موضوعات داغ

تست جاده ای چری آریزو 5 ؛ سدان زیبای اقتصادی

25 خرداد 1395

نوشته: آراد فلاح

شرایط آزمایشی و بررسی خودروهای جدید در ایران چندان ایده آل نیست، برخی شرکت ها ترجیح می دهند تا خودروهای خود را بدون اطلاع رسانی دقیق و فنی به فروش برسانند و برخی دیگر نیز شرایط مناسب را برای تست و بررسی یک محصول تازه در اختیار رسانه های قرار نمی دهند، اما خوشبختانه در چند سال اخیر این وضعیت کمی بهتر شده و حتی شاهد برگزاری تست های فنی در پیست و تست جاده ای خودروها هستیم.

این بار مدیران خودرو به عنوان شرکت مونتاژ کننده خودروهای ام وی ام و چری، برنامه ای ویژه را برای محصول جدید خود، چری آریزو 5 ترتیب داده بود که خوشبختانه تست بسیار جامعی را در شرایط مختلف از تهران تا شمال در بر می گرفت و امکان بررسی خودرو در مسیرهای کوهستانی و شرایط آب و هوایی مختلف را به وجود می آورد.

از این رو ضمن تشکر و قدردانی از تیم بازاریابی این شرکت، باید گفت که احتمالا این بررسی جامع ترین آزمایش رانندگی است که تاکنون توسط یک شرکت در ایران برگزار شده و می تواند نقطه عطفی در معرفی و آزمایش خودروهای جدید در بازار باشد.

طراحی بدنه

وقتی پای فروش و تجارت در میان باشد، چینی ها هوش خود را نشان می دهند. صنعت گران شرق دور که روزگاری به کپی کاری های ضعیف عادت داشتند، بسیار سریعتر از قدیمی ترین خودروسازان جهان به اهمیت طراحی بدنه پی برده اند.

در شرایطی که بسیاری خودروسازان بزرگ و نامدار جهان زیبایی را فدای سنت گرایی می کنند، چینی ها به سراغ طراحان نامدار اروپایی می روند تا خودروهای دلربایی را به خط تولید بفرستند.

نتیجه چنین نگرشی نیز در بازار کشورهای درحال توسعه نظیر ایران و روسیه، برزیل یا آرژانتین کاملا مشخص است. جایی که مردم تشنه خودروهای جدید،متنوع و هماهنگ هستند و چینی ها می توانند هر ساله محصولی تازه را راهی مراکز فروش خود کنند.

محصولات چری هم در ایران به عنوان سطحی بالاتر از خودروهای ام وی ام عرضه می شوند و طبیعتا از طراحی پخته تر، امکانات بیشتر و البته قیمت بالاتری برخودارند.

در شرایطی که اکثر خودروهای اقتصادی، ظاهر ارزان قیمت و طراحی زشتی دارند، آریزو 5 به عنوان یک سدان اقتصادی سایز متوسط، ظاهر فوق العاده ای دارد و به سختی می توان به آن ایراد گرفت. حتی مهندسان اروپایی چری با دقت از بکار بردن قطعات براق طرح کروم نیز خودداری کرده اند تا جزییات طراحی خودرو به رقبای اروپایی و آمریکایی نزدیک تر شود.

البته در یک نگاه کاملا مشخص است که شمای کلی بدنه با الگو برداری از محصولات کیا و هیوندای و حتی دوج شکل گرفته است و برای مثال می توانید نمای جانبی آریزو 5 را با خودروهای اخیر هیوندای مقایسه کنید، اما نمای جلو کاراکتر آسیایی پر رنگی ندارد و اتفاقا نزدیک به نسل فعلی دوج دارت به نظر می رسد.

آریزو 5 برخلاف بسیاری خودروهای چینی دیگر از هماهنگی ابعادی فوق العاده ای برخوردار است. نسبت طول کاپوت به صندوق عقب، ارتفاع سقف، نسبت ارتقاع شیشه به ارتفاع درب ها در نمای جانبی و از همه مهمتر بزرگی سایز چرخ های 16 اینچی که برخلاف بسیار خودروهای چینی دیگر، کاملا متناسب و زیبا به نظر می رسد و به هیچ عنوان احساس مواجه با یک خودرو اقتصادی ارزان قیمت را به بیننده منتقل نمی کند.

فضای داخلی

همانطور که احتمالا می دانید، چینی ها برای فاصله محوری و فضای پای وسیع برای سرنشینان عقب اهمیت زیادی قائل هستند. بنابراین اصلا راجع به این مسئله نگرانی نداشته باشید، طراحی صندلی های جلو خوب انجام شده اما تکیه گاه صندلی عقب بیش از حد عمودی احساس می شود، ارگونومی فضای کاری راننده نیز از بهترین هاست، البته برای افرادی با قد متوسط، محدودیت تنظیم ارتفاع فرمان کمی مشکل ساز است.

کابین چری آریزو 5 با کیفیت تر از بسیاری خودروهای دیگر به نظر می رسد و حتی توان رقابت با خودروهای گران قیمت تر از خود (نظیر لیفان 820) را هم دارد. هرچند استفاده از پلاستیک در کابین فراگیر است اما در مدل فول صندلی های چرمی و طراحی ظاهری چشم نواز از بسیاری رقبا پیشی می گیرد.

به عنوان یکی از معدود اشتباهات فاحش در طراحی می توان به موقعیت کلید قفل مربوط به داخل درب های عقب اشاره کرد که برخلاف سایر خودروها نزدیک به ستون وسط نیست و در مجاورت ستون C قرار گرفته است، از این رو کشیدن این کلید (برای باز کردن درب و خروج از خودرو) با دست راست عملا امکان پذیر نیست.

طراحی کلی داشبورد به خصوص در قسمت دریچه های مربوط به سیستم تهویه مطبوع، شباهت زیادی به محصولات هیوندایی دارد و البته این الگو برداری دقیق به مدیریت خوب هوای خنک کولر در کابین منجر شده است.

طراحی مجموعه پشت آمپر تا حد زیادی اسپرت و فانتزی انجام شده و قرار گرفتن یک صفحه نمایشگر کوچک در حد فاصل دور موتور و سرعت سنج از جمله نکات خاص در این مجموعه است.

در این صفحه اطلاعات کلی نظیر میانگین مصرف سوخت، کارکرد خودرو، حجم بنزین باقی مانده، دنده پیشنهادی برای رانندگی اقتصادی (مدل دنده دستی) و اموری از این دست به نمایش در می آید و عملا یک نمایشگر ساده اما کارآمد است.

محدود ردلاین دور موتور از حدود 7000 دور در دقیقه مشخص شده و موتور به راحتی تا حدود 6500 دور می خورد که نکته جالبی در یک خودرو چینی است و می تواند رضایت ماشین دوستان دو آتشه را در پی داشته باشد.

همچنین قابلیت خواباندن صندلی برای تمامی مدل های آریزو 5 در نظر گرفته شده است که کارایی فوق العاده ای برای حمل اشیا حجیم دارد.

امکانات رفاهی

آریزو 5 به خصوص در نسخه فول، امکانات رفاهی قابل توجهی را ارائه می دهد که از جمله شاخص ترین آن ها می توان به سانروف، کولر برقی، کروز کنترل، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی به همراه دوربین دنده عقب، سیستم رانندگی ECO، ESP و جلوگیری از عقب رفتن خودرو در سربالایی، سیستم ضد لغزش، روکش چرمی برای صندلی ها و فرمان و مواردی از این دست اشاره کرد.

مشخصات فنی و ایمنی

چری آریزو 5 به یک موتور 1.5 لیتری مجهز است که حداکثر توان خود (116 اسب بخار) را در دور فوق العاده بالای 6150 دور بر دقیقه ارائه می دهد و گشتاوری 141 نیوتن متر را در دور 3800 آزاد می کند، گیربکس اتوماتیک CVT یا 5 سرعته دستی و سیستم تعلیق ساده نیمه مستقل برای محور عقب، مشخصات فنی مهم آریزو 5 را تشکیل می دهند.

نسبت تراکم پیشرانه در حدود 11 به 1 است که می تواند نیاز موتور به بنزین سوپر را در پی داشته باشد.

شتاب صفر تا صد یا حداکثر سرعت رسمی توسط شرکت سازنده اعلام نشده است اما بر اساس اندازه گیری های ما در سطح دریا، صفر تا صد مدل اتوماتیک حدود 16 ثانیه است و نمونه دستی نیز برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دقیق (حدود 110 کیلومتر از روی پشت آمپر) به زمانی در حدود 14 ثانیه نیاز دارد.

در کاتالوگ های رسمی شاهد ثبت 5 ستاره به نشان کسب حداکثر ایمنی در تست تصادف موسسه ایمنی چین هستیم، اما تاکنون اطلاعات یا تصاویری از جزییات این تست منتشر نشده است.

وجود شش کیسه هوا (مدل فول)، سیستم ESP (مدل های فول) و چند سیستم کمکی برای ترمز های چهار چرخ دیسک نیز از دیگر ویژگی های مثبت فنی آریزو 5 محسوب می شوند.

البته چری تولید نمونه توربو چارجر همین موتور با قدرت حدودی 155 اسب بخار را نیز در برنامه دارد که می تواند خودرو جذابی باشد و احتمالا سال آینده وارد بازار ایران نیز خواهد شد.

تجربه رانندگی

در طول سفر به شمال از طریق جاده چالوس، امکان بررسی هر دو نمونه دستی و اتوماتیک وجود داشت و بنابراین شرایط برای مقایسه هر دو خودرو فراهم بود.

در نتیجه این بررسی باید گفت که مدل اتوماتیک علیرغم مکث و تاخیر اولیه در آغاز حرکت، هماهنگی بهتری را بین موتور و گیربکس به خصوص در سرعت های بالا ارائه می کرد و حتی می توانست شتاب میانی بهتری را نسبت به مدل دستی ثبت کند.

اما مدلی دستی نیز به لطف امکان رانندگی در دور موتورهای بالا، لذت رانندگی ویژه خود را داشت، به شکلی که پیچ و تاب های جاده چالوس پیشرانه می توانست حداکثر توانمندی های خود را در دور 4000 الی 6000 به نمایش بگذارد و حس راندن یک خودرو با موتور دور بالا را به نحو احسنت به راننده منتقل کند.

آریزو 5 البته از نظر هندلینگ، خودرو قابل قبولی به نظر می رسد و مقدار نسبتاً ناچیز کم فرمانی نیز به راحتی توسط ESP مهار می شود. کیفیت سواری این سدان چری در کلاس خودروهای سدان سایز متوسط واقعاً خوب است و بخش عمده ای از ناهمواری ها و اعوجاج جاده به خوبی جذب می شوند، البته در زمان مواجه با چاله های عمیق یا سرعت گیر های ساندویچی باید انتظار ورود ضربه به کابین را داشته باشید. هرچه باشد کمتر خودرویی می تواند در جذب تمامی فجایع موجود در جاده های کشورمان موفق ظاهر شود.

دقت و سنگینی فرمان آریزو 5 نیز مناسب است و حتی فارغ از قدرت و کشش موتور، می توان رانندگی با این مدل را در جاده نسبتا لذت بخش توصیف کرد. عملکرد ترمز هم با شاسی و موتور هماهنگ است و حداقل در خودروهای مورد آزمایش که کارکردی کمتر از 1000 کیلومتر داشتند، ترمز توان ایستایی خوبی را از خود نشان می داد.

در مسیرهای اتوبانی شمال شرایط فراهم شد تا پایداری خودرو در سرعت های بالا (تا حدود 170 کیلومتر در ساعت) سنجیده شود و در چنین سرعتی به لطف آیرودینامیک خوب، اثر چندانی از سبک شدن وزن دیده نمی شد، هرچند خودروبانک به هیچ عنوان تخطی از سرعت مجاز را توصیه نمی کند.

در نهایت باید نمونه فعلی آریزو را خودرویی هماهنگ (از نظر مشخصات فنی و شاسی) اما کمی کُند و مناسب برای رانندگی اقتصادی توصیف کرد و شاید اگر به دنبال خودروی تند و سریع از نظر شتاب می گردید، آریزو 5 نمی تواند پاسخگوی این نیاز شما باشد. مشخصات موتور و گیربکس به نوعی است که به جای رکورد شکنی در پیست مسابقه، به فکر شکستن رکورد مصرف سوخت در جاده های کفی باشید.

در طول تست مصرف نمونه اتوماتیک بین 0.5 الی 1 لیتر در صد کیلومتر بیشتر از نمونه دستی بود. با این حال می توان عددی حدود 8.5 الی 11 لیتر را (بسته به نوع رانندگی) به شکل میانگین برای سفر به شمال اعلام کرد.

البته ذکر این نکته واجب است که در طول سفر هر دو خودرو از بنزین معمولی استفاده می کردند و در صورت استفاده از بنزین سوپر ممکن است شرایط اندکی متفاوت باشد.

قیمت و شرایط بازار

بر اساس شنیده ها و گمانه زنی های اولیه، آریزو 5 در نسخه فول با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان راهی بازار می شود که رقم قابل توجهی است اما پیش بینی می شود با وجود پیشرانه نسبتاً ضعیف، به لطف طراحی ظاهری دلچسب، امکانات رفاهی مناسب و تبلیغات وسیع، به نمونه ای موفق در بازار راکد این روزها تبدیل شود، با توجه به رقبا می توان گفت که آریزو 5 می تواند خود را به عنوان یک خودروی اقتصادی بازار مطرح کند، چرا که مهندسی این مدل با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت و دست یابی به استاندارد های ایمنی انجام شده اما در عین حال امکانات و کیفیت آن در سطح قیمتی خود حرف هایی برای گفتن دارد.

از طرف دیگر گارانتی 5 ساله یا 150 هزار کیلومتری می تواند دلگرمی باشد برای اکثر خریدارانی که تا چندی پیش ناچار به انتخاب خودروهای دست دوم یا نمونه های تولید داخل با کیفیت ضعیف بودند، حالا می توانند آریزو 5 را به عنوان یک خودروی جدید و صفر کیلومتر با گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب انتخاب کنند. اگرچه این موضوع را نیز باید مدنظر داشته باشیم که در این رنج قیمتی حضور رقبای سرسخت ژاپنی بازار دست دوم نوید رقابتی سخت بین این چینی تازه وارد با کهنه کاران ژاپنی را دارد.

بنابراین برای افرادی که تجربه خوبی از خریدن خودروهای دست دوم یا تولید داخل ندارند، چینی ها حالا محصولی را عرضه کرده اند که راهی تازه را برای کاهش ریسک خرید مصرف کننده ایرانی باز می کند. توجه به نیاز مشتری ایرانی؛ نکته مهمی که متاسفانه دو خودروساز بزرگ کشورمان سال هاست از آن غافل مانده اند.

34 عکس

نظرات کاربران

235 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/3/25
کارشون شده فقط کپی کاری بعد نویسنده اول مقاله میگه دیگه الگو برداری هاشون کپی نیست!!!!!!!
کپی واضحی از اکسنت و سوناتا ال اف هست اونوقت میگی .....
ولی اون تیکه رو خوب به ماشین های ژاپنی اومدی که قیافه رو فدای اصالت میکنن خخخخخ
1395/3/25
ميگن اين ماشين پر فروشترين تو ايالت آريزوناي آمريكا بوده. براي همين به اين اسم انتخابش كردن.
1395/3/25
هفتاد تومن؟ مزدا ۳ دست دوم ،کیا پیکانتو و ای ۲۰ ، مگان، و و و این چیه اخه
1395/3/25
چه خبره 70 میلیون!!!
1395/3/25
سرعت پیشرفت چین در خودرو سازی قابل تحسینه !!
امیدوارم خودروسازی ایران هم یه روز با چنین روندی جلو بره ...
1395/3/25
سلام
واقعا با این موتور قیمت 70 تومان خیلی گرونه .......تو محدوده 50 الی 60 با توجه به امکاناتش از دنده ای تا اتوماتیک معقوله بیشترش ارزش نداره
1395/3/25
خوشکله واقعاً ولی موتور 1.5 لیتری خیلی ضعیفه اونم با 70 میلیون قیمت! 70؟ من میرم یک مزدا 3 کارکرده میخرم حتی بدون گارانتی
1395/3/25
آقا مرتضی چینی سوار وقتی نمیتونی وارداتی بخری الکی حرف نزن میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف :-)
1395/3/25
دوست عزیز نگو بدون گارانتی! همون لوگوی مزدا بهترین گارانتی و تضمین هست، ماشالا ماشینای ژاپنی مرگ ندارن
1395/3/25
با قیمت 70 موفق نمیشه
حداکثرباید 60 باشه
1395/3/25
عملکردش خیلی بده. با ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴ ثانیه با مدل دستی (البته اگه تو شرایط برابر باشه شتاب ماشین های ایران خودرو هم بهتر از این نیست چون اونا هم کیلومترشون دقیق نیست). از طرف دیگه با دنده اتوماتیک سی وی تی باید با این قدرت زیر ۷ لیتر تو سیکل ترکیبی بسوزونه و سی وی تی معمولاْ از دنده دستی کم مصرف تره!!!
1395/3/25
قشنگ معلومه كيبرد رو گذاشتيد جلو مدير عامل مديران خودرو گفتيد هرچي حال كردي درمورد ماشين بنويس :)) . ما هم كه نفهميديم اصلا خخخخ
1395/3/25
فارغ از هیاهوی کیفیت ماشین چین اینو مطمئنم اگر خودروسازی کشور ما هم با سرعت اونا توو افزایش کیفیت طراحی و فنی ماشین پیشرفت میکرد قطعا الان همون چیزی که آقایون دنبالشن شکل میگرفت؛ حمایت از تولید داخل! ما والا ۳۰سال حمایت کردیم آشغالاتون رو خریدیم الان به کجا رسیدین؟
1395/3/25
اشغاله چینی نرین بخرین
1395/3/25
70 میلیون قیمت میذارن اما تهویه مطبوع به صورت دستیه !! دریچه برای سرنشینای عقب نداره ! حتی شکل طراحی دریچه ها به نحویه که صورت سرنشین عقب نمیخوره ! عایق پشت موتور برای جلوگیری از ورود صدا به کابین هم نبود ! امیدوارم سینی زیر موتور لااقل داشته باشه !! و اما عملکردش ! با وجود esp بازم کم فرمانی داره ، شتاب صفر تا صد هم که نشون میده خواب سبقت گرفتن رو باید باهاش ببینی مگر به قیمت از دست رفتن جان خودتون و سرنشینها . با این وزن و موتور نگارنده ننوشته که شیب های سنگین جاده چالوس و مسیر کلاردشت(که در عکس دیده میشه) رو چطوری باهاش طی کردن ؟!!! و در آخر بهتر مینوشتید ریپورتاژ آگهی تست رانندگی
1395/10/30
سلاام به همه، محمد رضا جان البته من از شما نمیخام که منطقی باشید چون این اخلاق ما ایرانی ها ست که ندیده فضاوت کنیم، اما اول اینکه مودل فول اریزو 5 سیستم دریچه ها و کولرش برقی هست، دوم اینکه دریچه تحویه برای سرنشینهای عقب زیر صندلیها است که متاصفانه ندیده و ندانسته قضاوت میکنید، درضمن مکه پژو پارس با 1800 سی سی چند اسب بخار که میگید اریزو ضعیف ؟؟ پس چرا پارس شما رو به کشتن نمیده تو ی سبقت گرفتن؟ یا سمند؟ یا 405 و........؟ منطقی باشید!!! من همه محصولات ایران خودرو رو داشتم و زانتیا هم داشتم، شما سوار اریزو بشی میبینی که شتابو قدرتش ی سرو گردن از ماشینای ما قبل تاریخ ایران خودرو که با متور 1800 سی سی 105 اسب بخار تولید میکنن بشتره، من 4 ماه اریزو 5 رو دارم و تا زیر 90 میلیون هیچ ماشین صفر کیلومتری رو به این ترجیح نمیدم، و حاضر نیستم مثلا مزدا 3 70 میلیونی بخرم و هر ماه برام 2 میلیون خرج داشته باشه فقط به این خاطر که بگم ماشین ژاپنی سوارم، وقتی این کار رو میکنم که بتونم صفر بخرم، من با اریزو شمال رفتم و از نظر کشش در سربالای خیلی قویتر و بهتر از پارس و 405 و.....عمل میکنه، پس لطفا ندیده قضاوت نکنید و دوستان رو گمراه نکنید
1395/3/25
با این قیمت نمی ارزه...الان این دنای جدید با امکانات جدید با موتور توربو شارژ و اتومات ۵۳ میلیون
🔴 نقد و بررسی دنا ELX 🔴

