تست جاده ای چری آریزو 5 ؛ سدان زیبای اقتصادی

تست جاده ای چری آریزو 5 ؛ سدان زیبای اقتصادی

25 خرداد 1395
نوشته: آراد فلاح

شرایط آزمایشی و بررسی خودروهای جدید در ایران چندان ایده آل نیست، برخی شرکت ها ترجیح می دهند تا خودروهای خود را بدون اطلاع رسانی دقیق و فنی به فروش برسانند و برخی دیگر نیز شرایط مناسب را برای تست و بررسی یک محصول تازه در اختیار رسانه های قرار نمی دهند، اما خوشبختانه در چند سال اخیر این وضعیت کمی بهتر شده و حتی شاهد برگزاری تست های فنی در پیست و تست جاده ای خودروها هستیم.
این بار مدیران خودرو به عنوان شرکت مونتاژ کننده خودروهای ام وی ام و چری، برنامه ای ویژه را برای محصول جدید خود، چری آریزو 5 ترتیب داده بود که خوشبختانه تست بسیار جامعی را در شرایط مختلف از تهران تا شمال در بر می گرفت و امکان بررسی خودرو در مسیرهای کوهستانی و شرایط آب و هوایی مختلف را به وجود می آورد.
از این رو ضمن تشکر و قدردانی از تیم بازاریابی این شرکت، باید گفت که احتمالا این بررسی جامع ترین آزمایش رانندگی است که تاکنون توسط یک شرکت در ایران برگزار شده و می تواند نقطه عطفی در معرفی و آزمایش خودروهای جدید در بازار باشد.

طراحی بدنه

وقتی پای فروش و تجارت در میان باشد، چینی ها هوش خود را نشان می دهند. صنعت گران شرق دور که روزگاری به کپی کاری های ضعیف عادت داشتند، بسیار سریعتر از قدیمی ترین خودروسازان جهان به اهمیت طراحی بدنه پی برده اند.
در شرایطی که بسیاری خودروسازان بزرگ و نامدار جهان زیبایی را فدای سنت گرایی می کنند، چینی ها به سراغ طراحان نامدار اروپایی می روند تا خودروهای دلربایی را به خط تولید بفرستند.

نتیجه چنین نگرشی نیز در بازار کشورهای درحال توسعه نظیر ایران و روسیه، برزیل یا آرژانتین کاملا مشخص است. جایی که مردم تشنه خودروهای جدید،متنوع و هماهنگ هستند و چینی ها می توانند هر ساله محصولی تازه را راهی مراکز فروش خود کنند.
محصولات چری هم در ایران به عنوان سطحی بالاتر از خودروهای ام وی ام عرضه می شوند و طبیعتا از طراحی پخته تر، امکانات بیشتر و البته قیمت بالاتری برخودارند.
در شرایطی که اکثر خودروهای اقتصادی، ظاهر ارزان قیمت و طراحی زشتی دارند، آریزو 5 به عنوان یک سدان اقتصادی سایز متوسط، ظاهر فوق العاده ای دارد و به سختی می توان به آن ایراد گرفت. حتی مهندسان اروپایی چری با دقت از بکار بردن قطعات براق طرح کروم نیز خودداری کرده اند تا جزییات طراحی خودرو به رقبای اروپایی و آمریکایی نزدیک تر شود.
البته در یک نگاه کاملا مشخص است که شمای کلی بدنه با الگو برداری از محصولات کیا و هیوندای و حتی دوج شکل گرفته است و برای مثال می توانید نمای جانبی آریزو 5 را با خودروهای اخیر هیوندای مقایسه کنید، اما نمای جلو کاراکتر آسیایی پر رنگی ندارد و اتفاقا نزدیک به نسل فعلی دوج دارت به نظر می رسد.
آریزو 5 برخلاف بسیاری خودروهای چینی دیگر از هماهنگی ابعادی فوق العاده ای برخوردار است. نسبت طول کاپوت به صندوق عقب، ارتفاع سقف، نسبت ارتقاع شیشه به ارتفاع درب ها در نمای جانبی و از همه مهمتر بزرگی سایز چرخ های 16 اینچی که برخلاف بسیار خودروهای چینی دیگر، کاملا متناسب و زیبا به نظر می رسد و به هیچ عنوان احساس مواجه با یک خودرو اقتصادی ارزان قیمت را به بیننده منتقل نمی کند.

فضای داخلی

همانطور که احتمالا می دانید، چینی ها برای فاصله محوری و فضای پای وسیع برای سرنشینان عقب اهمیت زیادی قائل هستند. بنابراین اصلا راجع به این مسئله نگرانی نداشته باشید، طراحی صندلی های جلو خوب انجام شده اما تکیه گاه صندلی عقب بیش از حد عمودی احساس می شود، ارگونومی فضای کاری راننده نیز از بهترین هاست، البته برای افرادی با قد متوسط، محدودیت تنظیم ارتفاع فرمان کمی مشکل ساز است.

کابین چری آریزو 5 با کیفیت تر از بسیاری خودروهای دیگر به نظر می رسد و حتی توان رقابت با خودروهای گران قیمت تر از خود (نظیر لیفان 820) را هم دارد. هرچند استفاده از پلاستیک در کابین فراگیر است اما در مدل فول صندلی های چرمی و طراحی ظاهری چشم نواز از بسیاری رقبا پیشی می گیرد.
به عنوان یکی از معدود اشتباهات فاحش در طراحی می توان به موقعیت کلید قفل مربوط به داخل درب های عقب اشاره کرد که برخلاف سایر خودروها نزدیک به ستون وسط نیست و در مجاورت ستون C قرار گرفته است، از این رو کشیدن این کلید (برای باز کردن درب و خروج از خودرو) با دست راست عملا امکان پذیر نیست.
طراحی کلی داشبورد به خصوص در قسمت دریچه های مربوط به سیستم تهویه مطبوع، شباهت زیادی به محصولات هیوندایی دارد و البته این الگو برداری دقیق به مدیریت خوب هوای خنک کولر در کابین منجر شده است.
طراحی مجموعه پشت آمپر تا حد زیادی اسپرت و فانتزی انجام شده و قرار گرفتن یک صفحه نمایشگر کوچک در حد فاصل دور موتور و سرعت سنج از جمله نکات خاص در این مجموعه است.

در این صفحه اطلاعات کلی نظیر میانگین مصرف سوخت، کارکرد خودرو، حجم بنزین باقی مانده، دنده پیشنهادی برای رانندگی اقتصادی (مدل دنده دستی) و اموری از این دست به نمایش در می آید و عملا یک نمایشگر ساده اما کارآمد است.
محدود ردلاین دور موتور از حدود 7000 دور در دقیقه مشخص شده و موتور به راحتی تا حدود 6500 دور می خورد که نکته جالبی در یک خودرو چینی است و می تواند رضایت ماشین دوستان دو آتشه را در پی داشته باشد.
همچنین قابلیت خواباندن صندلی برای تمامی مدل های آریزو 5 در نظر گرفته شده است که کارایی فوق العاده ای برای حمل اشیا حجیم دارد.

امکانات رفاهی

آریزو 5 به خصوص در نسخه فول، امکانات رفاهی قابل توجهی را ارائه می دهد که از جمله شاخص ترین آن ها می توان به سانروف، کولر برقی، کروز کنترل، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب، سیستم رانندگی ECO، ESP و جلوگیری از عقب رفتن خودرو در سربالایی، سیستم ضد لغزش، روکش چرمی برای صندلی ها و فرمان و مواردی از این دست اشاره کرد.

مشخصات فنی و ایمنی

چری آریزو 5 به یک موتور 1.5 لیتری مجهز است که حداکثر توان خود (116 اسب بخار) را در دور فوق العاده بالای 6150 دور بر دقیقه ارائه می دهد و گشتاوری 141 نیوتن متر را در دور 3800 آزاد می کند، گیربکس اتوماتیک CVT یا 5 سرعته دستی و سیستم تعلیق ساده نیمه مستقل برای محور عقب، مشخصات فنی مهم آریزو 5 را تشکیل می دهند.
نسبت تراکم پیشرانه در حدود 11 به 1 است که می تواند نیاز موتور به بنزین سوپر را در پی داشته باشد.

شتاب صفر تا صد یا حداکثر سرعت رسمی توسط شرکت سازنده اعلام نشده است اما بر اساس اندازه گیری های ما در سطح دریا، صفر تا صد مدل اتوماتیک حدود 16 ثانیه است و نمونه دستی نیز برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دقیق (حدود 110 کیلومتر از روی پشت آمپر) به زمانی در حدود 14 ثانیه نیاز دارد.
در کاتالوگ های رسمی شاهد ثبت 5 ستاره به نشان کسب حداکثر ایمنی در تست تصادف موسسه ایمنی چین هستیم، اما تاکنون اطلاعات یا تصاویری از جزییات این تست منتشر نشده است.
وجود شش کیسه هوا (مدل فول)، سیستم ESP (مدل های فول) و چند سیستم کمکی برای ترمز های چهار چرخ دیسک نیز از دیگر ویژگی های مثبت فنی آریزو 5 محسوب می شوند.
البته چری تولید نمونه توربو چارجر همین موتور با قدرت حدودی 155 اسب بخار را نیز در برنامه دارد که می تواند خودرو جذابی باشد و احتمالا سال آینده وارد بازار ایران نیز خواهد شد.

تجربه رانندگی

در طول سفر به شمال از طریق جاده چالوس، امکان بررسی هر دو نمونه دستی و اتوماتیک وجود داشت و بنابراین شرایط برای مقایسه هر دو خودرو فراهم بود.
در نتیجه این بررسی باید گفت که مدل اتوماتیک علیرغم مکث و تاخیر اولیه در آغاز حرکت، هماهنگی بهتری را بین موتور و گیربکس به خصوص در سرعت های بالا ارائه می کرد و حتی می توانست شتاب میانی بهتری را نسبت به مدل دستی ثبت کند.
اما مدلی دستی نیز به لطف امکان رانندگی در دور موتورهای بالا، لذت رانندگی ویژه خود را داشت، به شکلی که پیچ و تاب های جاده چالوس پیشرانه می توانست حداکثر توانمندی های خود را در دور 4000 الی 6000 به نمایش بگذارد و حس راندن یک خودرو با موتور دور بالا را به نحو احسنت به راننده منتقل کند.
آریزو 5 البته از نظر هندلینگ، خودرو قابل قبولی به نظر می رسد و مقدار نسبتاً ناچیز کم فرمانی نیز به راحتی توسط ESP مهار می شود. کیفیت سواری این سدان چری در کلاس خودروهای سدان سایز متوسط واقعاً خوب است و بخش عمده ای از ناهمواری ها و اعوجاج جاده به خوبی جذب می شوند، البته در زمان مواجه با چاله های عمیق یا سرعت گیر های ساندویچی باید انتظار ورود ضربه به کابین را داشته باشید. هرچه باشد کمتر خودرویی می تواند در جذب تمامی فجایع موجود در جاده های کشورمان موفق ظاهر شود.

دقت و سنگینی فرمان آریزو 5 نیز مناسب است و حتی فارغ از قدرت و کشش موتور، می توان رانندگی با این مدل را در جاده نسبتا لذت بخش توصیف کرد. عملکرد ترمز هم با شاسی و موتور هماهنگ است و حداقل در خودروهای مورد آزمایش که کارکردی کمتر از 1000 کیلومتر داشتند، ترمز توان ایستایی خوبی را از خود نشان می داد.
در مسیرهای اتوبانی شمال شرایط فراهم شد تا پایداری خودرو در سرعت های بالا (تا حدود 170 کیلومتر در ساعت) سنجیده شود و در چنین سرعتی به لطف آیرودینامیک خوب، اثر چندانی از سبک شدن وزن دیده نمی شد، هرچند خودروبانک به هیچ عنوان تخطی از سرعت مجاز را توصیه نمی کند.
در نهایت باید نمونه فعلی آریزو را خودرویی هماهنگ (از نظر مشخصات فنی و شاسی) اما کمی کُند و مناسب برای رانندگی اقتصادی توصیف کرد و شاید اگر به دنبال خودروی تند و سریع از نظر شتاب می گردید، آریزو 5 نمی تواند پاسخگوی این نیاز شما باشد. مشخصات موتور و گیربکس به نوعی است که به جای رکورد شکنی در پیست مسابقه، به فکر شکستن رکورد مصرف سوخت در جاده های کفی باشید.
در طول تست مصرف نمونه اتوماتیک بین 0.5 الی 1 لیتر در صد کیلومتر بیشتر از نمونه دستی بود. با این حال می توان عددی حدود 8.5 الی 11 لیتر را (بسته به نوع رانندگی) به شکل میانگین برای سفر به شمال اعلام کرد.
البته ذکر این نکته واجب است که در طول سفر هر دو خودرو از بنزین معمولی استفاده می کردند و در صورت استفاده از بنزین سوپر ممکن است شرایط اندکی متفاوت باشد.

قیمت و شرایط بازار

بر اساس شنیده ها و گمانه زنی های اولیه، آریزو 5 در نسخه فول با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان راهی بازار می شود که رقم قابل توجهی است اما پیش بینی می شود با وجود پیشرانه نسبتاً ضعیف، به لطف طراحی ظاهری دلچسب، امکانات رفاهی مناسب و تبلیغات وسیع، به نمونه ای موفق در بازار راکد این روزها تبدیل شود، با توجه به رقبا می توان گفت که آریزو 5 می تواند خود را به عنوان یک خودروی اقتصادی بازار مطرح کند، چرا که مهندسی این مدل با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت و دست یابی به استاندارد های ایمنی انجام شده اما در عین حال امکانات و کیفیت آن در سطح قیمتی خود حرف هایی برای گفتن دارد.
از طرف دیگر گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری می تواند دلگرمی باشد برای اکثر خریدارانی که تا چندی پیش ناچار به انتخاب خودروهای دست دوم یا نمونه های تولید داخل با کیفیت ضعیف بودند، حالا می توانند آریزو 5 را به عنوان یک خودروی جدید و صفر کیلومتر با گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب انتخاب کنند. اگرچه این موضوع را نیز باید مدنظر داشته باشیم که در این رنج قیمتی حضور رقبای سرسخت ژاپنی بازار دست دوم نوید رقابتی سخت بین این چینی تازه وارد با کهنه کاران ژاپنی را دارد.
بنابراین برای افرادی که تجربه خوبی از خریدن خودروهای دست دوم یا تولید داخل ندارند، چینی ها حالا محصولی را عرضه کرده اند که راهی تازه را برای کاهش ریسک خرید مصرف کننده ایرانی باز می کند. توجه به نیاز مشتری ایرانی؛ نکته مهمی که متاسفانه دو خودروساز بزرگ کشورمان سال هاست از آن غافل مانده اند.
عکس ها:

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

نظرات
 
 
 

MeHdI j

1395/3/25
کارشون شده فقط کپی کاری بعد نویسنده اول مقاله میگه دیگه الگو برداری هاشون کپی نیست!!!!!!!
کپی واضحی از اکسنت و سوناتا ال اف هست اونوقت میگی .....
ولی اون تیکه رو خوب به ماشین های ژاپنی اومدی که قیافه رو فدای اصالت میکنن خخخخخ

ممد

1395/3/25
ميگن اين ماشين پر فروشترين تو ايالت آريزوناي آمريكا بوده. براي همين به اين اسم انتخابش كردن.

