موضوعات داغ

اولین تجربه رانندگی با چانگان CS35 مونتاژی سایپا

27 اردیبهشت 1395

عکس: محمد حسن رزاقی

نوشته: آراد فلاح

خداوند را سپاس که این روزها بازار خودرو کشورمان در حال تکمیل شدن است، هرچند انتظارات اولیه بر آن بود که پس از رفع تدریجی تحریم ها، شاهد بهبود کیفیت خودروهای تولیدی به لطف حذف قطعات تقلبی چینی از خطوط تولید باشیم، اما در عمل اینگونه نشد و حالا شاهد تمام چینی شدن خودروهای تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور هستیم که البته به افزایش تنوع و تکمیل گستره بازار منجر شده است.

سایپا پس از لبخند بر روی مدل های برلیانس و چشیدن طعم تلخ شکست از واردات خودروهای چینی (نظیر برلیانس V5)، حالا همزمان با رایزنی با کیا و سیتروئن و مونتاژ دو مدل از برلیانس، برای تولید مدل کراس اوور CS35 نیز چراغ سبز نشان داده و اولین نیمچه شاسی بلند خود را از میان محصولات چینی راهی خط تولید کرده است.

در اواخر هفته گذشته، گروهی از خبرنگاران به میزبانی سایپا به کاشان رفته بودند تا برای نخستین بار ضمن بازدید از خطوط تولید چانگان، سواری CS35 مونتاژی را تجربه کنند. خودرویی که می تواند حداقل در بازار داخلی، رقبای خود را تار و مار کند.

طراحی ظاهری

طراحی بدنه مهمترین عامل برای جلب نظر مثبت خریداران است و طراحی خوب می تواند حتی یک خودرو بد را به محصولی پر فروش و خواستنی مبدل کند، چانگان CS35 در اولین نگاه می تواند بسیار جذاب و خواستنی باشد، چرا که چینی ها به خوبی به تاثیر طراحی قدرتمند بدنه آگاهند و ظاهراً با همکاری ایتالیایی ها نسبت به ترسیم خطوط بدنه این مدل اقدام کرده اند.

چانگان CS35 نه تنها یک شاسی بلند تمام عیار نیست، بلکه کراس اوور بزرگی هم به حساب نمی آید و تنها با 4.1 متر طول، 1.8 متر عرض و 1.6 متر ارتفاع، در حد و اندازه یک خودرو کلاس C با ارتفاع بیشتر از سطح زمین، ظاهر می شود.

خطوط نرم و روان و هماهنگ باعث شده تا جذابیت طراحی چانگان CS35 از تمام زوایا بسیار ملموس باشد، در نمای روبرو اثر چندانی از خشونت مرسوم در چهره خودروهای اصطلاحاً شاسی بلند دیده نمی شود، اما قدرت قلم ایتالیایی ها در چهره پردازی نمای جانبی و عقب کاملاً ملموس است، جایی که نمی توان هیچ ایراد خاصی را به تجزیه و ترکیب طراحی CS35 وارد دانست و باید نمره کامل را به این خودرو اعطا کرد.

فضای داخلی

یکی از موراد مورد تاکید سایپا، کسب رتبه نهم چانگان CS35 در آمار فروش خودروهای SUV در بازار داخلی چین است، البته واقعیت این است که 9 نمی تواند چندان هم رتبه خارق العاده ای باشد، به خصوص در بازاری که مدل های هاوال اصولاً جزو پنج رده نخست قرار می گیرند و قرار است در کشورمان نیز عرضه شوند. با این حال چانگان یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و به کیفیت بالای محصولاتش می بالد، اما اوضاع در عمل چگونه است؟

طراحی و فضا سازی داخلی، بسیار خوب انجام شده، هرچند شمای کلی داشبورد تا حدی نزدیک به خودروهای فورد به نظر می رسد و این مورد البته می تواند ماحصل همکاری بلند مدت چانگان و فورد در بازار داخلی چین باشد که به صورت جوینت ونچر انجام می شود.

با این وجود ظاهراً مهندسان چینی در زمان کپی برداری از روی خودروهای فورد، توجه چندانی به کیفیت متریال داخلی نداشته اند، چرا که کیفیت پلاستیک به کار رفته در حد و اندازه خودرویی چون فورد نیست و مانند بسیاری خودروهای چینی دیگر، کمی خشک، ضعیف و شکننده احساس می شود.

همانطور که پیشتر گفته شد، چانگان CS35 خودرو چندان بزرگی نیست و اگر نیاز به خودرویی خانوادگی برای سفرهای خارج شهری دارید، بهتر است به سراغ رقبای بزرگتری همچون لیفان X60 یا ام وی ام X33 بروید، اما چانگان با ابعاد کوچکتر خود، خودرو شهری تری به حساب می آید و برای 4 سرنشین فضای کافی و نسبتاً راحتی را ارائه می دهد.

مشخصات فنی

چینی ها برخلاف بسیاری از مردم جهان علاقه خاصی به خودروهای کم مصرف و اقتصادی دارند و حتی بسیاری خودروهای لوکس و خارجی را نیز از تیپ های پایه (از نظر مشخصات فنی) سفارش می دهند. با چینن بازاری عجیب نیست که اکثر خودروهای چینی وارد شده به بازار کشورمان در چند سال اخیر 1.5 یا 1.6 لیتری هستند و چانگان CS35 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هرچند که به عقیده بسیاری، موتور 1.6 لیتری در مقایسه با وزن 1270 کیلوگرمی خودرو، کارایی چندانی ندارد اما طبق ادعای چانگان، این موتور حداقل نسبت به موتور شناخته شده پژو (TU5) نسبت قدرت به حجم بالاتری را ارائه می دهد و یارای تولید 125 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور را دارد. این نیرو توسط یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی راهی چرخ های جلو می شود و سیستم ترمز نیز در هر چهارچرخ به صورت دیسکی و مجهز به ABS و EBD است.

فرمان از کمک برقی برخودار است اما چانگان CS35 از نظر سیستم تعلیق خودرو چندان کاملی نیست و در محور عقب به فنربندی غیر مستقل مجهز است. همچنین از نظر ایمنی این خودرو توانسته 4 ستاره C-NCAP را دریافت کند و در داخل خودرو 4 کیسه هوا نیز قرار داده شده است.

شتاب صفر تا صد مدل اتوماتیک در حدود 14 ثانیه اعلام شده است که طبیعتاً رقم جالبی نیست، اما این احتمال وجود دارد که شتاب گیری مدل دستی اندکی بهتر باشد و بتواند رضایت نسبی مالکین را تامین کند.

سایپا مصرف سوخت این مدل را در سیکل ترکیبی در حدود 7 لیتر اعلام کرده است که البته به نظر رقمی رسمی و در شرایط ایده آل است، چرا که با توجه به ارتفاع تهران و شرایط بنزین کشورمان، باید آزمون مصرف سوخت در شرایط جاده ای ایران انجام شود و در بسیاری موارد چنین اعدادی در تبلیغات و کاتالوگ های رسمی منتشر نمی شوند.

تجربه رانندگی

خودروهای کراس اوور در واقع میانگینی از سواری یک خودرو سواری معمولی و شاسی بلند را ارائه می دهند، شاید در نگاه اول ترکیب چهره جذاب یک خودرو خارج جاده ای در کنار قابلیت استفاده روزمره خودروهای شهری، جذاب و خواستنی جلوه کند، اما واقعیت این است که راه حل های میانگین معمولاً نتایج میانگینی را به همراه دارند، بدین معنا که با خرید یک خودرو کراس اوور در نهایت شما نه کیفیت سواری و هندلینگ یک سدان خانوادگی را دریافت می کند و نه قابلیت های خارج از جاده ای و عملکرد ویژه یک خودرو SUV را! بنابراین از دیدگاه علاقه مندان دوآتشه دنیای خودرو، کراس اوور ها اصولاً خودروهای کاملی نیستند و به جز در برخی موارد که از سامانه های تنظیم ارتفاع، فنربندی متغیر، موتورهای قدرتمند و سیستم چهارچرخ متحرک بهره می برند، نمی توانند نظر مثبت عشاق رانندگی را جلب کنند.

به هرحال یک کراس اوور چینی 1.6 لیتری دیفرانسیل جلو، قطعاً بر روی کاغذ خودرو خارق العاده ای به حساب نمی آید و نباید توقع چندانی از عملکرد یا کیفیت سواری آن داشته باشید، در اولین ثانیه ها پس از آغاز حرکت، متوجه تاخیر محسوس گیربکس در انتقال نیرو خواهید شد، بر روی حالت تیپ ترونیک، وضعیت به مراتب بدتر هم می شود، گویی که گیربکس تنها دستور تعویض دنده را به زبان چینی دریافت می کند و چند لحظه طولانی زمان لازم است تا درخواست راننده را به زبان خودش ترجمه کند.

از آنجا که ظاهراً سایپا برنامه چندان جدی برای عرضه مدل گیربکس دستی ندارد، شاهد حضور این خودرو در روز آزمایش نبودیم، بنابراین نمی توان بررسی ای در خصوص این مدل ارائه داد. به هرحال چانگان CS35 در شتاب گیری چندان درخشان ظاهر نمی شود و در تعویض دنده هم کمی بیش از حد انتظار تعلل دارد، بر روی پیست شرایط تقریباً قابل تحمل است اما اگر در مسیرهای کوهستانی تردد می کنید و به مسافرت خانوادگی با بار و مسافر می روید، شاید از عملکرد این چانگان از نظر شتاب و کشش و هماهنگی موتور و گیربکس، تا حدی مایوس شوید.

به پیچ می رسیم، جایی که می تواند سنگ محکی برای مهندسی شاسی و تعلیق چانگان باشد، خودروهای کراس اوور عموماً از هندلینگ چندان جالبی برخودار نیستند، اما مهندسان چانگان توانسته اند حد تعادل خوبی بین سواری راحت و هندلینگ را انتخاب کنند و از این حیث CS35 قابل قبول و پذیرفتنی ظاهر می شود.

هرچند در صورت اصرار بر سریع طی کردن پیچ، شاهد کم فرمانی محسوس خودرو خواهید بود که البته از بیش فرمانی شدید به مراتب بهتر و قابل کنترل تر است.

چانگان CS35 همچنین مانند اکثر خودروهای چینی دیگر، از نظر ترمز نسبتاً قدرتمند و قابل قبول ظاهر می شود و حتی پس از زدن چند دور تند و سریع، افت محسوسی در عملکرد ترمزها رخ نمی دهد. با این حساب می توان گفت که به غیر از مشکل ملموس گیربکس، ایراد فنی چندان آزار دهنده ای در خصوص CS35 به چشم نمی خورد، هرچند اگر پیشرانه نیز در حدود 150 اسب بخار قدرت داشت، شاهد خودرویی به مراتب جذاب تر بودیم.

قیمت و شرایط بازار

آنطور که از شواهد و تجربیات قبلی بر می آید، عموم مشتریان تمایل به خرید خودروهای گیربکس اتوماتیک دارند و حداقل در شهر های بزرگ و پر ترافیک کشورمان به این شاخصه اهمیت فراوانی می دهند، از این رو می توان گفت که در بازه قیمتی 50 الی 70 میلیون تومان، شکاف قیمتی محسوسی بین خودروهای کراس اوور گیربکس اتوماتیک دیده می شود که البته حالا با عرضه چانگان CS35 اتوماتیک با قیمت 64 میلیون تومان، این شکاف قیمتی تا حد زیادی پُر خواهد شد. از این رو چانگان CS35 اتوماتیک حداقل در شرایط فعلی بازار، رقیب مستقیمی را پیش روی خود نمی بیند و به لطف اعتبار سایپا و طراحی ظاهری خوب و جذابش، می تواند به خودرویی موفق و پرطرفدار در ایران مبدل شود.

برای مشاهده لیست کامل مشخصات فنی این خودرو به صفحه چانگان CS35 مراجعه کنید.

چانگان CS35
مثبتطراحی ظاهری، امکانات و تجهیزات، مشخصات ایمنی
منفیتوان نسبتاً کم پیشرانه، تکنولوژی قدیمی گیربکس