در دنا دستگیره های در نسبت به سمند کاملا متفاوت بود اما خود درها ، همان در های سمند بودند به همین علت ایرانخودرو تصمیم گرفت که برای دنا ELX درهای جدیدی طراحی کنه که به طوری یک خط مورب از بالا کشیده شده و داخل قسمت پایین درها یک فرم تو رفتگی و موازی با خط بالا ایجاد شده است. تغییرات دنا ELX در نمای جلو و عقب خیلی کم بوده و فقط محدود میشه به چراغ ها و مشکی کردن زیر پلاکی جلو که نمای دنا رو خشن تر کرده. با توجه به طرح درها و چراغ های این دنا متوجه میشیم که طراحی های ایرانخودرو بهتر و بروزتر شده اما عجیبه که این شرکت چرا رینگ های بزرگتر و جدیدتری رو برا دنا طراحی نکرده و با همون رینگ های قدیمی سمند و پژوپارس با همون سایز 15 عرضه کرده که علت این موضوع مخالفت پلیس راهنمایی و رانندگی با رینگ های سایز 16 به علت نامتعارف بودن هست.
دنا ELX با موتور EF7 توربوشارژ که در حال حاضر بر روی سورن نصب هست و میتونه 175 اسب بخار که به 150 اسب بخار محدود شده که قابل تقویت شدن است و 215 نیوتون متر گشتاور تولید کنه به بازار عرضه شود.
بر اساس تست های انجام شده حداکثر سرعت این موتور بر روی سورن 205 کیلومتر بر ساعت و با شتاب 0 تا 100 کمتر 10 ثانیه که این ارقام در دنا هم تفاوت زیادی ندارد.
در نمایشگاه توانمندی های صنعتی سال گذشته ایرانخودرو دنا LX با موتور EF4 توربوشارژ که نسخه کوچک شده EF7 هست رو به نمایش گذاشت که توصیحات بیشتر در رابطه با این موتور رو در پست بعدی توصیح میدم.
دنا ELX نسبت به LX آپشن ، زیبایی ، قدرت و ... بیشتری داره که در ادامه این پست توصیح میدم.
تا حالا همه با این موتور ملی توربو شارژ آشنا شدیم که الان باید بریم سراع قدرت و گشتاور این دنا ...
دنا توربوشارژ دنده دستی با 175 اسب بخار که به 150 اسب بخار محدود شده و گشتاور 215 نیتون متر گشتاور عرضه می شود که این موتور تونسته که استاندارد های یورو 4 اروپا رو پاس کنه ولی ایرانخودرو برای صادرات این دنا ، موتورش رو به یورو 5 ارتقاء میدن البته در داخل کشور هم میشه این موتور رو به یورو 5 سفارش داد.
طبق تست های انجام شده 0 تا 100 این موتور با دنده دستی کمتر از 9 ثانیه و با دنده اتومات کمتر از 10 ثانیه بزنه که حداکثر سرعت این دنا 220 کیلومتر با مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 9 لیتر گزارش شده.
دنا با دو گیربکس دستی (5 دنده) و اتوماتیک (6 سرعته) قابل سفارش است.
دنا ELX با دنده اتومات با دو نوع تریم مشکی و دورنگ و با دنده دستی فقط با تریم مشکی به بازار عرضه خواهد شد که ایرانخودرو تصمیم بر این گرفته بود که رینگ با سایز 16 و سیستم تنطیم ارتفاع بر روی این دنا نصب کند که بنا به دلایلی و مخالف پلیس راهنمایی رانندگی حذف شده است ؛ اما در دنا از فرمان هیدرولیکی تقویتی استفاده شده است و در نسخه دنده اتوماتیک این دنا استارت دکمه ای (کیلس استارتر) به صورت فابریک عرضه خواهد شد.
سانروف دو حالته برقی و دیلایت بر روی این دنا در دو نسخه دستی و اتومات به صورت فابریک وجود دارد.
وجود لچکی درهای عقب همانند جک J5 با نوار های استیل باعث شده است که شکل بهتری به خود بدهد.
در دنا ELX تمام استاندارد های ایمنی ، آلایندگی ، مصرف سوخت و کیفیت بالا لحاط شده است و تمام تست های ایمنی و عملکردی این دنا تحت نطارت مرکز تحقیقات ایرانخودرو و در کشور های معتبر مانند اسپانیا ، آلمان ، کره جنوبی و ... در حال انجام است.
این خودرو علاوه بر اینکه تمام محصولات چینی را پشت سر می گذارد و اصلا با خودرو های دیگر چینی قابل مقایسه نیست ، توانایی رقابت با محصولات کره ای و حتی برخی از محصولات اروپایی را نیز دارد.


ℹ آپشن های دنا توربوشارژ در یک نگاه

◾موتور EF7 توربو شارژ با قابلیت تولید 175 اسب بخار و 215 نیوتون گشتاور
◾دو نسخه 5 دنده دستی و 6 سرعته اتومات
◾0 تا 100 کمتر از 10 ثانیه
◾ترمز 4 چرخ دیسکی خنک شونده (تقویت شده)
◾قابلیت انتخاب دو تریم مشکی و دورنگ در نسخه اتومات
◾قابلیت انتخاب فقط تریم مشکی در نسخه دستی
◾فرمان هیدرولیک تقویتی
◾استارت دکمه ای (کیلس استارتر) در نسخه اتومات
◾سانروف دو حالته برقی در دو نسخه دستی و اتومات
◾طراحی درهای جدید (همانند بنز C200)
◾طراحی لچکی های عقب جدید (همانند جک J5)
◾طراحی چراغ های عقب و جلو جدید (ترکیب لامپ LED و گلس)
◾طراحی آئینه های جانبی جدید
◾زیر پلاکی جلو مشکی
◾فلاپ پلاک عقب و دستگیره های در تمام کروم
◾آئینه تاشو برقی (با ریموت)
◾صندلی 12 حالته رانندگی و 8 حالته سرنشین تمام چرمی
◾4 ایربگ + 2 ایربگ جانبی
◾مولتی مدیا (مانیتور جدید) با قابلیت گیرنده دیجیتال و رهیاب GPS فابریک و USB و AUX و بلوتوث
◾گرمکن و سرکن صندلی های جلو
◾سیستم تهویه مطبوع اتومات
◾دوربین دنده عقب فابریک
◾سنسور دنده عقب فابریک
1395/3/25
موتور دناef7نیست موتور1400 هستش با 120 اسب بخار
1395/3/25
خیلی قشنگ معلومه که از عوامل ایران خودرو هستی که اینجور از یه شتر گاو پلنگ یا به اصطلاح دنا انقد تعریف و تمجید میکنی.این آپشن هایی که روی دنا توربو بخاد نصب به مطمئن باشه موقع تولید و تحویل نصفش ازش برداشته میشه و اینو ثابت میکند که از عوامل ایران خودرویی چون این اطلاعات رو هر کسی نداره.در ضمن اگر ایران خودرو زرنگ بودبجا اینکه دوباره اشغال سازی به اسم پژوکه فقط اسم اروپا رو داره و تا بیست سال پیش جز برند های برتر بود الان بوقم نیست که به بهونه تحریما هم رابطشو با ایران قطع کرد بجاش میرفت و یه سرمایه گزاری میکرد و پلتفرم جدید طراحی میکرد که بتونه با نمونه های رده بالای خارجی رقابت کنه بهتر بود تا این که بیاد یه ماشینو که همه جاش کپیه فقط چهار تا آپشن روش نصب کنه که بتونه به زور با چینیا رقابت کنه.دیگه واسه این کارا دیر شده چون اعتماد مردم نسبت به ایرانخودرو و سایپا از دست رفته و دیگه به این مفتی ها برنمگیرده که الان هم اگه دولت همایتشون نمی‌کرد و به زور و کلک با وام و تسهیلات لگناشون فروش نمیرفت الان باید درشون رو گل میگرفتن.به امید روزی که این فساد و کلاه برداری برچیده بشه تا کشور بتونه پیشرفت کته
1395/3/25
اشغال اشغاله عزیز من
برو حادثه اریسان تو همین سایت بخون بعد از دنا ویران خودرو تعریف کن به خدا که ایران خودرو دلش به حال ملت نسوخته چیز خوب ارزون بده .جون خودت و خوانوادت برات ارزش نداره به جون دیگران کن
1395/3/25
ببخشید کارمند کدوم نمایندگی ایران خودرو هستی شما؟؟
1395/3/25
داداش سریال جدیده؟؟؟
افسانه دنا!!!!!!!
1395/3/26
امکان نداره، امکان نداره و باز هم میگم امکان نداره ایران خودرو دنا رو با گیربکس 6 دنده اتوماتیک، 6 ایربگ، گرم کن و سرددددددد کن!!! و استارت دکمه ای بده دسته مشتری !!! نهایت دنا elx با موتور توربو میده ! همین و بس! پس لطفا دروغ نگید آقای محترم تبلیغات ایران خودرو !
1398/5/5
من دارم همه اینایی که میگد که بعضی هاش الکیه کاری ندارم ولی وقتی میخاید لاستیک ماشین رو عوض کنید بعداز زدن جک زیر ماشین متوجه خواهید شد که این ماشین رو دوباره باید ببرید درهاشو ریگلاژ کنید چون شاسی بسیار ضعیفی داره و این خود گویای تمام ماهیت دنا سورن و پژوست. لطفا تعصب نداشته باشیم
1398/10/1
داداش الان سال ۹۸ هست! امکاناتی مثل گرمکن و سردکن صندلی های جلو کجا بود؟ بعدشم سانروف و ترمز دیسکی عقب و دوربین عقب و GPS و ... از روی دنا و دنا پلاس حذف شده است.!
1395/3/25
جاش بود تا باپژو 2000 کورسی باشون میزاشتم تا ببینند ماشین یعنی چه با وجود 20 سال کارکرد.درضمن مصرف چری خیلی زیاده من با پژو 2000 تو همین جاده 8 تا سوزوندم
1395/3/26
دارم به سایتتون شک میکنم که بخاطر تبلیغات این ماشین این بررسی رو انجام دادین
آخه 70 میلیون واسه یه آشغال چینی؟ شما هم مینویسید (( نمونه ای موفق در بازار راکد این روزها تبدیل شود، با توجه به رقبا می توان گفت که آریزو 5 می تواند خود را به عنوان یک خودروی اقتصادی بازار مطرح کند ))
1395/3/25
70 میلیون تون برای ماشین چینی با شتاب صفر تا 100 شانزده ثانیه؟!!
مگه مدیران خودرو با تکنیک فروش منعطف بتونه این رو رد کنه وگرنه در فروش نقدی شکسته بزرگی برای این شرکت خواهد بود
1395/3/25
سلام.بر آقایان و خانم هایی که چینی ها رو زیر پاشون له میکردن.....ببینید.....دیدن عیب نیست.......حرف و منطق اشتباه هم بد نیست.....شاید هر کسی اشتباه کند......ولی این اشتباه باعث حیات دو خودروساز که نه لگن ساز شده و تلاش کمی برای بهبودی اوضاع خود به شکل جدی دارند......هیچوقت نگفتم تلاش نمی کنند...تلاش در حد حیات....نمونش پروژه 206 صندوق دار و دنا و ساینا......واقعا همین الان چینی ها متوقف بشن ما 10 سال دیگه شاید بهشون برسیم.....واقعا اگر چینی ها نباشند شاید خیلی عده ی کمی بتوانند طعم تکنولوژی روز خودروهای دنیا رو بچشند...حالا باز نگین اغراق میکنه چه تکنولوژِی داره مگه.....در حد اروپایی و ژاپنی نباشند فقط دو قدم با کره ای ها فاصله دارند.....پس تکنولوژی 30 سال قبل هم نیستند مثل خودرو های ایران خودرو و سایپا......اگر هم از ایران خودرو و سایپا بخوام ماشین بخرم چینی یا کره ای و ژاپنی هاشو میخرم.....حرف حق واسه اونایی که دوست دارند بقیه دنیا رو از ایرانی ها کوچک تر کنند تلخه ولی واسه ایرانی های عاشق پیشرفت مملکتشون هستند شیرین هست.....اگر کمی هم به ظاهر پایتخت و آب و هوا و زیباشناسی خیابان ها نگاه کنیم واقعا هنوز همون 30-40 سال قبل شرف داره به الانش....
هنوز خودروسازهای ما وارد مقوله طراحی بدنه و پیشرانه و انتقال قدرت بصورت کامل نشدند و همین مقوله مارو عقب میندازه....هر سال ما اندازه 3-4 سال از چینی ها و از کره ای و ژاپنی و غیره 7-8 سال!!!!.....و در آخر تلاش چینی ها برای ورود به کل دنیا تحسین میکنم.....
1395/3/25
سلام
عرض ادب وخسته نباشید به همه شما دوستان که انقدر سریع این ماشین را بررسی کردید
به نظر میرسه با این قیمت باید منتظر شکست باشه
اگه کسی بخواد توی این رنج قیمت چینی بداره بسترن گزینه معقول تری به نظر میرسه من فکر میکردم شاید رقیب جک جی5 بشه ولی اینطور نشد
البته که با توجه به قیمت mvm550 این ماشین همین قدر ویا بیشتر قیمت میخوره
به احتمال زیاد شکست دیگری رو برای مدیران خودرو به ارمغان میاره
با تشکر فراوان از شما
1395/3/25
خودرویی زیبا با موتوری بسیار ضعیف
1395/3/25
لگن لگن .کیقیت صفر
1395/3/25
چه خبره جنگه مگه این نهایت 50 میارزه، خدا لعنت کنه این خودرو سازها رو یه زمان جنسیس کوپه 60 تومن بود حالا چینی ها ...
1395/3/25
عزیزم جنسیس کوپه اولین تحویلش 90 میلیون بود دیگه زیادی جو نده...
1395/3/25
آقا سامان عزیز انموقع دلار 1055 تومان بود سال 89
1395/3/25
اونايي كه ميگن ماشين چيني 70 ميليون نمي ارزه كاملا باهاشون موافقم ولي وقتي با ملتي مثل ملت ايران طرفيد كه در نظر سنجي سايت خودرو جك اس فايو رو در كنار برند هاي معروف به عنواي خودروي سال انتخاب ميكنن ايا از اين ملت انتظار تغيير داريد؟؟؟ مطمعن باشيد اگر خودرو از كارخانه جات خودرو سازي سومالي و جزاير كومور هم با قيمت 600 ميليون بيار مرداني از اين ديار براي خريدش توي صف وايميستن
1395/3/26
وقتی ملت ایران زورش نمیرسه خودروی باکیفیت ژاپنی ،امریکایی یا اروپایی سوار شه،چراباید تونظرسنجی خودروییو انتخاب کنه که هرگز نمیتونه ونخواهد تونست ازخدمات شرکت تولیدکنندش استفاده کنه؟
ماشین خوب برای من ماشینیه که نسبت به قیمتش خدمات وامکانات مناسبتری بهم ارایه بده،کمری و امثالهم اگه قراربود باقیمت فروش ایران تو امریکاهم عرضه بشه که دیگه هیچوقت جزو پرفروش ترینهای اون خطه نبودن،اون ماشینها پرفروش و محبوبن چون قشر کارمند ومتوسط میتونن بخرنش ولی توایران زور قشر متوسط با پس انداز 5-10سالش میشه جک اس5
شاید مجبوریم،شایدم نه..
1395/3/25
http://www.khodrobank.ir/Reviews/61388_Chery-Arrizo-5-12.jpg این عکس متعلق به آریزو 5 نیست چون اگه باشه باید تهویه دوگانه داشته باشه که نداره و با یکم دقت میشه فهمید لطفا بررسی کنید باتشکر
و اگه میشه جواب بدین که داره یا نه
1395/3/26
خودروهایی که تست شدن ظاهرا نمونه های وارداتی (مونتاژ چین) بودن و تجهیزاتشون همینی هست که می بینید اما مدل های مونتاژی شاید فرق داشته باشند...
1395/3/26
سلام پس عکسی که گفتم اشتباه بود چون حذفش کردین آقای فلاح چرا دیگه نکات مثبت و منفی رو نمیگین بصورت جدولی
باتشکر
1395/3/25
من برلیانس h330 رو به این ترجیح میدم .............. خیلی چهرش جذاب تر و قشنگ تر از اینه تازه حدود 20 میلیون هم ارزو تره از همه مهمتر سایپا و پارس خودرو پشتشه که هر وقت هرجای کشور خراب شد نمایندگیش هست ......نه مثل اینا که تو مراکز استان به زور نمایندگی دارن
1395/3/25


70میلیون؟؟؟؟؟
چه چیز خاصی داره این ماشین؟ :|

از خودرو ساز ها می کشیم ، از وارد کننده ها هم باید بکشیم!!!