ناشناس

1395/3/25
هفتاد تومن؟ مزدا ۳ دست دوم ،کیا پیکانتو و ای ۲۰ ، مگان، و و و این چیه اخه

Pourya

1395/3/25
چه خبره 70 میلیون!!!

مهران

1395/3/25
سرعت پیشرفت چین در خودرو سازی قابل تحسینه !!
امیدوارم خودروسازی ایران هم یه روز با چنین روندی جلو بره ...

سید محمد

1395/3/25
سلام
واقعا با این موتور قیمت 70 تومان خیلی گرونه .......تو محدوده 50 الی 60 با توجه به امکاناتش از دنده ای تا اتوماتیک معقوله بیشترش ارزش نداره

مرتضی

1395/3/25
خوشکله واقعاً ولی موتور 1.5 لیتری خیلی ضعیفه اونم با 70 میلیون قیمت! 70؟ من میرم یک مزدا 3 کارکرده میخرم حتی بدون گارانتی
  • masood

    1395/3/25
    آقا مرتضی چینی سوار وقتی نمیتونی وارداتی بخری الکی حرف نزن میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف :-)
  • Reza

    1395/3/25
    دوست عزیز نگو بدون گارانتی! همون لوگوی مزدا بهترین گارانتی و تضمین هست، ماشالا ماشینای ژاپنی مرگ ندارن

حسین

1395/3/25
با قیمت 70 موفق نمیشه
حداکثرباید 60 باشه

فرامرز

1395/3/25
عملکردش خیلی بده. با ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴ ثانیه با مدل دستی (البته اگه تو شرایط برابر باشه شتاب ماشین های ایران خودرو هم بهتر از این نیست چون اونا هم کیلومترشون دقیق نیست). از طرف دیگه با دنده اتوماتیک سی وی تی باید با این قدرت زیر ۷ لیتر تو سیکل ترکیبی بسوزونه و سی وی تی معمولاْ از دنده دستی کم مصرف تره!!!

پوريا

1395/3/25
قشنگ معلومه كيبرد رو گذاشتيد جلو مدير عامل مديران خودرو گفتيد هرچي حال كردي درمورد ماشين بنويس :)) . ما هم كه نفهميديم اصلا خخخخ

امیر

1395/3/25
فارغ از هیاهوی کیفیت ماشین چین اینو مطمئنم اگر خودروسازی کشور ما هم با سرعت اونا توو افزایش کیفیت طراحی و فنی ماشین پیشرفت میکرد قطعا الان همون چیزی که آقایون دنبالشن شکل میگرفت؛ حمایت از تولید داخل! ما والا ۳۰سال حمایت کردیم آشغالاتون رو خریدیم الان به کجا رسیدین؟

kia

1395/3/25
اشغاله چینی نرین بخرین

محمدرضا

1395/3/25
70 میلیون قیمت میذارن اما تهویه مطبوع به صورت دستیه !! دریچه برای سرنشینای عقب نداره ! حتی شکل طراحی دریچه ها به نحویه که صورت سرنشین عقب نمیخوره ! عایق پشت موتور برای جلوگیری از ورود صدا به کابین هم نبود ! امیدوارم سینی زیر موتور لااقل داشته باشه !! و اما عملکردش ! با وجود esp بازم کم فرمانی داره ، شتاب صفر تا صد هم که نشون میده خواب سبقت گرفتن رو باید باهاش ببینی مگر به قیمت از دست رفتن جان خودتون و سرنشینها . با این وزن و موتور نگارنده ننوشته که شیب های سنگین جاده چالوس و مسیر کلاردشت(که در عکس دیده میشه) رو چطوری باهاش طی کردن ؟!!! و در آخر بهتر مینوشتید ریپورتاژ آگهی تست رانندگی
  • داریوش

    1395/10/30
    سلاام به همه، محمد رضا جان البته من از شما نمیخام که منطقی باشید چون این اخلاق ما ایرانی ها ست که ندیده فضاوت کنیم، اما اول اینکه مودل فول اریزو 5 سیستم دریچه ها و کولرش برقی هست، دوم اینکه دریچه تحویه برای سرنشینهای عقب زیر صندلیها است که متاصفانه ندیده و ندانسته قضاوت میکنید، درضمن مکه پژو پارس با 1800 سی سی چند اسب بخار که میگید اریزو ضعیف ؟؟ پس چرا پارس شما رو به کشتن نمیده تو ی سبقت گرفتن؟ یا سمند؟ یا 405 و........؟ منطقی باشید!!! من همه محصولات ایران خودرو رو داشتم و زانتیا هم داشتم، شما سوار اریزو بشی میبینی که شتابو قدرتش ی سرو گردن از ماشینای ما قبل تاریخ ایران خودرو که با متور 1800 سی سی 105 اسب بخار تولید میکنن بشتره، من 4 ماه اریزو 5 رو دارم و تا زیر 90 میلیون هیچ ماشین صفر کیلومتری رو به این ترجیح نمیدم، و حاضر نیستم مثلا مزدا 3 70 میلیونی بخرم و هر ماه برام 2 میلیون خرج داشته باشه فقط به این خاطر که بگم ماشین ژاپنی سوارم، وقتی این کار رو میکنم که بتونم صفر بخرم، من با اریزو شمال رفتم و از نظر کشش در سربالای خیلی قویتر و بهتر از پارس و 405 و.....عمل میکنه، پس لطفا ندیده قضاوت نکنید و دوستان رو گمراه نکنید

علی

1395/3/25
با این قیمت نمی ارزه...الان این دنای جدید با امکانات جدید با موتور توربو شارژ و اتومات ۵۳ میلیون
🔴 نقد و بررسی دنا ELX 🔴

در دنا دستگیره های در نسبت به سمند کاملا متفاوت بود اما خود درها ، همان در های سمند بودند به همین علت ایرانخودرو تصمیم گرفت که برای دنا ELX درهای جدیدی طراحی کنه که به طوری یک خط مورب از بالا کشیده شده و داخل قسمت پایین درها یک فرم تو رفتگی و موازی با خط بالا ایجاد شده است. تغییرات دنا ELX در نمای جلو و عقب خیلی کم بوده و فقط محدود میشه به چراغ ها و مشکی کردن زیر پلاکی جلو که نمای دنا رو خشن تر کرده. با توجه به طرح درها و چراغ های این دنا متوجه میشیم که طراحی های ایرانخودرو بهتر و بروزتر شده اما عجیبه که این شرکت چرا رینگ های بزرگتر و جدیدتری رو برا دنا طراحی نکرده و با همون رینگ های قدیمی سمند و پژوپارس با همون سایز 15 عرضه کرده که علت این موضوع مخالفت پلیس راهنمایی و رانندگی با رینگ های سایز 16 به علت نامتعارف بودن هست.
دنا ELX با موتور EF7 توربوشارژ که در حال حاضر بر روی سورن نصب هست و میتونه 175 اسب بخار که به 150 اسب بخار محدود شده که قابل تقویت شدن است و 215 نیوتون متر گشتاور تولید کنه به بازار عرضه شود.
بر اساس تست های انجام شده حداکثر سرعت این موتور بر روی سورن 205 کیلومتر بر ساعت و با شتاب 0 تا 100 کمتر 10 ثانیه که این ارقام در دنا هم تفاوت زیادی ندارد.
در نمایشگاه توانمندی های صنعتی سال گذشته ایرانخودرو دنا LX با موتور EF4 توربوشارژ که نسخه کوچک شده EF7 هست رو به نمایش گذاشت که توصیحات بیشتر در رابطه با این موتور رو در پست بعدی توصیح میدم.
دنا ELX نسبت به LX آپشن ، زیبایی ، قدرت و ... بیشتری داره که در ادامه این پست توصیح میدم.
تا حالا همه با این موتور ملی توربو شارژ آشنا شدیم که الان باید بریم سراع قدرت و گشتاور این دنا ...
دنا توربوشارژ دنده دستی با 175 اسب بخار که به 150 اسب بخار محدود شده و گشتاور 215 نیتون متر گشتاور عرضه می شود که این موتور تونسته که استاندارد های یورو 4 اروپا رو پاس کنه ولی ایرانخودرو برای صادرات این دنا ، موتورش رو به یورو 5 ارتقاء میدن البته در داخل کشور هم میشه این موتور رو به یورو 5 سفارش داد.
طبق تست های انجام شده 0 تا 100 این موتور با دنده دستی کمتر از 9 ثانیه و با دنده اتومات کمتر از 10 ثانیه بزنه که حداکثر سرعت این دنا 220 کیلومتر با مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 9 لیتر گزارش شده.
دنا با دو گیربکس دستی (5 دنده) و اتوماتیک (6 سرعته) قابل سفارش است.
دنا ELX با دنده اتومات با دو نوع تریم مشکی و دورنگ و با دنده دستی فقط با تریم مشکی به بازار عرضه خواهد شد که ایرانخودرو تصمیم بر این گرفته بود که رینگ با سایز 16 و سیستم تنطیم ارتفاع بر روی این دنا نصب کند که بنا به دلایلی و مخالف پلیس راهنمایی رانندگی حذف شده است ؛ اما در دنا از فرمان هیدرولیکی تقویتی استفاده شده است و در نسخه دنده اتوماتیک این دنا استارت دکمه ای (کیلس استارتر) به صورت فابریک عرضه خواهد شد.
سانروف دو حالته برقی و دیلایت بر روی این دنا در دو نسخه دستی و اتومات به صورت فابریک وجود دارد.
وجود لچکی درهای عقب همانند جک J5 با نوار های استیل باعث شده است که شکل بهتری به خود بدهد.
در دنا ELX تمام استاندارد های ایمنی ، آلایندگی ، مصرف سوخت و کیفیت بالا لحاط شده است و تمام تست های ایمنی و عملکردی این دنا تحت نطارت مرکز تحقیقات ایرانخودرو و در کشور های معتبر مانند اسپانیا ، آلمان ، کره جنوبی و ... در حال انجام است.
این خودرو علاوه بر اینکه تمام محصولات چینی را پشت سر می گذارد و اصلا با خودرو های دیگر چینی قابل مقایسه نیست ، توانایی رقابت با محصولات کره ای و حتی برخی از محصولات اروپایی را نیز دارد.


ℹ آپشن های دنا توربوشارژ در یک نگاه

◾موتور EF7 توربو شارژ با قابلیت تولید 175 اسب بخار و 215 نیوتون گشتاور
◾دو نسخه 5 دنده دستی و 6 سرعته اتومات
◾0 تا 100 کمتر از 10 ثانیه
◾ترمز 4 چرخ دیسکی خنک شونده (تقویت شده)
◾قابلیت انتخاب دو تریم مشکی و دورنگ در نسخه اتومات
◾قابلیت انتخاب فقط تریم مشکی در نسخه دستی
◾فرمان هیدرولیک تقویتی
◾استارت دکمه ای (کیلس استارتر) در نسخه اتومات
◾سانروف دو حالته برقی در دو نسخه دستی و اتومات
◾طراحی درهای جدید (همانند بنز C200)
◾طراحی لچکی های عقب جدید (همانند جک J5)
◾طراحی چراغ های عقب و جلو جدید (ترکیب لامپ LED و گلس)
◾طراحی آئینه های جانبی جدید
◾زیر پلاکی جلو مشکی
◾فلاپ پلاک عقب و دستگیره های در تمام کروم
◾آئینه تاشو برقی (با ریموت)
◾صندلی 12 حالته رانندگی و 8 حالته سرنشین تمام چرمی
◾4 ایربگ + 2 ایربگ جانبی
◾مولتی مدیا (مانیتور جدید) با قابلیت گیرنده دیجیتال و رهیاب GPS فابریک و USB و AUX و بلوتوث
◾گرمکن و سرکن صندلی های جلو
◾سیستم تهویه مطبوع اتومات
◾دوربین دنده عقب فابریک
◾سنسور دنده عقب فابریک
  • amir

    1395/3/25
    موتور دناef7نیست موتور1400 هستش با 120 اسب بخار
  • حسین

    1395/3/25
    خیلی قشنگ معلومه که از عوامل ایران خودرو هستی که اینجور از یه شتر گاو پلنگ یا به اصطلاح دنا انقد تعریف و تمجید میکنی.این آپشن هایی که روی دنا توربو بخاد نصب به مطمئن باشه موقع تولید و تحویل نصفش ازش برداشته میشه و اینو ثابت میکند که از عوامل ایران خودرویی چون این اطلاعات رو هر کسی نداره.در ضمن اگر ایران خودرو زرنگ بودبجا اینکه دوباره اشغال سازی به اسم پژوکه فقط اسم اروپا رو داره و تا بیست سال پیش جز برند های برتر بود الان بوقم نیست که به بهونه تحریما هم رابطشو با ایران قطع کرد بجاش میرفت و یه سرمایه گزاری میکرد و پلتفرم جدید طراحی میکرد که بتونه با نمونه های رده بالای خارجی رقابت کنه بهتر بود تا این که بیاد یه ماشینو که همه جاش کپیه فقط چهار تا آپشن روش نصب کنه که بتونه به زور با چینیا رقابت کنه.دیگه واسه این کارا دیر شده چون اعتماد مردم نسبت به ایرانخودرو و سایپا از دست رفته و دیگه به این مفتی ها برنمگیرده که الان هم اگه دولت همایتشون نمی‌کرد و به زور و کلک با وام و تسهیلات لگناشون فروش نمیرفت الان باید درشون رو گل میگرفتن.به امید روزی که این فساد و کلاه برداری برچیده بشه تا کشور بتونه پیشرفت کته
  • N

    1395/3/25
    اشغال اشغاله عزیز من
    برو حادثه اریسان تو همین سایت بخون بعد از دنا ویران خودرو تعریف کن به خدا که ایران خودرو دلش به حال ملت نسوخته چیز خوب ارزون بده .جون خودت و خوانوادت برات ارزش نداره به جون دیگران کن
  • سینا

    1395/3/25
    ببخشید کارمند کدوم نمایندگی ایران خودرو هستی شما؟؟
  • mehrdad

    1395/3/25
    داداش سریال جدیده؟؟؟
    افسانه دنا!!!!!!!
  • آیدین

    1395/3/26
    امکان نداره، امکان نداره و باز هم میگم امکان نداره ایران خودرو دنا رو با گیربکس 6 دنده اتوماتیک، 6 ایربگ، گرم کن و سرددددددد کن!!! و استارت دکمه ای بده دسته مشتری !!! نهایت دنا elx با موتور توربو میده ! همین و بس! پس لطفا دروغ نگید آقای محترم تبلیغات ایران خودرو !
  • مهدی

