفظ ( بی ام و ) ترکیبی غلط از این دو است.
1395/2/5
حالا کی گفته انگلیسیش درسته!!!اگه به مبنای تلفظ صحیح است تنها تلفظ المانی درسته اگه نه که همونجور که انگلیسیا تلفظ خودشونو دارن ما هم بی ام و تلفظ میکنیم
1395/1/23
من هر دو رو داشتم،سوارى،شتاب ،هندلينگ و تعادل x3 در سرعت هاى بالا قابل مقايسه با nx نيست
1395/1/24
هردو عالین حرف ندارن .هرکی داره مبارکش باشه
1395/1/24
با سلام تشکر از مقایستون عالی بود.در این که بی ام و سره از لکسوس که شکی نیست.لکسوس جلو کره ای ها لوکسه جلوصنعت آلمان هیچی نیست.من خودم تربه سواری nx200 رو داشتم ماشین خوب و زیبا واقعا عالیه موتورشم شتابش خوبه یعنی از پسه ازرا و ماکسیما و اینجور ماشینا یه 6 سیلندر به راحتی بر میاد.ولی بی ام و x3 28i رو دیدم که شتاب و سرعت هیچ کدوم از نمونه هایه لکسوس شاسی بلند تو ایران نمیتونن باهاش رقابت کنند.چه nx200t.nx300h .rx350.lx570 اینا همه جلویه کوچکترین عضو خانواده x یعنی x1 28i به زانو در میان.مهندسی ناب آلمانی یعنی این
1395/1/25
درسته كه بى ام و از لكسوس بهتره اما تو اين مقاله واقعا در حق لكسوس بى انصافى شده يه جورى توصيفش كرده كه هر كى ندونه فكر كنه اشغال به تمام معناست من سوار ان ايكس شدم واقعا كيفيت أدوات داخلى عاليه مثلا تو اين مقاله گفته سيستم صوتى خوب نيست ولى سيستم مارك لوينسون يكى از بهترين ها تو دنياست اينجورى كه به لكسوس گير بيخود داده به بى ام و هم ميتونست ايراد بگيره واقعا واسه خودرو بانك متأسفم اعتمادم به اين سايت واقعا كم شد
1395/8/26
دوست عزيز نكفته كه بده، در مقايسه با x3 كفته كيفيتش بايينه، خوب بخونيد قضاوفت عجولانه نكنيد.
1395/1/28
من عاشق اگزوز مدل خودرو بانک ( جدیداً به این نوع اگزوز ها طرح خودرو بانک میگن ) دوتاشونم ، اون استیلش آبکاری ویژه ای داره و با نانو پوشیده شده .
1395/1/30
چرا دقیقا؟ چرا به این اسم معروف شده؟
1395/1/29
مقالتون خوبه خيلى عالى بود
1395/2/3
طراحی داخل و بیرون بی ام و با اصالته و هیچ وقت تکراری نمی شه و خسته نمی کنه آدمو ولی ظاهر ان ایکس بعد یه مدت خیلی معمولی و تکراری میشه. همین الانشم از پشت شبیه سانتافه س و خیلی جذاب نیست. اما داخلش خوبه. عیبتی که اتاق بی ام و داره به نظر من اینکه که از پلاستیک استفاده کرده ولی لکسوس از چرم! اما هر دوتاشونم شهرین و نمیشه ازشون کار کشید و لذت برد تو طبیعت.
من نظرم اینه که وقتی نمی تونی از این شاسی بلندت تو کوه و بیابون خوب استفاده کنی خب چرا باید اصن شاسی بلند شهری بخری؟ این دوتا بدرد وضعیت های طبیعتی نمی خورن ضمن اینکه راحتی سدان ها رو هم ندارن. پس سدان ها ارزش خرید بالاتری دارن نسبت به اینا.
