موضوعات داغ

ساینا ، روزنه‌ای به خلاقیت و نوآوری، تجربه رانندگی با جدیدترین محصول سایپا

17 مهر 1395
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

خودروهای ارزان قیمت با مصرف سوخت پایین در اغلب کشورها بسیار پرفروش است، به‌ همین خاطر کمپانی‌های خودروسازی سعی بر این دارند تا روز به روز محصولات اقتصادی و ارزان قیمت خود را بروزرسانی کنند و یا خودرویی جدید در این رده به بازار معرفی کنند. در ایران نیز نمی‌توان منکر این موضوع شد، زیرا عمده معاملات بازار مختص به خودروهای زیر 30 میلیون تومان است. اما متاسفانه باتوجه به عدم تنوع محصولات در این رده داغ و پرفروش بازار، انحصارا این بخش از بازار به چند خودروی داخلی و چینی اختصاص یافته است. یکی از پرفروش‌ترین محصولات زیر 30 میلیون تومان در بازار، پراید بوده که باتوجه به حرف و حدیث‌هایی که پیرامون ناایمن بودن این خودرو در محافل خودرویی زده می‌شود، فروش خوبی داشته و دارد. خودروی دیگری که توانست آمار فروش خوبی را برای کمپانی تولید کننده‌‌اش بدست آورد، تیباست. خودرویی که از سال 88 تاکنون عنوان دومین خودروی ملی را یدک می‌کشد.

تیبا توانست در همان ابتدا با وجود هجمه انتقاداتی که بر آن وارد بود، جایگاه نسبتا پایداری برای خود در میان مردم کسب کند و به آمار فروش خوبی دست یابد. شرکت سایپا برای عرضه تیبا عنوان زیبای ایرانی را به این خودرو اختصاص داد که در وهله اول مخاطب را به فکر وا می‌داشت، زیرا در اولین برخورد با تیبا، چیزی به عنوان زیبایی چشمان شما را خیره به خود نمی‌کند. طراحی خارجی این خودرو با وجود خطوط و منحنی‌های فراوان از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار نبوده. طراحی این اتومبیل توسط گروه ایتالیایی بنام (IET) به‌همراه گروه آنجلینی دیزاین و طراح معروف آن (هارادا) با همکاری مهندسین ایرانی تیم طراحی سایپا صورت گرفته، به همین خاطر بازهم نمی‌توان به لغت ‌"ایرانی" که در شعار تبلیغاتی بکار رفته اعتماد کرد، زیرا تیبا ماحصل همکاری چند تیم خارجی و مهندسین ایرانی است. پس از این‌که این خودروی نه چندان زیبا توانست در بازار اسم و رسمی برای خود کسب کند، سایپا اقدام به عرضه نسخه ها‌چ‌بک این خودرو یا همان "تیبا 2" کرد که با وجود رقیبانی همچون ام‌وی‌ام 110، پراید 111 و البته پژو 206 ( با کمی ارفاق) توانست خود را در دل جوانان، به‌خصوص خانم‌ها جای کند. تیبا SX در حال حاضر با قیمت 24 میلیون و 856 هزار تومان و تیبا 2 با قیمت 27 میلیون و 346 هزار تومان توسط سایپا به دست مشتریان می‌رسد.

اما کار به اینجا ختم نمی‌شود، گروه خودروسازی سایپا در راستای رویکرد توسعه محصول و ارائه محصول جدید به سبد محصولات خود، به تازگی نسل جدیدی از خودروی تیبا صندوق‌دار را با نام ساینا معرفی و عرضه کرده است. زمزمه‌هایی از این خودروی تازه متولد شده در سایت کاشان در اسفند سال 92 با نام 232 شنیده می‌شد. ساینا محصول جدید ساپیا به سبب قرارگرفتن روی پلت فرم X200 عدد 2 را با خود یدک می‌کشید و رقم دوم آن هم نشان‌گر سدان بودن آن است. رقم سوم نیز نشان از دومین فیس‌لیفت روی این محصول دارد. البته مدیران سایپا اعتقاد دارند تغییرات اعمال شده روی 232 بیشتر از آن چیزی است که به آن فیس‌لیفت گفته شود و آن را یک خودرو جدید می‌دانند. از آن‌جایی که ساینا برای پوشش یک رده قیمتی بالاتر از تیبا طراحی شده، در تیپ‌های تجهیزاتی مختلف ارائه می‌شود که نسبت به سایر رقبای هم‌رده یک سر و گردن بالاتر جای می‌گیرد.

لباس اسپرت بر تن تیبا

باتوجه به اینکه ساینا روزهای ابتدایی‌اش را در خیابان‌های کشور سپری می‌کند اما افقی نسبتا روشن برای آن انتظار می‌رود. زمانی که با این خودروی سدان کوچک در خیابان رو به رو می‌شوید، شاید در نگاه اول نتوانید به درستی حدس بزنید که با چه خودرویی مواجه هستید. علت آن‌هم تغییرات عمده‌ای است که نسبت به تیبا روی آن صورت گرفته‌ و چهره‌ای به مراتب زیباتر را برای آن پدید آورده است. بخش عمده‌ای از تغییرات ظاهری مربوط به قسمت جلو و عقب خودرو می‌شود، زیرا بخش جانبی کمتر دچار تغییر شده است. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به بررسی ظاهر ساینا بپردازیم، بهتر است از نقطه قوت آن یعنی چهره تهاجمی و به‌روز شده آن شروع کنیم.

سپر بلند و کشیده جلو که در میان خود دریچه بزرگ ورودی هوا به موتور را جای داده، نقش بسزایی در هرچه زیباتر نشان دادن ساینا بازی می‌کند. همچنین پرژکتورهای دایره‌ای شکل که در طرفین سپر جا دارند یکی از نکات بارز در ظاهر خودرو به‌شمار می‌روند. استفاده از خطوط و احجام اغراق‌آمیز در سپرها، نه‌تنها برزیبایی خودرو افزوده، بلکه روزنه‌ای امید در ذهن مخاطبان ایجاد کرده تا امیدوار باشند محصولات آتی خودروسازان داخلی، ظاهری اسپرت‌تر و البته بروزتر را داشته باشند. مورد مشابه در قالب این موضوع را می‌توان در دنا که محصول گروه خودروسازی ایران‌خودروست مشاهده کرد. که بسی جای امیدواری و خوشحالی است که خودروهای داخلی ظاهری جدیدتر و خلاقانه‌تری را پیدا کرده‌اند. چراغ‌های جلو از حالت بیضوی به‌صورت کشیده و بزرگ‌تری ارتقا یافته، که می‌توان به‌ جرات گفت از کیفیت ساخت بالاتری نسبت به تیبا برخوردار است. طرح کلی جلوی ساینا به‌ گونه‌ای است که چراغ‌ها و جلوپنجره در تعامل با یکدیگر بوده و با انحنایی ملایم ظاهری پویا و بانشاط را به ارمغان آورده‌اند. اگر ساینا را از نمای جانبی مشاهده کنید تفاوت چندانی میان آن و تیبا نخواهید یافت. تنها در برخی جزئیات مانند راهنمای مثلثی شکل روی گلگیر، امتداد چراغ‌های جلو و عقب، آینه‌های جانبی و عدم وجود زه روی درها تفاوت‌های با تیبا دارد. اما نکته‌ای که بازهم ساینا را از تیبا زیباتر کرده است، وجود رکاب بوده که در کنار رینگ‌های اسپرت آلومینیومی فابریک، ظاهری شکیل‌تر و زیباتر را بوجود آورده است. خطوط برجسته‌ای که روی گلگیرهای جلو و عقب خودرو خودنمایی می‌کنند، از تیبا به عاریت گرفته شده که به‌نوعی امضای طراح تیبا به حساب می‌آید.

شاید به عقیده برخی از کارشناسان آینه‌های جانبی ساینا با وجود بازنگری در طراحی، ظاهری زیباتر را برای آن ایجاد کرده باشد، اما نکته که در روز تست ما با آن مواجه شدیم، عدم دید کافی در قسمت پایین آینه بود، زیرا قسمت پایین کمی به سمت بالا متمایل شده و در نتیجه بخشی از فضای اطراف که در گوشه آینه نمایان می‌شود حذف شده است. اگر کمی ریزبینانه به قسمت عقب ساینا بخصوص سپر و چراغ‌ها نگاه کنید، بلافاصله به‌یاد تویوتا یاریس سدان 2014 خواهید افتاد. گویی قسمت عقب یاریس را جدا کرده و با اندکی تغییر به بدنه ساینا چسبانده‌اند. این شباهت بسیار یا بهتر بگوییم کپی‌کاری از سوی طراحان ساینا سبب شده تا نمای پشتی خودرو جذاب و گیرا باشد، اما از دید بسیاری از منتقدان فاقد خلاقیت و نبوغ می‌باشد.

این تغییرات جزئی را می‌توان در زاویه‌دار شدن چراغ‌ها و همچنین کوچک‌تر شدن آن‌ها دید. چراغ‌های مه‌شکن که در هر دو گوشه پایین سپر جای دارند نیز دقیقا با همان شکل استفاده شده در یاریس، طراحی و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ساینا در نسخه لوکس امکانات رفاهی نسبتا خوبی را ارائه می‌دهد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. اما یکی از آپشن‌های موجود سنسور دنده عقب بوده که به صورت استاندارد روی آن نصب شده و می‌توان آن‌ها را که روی سپر عقب خودرو همرنگ با بدنه نصب شده‌اند مشاهده کرد. اما اگر از تعریف و تمجید بگذریم و کمی با دید منتقدانه بخواهیم به ساینا نگاه کنیم، باید بگوییم که دوران این سبک از طراحی تمام شده و کمپانی‌های خودروسازی سعی بر ارائه طرحی پویا و دینامیک دارند. اما ساینا متاسفانه از چنین طرحی برخوردار نبوده. عدم کاربرد المان‌های طراحی روز دنیا علت اصلی این موضوع است.

کابین ارتقا یافته با امکانات رفاهی بیشتر

زمانی‌که وارد کابین ساینا می‌شویم در لحظه نخست با طرحی جدید که مخاطب را سرشوق بیاورد رو‌به‌رو نمی‌شویم، زیرا فضای کلی اتاق و فرم داشبورد، شباهت‌های زیادی با تیبا دارد. فرم کلی داشبورد همانند بدنه از روی تیبا الگوبرداری شده اما بازهم در این‌جا جزئیات هستند که تفاوت میان ساینا و تیبا را نمایان می‌سازند. بطور مثال داشبورد از رنگ طوسی روشن به خاکستری تغییر پیدا کرده و بخش‌هایی از کنسول میانی و دستگیره درها با رنگ نقره‌ای رنگ‌آمیزی شده‌اند. که البته باید به این نکته اشاره کرد که در مدت کوتاهی که این خودرو به مشتری تحویل داده شده، رنگ دستگیره درها در اثر استفاده پاک شده است، که خود جای سوال دارد که آیا تمامی قطعات این خودرو عمری این چنین کوتاه دارند یا تنها دستگیره‌ها هستند که با چنین وضعی رو‌به‌رو شده‌اند؟

همان‌طور که گفتیم ساینا در نسخه لوکس امکانات رفاهی نسبتا خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد که به‌عنوان مثال می‌توان به شیشه‌ بالابرهای برقی برای هر چهار در، آینه‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم برقی، دماسنج محیط خارجی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، کولر دیجیتال، کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین، ترمز ABS و EBD و همچنین سنسور دنده عقب اشاره کرد. شاید این آپشن‌ها در نگاه اول بسیار پیش‌پا افتاده و ابتدایی به‌نظر برسند، اما بسیاری از خودروهای این رده فاقد هرگونه آپشنی بوده که این یک برگ برنده برای ساینا محسوب می‌شود. کنسول میانی جلوه‌ای خاص به کابین بخشیده، زیرا وجود کولر دیجیتال به همراه نمایشگر و همچنین سیستم صوتی MP3 که مجهز به درگاه USB و AUX است، هماهنگی زیبایی با یکدیگر دارند. صندلی‌ها نسبت به تیبا کمی ارگونومیک‌تر شده و به همان میزان از راحتی بیشتری برخوردار هستند. این موضوع برای صندلی‌های عقب نیز صادق بوده، همچنین سه عدد پشت سری قابل تنظیم از دیگر نکاتی است که فضای عقب ساینا را از تیبا متفاوت می‌سازد. درکل می‌توان کابین ساینا را نسبت به تیبا و یا حتی خودروهای هم‌رده‌اش برتر دانست، اما موضوعی که شاید کمی انتقادها را به سوی کابین ساینا روانه کند، موضوع مونتاژ بی‌دقت قطعات داشبورد و تودری‌ها بوده که ظاهری غیرمنظم را برای کابین ایجاد کرده است.

مشخصات فنی

از آن‌جایی که ساینا را نمونه فیس‌لیفت شده تیبا می‌نامند، تنها تفاوت‌هایی در ظاهر و امکانات رفاهی با یکدیگر داشته و از لحاظ فنی کاملا مشابه یکدیگر هستند. ساینا از یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌گیرد که در واقع می‌توان آن را همان موتور پراید دانست که توسط شرکت مگاموتور و یک تیم آلمانی (FEV) دچار تغییراتی از قبیل افزایش حجم و تغییر در نسبت تراکم شده است. موتور 1503 سی‌سی تیبا در نسخه‌های اولیه توانایی تولید 80 اسب‌بخار را داشت که اخیرا با بهینه‌سازی مجددی که روی آن‌ صورت گرفته، این عدد به 87 اسب افزایش یافته است. همچنین گشتاور 106 نیوتن‌متری آن نیز به 128 نیوتن‌متر ارتقا یافته که همین موضوع سبب شده تا سوار بهتری مخصوصا در سربالایی‌ها ارائه شود.