    1398/5/5
    من دارم همه اینایی که میگد که بعضی هاش الکیه کاری ندارم ولی وقتی میخاید لاستیک ماشین رو عوض کنید بعداز زدن جک زیر ماشین متوجه خواهید شد که این ماشین رو دوباره باید ببرید درهاشو ریگلاژ کنید چون شاسی بسیار ضعیفی داره و این خود گویای تمام ماهیت دنا سورن و پژوست. لطفا تعصب نداشته باشیم

مهرسام

1395/3/25
جاش بود تا باپژو 2000 کورسی باشون میزاشتم تا ببینند ماشین یعنی چه با وجود 20 سال کارکرد.درضمن مصرف چری خیلی زیاده من با پژو 2000 تو همین جاده 8 تا سوزوندم
  • behi

    1395/3/26
    دارم به سایتتون شک میکنم که بخاطر تبلیغات این ماشین این بررسی رو انجام دادین
    آخه 70 میلیون واسه یه آشغال چینی؟ شما هم مینویسید (( نمونه ای موفق در بازار راکد این روزها تبدیل شود، با توجه به رقبا می توان گفت که آریزو 5 می تواند خود را به عنوان یک خودروی اقتصادی بازار مطرح کند ))

محمد

1395/3/25
70 میلیون تون برای ماشین چینی با شتاب صفر تا 100 شانزده ثانیه؟!!
مگه مدیران خودرو با تکنیک فروش منعطف بتونه این رو رد کنه وگرنه در فروش نقدی شکسته بزرگی برای این شرکت خواهد بود

علیرضا

1395/3/25
سلام.بر آقایان و خانم هایی که چینی ها رو زیر پاشون له میکردن.....ببینید.....دیدن عیب نیست.......حرف و منطق اشتباه هم بد نیست.....شاید هر کسی اشتباه کند......ولی این اشتباه باعث حیات دو خودروساز که نه لگن ساز شده و تلاش کمی برای بهبودی اوضاع خود به شکل جدی دارند......هیچوقت نگفتم تلاش نمی کنند...تلاش در حد حیات....نمونش پروژه 206 صندوق دار و دنا و ساینا......واقعا همین الان چینی ها متوقف بشن ما 10 سال دیگه شاید بهشون برسیم.....واقعا اگر چینی ها نباشند شاید خیلی عده ی کمی بتوانند طعم تکنولوژی روز خودروهای دنیا رو بچشند...حالا باز نگین اغراق میکنه چه تکنولوژِی داره مگه.....در حد اروپایی و ژاپنی نباشند فقط دو قدم با کره ای ها فاصله دارند.....پس تکنولوژی 30 سال قبل هم نیستند مثل خودرو های ایران خودرو و سایپا......اگر هم از ایران خودرو و سایپا بخوام ماشین بخرم چینی یا کره ای و ژاپنی هاشو میخرم.....حرف حق واسه اونایی که دوست دارند بقیه دنیا رو از ایرانی ها کوچک تر کنند تلخه ولی واسه ایرانی های عاشق پیشرفت مملکتشون هستند شیرین هست.....اگر کمی هم به ظاهر پایتخت و آب و هوا و زیباشناسی خیابان ها نگاه کنیم واقعا هنوز همون 30-40 سال قبل شرف داره به الانش....
هنوز خودروسازهای ما وارد مقوله طراحی بدنه و پیشرانه و انتقال قدرت بصورت کامل نشدند و همین مقوله مارو عقب میندازه....هر سال ما اندازه 3-4 سال از چینی ها و از کره ای و ژاپنی و غیره 7-8 سال!!!!.....و در آخر تلاش چینی ها برای ورود به کل دنیا تحسین میکنم.....

nima

1395/3/25
سلام
عرض ادب وخسته نباشید به همه شما دوستان که انقدر سریع این ماشین را بررسی کردید
به نظر میرسه با این قیمت باید منتظر شکست باشه
اگه کسی بخواد توی این رنج قیمت چینی بداره بسترن گزینه معقول تری به نظر میرسه من فکر میکردم شاید رقیب جک جی5 بشه ولی اینطور نشد
البته که با توجه به قیمت mvm550 این ماشین همین قدر ویا بیشتر قیمت میخوره
به احتمال زیاد شکست دیگری رو برای مدیران خودرو به ارمغان میاره
با تشکر فراوان از شما

عباس

1395/3/25
خودرویی زیبا با موتوری بسیار ضعیف

میثم

1395/3/25
لگن لگن .کیقیت صفر

saman

1395/3/25
چه خبره جنگه مگه این نهایت 50 میارزه، خدا لعنت کنه این خودرو سازها رو یه زمان جنسیس کوپه 60 تومن بود حالا چینی ها ...
  • milad

    1395/3/25
    عزیزم جنسیس کوپه اولین تحویلش 90 میلیون بود دیگه زیادی جو نده...
  • meisam

    1395/3/25
    آقا سامان عزیز انموقع دلار 1055 تومان بود سال 89

سهيل

1395/3/25
اونايي كه ميگن ماشين چيني 70 ميليون نمي ارزه كاملا باهاشون موافقم ولي وقتي با ملتي مثل ملت ايران طرفيد كه در نظر سنجي سايت خودرو جك اس فايو رو در كنار برند هاي معروف به عنواي خودروي سال انتخاب ميكنن ايا از اين ملت انتظار تغيير داريد؟؟؟ مطمعن باشيد اگر خودرو از كارخانه جات خودرو سازي سومالي و جزاير كومور هم با قيمت 600 ميليون بيار مرداني از اين ديار براي خريدش توي صف وايميستن
  • حسین

    1395/3/26
    وقتی ملت ایران زورش نمیرسه خودروی باکیفیت ژاپنی ،امریکایی یا اروپایی سوار شه،چراباید تونظرسنجی خودروییو انتخاب کنه که هرگز نمیتونه ونخواهد تونست ازخدمات شرکت تولیدکنندش استفاده کنه؟
    ماشین خوب برای من ماشینیه که نسبت به قیمتش خدمات وامکانات مناسبتری بهم ارایه بده،کمری و امثالهم اگه قراربود باقیمت فروش ایران تو امریکاهم عرضه بشه که دیگه هیچوقت جزو پرفروش ترینهای اون خطه نبودن،اون ماشینها پرفروش و محبوبن چون قشر کارمند ومتوسط میتونن بخرنش ولی توایران زور قشر متوسط با پس انداز 5-10سالش میشه جک اس5
    شاید مجبوریم،شایدم نه..

حسین

1395/3/25
http://www.khodrobank.ir/Reviews/61388_Chery-Arrizo-5-12.jpg این عکس متعلق به آریزو 5 نیست چون اگه باشه باید تهویه دوگانه داشته باشه که نداره و با یکم دقت میشه فهمید لطفا بررسی کنید باتشکر
و اگه میشه جواب بدین که داره یا نه
  • master

    1395/3/26
    خودروهایی که تست شدن ظاهرا نمونه های وارداتی (مونتاژ چین) بودن و تجهیزاتشون همینی هست که می بینید اما مدل های مونتاژی شاید فرق داشته باشند...
  • حسین

    1395/3/26
    سلام پس عکسی که گفتم اشتباه بود چون حذفش کردین آقای فلاح چرا دیگه نکات مثبت و منفی رو نمیگین بصورت جدولی
    باتشکر

ali77

1395/3/25
من برلیانس h330 رو به این ترجیح میدم .............. خیلی چهرش جذاب تر و قشنگ تر از اینه تازه حدود 20 میلیون هم ارزو تره از همه مهمتر سایپا و پارس خودرو پشتشه که هر وقت هرجای کشور خراب شد نمایندگیش هست ......نه مثل اینا که تو مراکز استان به زور نمایندگی دارن

علی آهنی

1395/3/25


70میلیون؟؟؟؟؟
چه چیز خاصی داره این ماشین؟ :|

از خودرو ساز ها می کشیم ، از وارد کننده ها هم باید بکشیم!!!

saeed

1395/3/25
قیمتش خیلی خیلی ظالمانه است
بیشتر از جی 5 و برلیانس 330 -320 که نمیارزه اخه
ما همجنان منتظر خودروی با کیفیت با قیمت عادلانه و ارزش خرید در برابر مبلغ پرداختی میمونیم
این چینی هم بخواد موفق شه باید روی 50-60 میلیون تومان آونگش رو تکون بده.
  • کیا

    1395/3/26
    منتظر باش! حنما میاد

abadan

1395/3/25
موتور 1.5 لیتری 70 میلیون سدان اقتصادی؟ شبیه جوک میمونه اونم چینی

رضا

1395/3/25
سرعت پیشرفت چینیها را در خودروسازی می بینیم حسرت می خوریم که ایرانخودرو با 50 سال سابقه
هنوز خودروهای قدیمی و بی کیفیت مونتاژ می کند!!!!

مهران

1395/3/25
http://www.carnewschina.com/2015/11/02/new-photos-of-the-chery-arrizo-3-sedan-for-china/
قیمت این ماشین بین 60000 تا 90000 یوانه ! که میشه حدود 33 تا 50 میلیون ! پس چرا 70 تومن ؟؟؟
  • فرهاد

    1395/3/27
    اون بقیه شم بین خودشون تقسیم میکنن میره، چه چینی چه کره ای چه ژاپنی...
  • محمد

    1395/3/28
    یادت رفت گمروکو حساب کنی! 120 درصد!!

Mahyar dos

1395/3/26
اگه ٧٠ باشه در مقابل جك s5 با ٧٥ تومن قيمت و ليفان ٨٢٠ كه حدود ٨٠ تومانه بسترن ٧٤ تومني راحت شكست ميخوره.تازه همه اينايي كه گفتم موتور هاي قوي به نسبت دارند.
اين ماشن نهايت بايد ٥ تومان از x50 بيشتر باشه.يعني نسخه فول ٥٥-٦٠ ته تهش.اگه غير اين باشه از چانگان cs35 هم با ٦٢ تومان(شاسي بلند) هم جا ميمونه.
تازه جك j5 حدود ٦٠ تومني هم از اين بهتره و ي موتور ١٤٢ اسبي داره.
فيمت دنده اي ٥٠ و تيپ١ اتومات ٥٥ و تيپ ٢ اتومات بين ٥٥تا ٦٠.تازه اين قيمت هم ته ته تهشه.١ ريال بيشتر نمي ارزد

احمدرضا

1395/3/26
با وجود تمام تعریف و تمجیدهایی که توی متن شده ، با توجه به موتور ضعیفی که داره قیمت 70 برای این خودرو زیاده. رقابت این خودرو با خودروهایی مثل بسترن و لیفان 820 که کمی گرانتر از آن هستند خیلی ساده نیست خصوصا که این دو ضعف در قدرت موتور ندارند. به نظرم اگر این خودرو در رده قیمتی 60 تا 65 قرار میگرفت در نسخه فول میتوانست رقابت نسبتاً خوبی داشته باشه ولی با قیمت 70 احتمال موفقیتش زیاد نیست

آرش

1395/3/26
واقعا چجوری میشه از سواری ماشینی با 0-100 شونزده ثانیه لذت برد ؟!
  • رضا

    1395/3/28
    واقعا! اشک آدم درمیاد.

محمد

1395/3/26
چین خالق کپی..... یعنی دقیقا کپی از النترا ست. بخصوص عقبش....!

مجتبی

1395/3/26
خیلی دوس دارم بدونم برداشت نویسنده از واژه "سدان اقتصادی" دقیقاً چیه؟؟؟
آخه برادر من ماشین 70 میلیونی با تهویه دستی و موتور 1500 کجاش اقتصادیه!؟؟؟
یعنی این خودروسازا با پول، فرهنگ و نگرش نویسنده رو هم کلاً عوض میکنن.
  • مهرداد

    1395/3/26
    دوست عزیز منظور نویسنده از اقتصادی به لحاظ سوخت هزینه های نگهداری و این چیزاس
  • بهرام

    1395/3/30
    منظور سودی که قرار از فروش این اسباب بازی ها به جیب یه عده منفعت طلب بره!!!

محمد

1395/3/26
چه سرعته پیشرفتی دارن اینا!
به نظر ماشین بدی نمیاد و حداقل به خاطر ظاهرش فک کنم تو ایران جواب بده... ولی به شخصه تو ماشینای چینی و این رنج بسترن رو ترجیح میدم...

mehdiTURBi

1395/3/26
70!!!!!!!ادم صفر بخواد بخره بسترن و جیلی بهتر از اینه ابعادشونم خیلی بزرگتره،قبل از اینک متنو بخونم فک میکردم 50 باشه تازه میگفتم 50 با این موتور نمیصرفه چ برسه به 70 ادم از بعضی قیمتا واقعن خندش میگیره،مثه اون ماشین چینی شاسی بلند نمایشگاه اصفهان هاوال ک میدادند 200 ملیون ی دونشم ندیدم تو شهر واقعن خنده داره.

علیرضا

1395/3/26
ای بابا کپی دیگری از سوناتا 2015
  • Parham

    1395/3/27
    چيني ها با همين كپي هاشون دارن تخته گاز پيشرفت مي كنند اين جوري كه اين ها دارن پيشرفت مي كنند تا ده بيست سال آينده يكي از توليد كنند گان خوب آسيا يا حتي جهان ميشوند

مهرداد

1395/3/26
هم طراحی داخلی هم خارجی در خور توجه نسبت به سایر محصولات چینی کپی کردن بخش های از طراحی به نظر من برای کشوری ک کمتر از 20 ساله وارد عرصه خودروسازی شده و به این سرعت داره پیشرفت میکنه اشکالی نداره چون کم کم به طراحی مربوط به خودشون خواهند رسید و همین ماهایی ک نقد میکنیم به زودی با حسرت از توان طراحی چینی ها صحبت باید بکنیم.طراحی داخلی هم با وجود اینکه شباهت هایی با محصولات کره ای داره ولی تفاوت های خوبی هم داره و چشم نوازتر از طراحی داخلی jac5 یا حتی بسترن دوخت قرمز و چرم فرمان و صندلی ها هم همینطور.فقط ای کاش به جای موتور 1.5 از موتور 1.6 اسفتاده میشد و بجای 110 اسب 140 اسبی در اختیار قرار میداد.البته فراموش نکنیم تو کشوری ک 206 ک چندین و چند ساله از تولید و عرضه به بازار جهانیش میگذره 50 میلیون قیمت میخوره تو مدل های اتوماتیک ! قیمت یه خودروی کاملا به روز با همون توان و کشش و کمیت و کیفیت 70 میلیون چندان زور نداره.هرچند هیچ خودرویی تو ایران ارزش در برابر قیمت نداره حتی مزارتی ک 1700 داره فروش میره یک پنجم این قیمت هم ارزش نداره ! ولی خب اینجا ایرانه

سعید

1395/3/26
ماشین از لحاظ فنی خیلی پایینه با توجه به 116 اسب بخار و حدود 140 گشتاور شتاب 0تا100 خیلی پایینه داره مهمترین رکن یک خودرو فنی خوب است.

امید جهان

1395/3/27
اونایی که دنبال النترا و اکنس هستن حتما دنبال اینم میان تازه شبیه اونا هم هست 40تا زیره قیمت ...