49 عکس

نظرات کاربران

212 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/2/27
1200 کیلو وزن و موتور 1600؟؟؟ چینیها مسخره مون کردن سایپاییها بیشتر (با اون قیمت 6 در 8 شون)!!! چه خبره 64 میلیون واسه این آهن پاره چینی !!!
1395/2/27
متاسفانه دیگه خودروسازان داخلی دست تسلیم جلوی خودرئسازان چینی بالا بردن.نتنها بازار محصولات خودشون ازدست دادن بلکه به مونتاژ خودروهای چینی هم روی آوردن....این هم حاصله 30 سال و اندی مدیریت فاصد ..بی برنامه ...بی تدبیر..بی خلاقیت....دولتی در صنعت ...واقعن چه ساده انسانهای درستی مثل خیامی ها رو از دست دادیم ک پایه گذلر صنعت خودروسازی با برند وطنی بودن ...حیف...
1395/2/27
اینقدر چینی ها زیاد شدن که اگر کسی بخواد یه ماشین چینی بخره کلا گیر میکنه به نظر من قیمت 64 تومانی یه کم زیاد میرسه و فکر نمیکنم سایپا به خوبی کرمان موتور بتونه از پس خدمات پس از فروشش بر بیاد
ای کاش من زنده بمونم و روزی رو ببینم که یاریس کم اپشن فقط با 1000 دلار بیشتر از تیبا به دست مردم برسه تا مردم خوووب کشورمون تو این چهار روز زندگی دنیایی بتونن یه ماشین خوب سوار بشن نه اینکه بیان 63 میلیون واسه یه چینی پرداخت کنن
1395/2/27
مفت گرونه!
آخه اینم ماشینه شصت میلیون پول بی زبونو بهش بدیم؟
1395/2/27
من فقط با اسمش مشكل دارم . يكي بپرسه اسم خودروي زير پاتون چيه و شما بگي چانگان (تازه اگر يادت بمونه) طرف ميگه چي چنگال ؟ بعد هي شما بايد بگي چانگان اون هي بگه چانگال؟ خلاصه كه اخر ي فحش به خودت و اون بابا ميديو ميري تو ديوار .😾😢
1395/2/27
سلام خسته نباشید.واقعا ک حرف ندارید مرسی ک بروز نگهمون میدارین.فقط میشه از ماشین های سنگین هم پستی قرار دهید یا مورد برسی قرارشون دهید.و گه امکانش هست سایت های ایرایی ب خوبی سایت خودتون بم معرفی کنید واسه ماشین سنگین ها
1395/2/27
با این پول میشه سوزوکی ویترای اتومات مدل 88 بی رنگ براحتی گرفت ، به عقل باید شک کرد واسه خرید TU5 شصت و پنج میلیونی !!!
1395/2/27
الان TU5 رو از کجات دراوردی ایا؟!!!
1395/2/27
ببخشید منظور شما از TU5 چیه؟؟ مگه موتور این ماشین TU5هست؟؟؟
1395/2/27
با سلام خدمت دوستان خودروبانکی میخواستم تجربه خودم از دو سال نگهداری از لیفان ایکس شصت رو مطرح کنم
اون زمانی که بازار کراس اوور های شهری در محدوده قیمت پایین فقط دو تا بازیگر داشت به اسم ایکس 33 و ایکس 60 ما اقدام به خرید یه لیفان ایکس 60 کردیم به قیمت 58 میلیون تومان (از دلایل خرید میتونم به علاقه پدرم و تا حدودی خودم به داشتن کراس اوور مطرح کنم و اون زمان هم به این شکل مردم چشماشون در مورد ماشین های چینی باز نشده بود و دلباخته یه سانروف و چهارتا آپشن معمولی که متاسفانه خودروساز ملی همون هم از ملت دریغ میکنه میشدن)بگذریم .........ماشین دو هفته زود تر از موعد تحویل شد و برخلاف خودروساز های داخلی محفظه روغن و باک و رادیاتور پر یود (این موارد وظیفه هر خودروسازیه ولی کافیه الان یه پارس ثبت نام کنین که ببینین همینم آپشن شده.......مثلا میگن با روغن میخوای و لاستیک چینی یا بدون روغن لاستیک خوب!!!!!!)باز هم بگذریم..........ماشین تحویل شد و گارد به مبلغ 1 میلیون در نمایندگی نصب شد و خوشحال و خندان شروع به استفاده از ماشین کردیم ..........ماشین تا یکسال اول هیچ مشکلی نداشت و سرویس های دوره ای هم انجام میشد (خدمات کرمان خودرو واقعا عالیه )تا اینه سر بیست هزار تا کاتالیزور منبع خراب شد(ماشین صدای تراکتور میداد)رفتیم نمایندگی گفتنیه ماه طول میکشه قطعه بیاد ما هم دیدیم اصلا امکان نداره با این صدا بشه وارد شهر شد بنابراین رفتیم یه تعمیرگاه آشنا گفتیم اینو فقط یجوری درستش کن اون بنده خدا هم خالی کرد کاتالیزورو(جوری بود که میشد صدا رو تحمل کرد) دیگه مشکل خاصی نداشتیم مگر اینکه موتور ماشین تحمل این وزن رو نداشت و هر چقدر تو کفی خوب راه میرفت تو سربالایی جون میکند . بعد از دو سال دیدیم خیلی داره میخوره تو سر قیمت به فکر فروش افتادیم تا اینه بعد از یک ماه خریدار ماشینی که کلا 35 تا راه رفته بود رو 46 تومن خرید نه تصادفی نه حتی یه خش رو ماشین ..........12 میلیون ضرر دو سال شاسی بلند سواری ما شد ....................حالا جدا از این حرف ها کسایی که میخوان ماشین چینی از هر برند و هر سگمنتی بخرن در نظر داشته باشن که اسیر رنگ و لعاب و دو تا آپشن نشن که تو بازر دست دوم بد جوری نقره داغ میشین ....ماشین های ایرانی هر بدی داشته باشن تو بازار حکم پول نقد رو دارن ....مرسی که توجه کردین
1395/2/27
در پاسخ به امین:بنده هم سال 93 رانا خریدم مشکلات: صدای زیاد از جعبه فرمان هنگام پیچیدن و روغن ریزی موتور و تعویض دیسک و صفحه کلاچ
و مشکل سوختن ecu و .....اینها مشکلاتی بود که تا بیست هزار کیلومتر برای بنده پیش امد.خودروی چینی اگر مشکل افت قیمت دارد ولی خرابی
قطعات ان خیلی کمتر از خودروهای داخلی است.
1396/4/31
یعنی لعنت خدا بر ایران خودرو
یه سمند خریدم از بس هر روز خراب میشه پوستمو کنده
1395/2/27
متاسفانه خودرو سازیه داخلی با اون همه سابقه تعطیل شده و تبدیل به مونتاژ کار خودرو های بی کیفیت چینی شدن ,تنها چیزی که این وسط مهم هست سود خودشونه و این بهترین راه برای در اوردن سود بیشتره ...یه زمانی چه خودرو هایی ایران مونتاژ می کرد و الان به کجا رسیدیم ... فقط در حال پسرفت و همه مسئولان در خواب ,این وسط فقط مردم هستن که هزینه این سود جویی می دن وگرنه مسئولان و تمام وابستگان خودرو های روز دنیا سوارن...
1395/2/27
یک زمانی شورلت و بی ام و. و تویوتا مونتاژ میکرد تا چند سال پیشم نیسان ادم فکش میافتاد ماشینا رو میدید اما الان چی دیگه حرفی برا گفتن ندارم
1395/2/27
متن بالا: دین معنا که با خرید یک خودرو کراس اوور در نهایت شما نه کیفیت سواری و هندلینگ یک سدان خانوادگی را دریافت می کند و نه قابلیت های خارج از جاده ای و عملکرد ویژه یک خودرو SUV را! بنابراین از دیدگاه علاقه مندان دوآتشه دنیای خودرو، کراس اوور ها اصولاً خودروهای کاملی نیستند
پاسخ: هر خودرو کراس اوری که این گونه نیست تویوتا rav4 هم کراس اور است ولی قابلیت بیرون جاده‌ای هم دارد موتور 2.4 لیتری و دو دیفرانسیل
هیوندای سانتافه 2015 دو دیفرانسیل قابلیت بیرون جاده
اگر منظور این باشد که همه خودروهای کراس اور قابلیت بیرون جاده ای ندارند کاملا اشتباه است چون خودتان بهتر می‌دانید که اینطور نیست اما اگر منظور فقط کراس اور چینی های موجود در ایران است که بحثی دیگر است.
1395/2/27
البته که حرف شما درست است ولی باز همه چی برمیگرده به تعریف شما از آفرود
کراس اوور هایی داریم که قابلیت آفرود قابل قبول دارند مثل سوزوکی 2400 که چهار چرخ تمام هستش یا با ارفاق راو 4 .خیلی از کراس اوور ها هم هستند که اینطوری نیستند
از اونور suv هایی داریم مثل لندکروز و رنج روور که غول آفرود هستند ولی suv هایی هستند که به اون شکل آدم رو راضی نمیکنند
همه چیز برمیگرده به تعریف شما از آفرود
1395/2/27
این قسمتشو ندیدین " بنابراین از دیدگاه علاقه مندان دوآتشه دنیای خودرو، کراس اوور ها اصولاً خودروهای کاملی نیستند و به جز در برخی موارد که از سامانه های تنظیم ارتفاع، فنربندی متغیر، موتورهای قدرتمند و سیستم چهارچرخ متحرک بهره می برند، نمی توانند نظر مثبت عشاق رانندگی را جلب کنند."
1395/2/27
عمو جان
شما rav4 یا سانتافه داشتی که اینجوری میگی قابلیت خارج از جاده خوبی دارن؟!! :))
این ماشینا دو دیف بودنش فقط باعث اطمینان خاطر میشه توی شرایط لغزنده برفی و بارونی و کمی هم توی کندن ها و شتاب گیری های اولیه بهشون کمک میکنه!
ما یه سانتافه 2009 داشتیم به همراه یکی از دوستان که کمری گرند 2006 (6 سیلندر) داشت زدیم به دل طبیعت. حالا ما هی تو دلمون به اون بندگان خدا میخندیدیم که کم میارن و ضایع میشن. عاقبت چرخ عقب سانتافه ما افتاد توی گودال و دیگه به هیچ صراطی نیومد بیرون تا با بیل و هل راهش انداختیم!! کمری مثل آب خوردن رد شد. در نهایت هم وقتی شیب مسیر زیاد شد، ما خودمون کشیدیم کنار، چون واقعا ماشین با بار و سرنشین کامل داشت جون میکند، ولی کمری سوارها مثل شتر از ما دور شدن و بعد از دو ساعت که گشت حسابی زده بودن توی ارتفاعات، برگشتن پیش ما!! این از سانتافه 2009. راو4 رو من حقیقتا نمیدونم چجوریه داستانش. سانتافه های اتاق جدید هم اینقدر اتاق سنگین شده و موتور ضعیف که بعید میدونم حرفی برای گفتن داشته باشن. به اضافه اینکه کفشون هم به شدت پایینه در حد خودروهای وطنی مثل سمند و تندر!! یه دوستی میگفت تندر 90 آفرودش بهتر از هیوندا توسانه و خودش اثبات کرده این موضوع رو!! :)))
پس لطفا حرف الکی نزنیم دیگه، کراس اوور واقعا به درد مسیرهای بیرون جاده و صعب العبور نمیخوره و اگه باهاشون زیدی به دل آفرود، لطفا شناسنامه هاتون رو هم با خودتون ببرید، از ما گفتن بود! :))))))
1395/2/27
دوست عزیز راو4 اصلا توانایی آفرود چشمگیری نداره!(دوستان آفرود باز اصطلاحا میگن صرفا توانایی آفرود نرم داره) و کیفیت سواری و هندلینگ بسیار ضعیف تری به نسبت کمری داره.
در رابطه با سانتافه و سوناتا هم همینطور هست حتی با اختلاف بیشتر از دو خودرو فوق!!! سواری سوناتا lf بسیار بسیار نرم تر و هندلینگ بسیار بهتری به نسبت سانتافه داره! در ضمن سانتافه هم توانایی آفرود نداره!!!! و صرفا دو دیفرانسیل بودنش در بهترین حالت باعث میشه تو جاده لغزنده و یخ زده سر نخوره! همین!
در واقع کراس اوورها نه توانایی آفرود SUV ها را دارن و نه کیفیت سواری سدان ها( بخصوص سدان های متوسط و بزرگ)
1395/2/27
من که حاضر نیستم ریسک کنم به هیچ وجه به این بی شناسنامه این قد پول بدم 10 میلیون ارزونتر ساندرو میگرم یا 75 پول میدم میرم رنو سیمبل اصیل فرانسوی میخرم نه یه کار بهتر اینه که با هزارتا بدبختی میرم از بانک 30 میلیون وام میگرم و میرم تیوولی میگیرم با اگه هم هیکل اون میخوام میرم رنو داستر میگیرم.
1395/2/27
فقط یک چیز.........اگر خودروی چینی با اصیل و باکیفیت میخواید معطل نکنید؛رتبه1 جک(مخصوصا S5) بعد MVM ، دیگه ولا غیر*اینا فوق العادن *والسلام*
1395/2/28
اون تو پرانتزی رو خیلی باحال اومدی.

خخخخخخخخخخ
1395/2/27
به لطف اعتبار سایپا
جمله ت تو حلقم جناب نویسنده.
1395/2/27
ضعف موتور و گیربکس البته مشهوده و بدون تست هم میشه حدس زد ولی غیر این به نظر نمیرسه که ضعف عمده ای داشته باشه. (جز بحث کیفیت پایین پلاستیک داخل کابین که توی متن اشاره شده). از نقاط قوتش داشتن سیستمهای esp و tcs هست که توی متن اشاره نشده (مگه اینکه تازگی حذف شده باشه چون توی نسخه های وارداتی وجود داشته). اینطور هم که مشخصه با توجه به نظر دارندگان این ماشین (توی نسخه های وارداتی) نسبت بهش رضایت نسبی وجود داره (بر اساس کامنتهایی که دارندگان این خودرو توی سایت دنده شش قرار میدهند). توی چین هم به هر حال جزو خودروهای پرفروش هست و بی دلیل این مساله رخ نمیده آنهم در جایی که انواع خودروهای روز دنیا حضور دارند. به نظرم اگه میشد با قیمتی در حدود 70 میلون ارایه میشد و در عوض از یک گیربکس شش سرعته اتومات و یک موتور 1.8 لیتری حدود 140 اسب بخار بر روی ماشین استفاده میشد، ضعف عمده ای نداشت و خریدش با قیمت حدود 70 قابل دفاع بود.
1395/2/28
یا مفهوم اون سیستمارو نمیدونی یا ماشینو ندیدی نه وارداتی نه صادراتی نه مونتاژ هیچ سیستمی اضافه بر ABS نداره بازم خوبه جک و تیگو به اسم این سیستمارو دارن جنگال هیچی نداره
1395/2/27
به نظر شما سانتافه میتونه خارج جاده با جیپ یا هایلوکس رقابت کنه از تپه بالا بره تو شنزار هرکت کنه
1395/2/27
شکستی دیگر برای سایپا
1395/2/27
بازم یه آشغال دیگه. مفت گرونه، بخدا مفت بهم بدن سوارش نمیشم، حتی نزدیک شدن به این ماشین مایه خجالت و آبروریزی هست! اسمش هم که بیشتر شبیه جوکه، چانگان!
1395/2/28
اخه چرا اینقدر کینه ؟! چرا باید از یه اهن پاره خجالت کشید ،حتی اگر پورشه باشه، عقده چیز خوبی نیست، هرکس به اندازه وسعش، ماشین میخره .
1395/2/27
نقل قول از نویسنده "به لطف اعتبار سایپا و طراحی بسیار خوبش...." اقا سایت مطالب طنز هم میزاره جدیدا :)))
1395/2/27
نویسنده این متن ماههاست که با این خودرو مشکل داره، از روزی که نمونه وارداتی این خودرو وارد شد از این خودرو بدگویی کردند تا الان که پس از بازخورد خوبش و جوابی که از مصرف کنندگان گرفتند سایپا شروع به تولیدش کرده هنوز هم از ان بد میگویند.
بد نیست به امارها رسمی و سایتهای خارجی و اصلی این خودرو رجوع کنید و حقیقت این کراس اور را بشناسید، تا به تبلیغات سوء و هدفدار توجه کنید.

با توجه به تیم تحقیقاتی و مدیریت بازاری که سایپا داره باید بدانید که این شرکت نیمه دولتی جایی نمیخوابه که اب زیر پاش بره. انتخاب این خودرو با تحقیقات کامل و مدتها بررسی صورت گرفته.
برای تحقیق بیشتر و دستیابی به حقیقت میتوانید به دارندگان و مصرف کنندگان این خودرو در داخل و خارج از کشور رجوع کنید و همچنین سایتهای خارجی، چرا که سایتهای داخلی تجربه نشان داده که همواره اسیر مافیا بوده و هستند و پیرو حزب پول بیشتر تبلیغ بیشتر هستند که متاسفانه تابحال سایپا در این خصوص بسیار کوتاهی کرده است.
البته زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد و با مونتاژ و ورود این خودرو به ناوگان شهری و انگاه که کیفیت خوب این خودرو خود را نمایان سازد همگان از این انتخاب سایپا انگشت به دهان خواهند ماند.
مشک انست که خود ببوید نه ان که عطار بگوید.
1395/2/28
دقیقا با موتور 1600!! بدون صندلی برقی...بدون تهویه اتوماتیک.بدون سنسور نور و باران و سنسور باد لاستیک...کلا سانسور شده حاجی...نکنه شما از مدیرانی که اینهمه سنگ ماشین که نه آپشن داره نه موتور رو به سینه میزنی الان همون وارداتی شما رو میشه 64 خرید... ببین چقدر خوب بوده 20 ارزونش کردن که کمه باید 40 ارزون شه...تکنولوژی لیفان ایکس 60 و امکاناتش ازین بیشتره ...خصوصا با گیربکس CVT نه 4 دنده پیکانی
1395/2/28
کدوم آمار رسمی و سایت خارجی منظورته بگو ما هم بریم ببینیم ,از چیه این ماشین داری دفاع می کنی یه نکته مثبت تو سر تا پای این ماشین بگو که نسبت به 70 تومن ارزش داشته باشه ,فروش ماشین تو این بازه قیمتی به لطف حمایت از تولید کنندگان اونقدر بسته هست که سایپا با خیال راحت تولید کنه و نیازی به تحقیق و بررسی نیست ... ما همه با تولید پراید سایپا خیلی وقته که انگشت به دهن موندیم نیازی به محصول جدید نیست . چینی خودش چی هست که الان بخواد تو دست هنرمند سایپا مونتاژ هم بشه ...
1395/2/28
در مورد ضرب المثلت هم بگم که زمانی صدق می کنه که عطار (تولید کننده,فروشنده) مقابل شما مشک (تویوتا ,هوندا ,مزدا ,میتسوبیشی ...) بزاره نه زباله (چانگان ,لیفان ,چیندونگ ,چانشای...) چون در اینصورت همین که بدونی آشغاله کافیه نیاز به تعریف عطار یا بو کردن نیست .
1395/2/28
خوبه یه نگاه به لیست اسامی مطرح و پر فروش بزنین جک اس ۳ سه رتبه بالاتر از چنگاله...آخه مورچه چیه که کله پاچش چی باشه...دیگه حسادت چیه حاجی...شما کلاه سرت رفته...ماشین نه امکانات داره نه موتور
1395/2/27
سلام
من از خریداران سری اول خودرو بودم که مرداد 93 ثبت نامش شروع شده بود و با فاکتور از قضایا تاخیر تحویل و پلاک و ... 82.9 پای فاکتور تموم شد.
تقریبا 10000 کیلومتر با ماشین راه رفتم که تجربمو میخوام بگم
اولا طراحی زیبا بیرونی و رنگ با کیفیت و رینگ و لاستیک مرغوب و سیستم روشنایی خوب و با کیفیت
دوما نبود صندلی برقی و گرمکن ...پاور ویندوز...ضبط ساده در حد پراید و منو کروم که نه تصویر داشت نه دوربین عقب...
تهویه دستی و کولر نچندان دلچسب که توی توقف باد گرم میزد و طی مراجعه چندین نوبت و در آخر دستگاه زدن مصرف ماشین در حد موتور 2000 شد!!! باد خنک
کروز کنترل خوب اما لیمیتر نداره...نبود چراغ روی دکمه های فرمان که الان لیفان ایکس 50 هم داره
خرابی قفل صندوق که بخاطر یه خار پلاستیکی 2هفته منتظر قطعه بودیم و بعلت پمپ برقی هیچ راهی نداشت بازش کنیم و توی سفر اعصابمون سالاد شد و ماشین 84 تومنی با یه ضرب ساده بستن قفلش خراب شه که نمایندگی گفت اپیدمیه
گیربکس در نهایت نرمی دنده میده و محسوس نیست اما خیلی طول میکشه ماشین دور بگیره و بنظرم کنده و نمیدونم خودرو بانک چطور 14 زده ما هر بار تست کردیم زیر 15 نرسید!!!
کیفیت خیلی پاشیین و متوسط داشبورد و رودری ها که زود پرخش میشد
صندلی های ارگونوی و فضای پای خیلی مناسب
بخاطر موتور 1600 و کم جونش باید در سبقت اگر بتونین بگیرین دورموتور همیشه در سفر بالای 5 باشه که صداش آزار دهندست...البته زمانی که 5 سرنشین و محفظه بار پر باشه اوضاع بدتر میشه....الان برلیانش هاچبک موتور 1600 هستش اونوقت این 1600!!!
ماشین اصلا قابلیت خارج از جاده حتی توی یه زمینی که با پراید رو میرید نداره و بخاطر لاستیک اسپورت و اینکه این کراس اوور هیچ سیستم ضد لغزشی و کشش و ...نداره جز ABS-EBD_BA کامل مثل چی توی چمن...برف...زمین گلی مسطح گیر میکنین و ازش متنفر و شرمنده جمع میشید
بعد از یکسال سواری و با حدود 10 هزار کارکرد بنده به سختی تونستم ماشین رو که مدل 2015 بود به قیمت 65 تومن با کلی لوازم اضافی مثل گارد و رکاب و مانیتور و دی لایتی که مدل وارداتی نداشت و الان دارن بفروشم ... کلا از انتخابم پشیمونم اول بخاطر موتورش...دوم بخاطر چینی بودنش و افت زیادش...این ماشین با موتور ضعیفش و گیربکس اتومات جواب نیازتون رو نمیده مگه بخواین برین سوپر دوغی ماستی بخرین بیاین...
1395/2/27
برادر من گرون خریدی دیگه مقرضانه نظر نده و مردم گمراه نکن
من سوار این ماشین شدم نرمیش در حد ماشینای کر ه ایه تو گل و چمن و .... باهاش رفتیم.البته من در کنار راننده بودم. این چیزایی که شما گفتی بیشتر شبیه جوک هست.چون هم esp داره هم سیستمهای ضدلغزش دیگه.گیربکسش هم که ژاپنیه.میتونی تو همه سایتای داخلی و خارجی ببینی.۸۴ خریدی ۶۵ فروختی دیگه به خاطر این مساله ۴نفر که قصد خرید دارن و دارن تحقیق میکنن گمراه نکن لطفا الان میخرن ۶۲ نهایتا اگه بخوان بفروشن ۶۰ رو هوا میزنن.تو این رنج قیمت چه ماشینی از این بهتر سراغ داری؟!!!
1395/2/27
این دوستمون خیلی حرفه ایی و مغرضانه نظراتشون رو بیان کردند خودرویی زیبا و چالاک که کلیپ های افرودش تو آپارات هست تعویض دنده نرم و کابین بیصدا که با توجه به حجم موتورش شتاب قابل قبولی رو میده سیستم کروز کنترل و کلی آپشن دیگه آخه یه ذره انصاف داشته باشید با 64 میلیون میخوایین هم گرم کن صندلی هم آپشن هایی که تو ماشین های تو رنج 120 میلیونی رو داشته باشه در ضمن الان با این وضعیت بازار واسه همه ماشین ها تو رکوده
1395/2/28
دوست عزیز ممنون که با توضیح کاملت هممون رو روشن کردی، ولی یه سوال، واقعا چی شد که حاضر شدی 82 تومن پول پای ماشین چینی بدی؟ واقعا میشه بگی چی شد که این اشتباه بزرگ رو کردی؟ بگو تا سایرین این اشتباه رو نکنند. ممنون
1395/2/28