درواقع این پیشرانه ارتقا یافته تیباست که وظیفه تولید نیروی پیشرانه ساینا را برعهده دارد. لازم به ذکر است که این بهینه‌سازی در تغییر ضرایب جعبه‌دنده نیز مشاهده می‌شود که همه این‌ها در نهایت شتاب قابل قبولی را برای ساینا به‌ارمغان آورده‌اند. تا جایی که می‌توان ساینا را از نظر شتاب برتر از تیبا و یا حتی پژو 206 تیپ 2 دانست اما در مقابل تندر 90 که در بازار کارکرده‌ها می‌تواند رقیبی سرسخت برای ساینا باشد نمی‌تواند حرف چندانی برای گفتن داشته باشد، زیرا تندر 90 از لحاظ شتاب از اکثر خودروهای هم‌رده سریع‌تر است.

تجربه رانندگی با ساینا

درست است که ساینا تفاوتی از لحاظ فنی با تیبا ندارد اما همین که با خودرویی تازه متولد شده در گروه خودروسازی سایپا رو‌به‌رو هستیم حس کنجکاوی را در ما دوچندان می‌کند تا پشت فرمان ساینا نشسته و از لحاظ فنی و تجربه رانندگی آن‌را مورد بررسی قرار دهیم. اولین نکته‌ای که پس از نشستن پشت فرمان ساینا توجه را به خود جلب می‌کند، کمبود دید از آینه‌های جانبی و قسمت جلوی خودروست، زیرا ستون‌ها تاحدودی مانع دید راننده می‌شوند. هنگامی که پیشانه ساینا را استارت می‌زنیم صدایی کاملا آشنا از موتور بر‌می‌خیزد که یادآور پراید و تیباست. برای شروع و با فشار دادن پدال کلاچ برای جای‌گذاری دنده، متوجه این موضوع شدیم که کلاچ به‌صورت نامتعارفی سفت و خشک بوده به‌گونه‌ای که کار تعویض دنده کمی مشکل صورت می‌گیرد. باتوجه به این‌که سیم کلاچ توسط مالک خودرو تعویض شده بود اما بازهم پدال کلاچ سفت بود. باتوجه به این‌که برخی به علت افزایش وزن ساینا نسبت به تیبا، شتاب کمتری را برای آن پیش‌بینی می‌کنند، اما درواقع این‌گونه نبوده و شروع نسبتا خوبی که همراه با هرزگردی چرخ‌ها و صدای جیغ لاستیک‌هاست را تجربه کردیم. سواری ساینا به لطف سیستم تعلیق مک‌فرسون در قسمت جلو و سیستم Torsion Beam در عقب به مراتب از تیبا نرم‌تر و بی‌صداتر بوده که همین موضوع پوئن مثبتی برای ساینا به‌حساب می‌آید.

عایق بندی کابین به‌صورتی است که صدای بیرون کمتر به‌گوش می‌رسد و دیگر خبری از صدای پیچیدن باد در کابین به‌ گوش نمی‌رسد. اما هنگامی‌ که دور موتور بالا می‌رود صدای موتور تاحدودی آزاردهنده شده و آسایش سرنشینان را مختل می‌کند. باتوجه به ساعات میانی روز و گرمای هوا مجبور به استفاده از سیستم کولر دیجیتال شدیم که باید گفت تفاوت چندانی با تیبا نداشته و جواب‌گوی فضای کوچک کابین بوده، اما نکته قابل تاملی که در این‌باره وجود دارد این است که، هنگامی که کولر روشن است و دور موتور از 1500 دور در دقیقه پایین‌تر می‌آید، موتور خودرو ناگهان خاموش می‌شود! این موضوع چندین‌بار در روز تست اتفاق افتاد. همچنین مصرف سوخت این سدان کوچک باتوجه به ابعاد و وزن خودرو و همچنین نوع پیشرانه، به‌صورت ترکیبی عدید حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر پیش‌بینی می‌شود که در خودروی مورد نظر این عدد به 9 لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش یافته است.

قیمت و نتیجه‌گیری

از آن‌جایی که ترافیک و شلوغی خیابان‌ها این‌روزها یکی از معضلات اصلی شهرهای بزرگ به‌حساب می‌آید، خودروهای کوچک و جمع و جور طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. به‌طور مثال در کشور عزیزمان ایران خودروهای از قبیل پراید، تیبا، پژو 206 و ام‌‌وی‌ام 110 که همگی از ابعاد نسبتا کوچکی برخوردار هستند، آمار فروش خوبی را برای خود ثبت کرده‌اند. در همین راستا ساینا نیز می‌تواند باتوجه به ابعاد بدنه و همچنین مصرف سوخت نسبتا خوبی که دارد، به موفقیت نسبی در بازار درست یابد. اگر بخواهیم واقع‌بینانه به مساله قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری خودروهای کوچک و شهری در کشور نگاه کنیم، باید بگوییم خرید چنین خودروهایی با این قیمت منطقی نیست. اما زمانی که فاکتورهایی از قبیل واقعیت زندگی روزانه، میزان تورم و گرانی ارز و بسیاری از مسائل دیگر را به صورت مساله اضافه کنیم، متوجه خواهیم شد که چاره‌ای جز پرداخت و خرید این خودروها نداریم.

از آنجایی که قیمت اعلام شده ساینا از سوی گروه خودروسازی سایپا، مبلغی حدود 27 میلیون و 776 هزار تومان است ناخود‌آگاه میزان سطح توقع خریداران بالا می‌رود. اما با تمام این تفاسیر تجربه سواری که ساینا در اختیار شما می‌گذارد به مراتب از تیبا بهتر بوده و تاحدودی شما را از انتخابی که کرده‌اید خوشنود می‌سازد. وجود آپشن‌های مورد استفاده در کنار سواری بهتر نسبت به تیبا، مواردی است که می‌تواند مشتریان باشگاه زیر 30 میلیون تومان را ترغیب کند تا این خودروی تازه متولد شده را برای خرید خود انتخاب کنند. در پایان از امیراحسان اکبریان مالک محترم برای در اختیار قرار دادن خودرو به منظور تست و بررسی و تهیه گزارش کمال سپاس و قدردانی را داریم.

مشخصات فنی
مدلسایپا ساینا
پیشرانه4 سیلندر 1.5 لیتری
حجم موتور1503 سی سی
حداکثر قدرت87 اسب بخار در 5300
حداکثر گشتاور128 نیوتن متر در 4000
مصرف سوخت ترکیبی7 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت کارخانه27 میلیون و 776 هزار تومان
قیمت بازار28 میلیون و 600 هزار تومان
برای لیست کامل مشخصات و امکانات این خودرو به صفحه مشخصات فنی سایپا ساینا مراجعه کنید.

50 عکس

نظرات کاربران

173 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1395/7/17
ساینا ؛ خلاقیت و نوآوری : تیتر رو که خوندم مخم سوت کشید از خوندن متن منصرف شدم
1395/7/17
احتمالا طرف داده سگش اینو طراحی کرده،مخصوصا داخل کابینش رو...
من تاحالا سوار تیبا شدم، سواریش نسبت به پراید خیلی خیلی خیلی بدتر، ترسناک تر،ناامن تر و خلاصه فاجعست.
شاید با این پیشرفت نسبت به تیبا تازه سواریش هم رده ی پراید 79 شده باشه.

"""هنگامی که کولر روشن است و دور موتور از 1500 دور در دقیقه پایین‌تر می‌آید، موتور خودرو ناگهان خاموش می‌شود!"""
فکر کنم ماشین های دهه 70 آمریکایی و حتی آسیایی هم اینطوری نبودن، حتی پیکان خودمون هم اینقدر تاسف وار نبوده...

من همه ی تعجبم از اون دوستان هم وطنی هست که توی خیابون ها بااین رژه میرن...
1398/2/22
ساینا لکسوسی شده عجب رخی داره!!!! شتاب ساینا با شمع سوزنی خیلی عالیه 10 میزنه، تهویه مطبوع اتوماتیک و دماسنج و سنسور دنده عقب و چهار شیشه برقی ساینا خیلی خوش قیافه است
1395/7/17
به جای تیبا اینو با همون قیمت 24 میدادن بازار جای شکرش باقی بود28 میلیون بدی به این!!!
1398/11/26
نیستی بیای سال ۹۸ ببینی این ماشینو دارن ۸۲ میلیون تومن وجه رایج مملکتی معامله میکنن و ملت تو صف وای میسن واسش :))
1400/5/22
عزیز سال ۱۴۰۰ ساینا الان شده ۱۵۵ میلیون اوشلوق
1395/7/17
یه ۱۱۱ دارم . انصافا موتور اینو بزارم رو ۱۱۱ با شمع سوزنی میشع موشک زانتیا هم نمیتونه بگیرتش
1399/7/12
و شما هم نیستی بیای سال 99 همین ساینارو ببینی که 150 داره معامله میشه...نابود شد ایران!
1395/7/17
با 27 میلیون گزینه های خیلی بهتر البته کارکرده وجود داره.درضمن این کجاش رقیب سرسختی برای ال نوده؟؟؟؟؟اصلا قابل قیاس نیست با ال نود.مثل اینه که سوناتا رو بخواییم با پورشه مقایسه کنیم
1395/7/17
به نظر من جانب دارانه بررسی شده .
هر چی به سایپا بگیم کم گفتیم اینا از ایران خودرو هم دزدترن
من تجربه سواری این ماشین نداشتم ولی با این چیزایی ک شنیدم ساینا واقعا به درد نخور و اشغاله و ماشینایی مثل سمند و پژو تو این رده قیمتی بهتر هستن یا اگه کسی نمیخواد 2 میلیون بیشتر بده ، خودشو گول نزنه و همون پراید بگیره
1397/7/16
شما که تجربه سواری این ماشینو نداری چجوری به خودت اجازه میدی راجبش قضاوت کنی؟ من نمیگم این ماشین خوبه یا بد ولی شما اول یکبار پشت فرمونش بشین بعد نظر بده
1399/1/17
همیشه راجب چیزی که سوار شدی نظر بده، نه چیزی که تجربه رانندگی باهاش رو نداری😊پاینده باشی
1395/7/17
ما خیلی بدبختیم خدایی
1395/7/17
اقای اکبریان به به فامیلیمون یکیه که 😁
اقا ی سوال چرا این ماشین اینقدر از نیمرخ زشته؟ با این پول سمند se رو ترجیح میدم، ایمن تر و شیک تره ... با این پولا ما باید یاریس و پیکانتو سوار شیم لعنت به باعث و بانیش...
1395/7/17
واقا زشته !!! واقاااا قیافش ناراحت کنندست!! ستون a b c تیبا که تماما گرد طراحی شده چه هماهنگی با جلو و عقب تهاجمی داره؟ !!! اصلا احمقانست ! چرا آخه باید با این طراحی، با این موتور، با این کیفیت تولید شه !!!
1395/7/17
به نظر من خودروی خیلی زشتی هست ، حتی از تیبا زشتر
1395/7/17
سلام...بنده چند تا سوال داشتم،، اگر کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه؛
۱. مگه ساینا یه ماشین چینی نبوده که که قرار شد موتور تیبا رو براش بذارن؟؟...الان خودروبانک طوری سخن گفته که من به این نتیجه رسیدم که واقعا نسل جدید تیباست...!
یعنی خودرو ملیه دیگه؟؟
۲. خودروبانک مطمئنی که عقبش از روی یاریس کپی شده ؟؟
تا اونجایی که من میدونم حداقل در ایران عزیزمان یکی از نقطه ضعف های تویوتا یاریس نسبت به رقبا،،طراحی عقب نه چندان دلبر تویوتاست!!!...کاش حداقل کپی رو تکمیل می کردن...چون بازم یاریس طراحی عقبش بهتر از اینه.
۳. مصرف سوناتا ۲۴۰۰ مدل ۲۰۰۶،،، طبق تجربه چندین ساله بنده در جاده حدود ۸ و حتی زیر ۸ هستش...مصرف تویوتا کمری ۲۵۰۰ هم در جاده زیر ۸ هستش...چطور ساینا با تکنولوژی امروز و یه موتوری که حدود نصف کمری حجم داره ، مصرف صدی ۹ در عمل رو ثبت کرده؟؟؟..مصرف شهری سوناتا حدود ۹ تا ۱۰ هستش!
در هر صورت اگر این ماشین واقعا یک خودرو ملی و نسل جدید تیبا باشه..
جدا جای خوشحالی و تبریک داره..واقعا جا داره خودروسازان ما تنوع خیلی بیشتری به بازه زیر ۴۰ میلیون بدن
امیدوارم نسل های جدید دنا و رانا هم به زودی بیان.