1395/3/25
قیمتش خیلی خیلی ظالمانه است
بیشتر از جی 5 و برلیانس 330 -320 که نمیارزه اخه
ما همجنان منتظر خودروی با کیفیت با قیمت عادلانه و ارزش خرید در برابر مبلغ پرداختی میمونیم
این چینی هم بخواد موفق شه باید روی 50-60 میلیون تومان آونگش رو تکون بده.
1395/3/26
منتظر باش! حنما میاد
1395/3/25
موتور 1.5 لیتری 70 میلیون سدان اقتصادی؟ شبیه جوک میمونه اونم چینی
1395/3/25
سرعت پیشرفت چینیها را در خودروسازی می بینیم حسرت می خوریم که ایرانخودرو با 50 سال سابقه
هنوز خودروهای قدیمی و بی کیفیت مونتاژ می کند!!!!
1395/3/25
http://www.carnewschina.com/2015/11/02/new-photos-of-the-chery-arrizo-3-sedan-for-china/
قیمت این ماشین بین 60000 تا 90000 یوانه ! که میشه حدود 33 تا 50 میلیون ! پس چرا 70 تومن ؟؟؟
1395/3/27
اون بقیه شم بین خودشون تقسیم میکنن میره، چه چینی چه کره ای چه ژاپنی...
1395/3/28
یادت رفت گمروکو حساب کنی! 120 درصد!!
1395/3/26
اگه ٧٠ باشه در مقابل جك s5 با ٧٥ تومن قيمت و ليفان ٨٢٠ كه حدود ٨٠ تومانه بسترن ٧٤ تومني راحت شكست ميخوره.تازه همه اينايي كه گفتم موتور هاي قوي به نسبت دارند.
اين ماشن نهايت بايد ٥ تومان از x50 بيشتر باشه.يعني نسخه فول ٥٥-٦٠ ته تهش.اگه غير اين باشه از چانگان cs35 هم با ٦٢ تومان(شاسي بلند) هم جا ميمونه.
تازه جك j5 حدود ٦٠ تومني هم از اين بهتره و ي موتور ١٤٢ اسبي داره.
فيمت دنده اي ٥٠ و تيپ١ اتومات ٥٥ و تيپ ٢ اتومات بين ٥٥تا ٦٠.تازه اين قيمت هم ته ته تهشه.١ ريال بيشتر نمي ارزد
1395/3/26
با وجود تمام تعریف و تمجیدهایی که توی متن شده ، با توجه به موتور ضعیفی که داره قیمت 70 برای این خودرو زیاده. رقابت این خودرو با خودروهایی مثل بسترن و لیفان 820 که کمی گرانتر از آن هستند خیلی ساده نیست خصوصا که این دو ضعف در قدرت موتور ندارند. به نظرم اگر این خودرو در رده قیمتی 60 تا 65 قرار میگرفت در نسخه فول میتوانست رقابت نسبتاً خوبی داشته باشه ولی با قیمت 70 احتمال موفقیتش زیاد نیست
1395/3/26
واقعا چجوری میشه از سواری ماشینی با 0-100 شونزده ثانیه لذت برد ؟!
1395/3/28
واقعا! اشک آدم درمیاد.
1395/3/26
چین خالق کپی..... یعنی دقیقا کپی از النترا ست. بخصوص عقبش....!
1395/3/26
خیلی دوس دارم بدونم برداشت نویسنده از واژه "سدان اقتصادی" دقیقاً چیه؟؟؟
آخه برادر من ماشین 70 میلیونی با تهویه دستی و موتور 1500 کجاش اقتصادیه!؟؟؟
یعنی این خودروسازا با پول، فرهنگ و نگرش نویسنده رو هم کلاً عوض میکنن.
1395/3/26
دوست عزیز منظور نویسنده از اقتصادی به لحاظ سوخت هزینه های نگهداری و این چیزاس
1395/3/30
منظور سودی که قرار از فروش این اسباب بازی ها به جیب یه عده منفعت طلب بره!!!
1395/3/26
چه سرعته پیشرفتی دارن اینا!
به نظر ماشین بدی نمیاد و حداقل به خاطر ظاهرش فک کنم تو ایران جواب بده... ولی به شخصه تو ماشینای چینی و این رنج بسترن رو ترجیح میدم...
1395/3/26
70!!!!!!!ادم صفر بخواد بخره بسترن و جیلی بهتر از اینه ابعادشونم خیلی بزرگتره،قبل از اینک متنو بخونم فک میکردم 50 باشه تازه میگفتم 50 با این موتور نمیصرفه چ برسه به 70 ادم از بعضی قیمتا واقعن خندش میگیره،مثه اون ماشین چینی شاسی بلند نمایشگاه اصفهان هاوال ک میدادند 200 ملیون ی دونشم ندیدم تو شهر واقعن خنده داره.
1395/3/26
ای بابا کپی دیگری از سوناتا 2015
1395/3/27
چيني ها با همين كپي هاشون دارن تخته گاز پيشرفت مي كنند اين جوري كه اين ها دارن پيشرفت مي كنند تا ده بيست سال آينده يكي از توليد كنند گان خوب آسيا يا حتي جهان ميشوند
1395/3/26
هم طراحی داخلی هم خارجی در خور توجه نسبت به سایر محصولات چینی کپی کردن بخش های از طراحی به نظر من برای کشوری ک کمتر از 20 ساله وارد عرصه خودروسازی شده و به این سرعت داره پیشرفت میکنه اشکالی نداره چون کم کم به طراحی مربوط به خودشون خواهند رسید و همین ماهایی ک نقد میکنیم به زودی با حسرت از توان طراحی چینی ها صحبت باید بکنیم.طراحی داخلی هم با وجود اینکه شباهت هایی با محصولات کره ای داره ولی تفاوت های خوبی هم داره و چشم نوازتر از طراحی داخلی jac5 یا حتی بسترن دوخت قرمز و چرم فرمان و صندلی ها هم همینطور.فقط ای کاش به جای موتور 1.5 از موتور 1.6 اسفتاده میشد و بجای 110 اسب 140 اسبی در اختیار قرار میداد.البته فراموش نکنیم تو کشوری ک 206 ک چندین و چند ساله از تولید و عرضه به بازار جهانیش میگذره 50 میلیون قیمت میخوره تو مدل های اتوماتیک ! قیمت یه خودروی کاملا به روز با همون توان و کشش و کمیت و کیفیت 70 میلیون چندان زور نداره.هرچند هیچ خودرویی تو ایران ارزش در برابر قیمت نداره حتی مزارتی ک 1700 داره فروش میره یک پنجم این قیمت هم ارزش نداره ! ولی خب اینجا ایرانه
1395/3/26
ماشین از لحاظ فنی خیلی پایینه با توجه به 116 اسب بخار و حدود 140 گشتاور شتاب 0تا100 خیلی پایینه داره مهمترین رکن یک خودرو فنی خوب است.
1395/3/27
اونایی که دنبال النترا و اکنس هستن حتما دنبال اینم میان تازه شبیه اونا هم هست 40تا زیره قیمت ...
1395/3/27
قشنگه
1395/3/27
بیست و پنج تومن کمتر میدی اچ سی کراس میخری. این مگه چی بیشتر ازاون داره؟؟؟ تازه اون نویگیشن و گیربکس ژاپنیم داره که این نداره!!!
1395/4/3
واقعا همینطور این ماشین فقط زیبایی خیلی خوبی دار و واقعا خوش فرم هست ای کاش ما هم از ان خوشگلاش تولید میکردیم و تیبا 132 111 و... این اشغالا رو تحویل مردم نمیدادیم.
1395/3/28
ایران با این صنعت خودرو سازیش حقشه . ولی انصافا این دیگه ظلمه شیرین 20 میلیون بالای ارزشش قیمت داره... خداوکیلی نخریییییییییییید
ویترین راه انداختن...کپ النترا هست با موتور و گیربکس بسیار ضعیف اصلا قابل قبول نیست
من باشم با این پول بسترن میخرم
1395/3/28
چراایران خودرونمیتونه کپی کنه؟پس چین توانایی خوبی داره.خودروی خوبیه ولی ام وی ام۵۵۰اتومات هم قیمتش ازین مناسبتره ظاهرشم خوبه.خیلی ازخانواده هاتوایران دنبال ماشین خوش قیافه ونرم وبرای رانندگی ارام به همراه خانواده میگردن..شایدبرای ماجوونا خوش نیاد..بخصوص ازددسرهای پس ازخریدایران خودرو وسایپا عاصی شدن ..ماشی صفرهرروزبایدببرن تعمیرگاه
1395/3/28
70 میلیون واسه یه ماشین چینی خیلی زیاده.
الآن هیوندای الانترا 2015 فول آپشن با 5 سال یا 150000 کیلومتر گارانتی تو اهواز 62/500 هست.
واقعا تو این کشور در حق مردم دارن ظلم میکنن
واقعاً فکر نمیکنن بالاخره میرن تو گور و جواب باید پس بدن؟
1395/4/31
سلام. واقعا؟ سالمه؟
1395/3/29
واقعا ماشین خوشگلی هست ای کاش موتور خوبی میداشت با این زیبایی موتور خوبی ندار بنظرم باید همین موتور پژو 405 رو روش میزاشتن تا عالی میشد یا تی یو فایو 1600 وزنش 1350 کیلو خیلی زیاد موتورش با این وزن حد اقل باید 1800 تا 2000 باشه بنظرم ایرانی ها باید طراحی رو از همین چینی ها یاد بگیرین کی گفته هنر نزد ایرانیان هست و بس دست چینی ها درد نکنه
1395/3/29
باز هم یه آشغاله چینی دیگه
1395/6/11
دوست گرامی مطمئنی موتور 45 از این قوی تره؟؟!!!! بنظرم دوباره برو یه نگاهی به کاتالوگ پژوها بکن الان قوی ترین موتور واسه پارس 2 هزار هست با 112 اسب!! بابا اگر میخایید یه خودرو رو خراب کنید یه چیزی بگید با مغز آدم بگنجه حداقل
1395/4/1
نویسنده این مطلب کاملا جهت دار و طرف دارانه دست به قلم برده
برای خودرو بانک و تمامی کسانی که خام این مطالب میشند متاسفم
خدا میدونه نوبسنده چه منفعتی داشته
1395/4/1
شاید پیشرانه 1.5 لیتری اقتصادی باشه ولی مردم یک پیشرانه حجیم تر با مصرف سوخت بالاتر رو به این خودرو ترجیح می‌دهند قیمت عادلانه این خودرو فقط 40 میلیون تومان است.. 70 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟‌برای یک خودرو 1.5 لیتری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1395/4/16
داداش الان خيلي وقته كه تو دنيا كسي به حجم موتور نگاه نميكنه چيزي رو كه بايد بهش نگاه كني اسب بخار و گشتاور و وزن خودرو وگرنه الان ماشبن هست كه با حجم ١.٥ داره ١٥٠ اسب بخار قدرت ميده و كلا موتور هاي بالاي ٢٠٠٠ رو ماشين هاي روز اروپا و آسياي شرقي هم داره منسوخ ميشه و راندمانه كه داره بالا ميره نه حجم موتور
1395/5/19
محمد عزیز، فک کنم منظور پدرام هم همون اسب بخارشه.....
تلیسمان هم با موتور 1.6 ، 190 اسب قدرت تولید می کنه......ولی اینا چه ربطی به آریزو5 داره. این ماشین به نظر با این وزن، زیادی ضعیفه !
1395/6/11
پدرام جان نمیدونم از کجا پول گرفتی مامور شدی بیایی مردمو گمراه کنی اما اگر کمی فکر میکردی میدیدی تو ایران تو رنج 40میلیون اصلا ماشین اتومات وجود نداره... پایین ترین رنج مربوط به ال90 هست با 50 میلیون و موتور 104 اسب و گیربکس افتضاحه 4 سرعته!! بعدش برلیانس با موتور 103 اسب و حتی وزن بیشتر و قیمتی معادل 56 میلیون با نصف امکانات اریزو در اختیار شما مردم ایران قرار داده شده بعدش هم ام و ام 550 با کیفیت پایین و قیمت 60 میلیون! جک 66 میلیون بدون امکانات ککه در ظاهرش موتورش قوی تره اما ضعف گیربکسش و کولر غیربرقیش خرابش کرده. واقعا چطور فکر کردی که قیمت 40 میلیون رو از خودت تراوش کردی؟
1395/4/2
چيدمان وسط داشبورد از صفحه مانيتور تا دسته دنده مثل شمع در حال آب شدنه
1395/4/3
چون ماشین های چینی هنوز به کیفیت ایده آل خودشون نرسیدن دارن محصولاتشون رو ارزون تر از رقبا میفروشن و گرنه با رسیدن به حد استانداردهای کیفی اروپایی قطعا تفاوت چندانی در قیمت خودروهای چینی و اروپایی نخواهد بود.
1395/4/3
تمام این 40-50 مدل سواری چینی که در این سالها تولید شده کلا 4 نوع موتور دارن 1/5 -1/6 -1/8 -2 لیتری
به نظر من تولیدات داخلی خودمان تنوع موتور بیشتری از محصولات چینی دارن
1395/4/6
همشون هم كپي برداري از موتورهاي ميتسوبيشيه
1395/4/23
توی ایران ما موتور چی داریم؟یه موتور پیکان و پژو و پراید که مال 50 سال پیشه.فقط توی اتاق ماشینای دیگه جابجاش میکنیم.من نمیدونم این موتور پراید با 50 اسب بخار قدرت کجاش تنوع داره؟
من خودم جیلی اتومات دارم خیلی راضی هستم.توی شتاب و دور کمم نمیاره.
1395/5/5
یحتمل شما از برادران کره ای هستی
کجا تنوع توو ایران زیاده؟
من جک j5 داشتم .یه پیچ چرخش شرف داره به همه ماشینا ایران
1395/6/1
با سلام خدمت دوست عزیزم ..میشه در کورد تنوع موتورخای ایرانی توضیح بیشتری بدین؟؟؟!!!!برادر عزیز به غیر از حجم موتورهایی که گفتین مگه توو ایران حجم.موتورهای دیگه ای هم وجود داره؟؟تازه اصلا شرکتای خودرو سازی ایران موتور با حجم 1800 به بالا که ندارن
1395/4/5
چند شب پیش رفتم برج میلاد این ماشین رو آورده بودن. داخلش نشستم واقعا کیفیت ساختش خوبه، همینطور فضای سرنشین ها هم خوب بود. من خیلی دوست دارم چهره ی این ماشین رو ولی کاش با موتور توربوش رو هم می آوردن. سلیقه ی اکثر مردم ایران شتاب و قدرت موتور هست، مدیران خودرو باید این نکته رو در نظر بگیره (البته به نظرم این قدرت برای این حجم موتور خیلی خوبه ولی جا داشت موتور 1.8 لیتری روش نصب می کردن)
1395/4/25
سال دیگه قرار هست موتور توربو شارژشو بیارن
1395/4/8
با سلام هر چقدر هم ماشین با کیفیت بالا باشد ، باز از خاک کشور چین می باشد . بیابیم با حمایت از کالای با کیفیت ایرانی از کارگر ایرانی یعنی از ایران حمایت کنیم . نه از چین و محصولات آن . با تشکر
1395/4/8
شعار نده
1395/4/10
در پاسخ به شما دوست عزیز درسته که باید از کالای ایرانی و کارگر ایرانی حمایت کنیم ولی باید در قبال حمایت مردم یک پیشرفت کیفی هم از طرف عامل تولید وجود داشته .نه اینکه از حمایت مردم سواستفاده بشه و کیفیت که بالا نره که هیچ بلکه کاهش هم داشته باشه.مثل ماجرای وام 25میلیونی که دولت دید با راه انداختن کمپین برای نخریدن ماشین صفر از طرف مردم برای تخته نشدن در کارخونه های دولتی ایرانخودرو و سایپا و از نون خوردن نیفتادن کارگران زحمت کش و مدیران بی کفایت وام با دوز و کلک به مردم داد و اشغالایی که رو دست خودروسازان باد کرده بود رو به مردم غالب کردن.بنابراین مردم هم وقتی میبینن که کیفیت خودرو افزایش پیدا نمیکنه و هیچ خودرو جذاب جدید داخلی هم وارد بازار نمیشه و یه ماشین 20ساله که تولید میشه مردم میرن سراغ چینی ها که حداقل کیفیت به مراتب بالاتر و ظاهری جذاب و بروز تری دارن.
1395/4/13
سلام برادر جان 40 سال فرصت زیادی برای تولید خودرو با حداقل های یک خودروی بروز مگر عمر انسان ها چقدر است ؟ پدرانمان تحمل کردند و ما هم حدود 20 سال این وضعیت موجود را پذیرفتیم ولی از پراید و 405 و سمند فراتر نرفتیم . من خودم به شخصه چینی ها را ترجیح می دهم و با هر کسی که این خودروها را داشته صحبت کردم راضی بوده ضمناً مونتاژ ، مونتاژه هیچ فرقی نمی کنه ایران خودرو باشه یا کرمان خودرو فکر نکن 405 و سمند و سایر خودروهای پدر بزرگ چینی نیستند .
1395/4/13
داداش تا این ماشینها نیاد رقابت و حرکت تو ما بوجود نمیاد پس بازار از اینها گرفته بشه بفکر طراحی و کیفیت مناسب میوفتن که ایران خودرو تو این تو سمند سورن و دنا بهتر کار کرده که انشالاه خودش با طراحی خوب بازار از ان خود کنه و با خدمات پس از فروش و قطعات فراوان مردم راضی کنه
1395/5/14
دوست عزیز...شما واسه حمایت از چند نفر کار گر ایرانی حاضری با جون و مال چند نفر ایرانی دیگه بازی کنی؟! این شعار حمایت از کار گر یه بهونست واسه سو استفاده ....اگر اون مدیر و مسئول دلش به حال کار گراش میسوزه حقوق چند صد میلیونیشو بین اونا تقسیم کنه!!
1395/5/19
خداییش خودت باشی وقتی بابت یه پارس اشغال که هیچ اپشنی نداره و طراحیش مال 12سال پیشه هیچ تغییری توش ندادن فقط کیفیتش رو اوردن پایین از همون روز اول که میخری خرابه 40میلیون پول بدی .میتونی با همین 40تومن یه خودرو چینی بخری با اپشن و کیفیت بالاتر کدوم را انتخاب میکنی
1395/5/30
حتما از ماشین ایرانی که به خاطر نداشتن ایمنی و کیفیت جون مردم رو هر روز داره میگیره حمایت میکنیم
1395/5/30
بله درسته ولی اگه خودرو ساز های داخل یکم ماشین های به روز تری رو از پژو مثلا 301.208وارد کنند .
1395/4/18
آریزو 5 ماشین فوق العاده زیبایی هست اما قیمتی که براش تعیین شده منطقی نیست. دلیل هم دارم
در بازار چین این ماشین بین تیپ پایه و لاکچری که براش تعیین شده به ترتیب 58.9000 تا 74.900 یوآن قیمت خورده. فعلا هم در دو تیپ عرضه شده.
این قیمت رو اگر در یوآن 465تومانی ضرب کنیم تیپ پایه قیمت 27.388.000تومانی پیدا میکنه که با محسابه ارزش افزوده و سایر هزینه ها قیمت در حدود 31میلیون تومان قیمت میخوره. قیمت یوآن ای که گفتم قیمتی هست که توی بازار چین با احتساب مالیات ها و سود کارخانه چری وضع شده. این یعنی از قیمت هایی که در بالا گفتم کمتر برای کارخانه ایرانی تمام می شود.
قیمت تیپ لاکچری آریزو5 هم با احتساب یوآن465تومانی...34.825.000تومان می شود به این مبلغ ارزش افزوده و سایز هزینه ها اضافه که بشه قیمتش حدود 38میلیون تومان بدست میاد.
حالا اگر سود کارخانه مونتاژ کننده را هم 10میلیون تومان روی هر دستگاه آریزو حساب کنیم با تمامی تفاسیر و هزینه های دیگر تیپ پایه آریزو قیمت 42میلیون تومانی و تیپ لاکچری قیمت 48میلیون تومانی خواهند داشت. حالا خودتان حساب کنید چرا باید آریزو قیمتی مابین 58 تا 70 میلیون تومانی داشته باشد؟
هزینه های تولید بالاست؟ مشتری ایرانی این هزینه سرسام آور را چرا باید بابت سومدیریت و عقب ماندگی صنعت بدهد؟ بحث سودآوری بیشتر است؟ چرا مشتری ایرانی این هزینه را بدهد؟ واردکردن این مدل خودرو قطعاً با نع بیشتری همراه است تا مونتاژ در ایران. اگر بحث حفظ پرستیژ در قیمت گذاری است این تفکر اشتباه است که اگر خودرو ارزان باشد حتما بی کیفیت است. خودروی خوب با کیفیت خوب و قیمت ارزان هم در دنیا تولید می شود.
امیدوارم با یک نصمیم منطقی قیمت گذاری این محصول و محصولات مشابه منطقی شود.
1395/4/19
درود امید عزیز، واقعا از دیدگاهت لذت بردم.
1395/4/20
دستور العمل حاشيه امنيت خودروسازان داخلي از طرف مقامات بالاي كشوري به تمامي ارگانها ،گمرك و نمايندگان مجلس و ... ابلاغ شده هيچوقت فكر اينكه چنين خودروهايي نزديك به قيمت توليدات داخلي عرضه شوند هم نباشيد شركت زاگرس خودرو توليد كننده پروتون چند سال پيش قصد عرضه پروتون ايمپيان با قيمت پژو پارس داشت كه دودمانش را بر باد دادند
1395/5/5
البته قیت یوان 539 تومان هست.
1395/6/11
دوست عزیز خودت داری میگی 50 میلیون نسخه ی فولش بدون عوارض و گمرکی و ... الان شما بری النترا بخری 66میلیون وارد کشور کنی همون مقدار واست در میاد؟ پس چرا 126 میلیون باید پول بدی اینجا؟ بابا ملت جوگیری هستیدا... طرف میاد میگه برلیانس 56 میلیونی با موتور 1.3 اسب از این ماشین بهتره چون موتورش قوی تره!!! ادم میمونه واقعا... یکی دیگه میگه ظاهر برلیانس ازاین بهتره!!! طرف حتی نمیدونه طراح این خودرو کدوم شخصیت معروف طراحه حالا میاد در مورد ظاهر نظر میده... دوستان یادشون باشه تو ایران زندگی میکنن وقتی میگن قیمت این ماشین 50 میلیون بیشتر نمیارزه اول برن رقیباشو بررسی کنن دراین رنج بعد نظر ارايه بدن و ملت رو بیخودی گمراه نکنن... توی رنج 50 تا60 دوستان ال90 اتومات با موتور 1.4 اسب- همین برلیانس 330(که بهترین مدلشم هست) با موتور 103 اسب و شتاب 17.5 ثانیه و کیفیت قطعات بسیار پایین تر نسبت به اریزو و حتی هم رده های خودش مثل جک قرار داره... جک هم قیمتش 66 میلیون بدون آپشن هست که با اونها نزدیک 70 در میاد و گیربکسش 4 دنده و پر مصرف و شتابش هم خیلی مناسب نیست. این دحالیه که اریزو کولرش برقیه و اصلا از موتور نمیگیره گیربکسش 7 سرعته و مصرف سوختش 5.5 در جاده و 7 در شهره.... موتورش هم از بسیاری از خودروهایی که دوستان نام میبرن قوی تره گیربکسش به مراتب بهتره چون 7 سرعته از نوع مخروطی هست و همینطور بجای تسمه تایم از زنجیز تایم استفاده شده که باعث انتقال بهتر قدرت به محورها میشه... دوستان بدون دونستم این مسائل چطوری میتونن هر خودرویی رو با خودروی دیگه مقایسه کنن!!! همون برلیانس و ال90 برا بعضیا نونش بیشتره
1395/4/22
هزارو سیصد کیلو موتور هزارو پانصد هفتاد میلیون بعد ب نویسنده یکی از ماشین ها دادن که این طور نوشته ازش و تعریف کرده دوستان صفرکیلومتر تو شانزده دقیقه
میرم ی برلیانس میخرم هم قشنگتره هم همین امکانات و داره تازه گیربکس هیوندایی یا بیست می زارم روش ی النترا یا اکسنت نیمه فول میخرم یعنی هرکی بخره ب خودش ظلم کرده
1395/4/25
اخه مگه ما قشر ضعیف چه گناهی کردیم چرا ما نباید خودروهای خوب و مدرن با قیمت مناسب سوار شیم ایا ما انسان نیستیم ما دل نداریم ما نمیگیم بنزو بی ام و سوارشیم نه چرا خودروسازان ما درجا میزنن چرا چین هرروز داره پیشرفت میکنه چند دهه هست که داریم از تولید ملی حمایت میکنیم جوابش چیه پراید تکنولوژی ۳۰سال پیشه کره یا ۴۰۵ سی سال پیشه فرانسه چرا چین اول کپی برداری میکرد الان خودش صاحب سبکه لیفان زیر ده سال بوجود اومده صد مدل ماشین تولید میکنه و.... چرا ایرانخودرو و سایپا بعد چند دهه نمیخوام دست از کپی بردارن کپی فقط ی مدل فقط موتور ماشینو میزارن رو همون بدنه فقط چراغشو تغییر شکل میدن احمقا بدنه سمندو ورداشتن زه کنارشو کندن دوتا چراغ عوش کردن موتور همون سمند اسمشو گذاشتم دنا تورو خدا خجالت بکشیمبه خودمون بیایم تا کی تنبلی تا کی بدون ایده و نواوری چرا ما با طراحای اروپایی کار نمیکنیم چین با طراحای بنز بی ام و و میتسوبیشی و... کار . میکنه چرا مانه این افتخاره پرایدو ما بیست ودوتومن بخریم عراق یاسوریه ۴ میلیون بخرن بسه به خودتون بیاین زشته بخدا تا کی ماشینای بی کیفیت با قیمت گزاف به مردم بدبخت میخواین بچپونین بخدا زشته ادم با دشمنش اینکارو میکنه که شما با هموطنتون برادراتون میکنین به اسم حمایت تولید ملی چند دهه هست دارین ملتو سرکیسه میکنین بخدا بسه خسته شدیم ی خورده به کشورای دیگه هم نگاه کنین چجوری به مردمشون احترام میزارن
1395/5/20
با سلام ، آقای مرتضی من هم از قشر شما هستم و چند سال در آرزوی خرید یک دستگاه خودروی مناسب در انتظارم اما واقعا فکر میکنید با توهین به تولیدات داخلی و طراحان تحصیلکرده ایرانی چیزی درست میشه ، ببینید بنظر من نباید از کلمه آشغال برای کل خودروهای چینی استفاده شود ، باور کنید اونها هم مردم پرتلاش و زحمت کشی هستند و واقعا باید به ملت و سران کشور یک و نیم میلیاردی چین بابت اداره کشورشان تبریک گفت اما آیا ما هم نباید به خود بیاییم لااقل کمی منطقی فکر کنیم ، الان دراین چند ساله اخیر که بحث انرژی هسته ای و تحریمها پیش آمده واقعا ما رو بستن و دارید میبینید هر روز خبرهای جدید از درخواست انعقاد قرارداد تولید خودرو به شرط مونتاژ از طرف خارجیها هستیم و این یعنی نابودی هزاران تحصیلکرده مکانیک ، طراح وقطعه ساز و .... در ایران .
جوانهای کم تجربه ایران اجازه همکاری با کدام شرکت طراحی معتبر خارجی رو دارن در صورتی که چینیها با شرکت پینین فارینا همکاری میکنن و ... کدام شرکت موتور سازی و گیربکس سازی معتبر دنیا حاضر به انتقال تکنولوژی به ایران هست ( از ترس امریکا) لطفا منطقی فکر کنیم ....
1395/4/26
کرمان موتور و مدیران خودرو دارن علنا در بازار ایران گران فروشی می کنند و صدای کسی هم در نمی اید ... واقعا مسخره هست که ما باید ماشین چینی در جه 2 رو با دو برابر قیمت جهانی در ایران بخریم فقط به این دلیل که کرمان موتور و مدیران خودرو می خوان سود کلان بیشتری ببرن . الان لیفان x60 که نو ان 61 میلیون تومان بوده توی بازار ازاد شده 51 میلیون تومانه . به همین ساد گی . باید جنبش نه مردم ایران به کالا و خودروی درجه 2 گران چینی در کشور راه اندازی بشه... الان ایران خودرو و سایپا هم با نگاه به اینها دارن ماشینهای چینی خودشون رو خیلی گران به مردم میفروشن .
1395/5/31
آقا کسی شمارو مجبور نکرده!!! میتونی نخری خیلی راحت.. چرا حرص میخوری؟ این جنبشی که میگی رو مردم ایران باید علیه خودروسازای خود ایران یعنی ایرانخودرو و سایپا راه بندازن که پراید بیست سال قبلو دارن ۲۱ میلیون به زور میفروشن به مردم یا پژو و سمندای تکراری و آشغالشونو روی خط تولید نگه میدارن تا بدون دردسر جیب خودشونو پر کنن خدمات پس از فروشو گارانتیشونو هم دیدیم نمایندگی هایی که پرسنلاشونو باید تعلیم داد تا رفتار با مشتری رو یاد بگیرن
1395/7/9
کامران عزیز از کلمه به زور استفاده نکن کسی مجبورت نکرده پراید 21 میلیونی بخری خودت با پای خودت میری نمایندگی و میخری.
1395/4/28
صفر تا صد ۱۶ ثانیه با دوچرخه زودتر میرسی بعد ۷۰ میلیون پول پرداخت کنیم . پول از جوی پیدا کردیم نباید بخریم
1395/6/17
این کدوم دوچرخس که میگی بگو بریم بخریم پول اضافی هم ندیم
1395/5/9
وقتی با 60 تا 70 ت میشه سالار ماشینها یعنی مزدا 3 خرید کدام عاقلی میره اسباب بازی چینی بخره ؟؟؟؟؟
1395/5/11
دوستان آريزو سوار از پياده رو حركت كنن ك ترافيك نشه. اخه مگه ميشه ك شتاب صفرتا صد ماشين اونم در حالت تخت گاز ١٦ ثانيه بشه؟ يه جورايي مثلا بعد ١٠ ثانيه سرعت ماشينت ٥٠ كيلومتر در ثانيه اس. البته تخت گاز بري و راننده قابلي باشه. خوبه ديگه لنت ترمزش خراب نميشه. ضمنا روزاي بادي سعي كنيد حدالمقدور در جهت وزش باد حركت كنيد.
1395/5/19
آقا من در دگرگونی عجیبی گیر افتادم إ
بدجوری داغونم إإ
توروخدا یکی کمکم کنه إ
انگار از ناحیه سلیقه دچار مشکل شدم إإإ
یکی به من بگه الآن دقیقا کجای این ماشین رنگ و بوی لوکس بودن رو داره ؟؟؟
تا اونجایی که من میدونم فقط بعضی از ماشین های بنز جزو کلاس لوکس قرار می گیرن، یا حتی هیوندای با اون طراحی های خوبش فقط و فقط یک برند لوکس داره اونم جنسیس إإ
مشکل من اینجاست که سلیقه ام هیچ ارتباطی بین این ماشین و جنسیس یا مرسدس های کلاس s پیدا نمی کنه.
من فک می کنم این ماشین یه چیزیه شبیه جک j5 مسخره خودمون، حتی پست تر و ضعیف تر با اون موتور ضایش إإإ اگه دکتر آشنا سراغ دارین توروخدا بی خبرم نذارین، می خوام یه چیزی بزنم شاید منم مث بعضیا رنگ و بویی از لوکس بودن یا حتی اندکی جذابیت و زیبایی در این سدان به قول معروف زیبا ( إإإإإإإإإإ... ) دیدم.
با عرض تبریک به خریدارانی که این زیبا رو به جک 58 میلیونی ترجیح دادند.
1395/5/25
سلام وعرض ادب خدمت كارشناسان خودروبانك
بسيار ممنون از زحمات وتلاش هاي شما در مورد خودرو هاي وارداتي ايران.واقعاً در انتخاب بك خودروي خوب به ما خيلي كمك ميكنيد سپاس.
اين خودرو نسبت به امكانات رفاهيش خيلي جذابه ولي يكم قيمتش زياد بنظر ميرسه.
1395/5/28
خودروسازان چینی که به جهانی شدن می اندیشند ارزش بیشتری برای مشتری قایل هستند تا خودروسازان داخلی که سهم بازار جهانی براشون اهمیتی ندارد. با افتخار آریزو ۵ اکسلنت رو با قیمت ۷۱۷۰۰ و تحویل یک ماهه ثبت نام کردم.
1395/5/30
والا من میگم گول آپشن هاشو نخوریم
1395/6/3
با سلام
من این خودرو در نمایشگاه با یکی از دوستام دیدیم هر چقدر بررسی کردیم دیدیم قدرت موتور و گریبکس با اتاق هم خوانی نداره( هر چند اتاقش واقعا عالی و با کیفیت طراحی شده و حس هیوندای رو به شما القا میکنه) ولی واقعا موتور با 114 اسب بخار و ظرفیت 1500 سی سی برای اتاق با وزن 1500 کیلو جوابگو نیست بویژه در جاده های ایران که مقدار کمیش کفی هست و اکثرا سر بالایی دارند
امیدوارم این خودرو با موتور توربو شارژ هر چی زودتر بیاد بازار
1395/6/6
دوست عزیز اولا موتور ماشین 116 اسب هست نه 114! ثانیا وزن ماشین 1378 کیلو هست نه 1500!
گیربکس ماشین 7 سرعته هست که برای جبران و کمک به موتورش بسیار موثر هست اما متاسفانه دوستان فقط و فقط به حجم موتور نگاه میکنن... همچنین موتور از تکنولوژی تنفس طبیعی سود میبره که تکنولوژی جدید و مدرنی محسوب میشه و به عملکرد بهتر موتور کمک میکنه... همیشه این سوال رو از خودتون بپرسید که چطور میشه که جک جی 5 با وزن 1380 و اسب بخار 141 در سربالایی با کولر روشن نمیتونه راه بره؟ جواب این سوال رو باید در ای سی یوی این ماشین و گیربکس خنگ و 4 سرعتش جستجو کنید. واقعیت اینه که ماشین اتومات حداقل باید 5 سرعته باشه و با موتور همخوانی داشته باشه و ای سی یویش هم باید برای همون برند باشه اما جک فاقد تمام این ملزومات هست و حتی ای سی یوی ماشین برای کارخانه ی لیفان هست و به سفارش ایران و برای ارزانتر تمام شدن قیمت خودرو چنین وضعیتی پیدا کرده. جالبه بدونید تیوولی سانگ یانگ با حجم موتور 1500 اسب و با 148 اسب و قیمتی 127 میلیون تومان از بهترین ماشین های رنج خودش هست اما در نظر اولیه ادم فکر میکنه با این قدرت و حجم موتور و وزن ماشین این ماشین هرگز نمیتونه راه بره! قیاس ماشینها صرفا بر اساس یک آپشن انسان رو به مسیر غلط راهنمایی میکنه...
1395/6/6
با سلام
دوستانی که قیمت این خودرو رو 50 تومن ارزیابی کردن بد نیست بدونن در این رنج قیمت دو خودروی برلیانس و ال90 اتومات وجود داره که به ترتیب قیمتی معادل 55 و 51 میلیون دارن! حالا از خودشون بپرسن ال 90 با موتور 105 اسب و گیربکس خنگ 4سرعته و ظاهری مانند صندوق صدقات و طراحی داخلی در حد زیر صفر و امنیتی بسیار پایین با تنها دو ایربگ میتونه با ماشینی با 6 ایربگ و موتور قوی تر و گیربکسی 7 سرعته و هوشمند با طراحی خوب و ظاهری بسیار جذاب در رنج قیمتی خودش مقایسه بشه؟ اگر این 50 تومن باشه ال 90 اتومات چند میارزه؟ و یا برلیانس اچ 330 که بهترین مدل این ماشن هست در رنج قیمتی 55 میلیون بدون آپشن های روز دنیا که حتی از یک صفحه نمایش هم بی بهره هست با دو ایربگ و کیفیت وسایل داخلی بسیار افتضاح و موتوری 103 اسب بخار با گیربکسی 4 سرعته ایا توان رقابت با اریزو رو داره؟ بنده نزدیک به سه ماه هست در مورد ماشین های این رنج قیمتی تحقیق میکنم و از کوچکترین مسائل اینها اطلاع کسب کردم و حتی مجبور شدم تست درایو اریزو رو برای اطمینان از عملکرد موتورو گیربکسش در نمایندگی مدیران بیهقی انجام بدم که به واقع ماشین مناسبی بنظر اومد طوری که حتی وقتی توی اتاق ماشین بودم از روشن بودن موتورش مطلع نشدم. موتور ماشین در نظر اول ضعیف بنظر میرسه اما این موتور 116 اسبی با گشتار به نسبت مناسب 141 در 3800 دور قدرت پیشرانه ی متوسطی رو به محورهاش انتقال میده اما نکته ی جالب اینه که گیبرکس 6 سرعته و هوشمندش این ضعف رو تا حدی جبران کرده و در سرعت بالای 70 کیلومتر بر ساعت به واقع کمتر ماشینی در رنج قیمتی زیر صد میلیون به این ماشین میرسه جالبتر اینکه حتی نوع دستی این ماشین در سرعت یاد شده از مدل اتوماتش عقب میفته اما شتاب اولیه مناسبی نداره و حدود 14 تا 15 ثانیه هست که البته برای یک سدان شهری و بخصوص در تهران این موضوع اصلا مهمی محسوب نمیشه. در واقع هدف از طراحی این اتومبیل برآورده کردن نیازهای یک خانواده ی شهری و با کیفیتی مناسب و ظاهری جذاب و هزینه های پایین بوده که در اغلب موارد این مهم رعایت شده به عنوان مثال مصرف سوخت این ماشین در شهر – چیزی که در ایران تست شده- 8.5 و در جاده 7.3 هست که بنظر معقول و مناسب هست. همینطور این ماشین با داشتن لوله های فولادی کارشده در بدنه و 6ایربگ ایمن ترین ماشین بازار ایران در قیمت زیر صد میلیون هست. طراحی داخلی ماشین و کیفیت چرم و صندلی ها مناسبه و به هیچ عنوان با ماشین هایی چون ال 90- برلیانس 330 و جک جی5 قابل مقایسه نیست- دوستانی که تمایل دارن ماشین رو بیشتر بشناسن حتما برای تست درایوش اقدام کنن. ذکر این مطلب مهمه که کلا قیمت ماشین در ایران بالاست و در شرایط فعلی وقتی ماشین های اتومات دارای کف قیمتی 50 تا 55 میلیون هستند این ماشین با قیمت 70 تومان گرون بنظر نمیرسه. راستی این نکته روهم اضافه کنم که علاوه بر گیربکس 6 سرعته و 7 حالته ای که داره که تا حدی ضعف موتور رو جبران میکنه کولر ماشین هم مثل دوو سیلو برقیه و اصلا کاری با موتور نداره و موتور رو تضعیف نمیکنه و حتی مصرف سوخت رو هم بالا نمیبره… تمام این طراحی ها برای رسیدن به هدف اصلی یعنی تولید ماشینی با مصرف سوخت کم و مناسب برای شهرهای بزرگ بوده که بنظر میرسه برند چری که بزرگترین صادر کننده قطعات خودرو در چین محسوب میشه به خوبی به این هدفش رسیده
حالا بد نیست ضعفاش خلاصه بگم
1. بد بودن جای دستگیره های درب های عقب
2. میتونست کیفیت داشبورد کمی بهتر بشه- اما در این رنج قیمتی متوسطه
3. تهویه مطبوعش اتومات نیست.
4. مثل همه ماشین های چینیه دیگه افت قیمت زیاد احتمالا خواهد داشت.
5. چراغ های عقب خیلی شبیه النترا و اکسنت طراحی شده که احتمالا تقلیدی از این دو ماشینه
6. کیفیت دوربین عقب در شب کمی ضعیفه
7. شتاب اولیه پایین