Davoood
1394/12/27
امروز یکسال میشه از سواری چانگان لذت میبرم...مصرف کم...هندلینگ عالی...اطاق بی صدا...دنده اتوماتیک بدون تقه و تعویض مناسب نه مثل باقی چینیا زوزه گیربکس داره نه تق و توق و لگد...کیفیت رنگ عالی در حد راو4 و عایق بندی عالی اطاق...توی این 10 هزار کیلومتر تنها دو نوبت مراجعه جهت نمایندگی به اصرارشون بابت تعویض روغن و فیلترای مصرقی مراجعه کردم...ماشین به نوبه خودش و طراحیش اسپورت هستش از جمله باله عقب و رینگ اسپورت 17 با فاق کوتاه و گرید A لاستیک ها سواری ماشین از ایدو خشک تره اما خبری از کوبش و ناراحتی اصلا توی سقر یا روزمره احساس نمیشه و بهترین انتخاب هستش خصوصا گارانتی 5 ساله معتبر سایپا که هر دهاتیم نمایندگی داره و امداد خودرو البته یکسال تموم شد و کارت امداد اصلا به درد نخورد...عملکرد اصلی ماشین توی اتوبان و کروز هوشمند که نمونش رو میشه روی محصولات بالای 170 دید که حافظه دار و توانایی عکس العمل بر اساس شیب و ... رو داره و همچنین عملکرد عالی گیربکس در ترافیک های طولانی و ممتد و شیبدار میشه محک زد که رانندگی رو مطبوع کرده...دوستان تهرانی یادگارو تخت میره بالا مثل باقلوا....مصرف سوختمش واقعا عالیه هیچ وقت بالای 9 در بدترین شرایط و در جا نمیره...بعضی وقتا فکر میکنم آب میسوزونه...شک نکنید ماشین بی دردسر و کم مصرف میخواین چانگان. ماکه کپیتاژ کردیم بریم ارمنستان...ماشین مطمئنی هستش
1395/2/28
تجربه بلند مدت خیلی مهمه، ممنون که اینجا نوشتید.... و متاسفانه که شما هم ضرر کردید هم توضیح دادید نه آپشن به درد بخوری داره نه خدماتی نه مشخصات فنی جالبی.....دور موتور بالای 5000 بخواید رانندگی کنید، ماشین به 100 هزار کیلومتر نرسیده تعمیری میشه
1395/2/28
بازم یه چینی اومد و دلال ها وارد صحنه...یکی میگه خوبه یکی بد!!
چینی آشغاله...
دیگه بسترنم 6دندست 4 دنده چی میگه...CVT هم نیست! 1600 هم هست...
امکاناتش در حد اچ کراس و 18 گرونتر!!
نمایندگی ها هم زبون بازن...
1395/2/27
اعتبار ساپارو خوب اومدی
1395/2/27
با سلام خدمت سایت وزین خودرو بان
ضمن تشکر از اینکه بالاخره بررسی این خودرو زیبا و با کیفیت را توی سایت شما دیدیم .بنده نزدیک به یکسال است که این خودرو را دارم و در همه نوع جاده مثل کیاسر در شمال نیاسر در کاشان از تهران تا بوشهر با آن به همراه خانواده رانندگی کرده ام و تجربه سی سال رانندگی با گواهینامه پایه یک با انواع خودرو را دارم با کمال احترام به نظر دوستانی که تا حالا حتی توی این خودرو ننشستن و نظر دادن باید خدمتتون عرض کنم بسیار خودروی با کیفیتی است با هندلینگ بسیار خوب و سواری راضی کننده .
باید عرض کنم خود شرکت سایپا با واگذاری این خودرو به قطعه سازان بجای طلبشان بزرگترین جفا را در حق این خودرو کرد اصلا این خودرو از همه نظر با چینی های هم ردیفش قابل مقایسه نیست الان هم با این قیمت بیاد بازار و مردم به کیفیتش پی ببرن دیگه عملا خودروهای هم ردیف اتوماتیک اوت میشن.
ظاهر و داخل بسیار زیبای این خودرو با انواع رنو که هنوز با طراحان سی سال پیشش قرار داد داره برای مقایسه حرفی برای گفتن باقی نمیگذاره قضاوت با دوستانی که عکسی از داخل مثلا ال نود و این خودروکنار هم آنها را مقایسه کنند.
1395/2/28
سخن بزرگان : چنگال از رنو بهتره
مدل بعدی قاشق!!!!
یاد اون جک افتادم سه دسته آدما رو نمیشه ...
انشا...چنگال ملامینی رو بدید بره نصف قیمتش! برید یه دست آرکوپال بخرید (ساندرو)
1395/2/28
چرا تو این تست هیچ اشاره ای به فرق های مدل مونتاژی و وارداتی نشد ؟؟
1395/2/28
سلام اقا امین ، آخه چرا دروغ میگی ،مگه میشه ماشینو بدون روغن ،به نمایندگی حمل کنند ؟! چرا شخصیتت،رو بخاطر آهن پاره خراب میکنی !؟ بنده چند ماهی هست چانگان دارم و الحمدالله تاکنون مشکلی نداشتم و ازش راضیم .
1395/2/29
داداش اگه منظورت منم که کامنت منو خوب نخوندی من در مورد لیفان و پژو پارس نظر دادم نه چانگان...........دروغی هم نگفتم ما یه پژو پارس ثبت نام کردیم که موقع تحویل نه روغن داشت نه بنزین و نه حتی آب رادیاتور اصلا لازم نمیبینم که به قول شما شخصیتم رو خراب کنم .........ضمنا ماشین تا نمایندگی با کامیون حمل میشه بنده خدا
1395/2/28
من سال گذشته این ماشینو از لیزینگ سایپا تهیه کردم و با حساب اقساط برام 101 تومن تموم میشه...الان بخوامم بفروشم 65 کسی برنمیداره...کشش موتورش خیلی بده خصوصا توی جاده و سربالایی اصلا مناسب نیست...فقط گول سایپا رو خوردم و خدماتش که الان شهر ما نه فیلترش هست نه قطعاتش من یک ماه منتظر چراغ جلو بودم!!! خدماتش خیلی بده..آپشنای تیگو و موتورش ازین خیلی بهتره....توروخدا ماشین با موتور 1600 نخرین...چینیا اصلا درکی از حجم موتور ندارن...روز اول بما گفتن توربو میاد اما موتور 1600 بدرد نخور و کم زور روش گذاشتن و نویگیشن کال 2 هم برداشتن...تا حدی که یه سرچ ساده کنین میبینین موتور 2.0 توربو داره...احتمالا اینم مثل بسترن میشه و بعدا 2000 میاد و خریدارای سری اول بیچاره میشن مثل من که سری اول 88 خریدم و الان 68 که هیچ...64 بزور باید بدم بره...نخرید نمیارزه...کاشکی ماشین دست دوم خریئه بودم
1395/2/28
آقا داوود، ملقب به دکتر در گروه تلگرام چانگان، کاملا از طرز نگارش و سه نقطه... هایی که در تمام کامنت های بالا گذاشتید، کاملا مشخصه که یک نفر هستی. حالا از گروه تلگرام حذفت کردن چرا انقدر عصبی شدی که رو به دروغگویی میاری؟
نکن این کارا رو. به قول آقا ابی در گروه، ی آهن پاره ارزش نداره که مردم رو گمراه کنی. نگم 100%، حداقل 99% از کسانی که چانگان دارند اظهار رضایت کامل دارند. حالا اینکه مونتاژی های سایپا چقدر دارای کیفیت وارداتی ها باشه جای سواله. اما قطعا با کیفیت ترین خودروی چینی هست که تا بحال سوار شدم.
1395/2/28
آقا من ۶۵ میخرم
دوبار پیام دادم خودرو بانک نچاپید
بزار تو دیوار زنگ بزنم بهت نقدا ۶۵ خریدارم فوری
هر کس دیگه ایی هم خواست بفروشه هر رنگی با هر کارکردی من ۶۵ خریدارم
1395/2/28
فکر کنم نویسنده خودش می باخ سوار میشه که کیفیت و عملکرد ماشین 64 میلیونی رو باش مقایسه میکنه :D
کل مقاله یه دید درست از این ماشین نمیده ! برادر من حداقل وقت خودتو مردمو حروم میکنی یه ریویوو درست در مورد رانندگی باش بنویس ببینیم این همه هزینه و وقت حدر دادی چیزی از توش در میاد یا نه ؟! یعنی چی آخه مثل تو قسمت تجربه رانندگی تازه میاد راجب تفاوت شاسی و سواری کلی حرف میرنه انگار مردم پشت کوه اومدن تا حالا کراس آور ندیدن فکر میکنن عملکردش در حد لنکروز باید باشه ...