1395/7/17
سلام،فک کنم جواب سوال هاتون این باشه
۱-ساینا فیس لیفت تیباس و چینی نیس بدنش
۲-عکس عقب ساینارو بزارید کنار عکس عقب یاریس ۲۰۱۴صندوقدار،معلومه ازش الهام گرفته شده
۳-این خودرو تو شهر ۹سوزونده طبق متن ک احتمالا کولر روشن بوده و پرشتاب رانندگی کردن و موتور تنظیم نبوده!(چون نوشتن زیر دور موتور ۱۵۰۰ خاموش میشده با کولر) و احتمالا چند نفر هم تو ماشین بودن.
1395/7/17
واقعا آخر خلاقیته !!!!! این برند رو باید جهانی کرد و هر چه زودتر وانتشو تولید کرد ...... فقط مراقب باشیم طرحشو ازمون ندزدند
1395/7/17
اپشن هاش به نسبت قيمتش خوبه.ولي در خصوص كيفيت و لذت رانندگي حرفي نزنم بهتره.هممون سايپا و خانواده ي پرايد رو ميشناسيم.حرام شرعي اگر كسي به محصولات سايپا بگه خودرو .مثل فرغون ميمونه.
1395/7/17
خیلی قناسه اصلن بغلش با جلو و عقبش نمیخونه اشغالم هس حیفه پـــول واقعا!!
1395/7/17
آقا حرص خوردن نداره كه ديگه عادت كرديم انقدر اين ٢ تا شركت مافياي خودروي ايران و شايد جهان فرغون به جاي خودرو ميدن دست ملت و به ريشمون مي خندند و بهترين خودرو ها از مطرح ترين برند ها را سوار ميشوند
1395/7/17
الان این آهن پاره شده روزنه خلاقیت؟!!! نهایتا بشه ازش به عنوان نمونه بد سلیقگی طراح و عدم انطباق با متد روز به حساب آورد. فوق العاده زشت، بی نهایت نچسب، کیفیت و ایمنی هم که صد در صد افتضاح. من بودم عنوان متنو میزاشتم افتضاحی دیگر در طراحی خودرو
1395/7/17
معنی خلاقیت و نوآوری هم فهمیدیم
1395/7/17
خلاقیت و نو آوری من رو کشته! باید می ذاشتن چراغ جدید و سپر جدید بر روی تیبا که شده 28 میلیون!!!! این آشغال که دیگه تست کردن نداره
1395/7/17
قیافش از 206 بهتره این ماشین با این قیمت نمیرزه مگر با متر 1800 با سوخت ترکیبی 7 خیلی خوبه و کیفیت داشبورت هم خوبه شه
1395/7/17
طراحی جلو : 5 ااز 10 من نمیدونم ایرانی ها چرا اینطوری طراحی میکنند خوب یه کم از خارجی ها یاد بگیرید .
طراحی پشت : 2 از 10 اصلاً هارمونی نداره . شبیه کارتون شده ماشین خیلی بی شخصیتی .
فرض کنید یه کارمند با کت و شلوار سوار این بشه بره بیاد ( مخصوصاً رنگ سفید ) . خخخخخ
طراحی بغل : 3 از 10
طراحی داخل : 4 از ده از تیبا بهتره اما مهندسان سایپا هیچی نمیفهمند صد رحمت به ایران خودرو
به کار بردن رنگ نقره ای برای خودش اصولی داره نمیتونی درست نکن .
داشبورد ال نود و رانا شاید زشت باشه اما خدایی از این خیلی بهتره .
یعنی اون طراح هیچی از ارگونومی دست و نحوه قرار گیری دست در زیر آرنجی در نمیفهمه . خوب اون چیه آخه .
من فکر میکردم مشکل ساخت داریم نگو مشکل طراحی داریم .
حال و حوصله نداشتن پشت آمپر رو عوض کنند . .
اهرم های صندلی رو نگاه خیلی جالبه .
موتور : مشخصات خوبی داره اما صدی 9 تا 8 خیلی زیاده .
ایمنی : خدا رحم کنه .
درکل : ایرانی ها که استقبال می کنند اما 206 و ال نود دست دو رو با تمامی خرجاش به این ترجیح میدم .
1395/7/18
بفرمایید شام آقا علی رضا خخخخخخخخ
1395/7/17
یه جوری روی موتورش نوشته مگا موتور من رو یاد AMG میندازه .
احتمالاً تو نسخه بعدی کیت M هم بهش اضافه میشه
آشغال تولید کردن افتخار هم می کنند .
خدایی ایران خودرو این جور مسخره بازی نداره مثل دم تولید میکنه .
1395/7/17
سروتهشو بزنی پرایده نه ببخشید تیباست.
مرده حسابی اینقدر زحمت کشیدی اینو ساختی 50 سانت از 4 طرف کشیده تر میکردی بزرگتر میشد. کوتوله ست ماشین و تخم مرغی. تا صبح میتونم از موجودات و اشیا زنده و مرده مثال بزنم با این ماشین. تا اینجا بسه.
1395/7/17
ایول سایپا به نظر من این ماشین از بنز اس 500 و بی ام و سری 7 هم لوکس تره از نظر فنی هم که حرف نداره به راحتی پورشه 918 رو سوسک میکنه واقعا با تولید این ماشین مشت مشت محکمی به دهن برند های اروپایی و امریکایی میزنیم سایپا همیشه پایدار و مطمئن باور کنید اصلا شوخی نمیکنم
1395/7/17
يعني برادران سايپا همه جوره سوء استفاده مى كنند، الان اينو مى خوان در رده ي بالاتر از تيبا قرار بدن جدا؟اين الان چيش از تيبا بهتره؟ بابا از اين پول دل بكنين تو رو خدا
1395/7/17
آقا از خودروبانک بعید بود / حداقل ماشینا قبل از اینکه از اتاقش عکس بگیرید یه کارواش میبردید ، چیه مثه ماشین دهاتی ها با گرد و خاک ازش عکس گرفتید / واقعا متاسفم برای شما و عکاستون !!!! این سایت مثلا یه سایت معتبره ...
1395/7/17
در تکمیل تمام فرمایشات دوستان و نظرات منفی و به حق که صد درصد درسته منم باید بگم که هدفتون از گفتن وجود رکاب همراه با رینگ های الومینیومی اسپرت!!!!!!!! چهره جذابترو قشنگتر؟؟؟؟؟ چی بود واقعا.... مسخره ترین رینگ های تولید شده همین رینگاس در مجموع هم یه آشغاله همه چی تمومه
1395/7/17
این افزایش قدرت موتوری که تو متن اشاره کردید تو سایت سایپا نیس!
هیچ فرقی بین موتور تیبا 1، تیبا 2 و ساینا وجود نداره
همشون 87 اسب بخار قدرت و 128 نیتون متر گشتاور دارن... میتونید چک کنید
متن زیادی بوی تبلیغات میده
1395/7/17
باتوجه به عیبی که برای کولر ساینا درگزارش امده لازم است هرچه سریعتر کارخانه سازنده این عیب را برطرف سازد .
1395/7/17
ساینا شتر گاو پلنگی دیگر از صنعت خودروی انحصاری ایران دقیقا حکایت این ماشین حکایت دناست . دنا چیه ؟ یه سمند بزک شده با چارتا دکمه رو فرمون و یه مانیتور خب اینارو تو بازار میتونید با 1-2 تومن بخرید چه نیازیه ک 45 میلیون پوا دنا بدید . اصولا خورو سازی تو ایران ینی فیس لیفت و جالبه هر فیس لیفت یه خوروری جدید نام گذاری میشه و جالب تر اینکه نسل قدیمی هم همچنان تولید میشه . سمند سورن دنا ... تیبا تیبا 2 ساینا .. اصلا هیچ جای دنیا این مدلی نداریم و نمیشه ! چارتا اپشن اضافه ک تو ارزون ترین ماشینای دنیا به عنوان تجهیزات استاندارد حساب میشه واقعا شرم اوره ! موتور و گیربکس ماشین هیچ تغییری نداشته از بعد فنی ماشین همونه حالا فقط چراغ و سپر و ... به قول معروف خر همون خره فقط پالونش عوض شده !
1395/7/17
من فکر کنم اون طراحی که داشته ساینا طراحی میکرده اومد اول ماکت ی که از تیبا ساخته بود بزاره رو دکور خونش ماکته از دستش افتاده زمین کج و ماوج شده نتیجه نهاییش شده ساینا
1395/7/17
اقای محسنی چقد از شرکت ساییپا پول گرفتی که این متن رو بنویسی؟یکی از زشت ترین که چه عرض کنم باید بگم زشت ترین ماشین تاریخ صنعت خودروسازی جهان هست بعد جوری از چهره تهاجمی حرف زدین و ازش تعریف کردین انگار شرکت لامبورگینی جایگزین اونتادور رو معرفی کرده!!!
1395/7/18
ساینا هرچقدر هم زشت باشه خداییش از نظر قیافه و آپشن و قدرت موتور و قیمت مناسبتر و خدمات پس از فروش بیشتر و بازار دست دوم و... باز هم بگم یا بسه؟! از جاروبرقی 110S بهتره
1395/7/17
به نظر من محصولات ایرانخودرو مقرون به صرفه تر هستند تا آشغال های سایپا
1395/7/17
داداچ ، داری تیترو اشتباه میزنی...!!!
1395/7/17
خر همون خره فقط پالونش عوض شده برا جذب مشتری
1395/7/18
واقعا برای زیر ۹۰ اسب بخار مصرف صدی ۷ بسیار زیاده نگاهی به خودروهای ۶ یا ۷ سال پیش دنیا بندازین باز هم این مصرف رقابتی نیست
همین امروز میتسوبیشی لنسر با توان ۱۴۰ اسب از این ماشین کمتر میسوزونه دیگه چه برسه به یاریس میراژ یا هوندا سیتی
جای تاسف داره که چاره نداریم و برای تکنولوژی ۲۰ سال پیش کابین در حد افتضاه و ایمنی هیچ ستاره باید پول بالای ۱۰ ملیون پرداخت کنیم
واقعا بریم رو جدول خییابون بشینیم به حال صنعت خودرو سازی گریه کنیم
1395/7/18
خیلی دوست دارم ببینم چی شده که نویسنده این تیتر رو برای این گزارش انتخاب کرده!!!
یه ماشین فوق العاده نچسب و به دور از هر گونه خلاقیتی هستش ساینا.
تو این رنج سمند se رو انتخاب نکردن و خریدن این موجود اتفاق عجیبی میتونه باشه!
1395/7/18
واقعا طراحی تیبا با اون ظاهر نکبت بارش از این بهتره یعنی موزون تره . خود چراغ یا سپر به تنهایی بد نیست ولی واقعا چه ربطی به این بدنه داره آخه ؟ ؟؟؟ به نظر من حتی فیس لیفت نگیم بهتره چون این بیشتر مثل یه بزک ناشیانه دیگه هست !!!! در مورد داخلش هم باید بگم صد رحمت به بیر ونش !!!!!!!!!!!!!!!
1395/7/18
در اینکه سایپا کلا رو مخه همچیش شکی نیست.اما شما نباید با ذهنیت ماشینای وارداتی به این ماشین نگاه کنی.در بین رقیبای این ماشین که زیادم نیستن به هر حال همینکه چندتا آپشن روش اضافه شده خودش خوبه به هر حال.باید واقع بینانه نگاه کرد وگرنه با غرض ورزی میشه با خاک یکسان کرد تولیدات داخل رو.این ماشین ارزشه بیشتری نسبت به بقیه هم رده های خودش داره.سبک طراحیش به هر ترتیب متفاوته.واقعا نمره قبولی میگیره این ماشین.
1395/7/18
مشخص بود تبلیغه.
1395/7/18
آقای نویسنده یه سوال داشتم ازت خداییش راستشو بگو
چقد بابت این تبلیغ و تعریف و تمجیدی که از این لگن کردی از سایپا پول گرفتی؟!
1395/7/18
ای کاش همین ماشین رو خودمون تولید میکردیم.صد افسوس که توانایی تولید این ماشین رو نداریم و طراحی و سایر وسایلش رو از چین آوردن.واقعا داریم به کجا میریم ؟؟؟!!!
1395/7/18
فروش خوب دست پیدا می کنن ؟ خوب مگه مردم اپشن دیگه ای دارن؟ کسی که ماشین نیاز داره پول زیاد هم نداره باس بره پراید در رنگها و اسمهای گوناگون بخرهدیگه! ماشین های چینی هم که خرجشون بالاست ماشین تو مملکت ما کالا سرمایه ای حساب می شه نه مصرفی کسی ریسک نمیکنه ! و نکته دوم مردم ما هستن که هرچی میاد به سرشون از خودشونه برید بخرید غر هم نزنین که بده همه اینهای که میان میگن بده یه فروش اقساطی باشه تو صف اولین نفرن شما بنز رو هم به قیمت پراید بدی به این ملت از 10 جاش ایراد می گیرن غر میزنن :)) بیخیال عزیزان با این حرف ها چیزی عوض نمی شه ...ما عادت داریم همیشه اول کار ایراد کار رو ببینیم . همه میدونیم تو این مملکت چه خبره و صنعت خودرو کشور مثل فوتبالش دست چه ادمایی می چرخه :))
1395/7/18
داداچ ارگونومی فرغون ازین ناقص الخلقه بیشتره این همه تعریف و تمجید نمی خواست.چقد گرفتی کلک؟! هااااااااااااااااااان؟!
1395/7/18
توی گزارش امده که کولرساینا اگردورموتورش به کمتراز1500 دور در دقیقه برسد ماشین خاموش می شود ! ! اولا : لازم است سریعا کارخانه سازنده این عیب را برطرف سازند . ثانیا : افراد فنی کارخانه توضیح دهند در چنین حالتی چه باید کرد و یااینکه قبلش باید چکار بکنیم تا این اتفاق نیفتد ؟ باتشکر.
1395/7/18
تنها نکته ی مثبت این ماشین طراحی جلوش اونم فقط چراغ ها و جلو پنجرشه که قشنگ شده. به نظرم این مقاله فقط برای تبلیغ این ماشین بوده و واقع بیننانه نیست اصلا.
1395/7/18
واقعا مسخرس،نمیدونم چی بگم...حیف پولی که بره واسه این،اما چه میشه کرد که یه سری مردم مجبوری میخرن
1395/7/18
سپر جلوی این ماشین نا موزون ترین قسمت طراحی جلوش هستوبه نظرم یه سپر ساده و متناسب با کل بدنه میتونست قابل قبول تر باشه
دقیقا بر خلاف نظر نویسنده!!
1395/7/18
واقعا ماشین اشغالیه
1395/7/18
واقعا ظاهر و قیمت غیر قابل هضم، به همراه درجا زدن مسخره سایپا درطراحی و تکنولوژی و بلانسبت احمق فرض کردن مشتری ها، هیچ جایی برای دفاع از این 4 چرخ زشت نمیگذاره! این چه تیتریه که زدید؟ خلاقیت و نوآوری؟؟؟؟
1395/7/18
ما نباید خودمونو با حتی چینی ک تا همین 3 سال پیش مسخره میکردیم مقایسه کنیم باید تیبا رو با ساینا مقایسه کنیم کاری هم به صنعت دنیا نداشته باشیم چون اگه قرار بود ربطی داشته باشیم از هیوندایی ک قدمت بیشتری داریم باید بهتر میبودیم یکمم باید فرهنگ هی غر زدنو ایراد گرفتنو تغییر بدیم هر میشه خودمونو صاحب نظر ندونیم و و یادمون نره 8سال درجا میزدیم بطوری ک خود سمندهامون تامیین قطعه نمیشد و یه ماشین 27و28 تومنی رو بررسی میکنیم ماشین 100 تومنی نیست که
1395/7/24
همين 27 تومنيا رو بدي دست يه جوون طراح كه با جنم و تلاش خودش طراحي رو ياد گرفته باشه بهتر از اينايي كه با پارتي و زد و بند ميرن اونجا پشت ميز ميشينن و هرروز يه چيزي از خودشون در وكنن بازم بهتر در مياد.
1395/7/18
اقا چند تا اپشن مهم رو جا انداختي
مثل بوق
برف پاك كن
از همه مهتر چرااااااغ
اونم عقب و جلو
1395/7/19
با کمال احترام به همه ی نظرات.می خوام یک چیزی بگم تمام خودرو های ساخت داخل اشغال هستن شکی درش نیست.ولی در این اشفته بازار که تیبا ۲ با این همه استقبال که ازش شد با قیمت ۲۷۳۵۰۰۰۰ تومن فروخته میشه ایا ساینا با چهارصد بالاتر نمیرزه.فقط تعصبه که باعث میشه نظرات جهت دار باشه.من این خودرو رو چهار ماه ونیمه دارم.۸۰۰۰ تا راه بردمش.وجدانا خیلی نرم و عالیه البته باید نسبت به رده ازش انتظار داشت نه اینکه با خودرو های چهل پنجاه میلیونی مقایسش کنیم و بگیم اشغاله.جالبه عزیزانی که نظر میدن و نویسنده مطلب رو متهم به تبلیغ میکنن یکبار زحمت نشستن پشت این خودرو رو به خودشون نمیدن فقط تعصبی نظر میدن من که این خودرو رو خریدم میگم که نظر ایشون نود درصد با واقعیت مطابقه.چهره خودرو واقعا زیبا شده البته این یک امر سلیقه ای است.ولی خواهشمندم عزیزان کمی بدون تعصب دوباره ساینا رو ببینند.یادمه تندر ۹۰ هم که الان این همه خواستگار داره اول که اومد بازار بهش میگفتن قوطی کبریت ولی الان ببینید تندر کجاست و اون همه منتقد کجان .صدای موتور در ساینا خیلی بهتر از تیباست کمتر شده اون مشکل کولرش رو من ندارم شاید مشکل از اتومبیلی بوده که مورد تست قرار گرفته.به امید روزی که اونقدر حق انتخابمون بالا بره که کلا خودرو های فعلی و همینطور ساینا رو بهشون بخندیم.ودر شرایط کنونی واقعا خودرو قابل قبولیه
1395/9/26
دقیقا اونموقع که ال نود اومده بود مردم همینجور حمله میکردن و منتقد بودن بهش...حالا ساینا و تیبا و ماشینای دیگه رو با شتاب و کیفیت قطعه و طراحی ال نود مقایسه میکنن...!جالب اینجاست نود و نه درصد اینایی که کامنت میزارن هیچکدومشون ساینا و تیبا نداشتن و رانندگی هم نکردن باش..
1395/7/20
واقعا خسته نباشید مصرف سوخت ترکیبی 7!!!!!!! خب 28 تومان بابت این بدیم 31 میلیون یک 405 slx می خریم
1395/8/24
داداش فقط از روی تعصب حرف نزن اخه تو اون 405 رو باساینا یکی میکنی .405 جز یه عالمه خرج تعمیر و یه قیافه ده 50 دیگه چی داره .حقته همونو سوار شی
1395/7/20
کاش مقایسه ساینا و ۲۰۶ تیپ دو ایرانی نه فرانسوی رو در قالب یک کلیپ تصویری بگذارید.ما قشر ضعیف جامعه هم دل داریم همش ماشینای قیمت بالا رو مقایسه نکنید.
1395/7/25
آپشنهاش از تیپ دو بیشتره و 5 میلیون هم ارزونتره.موتورش هم دردسرهای همیشکی موتورهای پژو رو نداره.
1395/7/21
من به این ماشین کاری ندارم
میخوام یه انتقادی از کامنت ها بکنم