بنظر من ان ایکس گونه بهبود یافته سانتافه س
بی ام و هم درسته با اصالته ولی دیگه داره خیلی اتاقاشو تکراری می زنه تقریبا همه مدل های بی ام و اتاقاشون خیلی شبیه همه و خلاقت کمی توش پیداس
با همه این توضیحات من بین این دو تا یکی رو بخوام انتخاب کنم بی ام و رو به خاطر طراحی با اصالته ش انتخاب می کنم.
1395/2/19
خودرو بانک مرعوب نام و نشان بی ام دبلیو شده و در مورد لکسس بی انصافی مشهودی کرده
1395/4/21
دوست عزیز این نظر خود نویسنده راجع به این دو ماشین بوده
در آخر هم گفتن که هرکس باتوجه به فاکتور های دلخواه خودش شاید نظرش باهاشون یکی باشه یا اینکه ان ایکس رو انتخاب کنه
1395/2/27
به نظر من bmw با اصالت تر و امن تر و قدرتی تره!
لکسوس طراحی مدرن تر و منحصر بفرد تری داره

ولی فعلا باید بین باردو و آریسان بچرخم!
1395/2/29
به هیچ عنوان ب ام و بهتر نیس اولا قیمتش که ایکس تری 2015 صفرخشک 376 و مدل 2016 حدود 414 و ایکس فور هم با حدود 20 الی 30 ملیون گرونتره و ان ایکس با اینکه امکانات فوق العاده ای مثل شارژ وایرلس هفت کلید 4 رادار 5 دوربین داره قیمتش 329 هست و کیفیت و هرینه نگهداریش به مراتب خیلی بهتره
1395/3/14
kheyli yek tarafe ghezavat kardid va BMW ra khryli behtar neshun dadid hichvaght jomleye shahrebazie BMW ro faramush nakonid ke cheragh haye check mashin mesle noghlo nabat roshan mishan va hamishe kharjhaye alakio bikhod ru daste adam mizaran. BMW rasman bade 10000ta mashin nis dg pull atish zane va be kharjhaye bikhod miofte ino az tamame namayeshgahia ham beporsid behetun migan va serihaye BMW hamishe khoshkbudane khodeshuno neshun midan hata tu serihaye jadidesh
1395/3/19
وقتش نشده که bmw یک تغییری به این صفحه کیلومترش بده عین صفحه کیلومتر سمند می مونه !
1395/10/5
آفرين واقعا همينطوره
ولي انتخاب ما لكسسNX
1395/3/31
هر دو ماشين خوبين،ولى از لحاظ رانندگى اسپرت(شتاب،امنيت و حس خوب در سرعت هاى بالا،و هندلينگ بي ام و واقعا يك سر و گردن سرتره،من هر دو رو داشتم،
1395/4/6
من هردوشونو سوار شدم واقعا nx در مقابل x3 حرفی برای گفتن نداره چه از لحاظ شتاب سواری هندلینگ لذت رانندگی بی ام و خیلی سرتره و واقعا اگر کسی بین این دوتا ماشین یکی رو میخواد انتخاب کنه اصلا گول ظاهر nx رو نخوره. چون واقعا بی ام و و مهندسی ناب آلمانی حرف اول رو میزنه.
1395/4/6
کسی nx رو میخره که فقط ظاهر براش مهمه و شتاب هندلینگ عالی رو نمیخواد ولی بنظرم ایکس تری از همه لحاظ سر تره به قول معروف آنچه خوبان همه دارند او یکجا همه را دارد!😉
1395/4/10
والا من الان دوماهه X3 گرفتم حرف نداره محشره تو اتوبان هم با یکی از همین NX ها رنگش سفید بود کرس بستم تقریبا نزدیک هم بودیم یه نظر من شتب لکسوس یه خرده از X3 بیشتره
1395/4/21
با سلام
امکان تغییر بوست توربو ان ایکس وجود داره ؟! و میشه که اسب بخار بیشتر و شتاب بهتری به مراتب بیشتر از ایکس 3 گرفت؟
هزینه اینکار چه حدودیه چون اگه این هزینه برابر اون 50 میلیون تفاوت قیمتیشون باشه که دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه
1395/10/3
آقا خدایی کاری ندارم، ولی ب ام و یه چیز دیگه اس! لکسوس خدایی خوشگله، اصلا تکه. تو خیابون با هیچ ماشینی اشتباه گرفته نمیشه. ولی ب ام و لعنتی خیلی خوبه. نه که لکسوس بد باشه، نه، ب ام و دیگه خییییلی خوبه.