محمد جواد

1395/3/27
قشنگه

حسین

1395/3/27
بیست و پنج تومن کمتر میدی اچ سی کراس میخری. این مگه چی بیشتر ازاون داره؟؟؟ تازه اون نویگیشن و گیربکس ژاپنیم داره که این نداره!!!
  • اسلامی

    1395/4/3
    واقعا همینطور این ماشین فقط زیبایی خیلی خوبی دار و واقعا خوش فرم هست ای کاش ما هم از ان خوشگلاش تولید میکردیم و تیبا 132 111 و... این اشغالا رو تحویل مردم نمیدادیم.

علیرضا

1395/3/28
ایران با این صنعت خودرو سازیش حقشه . ولی انصافا این دیگه ظلمه شیرین 20 میلیون بالای ارزشش قیمت داره... خداوکیلی نخریییییییییییید
ویترین راه انداختن...کپ النترا هست با موتور و گیربکس بسیار ضعیف اصلا قابل قبول نیست
من باشم با این پول بسترن میخرم

صادق

1395/3/28
چراایران خودرونمیتونه کپی کنه؟پس چین توانایی خوبی داره.خودروی خوبیه ولی ام وی ام۵۵۰اتومات هم قیمتش ازین مناسبتره ظاهرشم خوبه.خیلی ازخانواده هاتوایران دنبال ماشین خوش قیافه ونرم وبرای رانندگی ارام به همراه خانواده میگردن..شایدبرای ماجوونا خوش نیاد..بخصوص ازددسرهای پس ازخریدایران خودرو وسایپا عاصی شدن ..ماشی صفرهرروزبایدببرن تعمیرگاه

محمد

1395/3/28
70 میلیون واسه یه ماشین چینی خیلی زیاده.
الآن هیوندای الانترا 2015 فول آپشن با 5 سال یا 150000 کیلومتر گارانتی تو اهواز 62/500 هست.
واقعا تو این کشور در حق مردم دارن ظلم میکنن
واقعاً فکر نمیکنن بالاخره میرن تو گور و جواب باید پس بدن؟
  • omid

    1395/4/31
    سلام. واقعا؟ سالمه؟

اسلامی

1395/3/29
واقعا ماشین خوشگلی هست ای کاش موتور خوبی میداشت با این زیبایی موتور خوبی ندار بنظرم باید همین موتور پژو 405 رو روش میزاشتن تا عالی میشد یا تی یو فایو 1600 وزنش 1350 کیلو خیلی زیاد موتورش با این وزن حد اقل باید 1800 تا 2000 باشه بنظرم ایرانی ها باید طراحی رو از همین چینی ها یاد بگیرین کی گفته هنر نزد ایرانیان هست و بس دست چینی ها درد نکنه
  • اکبر

    1395/3/29
    باز هم یه آشغاله چینی دیگه
  • ارسطو

    1395/6/11
    دوست گرامی مطمئنی موتور 45 از این قوی تره؟؟!!!! بنظرم دوباره برو یه نگاهی به کاتالوگ پژوها بکن الان قوی ترین موتور واسه پارس 2 هزار هست با 112 اسب!! بابا اگر میخایید یه خودرو رو خراب کنید یه چیزی بگید با مغز آدم بگنجه حداقل

ساسان

1395/4/1
نویسنده این مطلب کاملا جهت دار و طرف دارانه دست به قلم برده
برای خودرو بانک و تمامی کسانی که خام این مطالب میشند متاسفم
خدا میدونه نوبسنده چه منفعتی داشته

پدرام

1395/4/1
شاید پیشرانه 1.5 لیتری اقتصادی باشه ولی مردم یک پیشرانه حجیم تر با مصرف سوخت بالاتر رو به این خودرو ترجیح می‌دهند قیمت عادلانه این خودرو فقط 40 میلیون تومان است.. 70 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟‌برای یک خودرو 1.5 لیتری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد

    1395/4/16
    داداش الان خيلي وقته كه تو دنيا كسي به حجم موتور نگاه نميكنه چيزي رو كه بايد بهش نگاه كني اسب بخار و گشتاور و وزن خودرو وگرنه الان ماشبن هست كه با حجم ١.٥ داره ١٥٠ اسب بخار قدرت ميده و كلا موتور هاي بالاي ٢٠٠٠ رو ماشين هاي روز اروپا و آسياي شرقي هم داره منسوخ ميشه و راندمانه كه داره بالا ميره نه حجم موتور
  • mr

    1395/5/19
    محمد عزیز، فک کنم منظور پدرام هم همون اسب بخارشه.....
    تلیسمان هم با موتور 1.6 ، 190 اسب قدرت تولید می کنه......ولی اینا چه ربطی به آریزو5 داره. این ماشین به نظر با این وزن، زیادی ضعیفه !
  • arasto

    1395/6/11
    پدرام جان نمیدونم از کجا پول گرفتی مامور شدی بیایی مردمو گمراه کنی اما اگر کمی فکر میکردی میدیدی تو ایران تو رنج 40میلیون اصلا ماشین اتومات وجود نداره... پایین ترین رنج مربوط به ال90 هست با 50 میلیون و موتور 104 اسب و گیربکس افتضاحه 4 سرعته!! بعدش برلیانس با موتور 103 اسب و حتی وزن بیشتر و قیمتی معادل 56 میلیون با نصف امکانات اریزو در اختیار شما مردم ایران قرار داده شده بعدش هم ام و ام 550 با کیفیت پایین و قیمت 60 میلیون! جک 66 میلیون بدون امکانات ککه در ظاهرش موتورش قوی تره اما ضعف گیربکسش و کولر غیربرقیش خرابش کرده. واقعا چطور فکر کردی که قیمت 40 میلیون رو از خودت تراوش کردی؟

عماد

1395/4/2
چيدمان وسط داشبورد از صفحه مانيتور تا دسته دنده مثل شمع در حال آب شدنه

حمید

1395/4/3
چون ماشین های چینی هنوز به کیفیت ایده آل خودشون نرسیدن دارن محصولاتشون رو ارزون تر از رقبا میفروشن و گرنه با رسیدن به حد استانداردهای کیفی اروپایی قطعا تفاوت چندانی در قیمت خودروهای چینی و اروپایی نخواهد بود.

HABIB

1395/4/3
تمام این 40-50 مدل سواری چینی که در این سالها تولید شده کلا 4 نوع موتور دارن 1/5 -1/6 -1/8 -2 لیتری
به نظر من تولیدات داخلی خودمان تنوع موتور بیشتری از محصولات چینی دارن
  • عليرضا

    1395/4/6
    همشون هم كپي برداري از موتورهاي ميتسوبيشيه
  • عادل

    1395/4/23
    توی ایران ما موتور چی داریم؟یه موتور پیکان و پژو و پراید که مال 50 سال پیشه.فقط توی اتاق ماشینای دیگه جابجاش میکنیم.من نمیدونم این موتور پراید با 50 اسب بخار قدرت کجاش تنوع داره؟
    من خودم جیلی اتومات دارم خیلی راضی هستم.توی شتاب و دور کمم نمیاره.
  • وحید

    1395/5/5
    یحتمل شما از برادران کره ای هستی
    کجا تنوع توو ایران زیاده؟
    من جک j5 داشتم .یه پیچ چرخش شرف داره به همه ماشینا ایران
  • محمد

    1395/6/1
    با سلام خدمت دوست عزیزم ..میشه در کورد تنوع موتورخای ایرانی توضیح بیشتری بدین؟؟؟!!!!برادر عزیز به غیر از حجم موتورهایی که گفتین مگه توو ایران حجم.موتورهای دیگه ای هم وجود داره؟؟تازه اصلا شرکتای خودرو سازی ایران موتور با حجم 1800 به بالا که ندارن

کیارش

1395/4/5
چند شب پیش رفتم برج میلاد این ماشین رو آورده بودن. داخلش نشستم واقعا کیفیت ساختش خوبه، همینطور فضای سرنشین ها هم خوب بود. من خیلی دوست دارم چهره ی این ماشین رو ولی کاش با موتور توربوش رو هم می آوردن. سلیقه ی اکثر مردم ایران شتاب و قدرت موتور هست، مدیران خودرو باید این نکته رو در نظر بگیره (البته به نظرم این قدرت برای این حجم موتور خیلی خوبه ولی جا داشت موتور 1.8 لیتری روش نصب می کردن)
  • مهدی

    1395/4/25
    سال دیگه قرار هست موتور توربو شارژشو بیارن

محمد -

1395/4/8
با سلام هر چقدر هم ماشین با کیفیت بالا باشد ، باز از خاک کشور چین می باشد . بیابیم با حمایت از کالای با کیفیت ایرانی از کارگر ایرانی یعنی از ایران حمایت کنیم . نه از چین و محصولات آن . با تشکر
  • آرميك

    1395/4/8
    شعار نده
  • اصغر

    1395/4/10
    در پاسخ به شما دوست عزیز درسته که باید از کالای ایرانی و کارگر ایرانی حمایت کنیم ولی باید در قبال حمایت مردم یک پیشرفت کیفی هم از طرف عامل تولید وجود داشته .نه اینکه از حمایت مردم سواستفاده بشه و کیفیت که بالا نره که هیچ بلکه کاهش هم داشته باشه.مثل ماجرای وام 25میلیونی که دولت دید با راه انداختن کمپین برای نخریدن ماشین صفر از طرف مردم برای تخته نشدن در کارخونه های دولتی ایرانخودرو و سایپا و از نون خوردن نیفتادن کارگران زحمت کش و مدیران بی کفایت وام با دوز و کلک به مردم داد و اشغالایی که رو دست خودروسازان باد کرده بود رو به مردم غالب کردن.بنابراین مردم هم وقتی میبینن که کیفیت خودرو افزایش پیدا نمیکنه و هیچ خودرو جذاب جدید داخلی هم وارد بازار نمیشه و یه ماشین 20ساله که تولید میشه مردم میرن سراغ چینی ها که حداقل کیفیت به مراتب بالاتر و ظاهری جذاب و بروز تری دارن.
  • علی

    1395/4/13
    سلام برادر جان 40 سال فرصت زیادی برای تولید خودرو با حداقل های یک خودروی بروز مگر عمر انسان ها چقدر است ؟ پدرانمان تحمل کردند و ما هم حدود 20 سال این وضعیت موجود را پذیرفتیم ولی از پراید و 405 و سمند فراتر نرفتیم . من خودم به شخصه چینی ها را ترجیح می دهم و با هر کسی که این خودروها را داشته صحبت کردم راضی بوده ضمناً مونتاژ ، مونتاژه هیچ فرقی نمی کنه ایران خودرو باشه یا کرمان خودرو فکر نکن 405 و سمند و سایر خودروهای پدر بزرگ چینی نیستند .
  • داود

    1395/4/13
    داداش تا این ماشینها نیاد رقابت و حرکت تو ما بوجود نمیاد پس بازار از اینها گرفته بشه بفکر طراحی و کیفیت مناسب میوفتن که ایران خودرو تو این تو سمند سورن و دنا بهتر کار کرده که انشالاه خودش با طراحی خوب بازار از ان خود کنه و با خدمات پس از فروش و قطعات فراوان مردم راضی کنه
  • وحید

    1395/5/14
    دوست عزیز...شما واسه حمایت از چند نفر کار گر ایرانی حاضری با جون و مال چند نفر ایرانی دیگه بازی کنی؟! این شعار حمایت از کار گر یه بهونست واسه سو استفاده ....اگر اون مدیر و مسئول دلش به حال کار گراش میسوزه حقوق چند صد میلیونیشو بین اونا تقسیم کنه!!
  • سید

    1395/5/19
    خداییش خودت باشی وقتی بابت یه پارس اشغال که هیچ اپشنی نداره و طراحیش مال 12سال پیشه هیچ تغییری توش ندادن فقط کیفیتش رو اوردن پایین از همون روز اول که میخری خرابه 40میلیون پول بدی .میتونی با همین 40تومن یه خودرو چینی بخری با اپشن و کیفیت بالاتر کدوم را انتخاب میکنی
  • هادی

    1395/5/30
    حتما از ماشین ایرانی که به خاطر نداشتن ایمنی و کیفیت جون مردم رو هر روز داره میگیره حمایت میکنیم
  • iran 19

    1395/5/30
    بله درسته ولی اگه خودرو ساز های داخل یکم ماشین های به روز تری رو از پژو مثلا 301.208وارد کنند .

امید محمودزاده ابراهیمی

1395/4/18
آریزو 5 ماشین فوق العاده زیبایی هست اما قیمتی که براش تعیین شده منطقی نیست. دلیل هم دارم
در بازار چین این ماشین بین تیپ پایه و لاکچری که براش تعیین شده به ترتیب 58.9000 تا 74.900 یوآن قیمت خورده. فعلا هم در دو تیپ عرضه شده.
این قیمت رو اگر در یوآن 465تومانی ضرب کنیم تیپ پایه قیمت 27.388.000تومانی پیدا میکنه که با محسابه ارزش افزوده و سایر هزینه ها قیمت در حدود 31میلیون تومان قیمت میخوره. قیمت یوآن ای که گفتم قیمتی هست که توی بازار چین با احتساب مالیات ها و سود کارخانه چری وضع شده. این یعنی از قیمت هایی که در بالا گفتم کمتر برای کارخانه ایرانی تمام می شود.
قیمت تیپ لاکچری آریزو5 هم با احتساب یوآن465تومانی...34.825.000تومان می شود به این مبلغ ارزش افزوده و سایز هزینه ها اضافه که بشه قیمتش حدود 38میلیون تومان بدست میاد.
حالا اگر سود کارخانه مونتاژ کننده را هم 10میلیون تومان روی هر دستگاه آریزو حساب کنیم با تمامی تفاسیر و هزینه های دیگر تیپ پایه آریزو قیمت 42میلیون تومانی و تیپ لاکچری قیمت 48میلیون تومانی خواهند داشت. حالا خودتان حساب کنید چرا باید آریزو قیمتی مابین 58 تا 70 میلیون تومانی داشته باشد؟
هزینه های تولید بالاست؟ مشتری ایرانی این هزینه سرسام آور را چرا باید بابت سومدیریت و عقب ماندگی صنعت بدهد؟ بحث سودآوری بیشتر است؟ چرا مشتری ایرانی این هزینه را بدهد؟ واردکردن این مدل خودرو قطعاً با نع بیشتری همراه است تا مونتاژ در ایران. اگر بحث حفظ پرستیژ در قیمت گذاری است این تفکر اشتباه است که اگر خودرو ارزان باشد حتما بی کیفیت است. خودروی خوب با کیفیت خوب و قیمت ارزان هم در دنیا تولید می شود.
امیدوارم با یک نصمیم منطقی قیمت گذاری این محصول و محصولات مشابه منطقی شود.
  • محمد