تو دین ما اومده کم فروشی نکنید. بیشترین کم فروشی در جهان در ایران صورت میگیره
اومده دروغ گناه کبیره است. بیشترین دروغگویی رو داریم
و حدیثی داریم که میگه از بدترین بندگان خدا، آن کسی است که مردم از ترس زبانش وحشت داشته باشند ! که خوب همه میدونیم ما تو تهمت و فحاشی و .. تو سایت ها و شبکه های اجتماعی سرآمد مردم دنیا هستیم

الان تو کامنت های این مقاله داشتم میدیدم چند نفر نویسنده رو به دریافت پول و .. متهم کردند! اخه این کا ر درسته؟
من خودم کاملاً با نظر نویسنده مخالفم و به نظرم این ماشین بسیار زشته و ارزش خرید نداره اما نمیشه این انتقاد رو با زبان شیرین و مودبانه انجام داد؟
باید حتما با متلک و مسخره کردن و تهمت انتقاد کرد؟ مطمئنم خیلی از کامنت های بدتر هم خودروبانک ویرایش کرده و ثبت نکرده وگرنه اوضاع بدتر هم میبود
امیدوارم وقتی داریم تایپ میکنیم در نظر داشته باشیم که یک انسان حقیقی (و نه مجازی ) مخاطب ماست که ممکنه از حرف ما ناراحت بشه. پس مودبانه انتقاد کنیم.
اگه نویسنده این مطلب پول گرفته بود نمیومد این ایراد افتضاح کولر رو مطرح کنه! یا قضیه رفتن رنگ قسمت های داشبورد. به نظر من متن در مجموع اطلاعات خوب و مناسبی منتقل میکرد هرچند که در مورد ظاهر سلیقه من با کارشناس خودروبانک کاملا فرق داره.

شایدم الان یکی فکر کنه این نویسنده رقیق یا آشنای منه ولی خدا شاهده که اصلا نمیشناسمش. فقط خواستم بگم تا مطمئن نشدیم اینقدر راحت تهمت نزنیم

ارادتمند
1395/7/21
اگر به عنوان جایگزین تیبا و با قیمتی عادلانه‌تر عرضه می‌شد، قطعا فروش بالایی رو تجربه می‌کرد.
1395/7/21
با سلام به همه دوستان
با توجه به بازار امروز خودرو در کشور، خریداران خودروهای زیر 30 میلیون تومان راهی جز خرید سمند، پژو glx , gls ، تیبا، ساینا و پراید ندارند و بهتر این است که تو نظراتمون به این نکته دقت کنیم.
تیبا و ساینا حداقل از نظر طراحی و امکانات بالاتر از بقیه هستند که همین می تونه باعث خرید بالاتر این خودروها بشه.
اون دوستانی که همیشه به این ماشین ها آشغال و فرغون و ... می گن یکبار هم بگن به نظرتون چیکار می شه کرد؟ بدون ماشین موند و یا خودروهای دست دومی خریداری کرد که دیگه موقع به خرج افتادنشونه؟
من خودم الان پراید دارم و دوست دارم خودروم رو ارتقا بدم ، چه گزینه هایی برای خرید دارم و قتی تنها چند ملیون بیشتر میتونم رو پول پراید بزارم؟
البته این حرف های من کار سایپا و ایران خودرو رو توجیح نمی کنه اونها باید کیفیت خودروها رو بالا ببرن و در این اصلا شکی نیست
1395/7/21
افرین به منطقت حرف دل ما قشر متوسط جامعه رو زدی.همچین میگن فرغون انگاری انتخاب دیگه ای هست یا چاره دیگه ای.به نظر من ساینا بدک نیست خیلی از تیبا خوشگل تره انصافا.اصلا من فرغون پرست شما خوبین :)
1395/7/22
من تیبا رو به ساینا و پراید و تیبا 2 ترجیح می دم چون حدود 24 میلیون واسه این اتاق و موتور توجیح داره از طرفی طراحی ظاهریش هم یکپارچه اس و مث ساینا ظاهر جلوش به وضوح بهش پینه نشده
اما اگه تیبا نمی خواین حتما و حتما برین سراغ 405 اس ال ایکس یا سمند موتور پژویی یا حداقل رانا و 206
می دونم شیش میلیون پول کمی نیس مخصوصا اگه بنا به خرید اقساطی باشه
اما باور کنین اینا حداقل نسبت به ساینا ارزش خرید دارن
1395/7/25
ساینا در حد خودش خودروی قابل قبولیه و راضی نگهت میداره.5 میلیون از 206 تیپ دو ارزونتره ولی آپشنهاش از اون بیشتره! دردسرهای موتوری پژو رو هم نداره.موتورش بی دردسر و با آب و روغن کار میکنه..مصرفش هم صدی 6 تا 6.5 هست فعلا برای من.در کل راضیم ازش و از تیبا خیلی بهتر و شیک تره.
1395/7/26
عاقا یکی بگه اون قسمتش که یچی شبیه نیم دایره جلوی محل قرار گرفتن شمع هاشه و مثل آلومینیومه و البته طراحی کج و کوله ای هم داره ، نوآوری حساب میشه ؟؟!!! D:
1395/8/1
با سلام به همه دوستان
تجربه استفاده از ساینا از خرداد ماه تاکنون ( با کمال صداقت) ( کارکرد7000 کیلومتر)
1- کار نکردن آینه برقی هنگام تحویل
2- سه حلقه لاستیک گلدستون یک حلقه کویر ؟؟!!!!
3- لاستیک سابی شدید به علت تنظیم نبودن فرمان و دهنه چرخ
4- روشن شدن لامپ چک ( تعویض دو مرتبه سنسور دور موتور - هوا )
5- نداشتن یک مهره حساس سیستم تعلیق ( قسمت عقب خودرو صدا می کرد)
6- صدای شدید در گیربکس و لرزش سر دنده
7- صدای زیاد موتور ( پائین بودن کیفیت قطعات)
8- روغن زدن چرخ عقب خرابی لوازم ترمز
-مصرف سوخت خارج از شهر در 100 کیلومتر5/8 لیتر - باکولر 6/3
دوستان گرامی برای دارندگان ساینا دعا کنید
باتشکر