مزایا:
1. گیربکس 6 سرعته و هوشمند
2. طراحی ظاهر بیرونی جذاب
3. طراحی داخلی معقول
4. مصرف سوخت پایین
5. شتاب ثانویه بسیار بالا
6. خدمات پس از فروش میدران خودرو با 5سال گارانتی
7. امکانات به روز و با کیفیت
8. 6 ایربگ برای تمام سرنشینان جلو و عقب
9. دارای 5ستاره ی ایمنی اروپا
10. دارای 7 سیستم تعلیق و پایداری که برای این رنج قیمت خودرو در ایران کم نظیر هست.
esp- tcs-hhc-eba-abs- ebd
11. استاندار یورو 5 آلایندگی و سیستم رانندگی eco تنها بخش کوچیکی از ویژگی های ماشین مذکور هست.
دوستانی که فکر میکنن ماشین فقط و فقط موتورشه و تنها به حجم موتورش نگاه میکنن باید درنظر داشته باشن که دنیا داره به سمت ساخت موتورهای کوچیک و کم حجم میره و بجاش روی گیربکس های هوشمندتر کار میکنه و با ایجاد قابلیتهای دیگری فشار رو از روی موتور بر میداره و به قسمتهای دیگه اضافه میکنه.
من در پایان باید اضافه کنم که این متن رو برای دوستانی نوشتم که شاید برای این ماشین به اطلاعاتی مبسوط تر و منطقی تر و به دور از هرگونه جو احساسی و روانی میگشتن ان شاءالله که مفید فایدشون قرار بگیره- اگر هم دوستانی سوالاتی دارن میتونن پیام بگذارند تا جواب بدم.
موفق باشید
1395/7/30
آقا علیرضا عزیز اگر ماشین اتومات باید دارای گیربکس حداقل 5 سرعته باشه پس چرا نیسان ماکسیما اتوماتیک 4 سرعته است ؟
1395/9/6
درود بر شما کارشناسان خودرو هم معتقدند قدرت خودرو با وزن ماشين همخوانی ندارد
1395/6/7
دوستان ظاهرا بعضیها اینجا توهم سواد دارند و یک سری اراجیف رو برای حمایت از محصولات چینی یا غیره میدن.
1. غیر از نیو سانتافه هیچکدوم از ماشینهای هیوندای تست ایمنی 5ستاره رو ندارند. مدلهای لوکس 4ستاره و بقیه مثل اکسنت، i20 و .... نهایتا 3 ستاره دارند. حالا این فرقون چینی 5ستاره از کجاش اورده، خدا میداند و بس.
2. گیربکسهای cvtصرفا جهت کاهش سوخت توسط پورشه طراحی گردید و تکامل و سرمایه گذاری آن توسط نیسان-رنو ادامه داره. الان 90درصد ماشینهای جدید رنو نیسان از این گیربکس استفاده میکنند. دو مشخصه این گیربکس یکی مصرف پایین سوخت و دوم کاهش شتاب ماشین است. در واقع همین کاهش شتاب و افزایش دنده های پیوسته به 7 تا 13 عدد صرفا جهت کاهش سوخت است.
پس ماشینهای cvt کلا لش و بی شتاب و کسل کننده هستند. من دارم درمورد نیسان رنو صحبت میکنم نه چین. چین که اوصاعش مشخصه.
نکته دیگه عدم تعمیر گیربکس cvtدر ایران ، تاکید میکنم در ایران است. یعنی در صورت مشکل باید کل گیربکس تعویض شود.

3. دوستانی که میگن این ماشین ایربگ داره، دعا میکنم که هیچ موقع تصادف نکنن که بخواد ایربگ باز بشه. فقط همین.
4. چینیها از مواد ضایعات درجه سه جهت تولید داشبورد و قطعات پلاستیکی استفاده میکنن. صرفا به خاطر ارزونی. این مواد در تماس با نور خورشید بسیار سرطانزا هستند. دوستان گول ظاهر رو نخورند.
5. غیر از mg همه ماشینهای چینی، کیفیت بسیار پایین شاسی و رنگ و بدنه دارند. ضخامت پایین ورق، رنگ یک پوشششه بسیار پایین و شاسی ضعیف. من یک جک s5رو دیدم با یک سمند تصادف معمولی کرد. سیلندر موتور ترکید. کارشناس میگفت این ماشین 40میلیون هزینه تعمیر بدنه و موتور و گیربکسشه. حال خودتون تا آخر راه برید.
ماشینهای ایرانی بسیار بی کیفیتوهستند ولی حداقل یک دنا مثلا ، با 1 میلیون کلیه قطعاتش سرویس میشه هرجای ایران. ولی همون سرویس برای ماشین چینی حداقل 5میلیون اب میخوره حتی بیشتر از هیوندای.
راجع به افت قیمت بازار هم که دوستان گفتند.