گیبرکس هم که ماشالا در نظر نویسنده باید با عملکرد گیربکس PDK پورشه باشه ، شما اگر سوار ال 90 اتوماتیک یا 206 اتوماتیک بشی جریان فرق میکنه سوار این میشی مرجع مقایسه گیربکس های مسابقه ای میشه ؟؟
1395/2/28
دوستان، ما تعدادي از خريداران اوليه چانگان ، در تلگرام يك گروه داريم كه حدودا ١٥٠-١٦٠ نفر عضو داره. در اين گروه افراد مختلفي هستن. مثلا چند نفر كه در زمان حدودا يكسال حدود ٤٥-٥٠ هزار كيلومتر با اين ماشين راه رفتن ( كه البته اكثر اين كاركرد در جاده بوده) و بجز تعويض روغن كاري نكردن و هيچ مشكلي با اين ماشين داشتند. كساني را هم داريم كه به اقتضاى سن جواني در جاده با ماشينهاي مشابه در كلاس يكسان كورس گذاشتند و رو سفيد بودند. البته ميزان بودجه، انتظارات خريدار از ماشينى كه ميخرد، در نحوه كاربرد و قضاوت أشخاص خيلي مؤثر است. مثلا خود من اگر بودجه تهيه x4 را داشتم ، مسلما انتخابم عوض ميشد يا اگر قصد """ آفرود """ در جاده و پيست داشتم بايد بدنبال گزينه ديگري ميرفتم. اين ماشين در كلاس خود و با رنج قيمتي خود انتظارات خريداران خود را كاملا جلب كرده و فراتر از خودرو هاي ديگر در رنج قيمتي خود نشان داده است. البته تعدادى از جمع اوليه متاسفانه بدلائل اقتصادى و يا براى سرمايه گذاري هاي ديگر مثل خريد منزل ، ماشين خود را فروخته اند ولي بقيه از سواري از ماشين خود لذت ميبرند. در خصوص سايپا، صرف نظر از تمام كم كاري هايي كه در معرفي و قيمت گذاري اين ماشين داشته، بايد گفت تا الان در بحث گارانتي ( ٥ ساله يا ١٥٠،٠٠٠ كيلومتر) قابل قبول عمل كرده است. مثلا يكي از دوستان با فاصله كمي از تحويل به قصد گرفتن بازده بيشتر از كولر ، گاز آنرا خارج از تعميرگاه سايپا، بيش از حد إفزايش داد كه موجب خراب شدن كمپرسور شد و سايپا آنرا با گارانتي و بدون هزينه تعويض كرد. البته سرمايش كولر كه براي مناطق ديگر تنظيم شده بود با فراخوان و آپديت اي سي يو درست شد. خلاصه پيشنهاد ميكنم قبل از قضاوت در خصوص خودروي چانگان، سعي كنيد آنرا از نزديك ببينيد يا خودتان تست كنيد و اگر امكانش نبود از كسي كه اين خودرو را داشته سئوال كنيد. قطعا نتيجه درست تري بدست خواهيم آورد.
1395/2/28
سلام ابتدا عرض کنم بنده از دارندگان این خودرو می باشم . حدود 6 هزار هم با این ماشین راه رفتم . برایم جای تعجب داره نویسنده محترم که این ماشین را تست زده و حداکثر در یک ساعتی که با این ماشین رانندگی کرده باید اهل عالم غیب باشه تا ین همه از این ماشین بدگویی کنه . !این ماشین مثل همه ماشینهای دیگه مجموعه ای از ضعفها و قوتها است شما همین الان ماشین برند 140 میلیونی هم بخری نقاط ضعفی داره . چطور نویسنده به این مطلب اشاره نداره که در بازار پر رقابت چین و پر تنوع این ماشین و برادر بزرگتر اون سی اس 75 چند سال هست که در رتبه 6 تا 7 پر فروشها هستند و نه البته به خاطر ارزانی بلکه بخاطر کیفیت خوب . خوب شاید اونجا سایت وزینی مثل خودرو بانک وجود نداره که مردم از اون راهنمایی بگیرند .!در خصوص گیربکس چرا به برند آن اشاره نکردید که ساخت شرکت آیسین ژاپن هست البته سایپای نادان هم در تبلیغ یادش رفته بگه ولی درعوض ایران خورو برای اچ 30 خودش از نام گیربکس ساز بعنوان یک امتیاز استفاده کرده . نویسنده محترم همه میدانیم این ماشین یک خودرو کراس اوور شهری است و قرار نیست از اون در بالا رفتن از کوه و عرض رودخانه استفاده کنیم . برای چنین کاری باید به سراغ ماشین با مختصات لازم رفت . دوستی در بالا گفته بود کروز داره ولی لیمیتر نداره کدام ماشین در این رنج قیمت لیمیتر داره یا ازموتور 1600 ایراد گرفتند چطور رنو کپچر با 1200 سی سی ایراد نداره ؟ چون نام رنو داره ؟ این ماشین توانسته رضایت نسبی به بالا را برای دارندگان آن به همراه بیاره برای همین کمتر در جایی مثل روزنامه همشهری آگهی فروش میبینید . چون باید برای اون آگهی هزینه کرد بگذریم از سایتهایی مانند با ما که هیچ اعتمادی به آگهی های آن نیست . چطور است که از گارانتی 5 ساله چانگان برای این خودرو واین مزیت خبری داده نشده است . ؟ چطور از رانندگی بی سر وصدا و چابک بودن این ماشین در شهر چیزی گفته نشد ؟ یعنی تمام بدیهای عالم خودرو سازی در این خودرو جمع شده ؟ بله اگر موتور 1800 داشت خیلی بهتر بود ؟ ولی در نظر داشته باشید این یک دید جهانی است که از موتور کم حجم تر توان بیشتری گرفته بشه ؟ در پایان باید بگم بهترین تبلیغ برای این ماشین من مصرف کننده هستم که هرکس میپرسه خوبی ها و بدیها را با هم میگم . و در نهایت بازار بهترین قاضی خواهد بود .
1395/2/28
اتفاقا تجربه نشون داده باید از اونی پرسید که داشته و فروخته، چون دوستانی که هنوز ماشین رو دارن از ترس افت قیمت و بی مشتری شدن اصلا عیب ها رو بیان نمیکنند مثل همین نظر بالا.... در حالی که اون دوستی که فروختن (آقای افرود) نقاط منفی رو هم بیان کردند....
1395/2/30
موافقم امروز به سایت سر زدیم قیمتا خیلی بالاتره چانگان سی اس 35 مدل 2015 با 2هزار تا کارکرد رو نمایشگاه 65 گذاشته بعدش طرف باما یک ماهه 75 و روزانه آپدیت میکنه.بنظرم بر قیمت های باما باید نظارت بیشتری بشه که هرکس هر قیمتی خلاف عرفی نذاره.باتشکر از وب سایت خوب و آگاه کننده خودرو بانک
1395/2/28
چین با سرعت نور داره پیشرفت میکنه بعد یه عده پراید سوار که سقف پولی که میتونن هزینه کنن ۲۰میلیونه تو سایتا از چین بد میگن.تا زمانی که نپذیرید دیگران دارن پیشرفت میکنن همین پراید باید سوار شین.والسلام
1395/2/28
ولی انصافا ماشین خوشگلیه.قیافش بیشتر از ۶۰میلیون نشون میده.بذار بیاد بیرون امارش درمیاد خوب باشه میخرمش.کاش موتورش توربو بود.
1395/3/1
دوستانی که جدیدا خیلی به موتورای توربو علاقه مند شدن اینم بدونن که در استفاده از این موتور ها خیلی باید دقت به خرج بدن و جدا از سختی نگداریش باید هزینه های زیادی رو صرف نگهداری توربو بکنند
1395/2/28
به نظر ماشین خوبی میاد اما 1600 سی سی و 4 دنده؟!!
1600 وزن ماشین 1300باشه 5 نفر 60 کیلویی و 100 کیلو بارم داشته باشیم با این 4 دنده اصلا راه نمیره با اعلام رسمی سایت سایپا 123 اسب برای 1700 کیلو؟!!! این ماشین ملامین سوارا میان با کیا و هیوندای و تویوتا مقایسش میکنن!!! دیگه سایپا رنگش کرده توهم نزنین....چینه...چین...تکرار کنین...
با 60 تومن انتخابای بهتری هستش که بعد یکسال 50 تومن ماشینو نفروشیم.حداقل اصلو نصب دار تر.
آپشناش همینه؟! خب لیفان 10 تومن کمتر HC کراس ایرانخودرو هم 15 کمتره که امکانات بعتری نسبت به این داره
سرنوشت برلیانس روی چنگال تکرار میشه...
1395/2/28
در خریدش شک نکنین و عالیه
من خودم چند بار با این ASX رو لوله کردم...
توی کورس با سراتو نیو راحت یه ماشین جا میمونه
به حدی خوبه که الان یدونه دیگم نوشتیم و ماشین قبلیم لندکروز بود که خیلی ماشین آشغالیه اونو فروختیم و 2تا چانگان کبیر خریدیم...
آدم باید خدا وکیلیشو بگه...پرچم چانگان بالاست این ماشین میفروشه و میره بالای 100 تومن شک نکنین خرید چانگان برد هستش و توی چینی بهش فورد تویوتا CS35 میگن
لینک گروه تلگرامی رو لطفا بدید برای عضویت و بیان تجربیات
1395/2/28
اقا داوود داداش نکن این کارو. حالا یه کم عجله کردی فروختی عیب نداره یه مونتاژی بخر حالشو ببر اما رفیقای قدیمتو از یاد نبر. اخه با۷۰ .۸۰تومن چی بهت میدن؟ حتما جک!خب برو جک بخر.چرا چرند مینویسی؟
همه حرفای قبلیت هست اگه خواستی نظریات قبلیتو تو همین سایت خودرو بانک با نام اصلیت برات کپی کنم اینجا.
نکن داداش خوب نیست.
شما کی گارد و رکاب‌ و اپشن بستی؟
دروغ!!!!!!
1395/2/29
دوست عزیز من از طرفداران این ماشینم ولی انصافا شما هم زیاده روی کردین
1395/2/29
آقای امانی ما که این ماشین رو نداشتیم و تا حالا هم ننشستیم تمامی اطلاعاتمون رو داریم اینجا از کامنت دوستان میگیریم ولی بعضی حرف ها رو نزنین آخه میتسوبیشی و کیا رو دارین با این ماشین مقایسه میکنید ؟؟؟؟اونم تو مبحث شتاب ؟؟؟حالا asx رو میتونم هضم کنم ولی سراتو هیچ رقمه تو کتم نمیره
لندکروز ماشین آشغالیه؟؟؟؟بعد اونو فروختین دو تا چانگان گرفتین؟؟؟من نظرم اینه اضافه پول لندکروز رو خرج جوگیری زیادت بکن یدونه دیگه چانگان بگیر قیمتش بره رو صد تومن حسرت میخوریا..........
1395/2/29
کمتر چوخام ببند اصلا تو میدونی لندکروزر چیه؟. خخخههخخخ! یک دروغ ببند با عقل جور در بیاد
1395/2/29
برای سلامتی این دوست مون همه گی دعا کنیم...
1395/2/30
اون دوستی که میگن لندکروز ماشین اشغالیه تو عمرش لندکروز ندیده حتی نمیدونه لندکروز مال کدوم برنده احتمالا منظورش لندکروز ام وی ام 33 بوده که اشغاله. مرد حسابی لندکروز درسته ده تا چانگان میخوره. من طرفدار ماشینای چینی نیستم ولی این حقیقتو باید پذیرفتش تو این رنج قیمت ماشینای چینی ده برابر بهتر از ماشینای کمپانی دروغ گو و خیانت کار ایرانخودرو هستش و صد شرف دارن به همه هیکل ماشینای ایرانخودرو. ماشینای ایرانخودرو خوب بودن ولی خیانت ایرانخودرو به مصرف کننده ایرانی باعث کیفیت اشغالشون شد. خلاصه در حال حاضر تو بازار ایران خریدن ماشینای چینی خیلی بهتر از ماشینای ایرانخوردرو که پول صفر میدی ولی یه سال نشده باید گیربگس بخری براش شایدم موتور عوض کنی هزار ایراد سیم کشی ماشین بماند .
1395/2/31
داداش حالا تو نمایندگی سایپا کار میکنی دلیل نمیشه بیای هر حرفیو بزنی!!!!
ده تا مثل این تو کاپوت لندکروزر جا میشه...خود رییس کل کمپانی چانگان همچین حرفیو بشنوه خندش میگیره...!!!!! تویوتا لندکروزر در برابر چنگال...!!!!!!!! خخخخخخخ!!!!!
1395/3/1
سلام امانی جان به نظرم شما اصلا لندکروزو از نزدیک ندیدی که با این ماشین مقایسش میکنی
شما ماشین لوکس تویتا رو با این نسبتا اشغال مقایسه میکنی
ژاپن با چین قابل مقایسه نیست حتی تو تولید افتابه
1395/3/1
دوستان شما ببخشید ایشون چانگان رو با پورشه اشتباه گرفتن
1395/3/3
||| آدم باید خدا وکیلیشو بگه |||
از دو حال خارج نیستی
1- خواستی شوخی کنی
2- شوخی خواستی کنی
دوستان عزیز
کامنتای شگرف == شوخی
شما جدی نگیرید
1395/3/4
خدا شفات بده
1395/2/28
سلام
اولین نکته جالب اینجاست که این چانگان قدیمیه ( 2013)و طبق معمول جدیدترین مدل این ماشینها به ایران نمیرسن که مونتاژ بشن.
دوم اینکه جالبه بدونین تو بازاری که همه برندها هستن سی اس 35 و 75 از زمان ورودشون جز 10 ، SUV پرفروش چین بودن ( البته ماشینی که سایپا توش دست ببره دیگه معلوم نیست چی از آب در میاد )
سوم اینکه سی اس 35 با همین موتور قدیمی و ساخت خود چانگان داره قدرت و گشتاوری برابر تیوولی 2016 تولید میکنه!!!!
چهارم اینکه جالبه برند چانگان طبق گفته سایت chinaautoweb بر می گرده به سال 1862 میلادی ( دقیقا نمی دونم تو اون سالها چی می ساخته )
پنجم اینکه تا جایی که من از طریق نت اطلاع دارم این محصولات تو ایتالیا طراحی نشدن و همشون طراحی خود چانگان هستن
ششم اینکه با یک سرچ ساده در یوتیوب به یک کلیپ تست سی اس 35 در روسیه بر می خورین که رنگ ماشینم قرمزه ، با دیدن اون به تمام جواب هاتون در ضمینه قدرت موتور و عمل کرد گیربکس میرسین. ( البته عالی نیست ولی بد و نا امید کننده هم نیست مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه یک خودرو 2013 مونتاژ ایرانه صفره که در سال 2016 دارین می خرین )
هفتم خواهشا شعار الکی ندین زیر این مطلب ، سعی کنین واقعیت رو ببینین نه فقط چانگان ، در مورد همه برندها
1395/2/28
با 65 تومن ، ماشین صفر چی بخرم ؟
1395/2/28
اغا لطفا مینی کوپر sرو بررسی کنید
1395/2/28
در جواب به دوستان و تجربه سواری باید چند نکته رو عرض کنم:
مثبت : طراحی + ارگونومی + کابین راحت +روکش چرم + رینگ و لاستیک مناسب + فرمان برقی + کروز + آینه جانبی با دید مناسب +ک روز + کیلومتر زیبا + خدمات سایپا
منفی = کیفیت پایین پلاستیک بکار رفته رودری ها و داشبورد - عدم نور پس زمینه کلیدهای غربیلک - عدم TCS-ASR و ایمنی غیر فعال که هم در وب سایت سایپا و چینا وب بر عدم وجود سیستم های مذکور تاکید شده بر خلاف ایدو که ESP را دارا می باشد - نبود گرمکن و تنظیم برقی صندلی ها - نبود پاور ویندوز و جمع شوندگی خودکار آینه - نبود کی لس استارتر- تهویه هوای ساده و غیر اتوماتیک - نبود گرمکن آینه (تندر E190 این آپشنو حتی دارد) - مصرف 10.5 تا 11.5داخل شهر و خارج جاده ای حدود.7.5 که سانتافه و باقی کره ای ها با حجم های بمراتب بالاتر در بزگراه همین اعداد رو دارند - صندوق کم حجم که اکثر دوستان بنده مجبور به نصب باربند در مسافرت ها شدند- گشتاور توی دور بالا حاصل میشه که باعث صدای آزار دهنده توی کابین میشه و علنا در دراز مدت مشکلات خاص خودش رو داره و در دسترس نیست - بین دنده 2 و 3 واقعا یک دنده دیگه نیاز داره و گیربکس خیلی کند فرمان میده خصوصا در عبور از سرعت گیرها ماشین خیلی دیر معکوس میده مگر با فشردن پدال تا انتها - حالت تیپ ترونیک دستورات رو واقعا ترجمه میکنه و بعد اجرا میکنه و تاخیرش محسوس هست - بعلت عدم استفاده از سیستم های روز ضد واژگونی و لغزش و ... در سر پیچها و مانورهای سریع تعاد پشت ماشین از دست میره و احساس بلند شدن عقب خودرو رو دارید - باک کم حجم - کولر روی مصرف تاثیر زیادی داره در حد 2 لیتر - نبود سنسور نور و باران - ضبط بسیار ابتدایی و ساده - آینه مرکزی ساده بدون قطب نما و سنسور یا تیره شوندگی (دربرابر ایکس 33!)
بازار بسیار بد فروش دست دوم با توجه به چینی بودن و حجم پایین موتور و گیربکس 4 دنده در مقابل بزرگان زیر 100 که حجم ها و توان های بمراتب بیشتری دارند و آپشن و تکنولوژی بیشتری دارند.
امبدوارم کمک کرده باشه و دوستان فریب تبلیغات ظاهری شرکت و فروشنده ها رو نخورن و حتما قبل از خرید تست درایو رو انجام بدن که متوجه مسائل فوق بشوند.
با توجه به بازار چینی های داخل کشور پس از واگذاری اولین سری 62 میلیون و افت روتین بازار قیمت 57 برای نمونه دست دوم کم کارکرد و رقابت با لیفان ایکس 50 چنگان انتخاب مناسب تری می باشد
1395/2/29
سلام
شما با جعل هويت اين فرد اقاي رضا واكف وبنام اون نظر وكامنت دادن ثابت كرديد كه شخصيت خودت تا چي حد ضعيف وناتوان است
1395/2/29
بر خلاف نظر ایشون ، کیفیت قطعات پلاستیک بسیار عالیه در برابر همرده چینیا، برا من هرموقع اراده کنم معکوس میکشه، در مورد کولر خب طبیعیه ، در تمام خودروها ، استفاده از کولر،مصرف بیشتر میشه ، در سرعت 110 تا 150 هیچگونه صدای ازار دهنده وجود نداره و اینکه سیستمesp در مدل شاسی فعاله ،در مورد صندوق بنده با برداشتن کفی و فوم جایگیری لوازم ، کلی جا باز میشه ، مصرف در داخل شهر 7/5 . ضمن اینکه قضاوت با دیگران ؟اینو با ایکس 50 مقایسه میکنی ، شما تو گروه تیوولی هم برید از عدم شتاب طوفانی و اینکه در سربالایی همانند سانتافه نمیره شاکیند، از یک موتور1600 با 125 اسب بخار توقع دارید ،مثل اسپورتیچ باشه ، بعد این همه اپشن میخای با 65 تومن، بخاطر اهن پاره اینقدر شخصیتت،رو زیر سئوال نبر! واینکه قیمتش بشه 50 ، 40 اصلا مهم نیست، سلامتی بهترین نعمته که صادقانه ازش استفاده کنیم ، از ماشینم خیلی،خیلی راضیم ،ومن الله التوفیق
1395/2/29
حالا این آقای واکف کی هستند؟ شخص مهمی هستند؟ مدیر سایپاست؟ اصلا کیه؟!
1395/2/29
به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی
1395/2/29
اتفاقا برعکس این مطالبی که گفته شده ماشین خوبیه ، یه لحظه شک کردم ماشینی که سوار میشم همینیه که اینجا خودرو بانک مطلب گذاشته !!!

من قبل این ماشین تندر 90 اتوماتیک سوار میشدم که برام حدود 52 تومان تمام شد اون موقع ، خانومم میخواست ماشین بخره دنبال یه ماشین بودیم که گزینه مناسبی براشون پیدا نکردیم که اتوماتیک باشه در نتیجه قرار شد من یه چانگان CS35 بخرم و اون دیگه از تندر اتوماتیک استفاده کنه البته همین چانگان هم برای من حدود 85 تمام شد پارسال .
من الان هر دو ماشین رو تو پارکینگ دارم ، از نظر شتاب . کشش چانگان به مراتب بهتر از تندر اتوماتیک عمل میکنه حتی مصرف سوختش حدود 2 لیتر در شهر و 1 لیتر در اتوبان کمتره تندر اتومات هست ، خیلی مزایا دیگه داره که یه ماشین مثل تندر 90 حرفی برا گفتن نداره پیشش بخوام یکی یکی بگم کلی وقت میگیره و زیاد میشه ولی بتون بگم اگر میخواین یه ماشین اتوماتیک تهیه کنید ماشین واقعا خوبیه خیلی بهتر از تندر اتماتیک و 206 تیپ 6 .

یه مورد هم هست طرف میاد راجب کشش ماشین تو سر بالایی حرف میزنه ، این دوستان یا تا حالا سوار ماشین اتوماتیک نشدن و این اولین تجربشون هست یا الکی میگن سوار شدیم و میان حرفای کوچه بازاری که بیرون میشنون رو اینجا مینویسن ، تمام ماشین های اتوماتیک زیر 200 میلیون به خاطر ماهیتشون ، قدرت و تکنولوژی هیچ وقت تو سربالایی مثل یه ماشین دنده ای جواب نمیدن خیالتون راحت ! چه موتور 2400 باشه چه 1600 تو سربالایی یه جور جواب میده حالا با کمی تفاوت ولی نه انچنان زیاد !!