1395/9/23
سلام دوست عزیز
ان شالله که بهترین جاها رو باهاش بری و سلامت باشی
بابت کامنت صادقانت ممنونم
امیدوارم همه دوستان یادبگیرن که اگر خودرویی دارن درمورد خودرو اطلاع رسانی کنن جهت استفاده بقیه و الکی نظرای شخصی بی خود ندن
متاسفانه یکی از دلایل مشکل در مونتاژ نبود ناظر کیفی هستش( البته هست و لی الکیه) ، در تمام شرکت ها این ناظرین کیفی باید تمام قطعات چک کنن و روی مراحل مونتاژ نظارت کنن
1395/8/6
خیلی زشت و بدرد نخوره با این پول میشه یه 206 دست دوم خرید .
1395/10/20
بله میشه 206 خرید مثل من که نزدیکه 1ساله مدل 89 خریدم تا به امروز نزدیکه 4میلیون فقط خرج جلوبندی و اکسل عقب کردک هنوز به موتورش آنچنان خرجی نکردم، قبلا تیبا داشتم خیلی راضی بودم ولی همینایی که میان ماشینارو مسخره میکنن و 1جور صحبت میکنن انگار خودشون مازراتی دارن فقط در دنیای مجازی نیستن و همونا باعث شدن ماشین رو بفروشم و باید خدمتشون عرض کنم که قشر متوسط جامعه مجبوره سواره این ماشینا بشه میفهمید؟!البته اینم بگم مسئولین بی شعور سایپا و ویران خودرو یا این قیمت گذاری دیگه شورشو درآوردن...
1395/8/7
خر همونه فقط پالونش عوض شده همه از دم اشغاله با این قیمت اگر داخل کشور هایی مثل عراق و افغانستان بدن اونجا هیچکی نگا این اشغالا هم نمیکنه
1395/8/9
مزخرف ترین چیزی بود که دیدم .روزنه دیدیم اما رو به مرگ بود
1395/8/17
یعنی هروقت این ماشین رو توی خیابون می بینم پیش خودم میگم این طرفی که این ماشینو پسند کرده و خریده چقدررررررررر بدسلیقست
فوق العاده طراحی زشت و افتضاحی داره ، قیافه پراید شرف داره به این زشت خودرو
1395/8/25
ميمردند اگر مثلا" ميني كوپر را كپي ميكردند و از خودشان طرح مسخره در نميآورند ؟
آدم ميمونه كه صنعت خودرو دست چه كساني هست ؟
1395/8/29
سلام. ما ده روزه ک ماشینمون پلاک شده و با رانندگی هیی ک با این ماشین کردیم اصلا کلاچ سفتی نداره و ما کولر رو هم رو دور اخر گذاشتیم و ماشین رو هم ثابت کردیم وهیچ مشکلی هم پیش نیومد و ماشین خاموش نشد. حالا در مورد سواریش باید بگم . ما قبلا سمند داشتیم و فکر میکردیم توی اون رنج و ماشینای ایرانی از همه ماشینها نرم تره ولی وقتی ساینا رو سوار شدم خدایی سیستم تعلیقش خیلی از سمند نرمتر عمل میکنه. تنها ایرادی ک من توی این ماشین دیدم این بود ک صدای موتور وقتی دور موتور میره بالا داخل کابین میاد. امیدوارم بدردتون خورده باشه
1395/9/13
خواهشا کسایی که دارن تعریف کنن ببینیم چیه!یعنی چی میاین میگین قیافه نداره؟؟؟خوب نیست!!!خوب یه ایراد بگین یا کسایی که دارن توضیح بدن تجربشونو!!!
1395/11/29
سلام. خدایی این دوستان خیلی پیش داوری میکنن. من 3 روز پیش اعتباری ثبت نام کردم. منتظرم برسه دستم. حتما تجربمو با دوستان در میون میزارم. قضاوت تعصبی نکنید دوستان. این ماشین با این رنج قیمت در این بازار انحصاری واقعا روزنه امیدی برای تغییر بر پیکره و شاسی های 20 ساله است که در خیابان ها می بینیم. دوستانی که از آپشن های آینه برقی و تهویه اتومات و ینیور دنده عقب و... خرده می گیرن، خواهشن نام ببرن تو این رنج قیمت کدوم مدل و برند ماشین داده بیرون؟؟!! کیفیت و کارایی رو باید واقعا از دوستانی جویا باشید که با این ماشین روندن.
1395/9/2
با سلام بنده چند ماهی هست که ساینا دارم و تنها موردی که بنده رو آزار میده صدای زیاد موتور در دور بالاست که داخل کابین میاد، ساعت دیجیتالی هم که رو داشبود داره انگار استاندارد نیست و هر بار که تنظیم میکنم به مرور از ساعت خودم جلو میزنه و اختلافش بیشتر و بیشتر میشه (عجیبه واقعا!!!!)
1395/9/7
در هر صورت از بغل عین تیبا است و از ظاهر عین تیبا از خانواده سایپا خوشم نمی اد تیبا را و یکم ماس مالی کردن و جلو و عقبشو عین ایران خودرو یه زره انگلک کردن مدل زدن ولی در کل ارزش نداره حاظرم 206 تیپ دو با اون همه ایراد سوار شم هم خوش تیپه هم نرمه و هم بی صدا و راحت اما ناز این یکیو نکشم
1395/9/23
امیر جان سلام
شما 5 تومن بیشتر بده و 206 سوار شو، با موتور ضعیفتر، امکاناتی کاملا پایین تر و البته کیفیتی پایین تر از قبلی هاش
1395/12/9
اشکالاتی که تا کیلومتر 7000 برایم پیش آمده عبارتند از:
1-خیلی صدای موتور در دور بالا داخله اتاقه کلافم کرده.
2-ساعت روی داشبورد استاندارد نیست از زمان می‌زنه جلوتر!
3-وقتی ماشین گرمه و تو ترافیکه در حالت نیم کلاچ که حرکت می‌کنم ماشین می‌لرزه.
1395/9/10
خدمت همگي
اين كامنت از روي تجربه خودم است و بدون غرض و با اطلاع كامل فقط براي اينكه توانسته باشم در انتخاب شما كمكي كنم.
١٠ روزه ساينا خريدم حدود ٢٨٥٠٠ برام تموم شد.
صفر و خشك. اولاً اين ماشين رو با ماشينهاي رده خودش مقايسه كنيد اينكه با بنز S500 يا سانتافه و يا .... مقايسه كنيد كاملاً بي انصافيست.
دوستان اگر پول داريد پس ساينا نخريد خداييش پورسه سوار شيد. ولي اگر ٣٠ تومن پول داريد يا ميخواييد اينقدر هزينه كنيد اين ماشين يك ماشين خوب شهريه.
از پرايد بهتره ٢٢ ميليون ت صفرشه درسته ؟؟
از تيبا خوشگل تره چون ظاهرش از ماشينهاي برند كپي شده
چراغ جلو ش خوبه چراغ عقبس ياريس و يا .. بد نيست.
صندوق عقب جاداري داره.
كابينش خوبه در حد ماشين ٣٠ ميليوني.
امكانات خوبي داره ايربك و سنسور و اينه برقي و پخش خوب و تهويه خوب كولر و بخاري خوب وهمينه ديگه سانروف نداره چون قيمتش همينه!!!!
عزيزان منطقي باشيم ٢٠٦ خيلي تكراري شده
٤٠٥ خيلي خز شده
من دنبال ماشين متفاوت تري بودم اين ماشين رو انتخاب كردم. روزي دو سه نفر به من ميگن اسمش چيه؟ ميگم ماشين جديده سايپاست.
فقط يك موردي كه كمي منو دلخور كرده صداي موتور تو
دور بالاست كه ميگن عايق و نمد كاپوت رو تقويت كن
جاده هراز رفتم بد نبود . تهويه خوب قيافش هم قابل تحمله.
من راضي ام اگر كسي ميخواد بخره بدرد ميخوره چون پول بيشتري نداشتم. هر كس داره چرخش بچرخه هر كس ميخواد بخره هم ان شاالله مباركش باشه. يا حق
1395/9/24
اقا عرفان سلام
بیشتر مطالب شما درست است ( از نظر ظاهر خودرو) اما کیفیت قطعات خودرو فوق العاده افتضاح است در مدت شش
ماه که ساینا را تحویل گرفته ام همیشه یک مشکل داشته همیشه لامپ چک روشن است . بالغ بر ده بار به نمایندگی مراجعه کردم (تراکتور کمتر از این خودرو صدا میکند، چه موتور گیربکس) واقعا با دو سه میلیون بیشتر ماشین خیلی بهتری میتوان خرید.
1395/9/25
به نظرم من با کمی بیشتر خرج کردن پژو 206 خیلی بهتره از ساینا هست.
1395/12/18
206 تا مدل 92 خوب بود ازاون به بعد سیستم برقیش عوض شده و چینی شده و هر روز یه ایراد میده ساینا با امکانات بیشتر و درد سر کمتر و قیمت و استهلاک کمتر خیلی بهتره
1395/9/26
سلام به همگی.دوستان عزیزم این مواردی که توی همه تایپیک ها و حتی در مکالمات وگلایه هایی که با دوستانمون میکنیم از جمله روشن شدن چراغ چک و یا خرابی سنسور اکسیژن رو در همه خودروهای ساخت وطن میبینیم و اینجور نیست که فقط در ساینا دیده بشه.دوم اینکه بعضی دوستان میگن که با این پول میشه سمند یا پژو نو خرید و یا دست دوم خرید یا به دردسرهای پژو واقف نیستن یا واقعا براشون مهم نیست..خانواده پژو از 206 گرفته تا پارس و سمند و 405 همگی خرج بالایی دارن و مصرف بنزینشونم که به صرفه نیست.سالی یبار باید سرسیلندر باز کنی چون راحت مثل ماست واشر سرسیلندر میسوزونه.اما انصافا ساینا خرجش کمتره مصرفش پایین تره شتابش در حد پژو هستش و آپشناش هم بروز تره.فقط خواهشا با پولی که میتونید خودروی صفر بخرید نرید دست دوم یا سوم مردمو بخرید و بشینید خرج این ماشینایی که عمرشونو کردن رو بکنید.ماشین صفر بخر چهار سال یا سه سال بعد اگه خواستی بفروشش.
من ساینا دارم و کاملا راضیم.کاری هم به کامنت ها ندارم چون بعضیا میان با تمسخر حرف میزنن.
1395/10/1
سلام دوستان من دوماهی هست که ماشین رو دارم و ماشین قبلی من 206 sd بود
تجربم رو خدمتتون می گم:
اول اینکه حتما مدل لوکسشو بگیرید 400 تومن بیشتره ولی میارزه، بخواید خود نمایندگی هم سانروف براتون میزنه
- فرمان و سیستم تعلیق فوق العاده نرم، عقب از 206 جادار تره
- دنده ها بخوبی جا میره و اگه راننده 206 باشید بهتون می گم که با 206 برابری می کنه
- ماشین کاملا بی صداست، عایق بندی خیلی خوبی داره
- صدای موتور در دور موتور 5 به بالا زیاد میشه به طوری که تو کابین صدای موتورو می شنوید.
- کولر ماشین از 206 برتره - هم سربالایی هم ترافیک تست شد هیچ فشاری روی ماشین حس نمی کنید.
- صندوق جادار.
- اگر هم اهل اسپرت کردن ماشین هستید این گزینه خوبیه، خودم رنگ آبی کربنیه سفارشیشو گرفتم (این مدل دستگیره در هام رنگ دارن و مشکی نیستن و خودمم شیشه هاشو دودی کردم).
- اندازه لاستیک ها مناسبه سایز 14
- من تو همین هفته ام از چالوس رفتم شمال و از رشت برگشتم و حدود 700 کیلومتر با 4 سرنشین باهاش روندم ، بسیار عالی جواب داد.
- از اونجایی که موتوری و جلو بندی ریوعه قطعاتشم هست.
درکل ماشین خوبو بی صداییه و گزینه های خوبیم با توجه به کلاس قیمتیش داره. من خودم از خریدم راضیم.
- صندلی هاشم از 206 راحت تر و ارگنومیک تره.
موفق باشید.


1395/11/22
سلام ما برا ثبت نام نمایندگی رفتیم یکشنبه ۲۴ بهمن برامون میاد فقط من خوندم اگه سفارش بدی سانروف هم میزنن میشه بگید چطوری
1395/11/2
با توجه به استهلاک بالای خودروهای دست دوم در ایران که دلیل آن بیشتر به عدم اطلاعات و توجه کافی مالک نسبت به نگهداری صحیح خودروی خود میباشد ،بنظر میرسد خرید یک خودروی صفر کیلومتر بهتر از خرید از بازار دست دوم های رقیب باشد،با توجه به این که قیمت قطعات مصرفی هم در نگهداری از خودرو بسیار مهم میباشد، در حال حاضر رقبای این تازه وارد سایپا با نام ساینا یا تیبا فیس لیفت،تندر نود ،پژو 405 ،سمند و... میباشد در اینکه این خودروهای نام برده در کلاس بالاتری از لحاظ هندلینگ و سواری هستند شکی نیست اما بطور مثال، هزینه ی یک کیت دیسک و صفحه ساده برای ال نود حدود 380 هزار تومان به همراه اجرت تا 450 هزار تومان برای مالک ال نود دست دوم،آب میخورد در حالی که همین قطعه برای خانواده پراید وتیبا از 60 تا 120 تومان خلاصه میشود و با اجرت تعویض نهایتا 200 هزار تومان فرا تر نخواهد شد.
شاید برای اقشار پردرآمد این هزینه ها مهم نباشد اما برای قشر متوسط به پایین از جمله دانشجویان جوان این موارد نیز در خرید خودروی مرقوم بصرفه حائز اهمیت باشد،در کل بنده معتقدم خرید خودرو باید از روی نیاز سنجی خریدار باشد نه از روی احساسات یا صرفاً بخاطر شرایط مناسب فروش.
1395/11/4
با سلام خدمت همه ی دوستان و مسئولین سایت بانک خودرو
تشکر بابت زخمتی که میکشین و سایت خوبتون

من 1 ماهی میشه ساینا خریدم.
ماشین قشنگیه و ظاهرش منو راضی نگهداشته و شاید خیلی ها نپسندنش ولی خچون از قیافه ی تیبا خوشم نمیومد اینو انتخاب کردم .

معایب :
- استارت که میزنی قشنگ صدای پراید رو داره و تفاوتی احساس نمیکنی بین پراید 20میلیونی و ساینای 28 میلیونی.
- صدای موتور که رو دور موتور های پایین مثل صدای تراکتوره و دور موتور که میره بالاتر ماشین به خودش میاد اما انگار روی موتور نشستی و کامل لمس میکنی صداشو .
- دنده هاش واسه من یکی که خیلی بد جا میره اولین ماشینم هم نیست بگین بلد نیستی دنده عوض کنی.
- کمک های عقبش اول صبح میشه تخته انگار کمک نداره یا شکسته والا یک باری وسط راه پیاده شدم گفتم نکنه پنچر کردم خبر ندارم ولی پنچر نبود
- اقا مصرفش منو بیچاره کرده 9 تا راحت مصرف داره ترکیبیش .
مزایا :
کیفیت ساختش خوبه
تزئینات داخل کابین راضی کننده است
موتورش قویه شتاب خوبی داره
حالا اگه اسمشو بشه آپشن گذشت اپشن های خوبی داره شیشه عقبش برقیه عامو خخخ
خدایی هرچی که دیدم و واسم اتفاق افتاد تا الان که 1350 کیلومتر راه رفتمو گفتم.
یا علی شبتون عسل.
1395/11/25
بابت بد جا رفتن دنده ها دو سه درجه پیچ رگلاژ کلاج رو سفت کن حل میشه و همچنین واسکازین لوکومولیو بریز نرم نرم مبشه
1395/11/8
سلام دوستان . ما ایرانی جماعت معمولا در مقابل تغییرات یه مقدار مقاومت میکنیم . اگه یادتون باشه اوایل که تندر ۹۰ به بازار اومد خیلی از مردم نظر مثبتی بهش نداشتن اما الان خارج از بحث قیافه و تریم داخلی جزو خودروهای با کیفیت محسوب میشه و خواهان زیادی داره . البته نمیخوام ساینا رو با تندر ۹۰ مقایسه کنم چون در رنج قیمتی یکسانی قرار ندارن . تیبا هم که اوایل اومده بود بازم بخاطر طراحی بدنه از استقبال خوبی برخوردار نبود اما بعد از چندسال جایگاه خودشو پیدا کرده . درضمن طبق گفته مسئولین ، قراره خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ glx در سال ۹۶ از رده خارج بشه ( البته اگه خارج بشه ) بنابراین خودروهایی نظیر تیبا ، ساینا ، پژو slx و انواع سمند مخصوصا مدل ef7 با قیمتهای متفاوت ( در حد کم ) با هم رقابت میکنن . در ضمن باز طبق اعلام شرکت سایپا ، تیبا و ساینا از خرداد سال ۹۶ با موتور و گیربکس بهینه شده ( احتمالا موتور ۱۶ سوپاپ مثل خودرو ریو و گیربکس متناسب ) به بازار ارائه خواهد شد که احتمالا با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد . در نهایت دوستان عزیز بهتره به داشته های دیگران احترام بذاریم و توان مالی هموطنان و همنوعان خودمونو مسخره نکنیم . اونی که پراید سواره اگه توان مالیشو داشته باشه مریض نیست که جان و سلامتی خودشو با این ماشین فوق العاده خطرناک به خطر بندازه . پس لطفا به همدیگه و داشته هامون و شعور هموطنانمون احترام بذاریم . یا علی
1395/11/13
سلام اگه امکان هست یک تجربه رانندگی با دوو سیلو قرار بدهید
1395/11/24
کاربران عزیز اگر کسی در مورد سانروف دار کردن ساینا (هنگام ثبت نام) اطلاعاتی داره اعلام کنه. از نمایندگی پرسیدم اطلاعی از این مورد نداشتند.
1395/11/26
باسلام خدمت دوستان گل
یه تشکر دارم از دوستان همیشه منتقد.یه مدلی انتقاد میکنن که انگاری ما 200 میلیون پول دستمونه ولی عاشق این ماشین شدیم رفتیم اینو خریدیم.
خلاصه خواستم تجربه رانندکی با این ماشین رو براتون بگم.درکل به نظر من موتورهای سایپا خیلی بی درد سرتر از ایرانخودرو هست.این اولین علتی بود که رفتم سمت سایپا.بین تیبا و ساینا رفتم انتخاب کنم که دیدم تیبا قیافش هیچ جوره به دلم نمیشینه.تیبا2 دیدم بدک نیست که خب امکانات ساینا که2 میلیون بیتشر خیلی بهتره.کولرش میارزید به کل تیبا2...
خلاصه
- ظاهر بسیار شیک بخصوص رنگی که من نقره ایش دارم واقعا عالیه
- طرحی عالی و بی سر و صدا داخلی و اتاق
- عایق بودن در برابر صدای موتور و بیرون
- امکانت مثل سنسور دنده عقب،شیشه بالابر عقب برقی،تنظیم اینه برقی،کولر دیجیتال
- شتاب موتور عالی
معایبش
- از اول که گرفتم امپرش خیلی میره بالا و از وسطم بالاتر میره
- دورموتور که از 3.5 میره بالا صدای موتور میاد توی اتاق
- اول که گرفتم مصرفش وحشتناک بالا بود قشنگ 10 بود ولی کم کم بهتر شد و نمایندگی یه دیاگ زد و اومد روی همون 7