نهایتا یک ماشین بزک شده بی کیفیت چینی با شتابی کمتر از پراید و باقیمت 70میلیون، مبارکه صاحباش باشه

1395/6/17
ضمن احترام به تمامی دوستان باید بگم که بعضی از دوستان انگار وسط اروپا دارن زندگی می کنن و این ماشین رو از لحاظ لوکسی با بنز و ... مقایسه می کنن بله این خودرو در مقایسه با بنز و لکسوس خودرو ی لوکسی به حساب نمیاد ولی در مقایسه با خودرهایی مثل 405و ال نود خودروی لوکسی حساب میشه ضمن اینکه هر خودرو را باید با ماشین هم رنج قیمتی خودش سنجید نه بنز 500 میلیونی من این خودرو رو از نزدیک دیدم از لحاظ ظاهری و زیبایی به هیوندای اکسنت 100 میلیونی سر تره و تقریبا مشابه الانترا هست کیفیت مونتاژ قطعاتشم خوب بود ولی مثل همه ماشینها حتی گرون قیمتها که نقاط ضعفی دارن این خودرو هم داری ضعفهایی هست اول اینکه قدرت موتور متوسطی داره . بعضی از دوستان فکر می کنن میخوان تو مسابقات فرمول یک شرکت کنن همچین از شتاب اولیه و دور موتور حرف میزنن این خودرو از لحاظ قدرت موتور در سطح 206 تیپ 5 هستش و با این اتاق مثل سمند و پرشیا راه میره یعنی اینکه شتاب اولیه متوسطی داره ولی تو دور که بیفته از سرعت 50 به بالا ماشین خوب راه میره امکاناتشم که خودتون میبیند در سطح ماشینهای کره ای حدود 100 میلیونی هست . ی واقعیت تلخ هست که باید بپذیریم صعنت خودروی چین ده سال پیش از ما عقب تر بودن ولی الان رسیدن پشت سر کره یعنی راهی رو که کره ایها تو 50 سال رفتن چینها تو 10 سال دارن میرن و تا 5 سال دیگه از کره هم پیشی میگیرن چون رشد اقتصادی بسیار بالایی دارن و تو همه زمینه ها دنیا رو قبضه کردن حالا بعضی از دوستان نمیخوان این واقعیت تلخ رو بپذیرند برند این ماشین رو از نزدیک ببین به حرف من میرسن شرکت چری تو کیفیت طبق نموداری که اخیرا وزرات صنعت و معدن و تجارت منتشر کرده بالاتر از مزدای گروه بهمن و سوزوکی ایران خودرو و پشت سر کیا در رتبه یازدهم قرار گرفته . این ماشین تو رنج قیمتی خودش جز بهترینهاست با 5 سال و 150000 هزار کیلومترگارانتی
1395/7/3
شما یا داری تو خودروسازیهای داخلی کار میکنی یا احتمالا یکی از محصولات بی کیفیت داخلی رو سوار میشی و هیچ اطلاعی در مورد محصولات با کیفیت چینی نداری توهمی که شما داری مربوط به ده سال پیش صنعت خودرو سازی چین هست الان سطحی کیفی و تنوعی خودروهای چینی با ایرانیها که اصلا قابل قیاس نیست و در بعضی از برنده ا مثل ام جی و چری تنه به کر های ها میزنه بهتره برای اطلاع از سطح کیفی این خودرو حداقل کوچکترین اطلاعاتی از این خودرو داشتی یا از نزدیک این خودرو رو دیده بودی بعد در رابطه با کیفیت رنگ و ادوات صحبت میکردی شما بهتره در مورد همون پراید نظر بدی دوست عزیز بعد شما با هفتاد میلیون مثلا چی میتونی بخری که صفر باشه پنج سال هم گارانتی داشته باشه . متاسفانه دید اکثر کسانی که اطلاعات ضعیفی از خودرو دارند فقط به حجم موتور و شتاب اولیه ختم میشه انگار تو ترافیک سنگین تهران میخوان مسابقه بدن یا لایی بکشن دوست عزیز مهمتر از شتاب خودرو کیفیت و به روز بودن و زیبایی و آپشنهای ی خودرو هست که این خودرو همه اون فاکتورها رو داره بعد بین شتاب اولیه و مصرف سوخت پایین خیلی ها نظر به مصرف سوخت پایین دارن تا شتاب اولیه . مگه شتاب اولیه خودروهای داخلی مثل پرشیا و سمند و 405 چقدر هست این خودرو هم در بدترین فرض ممکن ی همچین شتابی خواهد داشت. بهتره که دیدگاهتونو به خرید ی ماشین حرفه ای تر بکنید و روی یک دیگاه غلط و سنتی که ماشینهای چینی بی کیفیت هستن پافشاری نکنید . مطمئنا تا چند سال دیگه خودرو سازی چین در سطح کره و ژاین خواهد رسید و شما در حسرت همین خودرو های چینی می مانید
1395/7/11
آقا شما هم که توهم سواد زدی. شاید در اون تصادف خیالی که میفرمایید منظورتون جک جی 5 بوده نه اس 5، شاسی جک اس 5 از 70 درصد فولاد آبدیده ساخته شده است. اگر باور ندارید در سایت آپارات تصادف جک اس 5 و نیسان و پژو 405 را جستجو کنید. این تصادف در محور بندر گناوه رخ داد که در آن جک با پژو و نیسان آبی همزمان شاخ به شاخ شده. جک حتی رادیاتورش هنوز سر جای خودشه ولی نیسان آبی کلا فنا شده. سمند که دیگه جای خود داره.
1395/6/11
سلام دوستان وزارت صنعت و معدن در رتبه بندی سال 94 که جدیدا منتشر شده از نگاه مردم میزان کیفیت ساخت ماشین های موجود در ایرانو بررسی کرده در این بین لکسوس بی ام و و تویوتا در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتن در بین 26 برند موجود در ایران برند چری در رتبه بندی بعد از کیا قرار گرفته همچنین این برند نسبت به برندهای معروف خودرو در کشور مثل مزدا-سوزوکی-فاو-رنو-جک-برلیانس و گریت وال در رتبه ی به مراتب بالاتری واقع شده که این نشان از سطح کیفی خودرو در سایر بخشهاش هست. شاید به همین دلیل هست که مدیر ان خودرو عرضه ی اریزو رو با 5سال گارانتی ارايه کرده چراکه به کیفیت ساخت خودروی این خودروساز اطمینان داره. در هر صورت برای مطالعه ی سند مذکور به ادرس http://www.khodrobank.ir/Reviews/3472/%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%83-%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%83-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%83%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C در همین سایت مراجعه کنید.
1395/6/22
خودرو بانک سلام. ده روزی میشه که تحویلش شروع شده ، کی تستش میکنبن.
1395/6/21
سلام
دوستان من اریزو5گرفتم این ماشین با توجه به رقبای هم رتبش مثل برلیانس- جک ج5- و حتی بسترن ماشین خوبی محسوب میشه. هر ماشینی ضعفهایی داره مثلا اریزو دوربین عقبش در تاریکی کم کیفیت میشه یا شتابش معمولی هست و نباید انتظار لایی کشیدن رو داشته باشید اما در سایر موارد خوب بنظر میرسه. جالبه بدونید که حتی برف پاکنش واسه بوش المان هست دیگه طراحی موتور و گیربکس که برای شرکت ائو دی هست بگیرید تا آخر.
1395/7/17
تورو خدا ببین تا 5 سال پیش با 70 - 80 تومن جنسیس کوپه میخریدیم حالا باید این اشغالو بخریم. خدایا خودت کمک کن. چرا باید مردم مسلمون و شیعه ما اینجوری سرشون کلاه بره و پولش بره به شکم یه مشت مفت خور
1395/8/3
آقا احمد مثل اینکه تو ایران زندگی نمی کنی بعد چرا قضیه رو سیاسی می کنی خرید ی خودرو چه ربطی به مسلمونی و شیعه داره - شما اون موقعشم نمی تونستی جنیسس بخری الان هم نمی تونی این ماشین رو بخری چون پولشو نداری که اگه داشتی تو رنج این قیمتا مجبور بودی ی چرخی تو بازار بزنی و بین چند تا انتخاب محدود حتما این ماشین رو هم از نزدیک میدیدی اونوقت توهم ذهنی که که نسبت به چینیا داشتی از بین می رفت میدیدی که چینیا چقدر تو طراحی و کیفیت پیشرفت کردن البته هنوز ی مقدار از کره ای ها عقب تر هستن ولی از ایران خودرو و سایپا خیلی جلوتر رفتن پس بهتره ی کم خودتو آپدیت کنی
1395/8/20
سلام من چری آریزو 5 دارم خیلی هم خوبه کی گفته بده تازشم این ماشین اشغال نیست دندشم 7 سرعتس نه 6 صفر تا صدم که من با دنده D رفتم 11 ثانیه شد
بادنده S هم رفتم سرعت ماشین خیلی زیاد شد صفر تا صدش 8.76 ثانیه شد خیلی هم ماشینه کم مصرفیه و خیلی هم بصرفس اگه نخرین ضرر کردین
توی عکس دارین اینطوری میگین ولی توی واقعیت خیلی ماشین مشتیه قیمت فولش 71 میلیون قیمت نیمه فول 66 میلیون هست رنگشم قرمز آبی مشکی سفید
قرمزش نیست توی بازار باید سفارشی ماشینو تحویل بگیرید این ماشین همه لوازماش آلمانیه
واسه ی من زده آلمان کارکردش توی شهر 8 توی جاده 5 خیلی ماشین خوبی هست
شما ها که دارین مسخرش میکنید حتما خودتون پیکان دارید که دارید پشت سر این ماشین بد حرف میزنید
سره کسی کلاه نمیره
1395/8/25
داداش یه دکمه Q هم داره اونو بزنی 0 تا 100 رو 7.15 میزنه
هر کی میگه شتاب این ماشین 7.15 نیس حتما خودش گاری داره من وقتی دکمه Q رو میزنم با آزرا و آریون کل کل میکنم مصرفشم تو جاده 4 و تو شهر 7 حسودیم حدی داره!
این ماشین رو دارن ارزون میدن بنظر من باید 100 تومن باشه!!
1395/8/4
اقای علیرضا که بالاتر کلی اطلاعات اشتباه دادین این پست رو لطفا جواب بدین

1- تیولی موتور 1600 داره نه 1500 و قدرتش 128 اسبه نه 148 اسب!
http://www.ramakkhodro.com/Tivoli-specification.aspx
2- ال90 اتومات با موتور 1.6 لیتری 105 اسبی و وزن 1155 کیلو با همین گیربکس 4 سرعته شتاب 0 تا 100 رو تو 11.7 ثانیه میزنه یعنی نسبت قدرت به وزن ماشین کاملا مناسبه و شتاب خوبی هم داره ولی اریزو با 116 اسب و وزن 1385 کیلویی با گیربکس cvt شتاب 0 تا 100 رو 16 میزنه نه 14 و نه 15 ! این یعنی عدم تناسب قدرت با وزن ماشین ! ملاک صرفا قدرت موتور نیست! وزن و گیربکس هم هست! این ماشین شدیدا از عدم تناسب وزن و قدرت رنج میبره!
یعنی عدم توان کافی برای سبقت گرفتن
یعنی عدم توان کافی با 4 نفر سرنشین در سربالایی وقتی با 1 سرنشین شتابش 16 باشه شما حساب کنید با 4 نفر چه وضعیتی خواهد داشت!؟ با سرنشین کامل در سربالایی چه وضعیتی خواهد داشت!؟
3- طبق همین مقاله :
در کاتالوگ های رسمی شاهد ثبت 5 ستاره به نشان کسب حداکثر ایمنی در تست تصادف موسسه ایمنی چین هستیم، اما تاکنون اطلاعات یا تصاویری از جزییات این تست منتشر نشده است.
اگر دقت کنید نوشته چین نه اروپا حالا 5 ستاره ایمنی از اروپا رو لطفا ذکر با منبع ثابت کنین!
4- وقتی این ماشین 0 تا 100 رو تو 16 ثانیه میزنه که همه میدونیم پراید 14 میزنه این زمان رو ، چطور میشه که کمتر ماشینی در سرعت بالای 70 به این ماشین برسه!؟ در واقع باید گفت کمتر ماشینی وجود داره که این ماشین بتونه از پسش بر بیاد! زیر 100 هم که مطمئنا مزاح کردید با وجود سراتو و بسترن و جک اس 5 و ... ماشینهای ارزونی مثل ال90 اتومات هم که زیر 12 میزنن شتاب ثانویه هم بهتر نباشه بدتر نیست!
5- گیربکس این ماشین cvt هست نه 6 سرعته
6- شتاب ثانویه بالا برای این ماشین خنده داره چه برسه به بسیار بالا !
7- این 7 قسمت تعلیق و پایداری رو که فرمودید لطفا نام ببرید :
دارای 7 سیستم تعلیق و پایداری که برای این رنج قیمت خودرو در ایران کم نظیر هست.

8- و اما درباره قیمت!
فقط 1 مثال میزنم
بسترن با موتور 1.8 لیتری 140 اسبی با گیربکس 6 سرعته ایسن ژاپن و پلتفرم مزدا 6 و سایز اتاق بزرگتر و همین سطه از اپشن 77 تومنه و این ماشین فولش 75!

حالا شما بگید این ماشین چرا باید 75 قیمت بخوره!؟
1395/8/8
آقا آرش مثل اینکه پشت لامبورگینی میشینی که یک ثانیه شتاب برات خیلی مهمه. پسر خوب من این ماشینو دارم بسترن رو هم از نزدیک دیدم . این ماشین حرف نداره بقدری سواری نرم و راحتی داره اصلا بهش نمیخوره موتور 1500 داره منم حرف اون دوستمونو تایید می کنم شتاب ثانویه این ماشین محشره تا پشتش نشینی نمیدونید من چی میگم بعد شما این ماشین رو با بسترنی که فروشش به صفر رسیده یک مولتی مدیا تو ماشین نداره با اون کیفیت رنگ افتضاهش یکی میکنی من بین این ماشین و بسترن خیلی تحقیق کردم و هر دو ماشین رو از نزدیک دیدم الان هم که یک ماه هست آریزو دارم نه گیربکسش مشکل داره نه از لحاظ موتوری نمیخوام بگم بی عیبه ولی مزایاش خیلی بیشتر از معایبشه این ماشین غیر از بحث حجم موتور همه چیش به بسترن سره هم از لحاظ زیبایی و آپشن و کیفیت بعد هم ینج سال و 150000 کیلومتر گارانتی و خدمات داره
1395/8/10
والا نمیدونم شما چجوری حساب کردی که تفاوت 1 ثانیه شد چون با حساب کتاب من میشه 5 ثانیه تفاوت که اره خیلی زیاده!
پسر خوب شما رو نمیدونم ولی منکه 75 بالای ماشینی که شتابش 16 ثانیه باشه نمیدم خیلی افتضاحه! البته انتظار ندارم شما که خریدی قبول کنی!
راستش منم فکر میکردم یه روزی همه چی درست میشه ولی وقتی میبینم طبق قانون همیشگی ما ایرانیا اونیکه من خریدم از همه بهتره حق میدم بکنن تو پاچمون یجورایی حقمونه!
1395/8/8
راستش فكر ميكردم يه روز همچي درست ميشه ولي وقتي كامنت ها رو خوندم كلا نظرم عوض شد. خدايي حق دارن سوارمون بشن
1395/8/23
با سلام خدمت دوستان ، من یک ماه اریزو ۵ خریدم خیلی عالی شتاب ۰تا ۱۰۰ فقط ۱۱/۵ ثانیه و باید به اون دوستانی که فکر میکنن متورش ضعیغه بگم من قبلا پارس و ل ۹۰ و ۲۰۶ تیپ ۲ و زانتیا داشتم و باید بگم شتاب گیریه اریزو ۵ واقعا عالیه ، نکته دیگه اینکه گیریبکسه اتومات این ماشین بی نظیره یکی از دوستام هیوندا ولستر داره با ماشینه من دور زد و گفت گیریبکسش حرف نداره ، به هر حال من این ماشینو پیشنهاد میکنم تنها عیب این ماشین اینه که اسمش چینیه اگه همین ماشین مال شرکت هیندا بود ۳۰ - ۴۰ میلیون بیشتر بود و میشد خارجی نه ( چینی ) وقتشه قبول کنیم چینیا خیلی پیشترفت کردن و هدف دارن و به جهانی شدن فکر میکنن نه مثل ایران خودرو و سایپا فقط به فکر سود بشتر
1395/8/24
اقا پس بی زحمت یه ایمیل به چری بزن بگو شتاب 0 تا 100 رو اشتباهی 16 ثانیه اعلام کردن شما 11.5 زدی!! شاید بلد نیستن خب!
این خودرو بانکم دروغگوئه ها چون شتاب مدل اتومات این ماشین رو اونم هم سطح دریا یعنی بهترین شرایط همون 16 ثانیه بدست اورده!!
حالا منم اگه همه مهارتهامو به کار بگیرم شاید زیر 10 زدم خدارو چی دیدی!!
1395/8/27
سلام
به نظر درسته كه بيش از 70 سال است كه در صنعت خودرو سازي فعال هستم ولي بايد قبول كنيم كه العان توان، دانش، تكنولوژي و زيرساختهاي لازم را جهت توليد خودرو داخلي كه با خودرو سازان حتي چيني قابل رقابت باشد را نداريم.
من نمي گم كه صنعت خودرو سازي را تعطيل كنيم و كاركنان شركت هاي دولتي خودرو سازي اخراج و به جمع بيكاران اضافه شوند ولي لااقل خودرو سازها ما بروند سراغ خودرو سازهاي اروپايي و آسيايي و طي قراردادي بلند مدت (حداقل 10 ساله) به آنها بگويند محل توليد، موارد اوليه، كارگر و زيرساختهاي اوليه ايجاد كارخانه از ما و تجهيزات ، تكنولوژي، تيم تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت از شما.
سپس به تدريج طي برنامه ريزي ده ساله برروي رشته هاي دانشگاهي مختلف كه با صنعت خودرو سازي مرتبط مي باشند دانشجويان خلاق، نخبه و با استعداد را شناسايي و در خطوط توليد، تيم تحقيق و توسعه و كنترل كيفيت شركت در كنار تيم خارجي به كار بگيرند تا لااقل بعد از 10 سال با افزايش و انتقال تكنولوژي ، دانش و تجربيات كم كم برويم سراغ ساخت خودروهاي داخلي كه بتواند با خودروهاي خارجي رقابت كند.
هم اكنون رقابت خودرو سازان داخلي با خودرو سازان خارجي ناعادلانه است به طوريكه با 200 تا 300 درصد گمرك واردات خودروهاي خارجي، امكان رقابت قيمتي براي خودروهاي داخلي فراهم است.
همين خودروي آريزو 5 اگر گمركي سنگين نباشد حداكثر 30 تا 35 ميليون تومان قيمت خريد آن در بازار ايران است.
دولت با حمايت هاي بي برنامه و ناكارآمد فعلي از خودرو سازان داخلي نه تنها باعت شكوفايي و رونق صنعت خودرو سازي در ايران نمي شود بلكه در حق مردم نيز به گونه اي ظلم شده است چون مجبور هستند با قيمت بالا خودرو هاي بي كيفيت داخلي كه حداقل استانداردها و امكانات روز را ندارد خريداري كنند.
اميدوارم دولت محترم به خود آمده و اگر امكان دارد برابر پيشنها فوق عمل كند، چون به تدريج با مونتاژ و سپس ساخت قطعات خودروهاي خارجي در داخل ايران قيمت خودرو در ايران كاهش و كيفيت و استانداردهاي آن افزايش مي يابد و هم مردم راضي مي شوند و هم صنعت خودرو سازي بهبود و توسعه مي يابد.
1395/9/1
اقتصادیو خوب اومدی
1395/9/4
من سه هفته هست ای ماشین رو. تحویل گرفتم از. نظر. کیفیت قابل مقایسه با ماشینهای قبل چین نیست از. نظر. کشش و شتاب اولیه هم خیلی بهتر. از. تمام خودرو های داخلی هست شتاب ثانویه هم عالیه
1395/9/5
احمد اقای عزیز ، شما اگه توی سایت اصلی چری برید میبینید که 0 تا 100 اریزو 5 رو زده 11 پس من حرف الکی نزدم من خودم بارها گرفتم و حدود 11/5 تا 12 بود، در ضمن ی زمانی پیکان 1600 بود و بعد ل90 اومد و اون هم 1600 ایا شتابش با پیکان یکی بود، عزیزه من شما حق داری فقط و مردم ما حق دارن وقطی مگن ی ماشین 1500 سی سی هست فکر میکنن ضعیف چون ماشینهای ایران خودرو با تکنولوژی 20 ساله رو دیدن و نسبت به اونا میگن پس حتما ضعیف اما من قبلا زانتیا داشتم ، اریزو تو جاده شتاب و قدرتش عالیه ، این ماشین یورو 5 هم هست نه 4 این هم توی بعضی سایتها اشتباه زدن، و ی نکته در مورد قیمت هم بگم که دوستانی که می خوان تصمیم بگیرن بدونن. الان ایران خودرو ی پژو پارس رو با اون امکانات ما قبل تاریخ به شما چند میده؟؟ دنا رو با متور سمند چند میده؟ ایا اگه فقط صندلیهاش اگه با کیفیت اریزو باشه و 10 تا ایربگ و گیریبکس cvt که ساحت ایتالیا هم باشه و 7 سرعته باشه و دهها ابشنه دیگه که روی اریزو هست از سیستم پایداری سیستم ترمز و.........ایا قیمت دنا رو با اون فیس قدیمی که همون طرای سمند کمتر از 70 میداد؟؟؟ فقط اگر گیریبکس این ماشینو بزارن روی دنا یا پارس 15 میلیون بیشتر میدن، حالا قضاوت با شما
1395/9/7
آرش جان این لینک اریزو 5 تو سایت چری لطفا بفرمایید دقیقا کجاش شتاب 0 تا 100 آریزو 5 اتومات رو 11 زده!؟
http://www.cheryinternational.com/model-arrizo5.html#
منتظر جوابتون هستم...