    1395/4/19
    درود امید عزیز، واقعا از دیدگاهت لذت بردم.
  • گمنام

    1395/4/20
    دستور العمل حاشيه امنيت خودروسازان داخلي از طرف مقامات بالاي كشوري به تمامي ارگانها ،گمرك و نمايندگان مجلس و ... ابلاغ شده هيچوقت فكر اينكه چنين خودروهايي نزديك به قيمت توليدات داخلي عرضه شوند هم نباشيد شركت زاگرس خودرو توليد كننده پروتون چند سال پيش قصد عرضه پروتون ايمپيان با قيمت پژو پارس داشت كه دودمانش را بر باد دادند
  • مهدی

    1395/5/5
    البته قیت یوان 539 تومان هست.
  • رضا

    1395/6/11
    دوست عزیز خودت داری میگی 50 میلیون نسخه ی فولش بدون عوارض و گمرکی و ... الان شما بری النترا بخری 66میلیون وارد کشور کنی همون مقدار واست در میاد؟ پس چرا 126 میلیون باید پول بدی اینجا؟ بابا ملت جوگیری هستیدا... طرف میاد میگه برلیانس 56 میلیونی با موتور 1.3 اسب از این ماشین بهتره چون موتورش قوی تره!!! ادم میمونه واقعا... یکی دیگه میگه ظاهر برلیانس ازاین بهتره!!! طرف حتی نمیدونه طراح این خودرو کدوم شخصیت معروف طراحه حالا میاد در مورد ظاهر نظر میده... دوستان یادشون باشه تو ایران زندگی میکنن وقتی میگن قیمت این ماشین 50 میلیون بیشتر نمیارزه اول برن رقیباشو بررسی کنن دراین رنج بعد نظر ارايه بدن و ملت رو بیخودی گمراه نکنن... توی رنج 50 تا60 دوستان ال90 اتومات با موتور 1.4 اسب- همین برلیانس 330(که بهترین مدلشم هست) با موتور 103 اسب و شتاب 17.5 ثانیه و کیفیت قطعات بسیار پایین تر نسبت به اریزو و حتی هم رده های خودش مثل جک قرار داره... جک هم قیمتش 66 میلیون بدون آپشن هست که با اونها نزدیک 70 در میاد و گیربکسش 4 دنده و پر مصرف و شتابش هم خیلی مناسب نیست. این دحالیه که اریزو کولرش برقیه و اصلا از موتور نمیگیره گیربکسش 7 سرعته و مصرف سوختش 5.5 در جاده و 7 در شهره.... موتورش هم از بسیاری از خودروهایی که دوستان نام میبرن قوی تره گیربکسش به مراتب بهتره چون 7 سرعته از نوع مخروطی هست و همینطور بجای تسمه تایم از زنجیز تایم استفاده شده که باعث انتقال بهتر قدرت به محورها میشه... دوستان بدون دونستم این مسائل چطوری میتونن هر خودرویی رو با خودروی دیگه مقایسه کنن!!! همون برلیانس و ال90 برا بعضیا نونش بیشتره

سپندتا

1395/4/22
هزارو سیصد کیلو موتور هزارو پانصد هفتاد میلیون بعد ب نویسنده یکی از ماشین ها دادن که این طور نوشته ازش و تعریف کرده دوستان صفرکیلومتر تو شانزده دقیقه
میرم ی برلیانس میخرم هم قشنگتره هم همین امکانات و داره تازه گیربکس هیوندایی یا بیست می زارم روش ی النترا یا اکسنت نیمه فول میخرم یعنی هرکی بخره ب خودش ظلم کرده

مرتضی

1395/4/25
اخه مگه ما قشر ضعیف چه گناهی کردیم چرا ما نباید خودروهای خوب و مدرن با قیمت مناسب سوار شیم ایا ما انسان نیستیم ما دل نداریم ما نمیگیم بنزو بی ام و سوارشیم نه چرا خودروسازان ما درجا میزنن چرا چین هرروز داره پیشرفت میکنه چند دهه هست که داریم از تولید ملی حمایت میکنیم جوابش چیه پراید تکنولوژی ۳۰سال پیشه کره یا ۴۰۵ سی سال پیشه فرانسه چرا چین اول کپی برداری میکرد الان خودش صاحب سبکه لیفان زیر ده سال بوجود اومده صد مدل ماشین تولید میکنه و.... چرا ایرانخودرو و سایپا بعد چند دهه نمیخوام دست از کپی بردارن کپی فقط ی مدل فقط موتور ماشینو میزارن رو همون بدنه فقط چراغشو تغییر شکل میدن احمقا بدنه سمندو ورداشتن زه کنارشو کندن دوتا چراغ عوش کردن موتور همون سمند اسمشو گذاشتم دنا تورو خدا خجالت بکشیمبه خودمون بیایم تا کی تنبلی تا کی بدون ایده و نواوری چرا ما با طراحای اروپایی کار نمیکنیم چین با طراحای بنز بی ام و و میتسوبیشی و... کار . میکنه چرا مانه این افتخاره پرایدو ما بیست ودوتومن بخریم عراق یاسوریه ۴ میلیون بخرن بسه به خودتون بیاین زشته بخدا تا کی ماشینای بی کیفیت با قیمت گزاف به مردم بدبخت میخواین بچپونین بخدا زشته ادم با دشمنش اینکارو میکنه که شما با هموطنتون برادراتون میکنین به اسم حمایت تولید ملی چند دهه هست دارین ملتو سرکیسه میکنین بخدا بسه خسته شدیم ی خورده به کشورای دیگه هم نگاه کنین چجوری به مردمشون احترام میزارن
  • محمد

    1395/5/20
    با سلام ، آقای مرتضی من هم از قشر شما هستم و چند سال در آرزوی خرید یک دستگاه خودروی مناسب در انتظارم اما واقعا فکر میکنید با توهین به تولیدات داخلی و طراحان تحصیلکرده ایرانی چیزی درست میشه ، ببینید بنظر من نباید از کلمه آشغال برای کل خودروهای چینی استفاده شود ، باور کنید اونها هم مردم پرتلاش و زحمت کشی هستند و واقعا باید به ملت و سران کشور یک و نیم میلیاردی چین بابت اداره کشورشان تبریک گفت اما آیا ما هم نباید به خود بیاییم لااقل کمی منطقی فکر کنیم ، الان دراین چند ساله اخیر که بحث انرژی هسته ای و تحریمها پیش آمده واقعا ما رو بستن و دارید میبینید هر روز خبرهای جدید از درخواست انعقاد قرارداد تولید خودرو به شرط مونتاژ از طرف خارجیها هستیم و این یعنی نابودی هزاران تحصیلکرده مکانیک ، طراح وقطعه ساز و .... در ایران .
    جوانهای کم تجربه ایران اجازه همکاری با کدام شرکت طراحی معتبر خارجی رو دارن در صورتی که چینیها با شرکت پینین فارینا همکاری میکنن و ... کدام شرکت موتور سازی و گیربکس سازی معتبر دنیا حاضر به انتقال تکنولوژی به ایران هست ( از ترس امریکا) لطفا منطقی فکر کنیم ....

ali

1395/4/26
کرمان موتور و مدیران خودرو دارن علنا در بازار ایران گران فروشی می کنند و صدای کسی هم در نمی اید ... واقعا مسخره هست که ما باید ماشین چینی در جه 2 رو با دو برابر قیمت جهانی در ایران بخریم فقط به این دلیل که کرمان موتور و مدیران خودرو می خوان سود کلان بیشتری ببرن . الان لیفان x60 که نو ان 61 میلیون تومان بوده توی بازار ازاد شده 51 میلیون تومانه . به همین ساد گی . باید جنبش نه مردم ایران به کالا و خودروی درجه 2 گران چینی در کشور راه اندازی بشه... الان ایران خودرو و سایپا هم با نگاه به اینها دارن ماشینهای چینی خودشون رو خیلی گران به مردم میفروشن .
  • Kamran

    1395/5/31
    آقا کسی شمارو مجبور نکرده!!! میتونی نخری خیلی راحت.. چرا حرص میخوری؟ این جنبشی که میگی رو مردم ایران باید علیه خودروسازای خود ایران یعنی ایرانخودرو و سایپا راه بندازن که پراید بیست سال قبلو دارن ۲۱ میلیون به زور میفروشن به مردم یا پژو و سمندای تکراری و آشغالشونو روی خط تولید نگه میدارن تا بدون دردسر جیب خودشونو پر کنن خدمات پس از فروشو گارانتیشونو هم دیدیم نمایندگی هایی که پرسنلاشونو باید تعلیم داد تا رفتار با مشتری رو یاد بگیرن
  • سینا

    1395/7/9
    کامران عزیز از کلمه به زور استفاده نکن کسی مجبورت نکرده پراید 21 میلیونی بخری خودت با پای خودت میری نمایندگی و میخری.

محمد

1395/4/28
صفر تا صد ۱۶ ثانیه با دوچرخه زودتر میرسی بعد ۷۰ میلیون پول پرداخت کنیم . پول از جوی پیدا کردیم نباید بخریم
  • امیر

    1395/6/17
    این کدوم دوچرخس که میگی بگو بریم بخریم پول اضافی هم ندیم

رضا

1395/5/9
وقتی با 60 تا 70 ت میشه سالار ماشینها یعنی مزدا 3 خرید کدام عاقلی میره اسباب بازی چینی بخره ؟؟؟؟؟

امين

1395/5/11
دوستان آريزو سوار از پياده رو حركت كنن ك ترافيك نشه. اخه مگه ميشه ك شتاب صفرتا صد ماشين اونم در حالت تخت گاز ١٦ ثانيه بشه؟ يه جورايي مثلا بعد ١٠ ثانيه سرعت ماشينت ٥٠ كيلومتر در ثانيه اس. البته تخت گاز بري و راننده قابلي باشه. خوبه ديگه لنت ترمزش خراب نميشه. ضمنا روزاي بادي سعي كنيد حدالمقدور در جهت وزش باد حركت كنيد.

mr

1395/5/19
آقا من در دگرگونی عجیبی گیر افتادم إ
بدجوری داغونم إإ
توروخدا یکی کمکم کنه إ
انگار از ناحیه سلیقه دچار مشکل شدم إإإ
یکی به من بگه الآن دقیقا کجای این ماشین رنگ و بوی لوکس بودن رو داره ؟؟؟
تا اونجایی که من میدونم فقط بعضی از ماشین های بنز جزو کلاس لوکس قرار می گیرن، یا حتی هیوندای با اون طراحی های خوبش فقط و فقط یک برند لوکس داره اونم جنسیس إإ
مشکل من اینجاست که سلیقه ام هیچ ارتباطی بین این ماشین و جنسیس یا مرسدس های کلاس s پیدا نمی کنه.
من فک می کنم این ماشین یه چیزیه شبیه جک j5 مسخره خودمون، حتی پست تر و ضعیف تر با اون موتور ضایش إإإ اگه دکتر آشنا سراغ دارین توروخدا بی خبرم نذارین، می خوام یه چیزی بزنم شاید منم مث بعضیا رنگ و بویی از لوکس بودن یا حتی اندکی جذابیت و زیبایی در این سدان به قول معروف زیبا ( إإإإإإإإإإ... ) دیدم.
با عرض تبریک به خریدارانی که این زیبا رو به جک 58 میلیونی ترجیح دادند.

محمد

1395/5/25
سلام وعرض ادب خدمت كارشناسان خودروبانك
بسيار ممنون از زحمات وتلاش هاي شما در مورد خودرو هاي وارداتي ايران.واقعاً در انتخاب بك خودروي خوب به ما خيلي كمك ميكنيد سپاس.
اين خودرو نسبت به امكانات رفاهيش خيلي جذابه ولي يكم قيمتش زياد بنظر ميرسه.

محمدحسین

1395/5/28
خودروسازان چینی که به جهانی شدن می اندیشند ارزش بیشتری برای مشتری قایل هستند تا خودروسازان داخلی که سهم بازار جهانی براشون اهمیتی ندارد. با افتخار آریزو ۵ اکسلنت رو با قیمت ۷۱۷۰۰ و تحویل یک ماهه ثبت نام کردم.

iran 19

1395/5/30
والا من میگم گول آپشن هاشو نخوریم

محمدعلی

1395/6/3
با سلام
من این خودرو در نمایشگاه با یکی از دوستام دیدیم هر چقدر بررسی کردیم دیدیم قدرت موتور و گریبکس با اتاق هم خوانی نداره( هر چند اتاقش واقعا عالی و با کیفیت طراحی شده و حس هیوندای رو به شما القا میکنه) ولی واقعا موتور با 114 اسب بخار و ظرفیت 1500 سی سی برای اتاق با وزن 1500 کیلو جوابگو نیست بویژه در جاده های ایران که مقدار کمیش کفی هست و اکثرا سر بالایی دارند
امیدوارم این خودرو با موتور توربو شارژ هر چی زودتر بیاد بازار
  • علیرضا

    1395/6/6
    دوست عزیز اولا موتور ماشین 116 اسب هست نه 114! ثانیا وزن ماشین 1378 کیلو هست نه 1500!
    گیربکس ماشین 7 سرعته هست که برای جبران و کمک به موتورش بسیار موثر هست اما متاسفانه دوستان فقط و فقط به حجم موتور نگاه میکنن... همچنین موتور از تکنولوژی تنفس طبیعی سود میبره که تکنولوژی جدید و مدرنی محسوب میشه و به عملکرد بهتر موتور کمک میکنه... همیشه این سوال رو از خودتون بپرسید که چطور میشه که جک جی 5 با وزن 1380 و اسب بخار 141 در سربالایی با کولر روشن نمیتونه راه بره؟ جواب این سوال رو باید در ای سی یوی این ماشین و گیربکس خنگ و 4 سرعتش جستجو کنید. واقعیت اینه که ماشین اتومات حداقل باید 5 سرعته باشه و با موتور همخوانی داشته باشه و ای سی یویش هم باید برای همون برند باشه اما جک فاقد تمام این ملزومات هست و حتی ای سی یوی ماشین برای کارخانه ی لیفان هست و به سفارش ایران و برای ارزانتر تمام شدن قیمت خودرو چنین وضعیتی پیدا کرده. جالبه بدونید تیوولی سانگ یانگ با حجم موتور 1500 اسب و با 148 اسب و قیمتی 127 میلیون تومان از بهترین ماشین های رنج خودش هست اما در نظر اولیه ادم فکر میکنه با این قدرت و حجم موتور و وزن ماشین این ماشین هرگز نمیتونه راه بره! قیاس ماشینها صرفا بر اساس یک آپشن انسان رو به مسیر غلط راهنمایی میکنه...
  • علیرضا