من این ماشین رو 85 تومان خریدم و ازش راضیم و چون قراره تا چند سال دیگه ازش استفاده کنم نگرانی بابت افت قیمتش ندارم اینجور که میگن اگر الان قیمتش زیر 70 باشه بتون قول میدم هیچ رقیبی تو این رنج قیمت که این کیفیت و امکانات و ایمینی رو داشته باشه براش پیدا نمیکنین ! اگر قرار بود بازم تو این رنج ماشینی انتخاب کنم 100% باز همین رو انتخاب میکردم و اگر قرار بود 100 میلیون هزینه کنم اونوقت سانگ یانگ تیوولی انتخابم بود .
1395/2/29
مقایسه با تندر و ساندرو جالب هست.۱۵ گرونتر هست چینی هست و اقبال خوب و بازار دست دوم بد چینی ها هست.رقیب این ماشین رو تندر و ساندرو میدونین؟ اینهمه مقایسه
1395/4/3
امین جان شما یه دو سه سالی از ماشینت استفاده کن و بذار ماشینت گرما سرما و پیچ و خم و ناهمواری جاده ها رو بچشه بعد بیا بگو از ماشینم راضیم!!!
آخه تو هفته اول پراید نو هم راضی کننده است!!!
1395/5/3
85 میلیون ؟! سید !؟ بابا میرفتی یه مورانو 2008 میخریدی ! یا ویتارا 90
35 حریدیی ؟؟؟؟؟
1395/5/7
"ماشین اتومات چه موتور 2400 باشه چه 1600 تو سربالایی یه جور جواب میده حالا با کمی تفاوت ولی نه انچنان زیاد !!"
نمیگم ۲۰۰ میلیون ولی همون مزدا۳ اتاق قدیم ۵۰تومنی رو میشستی فرق ماشین اتومات با اتومات رو میفهمیدی. وقتی تجربه سواری با موتور بالای ۱.۶ لیتر رو نداری لطفا نظر نده. از مقایسه تندر ۴۰ تومنی و چانگان ۸۰تومنی هم خندیدیم
1395/8/7
شاید پارسال تنها گزینه بود ولی الان MVM 550 اتوماتیک - لاکچری /اتیگو _ X33 اتومات / لیفان X60 - اتوماتیک /
جک J5 اتوماتیک / رنو ساندرو استپ‌وی - اتوماتیک / دانگ فنگ H30 Cross اتوماتیک / و چند تا دیگه هم حالا اضافه
میشه
1395/2/29
خدمت دوستان عزیز عرض شود در سال 93 که اوج گرانی ماشین بود بنده یک دستگاه خودرو چانگان ثبت نام کردم و با بدبختی زیاد وبعد از شش ماه از تاریخ مقر در قردادم این خودرو رو از سایپا بد قول نحویل گرفتم سود تاخیر رو به دلایل واهی بهم ندادن که از دستشون به وزارت بازرگانی شکایت کردم هنوز هم با اینکه محکوم شدن پرداخت نشده .خلاصه تحویل ماشین حال من وبقیه رو خیلی گرفت حتی دلم نمی خواست سوار ماشین بشم ولی بلاخره تصمیم گرفتم نگر ش دارم وسوارش بشم خدایی تو این یکسال سوار ی حدود 20هزار تا راه رفته تنها مشکلم تنظیم نا مناسب ecu برای کولر بوده که ظاهرا برای هوای روسیه تنطیم شده بود که با تنظیم مجدد رفع شده . خدمات سایپا بسیار بسیار ضعیف بوده کلن 15 نمایندگی در کل کشور برای خدمات چانگانها در نظر گرفتن که خیلی کمه .امیدوارم با شروع تولید داخل خدمات بهتری بدن اگه با ظاهر این ماشین مشکل ندارید . سواریش از کره ای دست کمی نداره البته با نصف قیمت انتظار وجود تمام ابشن ها رو نداشته باشید ولی واقعا ماشین کم استهلا کی هست . یکی از اشنایان هم ایدو چانگان داره که واقعا از لحاظ طراحی بدنه ونسبت طول وعرض بسیار عالی وچشمگیر هست وففط دو ایر بگ وبدون کروزه که اگر میبود بسیار عالی تر میشد در عوض سیستم esp داره که تورنج قیمت این ماشین بسیار جالبه وسواری بسیار عالی وشتاب گیری و هندلینگ واقعا بیش از انتظارم بود راحت طی دو بار امتحان اکسنت رو سوسک کرد .تنها مورد خدمات بد سایپا وبسیار گران حساب کردن لوازم در سرویس های دوره بود . کاش این خودروها رو کسی غیر از سایپا وارد یا حالا تولید میکرد .واقعا حیف
1395/2/29
سایپا هیچ جا نگفته که مدل مونتاژی ESP داره، ...اگر وارداتی داشته تو مونتاژی حذف شده..
1395/2/29
نه واررداتی نه مونتاژی ESP و ASR و TCS ندارد. شاید معنی ESP رو نمیدونن فکر میکنن دکمه ضبطه مثل RDM و PSC
1395/2/29
با سلام و تشکر از متن زیبای آقا رضا . آقای نیما عزیز ایدو سیستم ESP دارد من خودم ایدو دارم اگر باور ندارید یه سر به سایت سایپا بزنید و کاتالوگ محصول را مطالعه بفرمایید بعد نظر بدهید واقعا چرا چشم بسته نظر می دهید لطفا اطلاعات غلط را رواج ندهید . در آخر تشکر میکنم از سایت خوب خودرو بانک .
1395/2/29
دوستان ، کسی که از نام دیگران سو استفاده میکند و بدلیل مسایل شخصی بنام دیگران مطلب خلاف واقع مینویسد، با هر مدرک تحصیلی که باشد، از اخلاق و وجدان به دور است.
1395/2/29
من خودم این ماشین نخریدم ولی یکی ازدوستام سری اولش ثبت نام کرده بود وداره.سواریش من نمیپسندم چون هم کمقدرته وهم روی سرعتگیر میندازه هوا.مشکل اصلیشم ازنظر دوستم که یکیش داره اینه که کولرش در حالت درجا کارنمیکنه حتی موقه توقف کوتاه پشت چراغ قرمز یا ترافیک کولرش ازکار میافته
1395/2/30
دوست گرامی هادی خان ، سلیقه شما قابل احترام ، منتها هر خودرویی از دست انداز با سرعت رد شه یهو میپره بالاع ، مشکل کولر برا مدل شاسیش با فراخان رفع شده و برا مدل سواریش ،تا اخر هفته از چین میرسه ،چون باید اپدیت شه، و در اخر باید از چینیا تشکر کنیم که انواع خودروهای جدید، مارو از یکنواختی چندین ساله نجات دادند، و اینکه در مورد قدرت موتور عزیز من با رنج قیمتی 65 تا 75 تو بازار صفر چی هست، همی میتسوبیشی میراژ با موتور 3سیلندر 75 ملیونه ، مدل شاسی 150 ملیونه ، و متاسفانه ندارم بخرم، داشتمم اینقدر پول هزینه نمیکردم، ما به همین چانی راضییم ، میارزه ،نمیارزه ، قویه ، قوی نی !؟ من که کلا لذت میبرم از رانندگی باهاش. موفق باشید
1395/2/29
با سلام بنده به مدت یکسال از خودروی فوق استفاده و در چند سطر ماحصل خودرو خدمت بزرگواران عرض میکنم
کیفیت رنگ متاسب در حد جیلی و ام جی در نمونه وارداتی
فقدان دی لایت و طاقچه جمع شونده عقب و زه استیل و رینگ های مدل 2014 در مدل وارداتی و وجود امکانات فوق چون رینگ جدید-دی لایت-طراحی مجدد محفظه اشیا روی داشبورد - چراغ داشبورد - پاور ویندوز و گرمکن آینه های جانبی با ریموت ورژن جدید برنامه ECU که نسبت به وارداتی ورژن جدید نصب شده و از هر لحاظ خرید نمونه مونتاژی خصوصا با رنگ های متنوع تر از وارداتی های مدل قدیم بصرفه تر می باشد که در حدود 60 تومن با سود تاخیر قیمت تمام شده می باشد.
اما تجربه شخصی : ماشین از سری وارداتی مشکی و در کارت جزو هاچبک! طبقه بندی شده...حجم موتور 1600 می باشد که در بیان ساده برای مصرف کننده و مقایسه عام دوستان در برابر موتور TU5 و K4M و چینی های هم رده قرار میکرد که با توجه به مهندسی دقیق پژو شما بیشترین گشتاور رو در دور موتور های بمراتب پایین تر و در تندر بعلت موتور پله ای با افزایش دورموتور از 4000 وضعیت دگرگون و ماشین لجام گسیخته می شود اما در چانگان وضعیت اندکی متفاوت می باشد.ماشین به شدت تمایل به دنده سبک کردن و کپ در سبقت های ناگهان و توفق و حرکت را دارا می باشد که شاید به تجربه کم کارخانه سازنده در اولین نمونه تولید کراس اور مرتبط باشد.در CS35 بیشترین گشتاورد در دور موتور بالای 5800 حاصل می شود و کمبود تعداد دنده های سیستم انتقال نیرو این قضیه رو ملموس تر کرده تا حدی که در تعویض در حالت تیپ ترونیک با تاخیر در فرمان وارده و صدور احکام اجرایی روبرو می شوید!!! این قضیه در مورد سبقت راننده ذو با اضطراب روبرو می کند در حدی که شما تخت گاز با دنده 2 مشغول سبقت هستید و به سه در حالت دستی شیفت می نمایید اما با کپ و افت خودرو و در نهایت معکوس خودرو روبرو می شوید و جای یک دنده خالی در این بازه 2 تا 3 بشدت محسوس می باشد.یا شاید بعلت گشتاور و حجم و اسب پایین این موتور در برابر کراس اووری با این قد و قواره تامل برنگیز باشد...نمونه مشابه رو میتوان موتور لنسر1.6 و سراتو 1.6 مثال زد که این مشکل را با گیربکس CVT ,و 6دنده جبران نموده اند و سوای طراحی ژاپنی و کره ای موتور و نرمی در کارکرد.
با اقماض از موتور گیربکس به سراغ کروز میرویم که این مسئله در سرعت 120 برای کروز نیز مشکل عدیده دیگی ایجاد می نماید که ماشین دائما در حال کم و زیاد کردن دنده می باشد و با شروع بکار کولر سردرگمی این زیبای چینی بیشتر هم می گردد. و شما مجبور به کاهش سرعت تعریفی یا خروج از مدار کروز می باشید.
به علت فقدان سنسور جلو و رادار کروز در سراپایینی احساس گاری به ترمزی را می دهد که قادر به کنترل سرعت نیست و در این حد لیمیتر خصوصا در تهران بسیار احساس می گردد.
به سراغ پشت آمپر یاده و زیبا آبی فیروزه ای و دکمه های هماهنگ میرسیم و در عین ناباوری دکمه های تنظیم آینه و دکمه های فرمان فاقد نور پس زمینه هستند و درشب آزار دهنده می باشند.
سیستم صوتی نیز در نگاه اول با آینه بسیار ساده وسظ شیشه خودرو بشدت در ذوق میزند و راننده را مایوس می نماید.کیفیت چرم در حد مطلوب و چیزی فراتر از برادر چینی خود ندارد.کیفیت پنل داشبورد در مدل CS35 بشدت ساده و مستعد خش و بسیار خشک می باشد که این نمونه بی کیفیت در رودری ها بشدت خودنمایی می کند و چس از 3 ماه آثار خش های ریز و درشت مشهود است
در سیستم تهویه چیزی فراتر از یک تهویه ساده پیش رو نداریم که جای خالی تهویه ای حداقل با نمایشگر و اتومات بشدت احساس می شود و نبود گرمکن آینه ها در فصول سرد مشکلی دیگر! اما سیستم گرمایشی خودرو همانند سایر برادران ایفای نق مسکند گرچه عملکرد کولر و سرمایش نامطلوب در ترافیک های شهری و زیر نور مستقیم آفتاب بشدت احساس می گردد
کیفیت چانگان در منظر اول در رنگ و استایل گوی رقابت را از هم کیشان خود می برد اما با پا به درون کابین گذاشتن خودرو روی سکه عوض می شود
نبود گرمکن و صندلی برقی - نبود نویگیشن برخلاف تیگو و جک و هایما و اچ کراس که بصورت پیش فرض و کارخانه ای نصب دارند.تهویه هوای ساده و دستی.صندوق کم حجم که در صورت نیاز باید شانه زاپاش و متعلقات ماشین و طاقچه را در منزل جهت پاسداری از خانه جای بگذارید! نبود پاور ویندوز که در نمونه ام وی ام بصورت پیش فرض با ه 4 شیشه اتومات حتی در مدل 530 با آن تاریخچه قدیمی و موتور پر توان چانگان را درگوشه کلاس چینی در برابر سایر همکلاسان خود یک پا درهوا نگه میدارد.
در بازار رقبای 1600 و اتومات می توان به ساندرو با پیشینه مثبت برادر خود و قیمت کمتر و کیفیت بمراتب بیشتر با حضور در یورو انکپ! لیفان ایکس 50 با رقمی وسوه انگیز و ظاهری جسورانه از آلمان و ایتالیا و پشت آمپری وسوسه انگیز و آس در آستین همچون CVT. جیلی با اعتبار ثابت شده و دریای از امکانات در نمونه دست دوم احتمالا حضور جک اس 3 که حتی د رچین گوی سبقت را از CS35 ربوده و در خانه نیز مغرورو به چانگان دهن کجی می نماید
حال با گذشت یکسال از ورود مدل وارداتی و کلید خودرن نمونه مونتاژی با رقمی حدود 24 و امکاناتی بروز تر از نمونه وارداتی و نیز جدیدتر با توجه به اظهار مالکین خودرو در صبحت هاب لالا و عدم سرویس مناسب سایپا در این بازه زمانی و احتمال شراکت با سیتروئن و اقبال کم مردم و حجم کم و دنده کم خرید چانگان جای تاملی بسیار دارد با گارانتی 2 سال در حالی که خودروی جک به تازگی با گارانتی 5 ساله از سوی خودروساز دیگر کشور خودنمایی میکند با موتور قوی تر و جسور تر و اقبالی مناسبت تر. ارادتمند تقوی
1395/2/29
اقا ی داوود شما با هر اسمی پیام بذاری بازم طرض نوشتار و گفتارت دستتو رو میکنه!
به نظر من شما برو همون مگان قدیمیتو سوار شو.
ضمنا با این حرفها نمیتونی وارداتی ها و مونتاژی ها را به جان هم بندازی.
مدل وارداتی که عالیه و در حد خودروهای کره ای و حتی ژاپنی کیفیت داره.
اینو کسانی میفهمن که فقط برای یک بار پشت این ماشین بشینند و از دور نمیشه به گسی فهماند خوبه یا نه.
ایشالا مدل مونتاژی هم با همون گیفیت وارداتی تولید بشه تا حریداران جدید از کیفیت بالای این خودرو لذت ببرند اگرچه ممکنه از نظر پوشش رنگ و جمع کردن خودرو به پای وارداتی ها نرسه اما حقیقتا با نظارتی گه خود چینی ها در کاشان روی مونتاژ این خودرو دارند بعید میدونم کم و کسری داشته باشه.
دی لایت و چیزای اضافی هم که وارداتیها حداگثر با ۳۰ تا ۵۰ هزار تومن میتونن اضاف کنند اگرچه در ایران نیازی به داشتن ان حس نمیشه.

شما هم برو فعلا پیاده گز کن شاید پولاتو جمع کردی دوباره یه مونتاژی خریدی.
1395/2/30
متاسفم که از نام مهندس تقوی ، مدیر فروش سایپا ،جعل عنوان میکنی ، اخه شرم نمیکنی بخاطر ، اهن پاره ،اینقدر خالی میبندی ! برا من مدل وارداتیه و 5 سال گارانتی داره، اشاره میکنم معکوس میکشه به نرمی ، عین کشتی میره، رانندگی باهاش واقعا لذت بخشه ، بعد با اچ30 مقایسه میکنی ، با 105 اسب ، زاپاس زیر قرار میگیره مستعد سرقت، از عرض و ارتفاع کمتر از چانگان هست ، ایکس50 که دیگه با ساندرو فرقی نداره، قیمت تیگو 92 ملیونه ،30 ملیون گرونتره و بازار جذابی نداره و انگار از بغلا پرس شده ، با این پول تیوولی میخرم . کولرش پس از فراخان ، تگری شده ، اینقدر هم حرص چانگان سوارا رو نزن پیر میشی هاع ، ومن الله التوفیق
1395/2/30
چقدر نظر جانبداران راجع به بهترین خودروی زیر 100 تومن و در حد بزرگان می باشد. من قبل از چانگان خودروی کره ای اصل در همین سگمنت سوار میشدم و در راحتی چانگان برتر و در موتور و طراحی چانگان گوی رقابتی رو برده است. تجربه 100هزار کیلومتری با یکی از اصیل تر و پرطرفدارترین خودروهای کره ای روز و مقایسه 6 ماهه با چانگان بر همگان مشهوده می باشد.با توجه به سگمنت هر دو خودرو که هاچبک می باشد و پراید هاچبک بنده مدل 73 اصل کره می باشد چانگان برتری بلامنازع در کشش و قدرت و امکانات و راحتی دارد.من خودرو رو مبلغ 58 میلیون به رنگ نقره ای بصورت چکی از قطعه فروش دریافت نمودم.با تشکر از سایت خوب خودرو بانک
1395/2/30
من با این آقا به شدت مخالف بوده و می باشم بنده قبل از این خودروی اسپورتیج و نیز در چند ماه اخیر لندکروز بعلت مشغله کاری و مسیر صعب العبور دارا می باشم.که چانگان از هر لحاظ از اسپورتیج برتر بوده و ارزشمند تر است.متاسفانه کیفیت لندکروز هم آنچنان که تعریف نمودند نبود و بر اساس جو سازی شرکت بازار واهی شکل گرفته که اصلا ارزش قیمت پرداختی و امکانات را نداشته و به شخصه هاوال را برتر از لندکروز می دانم خصوصا H9 و در اولین فرصت با توجه به کیفیت سواری عالی چانگان و برتری در سبقت ها و سرابالایی ها لندکروز را فروختم و از چانگان کبیر نهایت استفاده را میبرم.ودر تایید صحبت های دوستام جناب امانی بنده در درگ با اسپورتیج و توسان در اتوبان امام تهران با سقف سرعت 150 که بازم ماشین تا 240 به آسانی گاز میخورد آنها را لوله کردم و پیروز میدان شدم که متاسفانه بدلیل گوشی 1100 امکان فیلمبرداری من و همه چانگان سواران ازین افتخارات نداشته ایم.در خاتمه با تشکر از نظرات دوستان توصیه اکید بنده بر خرید این زیبای کوچک چینی می باشد که بهتراز کره ای ها و ژاپنی ها می باشد و تولید تحت نظر متخصصین چینی در ایران از بنز در ستاره ایران بالاتر بوده.باتشکر
1395/2/31
در پاسخ به آقای رضا:شما حالت خوب میشه.لندکروز بده؟!!گوشی هوآوی بخر کامل شی.از اپل هم برات بهتره.
1395/3/1
خداروشکر مردم دارن بیخود بودن ماشنای چینی رو روز به روز بیشتر متوجه میشن ولی متاسفانه بعضیا بگن این خودروهای چینی حتی راهم نمیره باز قبول نمیکنن
1395/2/30
یاد ماشینای عقب کش دوران بچگی افتادم.....یا چرخش در میرفت یا درش در مییومد........
1395/2/30
درسته ، یادمه ، ولی چینیاع دیگه پیشرفت کردند و از ما جولوع زدند ،😤😤😴😴😴😢😢😢
1395/2/30
ابی داداش گلم
اینکه از ما جلو زدن یا نزدن مطرح نیست...فقط میکنم باید بطور کلان و جهانی نگاه کرد که آیا ما لایق این خودروها هستیم یا نه....حتی حتی اگر ما رو کنار گذاشته باشن. متشکرم
1395/4/8
برو بینیم بابا
اسم ماشینای ایرانی که میاد چی