مثال پیکان و تندر ربطی به بحثمون نداشت ماشینهای هم دوره رو با هم مقایسه کنید مثلا میتونین این ماشین رو از نظر توانایی های حرکتی با بسترن هم قیمت و هم دورش مقایسه کنید!
مزدا 3 که بهترین شتاب رو تو کلاس خودش داره 0 تا 100 رو تو تهران 10.7 میزنه اونوقت شما مدعی هستی که با این ماشین 11.5 زدین!!
منطقی باشین!
در ضمن دوست عزیز ماشینی که من سوارم شتابش زیر 9 ثانیست پس صحبت ماشینهای ایران خودرو با تکنولوژی 20 ساله رو کنار بزارین!
درباره قیمت هم اگه این ماشین رو با ماشینهای همردش مثل بسترن مقایسه کنید نه سمند و پارس میبینید که مسلما گرونه!!!
1395/9/10
با سلام، دوست عزیز بسترن 1800 هست و مصرف بنزیش هم بیشتر، و اینکه ماشین از نظر من فقط 0 تا 100 نیست، من ایمنی و تجهیزات با کیفیت رو به 2 ثانیه کمتر یا بیشتر ترجیح میدم، من اول میخواستم بسترن بخرم ولی وقتی ماشین رو سوار شدم دیدم روکش صندالیهاش مثل mvm 530 هست. از نظر ایمنی هم حرفی برای گفتن نداره و ی چیزی که کامل نظر من رو عوض کرد شاستی بسترن بود که مال مزدا هست و توی دست اندازها کف ماشین گیر میکنه، در هر صورت نظر هر کسی محترم و سلیقه ها فرق داره. من از اریزو راضی هستم، چون شتاب و قدرتش توی جاده با ماشین قبلیم زانتیا ی اندازه هست، با توجه به متور 1500 و مصرف کمی که داره، دلیله اینکه شتابه اولیه اریزو کم به خاطره سرعتش از 0 تا 20 هست که مربوط به طراحی سیستم که برای شتاب گیریه اسپورت ساخته نشده. اگه از سرعت 20 تا 120 رو امتحان کنید نتیجه جالبی رو میبینید. به هر حال بازم میگم خدمت شما، من ماشین رو فقط شتاب و 0 تا 100 نمیبینم، موارد دکه برای من مهمتر بود که عرض کردم خدمت شما، که مهمترینش کیفیت و ایمنی هست. ممنون از شما که جواب دادید....
1395/9/11
سلام
دوست عزیز سوال من رو جواب ندادید!
شما فرمودید اگه من سایت اصلی چری رو چک کنم شتاب اریزو 5 اتومات رو 11 اعلام کرده درسته؟ بنده لینک سایت چری رو براتون قرار دادم لطفا بفرمایید کجاش شتاب این ماشین رو 11 اعلام کرده!؟
بسترن با حجم موتور بیشتر طبیعیه که مصرف بیشتری داشته باشه همونطور که اریون و ازرا مصرف سوخت بیشتری دارن و به همون اندازه هم قدرت و شتاب و کشش بیشتری دارن وگرنه ماتیز از همه ماشینها بهتر بود چون مصرفش پایینتره! زمانی مصرف سوخت کمتر یک ماشین برتری حساب میشه که از ماشینی با حجم موتور یکسان مصرف کمتری داشته باشه وگرنه مصرف کمتر از ماشینی با حجم موتور بیشتر که هنر نیست!
از نظر ایمنی هم فقط 1 ستاره فرق دارن و این اختلاف رو نمیشه گفت حرفی برای گفتن نداره از اونور قدرت و شتاب و کشش بسترن به مراتب بهتره هندلینگ ماشین هم همینطور کلاس اتاق هم بسترن بزرگتر و جادارتره
اینکه افراد نسبت به سلیقه خودشون ماشین انتخاب میکنن و یا اینکه ممکنه شتاب 16 ثانیه ای برای شخصی مهم نباشه این هم میتونه منطقی باشه ولی اینکه اطلاعات غلط بدیم و شتاب این ماشین رو با زانتیا !! یکی بدونیم و یا با اینکه نتیایج تستها و شتاب اعلامی این ماشین 16 هست بگیم من 11.5 میزنم راستش نه منطقی و درست نیست!!
در ضمن دوست عزیز در جریان هستید که 0 تا 100 رو با gps باید محاسبه کنن نه از رو کیلیومتر درسته؟

موفق باشید
1395/9/11
با سلام خدمت همه دوستان خودروهای چینی رو به پیشرفت هستن البته باید این مورد گفت که به پای خودروهای اروپایی نمیرسند مثلا فرانسه حدود صد و بیست روی موتور و پیشرانه کار میکنه و با تجربه است اما در این مدت کم چینی ها خوب پیشرفت کردن و قرار سریعترین خودروی برقی جهان تا سال 2017 وارد بازار کنن دیگه قضاوت با شما ما کجای دنیا هستیم خودروسازی ایران مافیاست و اجازه نمیدن استاتید و دانشجویان نخبه که واقعا ایده های نو و جدیدی دارند در این صنعت وارد شوند
1395/10/6
من هم با شما موافقم که همه چیز شتاب نیست. شتاب اریزو بر اساس موتور 1500 سی سی با قدرت 116 و گیربکس سی وی تی قطعاً شتاب قابل قبولی نیست و احتمالاً نمیتونه زیر 15 یا با نگاه خوشبینانه زیر 14 ثانیه باشه. در مقایسه با بسترن میشه گفت که آریزو از نظر شتاب کاملاً مغلوب هست ولی منصفانه نگاه کنیم امکانات اریزو بیشتر هست و ایمنی اون هم کمی بهتر از بسترن هست. به هر حال هر کسی با توجه به سلیقه اش ماشین مورد نظرشو انتخاب میکنه. به این مورد هم باید توجه کرد که اگه ضعف آریزو که قدرت موتورش هست بخواد رفع بشه لااقل باید 15 میلیون اضافه تر هزینه کرد و مثلاً لیفان 820 یا سراتوی سایپا خرید. با قیمت حدود 75 بین رقبا اکثراً گزینه هایی هست که یا قدرت موتورشون بهتر از آریزو نیست یا اگه قدرت موتور خوبی دارند در عوض امکانات کمتری دارند مثل بسترن که سطح امکاناتش کمتره یا سراتوی دستی که کمی قدرت موتور بالاتر داره و در عوض دنده دستیه و امکاناتش خیلی کمه یا رنو سیمبل که هم قدرت موتورش کمه و هم امکاناتش و یا جک اس 5 دستی که با وجود موتور قوی ای که داره ولی دنده دستیه. پس به نظرم نمیشه دوستانی که اریزو رو انتخاب کردند به خاطر انتخابشون سرزنش کرد چون گزینه های مشابه هم چندان برتری قاطعی نسبت به آریزو ندارند. سلیقه ها متفاوته و هر کسی با توجه به اینکه به چه چیزی بیشتر اهمیت میده گزینه مورد نظرشو انتخاب میکنه
1395/9/13
سلام خدمت دوستان، در مورد 0تا100 من توی متنی که یکی از سایتهای ایرانی نقل قول کرده بود که شرکت چری 11 ثانیه زده من این رو گفتم، ولی الان شما حرفی زدید که من متوجه شدم شما اصلا اریزو رو از نزدیک ندیدید چه برسه شتابش توی جاده رو چک کرده باشید، چون فرمودید بسترن جا دارتر و بزرگتر!!!!!!!!!!! من وقتی میگم شتابش تو جاده با زانتیا یکی هست چون هم اریزو دارم الان هم ماشین قبلیم زانتیا بود، این درست نیست شما وقتی ماشینی رو ندیدید در موردش نظر بدید. عزیزم شما یک بار سوار اریزو بشید بعد متوجه میشین که خیلی جا دارتر از بسترن هست خصوصا جلوی پای سر نشینان عقب. و یه نگاهی هم به کیفیت روکش صندلی های اریزو و داخلش بندازید و در صورتی که بسترن رو سوار شده باشید میتونید قضاوت کنید، هر چند انتخاب دوم خود من بسترن بود و به نظرم اون هم ماشین خوبیه اما من اریزو رو ترجیح دادم، دوست عزیز اگه روزی اریزو سوار شدید حتما شتابش رو توی جاده امتحان کن به خصوص از سرعت 40 تا 140 و سرعت رو امتحان کن
1395/9/14
سلام
خب پس خدارو شکر که معلوم شد چری شتاب این ماشین رو 11 اعلام نکرده و اشتباه خودتون رو قبول کردید! منکه گفتم امکان نداره این ماشین همچین شتابی داشته باشه با این مشخصات!
مطلب بعدی هم اینکه عزیزم نیازی نیست من سوار اریزو بشم تا بفهمم از بسترن بزرگتره یا نه! یه چیزی وجود داره به اسم ابعاد ماشینها که اگه شما قبل پست زدن یکم مطالعه میفرمودید متوجه میشدید که بسترن از نظر طولی 8 سانت و از نظر فاصله بین دو محور 2.5 سانت از اریزو بزرگتره! البته 2.5 سانت عرضش کمتره ولی وقتی طول و فاصله محوری بیشتری داره پس این قسمت از حرفاتونم که اریزو خصوصا فضای جلوی پای سر نشینان عقب بیشتری داره هم اشتباهه! ابعاد ماشینهارو که نمیخواین زیر سوال ببرین!؟
درباره شتاب هم دیگه لطفا پافشاری الکی نکین! زانتیا با شتاب 9.1 چه ربطی داره به شتاب این ماشین آخه !!! یا زانتیاتون مشکل شدیدا اساسی داشته یا مشخصا دارید اغراق میکنید! 2 سال زانتیا داشتم عزیز دلم دیگه شما نمیخواد درباره شتاب زانتیا بمن بگی که!
اینکه چون اریزو خریدید اطلاعات اشتباه بدید کار درستی نیست!
1395/10/6
دوست عزیز انصافاً بسترن از نظر جاداری بسیار عالیه. فضای پا و سر هم برای سرنشینان عقب و هم جلو عالیه. فضای صندوق عقب هم مناسبه. آریزو من سوار نشدم ولی بعید میدونم از این نظر به بسترن برتر باشه
1395/9/13
خیلی جالبه ما ایرانیها اینقدردنبال موتور. قوی و شتاب هستیم که این تصور به ذهن میرسه که قصد. خود کشی داریم
در. همه دنیا دنبال ایمنی بیشترو مصرف کمترهستندما دقیقا برعکس کمربند. ماشین رو. هم نمیبندیم چون میخواهیم راننده رالی باشیم حتی باپراید
همه جای دنیا میگن ماشینم تو تصادف نابود. بشه ولی خودم سالم بمونم ولی ما میگیم ماشین سالم بمونه برای ورثه بهتره
این ماشین شش ایربگ ده نقطه ای از کارخانه معتبر. سوئدی داره سیستم های ایمنی ترمز و انحراف از. مسیر. رو داره که حداقلهای ایمنی رو داره
موتور و. قدرت اون هم از. خیلی از ماشینهای توی این رنج بهتر. نباشه همردیف اونا هست
از سرو صدای اتاق و موتور هم خبری نیست
اینکه گفته میشه اتاقش به سرو. صدا میوفته من هفت هزارتا باهاش رفتم و کوچکترین صدایی ایجاد. نشده مگر اینکه این دوستمون باهاش از جوب پریده باشند.
کیفیت ساخت هم با توجه به امکانات موجود و قیمت در. حد مطلوب هست
1395/9/15
سلام . دوست عزیز شما حرفی زدی که فهمیدم ساده ترین چیزا رو شما در مورد ماشین نمیدونی، یعنی هر چه طول ماشین بشتر باشه داخل اتاق هم جادارتر میشه؟؟؟؟؟!!!!! نه عزیزم ممکنه طول ی ماشین بشتر باشه ولی داخل ماشین کوچکتر. چون شما طول فضای متور بسترن رو با اریزو یکی میبینید اما یکی نیست. مثال: ایا طول فضای متور ل90 با پژو پارس یکی هست؟؟؟؟ من دیگه حرفی ندارم!!!!! عزیزم اگه نمیدونید برید بپرسید یکی از چیزای که توی اریزو عجیب و همه کسایی که اریزو رو از نزدیک دیدن و براشون جالب بوده فضای بسییار زیاد جلوی پای سرنشینانه عقب هست. توی طراحی میشه 2 متر طول فضای جلوی ی ماشین باشه یا میتونه یک متر باشه از شما بعید بود این حرف!!!!!!! به نظر من حرف زدن ما بی فایدس پیشنهاد میکنم شما برید از نزدیک این ماشین رو ببینید که بهتر بتونید قضاوت کنید. من یگه حرفی ندارم در مورد شتاب هم اطلاعات غلط ندادم، اصلا حق با شما، شما ندیده قضاوت کن . خدا نگهدار !!!!@
1395/9/15
سلام
دوست عزیز اینکه شما سواد خودرویی بسیار پایینی دارید از همونجا که شتاب این ماشین رو با شتاب زانتیا یکی میدونستید کاملا مشخص بود ولی برای اینکه بازم این مساله رو براتون ثابت کنم باید بگم که بسترن روی پلت فرم مزدا 6 ساخته شده و همونطور که طبیعتا نمیدونید! از لحاظ سگمنت اتاق بسترن B50F یک کلاس از اتاق سراتو و مزدا3 بزرگتر هست فاصله محوری بسترن هم از اریزو بیشتره در نتیجه فضای اتاق بسترن از اریزو بیشتره! آریزو از لحاظ سگمنت یه کلاس پایینتر از بسترن قرار میگیره!
بحث شتاب هم بهتره دیگه ادامه ندید تو همین مقاله گفته شده که تو تستی که داشتن شتاب 0 تا 100 مدل اتومات این ماشین 16 بدست اومده بعد شما گفتید تو سایت چری زده 11 و منم 11.5 زدم! بعد که من لینک سایت رو گذاشتم گفتید نه من تو یه سایتی خونده بودم زده 11 !! برابری شتاب این ماشین با زانتیا رو هم من در حد مزاح میدونم! برای همین خیلی راحت میشه متوجه شد که چه کسی داره اطلاعات غلط میده!!
راستی اگه دوست داشتید میتونید کمی درباره سیستم تعلیق ساده و نیمه مستقل برای محور عقب اریزو 5 در مقابل سیستم تعلیق کاملتر بسترن که برای چرخ های عقب هم سیستم چند اتصالی (مولتی لینک) با آرایش E شکل به همراه میل تعادل و فنر لول داره صحبت کنید!

در کل من صرفا در 1 مورد با شما موافقم اونم اینکه بحث ما به نتیجه ای نخواهد رسید چون اونیکه خوابرو میشه بیدار کرد ولی اونیکه خودشو به خواب زده خیر!
موفق باشید
1395/9/18
سلام وقته همگی بخیر
سریع میرم سره اصله مطلب
اول با توجه به اینکه بسترن در کلاس d قرار داره ولی فضایه داخلی اریزو بهتر و بزرگتر بهینه شده در عوض صندوق بسترن بزرگتره
دوم صفر تا صد اریزو در شرایط پیست ۱۲ تا ۱۳ ثانیه است و خط ترمز ۱۰۰ کیلومتر ۳۹.۵ متر
امامزایه اریزو داشتن esp که خیلی ها فقط به اسمه سیستم پایداری میشناسن و اصلا نمیدونن کاربردش چیه .لطفا مطالعه کنید
شتاب ثانویه عالی و مهمتر از همه پایداری در سرعت هایه بالا
بدنه تقویت شده
کنسول زیبا
متریال قابل قبول
زیبایی و امنیت و مصرف بهینه
مهمترین حسن داشتن کمربند ایمنی با عامل پیش کشنده تا ۱۰ سانتیمتری فرمان که زمان تصادف موجب ان میشود کیسه هوا در صورت شما نترکد و موجب سوختی و کر شدگی شما نمیشود
هندلینگ خوب و فرمان پذیری بالا در سرعت هایه زیاد و تنظیم فرمان با سرعت و جلوگیری از کم فرمانی و بیش فرمانی
صندلیهایه راحت ولی با تنظیم دستی