امیدوارم کمکی به هموطنام کرده باشم.یاعلی
1396/3/21
از لحاظ فنی چه فرقی با تیبا داره ؟ در ضمن سینی زیر موتور داره که موتور از زیر آب نخوره و مشکل سوختن سنسورها همچنان ادامه داره
1395/12/3
سلام.کسی که این ماشین رو سوار نشده الکی نظر نده که ذهن اینو اون رو بریزه به هم.
من واقعا از نظرات کسانی که ساینا خریدن سوار شدن و تجربیاتشون رو در اختیار گذاشتن استفاده کردن .من خودم هم ساینا ثبت نام کردم و تو این یکی دو روزه تحویل میدن.
من واقعا حسه خوبی به ساینا دارم
من رفته بودم تیبا ثبت نام کنم تا چشمم افتاد به ساینا کلا نظرم عوض شد
1395/12/6
سلام میخوام ماشین بخرم ولی موندم ساینا بخرم یا تیبا
از ساینا خوشم میاد....از جلو قیافه ای قشنگی داره ولی از بغل نگاهش میکنم به دلم نیست موندم چه کنم...
1395/12/8
باسلام خدمت همه دوستان
من خود ساینا خریدم. 30 دی ماه تحویل گرفتم. اول مزایاشو میگم و بعد داستانی که برای ما پیش اومد.
مزایا:
1- سواری نرم و عالی،
2- شتاب مناسب
3- تناسب عالی بین وزن و قدرت موتور
4- قیافه زیبا
5- قدرت موتور فوق العاده
6- جادار
7- آپشن های کامل (کولر و آینه های و ... )
8- صندلی راحت
معایب:
1- صدای موتور موقع روشن کردن در حد تراکتور
2- سپر جلو اینقدر پایینه که ممکنه تو شیب و موقع خروج از پارکینگ ساییده بشه،
3- از کناره ها دید کمتری در اختیارتون میزاره،
4- کلاجش سفته
در کنار همه اینها، من میگم از شانس من، کیلومتر 42 متوجه شدم کمکش خرابه، کیلومتر 1800 برف پا کن را عوض کردم، کیلومتر 2400 موثع جرکت لرزش داره که مربوط به دیسک و صفحه می باشد، اسپیکرش تا الان که کیلومتر 2500 هستم یکیشون بدجور صدا میده، کیلومتر 1200 قفل درب سمت شاگرد بسته نمشه و باید با دست هلش بدم بسته بشه. تیغه برف پاک کن هم عوض کردم. یه سری صداهای عجیب هم از سمت موتور میاد. گارانتی هم شانس بیارید قطعه مورد نظر را داشته باشه
1395/12/12
سلام خدمت دوستان من ماشین زیاد داشتم الان ساینا دارم قبلش سمندداشتم انتظارنداشتم ساینا ازسمندبهترباشه ولی راستوحسینی خیلی عالیه میخواین بخرین بدون ترس بخرین حالشوببر
1396/2/11
با سلام خدمت جناب آقاي حسام
در مورد اين سپر جلو و شيب پاركينگ عرض كنم كه رمپ پاركينگ ما شيب زيادي داره و با فرمايش جنابعالي احتمال گير كردن دارد. چطوري مي تونم اينو متوجه بشم. ممنون مي شم كه راهنمايي بفرماييد چون بنده قصد خريد دارم و بعد از خريد به مشكل نخورم. البته عرض كنم كه يكي از همسايه ها ريو داره و مشكلي نداره.
ارادتمند
1395/12/14
با سلام خدمت همه دوستان،ی ماهی میشه ساینا گرفتم!خدایی این قیمت با این آپشنا خوبه،به قول دوستان با ماشین 200تومانی مقایسه نکنید!با انصافا!!!به نظر من تنها ایرادی که داره صدای موتورشه تو دور بالا،اونم با نمد کاپوت اوکی میشه!خیلی گشتم پیدا نکردم نمدشو،اگه کسی سراغ داره بگه لطفآ.
1395/12/16
با سلام
و تشکر از سایت خوبتون
در پاسخ به سوال دوستمون سایت دیجی کالا نمد برای فروش داره
جنسش از مدل های توی بازار بهتره
1396/5/4
سلام دوستان نمد ساینا رو از کارن بگیرید 45000 تومنم هست
1395/12/16
حسام هستم
به تاریخ 95/12/8 پیام گذاشتم تو این سایت
انصافا ماشین ساینا خوبه. منو یکم رنجوند. دوبار تعمیرگاه مرکزی شماره 1 رفتم. از همه جا بهتر همون جاست. کامله. کارشونو درست انجام میدن و ماشینم زود ترخیص میکنند.
باتوجه به آپشنهایی که داره واقعا خوبه و شتابشم تو آزاد راه رشت قزوین تست کردم. تو سربالایی با 160 کیلومتر راحت میومد
1396/1/4
.سلام بنظرتون 28 بدم ساینا یا 30 بدم سمند ef7.واقعا موندم خواهشا بدون تعصب جواب بدین.ممنونم
1396/3/13
سلام دوست عزیز، فکر میکنم EF7 حداقلش 32 تومن باشه
1396/1/27
سلام به همگی من یک ماهه ساینا گرفتم خیلی راجبش تحقیق کردم و الانم راضیم ازش مشکلی باهاش ندارم همه چیش خوبه با خیال راحت بخرید
1396/1/31
این پلتفرم پرایدو هر چند وقت یه بار برمیدارن یه بزک دوزک میکنن یه بدنه به چین میگن طراحی کنه میچپونن توش میگن ماشین جدید... این موتور پراید رو فکر کنم خود هنری فورد طراحی کرده باشه مال 40 سال پیشه...
1396/1/31
حالم بهم میخوره وقتی این ماشینای سایپا یا ایرانخودرو رو میبینم
1396/2/3
سلام به اعضاي گروه
مثلا من BMW سوارم كه از اين ماشين ها حالم به هم مي خوره. مثلا
من جاي شما بودم اين سايت ها رو نگاه هم نمي كردم. باور كن جدي مي گم
1396/2/5
برادر گرامی باسلام
اگه شما BMW دارید، نوش جونتون. خیرشو ببنید. ولی به این چیزا مغرور نشید. اگه ماشینی با این برند تو ایران برند است، به لطف وجود ماشینهای ایرانی است. مردم چکار کنند؟؟ داشتند میخریدن و امثال شماها هم پوز نمیدادید. تو این بازار انحصاری بهتر از این نمیشه. به هر حال بازهم خدا را شکر مجالی برای پوز دادن شماها فراهم میشه و (شاید) خیلی از کمبودهاتونو پشت همین ماشینهای گرانقیمت پنهون میکنید.
خودم خریدم ساینا، 8 هزارتا هم راه رفتم. ماشین بدی نیس.
1396/2/10
با سلام خدمت دوستان مخصوصا جناب mo_B
به عرض برسانم كه بنده در جواب آقاي Ali كه فرموده بودند "حالم از اين ماشيناي سايپا به هم مي خوره" اين مطلب رو نوشتم.
من خودم يه پرايد 90 دارم كه اگه خدا بخواد مي خوام يه ساينا بگيرم و به همين خاطر هست كه مطالب اين سايت رو دنبال مي كنم. تا سال 90 پرايد داشتم كه بعدش يه تيبا صفر گرفتم و 2.5 سال دست خودم بود كه فروختم به يه دوستي و خيلي هم راضي بودم و بعدش يه سمند Ef7 صفر 93 گرفتم كه بد نبود و پارسال مجبور شدم بفروشم كه عرض كردم الان هم يه پرايد دارم. وقصد بنده اين بود كه اين جناب Ali مثلا . . .
ارادتمند گروه و دوستان ساينا سوار
در ضمن در مورد اين آپشن هاي مديري كه براي ساينا تبليغ مي كنن (مونيتور و دوربين و . . .) اگر كسي از دوستان اطلاعاتي يا عكسي داره ممنون مي شم كه راهنمايي كنند.
1396/2/11
باسلام
مخلص آقا سعید. من معذرت میخوام. پیام شما را با دقت خودندم تازه متوجه منظورتون شدم. ایشالا بخری و خیرشو ببینی و بیایی اینجا نظر بدی در موردش. ایشالا یه روزی صنعت خودروسازی ما پویا بشه. الان در هر صورت صنعت "ایشالا ماشالله" داریم.
1396/2/11
با سلام خدمت همه دوستان و سروران گرامي
ارادتمند و چاكر همه دوستان بخصوص mo_b
خواهشاً دوستان اگر در مورد اين آپشن هاي مديري كه براي ساينا تبليغ مي كنن (مونيتور و دوربين و . . .) و حدود 2 ميليون قيمت ميدن كه تو سايت باما يكي از فروشنده ها تو خيابان خرمشهر آگهي كرده، اگر كسي از دوستان اطلاعاتي يا عكسي داره ممنون مي شم كه راهنمايي كنند.
با تشكر
1396/2/13
باسلام
بنظرم ساینا ماشین خوبیه،ظاهر بروزتری داره به نصبت پژو و سمند که دیگه تکراری شدن،موتور پرتوانی داره به نصبت وزنش و اینکه حسابی با گیربکس همخوانی داره،قراره نسل جدید گیربکسDS2روش نصب بشه این گیربکس تمام دنه برنجی ها دوبل هست که تعویض دنده روانی خواهد داشت.درکل کیفیت خوب،مصرف واستحلاک پایین،کشش و شتاب مناسب درکنار طراحی جدید و بروز از مزایای ساینا نصبت به اکثر محصولات تولید داخل است.
1396/3/5
سلام
من سه ماهه ساینا خریدم ازهرنظرخوبه.مصرف ۶/۵،شتابش عالی،صدای موتور کمی بالاست،نمدکاپوت بگیرید کمتر میشه.فقط عیبی که داره کمک هاب جلو اگه دست انداز روباسرعت بالای۳۰ردکنی صدا ی تقه میده
1396/6/26
کمک ها خرابن .نه اینکه مشکلی داشته باشه و برات دردشر بشه ها، نه عوضم نکنی مشکلی نداره.میتونی فنر یا کمک حرفه ای بزاری .یا کمک بادی بزاری اگه هزینه شو میتونی بدی😁😁 خوراک اسپورت کردنه ساینا .و البته به نظرم بهتر از پژو هست‌چون پژو سوار شدم ساینا هم همینطور.خرجش و اصطحلاکشم کمتره ساینا .سوارشم بهتره .البته نظر منه و سلیقه ها فرق دارن .
1396/3/15
سلام دوستان
چند بار رفتم نمایندگی سایپا، اما هنوز دودلم که ساینا بخرم یا تیبا2...تو مشخصات هر دو خودرو تقریبا شبیه همند!یه راهنمایی از دوستانی که مطلعند،لطفا
1396/3/22
به نظرم ساینا بهتر باشه
1396/3/22
باسلام.
دوست عزیز بنظرم اگه میخوای با ماشین مسافرت خانوادگی بری ساینا گزینه بهتری هست اما اگه مصرف داخل شهر مد نظرته تیبا2بگیر.
ولی درکل من ساینا رو بیشتر قبول دارم تا تیبا2
1396/3/28
انتخاب با خودته ولی به نظر منم بین این دو حتما ساینا بخر.درسته تیبا و ساینا مشخصاتشون یکیه ولی ظاهر ساینا و داشبوردش خیلی عالیه.تیبا ادم حس میکنه یکی به زور کلیدهای داشبوردش رو جا داده ولی داشبور ساینا همه چیز سرجاش عالی و زیباس.نمای جلو و عقب که دیگه مشخصه خیلی خوشگلتره.ولی بازم انتخاب با خودته
1396/4/8
سلام
اگه مجرد هستید و فیس تیبا رو دوست دارید، تیبا 2 میتونه گزینه خوبی باشه. ولی متاهل بودن شرایط خودش رو داره... مثلا اگه قصد تفریح و گردش درون شهری رو داشته باشید یا مسافرت طولانی رو انتخاب کنید اون موقعست که صندوق و جاداری خودرو واجب میشه....
ولی فی المجموع ظاهر و امکانات و مونتاژ و سرهمبندی ساینا بهتر از دیگر محصولات سایپاست😊
1396/12/4
سلام.امکانات ساینا خیلی بیشتراز تیبا هست و فضای داخل اتاق و صندلی ها و جاداری ساینا اصلا قابل مقایسه با تیبا دو نیست.منهم مثل شما تردید داشتم و ساینا خریدم و کاملا راضی هستم.تیبا اصلا داخل اتاقش خفه هست.صندوق عقب هم دیگه نیازی به گفتن نداره.سیستم پخش موسیقی و کولر و بخاری هم خیلی بهتره از تیبا
1396/4/9
سلام خدمتون دوستان و ساینا سواران گل. من تازه ساینا ثبت نام کردم و چند ماه دیگه تحویل میدن. رنگی که انتخاب کردم بژ متالیک هست . یه سوال از دوستان گلم داشتم که آیا ساینا با رنگ بژ تحویل میدن؟ چون من خودم تا حالا تو شهر تبریز ساینا رنگ بژ ندیدم و همشون سفید رنگ هستند و یه بار هم نقره ای توی یه شهر دیگه دیدم. ممنون میشم لطف کنین و راهنماییم کنین. با تشکر
1396/4/15
سلام دوست عزیز...داخل خود سایت سایپا این ماشین با چهار رنگ سفید ، مشکی متالیک ، نوکمدادی متالیک و آبی نفتی عرضه میشه...3 رنگ دیگه بجز سفید یه اختلاف قیمت 300 هزار تومنی دارن...رنگ بژ ندیدم ولی شاید رنگ سفارشی بزنن...همونطور که خودتون هم گفتین بیشتر سایناها سفید هستن اما مطمئنا دوستان اگر رنگ مشکی یا آبی نفتیشو دیده باشن که چقدر زیباتر از رنگ سفیدش درومده و ماشین رو خیلی اسپرت تر نشون داده اونو میخریدن...موفق باشید
1396/5/4
باعرض سلام خدمت دوستان گلم
عزیزان تجربه 4ماه رانندگی با ساینا رو خدمتتون عرض میکنم