برو بینیم بابا ، عقب کش دوران بچگی !!!!!!!!!!!!!!
این خاصیت ماشینای ایرانیه که هر روز میبینیم و میخونیم یه پراید چرخش در رفته یا ....
1395/2/30
تو آخر مقالتون به یک عبارت عجیب برخوردم.اعتبار سایپا!!!!
اعتبار سایپا توی اینه که قشر کم در آمد جامعه تنها انتخابشون پراید باشه و تنها سرنوشتشون خطر.تو رو خدا به گوش مدیران سایپا و ایرانخودرو برسونید که یه فکری به حال خودرو هایی مثل پراید و پژو 405 بکنند.
در مورد چانگان هم فقط میتونم بگم تو رده ای هیچ تولید کننده ی شناخته شده ای محصولی برای عرضه نداره چانگان سلطان بلامنازع است!! در کل ماشین بهتری نسبت به لیفان و چری به شمار میره و تولید کننده ی چینی اش از اعتبار کیفی بیشتری برخورداره.
در آخر فقط تاسف برای اینکه سایپا در بدترین حالت الان باید یکی مثل همین رو با برند خودش تولید می کرد ولی الان در تدارک مونتاژش هست.
1395/2/30
سلام حسین اقا ، مرسی ، دست چشم بادامیای چینی درد نکنه ،که هر ماه با تولید خودروهای جدید به داد ما رسیدند و از یکنواختی چندین ساله نجات دادند ، دمشون گرم
1395/2/31
خیلی گزارش بدی بود. یعنی افتضاح. چانگان وارداتی 2 سال هست که اومده. شما توی این گزارش چیو از چانگان مونتاژ گفتین؟ خودتون رفتین برای برسی یا متنو کپی کردین؟ داداش از صدای موتورش بگو. سر بالایی. صدای بدنه. امکاناتی که روش نصبه. تفاوت امکاناتش با نسخه وارداتی. کیفیت رنگ با کیفیت رنگ وارداتی. کیفیت مواد به کار رفته با مواد وارداتیش. داداش تجربه رانندگی با چانگان مونتاژ باید یک جور بیان بشه. همیشه ماست مالی.
1395/3/15
تا مرد سخن نگفته باشد..... دو ساله مونتا‍‍زي اومده!؟!!!!!!!!!!! خب عزيزم حرف نزن نميدوني
1395/3/19
آرمان درست گفته. و شما بهتره متنو یک بار بخونی بعد معلم بشی و غلط بگیری. نوشته چانگان وارداتی دو ساله اومده نه مونتاژ.
1395/3/1
اینکه خودروهای ایرانی خیلی بیخودن و حتی تو آسفالت صاف هم باهاشون رانندگی کنی خطر مرگ تهدیدت میکنه شکی نیست ولی راه چاره اش آیا اینه که بریم ماشینای چینی بخریم که بدتر نباشه بهتر نیست؟
آیا این راهشه که بیایم اینجا درباره ماشینایی صحبت کنیم که هنوز امتحانشو پس نداده و اصلا معلوم نیست از کجا اومده؟
ماشینا ایرانی که مفت نمیارزن هیچ ولی توقع یه شاهکار از ماشینا چینی دارید که یه مقدار از ماشینای ایرانی بهترن و با دلار چهارتومنی و گمرک پنجاه شصت درصدی داره وارد میشه؟
با یک حساب سرانگشتی متوجه میشید که این ماشینا تو چین به پول چینیا ده تومن هم نمیارزه
1395/3/1
دوست عزیز ، پیشنهاد شما ، بین 50 تا 100 تومن، صفر کیلومتر، خارجی چی هست ؟! ایراد میگیری ، راهکار هم بده ،! چاره کار دست ماست یا دولتمردان ؟!
1398/11/2
سلام دوست عزیز
تنها راه نجات اگر انسانهای باهوشی باشیم همینه که با نخریدن خودرو های به اصطلاح ایرانی این بهشون ثابت کنیم که با نام ایرانی با جون ایرانی بازی نکنند.
اما درخصوص چانگان باید عرض کنم بعنوان یک خودرو شهری بسیار مناسب و مخصوصا کم مصرف هست
1395/3/1
خداروشکر من میخواستم اوایل این رو بخرم و گول تبلیغات سایپا رو نخوردم بجاش جک اس 5 نوشتم باقی پولم توی جیبم موند امروز صبحم شرکت معظم 2.5 میلیون دوباره ماشین را گرانتر قیمت گذاری کرد که برای منی که 68 تموم شد الان حداقل در بدترین حالت 78 میبرن.خداروشکرت چنگال نخریدم که هم افت قیمت کنه هم 1600 باشه
1395/3/2
شاسی با گیربکس دستی ، بگو 2زار ! چرا اس5 اتو بیاد و خوب باشه ،شاید با چانی جابجا کنم ،شاید ! چون از دلم نمیاد ردش کنم . الان مصرف بنزین اس5 دستی حداقل 10 هست ،حالاع اتو بیاد حداقل 13 میشه که برا جیب من جور در نمیاد . چانی من مصرفش 7 هست ، در اخر هر شاسی فقط اتوماتیک ،فقط . دستی بوگو 2زار، حیف پول
1395/3/4
سلام....اینقدر دعوا نداره خانم ها و آقایان.....اونی که بدش میاد از چینی.... نخره.....اونی که پول داره اینجا صحبت نکنه بره لکسوس و بنز و ب ام دبلیو سوار شه!!!(واقعیت)......اونی که میگه ایرانی خوبه و پول به اندازه ایرانی داره بره ماشین های 30-40 سال پیش ایران خودرو و سایپا سوار شه(واقعیت).....اونی که فکر میکنه چینی ها دارند پیشرفت میکنند و بهتر از ایرانی ها هست بره بخره و لذتشو ببره.....(واقعیت)
برای جمعیت حاضر هم کاملا مشهوده پیشرفت چینی ها..........
1395/3/4
آقا دمت گرم ، حق مطلب رو ادا کردی.
1395/3/6
داداش گلم........اینجا همه نظرشون رو میدن من بهترین ماشینم زیرپام باشه بازم به فکر مردم بزگوارم هستم....ینی چی هر کی بنز و ....سوار میشه نظر نده.....(( بالاخره یا موافقی یا مخالف)) ...ایرانی بد چینی خوب یا بلعکس......
مرسی
1395/12/12
داداش دمت گرم,بهترين كامنتي بود كه تا حالا ديده بودم
1396/4/7
با پیشرفت دیگران ما کاری نداریم جان ومال وصنعت خودمان برای ما مهم است یادت باشه ما ایرانی هستیم از بنایان گذاران تمدن
1395/3/19
این کمپانی یکی از بزرگ ترین و باسابقه ترین خودروسازهای چینی به شمار می رود که توانسته با همکاری گسترده و طولانی مدت با برندهایی چون سوزوکی، مزدا و فورد خود را آبدیده نماید.

طراحی کراس اوور CS35 که در حقیقت نخستین تجربه کمپانی سازنده در زمینه خودروهای شاسی بلند به شمار می رود، توسط دامبروسیو لوچیانو (Dambrosio Luciano)، طراح ایتالیایی، انجام شده است و از همان پلت فرم ایدو بهره می برد. این شاسی بلند چینی که در سه تیپ و با ظرفیت پنج سرنشین به بازار عرضه می شود، با برخورداری از پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱٫۶ لیتری ایدو که قدرتی در حدود ۱۱۲ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۶۰ نیوتن متر تولید می کند، جاده ها را پشت سر می گذارد. از دیگر ویژگی های فنی CS35 می توان به گیربکس چهار سرعته اتوماتیک برای تیپ ۱٫۶ AT Luxury اشاره کرد.

تجهیزات استاندارد این خودرو عبارتند از: رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی در دو تیپ ۱٫۶ MT Comfort و ۱٫۶ MT Luxury و ۱۷ اینچی در ۱٫۶ AT Luxury، چراغ های جلوی هالوژن، آینه های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما، چراغ های مه شکن در جلو، برف پاک کن شیشه عقب، شیشه بالابر برقی، قفل مرکزی برقی، سیستم صوتی مجهز به CD Player و رادیو و پورت USB به همراه ۶ بلندگو، تهویه مطبوع، کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی ضدقفل مجهز به EBD، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، سنسور پارک و دسترسی بدون کلید. سانروف برقی، فرمان با روکش چرم و دکمه های کنترلی، تودوزی چرم و کیسه هوای پرده ای از جمله تجهیزاتی هستند که فقط در دو تیپ Luxury به صورت استاندارد عرضه می شوند.

گفتنی است، شرکت سایپا تیپ ۱٫۶ AT Luxury این خودرو را در ایران عرضه می کند. چانگان CS35 با طول ۴,۱۶۰ میلی متر، عرض ۱,۸۱۰ میلی متر، ارتفاع ۱,۶۷۰ میلی متر و فاصله محوری ۲,۵۶۰ میلی متر تقریبا در حد لیفان X60، ام وی ام X33 و برلیانس V5 می باشد. گفتنی است، وزن خالص این کراس اوور چینی بین ۱,۲۷۰ تا ۱,۲۹۰ کیلوگرم و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود ۷٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. (قدرت درج شده در سایتهای ایرانی بالای 120 اسب بخار است. اما در پیگیری های به عمل آمده میتوان بیشتر به سایتهایی که قدرت را 112 اسب بیان کرده اند اطمینان کرد)
1395/4/1
تا یکسال تمام راهنمایی رانندگی حاضر نبود پلاک کنه ؟ چرا ؟
قیمت اولیه 84 میلیون انداختن خلق الله
الان هم چند تا سایت که رفتن تست درایو اصلا تعریف خوبی ازش نکردن .
تجربه ماشینهایی مثل x60 لیفان و یا x33 میگه که اولا دارن گرون میدن مردم
دوما افت قیمت بدون شک حداقل 5 تا 7 میلیون خواهد بود
سوما موتورش ضیفه
1395/4/2
موتورش ضعیفه . این یعنی برای افت قدرت باید دور موتور بره بالا و در کل یعنی بعد از یکی دوسال سر سیلندر مشکل برمیخوره و موتور داغ میکنه و بهش فشار میاد .
الان لیفان x60 و یا x33 همین طوره ...
یعین به غیر از ایرادات اتاق و گیربکس و دیسک و صفحه کلا موتورشون برای اتاق ضعیفه و دورشون باید بره بالا که صدای خیلی زیادی از موتور میاد داخل اتاق .... این تجربه کسایی هست که 2 تا 3 سال ماشین داشتن و بعد به خاطر ایرادات فوق 7 تا 10 میلیون تومان زیر قیمت رد کردن .
1395/5/23
سلام می خواستم بدونم چه فرقیی بین نسخه وارداتی و مونتاژ این خودرووجودداره؟
من نسخه منوتاژشده رادیدم داشبوردوداخل دربها ازموادخوبی استفاده نشده درصورتی که هاوال اچ 2 ازموادخیلی باکیفیتی استفاده شده .
شایدنسخه وارداتی چانگان هم همینطوربوده ولی سایپا برای پایین آوردن قیمت دست به این کارهازده!!!
آخه بی مورد 84 میلیون تومن نمیشه 62 میلیون تومن!!!!!
یعنی ممکنه 22 میلیون تومن فقط بخاطر اینکه بازاراستقبال نکرده آوردنش پایین!!
1395/9/8
سلام
من برج7سال1395 ماشین رو تحویل گرفتم
بسیار ماشین خوب و قابل قبولیه
در خصوص مطالب بالا ماشین رو نباید با خوردو های 170میلیونی نقایسه کنید
این خودرو واقعا نسبت به قیمت و امکاناتش می ارزه
مکث در حرکت هم توسط شرکت سایپا برطرف شده الان بسیار نرم وخوب حرکت میکنه
نشان دهنده مصرف لحظه ای سوخت هم عالیه میشه مدیریت کرد
البته مصرف هم بستگی به سبک رانندگی خود فرد داره
اما نسبت به 206 اس دی خیلی بهتره
من خودم قبلا وی8 فول داشتم برام راض کننده نبود
1396/4/7
سلام دوست عزیز
شما ک ۲۰۶ داشتین خوب میتونین مقایسه کنین
موتور هردو ۱۶۰۰ هس توی سربالایی و زمانیکه کولر روشن هس توان موتور درمقایسه با ۲۰۶ چجوری هس.چون ۲۰۶ کم میاره
از لحاظ خدمات پس از فروش مشکلی نداشتین؟
1395/9/28
یه جا نشد بیام تو یه سایت یه نظر درست در مورد یه خودرو ببینیم
اینجا اومدیم ببینیم چانگان چجوره
سواریش امکاناتش تجربیات شخصی و ...
یارو میاد افاضات میهن پرستانش گل میکنه اونیکی پوز ماشینشو میده اونیکی تبلیغ خودروسازیشو میکنه
اوایل فک میکردم عجب بیکارن اینا که میگردن تو این سایتا از چینا بد بگن بعد حرفای مسخره مثل اصلا راه نمیره و اصلا بدرد نمیخوره. میزنن بعد فهمیدم اینا نمایشگاه دارا و نمایندگیهای بی انصاف هستن که نون حلال نمیخوان در بیارن
برادر من چرا با گنده گویی و دروغ گویی نون خودتو حرومم میکنی
چرا با اشتباه انداختن مردم به هر دلیلی خودت جهنمی میکنی
یکمی سعی کنین مسلمون باشین
1395/10/8
سلام
اگه واقعا شرکت های خودرو سازی و وارد کننده انصاف داشته باشن باید امکان تست خودروهاشونو برای مشتری بگذارند .
موفق باشید
1396/5/19
دمت گرم حرف دله مارو زدی. آقا خواهشا عین آدم نظر بدید
1395/10/15
مشخصه که شما خودروی مونتاژی رو تست نکردید. توی مونتاژیها تیپ اسپورت اضافه شده که توی مقاله شما اثری ازش نیست!!!!!
1395/10/29
سلام خدمت دوستان تیپ اسپرت خودروی مونتاژی چرا تو تجهیزات و امکانات خودرو نیست و طرز استفاده او چجوریه ؟ چون تو دست دنده من ندیدم همچنین اپشنی ممنون
1395/11/9
با سلام
من میخوام چانگان cs35 بخرم میخواستم از دوستان بپرسم آیا کولر نسخه مونتاژی این ماشین خوبه یا نه چون من خوزستان زندگی میکنم البته شنیدم نسخه مونتاژی کولرشو برای ایران سایپا ارتقا داده و یه سوال دیگه اینه که آیا توی جاده های کوهستانی اگه حالت موتور رو روی مد اسپورت بذاری بازم کم میاره یا نه آخه موتور پارس tu5 هم ۱۶۰۰ هست تازه ۱۲ اسب بخار هم کمتر از اینه قدرتش و وزنشون هم نزدیک همه چطور پارس تو جاده های کوهستانی کم نمیاره
1395/11/20
عرض سلام و وقت به خیر خدمت دوستان

بعد از مطالعه یک سری از کامنتها ترجیح دادم‌یه نظری بنویسم

اولا که دید وبلاگ نویس فوق که نطرشون به جایگاه خودش محترم دید کاملا منتقدانست از نطر سواری و تعویص دنده در گیرباکس توی آپارات میتونید ۳۰ دقیقه ویدیو مربوط به چانگان ببینید که نقاط ضعف و قوت خودرو به خوبی به نمایش گزاشته.



من این ماشین ندارم که بگید طرفداری میکنه


ولی نکته مهمی که توجه نمیشه خیلی بهش اینه که ما ایرانیها ۶۰تومن پول ماشین‌میدیم ولی توقع لندکروز داریم

دوستان عزیزی که نطرشون منتقدانست لطفا بگن با ۶۰ تومن چه ماشین بهتر از اینی میشه گرفت

از نطر امکانات و زیبای و راحتی در سواری


بعد یه ماشین مگه چقدر آدم باید سوار بشه

کسانی قصد خرید دارن

شک نکنن چون تو این رنج قیمتی هیچ‌ماشین بهتر از این پیدا نمیکنی به جز دست دومهای ۱۰سال کار کرده

بعدشم ماشین تا ۲.۳سالی که تو گارانتی هست مطمعنا هیچ خرجی نداره

بعدشم مصرف کننده اگه‌ناراضی باشه میتونه تعویض کنه که چیز خیلی عجیبی نیست.


در ضمن قطعا خودروهای چینی که توسط شرکتهای معتبر پارس خودرو و سایپا ارائه میشه افت قیمتش خیلی کمتر هست تا چینیهای نظیر ام وی ام و...


این موضوع قابل رویت هست تو برلیانس اولش اومد با قیمت ۴۳ تومن عرضه شد

همه گفتن بدترین چینی دنیا اومده

الان همه چی تغییر کرده بعد دو سال قیمت اتوماتش رسیده به نزدیک ۶۰ میلیون و بر خلاف دید منتقدین یکی از بهترین چینیهای بازار شد که الان قیمت صفرش حدود ۶۰ تومن ولی دو سال کارکردش زیر ۵۰ پیدا نمیکنی


و این نوید ضرر کمتر تو زمان فروش میده توسط شرکتهای بزرگ



دامادمون حدود ۷ماهی هست که چانگان خریده

واقعا ماشین با کیفیتی سواری خوب و نرمیم داره به اندازه قیمتش

البته اگه راننده پشت فرمون این‌ماشین رَم نکنه قطعا موتورشم که به نسبت ضعیف هست مورد قبول


خودمم مزدا۳ تیپ ۳ دارم مدل ۸۹

یکی از خودروسازهای بزرگ ژاپن
فعلا که پدر مارو در آورده

ماشین ۶سال کاکردرو تاحالا نزدیک به ۴ میلیون خرجهای جزییش کردم در صورتی که از اولم دست خودم بوده تازه خرج فوق کسر لاستیک و خدمات بوده فقط خرج خرابی قطعات

به هر حال این‌ماشین خیلی عالیه از نظر من که خودم چندین ساله سوار ماشین خارجی میشم