عیبهاشم نداشتن اینه تاشو برقی و تهویه جدا برایه سرنشینایه عقب و عدم طراحی چراع داخل برایه سرنشین هایه عقب کیفیت رنگ در حد دیگر خودروها
مزایا طراحی .امنیت .مصرف ‌نرم بودن خودرو وجا دار بودن ان
1395/9/19
من این ماشین رو دو هفته است دارم و بسیار. از مطالبی که دوستان در. مورد این ماشین بعنوان نقاط ضعف گفته اند. اشتباه است تنها مطلب درست شتاب اولیه معمولی آن است که از خصوصیات گیربکس آن است دوستانی که شتاب براشون مهمترین آپشن هست بهتراست سراغ ماشینهای کره ای ۲۴۰۰ سیسی و ژاپنی و آلمانی بروند. البته سه یا چهار برابر. پول هم هزینه کنند اما دوستانی که ایمنی رانندگی دلپذیر. امکانات خوب و طراحی زیبا اهمیت داره با این مقدار. هزینه کردن گزینه ای بهتر. از این خودرو نمیتوانید پیدا کنید.
1395/9/22
من ۴۰۵داشتم الان اریزو گرفتم شتاب و سرعتش خوبه و به اون شدت که همه ایراد میگیرن نیست گشتاور اریزو 5. در دور ۳۸۰۰ بدست میاد پس یکم اون پدال رو زیر پاتون فشار بدین بویژه سریع این کار کنید بعد بگین نمیره
1395/9/27
اگر سریع پدال فشار بدین گیربکس میفهمه و ماشین میره برای شتاب گرفتن سریع کلا اریزو خوب به بالاست کیفیتش خوبه
1395/9/28
با سلام آقا من یکی از کشفیات جدیدم رو در مورد این ماشین بگم برام جالب بود که چرا این ماشین با اتاق نسبتا جا داری که داره و فضای زیاد سرنشیان عقب چرا دریچه کولر و بخاری برای سرنشیان عقب نداره تا اینکه یک روز وقتی بخاری رو روشن کردم . بچه ام که در عقب خودر بود گفت که پاهاش حسابی گرم شده من توجهی به حرفش نکردم . گفتم حتما گرمای که زیر پای من هست از زیرصندلی راننده به عقب میره . تا اینکه چند رو ز پیش انگشترم داخل ماشین افتاد وقتی داشتم زیر صندلی جلو رو ازصندلی عقب نگاه میکردم تاریک بو د و نور چراغ موبایلمو روشن کردم چیز جالبی دیدم دریچه خروجی بخاری زیر صندلی راننده خیلی حرفه ای و هوشمند به سرعت زیر صندلی شاگرد رو هم نگاه کردم دیدم همین دریچه برای زیر صندلی شاگرد نیز وجود دارد .
1395/10/2
با سلام خدمت دوستان عزیزم.بنده مهندس مکانیک خودرو هستم.اینم بگم تا الان کلی ماشین عوض کردم.تمام محصولات ایران خودرو سوار شدم سایپا فقط یه111داشتم در کل همشون اشغال بودن از همه بدتر نسبت به پولی که میدید اصلا نمی ارزن تو محصولات چینی لیفانx60واقعا افتضاح بود البته الان میگن جدیداش بهترن یه جک جی 5دنده دستی 1500سی سی داشتم اینکه دوستان عزیز فک میکنن هر چی حجم موتور بیشتر باشه بهتره.کاملا در اشتباه هستن دلیلشم ماشینای ماقبل تاریخ ایران خودرو سایپا که .الان از کمترین حجم بیشترین گشتاور قدرت از موتور میگیرن.واقعا همه چیزش خوب بود اریزو 5چون قیافه زیبایی داشت جک فروختم اریزو خریدم الان 5ماه که دارم مدل فول اپشن.واقعا باید بگم عالیه...شتاب خوبه حدودا 10تا11ثاتیه اینکه میگن 15خدایش دروغ میگن تازه شتاب ثانویش فوقالعاده است.از لحاظ کیفت قطعاط و لوازم داخل اتاق خیلی خوبه شما تو جاده خاکی رانندگی کنید کوچکترین صدا یی نمی شنوید از اتاق.واقعا هم نرمه.مصرف سوختش هم خوبه من که بیشتر تو جاده هستم حدودا 6میسوزه کمتر از 140تا هم نمیرم.اینم بگم حداکثر سرعت که خودم امتحان کردن 220تا میره تا180خوب سریع خودش جمع میکنه ترمز عالی تعادل عالی.فقط تنها عیبش کوبیدن کمک بود که نمایندگی برام درستش کرد.هر کی دوست داره بخره مشکلی نداره سگش به اشغالای ایرانی می ارزه.دوستان چین دومین اقتصاد دنیاست این قدر نگید اشغال میسازه الان دیگه اینجور نیس دیگه باید قبول کرد چین جز پیشرفته ترین کشور های جهان است
1395/10/25
سلام،ببخشید اقا رضا من هم اریزو دارم تنها عیبش کوبیدن کمکهای جلو هست،شما نوشتید همین عیب را داشته برطرف کردن چه جوری وکدام نماینگی مدیران خودرو
1395/12/9
سلام خدمت آقا رضا.بزرگترین مشکل آریزو 5 ظاهرا" کمکهاشه.کدام نمایندگی این مشکل رو برات حل کرد؟خوشحال میشم برای پاسختون.
1395/10/6
سلام يك ماه و نيم اين خودرو را داريم شتاب اوليه بد نيست ولي ثانويه خوبه قابل توجه كساني كه ميگن دريچه بخاري و كولر عقب ندارد بايد گفت كه دريچه هاي عقب به صورت مخفي زير صندلي ها هستن .
1395/10/7
پیشنهاد می کنم لیفان 820 و آریزو 5 را با یکدیگر مقایسه کنید چون خریداران بسیاری در بازار در انتخاب یکی از این دو خودرو دچار تردید هستد.
1395/10/8
کاش موتور دو لیتری 530 و 550 روش میذاشتن اونوقت همه ماشینای ایرانی رو نقطه میکرد
1395/10/10
سلام نمیدونم چرا بعضی از دوستان دوست دارن از چیزایی که دارن تعریف کنن و حقیقت رو نگن.
من هیچ نظری در مورد این ماشین ندارم ولی دوست دارم وقتی تحقیق میکنم به یع جواب درست و حسابی برسم که متاسفانه در ایران وقتی تحقیق میکنی به هیچ نتیجه ای نمیرسی دلیلش هم اینه که دوستانی که این ماشین رو ندارن فقط نظر شخصیشون رو اعلام میکنن ولی یکی مثل من نظر شخصی کسی رو نمی خوام فقط نظر کسی رو می خوام که این ماشین رو الان داره یا داشته ببینم در موردش چی میگه. چرا ما ایرانیا اصلا به هم دیگه کمک نمیکنیم؟ واقعا متاسفم
1395/10/13
سلام من ماشین خریدم تا حالا 1500 کیلومتر رفتم. صدای موتور خیلی کمه . گیربکس اتوماتش عالیه واقعا. مصرف سوخت در حالت اکو توی جاده حدود 5 عالی. ترمز خیلی خوبی داره و تعادل عالی بخاطر ESP. دوربین دنده عقب حساس به فرمان و واقعا خوب. شتابش بخاطر برنامه گیربکس اتوماتیک زیاد نیست. در حالت 'گیربکس D من خودم 19 ثانیه بدست آوردم ولی با تیپ ترونیک میگن میشه 16. چندتا ایراد داشته تا حالا که بردم نمایندگی رفع شده. فرمونش میکشید که گفتند لاستیکها سبک سنگینه و جابجا کردند موثر بود.(کیفیت لاستیک چینیش احتمالا مناسب نیست). چراغ ایربگ روشن شد که درست کردند ظاهرا سوکتش لق بوده. در مجموع من راضیم چون کلا آروم رانندگی میکنم و دنبال شتاب نیستم. هم زیبا هم جادار هم کم مصرف و هم ایمن
1395/10/10
سلام دوستان
من این ماشینو (اریرو5) رو چند روز پیش تست کردم . بنظرم خوب بود . خودم جک جی 5 اتو دارم . به مدت سه سال ...
از لحاظ شتاب اولیه بنظرم اریزو کمی بهتر بود. از لحاظ امکانات اریزو سرتر بود. مهمترین قسمت اریزو کارانتی 5 ساله و مصرف سوخت نرمال هست ...
که این باعث شده جک جی 5 رو بفروشم و برم اریزو بخرم
1395/10/10
سلام . من ۴ ماهه دارم . ۶۰۰۰ تا رفتم . ماشین خوبیه . شتابش معمولیه . مصرفش خوبه . ایمنی و امکاناتش خیلی خوبه . گارانتی و قیافه شم عالیه. هر کسی قصد خرید داره میتونه بره توی سایت چری تست درایو ثبت نام کنه با چشم باز انتخاب کنه.
1395/10/12
سلام و روز بخیر
بیش از پنجاه ساله ایران داره مثلا در صنعت خودرو فعالیت میکنه البته اونهم فقط مونتاژ بوده اما هنوز هم در نقطه صفر داریم درجا میزنیم این چینیهای به قول شما آشغال کلا ۱۵ ساله شروع کردن و به اینجا رسیدن .
خودمون رو گول نزنیم چینیها به خاطر تلاششون تو تمام زمینه ها پیشرفت فوق العاده ای داشتن کل اقتصاد دنیا رو تحت تاثیر خودشون قرار دادن .
اگر ما بدمون میاد یه مسئله شخصیه ، هر کی دوست نداره نخره ولی بدون تجربه کردن چیزی بیخود نظر ندید .
بی شک ۹۹ درصد کسایی که میگن چینی آشغال حتی یکبار هم سوار این جور ماشینا نشدن .
کمی انصاف هم خوبه ، چرا باید در این آشفته بازار ایران من ایرانی فقط حق انتخاب بین محصولات افتضاح ایرانی رو داشته باشم اونهم با ایرانخودرو مغرور بی کیفیت و سایپای نامطمئن .
در این شرایط که دست ما ایرانیها به محصولات درجه یک و استاندارد جهانی نمیرسه دم چینیها گرم.
من صاحب آریزو ۵ هستم و از هر نظر از این ماشین زیبا راضی هستم . وقت بخیر
1395/10/20
سلام
من صاحب آریزو ۵ اکسلنت هستم و خودم عملا تجربش کردم و دارم استفاده میکنم . از بسیاری از جهات عالیه ، نه ضعیفه و نه تنبل ، نرم و بی صداست ، کنترل خودرو راحت و کیفیت خوبی داره . فقط یک کلام ماشین خیلی خوبیه ، به ولله نظر قطعی من هست و هیچ تعارفی هم با کسی ندارم .
اینقدر راضیم که حالا حالاها به فکر فروشش نیستم .
هر کسی در مورد این ماشین شک داره میتونم کمکش کنم
1395/10/21
سلام به همه دوستان.آقای سلیمانی لطفا درباره عملکرد گیربکس تو سبقت ها در مورد کشش و تاخیر نظر خوتونو بگید.بقیه دوستان هم در این مورد اعلام نظر بفرمایند ممنون میشم.لطفا واقعا کسایی که این ماشینو دارن محبت کنند نظر بدن.
1395/10/21
سلام خدمت همه دوستان.حسین آقا اگه لطف کنی درباره شتاب توی سبقت ها درباره عملکرد گیربکس توضیح بدید لطفا.کشش و تاخیر گیربکس تو این موارد چطوره؟
1395/10/22
سلام و وقت بخیر
در شتاب ثانویه حرف نداره البته وقتی میگیم شتالب اولیه آرومه معنیش این نیست که کنده منظور اینه که نمیشه تیک آف کرد که خوب معلومه من که نمیخوام تو مسابقه سرعت شرکت کنم .
در مورد عملکرد گیربکس هم در حالت اتو خیلی خوب عمل میکنه ولی وقتی روی حالت دستی میزارید شتابش محشر میشه .
تعویض دنده ها خیلی نرمه اصلا متوجه نمیشید من خیلی اهل ریسک نیستم ولی به راحتی سبقت میگیرم و مشکلی نداره .
من موندم چرا اینهمه میگفتن تنبله و خیلی مزخرفات دیگه .
1395/10/22
سلام خدمت كليه دوستانبا توجه به نظرات مثبت ومنفي در خصوص آريزو 5، دل به دريا زدم و اين ماشينو خريدم.قبلش ميخواستم النترامدل2014 يا 2015 بگيرم.چند ماشين هم ديدم سوارشم شدم،عليرغم اعلام فروشنده ها مبني بر عدم رنگ و خط و خش متاسفانه بعد از كارشناسي نمايندگي متوجه ايرادات بدنه و فني ماشين ميشدم.در نتيجه پيشنهاد بعضي از دوستان مبني بر خريد خودرو مدل پايينتر و برند بودن رو كنار گذاشتم . الان كه اين ماشين رو گرفتم واقعا راضي هستم.يكسري آپشنهاي النتراي فول مثل سنسور باران و نور و گرمكن و سرد كن و صندلي برقي نداره ،به نظرم زيادم ضروري نمياد(آنم با اختلاف60000000تومان).از نظر شتاب هم بايد بگم با توجه به وجود حالت L و DMگيربكس اين خودرو در شروع حركت ميتونيد شتاب لازمه را داشته باشيد و بعد از حالت اتومات استفاده شود. از نظر شتاب ثانويه هم بايد بگم با توجه به حجم موتور واقعا عليه.از نظر مصرف سوخت هم كه در بد ترين حالت ترافيك در صد كيلومتر10.5 ليترمصرفشه و در اتوبان حول و هوش 5 ليتر مصرف ميكنه كه براي يه ماشين اتومات به نظرم ايده آل باشه.من اين ماشين رو با توجه به قيمتش تاييد ميكنم. بزك شده سمند كه الان شده دنا با قيمت 45000000 آن هم با گيربكس دستي و آن خدمات پس از فروش و گارانتي 2 ساله وقعا قابل مقايسه با اين خودرو نيست.با ماشين كره اي مثل اكسنت و النترا هم زياد فرقي نداشت. انتخاب با شماموفق و پيروز باشيد
1395/10/23
این حالش خوب نیستا انگاری، ببرین بیمارستان دوست عزیز دنا با اون قیمت فوق العاده خوبه ولی الان بحث 75 ملیونه با 75 ملیون ده تا ماشین بهتر از این میشه خرید من از این چینیا واقعا خسته شدم دیگگه نمیتونن گنجشکو بجای بلبل بفروشن برام میرم همون دنا رو بخرم چون بچه گاو خودمونه.
1395/10/27
اسمشو باید بذارن تنبل گران
خدایی رو چه حسابی این ماشینارو وارد میکنن من با ۲۰۶ تیپ ۵ تو جاده این ماشینو لوله میکنم خخخ
1395/10/29
خواب دیدی خیر باشه خخخخخخخخخخ
206 خودش لوله هست خخخخخخ آخه چی داره 206 ؟ باید ببرنش موزه خخخخخخخخ
1395/11/11
ببخشید کدام جاده میتونه لوله کنی ؟؟؟ همه جا دوربین داره همش جریمه پشت جریمه یک چیزی بگو بگنجه تو سانتافه هم بخری 120 بیشتر بری پول کل سفرتو باید بدی جریمه تازه شانس بیاری نخوابونن تو تهران که همش ترافیکه میخوای لوله کنی شاید میخوای پرواز کنی؟؟؟ تو همت یا حکیم ؟؟ یا امام علی من الان ال 90 دارم 80 تا بیشتر میرم عکس میگیره می فرسته شما مطمئنی داری تو این مملکت زندگی میکنی؟
1395/11/28
من خودم 206صندوقدار داشتم تیپ 5هم داشتم انصافا ارزش نداره برم بدم به 206 یه ماشین قدیمی سوار بشم من نمیدونم ولی این ماشین خیل خوبه و اونایی که به ماشین های چینی میگن بده اصن تا حالا پشت ماشین چینی نششستن یا نه ???
1395/12/5
خدایی ایرانی هستی سی سال دیگه هم میتونن 206 تو پاچت کنن تو با 206 بیا منو لوله کن حرف خنده دار نزن جایی بهت میخندن
1395/12/29
وجدانننننن
1395/10/30
الان نزدیک 3 ماه که این ماشین را دارم و خیلی هم ازش راضیم حتی بهتر از سانتافه و سوناتا و آزرا هم میتونه باشه.
1395/11/8
دوست گرامی خودتو کنترل کن
بهتر از سانتافه و سوناتا و آزرا؟؟!!
1395/11/12
حداقل با اکسنت یا ماشینای هم کلاسش مقایسه کنین که کسی به عقلتون شک نکنه
1395/12/30
حاجی یه دکتر خودتو نشون بده ...اخه این ماشین چیه ک با ازرا و سانتافه مقایسه کرد ...اصلا معلوم هس فازت چیه این حرفو زدی
1396/1/6
بله میتونه باشه ولی نیست
1395/11/6
خداییش فقط آریزو 5 اونم اکسلنتش .من آدم سخت پسندی هستم حتی به نکات فنی ماشین . تا امروز از انتخاب خودم راضیم الحمدالله . تا قبل از خرید این ماشین به ماشینای چینی به دید بدی نگاه میکردم ولی دیگه اینطور نیست . با توجه به شرایط خوب فروش این ماشین از رانندگی با یه خودروی به روز و شیک دارم لذت میبرم . دوستان فقط امتحانش کنید .
1395/11/6
کاش خدا هم به من کمک کنه که ماشین ندارم بتونم یه ماشین بخرم
خیلی از این آریزو وامکاناتش خوشم اومده...کاش ماهم زودتر پول دار بشیم و این ماشین رو بتونیم بخریم:-(
1395/11/7
ان شاءالله
1396/2/12
به امید خدااااا....
1396/3/12
انشاالله هم من، هم شما صاحب یک ماشین خوب و با کیفیت بشیم.
1395/11/7
سلام مجدد خدمت همه هموطنان گرامی
برای یک رانندگی خوب و عالی همراه با آرامش اول به ماشینی با امکانات بروز و قابل قبول هست و بعد داشتن مهارت و البته فرهنگ مناسب رانندگی.
من با داشتن آریزو ۵ احساسی غیر از آرامش و امنیت رو حس نمیکنم با اینحال که از نظر فنی هیچ اشکالی در این ماشین نمیبینم ولی امکانات عالی این ماشین باعث شده رانندگی آروم و بدور از حرکات یه راننده بی کلاس رو تجربه کنم چون فردی که سوار این جور ماشینها میشه دیگه کمبودی حس نمیکنه که لازم باشه با حرکات عجیب و غریب ، خود نمایی کنه .
فقط رانندگی با آریزو ۵ رو یک بار تجربه کنید همین
1395/12/30
حاجی یجوری میگی انگار بنزه ....منو داداشم دو تا ماشین ثبت نام کردیم ....اون جک j5اتومات من بخاطره آبشن بیشتر آریزو فول ابشن ...شغلم یجوریه همش تو جادم ...واقعا موتوریتش حال آدمو میگیره ...تو شتاب اولیه و ثانویه ک از جک عقب میومونه ...موتوریتش افتضاحهه ای کاش ۱۸۰۰ یا ۲۰۰ می بود ..اینقدر تفاوت قیمت داره اینجوری ...من‌گوله ظاهرشو خوردم دادم پنج میلیون خرج ماشین کرد فول آبشنش کرده عالی شده موتور قدرت عالی داره ....الان واس بعضی شهرا میرم ماشین اونو میخرم .....بهتم بگم چرم داخلش مثه جنسه ۳۱۵ . جنس چرم ۴۰۵ هس ....ومن فقط گول طاهرشو خوردم
1395/11/7
آقا رضای مهندس مکانیک اکثر ماشین های چینی مشکل فرار نیرو دارن
بعدش هم دیگه تعصب نداشته باشید ماشین تنفس طبیعی 1500 سی سی 220 تا سرعت رفتنش کجا بود حداقل آنچه را که برای دیگران پسند نمیکنید برای مردم هم پسند نکنید این ماشین با این حجم انجین زیاد بره زور بزنه تخته گاز و موترو و روغن بهترین شرایط را داشته باشند 160 تا سرعت هستش