من اول بین تیبا2 و این موند بودم که وقتی به نمایندگی مراجعه کردم و آپشن های اینو دیدم واقعا خیلی نظرم عوض شد تیبا2 در نمایندگی27850 بود و این 28400 دیدم برا700 تومن و این آپشنا خیلی می ارزه نسبت به تیبا و حتی 405 شتاب وسرعتش در حد 405 هست و امکانتشم که چندبرابر 405 شیشه ها عقب برقی تهویه اتوماتیک سنسور هشدار دهنده موانع دماسنج محیط وزن خوب و جادار ترمز ای بی اس و ای بی دی داره و خلاصه من که تاحالا بقران عیبی ندیدم که خیلی فاحش یا مشکل ساز شده باشه برام امیدوارم تونسته باشم به دوستان گلم کمکی کرده باشم یاعلی
1396/5/10
سلام * بین ساینا و 405 slx موندم کدوم رو انتخاب کنم ... کسی هست تجربه رانندگی با هر دو رو داشته باشه که بتونه منو راهنمایی کنه ؟!
1396/5/10
سلام * بین ساینا و 405 slx موندم کدوم رو انتخاب کنم ... کسی هست تجربه رانندگی با هر دو رو داشته باشه که بتونه منو راهنمایی کنه ؟!
1396/5/9
با سلام ودرود خدمت همه دوستان گرامی که با نظرات سازنده و موثر خودشون منو تو انتخاب ماشین مورد علاقه ام کمک کردن .واقعا دست همتون درد نکنه .کاش همه یاد بگیریم به جای انتقاد کردن های بی مورد و تعصبی در صورتی نظر بدیم که واقعا اون محصول و تست کرده باشیم و از تولید داخلی حمایت کنیم نه از همون اول بزنیم برند ایرانی و کلا داغون کنیم در حالیکه داریم از روی تعصب نظر می دیم در حالیکه حتی دو کیلومترم هندلینگ ماشین و تست نکردیم .متاسفانه این خصوصیت اخلاقی فقط توی ایران ما دیده میشه که در مقابل هر تغییرو نوآوری اولش همه جبهه می گیرن و انتقادمی کنن وذهن بقیه رو که میخوان استفاده کنن اصلا کلا داغون می کنن .یاد بگیریم در مقابل تغییر خودمون وهمسو بکینم تا رشدکنیم نه اینکه موضع متعصبانه بگیریم .همیشه نقاط مثبت و منفی بعد استفاده از محصول اوکی می شن .مبارک همه دوستانی باشه که این خودرو رو دارن و نظرات خیلی خوبی گذاشتن .من از هر نظر قیافه وآپشن های ساینا رو هم دوست داشتم هم مطالعه کردم انشاءالله که قسمت بشه بخرم نظرمم در مورد کارکردش میگم .موفق باشید همگی .بهترین ها حق ماست ولی همیشه گفتن نردبون پله به پله .قرار نیست یه دفعه از اول خودروی 100 میلیونی بخریم .آروم آروم پیشرفت می کنیم هیچی قرار نیست ماندگار باشه برامون .خوبه که آدم همه چیو تجربه کنه
1396/5/17
عرض سلام و احترام خدمت همه دوستان عزیز
من قبل از این که ساینا بگیرم از محصولات ایران خودرو استفاده می کردم و این مطلب رو بدون هر گونه تعصب عرض می کنم محصولات ایران خودرو خیلی هزینه و استهلاک بالایی دارند و موتور اکثر محصولات ایران خودرو همیشه دچار خوردگی و یا ترک خوردگی در ناحیه سیلندر می شوند و این به دلیل آلیاژ استفاده شده و طراحی خراب می باشد . اما در عوض واقعا محصولات سایپا خیلی بی دردسر و با کارآیی بالاتر و تکنولوژی ساده تر توانسته نظر مردم را جلب نماید.
واما در مورد ساینا با توجه به مبلغی که برای آن هزینه شده بسیار از ماشینهای هم رده خود بهتر و در آینده بازار خوبی را برای خود ایجاد خواهد کرد . به نسبت از خودروهایی مثل 206 ،405،سمند بهتر و بی دردسر تر می باشد و من کاملا از خرید خود راضی هستم
با تشکر و عذر خواهی از اینکه زیاد پر حرفی کردم .
1396/5/17
سلام و وقت بخیر
به نظر من هر کس ساینا بگیره از انتخاب خود پشیمان نخواهد شد
1396/6/26
سلام
به نظرم با اختلاف 3-4 تومان برید یه 405 یا سمند بگیرید به مراتب بهتر از این و تیبا هست.
البته اگه هزینه رو فاکتور بگیریم 405 و سمند سواری ایمن تر و راحت تری میدن.
اینو طبق تجربه ای که از همه این ماشین های که دارم عرض میکنم خودم یه تیبا 95 دارم اونقدر صدای موتور و گیربکس زیاد هست که هزینه های بقیه ماشین ها رو به بی خرجی این ماشین ها ترجیح میدن. نمایندگی هم میگه طبیعی هست...
دوستان بهتره ماشین صفر رو با صفر مقایسه کنند بعضی ها میرند سمند ترکیده رو میفروشند میگند از مخارجش راحت شدیم تیبا و ساینا بهتره...
در صورتی که اگه میرفتن 4 تومان بیشتر میدادن یه ماشین با کارت طلایی دریافت میکردن که سال اول حتی هزینه لنت و روغن هم نداشتن.
1397/5/13
تاکی میخواین ماشینهایی با طراحی و تکنولوژی ۴۰ سال قبل رو سوارشین؟ من به شخصه از طراحی کسل کننده سمند و ‍‍405 خسته شدم که اومدم سراغ ساینا که انصافا هم مصرفش کمتره هم خرج و مخارجش کمتره هم باکیفیت تره هم تو سرعت و شتاب خیلی بهتره. اینایی هم که میگن خوب نیست سوار نشدن. یکبار سوار شن نظرشون عوض میشه. اتفاقا من هم سمند داشتم هم ۴۰۵ و النود. النود که کلا داستانش جداس ولی بعد از اون ساینا نسبت به قیمتش توی بازار الان عالیه
1397/5/21
405 و سمند ، هر دو ماشین های پر مصرف ، زشت و منسوخ شده ای هستند . من ساینا ندارم اما تجربه رانندگیشو دارم و ساینا رو به سمند و 206 و 405 ترجیح می دم. برای ایران ماشینی خوبه که کم خرج و کم اسطهلاک و در عین حال زیبا باشه.
1396/7/15
دوستان سلام دو ماهه ساینا گرفتم موقع رانندگی وقتی سرنشین کامل باشه با کولر روشن احساس میکنم ماشین جون نداره البته هنوز ۵۰۰ تا بیشتر کار نکرده و دارم آب بندی میکنم بیشتر از ۹۰ باهاش نرفتم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
1396/7/30
سلام
من چند ماهه این ماشینو خریدم. باهاش 5000 تا هم راه رفتم. تا الان که هیچ مشکلی نداشته خداروشکر. با کلی تحقیق خریدمش. خیلی تو این رنج گشتم. ماشین صفر درست حسابی که باید ده میلیون بیشتر از این پول بدی دست دوم هم که ماشین سالم خیلی کم گیر میاد و هر کدوم کلی مشکل دارن. شتابش فوق العادس. البته به ال نود و 206 تیپ 5 نمیرسه ولی بعد از این دوتا ماشین تو این رنج بهترین شتاب رو داره. ماشین راحتیه. امکاناتش خوبه. سواریش خوبه انصافا. صندوق جاداری داره. مصرف سوختش برا من صدی 6 تا 7.5 بسته به ترافیک و نوع رانندگی میسوزونه. در کل بگم تو این رنج برا کسی که حوصله دردسر و تعمیرگاه رفتن نداشته باشه ماشین خوبیه. ظاهرش هم بنظر من قشنگه (البته این امر سلیقه ای هست) ولی بنظر من خیلی بهتر از ماشینای قدیمی هستش که الان داره هنوز تولید میشه.
1396/11/27
سرعتش هم از206بیشتر هم از ال نود...تستشم کردم تو جاده ی طولانی در بین این تست ساینا اول 206دوم واین ال نودی هم که در زمان فعلی همه بهش مینازنم سوم
1397/3/31
دمت گرم . . .باكلي تحقييييييييييق ساينا خريدي ! زياد تو اين مملكت تحقيييييييييق نمي خواد بكني ؛ چقدر پول داري همون = فرغون مورد نظر شما
1396/8/7
سلام ممنون از زحمات شما یه سوال داشتم ممنون میشم حتما جواب بدین تو تقریبا تمامی بررسی ها درباره ساینا تو سایت های مختلف می نویسن موتور ضعیف ساینا با 87 اسب درصورتی که این مقدار از 206 تیپ دو و سه ، از دوو سیلو قدیمی از هیوندای آی 10 با 85 از میتسوبیشی میراژ با حدود 80 اسب قوی تره. ولی درمورد اونها اصلا از موتور ضعیف یاد نمیشه مگه توان تولیدی قدرت توسط موتور واحد یکسانی نیست؟ البته منظور من در انتقال قدرت نیست فقط و فقط تولید قدرته مثلا قدرت تولیدی میراژ با حدوده 80 اسب بیشتر از ساینا با 87 اسبه بازهم عرض میکنم فقط در تولید قدرت نه انتقال تا به چرخ ها؟ ممنون
1397/3/10
چقد تخصصی سوال پرسیدی خخ
1397/5/13
مشکل اینجاست که یسری از آدمهایی که هیچ اطلاعاتی راجب یه خودروی خاص ندارن میان خیلی محکم راجبش بد میگن. اینا همونایی هستند که حتی یک بار هم عملا اون ماشین رو تست نکردن
1396/9/8
سلام به همگی،من ۱ ماهه این ماشینو گرفتم به نظرم ماشین خوبی هست لاستیک هاشو ۱۴،۲۰۵ انداختم،ماشین تو حرکت نرم تر شده،قبل از این ماشین ۴۰۵ داشتم به نظرم تو سرعت ثانویه مثل ۴۰۵ نیست ولی رو هم رفته ماشین بی دردسر و ارومی میخوره باشه
1396/9/26
من چند ماهی میشه ساینا گرفتم. نسبت به قیمتش انصافا ماشین خوبیه. بالاخره هر ماشینی یه سری ضعف ها داره ولی با این شرایط بازار و مسائل و مشکلات توی رنج قیمتی خودش ماشین خوبیه. کم استحلاکه کیفیت نسبتا خوبی داره شتابش خیلی خوبه گیربکسش با موتور هماهنگه و تو سربالایی اصلا کم نمیاره. اتاقش شیک و جاداره (نسبت به قیمت) امکانات رفاهیش مناسبه. فقط تنها عیبی که داره نفوذ صدای موتور به داخل اتاقه که توی دور موتور بالای 3000 دیده میشه ولی درکل من راضیم
1396/11/8
واقعا مسخره بود اون اولای متن.بقیه رو هم نخوندم.206با ارفاق جا کرده تو دل مردم؟این اسباب بازیا چیه پس؟قوطی کبریتن.یه مشت حرف بیخود پر مکنین تو ذهن مردم
1396/11/27
30میلیون پول می دی انطزار مرسدز بنز داری؟
1396/11/27
سلام توضیح خوبی بود فقط باید بگم که اون قسمت که گفتی تویه شتاب دربرابر النود حرفی بزنه رو باید بگم که اشتباه گفتی چون النود اصلا شتاب نداره واز ماشین های هم رده خود مثل سمند 206عقب می افته از ساینا هم همچنین چون ساینا بسیار تیز تره
1396/11/30
سلام به همگی دوستان. ضمن تشکر از دست اندر کاران خودروبانک من بعد از مدت ها تحقیق و سبک سنگین کردن، بالاخره حدود دو ماه پیش تصمیم گرفتم با توجه به پولی که داشتم ساینا بخرم. خوشبختانه در این دو ماهی که سوارش شدم و تقریبا دو هزار و پانصد کیلومتر رانندگی کردم باهاش، انصافاً در رنج قیمتی زیر 30 میلیون ماشین نرم و خوبیه. اذیت نکرده توی این دو ماه. راضی ام ازش. با اینکه به بی کیفیت بودن خودروهای وطنی اذعان دارم، اما معتقدم باید خودرو ایرانی بخریم. البته این نظر شخصی بنده است و قطعا عده زیادی مخالف این نظر هستند. من خودم به شخصه آشغال وطنی رو به الماس خارجی ترجیح میدم. چون حاصل رنج و زحمت کارگر ایرانیه. موفق باشید.
1396/12/17
سلام عزیزان من دو سال تیبا 91 داشتم راضی بودم برای صفر نمایندگی خواستم بنویسم که پیشنهاد دادند ساینا بنویسم منم نوشتم الان یکماه است که 97 تحویل گرفتم فقط نکته مهم برای دوستانی که می خواهند ساینا جدید بگیرن توجه به گیربکس هست که حتما ND2 باشد که روی پوسته گیربکس نوشته شده و مگنتی بودن ضمنا با توجه به ماشینهایی که داشته ام و تجربه کردم مناسب هست ولی ایده آل یک ماشین 30 تومانی رانمی دهد ضمن اینکه اگر بدنه عرضا پهنتر و کمی افتاده تر بود و بجای افزایش حجم صندوق عقب به صندلی عقب فضا می دادند بهتر بود از دوستان کسی می تونه در خصوص سینی زیر موتور ساینا اطلاعاتی بدهد متشکرم
1396/12/24
سلام من 1 سال و یکی دو ماهه که این ماشین رو خریدم فوق‌العاده است اون اولا همه فکر میکردن ماشین خارجیه ولی بعد از دیدن آرم سایپا متوجه ایرانی بودنش میشدند
منظورم اینه که ظاهرش حرف نداره