و لطفا توجه داشته باشید که این ماشین ۶۰میلیون
نه ۶۰۰میلیون
1395/11/23
سلام به همه کارشناسای عزیز.!!خدایی دم همه اونایی که نظر دادین گرم.چند روزه این ماشین چشممو گرفته،اومدم اینجا نظراتو که خوندم گیج شدم.بهتره تو خیابون از دارندگان چانگان مستقیم نظر بگیرم .کاش فقط اونایی که تجربه ی داشتنش رو دارن، نظر بدن.
1395/12/16
سلام.دوستان من نمیخوام قسم بخورم که این خودرو بده یا خوبه .این خودرو از نظر من خیلیی عالییی از هر لحاظ .فقط اگر خیلی شکاک هستین گوش به این نظرات ندین که یه مشت بیکار بدون اینکه تا حالا سوار خودرو شدن نظر منفی میدن برو بازار از چهار نفر که چانگان دارند نظر بگیرین.
1395/12/17
سلام به همه دوستان من دوماهی هست نظر همه شما رو اینجا میخونم وتاریخ ۹۵.۱۰.۱هم ثبت نام کردم برا چانگان ودو روز هم هست تحویل گرفتم از هر لحاظ ماشینه بی ایرادی هست هرکی میخواد بخره نگران نباشه هم سرعت هم ترمز وهم مصرفش عالیه
1396/1/3
سلام ایاکسی هست که چانگان cs35 با مانیتور فابریک داشته باشه
1396/1/7
یارو دوروزه سوارشده نظرم میده خنده داره خدا عقلی به تو بده پولی به ما
1396/1/18
سلام نمیدونم منظورتون از فابریک چه برندیه ولی من موقع تحویل ماشین دادم خود سایپا نصب کرد بد نیست البته تجربه زیادی از مدیا نداشتم ولی با هایما مقایسه کردم این خیلی راحتره نقشه خوبه و دوربین خوبی هم کار گذاشتن باید حواستون باشه که دوربین با کیفیت اچ دی نصب کنن
1396/7/1
واقعا خدا عقلش بده
آخه عمو تو دو روز ماشین سواری چی فهمیدین؟
1396/1/22
به نظرم توی این رنج قیمتی بهترین خودرو هست ، من حساسیت زیادی به خودرو دارم بعد مدتها تحقیق بالاخره اینو نقد خریدم و کاملا راضی هستم دید عالی به اطراف داره نرمی خودرو در بدو ورود نظر رو جلب میکنه ، شتابش برای یه راننده معمولی که دوران جوگیری را پشت سر گذاشته خوبه کولرش خیلی خنک میکنه و خوب بود، صدای موتور بعد از آب بندی خیلی کم میشه و داخل کابین زیاد نمیاد و در حالت درجا فکر میکنین خاموشه، افت قیمت زیادی در سال اول نداره باید دید در سالهای بعدی چی میشه چون تازه وارده، موکت زیرپایی نداره که برای سایپا واقعا زشته این حرکت، قطعا نباید ازش انتظار لندکروز رو داشت ولی جاداریش مثل دنا و نرمیش یه کم از اسپرتیج نرمتره هرچند مقایسه با اینا درست نیست ، آپشنهاش با موارد ذکر شده با دفترچه کمی فرق داره مثلا دکمه توقف درجا رو نداره، دنده اسپورتش رو روی خود دنده ننوشته و وقتی بزنی اسپرت روی مانیتور جلوی راننده نمایش میده ، طول خودرو میتونست نیم متر بیشتر باشه ولی این هم اذیت کننده نیست ، طراحیش عالیه و چون به نظر دوستان از فورد کپی شده نمیشه نقطه ضعف بلکه یک حسن هست ، توصیه به دوستان میکنم اگر صد میلیون برای خودرو هزینه میکنید جک اس فایو و اگر تا هفتاد میلیون هزینه میکنید همین خودرو را خریداری کنید برای مبالغ پایین تر قطعا ایرانی بخرید چون توی رنج زیر پنجاه میلیون ال نود و سمند امنیت بهتری دارن البته اگر با ال نود صحیح رانندگی کنید که چپ نکنه ، مصرف سوخت و رانندگی خارج از شهر رو هنوز امتحان نکردم ولی خودرو دوستانی که دارن میگن برای مسافرت خیلی خوب و راحته ، در کل برای یک خودرو خانوادگی میشه روش حساب کرد ، به امید روزی که همه ایران بتونن خودرو اروپا و آمریکایی بدون تعرفه واردات سوار بشن و خودرو ساز هامون خودرو روز دنیا رو بسازن ، و فعلا باید با همینا سر کرد،
1396/2/1
درود بر شما
مایلم جزییات تجربه ام از CS35 را به شما و بینندگان سایت شما تقدیم کنم.
در کل
نه از کیفیت و قابلیت های خودرو خشنودم
نه از پیشنیبانی و مشتری مداری سایپای مطمئن
و نه از بهای 88 میلیونی تا بهای کنونی 65 میلیونی که دست کم 10 میلیون از چین گران تر است....
لطفا بفرمایید چگونه می توانم فایل ها را تقدیم تان کنم؟
شریف
1396/2/4
دوست عزيز راجع ب مشتري مداري سايپا.خودم تجربه دارم.....فقط ي موضوع : ماشين قبلي شما چي بوده؟
1396/2/6
اگر مشکل اختلاف ده میلیونی قیمت ایران با چین هست باید بگم خودروهای آمریکایی و اروپایی سه برابر گرون تر هستن توی ایران پس ده میلیون یعنی هیچی میتونی بری سایت فروش خودرو های خارجی سفارش بدی ببینی چند دلار میشه و مقایسه کنی . توی امارات هم چانگان از چین که تولید کننده اصلیشه ارزون تره پس این دلیل نمیشه.
پشتیبانی سایپا رو قبول دارم تا گارانتی داری خیلی ضعیفه ولی وقتی گارانتی تموم میشه و پای پول نقد میاد وسط بهترین پشتیبانی میشه !!!
اگر منظورتون از کیفیت قطعات تزئینی و داخلی خودرو یا رنگشه تا حدی باهاتون موافقم پلاستیک داشبرد خشکه (دقیقا برای پرایده) ولی صندلی ها شکل و طراحی و جنسشون عالیه . رنگ خودرو ظاهرا دستی رنگ شده و بی کیفیته اگرم با ربات رنگ شده بازم رباتش کاربلد نبوده. ولی درمورد موتور و گیربکس هیچ خرده ای نمیشه گرفت موتور زنده و سرحالی داره و رانندگی باهاش راحت و آسونه اگر هیچ تجربه رانندگی نداشته باشید با این خودرو به راحتی میشه رانندگی کرد .
1396/4/7
سلام بیایید کج بشینیم وراست حرف بزنیم اگه چین نبود باید مال کدوم کشور رو م.......یم یه تکونی بخورید بسه دیگه حرام خوری نکنید این ملن بخدا شرافت دارند آبرو بری نکنید روی طلا نشستیم ودست گدایی دراز کردیم
1396/5/2
سلام خدمته دوستانه محترم من حدوده یک ماه هست که این ماشین رو خریدم واقعا حدود یک ماه هم قبل از خریدش تحقیق کردم پس بزارید نظرات خودم رو خدمتتون عرض کنم اول در مورد گیر بکس به این نتیجه رسیدم که این خوردو با موتوری که روش گذاشتن اتوماتیک نباشه خیلی بهتره دوم خیلی نمیشه توقع کولر گرفتن در ترافیک و سربالایی با وزن زیاد رو داشت و یک مقدار باید ملاحظه کرد سوم در مورد مصرف خوبه امادر مدل های دنده اتوماتیک راندمان پایینه و دوباره این بحث پیش میاد که اگه دنده دستی باشه بهتره چهارم گیفیته قطعات قابله قبوله و در مجموع با این پول به نظرم بهترین گزینه میتونه باشه
1396/5/7
مردم من عاشق چانگان سی اس 35 هستم چون واقعا شاستی هست هم قیمتش خوبه وهم قیافه ی خوبی داره اف به این مردم بابا حداقل اینقدر پول میدید به یک چیز خوب بدید نه به یک چیز گرون به درد نخره مصل تیگو 5 96 ملیون به درد توی سطل اشغال می خره اخه دروغ میگم مردم یک پیام بدید لطفا بنظر من چانگان سی اس 35 بهترین ماشین عالی که من درامرم دیدم
1396/5/17
دوست عزیز عمر رو با ع مینویسن!!!!!!!!
1396/7/1
و مثل را با ث مینویسند
1396/5/17
سلام
من یه هفته چانگانم رو تحویل گرفتم
مشکل کولر داشت بردم نمایندگی گفت مدل ۹۵ به بعد که داخلی شده همه مشکل کولر دارن و در جا کولر ندارن یعنی وقتی ماشین حرکت نکنه کولر خود به خود میشه پنکه و خیس عرق میشی....ظاهرا مشکل ساز شده این موضوع...
بعد خیلیهای دیگه گرمای موتور هم دارن
گفتم تجربم رو لرض کنم در جریان باشید...
اگر گروهی هست مال چانگان داران لطفا لینک بفرستید مایلم عضو بشم..
1396/5/20
ﺳﻼﻡ, ﻣﻦ ﭼﺎﻧﮕﺎﻥ ﻣﺪﻝ cs35 ﮔﺮﻓﺘﻢ ﻫﻴﭻ ﻭﺳﻴﻠﻪ اﻱ ﻫﻤﺮاﻫﺶ ﻧﻴﺴﺖ, ن ﻛﻒ ﭘﺎﻳﻲ ﺩاﺭﻩ, ﺻﻨﺪﻭﻕ ﻋﻘﺒﺸﻢ ﺟﺎﻱ ﻭﺳﺎﻳﻠﺶ ﻓﻘﻄ ﻫﺴﺖ, ﻣﻴﺨﻮاﺳﺘﻢ ﺑﺪﻭﻧﻢ ﻭاﻗﻌﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﻫﻤﺮاﻫﺶ ﻧﻴﺴﺖ ﻳﺎ اﻳﻨﻜﻪ ﺧﺪاﻱ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﺩﺯﺩﻱ ﻛﺮﺩﻥ اﺯﺵ, اﻟﺒﺘﻪ ﺟﻚ, ﺁﭼﺎﺭﭼﺮﺥ, ﻣﺜﻠﺚ ﺧﻂﺮ, ﺁﭘﺎﺭﺗﻤﺎﻥ ﺟﻚ و ﻗﻼﺏ ﺑﻜﺴﻞ ﺑﻨﺪ ﺩاﺭﻩ,و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺑﺮاﺵ ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﺩﻧﺪﻩ ﻋﻘﺐ و ﻣﺎﻧﻴﺘﻮﺭ ﺗﺼﻮﻳﺮﻱ ﺑﺒﻨﺪﻡ, ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺣﺎﻟﺘﺶ ﭼﻴﻪ? ﻳﻌﻨﻲ اﺯ چ ﻣﺎﺭﻛﻲ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻢ ك ﺑﺮاﻱ ﭼﺎﻧﮕﺎﻥ ﺧﻮﺏ ﺑﺎﺷﻪ?ﻣﻤﻨﻮﻥ اﺯ ﺷﻤﺎ
1396/7/27
بعداً براتون ارسال میشه.
1396/5/23
باسلام خدمت دوستان بنده يه نمونه وارداتي مدل ٢٠١٥ با كاركرد٢٥٠٠٠ كيلومتر از يكي از دوستانم خريداري كردم،بنده نمونه هاي مونتاژش رو واقعيت نميدونم چيجوري چونكه سوار نشدم نميتونم درموردش قضاوتي بكنم ولي بعيد ميدونم آنچنان فرق زيادي توي سواري و غيره داشته باشه،ولي من بعد از حدود بيست سال رانندگي و داشتن ماشينهاي مختلف اعم از ايراني و خارجي به جرات ميتونم بگم يكي از بهترين گرينه هاي خريد تواين رنج قيمت ميتونه اين ماشين باشه،از لحاظ نرمي و هندلينگ و سواري كه راننده و سرنشينان بايد ازش لذت ببرن خيلي عاليه ولي ما نميتونيم موتور اين ماشينو بايك ملشين بالاي صد ميليون تومن قياس كنيم كه البته به طور قطع به يقين بسيا بسيار از ماشينهاي ايراني و بقيه مونتاژها بسيار بهتراست،به طور خلاصه بگم از نظر شتاب اوليه شايد نتونه عشاق صفرتاصد رو راضي بكنه ولي توي شتاب ثانويه به خاطر گشتاور مناسبش ميتونم بگم جبران ميكنه.درنظر بگيريم اين ماشين از لحاظ ايمني چهارستاره از اتحاديه ايمني اتومبيل اروپا دريافت كرده وما بيايم هي يه ماشينو مرتب ازلحاظ موتوري و شتاب اوليه ضعف حساب كنيم كار بسيار غلطي ميباشد،درآخر من از خريدم بسيار راضي هستم واميدوارم بقيه دوستان هم از تناقض گويي و منفي بافي دست بردارندچونكه فقط و فقط كساني ميتونن در مورد يك ماشين نظر بدهند كه اولا اون ماشين رو دارا باشمد و مسافرت كوتاه و بلند و شهري باهاش رفته باشند ثانيا ماشينهاي مختلفي تابحال داشته باشند كه بتونند نظر صحيحي درمورد اون ماشين بدن ياحق
1396/5/24
هرکی میگه ساپا خوبه فقط یه بار با سرعت 120تا از کنار اتوبوس رد بشه یا ابالفضل.....
1396/5/24
تنها ایراد واقعی که ازخرید خودرو چینی نسیبم شد
افت شدید قیمت نسبت به یکسال استفاده از ماشین و مقداری ضعف در قدرت موتور...تنها کیفیت واقعی در خودروی چینی ظاهر و آپشن خوب است....اما در مقایسه با ام وی ام چانگان بهتر است
1396/7/23
"نصیب" صحیح است
1396/5/25
من عموهام دارن حال میدن ماشین خوبیه
1396/5/28
سلام من قسط خريد خودرو چانكان رو داشتم ولي تحقيق كه كردم ديدم واقعا گيربكسش واقعا مشكل داره شركت سايپا بايد فكر چاره اي براي اين موضوع باشه و فقط به فكر سود خودش نباشه اگر كمي مشتري مدار باشن هيچ موقع اين ماشين با اين كير بكس رو دست مردم نمي دادن
1396/6/1
آقای محمدشهریاری بزرگوار. اگه بگید کولرش موقع توقف طولانی مدت درتعداد معدودی از این خودرو مشکل دارند که البته قابل حله حق باشماست اگه بفرمایید طول خودرو کمی ای کاش بیشترمیشد حق باشما اما گیربکس چانگان واقعا کیفیتش بالاست وحتی خودروهای آمریکایی وآلمانی هم شایدپیش بیاد تعداد معدودی مشکل داشته باشن وفرآخوان میدن .اما چانگان بطورکل ازنظرموتوری که بلوکور هستش وگیربوکسشم عالییست نسبت به قیمتش.شمادارید66میلیون میدید قرارنیست کیفیت لگزوز یاهمین توسان 180میلیونی که درواقع سه برابر چانگان قیمت داره طلب کنید.درپایان خدمت دوستان عرض کنم خداراگواهم هیچگونه ارتباطی باسایپاندارم ویکی مثل شما دوستان هستم.سپاس
1396/7/4
اتفاقا عالیه گیربکس چانگان
کی این خرافات رو بهت گفته
خخخخخ
1396/7/23
"قصد "صحیح است
1396/10/27
به هیچ وجه با نظرتون موافق نیستم. گیربکسش عالیه من کلا عشق سرعت و شتابم و نگران بودم ولی عالی دنده تعویض میکنه اصلا حسش نمیکنی شتابشم خوب و عالیه
1396/12/12
قسط نه قصد
1396/6/23
سلام دوستان من ۲۰۶ سالم مدل ۸۹ دارم و میخوام با چانگان cs35 بعنوان پیش پرداخت معاوضه کنم و مابقی رو بصورت اقساط بدم،اگه کیسی هست با این شرایط لطفا اعلام کنید مرسی
1396/7/2
سلام
من دو ماهی است این ماشین را خریدم ابتدا نگرانیم از این بود که در سربالاییها کم بیاورد با توجه به اینکه من تقریبا هفته ای یکبار به روستایی در لواسان میروم ولی خوشبختانه این خودرو با توجه به داشتن سیستم بلو کور و دنده اتومات و دستی اصلا در سر بالاییها کم نمی آورد و من واقعا نسبت به قیمت و امکانات و مصرف از این خودرو راضی هستم.
1397/1/18
سلام عزیز
از سیستم صوتی ماشینتون راضی هستید
مانیتور هم داره
1396/7/4
من امروز ظهر چانگان شاسی خریدم. فوق العاده است این ماشین. مطمئن باشید سال دیگه ۲۰ تومان گرونتر خواهد شد.
سواریش در حد پورشه و بنز و BMW هست البته یکم بهتر