    1395/6/6
    با سلام
    دوستانی که قیمت این خودرو رو 50 تومن ارزیابی کردن بد نیست بدونن در این رنج قیمت دو خودروی برلیانس و ال90 اتومات وجود داره که به ترتیب قیمتی معادل 55 و 51 میلیون دارن! حالا از خودشون بپرسن ال 90 با موتور 105 اسب و گیربکس خنگ 4سرعته و ظاهری مانند صندوق صدقات و طراحی داخلی در حد زیر صفر و امنیتی بسیار پایین با تنها دو ایربگ میتونه با ماشینی با 6 ایربگ و موتور قوی تر و گیربکسی 7 سرعته و هوشمند با طراحی خوب و ظاهری بسیار جذاب در رنج قیمتی خودش مقایسه بشه؟ اگر این 50 تومن باشه ال 90 اتومات چند میارزه؟ و یا برلیانس اچ 330 که بهترین مدل این ماشن هست در رنج قیمتی 55 میلیون بدون آپشن های روز دنیا که حتی از یک صفحه نمایش هم بی بهره هست با دو ایربگ و کیفیت وسایل داخلی بسیار افتضاح و موتوری 103 اسب بخار با گیربکسی 4 سرعته ایا توان رقابت با اریزو رو داره؟ بنده نزدیک به سه ماه هست در مورد ماشین های این رنج قیمتی تحقیق میکنم و از کوچکترین مسائل اینها اطلاع کسب کردم و حتی مجبور شدم تست درایو اریزو رو برای اطمینان از عملکرد موتورو گیربکسش در نمایندگی مدیران بیهقی انجام بدم که به واقع ماشین مناسبی بنظر اومد طوری که حتی وقتی توی اتاق ماشین بودم از روشن بودن موتورش مطلع نشدم. موتور ماشین در نظر اول ضعیف بنظر میرسه اما این موتور 116 اسبی با گشتار به نسبت مناسب 141 در 3800 دور قدرت پیشرانه ی متوسطی رو به محورهاش انتقال میده اما نکته ی جالب اینه که گیبرکس 6 سرعته و هوشمندش این ضعف رو تا حدی جبران کرده و در سرعت بالای 70 کیلومتر بر ساعت به واقع کمتر ماشینی در رنج قیمتی زیر صد میلیون به این ماشین میرسه جالبتر اینکه حتی نوع دستی این ماشین در سرعت یاد شده از مدل اتوماتش عقب میفته اما شتاب اولیه مناسبی نداره و حدود 14 تا 15 ثانیه هست که البته برای یک سدان شهری و بخصوص در تهران این موضوع اصلا مهمی محسوب نمیشه. در واقع هدف از طراحی این اتومبیل برآورده کردن نیازهای یک خانواده ی شهری و با کیفیتی مناسب و ظاهری جذاب و هزینه های پایین بوده که در اغلب موارد این مهم رعایت شده به عنوان مثال مصرف سوخت این ماشین در شهر – چیزی که در ایران تست شده- 8.5 و در جاده 7.3 هست که بنظر معقول و مناسب هست. همینطور این ماشین با داشتن لوله های فولادی کارشده در بدنه و 6ایربگ ایمن ترین ماشین بازار ایران در قیمت زیر صد میلیون هست. طراحی داخلی ماشین و کیفیت چرم و صندلی ها مناسبه و به هیچ عنوان با ماشین هایی چون ال 90- برلیانس 330 و جک جی5 قابل مقایسه نیست- دوستانی که تمایل دارن ماشین رو بیشتر بشناسن حتما برای تست درایوش اقدام کنن. ذکر این مطلب مهمه که کلا قیمت ماشین در ایران بالاست و در شرایط فعلی وقتی ماشین های اتومات دارای کف قیمتی 50 تا 55 میلیون هستند این ماشین با قیمت 70 تومان گرون بنظر نمیرسه. راستی این نکته روهم اضافه کنم که علاوه بر گیربکس 6 سرعته و 7 حالته ای که داره که تا حدی ضعف موتور رو جبران میکنه کولر ماشین هم مثل دوو سیلو برقیه و اصلا کاری با موتور نداره و موتور رو تضعیف نمیکنه و حتی مصرف سوخت رو هم بالا نمیبره… تمام این طراحی ها برای رسیدن به هدف اصلی یعنی تولید ماشینی با مصرف سوخت کم و مناسب برای شهرهای بزرگ بوده که بنظر میرسه برند چری که بزرگترین صادر کننده قطعات خودرو در چین محسوب میشه به خوبی به این هدفش رسیده
    حالا بد نیست ضعفاش خلاصه بگم
    1. بد بودن جای دستگیره های درب های عقب
    2. میتونست کیفیت داشبورد کمی بهتر بشه- اما در این رنج قیمتی متوسطه
    3. تهویه مطبوعش اتومات نیست.
    4. مثل همه ماشین های چینیه دیگه افت قیمت زیاد احتمالا خواهد داشت.
    5. چراغ های عقب خیلی شبیه النترا و اکسنت طراحی شده که احتمالا تقلیدی از این دو ماشینه
    6. کیفیت دوربین عقب در شب کمی ضعیفه
    7. شتاب اولیه پایین

    مزایا:
    1. گیربکس 6 سرعته و هوشمند
    2. طراحی ظاهر بیرونی جذاب
    3. طراحی داخلی معقول
    4. مصرف سوخت پایین
    5. شتاب ثانویه بسیار بالا
    6. خدمات پس از فروش میدران خودرو با 5سال گارانتی
    7. امکانات به روز و با کیفیت
    8. 6 ایربگ برای تمام سرنشینان جلو و عقب
    9. دارای 5ستاره ی ایمنی اروپا
    10. دارای 7 سیستم تعلیق و پایداری که برای این رنج قیمت خودرو در ایران کم نظیر هست.
    esp- tcs-hhc-eba-abs- ebd
    11. استاندار یورو 5 آلایندگی و سیستم رانندگی eco تنها بخش کوچیکی از ویژگی های ماشین مذکور هست.
    دوستانی که فکر میکنن ماشین فقط و فقط موتورشه و تنها به حجم موتورش نگاه میکنن باید درنظر داشته باشن که دنیا داره به سمت ساخت موتورهای کوچیک و کم حجم میره و بجاش روی گیربکس های هوشمندتر کار میکنه و با ایجاد قابلیتهای دیگری فشار رو از روی موتور بر میداره و به قسمتهای دیگه اضافه میکنه.
    من در پایان باید اضافه کنم که این متن رو برای دوستانی نوشتم که شاید برای این ماشین به اطلاعاتی مبسوط تر و منطقی تر و به دور از هرگونه جو احساسی و روانی میگشتن ان شاءالله که مفید فایدشون قرار بگیره- اگر هم دوستانی سوالاتی دارن میتونن پیام بگذارند تا جواب بدم.
    موفق باشید
  • روزبه

    1395/7/30
    آقا علیرضا عزیز اگر ماشین اتومات باید دارای گیربکس حداقل 5 سرعته باشه پس چرا نیسان ماکسیما اتوماتیک 4 سرعته است ؟
  • مهرزاد

    1395/9/6
    درود بر شما کارشناسان خودرو هم معتقدند قدرت خودرو با وزن ماشين همخوانی ندارد

مهدی

1395/6/7
دوستان ظاهرا بعضیها اینجا توهم سواد دارند و یک سری اراجیف رو برای حمایت از محصولات چینی یا غیره میدن.
1. غیر از نیو سانتافه هیچکدوم از ماشینهای هیوندای تست ایمنی 5ستاره رو ندارند. مدلهای لوکس 4ستاره و بقیه مثل اکسنت، i20 و .... نهایتا 3 ستاره دارند. حالا این فرقون چینی 5ستاره از کجاش اورده، خدا میداند و بس.
2. گیربکسهای cvtصرفا جهت کاهش سوخت توسط پورشه طراحی گردید و تکامل و سرمایه گذاری آن توسط نیسان-رنو ادامه داره. الان 90درصد ماشینهای جدید رنو نیسان از این گیربکس استفاده میکنند. دو مشخصه این گیربکس یکی مصرف پایین سوخت و دوم کاهش شتاب ماشین است. در واقع همین کاهش شتاب و افزایش دنده های پیوسته به 7 تا 13 عدد صرفا جهت کاهش سوخت است.
پس ماشینهای cvt کلا لش و بی شتاب و کسل کننده هستند. من دارم درمورد نیسان رنو صحبت میکنم نه چین. چین که اوصاعش مشخصه.
نکته دیگه عدم تعمیر گیربکس cvtدر ایران ، تاکید میکنم در ایران است. یعنی در صورت مشکل باید کل گیربکس تعویض شود.

3. دوستانی که میگن این ماشین ایربگ داره، دعا میکنم که هیچ موقع تصادف نکنن که بخواد ایربگ باز بشه. فقط همین.
4. چینیها از مواد ضایعات درجه سه جهت تولید داشبورد و قطعات پلاستیکی استفاده میکنن. صرفا به خاطر ارزونی. این مواد در تماس با نور خورشید بسیار سرطانزا هستند. دوستان گول ظاهر رو نخورند.
5. غیر از mg همه ماشینهای چینی، کیفیت بسیار پایین شاسی و رنگ و بدنه دارند. ضخامت پایین ورق، رنگ یک پوشششه بسیار پایین و شاسی ضعیف. من یک جک s5رو دیدم با یک سمند تصادف معمولی کرد. سیلندر موتور ترکید. کارشناس میگفت این ماشین 40میلیون هزینه تعمیر بدنه و موتور و گیربکسشه. حال خودتون تا آخر راه برید.
ماشینهای ایرانی بسیار بی کیفیتوهستند ولی حداقل یک دنا مثلا ، با 1 میلیون کلیه قطعاتش سرویس میشه هرجای ایران. ولی همون سرویس برای ماشین چینی حداقل 5میلیون اب میخوره حتی بیشتر از هیوندای.
راجع به افت قیمت بازار هم که دوستان گفتند.

نهایتا یک ماشین بزک شده بی کیفیت چینی با شتابی کمتر از پراید و باقیمت 70میلیون، مبارکه صاحباش باشه

  • سعید

    1395/6/17
    ضمن احترام به تمامی دوستان باید بگم که بعضی از دوستان انگار وسط اروپا دارن زندگی می کنن و این ماشین رو از لحاظ لوکسی با بنز و ... مقایسه می کنن بله این خودرو در مقایسه با بنز و لکسوس خودرو ی لوکسی به حساب نمیاد ولی در مقایسه با خودرهایی مثل 405و ال نود خودروی لوکسی حساب میشه ضمن اینکه هر خودرو را باید با ماشین هم رنج قیمتی خودش سنجید نه بنز 500 میلیونی من این خودرو رو از نزدیک دیدم از لحاظ ظاهری و زیبایی به هیوندای اکسنت 100 میلیونی سر تره و تقریبا مشابه الانترا هست کیفیت مونتاژ قطعاتشم خوب بود ولی مثل همه ماشینها حتی گرون قیمتها که نقاط ضعفی دارن این خودرو هم داری ضعفهایی هست اول اینکه قدرت موتور متوسطی داره . بعضی از دوستان فکر می کنن میخوان تو مسابقات فرمول یک شرکت کنن همچین از شتاب اولیه و دور موتور حرف میزنن این خودرو از لحاظ قدرت موتور در سطح 206 تیپ 5 هستش و با این اتاق مثل سمند و پرشیا راه میره یعنی اینکه شتاب اولیه متوسطی داره ولی تو دور که بیفته از سرعت 50 به بالا ماشین خوب راه میره امکاناتشم که خودتون میبیند در سطح ماشینهای کره ای حدود 100 میلیونی هست . ی واقعیت تلخ هست که باید بپذیریم صعنت خودروی چین ده سال پیش از ما عقب تر بودن ولی الان رسیدن پشت سر کره یعنی راهی رو که کره ایها تو 50 سال رفتن چینها تو 10 سال دارن میرن و تا 5 سال دیگه از کره هم پیشی میگیرن چون رشد اقتصادی بسیار بالایی دارن و تو همه زمینه ها دنیا رو قبضه کردن حالا بعضی از دوستان نمیخوان این واقعیت تلخ رو بپذیرند برند این ماشین رو از نزدیک ببین به حرف من میرسن شرکت چری تو کیفیت طبق نموداری که اخیرا وزرات صنعت و معدن و تجارت منتشر کرده بالاتر از مزدای گروه بهمن و سوزوکی ایران خودرو و پشت سر کیا در رتبه یازدهم قرار گرفته . این ماشین تو رنج قیمتی خودش جز بهترینهاست با 5 سال و 150000 هزار کیلومترگارانتی
  • سعید

    1395/7/3
    شما یا داری تو خودروسازیهای داخلی کار میکنی یا احتمالا یکی از محصولات بی کیفیت داخلی رو سوار میشی و هیچ اطلاعی در مورد محصولات با کیفیت چینی نداری توهمی که شما داری مربوط به ده سال پیش صنعت خودرو سازی چین هست الان سطحی کیفی و تنوعی خودروهای چینی با ایرانیها که اصلا قابل قیاس نیست و در بعضی از برنده ا مثل ام جی و چری تنه به کر های ها میزنه بهتره برای اطلاع از سطح کیفی این خودرو حداقل کوچکترین اطلاعاتی از این خودرو داشتی یا از نزدیک این خودرو رو دیده بودی بعد در رابطه با کیفیت رنگ و ادوات صحبت میکردی شما بهتره در مورد همون پراید نظر بدی دوست عزیز بعد شما با هفتاد میلیون مثلا چی میتونی بخری که صفر باشه پنج سال هم گارانتی داشته باشه . متاسفانه دید اکثر کسانی که اطلاعات ضعیفی از خودرو دارند فقط به حجم موتور و شتاب اولیه ختم میشه انگار تو ترافیک سنگین تهران میخوان مسابقه بدن یا لایی بکشن دوست عزیز مهمتر از شتاب خودرو کیفیت و به روز بودن و زیبایی و آپشنهای ی خودرو هست که این خودرو همه اون فاکتورها رو داره بعد بین شتاب اولیه و مصرف سوخت پایین خیلی ها نظر به مصرف سوخت پایین دارن تا شتاب اولیه . مگه شتاب اولیه خودروهای داخلی مثل پرشیا و سمند و 405 چقدر هست این خودرو هم در بدترین فرض ممکن ی همچین شتابی خواهد داشت. بهتره که دیدگاهتونو به خرید ی ماشین حرفه ای تر بکنید و روی یک دیگاه غلط و سنتی که ماشینهای چینی بی کیفیت هستن پافشاری نکنید . مطمئنا تا چند سال دیگه خودرو سازی چین در سطح کره و ژاین خواهد رسید و شما در حسرت همین خودرو های چینی می مانید
  • حسین

    1395/7/11
    آقا شما هم که توهم سواد زدی. شاید در اون تصادف خیالی که میفرمایید منظورتون جک جی 5 بوده نه اس 5، شاسی جک اس 5 از 70 درصد فولاد آبدیده ساخته شده است. اگر باور ندارید در سایت آپارات تصادف جک اس 5 و نیسان و پژو 405 را جستجو کنید. این تصادف در محور بندر گناوه رخ داد که در آن جک با پژو و نیسان آبی همزمان شاخ به شاخ شده. جک حتی رادیاتورش هنوز سر جای خودشه ولی نیسان آبی کلا فنا شده. سمند که دیگه جای خود داره.