دیگه
1395/11/11
پرایدم 160 تا میره چی میگی عمو جان
1395/11/12
با پراید مورد داشتیم 180 تا رفته با هر ماشینی میشه ماکس امپرش رو رفت مهم اینه که بعدش زنده میمونی یا نه
1395/11/15
سلام
دوست عزیز بنده 5ماهه این ماشین رو دارم خودم توی اتوبان بابایی ساعت 1 شب تا 150 رفتم و ماشین به شدت توی این سرعت گازخور شده بود. اقای دلاور مجری سایت اسب بخار تو جاده با اریزو تا 195 کیلومتر در ساعت رفته و میگفت بازهم گاز میخورد. شما از اون دست ادمهایی هستی که مطمئناا از خودرو اطلاعات به روزی نداری چراکه هنوز فکر میکنی قدرت موتور رو حجم سی سیش مشخص میکنه!!! ایرانخودرو تا چندی قبل پرشیا موتور 2000 سی سی میزد با 105 اسب بخار!! امروز تکنولوژی شرکتهای بزرگ خودروسازی بجایی رسیده که یک موتور 1500 رو تا 122 اسب بخار ازش قدرت میگیرن برای کاهش مصرف سوخت. الان تیوولی سانگ یانگ با اون وزن و اورکراس بودنش موتورش 1500 هست و هر روز هم قیمتش بالا میره بخاطر کیفیت خوب سواریش چراکه داره 122 اسب خروجی قدرت میده. اریزو هم با این حجم نزدیک 117 اسب قدرت تولید میکنه خوب یه ماشینی مثل دنا هم هست با حجم 1700 بزور 114 اسب قدرت میده! این تفاوت توانایی طراحان شرکتهای خودروسازی هست. ما که میخواییم خودرو انتخاب کنیم باید به این مسائل ریز هم دقت کنیم. در ثانی من با این ماشین در سربالایی گردنه قوچک با 110 تا سرعت میرم چون مسیر هر روزمه با کولر روشن 100 تا رو پر میکنم اگر این ماشین ضعیف بود نباید بیش از 60 تا سرعت میرفت. شما اگر تونستید با 206 تیپ 5 سربالایی اونجارو با کولر روشن 80تا بیشتر بری من بهت جایزه میدم.
1395/11/28
این 100تا سرعت هم بره از آشغالای ایرانخودرو سایپا بهتره اینو نخریم بریم سراتو مونتاژ سایپا بخریم یا دنا که فکر کنم تا 10یا 15سال شایدم بیشتر از اینا تولید بشه که هر سری با یه چراغ جدید تولید میکنن 10میلیون میکشن رو ماشین بازم دستشون درد نکنه چینی که به فکر ما ها هستن
1396/4/5
رضاجان داداش من با پراید 1300 سی سی،180 تا رفتم حالا بماند ک این 1600 عه
1395/11/7
با سلام
متاسفانه ما در ایران نمیدونیم ماشین چی میخواهیم. یکی میگه چینی بده یکی میگه خوبه یکی میگه الان کره ای از ژاپنی بهتره یکی میگه فقط آلمان یکی میگه بازار دست دومش خوب نیست و از این حرفا. همه دارن پیشرفت میکنن و متاسفانه ما پسرفت. ما باید بدونیم چی میخواهیم . به نظر من ماشین اولا باید ایمن باشه ثانیا وقتی میخواهیم باهاش رانندگی کنیم ازش لذت ببریم حال بعدش یک سری امکانات و سرعت و قدرت. خیلیا نوشتن موتورش ضعیفه مگه ما میخواهیم مسابقه بدیم که ضعیفه من خودم 6 ساله 206 صندوق دار دارم تا حالا 110 بیشتر باهاش نرفتم سعی هم کردم دور موتورم از 3000 بیشتر نشه ولی خوب یه فامیل داریم اگه کمتر از 120 بره براش افته فقط فرق ماشینش با من اینه که ماشین من خدا را شکر هنوز سالمه و مشکلی نداره و فقط روغن موتور و یک سری لوازم مصرفی که باید عوض بشه داشته تازه اینم بگم که ماهی یک بار از اصفهان میرم اهواز ولی ماشین فامیل ماهی یه بار تو تعمیرگاهه. پس هی نگیم این خوبه اون بده این کنده اون آلمانی و از این حرفا باید ببینیم چی میخواهیم و برای چی ماشینو میخواهیم بخریم
1395/11/9
دیروز با 5 نفر ظرفیت ماشینم که آریزو 5 هست تو شرایط نسبتا شلوغ جاده و اتوبان در حالی که بعضی مواقع سر بالایی قابل توجهی در بعضی قسمتهای جاده رو داشتم سرعت و سبقت رو تجربه کردم حتی تا 140 تا هم رفتم الحمدالله هیچ کمبود قدرتی رو حس نکردم .
خداییش روز به روز بیشتر عاشق این ماشین میشم . به مزخرفاتی که در موردش گفته میشه اصلا توجه نکنید .
شاد و پیروز باشید.
1395/11/11
دوست عزيز با كولر روشن وسرنشين چطور بود؟
1395/11/10
1395/11/11
خوب الان کولر لازمه بنظرتون ؟؟؟؟؟؟
بهر حال برای همه ماشینها توصیه میشه در شرایطی که لازمه از تمام قدرت موتور استفاده بشه مثل سربالاییها بهتره کولر خاموش بشه .
اینو همه رانندگان معمولی هم میدونند .
1396/7/3
لامصب میگه کولر برقی یه وقت بزارید بخونید
1395/11/11
با سلام خدمت دوستانی که ای ماشینو دارند
من ادم ماشین بازی هستم زود دوست دارم ماشین عوض کنم 5 الی 6 ماه.خوشم اومده از این ماشین همه نظرها رو دیدم فقط راجع به بازار دست دوم این ماشین اطلاعات میخواستم یه بار چوبه x60 لیفان رو خوردم این ماشین فروشش چطوره دوستان؟؟
1395/11/15
سلام
دوست عزیز بازار تمام خودروهای غیر ایرانی از کره ای ژاپنی و چینی که وارداتی یا مونتاژ هستن نباید انتظار بازار 206 یا پراید رو داشت. همه جای دنیا هم همینطوره اگر دنبال این هستید که ماشین افت خیلی کمی داشته باشه سراغ هیچ خودروی غیر تولید داخل نباید برید.
1395/11/20
این ماشین مهشره عالیییییییییی
1395/11/29
سلام و وقت بخیر.
حدود دو هفته میشه که این ماشین زیبا و راحت رو خریداری کردم البته مدل اکسلنت و تجربه 1000 کیلومتر رانندگی با این ماشین و نقاط قوت و ضعف این ماشین رو خدمتتون اعلام میکنم امیدوارم مفید واقع باشه.البته باید عرض کنم من تجربه رانندگی با آزرا، سوناتا،مزدا3،برلیانس v5 و اکثر خودروهای ایرانی رو هم دارم.
نقاط قوت:
1- نرمی و راحتی ماشین به طوریکه احساس سوار شدن در خودرو 150 میلیون تومانی رو داره.
2- ماشین کاملا بدون صداست و صدای موتور و محیط خارج از خودرو به داخل کابین راه پیدا نمیکنه.
3-زیبایی و راحتی داخل خودرو. وجود صندلی های چرمی و فرمان زیبا و ارگونومی زیبا.
4- هماهنگی فوق العاده گیربکس و موتور و تعویض دنده ها به نرمی صورت می گیرد.
5- شتاب این خودرو به غیر از مکث اولیه (حدود 1 الی 2 ثانیه) بسیار عالی است. با توجه به حجم 1500 سی سی.واقعا حرف نداره
6- خارج کابین، بدنه خودرو بسیار زیبا طراحی شده و همه رو مجذوب خود میکنه.
7-ارزش خرید بالا و شرایط منعطفی که شرکت نماینده چری در نظر گرفته و واقعا قدرت خرید رو بالا میبره.
8-سیستم ورود بدون کلید و کیلس استارتر بسیار کاربردی و وجود امکانات فوق العاده سانروف و کروز و ESP و تهویه مطبوع و سیستم ضد سرقت و ....
9-از همه مهمتر گارانتی فوق العاده 5 ساله با 150 هزار کیلومتر که واقعا ارزش خرید رو صد چندان میکنه.
و خیلی از مواردی که من با خودروهای 120 میلیونی مقایسه میکنم واقعا این خودرو چیزی کم نداره.
اما نقاط ضعف:
کندی حرکت در 1 الی 2 ثانیه اول که در سر بالایی محسوس تره اما من باهاش کنار اومدم چون قیمت خوب ماشین و امکانات فوق العاده دیگه پوشش میدهد.
2- عدم وجود گرمگن صندلی
3-نبود آینه الکترونیکی
1396/4/8
بنده هم الان سه جهار ماهي ميشه خريدمش واقعا راضي ام وبانظر اين دوست عزيزمون كاملا موافقم
1396/8/12
آره کنتور که نمی ندازه برو بالا 120 میلیون 150 میلیون اصلا با دوج چلنجر قابل مقایسه هست. مومن یه ماشین چینی خریدی دیگه، همچین گفتی شتابش بسیار عالیه، الان ماشین با 116 اسب و حدود یک و نیم تن وزن شتاب 14 ثانیه عالیه؟ این که از 206 تیپ 5 با 105 اسب هم شتابش کمتره. البته هیچ بقالی هم نمیگه ماستم ترشه. خیر ماشینت رو ببینی ایشالا
1395/12/5
من 3 ساله ام وی ام 315 دارم سال اول و دوم خوب بود.
الان ماشین تو تعمیرگاست گاهی میاد بیرون یه سر میزنه میره...
نخرید چینی...
1395/12/7
سلام من نمیونم شما با این ماشین تون چه کردید ولی سال ۹۱ یک ۳۱۵ خریدم ۱۴ میلیون تا دیروز هیچ مشکلی نداشت فقط یک بار تو این ۴ سال صفحه کلاج عوض کردم امروز صبح هم ماشین رو ۲۷ میلیون فروختم فوق‌العاده راه و بی صدا نرم بود ۶۳ هزار تا رفتم یک بار هم مشکل دار نشد یک نکته با دوستان بگم که خودور خارجی همیشه سود داره ولی ایرانی نه
1395/12/10
ماشین خیلی خیلی خوبیه تو رنج خودش با این ایمنی و تجهیزات و سواری نرم رقیبی نداره
1395/12/18
سلام.من یک ماهه آریزو دارم اوایلش خیلی خوب بود.اما الان پر اشکاله.جلوبندیش به صدا افتاده صدای وحشتناک قرچ قرچ داره که واسه گارانتی هم بردم برطرف نشد.کیلس سمت راننده عمل نمیکنه.صرعت بالای صد تا هم گیربکس ماشین به صدا افتاده.خیلی بی کیفیته‌.خیلی پشیمونم.وظیفه خودم میدونم تا این ایرادات رو بگم تا امثال من پولشون رو دور نریزن.
1396/1/3
سلام خدمت دوست عزیز.من 3 ماه هست که این ماشین رو دارم و حدود 8000 کیل.متر باهاش راه رفتم.
هیچ مشکلی ندارم و بدون سر و صدا داره کار می کنه.یه بار تو سرویس 2000 تا به نمایندگی گفتم کمکهاش خشکه و یه کم جلوبندیش صدا میده که ایراد رو برطرف کردن.کیلس و گیربکس و بقیه قسمتهای ماشین هم بدون هیچ مشکلی دارن کار می کنند و موردی وجود نداره
1396/1/4
باسلام
اقای افتخاری از این کارات دست بردار من که میدونم شما کارمند یکی از این شرکتهای تولید خودرو بی کیفیت هستید شما تو هرسایت و مطلبی که راجب این نوع خودروهای باکیفیته کامنتهای دروغ میزارید خیلی بهتون زور اومده که یه خودرو بی ادعا ونسبتا مناسب قیمت جهت عموم مردم ارایه شده که باعث رفع انحصار میشه چرا نمیذارین مردم راحت انتخاب کنن چرا اینقد دروغ راجب این ماشین تو هر سایتی میزاری این اتومبیل نسبت به قیمت وشرایط فروشش شاهکاره من توصیه میکنم جهت خدمات عمومی (تاکسی )هم از این اتومبیل استفاده شه بجای اتومبیلهای غیر استاندارد که تولید میشه بفرستین کارشناساتونو ببینن اینا چیکار میکنن به فناوری روز مجهز شیم جای این تخریبهایی که میکنی من خودم ۶ ماه خریدم شکر خدا از همه جهت راضیم انشاله صنعت خودرو سازی ما هم اینجوری پیشرفت کنه که بهش افتخار کنیم نه وضع فعلی که تاسف باره اتومبیل صفر ایرانی تولید میکنن یا روغن ریزی داره یا موتورش میسوزه یا خود بخود اتیش میگیره
با احترام
1396/2/30
لطفا دیگه دروغ نگید اقای افتخاری . مشکل اریزو فقط اندکی شتاب کمه که نسبت به موتور و اختلاف قیمت با خودرو های حجم 2000 سی سی طبیعی است > در عوض سواری و هندلینگ عالی امکانات فول . ترمزها عالی . فرمان پذیری خوب هماهنگی گیربکس مثل s5 نیست ولی از خیلیها بهتره. بنده 3 ماه سوار میشم لذت میبرم
1396/1/25
موتور 1.5 لیتری چینی 70 میلیون . سدان اقتصادی . جک سال
1396/2/20
سلام به همگی . ممنون از اطلاعات مفیدتون . من از پراید شروع کردم و طی 15 سال اخیر 206 صندوقدار و ال 90 داشتم تازه تصمیم گرفتم یه ماشین با امکانات روز و ظاهری زیبا بگیرم اونقدری هم پولدار نیستم که 150 -160 میلیون بدم بابت ماشین برای همین آریزو 5 رو انتخاب کردم و دارم در موردش تحقیق میکنم و اطلاعات دوستان تو این سایت خیلی بدردم خورد . ممنون
1396/2/25
دوستان موتور آریزو 5 تسمه موتور نداره و زنجیر موتور هست. کولر این ماشین هم برقی هست و اصلاً ربطی به موتور نداره که از قدرت موتور کم کنه. گیربکسش یه گیربکس 7 دنده cvt بروز هست. همینطور موتور 1500 سی سی بهینه و جدید با مصرف سوخت بسیار پایین تو این ابعاد ماشین. افت قیمت این ماشین هم به نسبت خودروهای چینی دیگه کمتر هست. البته افت قیمت تو همه ماشینای صفر کیلومتر هست. شما ال نود هم صفر بگیرید، 1000 کیلومتر برید موقع فروش افت قیمت داره. آریزو 5 با این امکانات و موتور و گیربکس یه ماشین خوب و کم استهلاک برای خانواده هست. معمولاً کسانی که ماشین رو برای استفاده خانوادگی میخوان، اهل کورس گذاشتن نیستن. اگر بیشتر دنبال راحتی، استهلاک پایین، هندلینگ و امکانات خوب و ظاهر جذاب هستین به نظرم این ماشین عالیه.
اگر یه نگاه دقیق به سایتهای خرید و فروش بندازین میبینین که تفاوت قیمت جک j5 کارکرده و نو چقدر هست، چه امکاناتی داره با چه شرایطی به شما ارائه میده. اما آریزو چه امکاناتی داره و قیمتهای نو و دست دومش چنده و شرایط خریدش به چه شکلیه. حتی گارانتی رو هم مد نظر داشته باشین.
اینقدر نگین این ماشین(آریزو5) بی کیفیت هست. کدوم ماشین باکیفیت هست؟ بسترن؟ جک j5؟ دنا؟ دنا پلاس؟ پرشیا؟ ساندرو استپ وی؟ ال نود پلاس؟ 206 صندوقدار؟ 207 صندوقدار؟
کدومش؟
هر کدوم از این ماشینا یه ایرادی دارن. یکی ارتفاعش نسبت به سطح زمین پایینه، یکی آپشنهاش دزدیده شده، یکی قیمتش بی خودی بالاست. اگر دقت کنید اکثر لوازم خودروهای تولید داخل داره از چین وارد میشه. همین ایران خودرو با یه موتور داره 4 یا 5 نوع ماشین میده بیرون. اونم یه موتور که چینی هست.
نمیخوام دفاع یک جانبه کنم. من ال نود مدل 88 آبی داشتم. کارخونه پارس خودرو حتی فیلتر هوای اتاق رو نذاشته بود روی ماشین، نمد کاپوت نداشت. چی داشت؟ امکانات هیچی. فقط یه موتور فرانسوی روش بود. الانم که به موتورهای فعلی ال نود یا ساندرو اصلاً اعتباری نیست. چون داخل ایران مونتاژ میشن و معلوم نیست چه لوازمی از کجا میارن روش میندازن. کافیه با اونایی که ساندرو دارن صحبت کنید.
به هر حال آریزو 5 با توجه به موتور و گیربکس و امکاناتش، ماشین خوبیه. البته شرایط فروش خوبی هم شرکت مدیران خودرو گذاشته. در ضمن من نه کارمند مدیران خودرو هستم و نه منتقد خودروهای داخلی.
1396/3/9
مطمئنا بسترن با توجه به بهره گیری از موتور سری L مزدا پلتفرم مزدا 6 و گیربکس آیسن به مراتب بهتر از آریزو5 است. البته آریزو هم ماشین بدی نیست منتها قیمت گذاریش مناسب نبوده
1396/3/12
دوست من هر ماشینی ایراات خاص خودش رو داره نباید که مکدر شد و بدون دیدن و گفتن معایب و صرفاً با بحث از محاسن یک وسیله آنرا تهیه نمود مطالب مقاله مفید بود ولی به عیوب ماشین اصلاً نپرداخته بود که اگر بیان میشد انتخاب آگاهانه تری به دست می داد
بنده از 19/1/96 این ماشین رو تهیه کردم بدون هرگونه تحقیقی فقط دیدم خیلی زیباست و آمکانات خوبی هم داره ولی آنقد ذوق زده بودم که اصلا متوجه معایبش نشدم البته فروشنده بهم دروغ گفت چون موتور رو 1700 معرفی کرد
این ماشین تمام حسن هایی که گفتن داره واقعا نرم و زیباست و حس خوبی به راننده می ده
ولی متأسفانه چند ایراد اساسی داره که بهتره قبل از خرید به آن فکر کرده و تکلیف تون رو با اون مشخص کنید تا بعدا اذیت نشین
1- وضعیت جلوبندی افتضاح هست و در کوچک ترین موج و دست انداز خودش رو نشون میده بالاخص اگر قراره بعضاً در جاده خاکی هم مورد استفاده قرار بدین مانند کسانی که باغ یا مرغداری چیزی دارن البته خود نمایندگی میگفت مربوط به لاستیکهای ارزانش هست ولی دروغ محض بود مربوط به کمک بسیار ضعیف و میل های موج گیر هست که هیچ جا تو ایران نمیتونی یدکش رو پیدا کنی و اونو رفع کنی حداقل برای من اینطور بوده
2- یه سفر باهاش رفتم اورامان با خانم و پسرم یعنی مجموعاً 200 کیلو وزن ماشین در سربالایی نمی تونست بیشتر از 10 تا سرعت داشته باشه (البته جاده خاکی) مجبور شدم از دنده کمکی استفاده کنم مصرف ماشین هم رو آمپر عدد 14 رو نشون می داد
3- اوایل مصرف ماشین بسیار خوب بود در داخل شهر الان رسیده به 11 البته با کولر روشن ولی در خارج از شهر کماکان عالیه و با کولر روشن همان عدد 6 و نهایتا 7 رو نشون میده
مابقی توصیفاتی که دوستان در مورد خوبیهای ماشین داره کاملاً صحیح بوده و بنده هم تجربه کردم
4000 با ماشین کار کردم فقط اون 3 عیب از ماشین در اومده که امیدوارم بتونم اون ها رو از طریق نمایندگی رفع کنم و با توجه به تجربه ای که دارم فک نکنم اگر باز حق انتخاب و خرید داشته باشم در این رنج قیمت و با شرایط داخل بازار ایران ماشین دیگری انتخاب کنم
1396/8/27
سلام خدمت همه دوستان
الان نزدیک به ۳ ماه هستش دارم در مورد آریزو تحقیق میکنم برا خریدن و تقریبا تمام نظرات دوستان رو خوندم در کل به این نتیجه رسیدم گزینه خوبی هستش برا خریدن الان سمند ای اف سون دارم مدل ۹۴ و اگر خدا بخواد تا یک ماه دیگه یه آریزو ۵ البته توربو میخرم فقط سر رنگ خودرو کمی تردید پیدا کردم چون الان سمند سفید دارم قبل اون هم ماشین سفید داشتم موندم چه رنگی انتخاب کنم رنگ های تیره زود گردوخاک میگیرن و نگهداریشون سخته اگر دوستانی که این ماشین رو دارن راهنمایی کنن ممنون میشم.
1396/3/18
اگه پول براي امكانات ميخوايد بديد اريزو خوبه اما اگه پول راي موتور و گيبركس ميخوايد بديد اريزو انخات خوبي نيست
1396/3/18
آقايون خانوما ماشين چيني نخريد. حيف پوله بخدا.گفتن گوش نكردم گرفتار شدم
1396/3/30
سلام.وقت همگی بخیر.این مطلب واسه کسایی مینویسم که حس میکنن وقتشه ماشین خوب داشته باشن.
آریزو 5 ماشین بسیار نرم و محکم و بی صدا و پر آپشن هست و صرفا یک ماشین مطلوب برای یک خانواده 3الی 4 نفره.
جا داره اینجا از موتور صحبتی نکنم چون اینجا فکر کنم همه واسه خودشون مهندس مکانیک هستن.
از مقایسه هم نیازی نیست با ماشین دیگه مقایسه بشه.
از نظر قیمت هم همگی دارای عقل و هوش هستید.
بطور کلی میخوام نمره کارشناسی به این خودرو بدم.نمره ایی که کاملا دقیق و در اثر تجربه 1ساله در مورد اکسلنت این ماشین از 0تا 20 میدم:
1-کیفیت بدنه و کابین 20
2-کیفیت فرمان و صندلی و داشبورد و کنسول 15
3-کیفیت دید راننده از زوایای 360 درجه 20
4-کیفیت موتور و هندلینگ و گیربکس 18
5-کیفیت نرمی و بی صدایی و حس لذید رانندگی مرغوب 20
6- فضای کابین و نشیمن افراد در کابین 20
7- عملکرد کیسه هواا و ترمز 20
8-کیفیت سیستم صوتی و تهویه 19
9-فضای صندوق عقب و پارک کردن مناسب 20
10-وضعیت علاقه و میل به خرید در بازار جنوب ایران 5 و در سایر نقاط ایران 15به بالا
حالا میتونید با یک میانگین ساده به این سواری لوکس و کم عیب و ایراد و البته کمی گران یک نمره بدید.
1396/4/8
سلام
به نظرتون برای یک خانواده 4 نفره، کدوم گزینه بیشتر ارزش خرید داره ؟
1) چری آریزو 5 | نیاز به 10 میلیون وام
2) ام وی ام 550 | بدون نیاز به وام
3) پیشنهاد شما در همین حدود قیمتی ؟
از پاسخگویی شما بسیار ممنونم !
1396/5/28
به نظر من آریزو ۵ انتخاب خیلی خوبی میتونه باشه، اگه شتاب برات فاکتور خیلی مهمی نباشه..
و گزینه های جدیدی هم وارد بازار شدن، هم byd f3، هم بسترن b30.. اینا رو هم حتما یه چکی بکن
1396/6/10
سلام برای خرید آریزو شک نکن من یک ماهه خریدم و ازش راضیم
1396/9/17
b30 کمپانی بهمن رو بررسی کنید ....
1396/12/6
b50f برای شما بهترین گزینه اس
1396/5/30
سلام خدمت دوستان عزیز شما یه نگاه ب نمای داخلی این ماشین بندازید فضای داخلی ماشین خیلی کوچیکه یه ادم قد بلند چجوری سوار این ماشین بشه؟
1396/12/14
بنجل دیگری از کشور چین چانگ چونگ.خوب نونی داره واسه این نمایندگیای دزدش .
1397/12/11
کاش در نقد و بررسی هاتون در مورد توان موتور و گیربکس و فنربندی مقایسه ای با وضعیت خودروهای رایج بازار مثل سمند و پارس و ۲۰۶ می شد تا موضوع برای خواننده ملموس تر می شد