از کار کردشم خیالتون راحت اونم فوق‌العاده است سرعتش عالیه و من خیلی راضی ام
تو تهران تو اتوبان امام علی باهاش کورس گذاشتم و عالی بود
کولرشم حرف نداره چون من تست کردم خیلی خوب بود
گرم کن شیشه هم در عرض 10 ثانیه یا شاید هم کمتر کل شیشه ها رو تمیز می کنه

در کل این ماشین از سایپا که دیدم حرف نداشت عالی بود
1396/12/26
با سلام
من اردیبهشت 96 تا کنون این خودروی ساینا را دارم
1 شتاب خیلی عالیه
2 مصرفش بد نیست
3 فضای مناسب و راحت و بی صدا ولی در دور موتور موتور بالا صداش زیاده
خرج و هزینه کم
4 یکبار بجز سرویس اولیه نمایندگی نرفتم
5 تو دری و داشبورت جنسش مزخرف و بی کیفیت
6 اپشن های اولیه و کامل دارد
7 بدون تعصب عرض کنم با 405 و تندر نود و سمند و 206 کورش گذاشتم خدای من شاهده با ال نود برابر بود یه سرو گردن از بقیه خودرو ها بالاتر. باور نفرمایید. گارانتی هم تموم شد بجز یگبار بلبرینگ جلو با 44هزار کیلومتر هیچ وقت تعمیرگاه نرفتم.فقط چراغشو اولویت بندازید. همین. با آرزوی سلامتی برای همه
1397/1/3
سلام.بیاییدتعصبی وازروی احساسات حرف نزنیم.خداییش من الان حدود۶ماه هست سایناخریدم از۴۰۵و۲۰۶وپرایدوسمندخیلی بهتره.مسافت طولانی هم باهاش رفتم هیچ مشکلی شکرخدانداشته تاالان. دوستان برای خدابایدحرف زدمن هیچ عیبی ازاین ماشین تواین۶ماه ندیدم.
1397/4/17
من ساینا برج 8 1395 خریدم و تا الان ک نظرات رو خوندم از بقیه با سابقه ترم .
عرض شود که خوبی هاش نسبی هستن یعنی با توجه به بازار پوکیده کیفی قیمتی ایران . میشه گفت با این قیمت مفت دارید میخریدش.
الان یه mvm دنده دستی 315 پنجاه شست تومن قیمتشه
.
و معایبش

دید جلو خوب نیست بهتر بگم مثه اسپورتیج میمونه و دید جلو داغونه چون ستون و زلم زیمبوهای چسبیده به ستون زیادی قطور هستن .
تو باد یکم شدید نمیتونید ماشینو خوب کنترل کنید
اینم بگم من راننده بیابونی هستم و متوسط سرعتی ک میرم 140 به بالایه ....
گیربکس و کلاجش مالی نیست
چندتا سوراخ اضافه داره که کمپانی کلا بیخیالشون شده مثلا زیر میل فرمون که یه بار که زدم تو دو وجب اب بارون و فرمون رو کج کردم اب پاشید رو کفشهام .
شتابش چون 8 سوپاپه کمه .
یکم زیادی پایینه و باید لاستیک فاق 65 یا 70 بزارید زیرش که رو پیچها از تعادلش کم میکنه
مه شکن ها هم که اب بارون رفت توشون و جیوه اونها ریخت گارانتی هم به گردن نگرفت.
و صندلی های جلو تو جاده کمر درد میاره

ولی بازم میگم نسبت به قیمت بازار ایران خوبه
فضل داخلیش خوبه
صندلی عقبش جا دار و راحته
صندوقش هم به اندازه ال نود نیست ولی خوبه
داشبوردش اذیت نمیکنه
اینه های جانبی بزرگ و اوکی هستن
...
1397/1/9
چشم.40 سال دیگه صبر میکنیم ساینا 3 بیاد بیرون.اون زمان همه جهان با خودرو پرنده جابجا میشن ما با ساینا 3
1397/4/17
سلام به دوستان ،میگم صفحه رادیوی ساینا همونه که بالاس یا نه لطفا سریع پاسخ بدین می خوام بخرم
1397/6/2
اره همون که بالاست قشنگ هم به هر صورتی که خواستی تنظیمات زیادی داره سی دی بسیار خوب کروز روش نصب شده. من ساینا را به همه پیشنهاد میکنم .. گزینه قابل قبول .45هزار کیلومتر ۳سال تجربه رانندگی . خیلی خیلی خوووووووووب میدم به ساینا
1397/5/21
خودروهای ارزان و اقتصادی توی کشور های دنیا پرطرفدار اند ولی آیا خودروهای ارزان اقتصادی کشور های دنیا و با خودروهای ارزان و اقتصادی ما اصلا قابل مقایسه هستند !؟ الان سانتافه و داستر و کولیوس و لندکروزر و کرولا و اکسنت و الانترا و جک و جیلی و ام جی و ............. همه خودروهای ارزان اقتصادی اند، اصلا قابل مقایسه با این خودروها هستند !؟
تا کی باید به خودروساز باج بدیم من نمیدونم !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
1397/8/7
دوستان گلم کسانی که ازساینابدمیگن فکرکنم خودروی باباشونوسوارمیشن احتمالاهم کمری تویوتاویابنزباشه که اینچنین مقایسه ای ناجوری میکن اخیلی هم خوبه ازقدیم گفتن هرچه پول بدی همان قدرهم آش میخوری تواقع ماشین هشتادمیلیونی رونبایدازش داشت یاحق......
1397/9/15
سلام در تایید حرف شما دوست عزیز باید بگم که اونایی که انتقاد کردن واقعا حتی دست هم نزدن به این ماشین چه برسه به این که تجربه راننگیشو داشته باشن. واقعا ماشین نرم و کم دردسریه.
1399/3/25
الان شده۸۰میلیون
سال۱۳۹۹
1397/11/2
با سلام
حدود یکماه می شه که ماشینو خریدم، چند تا نکته اضافه کنم فقط:
1- "برای شروع و با فشار دادن پدال کلاچ برای جای‌گذاری دنده، متوجه این موضوع شدیم که کلاچ به‌صورت نامتعارفی سفت و خشک بوده به‌گونه‌ای که کار تعویض دنده کمی مشکل صورت می‌گیرد."
به نظرم اصلا این طور نیومد، اتفاقا کلاچش بسیار نرم بود(در مقایسه با 405، ریو و سمند)، دنده مقداری سفت بود که فکر کنم اصلا جزو محاسنشه.
2- تو سرعت بالای 110 تا یه خرده انگار ماشین داره اذیت می کنه خودشو، ولی کم نمیاره. به همین دلیل به نظرم برای تو شهری که معمولا زیر 100 تا میریم خیلی خوبه.
3- امکانات داخلی مثل بخاری، کولر، سنسور دنده عقب، ضبط و ... تا حالا که مشکلی نداشتم.
4- صندلی اش یه مقداری خسته کننده است، یا شاید من خوب نمی تونم تنظیم کنم. هر چی اهرم های سمت چپ صندلی راننده را می چرخونم، صندلی اون طوری که مد نظرمه قرار نمی گیره، پای چپم موقع کلاچ گیری یه خرده اذیت می شه... !
5- زیر 100 تا صدای زیادی داخل کابین نمیاد، من قبل از این خودم پراید داشتم، ولی تقریبا همه ماشین های داخلی رو سوار شدم. صداش به نسبت هم رده های خودش خوبه.
6- نسبت به پراید خیلییی سرتره، الان قیمت پراید حدود 35 تومنه، این 45 تومن. به نظرم با توجه به قیمت پراید، این باید 60 می بود. البته خداییش قیمت 35 برای پراید؟؟؟ جدیه؟
7- از ظاهرش راضی ام، از نمای جلو خیلی خوبه اما عقب یه خرده تو ذوق می زنه.
8- یه بار تو شب بارونی رانندگی می کردم، تو سرعت حدود 70، 80 کنار گاردریل یه خرده آب جمع شده بود، بدفرم ماشین از دستم در رفت(خیلی ترسیدم!).
9- نسبت به قیمتی که می دید ضرر نمی کنید. اگه اهل رانندگی عادی و خانوادگی هستید انتخاب خوبیه. پشیمون نمی شید.
1398/7/16
سلام
من باید چند تا نکته بگم چون خیلیا دیگه زیاده روی کردن. خب شروع میکنیم
1- اول از همه کسانی که سوار این ماشین نشدن نظر ندن لطفا
2- بعدش کی گفته سواریش از پراید بد تره من اکثر ماشین های سایپا سوار شدم(مثلا کوییک.تیبا1و 2.ساینا. و 111.131.132) سواری این نسبت به پراید خیلی بهتره چون ما خودمون یدونه پراید برای داخل شهر داریم وقتی گاز میدی انگار با دوچرخه داری تک چرخ میری. من عموم ساینا داره اصلا اینجوری نیست گاز میدی مثل پراید نیست که پرواز کنی ( نمیگم مثل سوناتاس).
3- اپشن های این از پراید یکم بهتر مثلا سنسور دنده عقب. شیشه های جلو و عقب برقی.سیستم تهویه نیمه اتوماتیک.(تازه خودشم ظبت داره)
4- بعد قضیه این کولر و بخاری این ماشین ها چیه کولرش که خنکه و با دور موتور اصلا بالا پایین نمیشه. بخاریشم با نور بالا و دور موتور بالا بازم بالا پایین نمیشه نمیدونم چیه افتاده دهن مردم حتی پرایدی که ما داریم هم اینجوری نیست.
5- .لطفا به حرف دیگران گوش ندین رو پای خودتون وایسید و خودتون تحقیق کنید . لطفا الکی نظر ندین که اینم مثل بقیه اشغاله انقدر اینارو گفتین فساد مملکتو گرفته.
6- و اخرین نکته. نمیگم این ماشین مثل هیوندای و کیاس . ولی خدایی از بعضی از محصولات ایران خودرو بهتره ما با فامیلمون رفتیم مسافرت یه دنا پلاس توربو شارژر دارن ما کرمانشاهیم و برای رفتن رو به تهران باید از گردنه اسد اباد همدان عبور کنیم وقتی گردنه رد کردیم زد کنار گفتیم چی شده گفت جوش اورده این قضیه چند بار تکرار شد تا تو همدان رفتیم تعمیرگاه گفت دلیلش اینه که این توربو با این موتور سازگار نیست و به موتور فشار میاره بدترین سفری بود که رفتیم چون هر نیم ساعت یه بار تکرار میشد .
1399/8/27
و ممدی نیستی که به بینی ساینا ۱۶۰میلیون شدههه
ناشکری کردیم مردم ناشکری
ای کاش ۳ سال پیش بودیم ای کاش واقعا یکم فکرکنید
سال ۸۷ ۴۰۵ صفر از شرکت تحویل گرفتم ۱۳ میلیون
اونم با تحویل ۳۰ روزه الا شده ۱۰۰میلیون اهییییی
1399/10/1
سلام دوستان برای کسایی ک میخان ساینا بخرن و دو دل هستن میخام خوبی ها و بدیهاشو بگم چون خودمم خیلی حساس هستم روی ماشین و بعد تحقیق خریدم،اینم بگم ماشین قبلیم روا بود و قبلتر پراید،اول اینکه دنده هاش خیلی نرم جا میره چون گریبکسش از نوع ان دی دو هست نه ان دی یک،دوم اینکه شتاب ماشین عالیه ،نور چراغاش خیلی خوبه،صندلیاش خوب و راحته،تقریبا ماشین جا داری هس ب نسبت هیکلش،فرمونش تقریبا نرمه،کلاچش هم همینطور بد نیس،اما بدیهاش،صدای موتور خیلی داخل میاد،کیفیت رنگش پایینه،در صندوق عقب بالا وا نمیسه،سوییچ داخل قفل شل و ول و تقو لقه،صدای زیر بندیش زیاده
1401/1/28
۲۸ فروروین ۱۴۰۱ ، ساینا : ۲۲۰ میلیون تومان...