علیرضا

1395/6/11
سلام دوستان وزارت صنعت و معدن در رتبه بندی سال 94 که جدیدا منتشر شده از نگاه مردم میزان کیفیت ساخت ماشین های موجود در ایرانو بررسی کرده در این بین لکسوس بی ام و و تویوتا در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتن در بین 26 برند موجود در ایران برند چری در رتبه بندی بعد از کیا قرار گرفته همچنین این برند نسبت به برندهای معروف خودرو در کشور مثل مزدا-سوزوکی-فاو-رنو-جک-برلیانس و گریت وال در رتبه ی به مراتب بالاتری واقع شده که این نشان از سطح کیفی خودرو در سایر بخشهاش هست. شاید به همین دلیل هست که مدیر ان خودرو عرضه ی اریزو رو با 5سال گارانتی ارايه کرده چراکه به کیفیت ساخت خودروی این خودروساز اطمینان داره. در هر صورت برای مطالعه ی سند مذکور به ادرس http://www.khodrobank.ir/Reviews/3472/%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%83-%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%83-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%83%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C در همین سایت مراجعه کنید.
  • حسن مصداقی

    1395/6/22
    خودرو بانک سلام. ده روزی میشه که تحویلش شروع شده ، کی تستش میکنبن.

علی

1395/6/21
سلام
دوستان من اریزو5گرفتم این ماشین با توجه به رقبای هم رتبش مثل برلیانس- جک ج5- و حتی بسترن ماشین خوبی محسوب میشه. هر ماشینی ضعفهایی داره مثلا اریزو دوربین عقبش در تاریکی کم کیفیت میشه یا شتابش معمولی هست و نباید انتظار لایی کشیدن رو داشته باشید اما در سایر موارد خوب بنظر میرسه. جالبه بدونید که حتی برف پاکنش واسه بوش المان هست دیگه طراحی موتور و گیربکس که برای شرکت ائو دی هست بگیرید تا آخر.

احمد

1395/7/17
تورو خدا ببین تا 5 سال پیش با 70 - 80 تومن جنسیس کوپه میخریدیم حالا باید این اشغالو بخریم. خدایا خودت کمک کن. چرا باید مردم مسلمون و شیعه ما اینجوری سرشون کلاه بره و پولش بره به شکم یه مشت مفت خور
  • روز کنی

    1395/8/3
    آقا احمد مثل اینکه تو ایران زندگی نمی کنی بعد چرا قضیه رو سیاسی می کنی خرید ی خودرو چه ربطی به مسلمونی و شیعه داره - شما اون موقعشم نمی تونستی جنیسس بخری الان هم نمی تونی این ماشین رو بخری چون پولشو نداری که اگه داشتی تو رنج این قیمتا مجبور بودی ی چرخی تو بازار بزنی و بین چند تا انتخاب محدود حتما این ماشین رو هم از نزدیک میدیدی اونوقت توهم ذهنی که که نسبت به چینیا داشتی از بین می رفت میدیدی که چینیا چقدر تو طراحی و کیفیت پیشرفت کردن البته هنوز ی مقدار از کره ای ها عقب تر هستن ولی از ایران خودرو و سایپا خیلی جلوتر رفتن پس بهتره ی کم خودتو آپدیت کنی
  • محمدرضا

    1395/8/20
    سلام من چری آریزو 5 دارم خیلی هم خوبه کی گفته بده تازشم این ماشین اشغال نیست دندشم 7 سرعتس نه 6 صفر تا صدم که من با دنده D رفتم 11 ثانیه شد
    بادنده S هم رفتم سرعت ماشین خیلی زیاد شد صفر تا صدش 8.76 ثانیه شد خیلی هم ماشینه کم مصرفیه و خیلی هم بصرفس اگه نخرین ضرر کردین
    توی عکس دارین اینطوری میگین ولی توی واقعیت خیلی ماشین مشتیه قیمت فولش 71 میلیون قیمت نیمه فول 66 میلیون هست رنگشم قرمز آبی مشکی سفید
    قرمزش نیست توی بازار باید سفارشی ماشینو تحویل بگیرید این ماشین همه لوازماش آلمانیه
    واسه ی من زده آلمان کارکردش توی شهر 8 توی جاده 5 خیلی ماشین خوبی هست
    شما ها که دارین مسخرش میکنید حتما خودتون پیکان دارید که دارید پشت سر این ماشین بد حرف میزنید
    سره کسی کلاه نمیره
  • رضا

    1395/8/25
    داداش یه دکمه Q هم داره اونو بزنی 0 تا 100 رو 7.15 میزنه
    هر کی میگه شتاب این ماشین 7.15 نیس حتما خودش گاری داره من وقتی دکمه Q رو میزنم با آزرا و آریون کل کل میکنم مصرفشم تو جاده 4 و تو شهر 7 حسودیم حدی داره!
    این ماشین رو دارن ارزون میدن بنظر من باید 100 تومن باشه!!

آرش

1395/8/4
اقای علیرضا که بالاتر کلی اطلاعات اشتباه دادین این پست رو لطفا جواب بدین

1- تیولی موتور 1600 داره نه 1500 و قدرتش 128 اسبه نه 148 اسب!
http://www.ramakkhodro.com/Tivoli-specification.aspx
2- ال90 اتومات با موتور 1.6 لیتری 105 اسبی و وزن 1155 کیلو با همین گیربکس 4 سرعته شتاب 0 تا 100 رو تو 11.7 ثانیه میزنه یعنی نسبت قدرت به وزن ماشین کاملا مناسبه و شتاب خوبی هم داره ولی اریزو با 116 اسب و وزن 1385 کیلویی با گیربکس cvt شتاب 0 تا 100 رو 16 میزنه نه 14 و نه 15 ! این یعنی عدم تناسب قدرت با وزن ماشین ! ملاک صرفا قدرت موتور نیست! وزن و گیربکس هم هست! این ماشین شدیدا از عدم تناسب وزن و قدرت رنج میبره!
یعنی عدم توان کافی برای سبقت گرفتن
یعنی عدم توان کافی با 4 نفر سرنشین در سربالایی وقتی با 1 سرنشین شتابش 16 باشه شما حساب کنید با 4 نفر چه وضعیتی خواهد داشت!؟ با سرنشین کامل در سربالایی چه وضعیتی خواهد داشت!؟
3- طبق همین مقاله :
در کاتالوگ های رسمی شاهد ثبت 5 ستاره به نشان کسب حداکثر ایمنی در تست تصادف موسسه ایمنی چین هستیم، اما تاکنون اطلاعات یا تصاویری از جزییات این تست منتشر نشده است.
اگر دقت کنید نوشته چین نه اروپا حالا 5 ستاره ایمنی از اروپا رو لطفا ذکر با منبع ثابت کنین!
4- وقتی این ماشین 0 تا 100 رو تو 16 ثانیه میزنه که همه میدونیم پراید 14 میزنه این زمان رو ، چطور میشه که کمتر ماشینی در سرعت بالای 70 به این ماشین برسه!؟ در واقع باید گفت کمتر ماشینی وجود داره که این ماشین بتونه از پسش بر بیاد! زیر 100 هم که مطمئنا مزاح کردید با وجود سراتو و بسترن و جک اس 5 و ... ماشینهای ارزونی مثل ال90 اتومات هم که زیر 12 میزنن شتاب ثانویه هم بهتر نباشه بدتر نیست!
5- گیربکس این ماشین cvt هست نه 6 سرعته
6- شتاب ثانویه بالا برای این ماشین خنده داره چه برسه به بسیار بالا !
7- این 7 قسمت تعلیق و پایداری رو که فرمودید لطفا نام ببرید :
دارای 7 سیستم تعلیق و پایداری که برای این رنج قیمت خودرو در ایران کم نظیر هست.

8- و اما درباره قیمت!
فقط 1 مثال میزنم
بسترن با موتور 1.8 لیتری 140 اسبی با گیربکس 6 سرعته ایسن ژاپن و پلتفرم مزدا 6 و سایز اتاق بزرگتر و همین سطه از اپشن 77 تومنه و این ماشین فولش 75!

حالا شما بگید این ماشین چرا باید 75 قیمت بخوره!؟
  • علی

    1395/8/8
    آقا آرش مثل اینکه پشت لامبورگینی میشینی که یک ثانیه شتاب برات خیلی مهمه. پسر خوب من این ماشینو دارم بسترن رو هم از نزدیک دیدم . این ماشین حرف نداره بقدری سواری نرم و راحتی داره اصلا بهش نمیخوره موتور 1500 داره منم حرف اون دوستمونو تایید می کنم شتاب ثانویه این ماشین محشره تا پشتش نشینی نمیدونید من چی میگم بعد شما این ماشین رو با بسترنی که فروشش به صفر رسیده یک مولتی مدیا تو ماشین نداره با اون کیفیت رنگ افتضاهش یکی میکنی من بین این ماشین و بسترن خیلی تحقیق کردم و هر دو ماشین رو از نزدیک دیدم الان هم که یک ماه هست آریزو دارم نه گیربکسش مشکل داره نه از لحاظ موتوری نمیخوام بگم بی عیبه ولی مزایاش خیلی بیشتر از معایبشه این ماشین غیر از بحث حجم موتور همه چیش به بسترن سره هم از لحاظ زیبایی و آپشن و کیفیت بعد هم ینج سال و 150000 کیلومتر گارانتی و خدمات داره
  • آرش

    1395/8/10
    والا نمیدونم شما چجوری حساب کردی که تفاوت 1 ثانیه شد چون با حساب کتاب من میشه 5 ثانیه تفاوت که اره خیلی زیاده!
    پسر خوب شما رو نمیدونم ولی منکه 75 بالای ماشینی که شتابش 16 ثانیه باشه نمیدم خیلی افتضاحه! البته انتظار ندارم شما که خریدی قبول کنی!
    راستش منم فکر میکردم یه روزی همه چی درست میشه ولی وقتی میبینم طبق قانون همیشگی ما ایرانیا اونیکه من خریدم از همه بهتره حق میدم بکنن تو پاچمون یجورایی حقمونه!

علي

1395/8/8
راستش فكر ميكردم يه روز همچي درست ميشه ولي وقتي كامنت ها رو خوندم كلا نظرم عوض شد. خدايي حق دارن سوارمون بشن

داریوش

1395/8/23
با سلام خدمت دوستان ، من یک ماه اریزو ۵ خریدم خیلی عالی شتاب ۰تا ۱۰۰ فقط ۱۱/۵ ثانیه و باید به اون دوستانی که فکر میکنن متورش ضعیغه بگم من قبلا پارس و ل ۹۰ و ۲۰۶ تیپ ۲ و زانتیا داشتم و باید بگم شتاب گیریه اریزو ۵ واقعا عالیه ، نکته دیگه اینکه گیریبکسه اتومات این ماشین بی نظیره یکی از دوستام هیوندا ولستر داره با ماشینه من دور زد و گفت گیریبکسش حرف نداره ، به هر حال من این ماشینو پیشنهاد میکنم تنها عیب این ماشین اینه که اسمش چینیه اگه همین ماشین مال شرکت هیندا بود ۳۰ - ۴۰ میلیون بیشتر بود و میشد خارجی نه ( چینی ) وقتشه قبول کنیم چینیا خیلی پیشترفت کردن و هدف دارن و به جهانی شدن فکر میکنن نه مثل ایران خودرو و سایپا فقط به فکر سود بشتر
  • احمد

    1395/8/24
    اقا پس بی زحمت یه ایمیل به چری بزن بگو شتاب 0 تا 100 رو اشتباهی 16 ثانیه اعلام کردن شما 11.5 زدی!! شاید بلد نیستن خب!
    این خودرو بانکم دروغگوئه ها چون شتاب مدل اتومات این ماشین رو اونم هم سطح دریا یعنی بهترین شرایط همون 16 ثانیه بدست اورده!!
    حالا منم اگه همه مهارتهامو به کار بگیرم شاید زیر 10 زدم خدارو چی دیدی!!

عليرضا

1395/8/27
سلام
به نظر درسته كه بيش از 70 سال است كه در صنعت خودرو سازي فعال هستم ولي بايد قبول كنيم كه العان توان، دانش، تكنولوژي و زيرساختهاي لازم را جهت توليد خودرو داخلي كه با خودرو سازان حتي چيني قابل رقابت باشد را نداريم.
من نمي گم كه صنعت خودرو سازي را تعطيل كنيم و كاركنان شركت هاي دولتي خودرو سازي اخراج و به جمع بيكاران اضافه شوند ولي لااقل خودرو سازها ما بروند سراغ خودرو سازهاي اروپايي و آسيايي و طي قراردادي بلند مدت (حداقل 10 ساله) به آنها بگويند محل توليد، موارد اوليه، كارگر و زيرساختهاي اوليه ايجاد كارخانه از ما و تجهيزات ، تكنولوژي، تيم تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت از شما.
سپس به تدريج طي برنامه ريزي ده ساله برروي رشته هاي دانشگاهي مختلف كه با صنعت خودرو سازي مرتبط مي باشند دانشجويان خلاق، نخبه و با استعداد را شناسايي و در خطوط توليد، تيم تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت شركت در كنار تيم خارجي به كار بگيرند تا لااقل بعد از 10 سال با افزايش و انتقال تكنولوژي ، دانش و تجربيات كم كم برويم سراغ ساخت خودروهاي داخلي كه بتواند با خودروهاي خارجي رقابت كند.
هم اكنون رقابت خودرو سازان داخلي با خودرو سازان خارجي ناعادلانه است به طوريكه با 200 تا 300 درصد گمرك واردات خودروهاي خارجي، امكان رقابت قيمتي براي خودروهاي داخلي فراهم است.
همين خودروي آريزو 5 اگر گمركي سنگين نباشد حداكثر 30 تا 35 ميليون تومان قيمت خريد آن در بازار ايران است.
دولت با حمايت هاي بي برنامه و ناكارآمد فعلي از خودرو سازان داخلي نه تنها باعت شكوفايي و رونق صنعت خودرو سازي در ايران نمي شود بلكه در حق مردم نيز به گونه اي ظلم شده است چون مجبور هستند با قيمت بالا خودرو هاي بي كيفيت داخلي كه حداقل استانداردها و امكانات روز را ندارد خريداري كنند.
اميدوارم دولت محترم به خود آمده و اگر امكان دارد برابر پيشنها فوق عمل كند، چون به تدريج با مونتاژ و سپس ساخت قطعات خودروهاي خارجي در داخل ايران قيمت خودرو در ايران كاهش و كيفيت و استانداردهاي آن افزايش مي يابد و هم مردم راضي مي شوند و هم صنعت خودرو سازي بهبود و توسعه مي يابد.