فقط چانگان CS35
1396/7/14
دوستان به نسبت پولی که میدید ماشین خوبیه فراموش نکنیم قابل مقایسه با سانتافه یا مورانو و ... نیست شما دارین 66 میلیون پول میدید زیبایی ظاهری آپشنهای خوب و ... البته به نظر من موتور 1600 واسه این ماشین کمه اما من به نسبت پولی که دادم راضی هستم
1396/10/3
داداش شما یا سوار پورشه ، بنز ، بی ام و نشدی که قطعا نشدی،،یا ماشین قبلیت ژیان بوده که این ماشین اینقد واست خفنه...چانگان ماشین خوبیه اما نه اینجور که شما جوگیر شدی
1396/11/5
بابا پورشه و بی ام و که هیچه ,میگن هندلینگ و کیفیت چانگان تو بعضی تست های خارجی حتی با فراری هم مقایسه میشه ......:D
عشق فقط یه کلام
چانگان
1396/7/24
سلام من تازه چانگان گرفتم آیا گروهی تشکیل دادید برای مبادله بیشتر اطلاعات
کف پایی خوب چی پیشنهاد میکنید
1396/8/1
سلام
در مورد جک اس 3 نظرتون چیه؟؟
حدود 72 میلیونه؟
بخرم یا نه؟
1396/8/7
سلام مسئولین سایپا:چرا قیمت قطعی رو بروز اعلام نمیکنید و مشتری رو سردرگم میکنید ..
چرا بابت دریافتها بصورت شفاف با مشخص کردن کل میلغ بخصوص در فروشهای اقساطی مبلغ تمام شده رو حدودی هم مشخص نمیکنید..؟
چرا افزایش قیمت بی رویه دارید؟؟؟
بابت فروش چانگان به تراکتهایی که بعنوان آگهی دست مشتریها میدن عمل نمیکنند ... اگر با پیش پرداخت35 میلیون و 13 میلیون نقدی زمان تحویل خودرو باضافه 20 میلیون وام با نرخ20درصدی 12ماهه که حدود2/5میلیون تومن کارمزد اضافه بشه جمعا میشه 70500000تومن ..اما با ایجاد شرایط نامناسب و گرفتن 41میلیون پیش و دریافت4تا چک 9/5میلیونی 24ماهه جمعا میفته79میلیون تومن ...در واقع تحمیل شرایط زورمندانه بر مشتری حاکم شده نه مشتری مداری!!!!...
1397/2/13
بهترین راه فقط تحریم و نخریدن هست.
ولاغير
1396/8/27
با سلام
امیدوارم امیدوارم امیدوارم یک روزی ما هم مثل همین چین، خودرو ساز باشیم و اونقدر ازمون خطا کنیم تا بشیم سازنده خودرو... دوستان ما ایرانی هستیم با این همه توانایی ولی منتظر تولید خودروهای چینی و کشورهای دیگه هستیم...
1396/9/1
سلام خدمت دوستانی که پیگیر نظرات در مورد این خودرو میباشند. دوستان عزیز من از سال 1365 تاکنون تجربه رانندگی با خیلی از خودروها اعم از سنگین را داشته ام اینکه بعضی از دوستان میفرمایند در مورد خودرویی که نداشته و تجربه رانندگی با آن را ندارید نظر ندهید کاملا درسته. این خودرو از نظر هندلینگ دارای قابلیت قابل قبولی میباشد 2 از نظر صدای موتور به اتاق مطلوب میباشد چون این تجربه در رانندگی در جاده خودش را نشان میدهد 3 رانندگی با دنده اتومات با هر نوع خودرو اتومات سواری استاندارد آرامش بیشتری نیاز دارد چون اتومات سواری تجربه خاصه خودش را دارد چون در مورد ماشین های خارجی که قبلا داشتم تجربه داشتم مثلا اون زمان میگفتن از بکسواد بر روی برف یخ وگل ولای بپرهیزید چون باعث سوختن کیت داخل گیربکس میشود 5 باید در زمان شروع به حرکت از زیاد گاز دادن خودداری کرد و به موتور ماشین یک آوانس ریز داد تا باعث بهتر دنده عوض شدن و مشاهده مصرف کمتر سوخت باشید . این ماشین در جایگاه خودش با ماشینه های شاسی بزرگ جای حرف دارد چون تجربه اش را داریم. با تشکر
1396/9/17
با سلام میخواستم بدانم که قدرت واقعی موتور این ماشین چقدر است.بر روی برچسب انرژی توان ۸۳ کیلووات معادل ۱۱۰ اسب نمایش داده شده و وزن خودرو هم ۱۳۶۵ کیلو بیان شده که به معنی خودرو کم توان و احتمالا پر مصرف می باشد.
1396/9/20
سلام من یه چانگان دارم موقعی که ماشینو تازه روشن میکنم میزنم تو دنده گاز میدم یه صدای بدی میده ولی گرم که میشه قطع میشه کسی میدونه مشکلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
1396/11/16
سلام دوستان
افرادی که قصد خرید چانگان (چه وارداتی و چه مونتاژ) دارند بهشون بگم که این ماشین بسیار ماشین ضعیفیه چه توو شتاب اولیه ، چه تو هندلینگ، چه تو سینه کشی
یعنی مفتش گرونه
این ماشین فقط یک سری آپشن داره ولی از نظر قیمت اصلا مقرون به صرفه نیست
موتوری و زیرو بندش بسیار ضعیفه
من هر دو تاشو داشتم، افتضاحه
افت قیمتی زیادی هم داره
1396/11/25
به همه دوستان قول میدم که از صد متری چانگان cs35 رد هم نشدی چه برسه که داشته باشی
1396/12/18
دوست گرامی من نه چانگان داشتم و نه دارم ولی واسم سواله شما که یکیشو داشتی و میگی آشغاله چرا رفتی دومیم امتحان کردیییییی؟
1397/3/30
ناصر راست میگه تینا هم ای ول داره.یعنی شما یکی داشتی پشیمون بودی از خریدش رفتی یکی دیگم خریدی؟؟؟با عقل جور در میاد؟؟بر فرض اگه از اولی ناراضی بودی ؛ خوب میرفتی کلاا یه چیز دیگه میخریدی خوب. چرا تو دل بعضی ها که میخوان با هزار شوق و ذوق و زحمت و قرض و قوله این ماشین رو بخرن خالی میکنی؟؟؟
1396/11/18
سلام بر شما دوستان عزیز من می خواهم چانگان اس سي۳۵ مدل آ خر ۹۶يا اول ۹۶ که در ب سمت عقب سمت شاگرد آ ن فرورفتگی بدونه رنگ دارد و سپر عقب آ ن رنگ شده با۱۲هزار کارکرد بخرم لطفا راهنمایی کنید که چقدر می عرض بعدا که بفروشم ضرر زیادی نکنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
1396/12/29
سلام من برای خرید چانگان ثبت نام کردم اما دچار تردید شدم که انصراف بدم یا نه ؟ لطفا در تصمیم گیر درست کمکم کنید و اگه ماشین خوبی با این مبلغ میشناختین معرفی کنید
سپاسگزارم
1397/1/2
سلام مطمئن باشید ماشین خوبیه چون هرکسی داره نمیفزوروشه مگه واسه تنوع اینایی هم که میگن داشتن و اشغاله و از این چرت و پرتا پپل ندارن ماشین بخرن واسه همین حسودی میکنن میگن ماشین خوبی نیست خیالت راحت هم گیربکس هم موتور و همه چیش عالیه البته باید گفت که شما نسبت به پولی که میدی باید ازش انتظار داشته باشی ولی واقعا ماشین خیلی خوب و با کیفیتی هست خداوکیلی
1397/1/3
ماشین خوبیه من نه ماهه دارم طراحی خوب صدای موتور کم امکانات مناسب و در کل نسبت به ماشینهایی که داشتم خوبه و سایپا ساپورتش میکنه
1397/2/15
سلام بنده و برادرم بابت خریدش شک داشتیم ولی من بیشتر تا برادرم خرید کرد سال 96 دنده ای الان تقریبا یک ساله که داردش منم امسال قسط خردم صددر صد شد با توجه به قیمت خودرو تنها مشگلش کمک فنره ماشین هست که اذیت نداره فقط کمی ضعیفه که میتونی عوضش کنی همین من از صد نمره 95 بهش میدم
1397/1/2
چانگان نسبتا قابل قبوله فقط اینکه چرا سیستم پایداری esp و ضد لغزش TCS نداره جای سواله. این سیستمها حدود ده ساله که روی خودروهای روز دنبا گذاشته میشه. نبود همین سیستمها باعث شده چانگان سر پیچ در سرعت بالا تعادل نداشته باشه.
1397/2/2
سلام ببخشید میشه بگید عدم تعادلش چه جوریه؟ در حدی هست که مثلا ماشین واژگون و یا ایجاد حرکات مارپیچ کنه؟
1397/1/2
سلام دوستان
بی‌زحمت افرادی که این ماشین رو داشتن، تجربیات بدند،ممنون
1397/1/19
ممنون از راهنمایی دوستان. به نظرم هر کسی یک سلیقه ای رو می پسنده ما هم ثبت نام کردیم. فال هست و تماشا
1397/1/31
این ماشین نسبت به قیمتش بی شک در حال حاضر تو ایران حرف نداره.
من استپ وی رو تجربه دارم که تقریبا هم قیمته با چانگان البته تقریبا
ولی تفاوتشون بسیار زیاد هست نمونش الان عرض میکنم
1- چانگان سانروف داره استپ وی نداره
۲- فرمان چانگان برقی و اون هیدرولیک
۳- چهارچرخ دیسک در چانگان و استپ کاسه ای هست در عقب
۴- تودوزی داخل چانگان چرم باکیفیت ولی استپ هیچ
۵- چانگان بزرگتر و فضای کابین بزرگی داره نسبت به استپ که من تجربش دارم
۶- رینگ چانگان ۱۷ ولی اون ۱۵
۷- ساندرو استپ حتی سنسور پارک هم نداره که در چانگان وجود داره
۸- چانگان به مراتب از اون زیباتر و به روزتره و استپ در هیچ جای دنیا جز ایران ساخته نمیشه البته این مدلش
۹- مهمتر از همه چانگان ۴کیسه هوا داره ولی استپ ۲تا و خیلی چیزای دیگه مثل سنسور نور و جمع شدن برقی ایینه ها و چیزای جزئی تر مثل چراغ مشایعت، دیلایت و ذخیره برق بمدت ۱دقیقه بعد برداشتن سوییچ و ... که هیچکدوم رو ساندرو بدون روح نداره
همه اینا عین حقیقته که دوستان میتونن برن تحقیق
استپ رو با چانگان مقایسه کردم چون از لحاظ قیمتی نزدیک هستند
هدف فقط راهنمایی دوستانی هست که قصد خرید خودرو دارن و لاغیر
در پناه خدای متعال و به امید حق
1397/3/20
خواهش میکنم به مردم دروغ تحویل ندهید
استپ وی اصلا قابل قیاس با یک خودروی چینی نیست. شما قطعا سوار استپ وی نشدی وگرنه هیچ وقت ترمز استپ وی رو با چانگان به اصطلاح ۴ چرخ دیسکی مقایسه نمیکردی.
تمام اطلاعات شما فقط از روی سایتها و نوشته هاس و نه واقعیت!
1397/5/10
من ساندرو دارم همکارم چانگان دقیق و مستند رنو ساندرو هیچی نداره بجز اسم رنو
ساندرو ۱۰۵ اسب و چانگان ۱۲۳اسب و یه مسافرت یک روزه از تهران تا چلوس با چانگان همکار رفتم از همه جهت یک سرو گردن بالاتره
وچانگان مدل۹۵ و ساندرو ۹۶ سروصدای کابین و غیره چانگان بهتره زیبایی و کیفیت بیشتری داره بخصوص اینکه من دیدم و افکارم ب چینی عوض شد و این شرکت شریک تجاری فورد و مزداس و گیربکس ایسان که از تویوتا تا تیولی از این شرکت گیربکسشون رو تهیه میکنند و با یه جستجو ساده متوجه میشین و موتورش که تولید ب روز و بلوکر هست
من پمپ شیشه شور ماشینم با پمپ هیدرولیک و روغن درب موتور از بدو تحویل مشکل داشت و این از رنو و چانگان همکارم تا الان بجز روغن و بنزین هزینه نداشته البته بنده هم گارانتی بود بدون هزینه
در کل ساندرو در حد چانگان نیست و مقایسه ش با هاچ بک ها باشه بهتره و چانگان رو باید با کراس اور ها مقایسه کرد
1397/2/1
سایپا چه اعتباری داره که میگید به لطف اعتبار سایپا
1397/5/17
ببین متن اون چندتا لایک خورده و متن تو چندتا.من خودم استپ وی سوار شدم ولی چانگان نه ولی استپ وی یچیز معمولی با قیمت نجومی و فقط پول برندش رو میخوره
1397/2/2
من سه ماهه این ماشین رو خریدم از کارخانه ، مشکلی در اون نمیبینم چه از نظر گیربکس یا موتور. نرم و روانه صدای موتور کمه و ازنظر سیستم های برقی روشنایی هیچگونه مشکلی نداره کیفیت رنگ و بدنه خوبه ، ترمز و تعادل ماشین در حین ترمز خیلی خوبه . در مجموع نسبت به قیمتش انتخاب خوبی هست.
1397/2/17
با سلام
دوستان من تازه خودروی چانگان خریدم و همه چیش خوبه فقط اینکه بعد از روشن کردن خودرو ظرف مدت کوتاهی موتور و کاپوت به شدت داغ میشه دلیل خاصی داره ؟ برای شما هم همینطوریه؟
و اینکه چرا به محض روشن کردن خودرو آمپر میره رو وسط؟ مدلش اینطوریه آیا؟
1397/2/22
همه انچه که نوشتی طبیعیه و مدل ماشین اینجوریه
من ۱۴ماهه دارم و الحمدالله و شکرخدا عین ساعت کار میکنه
1397/3/3
من 9 ماهه ماشینو تحویل گرفتم خدمات گارانتی ضعیفه مثلا جای عینکیش شکست موقع تعویگفتن قیمتش 300 هزار تومنه و همینطور جعبه فرمونه خیلی ضعیفی داره اصلا نباید تو چاله چوله بندازی ک مجبور به تعویض شدم و مبلغ 500 هزارتومن هزینه شد از لحاظ مابقی مسایل اوکیه و مشکل خاصی نداره نسبت ب قیمت خوب هست کسانی ک قصد خرید دارند تعلل نکنن
1397/3/3
با سلام و احترام - من 8 سال است ال 90 دارم و خيلي راضي هستم . از ظاهر چانگان خوشم آمده ، ولي مطمئن نيستم چون چيني است و از طرفي صندوق عقب فضاي كافي ندارد ، صندوق و جاداري برايم مهم است . لطفا راهنمايي فرماييد از نظر موتوري و فتي . باتشكر
1397/3/24
سلام
منم 3ماهه که چانگان خریدم قبل از خرید حسابی تحقیق کردم تا الان 6 هزار تا هم راه رفته و یه کوچولو تو شتاب اولیه مشکل داره اما تو سربالایی و شیب زیاد هم قابل قبول بوده تو گردنه حیران و جاده چالوس خوب جواب داده و با توجه به قیمتش خیلی راضیم
1397/3/25
استانداردهای تست تصادف چاینا انکپ با یورو انکپ مطابق نیست و با سرعتهای کمتری تست می شوند لذا 4 ستاره ی چاینا انکپ با 4 ستاره ی یورو انکپ اخلاف فاحشی دارد.
1397/4/3
دوستان الان 5ماهه چانگان دارم ،ماشین نرم ،موتور و گیربکس عالی ،15000 راه رفته ، هرماه یه سفر بیش از 2000 تایی باهاش رفتم ، خیلی با کیفیت هست ،قبلا ام جی 6 نیوفیس داشتم از لحاظ شتاب به اون نمیرسه ولی بی دردسر تره ، دید خوبی داره ،فرمان خیلی خوبی داره .در زمستان بخاری سریع گرم میشه ،امپر اپ از وسط تکون نمیخوره حتی تو بدترین سر بالایی ،قدرت موتورس خوبه ولی من چون پرقدرتتر دوست دارم میگن کاشکی موتورش 1800 میبود ولی خوب در عوض تو شهر مصرف سوخت بابا میرفت و ما اکثرا تو شهر از ماشین استفاده میکنیم ،پخش ماسین رو با مدل اندرویدی مارک وینکا عوض کنین دیگه کن کسری نداره ،من راضی هستم و هیچ استرس خراب شدنش رو ندارم چون اینقدر با کیفیت هست اصلا به خراب شدنس فکر نمیکنی واقعا نثل یه گوشی سامسونگ اصلی با ساخت چین میمونه
1397/4/20
ن سه ماهه این ماشین رو خریدم از کارخانه ، مشکلی در اون نمیبینم چه از نظر گیربکس یا موتور. نرم و روانه صدای موتور کمه و ازنظر سیستم های برقی روشنایی هیچگونه مشکلی نداره کیفیت رنگ و بدنه خوبه ، ترمز و تعادل ماشین در حین ترمز خیلی خوبه . در مجموع نسبت به قیمتش انتخاب خوبی هست.
1397/4/22
سلام خدمت دوستان گرامی من یه سئوال داشتم از کسانی که این خودرو رو دارن میخواستم بدونم کولرش توی چه وضعیتی هست آیا به درد گرمای جنوب میخوره و ماشین آمپر نمیکشه ؟ و دوم اینکه آیا زمان استفاده از کولر قدرت موتورش افت میکنه یا نه ؟ ممنون میشم اگه کسی اطلاع داشته باشه جوابم رو بده . پیروز باشید .
1397/5/23
من این ماشینو تازه خریدم. همینطور که دوستان گفتن کولر ماشین در هنگام توقف خوب عمل نمیکنه ولی در حین حرکت بسیار عالیه. بهترین مزیتش فرمون نرم و برقیش هست که لذت رانندگیو افزایش میده. شتاب خودرو بالا نیست و بدرد کورس گذاشتن نمیخوره ولی به عنوان یه خودروی خانوادگی قابل قبوله. اگه ایرکاندیشن اتوماتیک و دوربین عقب داشت خیلی بهتر بود. در کل نسبت به پولی که دادم کاملا راضی ام.
1397/4/30
سلام دوستان یک سال ماشین چانگان و دارم تمام چیزهایی که میگم عین واقعیت و بدون تعصب میگم . همه ماشینی سوار شدم البته ماشین خوب مثل بنز و ... مال خودم نبوده . چانگان تو دست اندازها و بالا پایین جاده تکان زیاد داره مخصوصا برای نفرات عقب . سواریش خوبه فرمان نرم و هندلینگ خوب داره . ترمزشم خوبه . شتاب اصلا نداره . تو سربالایها مثل یادگار امام زیاد نمیتونید تند برید . مورد بدی کولر ماشین خیلی ضعیفه اگر تو ترافیک باشید درحالت درجا کاملا کولر کارایی نداره . سیستم برقی و صندلی و جنس قطعاتش بد نیست . گیربکسش نرم عوض میکنه ولی یه ایراد داره مثلا اگه تو سرعت ۱۰۰ تا باشید یه دفعه گاز میدید ماشین دنده کم میکنه ولی صدای موتور زیادی میاد . اینم بخاطر اینکه انگار بین دنده ۴ و ۳ یه دنده کم داره . چون این ماشین کلا ۴ دنده داره . اگه دنبال شتاب و سرعت زیاد نیستید این ماشین خوبیه بقیه مواردش خوبه .
1397/7/16
من اين ماشين رو ب مدت دو ماه داشتم و بعلت نياز مالي فروختم كه الان خيلي پشيمونم ولي خواستم بدونيد كه ماشين نرم و هندلينگ خوب و رانندگي لذت بخشي داره ولي دقيقا همانطور كه دوستان گفتن در هنگام توقف خودرو در ترافيك كولر بشدت ضعيف عمل ميكنه مخصوصا سرنشينان عقب كه هلاك ميشن و اين ماشين رو براي جنوب كشور اصلا پيشنهاد نميكنم نقطه ضعف ديگه هم شتاب هست كه بسيار كنده اگر ماشين پر شتابي مدنظرتون هست چانگان بدردتون نميخوره ولي كلا ماشين خوبيه
1399/8/12
این مشکل در مدلهای آخر 97 به بعد حل شده
1397/7/21
مدتی است که دنبال این هستم که سمند LX مدل 88 را بفروشم و یه خوردرو دیگه ای بخرم برای همین زیاد تحقیق کردم و چون اهل سفر هستم پس شتاب ماشین برایم مهم است که توی سبقت و جاده کم نیاورد.
حدود مهر ماه 97 توی اتوبان کاشان اصفهان دیدم یک چانگان با چهار سرنشین داره به طرف اصفهان می رود و من بهترین موقعیت را دیدم که شتاب چانگان را با سمند مقایسه کنم. به همین خاطر توی سر بالایی سرعت کم می کردم تا کنار چانگان باشم وقتی کنارم رسید دیدم زور می زند تا شتاب بگیرد و سمند با کمی گاز به سرعت به سرعت 160 رسید و چانگان در همان اول کار ماند و از روی لجش وقتی توی سرازیری افتاد با بوق و گاز کش از کنارم رد شد و تا حالا به این نتیجه رسیدم که هیچکدام از ماشین های چینی شتاب خوبی ندارند بخصوص برای جاده هایی مثل هراز، چالوس، اردبیل و کردستان....
صرفا جهت اطلاع دوستان عرض کردم.
1398/1/21
در پاسخ به آقا سجاد عرض کنم که سمند هیچگاه به پای چانگان نخواهد رسید. از هر نظر. سمند از یک موتور قدیمی و پر مصرف استفاده میکند که تنها امتیازش همون یه ذره سرعت بیشتر تو جاده و آنهم به لطف مصرف بالای سوخت که پدر صاحیش را در میاره. و اگر هم گازسوز باشه هر دوساعت باید دنبال جایگاه سوخت گاز باشی و الافی. در صورتیکه چانگان از یک موتور کم مصرف به نام بلوکر استفاده میکنه که جدید میباشه. در سرعتهای بالا سمند امکان کنترلش سخته و ترمز قدیمی داره و این درحالیه که چانگان از ترمزهای دیسکی در جلو و عقب استفاده میکنه. راحتی صندلی چانگان که از گودی کمر تا شانه و گردن قابل تنظیم هست اصلا قابل قیاس با سمند و خودروهای داخلی نیست. امکانات موجود در چانگان و راحتی آن در هیچ یک از خودروهای داخلی وجود نداره. ....
1398/2/9
سلام دوستان


ماشین خوبیه منکه ازش راضیم.88م خریدم .الان200م مشتری نقد داره