1395/11/6
اسم و برند بی ام و که میاد حدقل ۱۰۰ میلیون ورودیش بالاتره...... اونم بخاطر محبوبیتشه ...درضمن تو مقاله یکی از مزایایx3 رو ننوشت اونم دخترپسند بودنشه خخخ
1395/11/24
دوستان توجه داشته باشن كه ژاپن مهندس نداره و فقط ميتوانند تا حدودي مهندسي معكوس انجام بدن نه مثل المان كه مهندس مادر داره از صد اختراع جهان هشتادو پنج تاشو المانيا كردن
1395/12/13
سلام.من خیلی lexus nx رو دوست داشتم .واقعا رانندگی باهاش جذابه . باهاش رانندگی کنید
1395/12/17
سلام من ۲ ماهه x3 مدل ۲۰۱۶ فول خریدم قبلا لکسوس rx350داشتم تجربه رانندگی با nx رو ندارم اما باید بگم x3 شتاب و هندلینگ خیلی بهتر از لکسوس داره اما خداییش لکسوس نرم تر بود کمک های x3خشکه که البته درکلاس برند اسپورت bmw خیلی دوراز انتظار نیست
1396/3/10
بی ام و با سابقه بیش از یک قرن تونسته ایکس 3 رو بسازه لکسوس با سابقه کمتر از هفتاد سال تونسته ان ایکس رو بسازه از وقتی بچه بودیم به ما گفتن بی ام و و بنز خوبه ولی اینو نگفتن که دنیا در حال پیشرفته اگه این سابقه بی ام و تو لکسوس بود الان ماشین های نا مرئی رو ساخته بود اما دوست داران بی ام و نمی تونن قبول کنن که خودروای در حد بی ام و وجود داره و اولین بهانه دوستداران بی ام و بحث شتاب است مگه تو انتخاب خودرو فقط شتاب و هندلینگ مهمه؟اگه شتاب مهم باشه خب پراید بهترین گزینس.بعضیا میگن به ظاهر و اسباب بازی های لکسوس توجه نکنین پس شما بگین به چه چیز خودرو باید توجه کرد؟آیا به خاطر اینکه بی ام و است هیچ مشکلی نداره؟داخل بی ام و از پلاستیک استفاده شده داخل لکسوس از چرم بعضیا میگن:بی ام و است پلاستیک درجه یک هست .پیشرفت شرکت بی ام و نسبت به لکسوس کند هست وای تا 10 سال دیگه لکسوس بازار جهانی رو به دست میگیره.
1396/7/8
یعنی از پیکان بالاترن؟
1398/12/4
من می گویم لکسوس آن ایکس 200 بهتر از بی ام و ایکس 3 است
1399/4/7
صد در صد لکسوس از x3 بهتره شما اگه یکم تحقیق کنید میفهمید که در حال حاضر لکسوس از ماشین های هم قیمتش خیلی بهتره چه از لحاض آپشن ها چه از لحاض امنیت و چه از لحاض کیفیت و .....
1400/6/28
نویسنده غیر محترم انقدر روی برند ب ام و تعصب داری که لکسوس را اینجوری تخریب کردی چطور جرات میکنی لکسوس را تخریب کنی لکسوسی که این همه طرفدار داره و این همه افتخار کسب کرده من طرفدار پر و پا قرص خودروبانک هستم و به نظرم هیچ کسی مثل آقای امین امیری فر مقاله نمینویسه آقای امین امیری فر بهترین نویسنده خودروبانک هستند