سعید

1395/9/1
اقتصادیو خوب اومدی

علی

1395/9/4
من سه هفته هست ای ماشین رو. تحویل گرفتم از. نظر. کیفیت قابل مقایسه با ماشینهای قبل چین نیست از. نظر. کشش و شتاب اولیه هم خیلی بهتر. از. تمام خودرو های داخلی هست شتاب ثانویه هم عالیه

داریوش

1395/9/5
احمد اقای عزیز ، شما اگه توی سایت اصلی چری برید میبینید که 0 تا 100 اریزو 5 رو زده 11 پس من حرف الکی نزدم من خودم بارها گرفتم و حدود 11/5 تا 12 بود، در ضمن ی زمانی پیکان 1600 بود و بعد ل90 اومد و اون هم 1600 ایا شتابش با پیکان یکی بود، عزیزه من شما حق داری فقط و مردم ما حق دارن وقطی مگن ی ماشین 1500 سی سی هست فکر میکنن ضعیف چون ماشینهای ایران خودرو با تکنولوژی 20 ساله رو دیدن و نسبت به اونا میگن پس حتما ضعیف اما من قبلا زانتیا داشتم ، اریزو تو جاده شتاب و قدرتش عالیه ، این ماشین یورو 5 هم هست نه 4 این هم توی بعضی سایتها اشتباه زدن، و ی نکته در مورد قیمت هم بگم که دوستانی که می خوان تصمیم بگیرن بدونن. الان ایران خودرو ی پژو پارس رو با اون امکانات ما قبل تاریخ به شما چند میده؟؟ دنا رو با متور سمند چند میده؟ ایا اگه فقط صندلیهاش اگه با کیفیت اریزو باشه و 10 تا ایربگ و گیریبکس cvt که ساحت ایتالیا هم باشه و 7 سرعته باشه و دهها ابشنه دیگه که روی اریزو هست از سیستم پایداری سیستم ترمز و.........ایا قیمت دنا رو با اون فیس قدیمی که همون طرای سمند کمتر از 70 میداد؟؟؟ فقط اگر گیریبکس این ماشینو بزارن روی دنا یا پارس 15 میلیون بیشتر میدن، حالا قضاوت با شما
  • احمد

    1395/9/7
    آرش جان این لینک اریزو 5 تو سایت چری لطفا بفرمایید دقیقا کجاش شتاب 0 تا 100 آریزو 5 اتومات رو 11 زده!؟
    http://www.cheryinternational.com/model-arrizo5.html#
    منتظر جوابتون هستم...

    مثال پیکان و تندر ربطی به بحثمون نداشت ماشینهای هم دوره رو با هم مقایسه کنید مثلا میتونین این ماشین رو از نظر توانایی های حرکتی با بسترن هم قیمت و هم دورش مقایسه کنید!
    مزدا 3 که بهترین شتاب رو تو کلاس خودش داره 0 تا 100 رو تو تهران 10.7 میزنه اونوقت شما مدعی هستی که با این ماشین 11.5 زدین!!
    منطقی باشین!
    در ضمن دوست عزیز ماشینی که من سوارم شتابش زیر 9 ثانیست پس صحبت ماشینهای ایران خودرو با تکنولوژی 20 ساله رو کنار بزارین!
    درباره قیمت هم اگه این ماشین رو با ماشینهای همردش مثل بسترن مقایسه کنید نه سمند و پارس میبینید که مسلما گرونه!!!

داریوش

1395/9/10
با سلام، دوست عزیز بسترن 1800 هست و مصرف بنزیش هم بیشتر، و اینکه ماشین از نظر من فقط 0 تا 100 نیست، من ایمنی و تجهیزات با کیفیت رو به 2 ثانیه کمتر یا بیشتر ترجیح میدم، من اول میخواستم بسترن بخرم ولی وقتی ماشین رو سوار شدم دیدم روکش صندالیهاش مثل mvm 530 هست. از نظر ایمنی هم حرفی برای گفتن نداره و ی چیزی که کامل نظر من رو عوض کرد شاستی بسترن بود که مال مزدا هست و توی دست اندازها کف ماشین گیر میکنه، در هر صورت نظر هر کسی محترم و سلیقه ها فرق داره. من از اریزو راضی هستم، چون شتاب و قدرتش توی جاده با ماشین قبلیم زانتیا ی اندازه هست، با توجه به متور 1500 و مصرف کمی که داره، دلیله اینکه شتابه اولیه اریزو کم به خاطره سرعتش از 0 تا 20 هست که مربوط به طراحی سیستم که برای شتاب گیریه اسپورت ساخته نشده. اگه از سرعت 20 تا 120 رو امتحان کنید نتیجه جالبی رو میبینید. به هر حال بازم میگم خدمت شما، من ماشین رو فقط شتاب و 0 تا 100 نمیبینم، موارد دکه برای من مهمتر بود که عرض کردم خدمت شما، که مهمترینش کیفیت و ایمنی هست. ممنون از شما که جواب دادید....
  • احمد

    1395/9/11
    سلام
    دوست عزیز سوال من رو جواب ندادید!
    شما فرمودید اگه من سایت اصلی چری رو چک کنم شتاب اریزو 5 اتومات رو 11 اعلام کرده درسته؟ بنده لینک سایت چری رو براتون قرار دادم لطفا بفرمایید کجاش شتاب این ماشین رو 11 اعلام کرده!؟
    بسترن با حجم موتور بیشتر طبیعیه که مصرف بیشتری داشته باشه همونطور که اریون و ازرا مصرف سوخت بیشتری دارن و به همون اندازه هم قدرت و شتاب و کشش بیشتری دارن وگرنه ماتیز از همه ماشینها بهتر بود چون مصرفش پایینتره! زمانی مصرف سوخت کمتر یک ماشین برتری حساب میشه که از ماشینی با حجم موتور یکسان مصرف کمتری داشته باشه وگرنه مصرف کمتر از ماشینی با حجم موتور بیشتر که هنر نیست!
    از نظر ایمنی هم فقط 1 ستاره فرق دارن و این اختلاف رو نمیشه گفت حرفی برای گفتن نداره از اونور قدرت و شتاب و کشش بسترن به مراتب بهتره هندلینگ ماشین هم همینطور کلاس اتاق هم بسترن بزرگتر و جادارتره
    اینکه افراد نسبت به سلیقه خودشون ماشین انتخاب میکنن و یا اینکه ممکنه شتاب 16 ثانیه ای برای شخصی مهم نباشه این هم میتونه منطقی باشه ولی اینکه اطلاعات غلط بدیم و شتاب این ماشین رو با زانتیا !! یکی بدونیم و یا با اینکه نتیایج تستها و شتاب اعلامی این ماشین 16 هست بگیم من 11.5 میزنم راستش نه منطقی و درست نیست!!
    در ضمن دوست عزیز در جریان هستید که 0 تا 100 رو با gps باید محاسبه کنن نه از رو کیلیومتر درسته؟

    موفق باشید
  • کوروش

    1395/9/11
    با سلام خدمت همه دوستان خودروهای چینی رو به پیشرفت هستن البته باید این مورد گفت که به پای خودروهای اروپایی نمیرسند مثلا فرانسه حدود صد و بیست روی موتور و پیشرانه کار میکنه و با تجربه است اما در این مدت کم چینی ها خوب پیشرفت کردن و قرار سریعترین خودروی برقی جهان تا سال 2017 وارد بازار کنن دیگه قضاوت با شما ما کجای دنیا هستیم خودروسازی ایران مافیاست و اجازه نمیدن استاتید و دانشجویان نخبه که واقعا ایده های نو و جدیدی دارند در این صنعت وارد شوند
  • احمدرضا

    1395/10/6
    من هم با شما موافقم که همه چیز شتاب نیست. شتاب اریزو بر اساس موتور 1500 سی سی با قدرت 116 و گیربکس سی وی تی قطعاً شتاب قابل قبولی نیست و احتمالاً نمیتونه زیر 15 یا با نگاه خوشبینانه زیر 14 ثانیه باشه. در مقایسه با بسترن میشه گفت که آریزو از نظر شتاب کاملاً مغلوب هست ولی منصفانه نگاه کنیم امکانات اریزو بیشتر هست و ایمنی اون هم کمی بهتر از بسترن هست. به هر حال هر کسی با توجه به سلیقه اش ماشین مورد نظرشو انتخاب میکنه. به این مورد هم باید توجه کرد که اگه ضعف آریزو که قدرت موتورش هست بخواد رفع بشه لااقل باید 15 میلیون اضافه تر هزینه کرد و مثلاً لیفان 820 یا سراتوی سایپا خرید. با قیمت حدود 75 بین رقبا اکثراً گزینه هایی هست که یا قدرت موتورشون بهتر از آریزو نیست یا اگه قدرت موتور خوبی دارند در عوض امکانات کمتری دارند مثل بسترن که سطح امکاناتش کمتره یا سراتوی دستی که کمی قدرت موتور بالاتر داره و در عوض دنده دستیه و امکاناتش خیلی کمه یا رنو سیمبل که هم قدرت موتورش کمه و هم امکاناتش و یا جک اس 5 دستی که با وجود موتور قوی ای که داره ولی دنده دستیه. پس به نظرم نمیشه دوستانی که اریزو رو انتخاب کردند به خاطر انتخابشون سرزنش کرد چون گزینه های مشابه هم چندان برتری قاطعی نسبت به آریزو ندارند. سلیقه ها متفاوته و هر کسی با توجه به اینکه به چه چیزی بیشتر اهمیت میده گزینه مورد نظرشو انتخاب میکنه

داریوش

1395/9/13
سلام خدمت دوستان، در مورد 0تا100 من توی متنی که یکی از سایتهای ایرانی نقل قول کرده بود که شرکت چری 11 ثانیه زده من این رو گفتم، ولی الان شما حرفی زدید که من متوجه شدم شما اصلا اریزو رو از نزدیک ندیدید چه برسه شتابش توی جاده رو چک کرده باشید، چون فرمودید بسترن جا دارتر و بزرگتر!!!!!!!!!!! من وقتی میگم شتابش تو جاده با زانتیا یکی هست چون هم اریزو دارم الان هم ماشین قبلیم زانتیا بود، این درست نیست شما وقتی ماشینی رو ندیدید در موردش نظر بدید. عزیزم شما یک بار سوار اریزو بشید بعد متوجه میشین که خیلی جا دارتر از بسترن هست خصوصا جلوی پای سر نشینان عقب. و یه نگاهی هم به کیفیت روکش صندلی های اریزو و داخلش بندازید و در صورتی که بسترن رو سوار شده باشید میتونید قضاوت کنید، هر چند انتخاب دوم خود من بسترن بود و به نظرم اون هم ماشین خوبیه اما من اریزو رو ترجیح دادم، دوست عزیز اگه روزی اریزو سوار شدید حتما شتابش رو توی جاده امتحان کن به خصوص از سرعت 40 تا 140 و سرعت رو امتحان کن
  • احمد

    1395/9/14
    سلام
    خب پس خدارو شکر که معلوم شد چری شتاب این ماشین رو 11 اعلام نکرده و اشتباه خودتون رو قبول کردید! منکه گفتم امکان نداره این ماشین همچین شتابی داشته باشه با این مشخصات!
    مطلب بعدی هم اینکه عزیزم نیازی نیست من سوار اریزو بشم تا بفهمم از بسترن بزرگتره یا نه! یه چیزی وجود داره به اسم ابعاد ماشینها که اگه شما قبل پست زدن یکم مطالعه میفرمودید متوجه میشدید که بسترن از نظر طولی 8 سانت و از نظر فاصله بین دو محور 2.5 سانت از اریزو بزرگتره! البته 2.5 سانت عرضش کمتره ولی وقتی طول و فاصله محوری بیشتری داره پس این قسمت از حرفاتونم که اریزو خصوصا فضای جلوی پای سر نشینان عقب بیشتری داره هم اشتباهه! ابعاد ماشینهارو که نمیخواین زیر سوال ببرین!؟
    درباره شتاب هم دیگه لطفا پافشاری الکی نکین! زانتیا با شتاب 9.1 چه ربطی داره به شتاب این ماشین آخه !!! یا زانتیاتون مشکل شدیدا اساسی داشته یا مشخصا دارید اغراق میکنید! 2 سال زانتیا داشتم عزیز دلم دیگه شما نمیخواد درباره شتاب زانتیا بمن بگی که!
    اینکه چون اریزو خریدید اطلاعات اشتباه بدید کار درستی نیست!
  • احمدرضا

    1395/10/6
    دوست عزیز انصافاً بسترن از نظر جاداری بسیار عالیه. فضای پا و سر هم برای سرنشینان عقب و هم جلو عالیه. فضای صندوق عقب هم مناسبه. آریزو من سوار نشدم ولی بعید میدونم از این نظر به بسترن برتر باشه

رضا

1395/9/13
خیلی جالبه ما ایرانیها اینقدردنبال موتور. قوی و شتاب هستیم که این تصور به ذهن میرسه که قصد. خود کشی داریم
در. همه دنیا دنبال ایمنی بیشترو مصرف کمترهستندما دقیقا برعکس کمربند. ماشین رو. هم نمیبندیم چون میخواهیم راننده رالی باشیم حتی باپراید
همه جای دنیا میگن ماشینم تو تصادف نابود. بشه ولی خودم سالم بمونم ولی ما میگیم ماشین سالم بمونه برای ورثه بهتره
این ماشین شش ایربگ ده نقطه ای از کارخانه معتبر. سوئدی داره سیستم های ایمنی ترمز و انحراف از. مسیر. رو داره که حداقلهای ایمنی رو داره
موتور و. قدرت اون هم از. خیلی از ماشینهای توی این رنج بهتر. نباشه همردیف اونا هست
از سرو صدای اتاق و موتور هم خبری نیست
اینکه گفته میشه اتاقش به سرو. صدا میوفته من هفت هزارتا باهاش رفتم و کوچکترین صدایی ایجاد. نشده مگر اینکه این دوستمون باهاش از جوب پریده باشند.
کیفیت ساخت هم با توجه به امکانات موجود و قیمت در. حد مطلوب هست

داریوش

1395/9/15
سلام . دوست عزیز شما حرفی زدی که فهمیدم ساده ترین چیزا رو شما در مورد ماشین نمیدونی، یعنی هر چه طول ماشین بشتر باشه داخل اتاق هم جادارتر میشه؟؟؟؟؟!!!!! نه عزیزم ممکنه طول ی ماشین بشتر باشه ولی داخل ماشین کوچکتر. چون شما طول فضای متور بسترن رو با اریزو یکی میبینید اما یکی نیست. مثال: ایا طول فضای متور ل90 با پژو پارس یکی هست؟؟؟؟ من دیگه حرفی ندارم!!!!! عزیزم اگه نمیدونید برید بپرسید یکی از چیزای که توی اریزو عجیب و همه کسایی که اریزو رو از نزدیک دیدن و براشون جالب بوده فضای بسییار زیاد جلوی پای سرنشینانه عقب هست. توی طراحی میشه 2 متر طول فضای جلوی ی ماشین باشه یا میتونه یک متر باشه از شما بعید بود این حرف!!!!!!! به نظر من حرف زدن ما بی فایدس پیشنهاد میکنم شما برید از نزدیک این ماشین رو ببینید که بهتر بتونید قضاوت کنید. من یگه حرفی ندارم در مورد شتاب هم اطلاعات غلط ندادم، اصلا حق با شما، شما ندیده قضاوت کن . خدا نگهدار !!!!@

احمد

1395/9/15