موضوعات داغ

مقایسه رنو ساندرو با دانگ فنگ H30 کراس + فیلم درگ

9 فروردین 1396
عکس نویسنده
حسین ریاحی
نویسنده

مقدمه

دورانی بود که با مبلغی در حدود 40 الی 60 میلیون تومان می شد به گزینه هایی مانند هیوندای سوناتا، آزرا و تویوتا کمری فکر کرد. این دوران خیلی دور نیست و همه ی ما آن زمان را به یاد داریم اما در سالهای اخیر بازار خودروی کشورمان دستخوش تغییراتی شد که حالا در چنین بازه ی قیمتی اگر قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را داشته باشید یا باید به چند گزینه ی محدود وطنی بسنده کنید و یا یکراست به سراغ چینی هایی بروید که حتی معلوم نیست تا همین فردا بر روی خط تولید باشند یا نه؟ در این بین محصولات تولیدی توسط خودروسازان داخلی نیز افت کیفی شدیدی را دارند و معدود محصولاتی همچون دنا نیز که در این رنج قیمتی قرار دارند بر روی پلتفرمی بسیار قدیمی یعنی همان سمند ساخته شده اند ضمن اینکه چنین محصولی از نظر آپشن ها و طراحی نیز یارای رقابت با چینی ها را ندارد. اما در میان خودروهای داخلی یک گزینه هست که همچنان کیفیت خود را حفظ کرده و تحت استانداردهای جهانی تولید می شود. این خودرو خودرویی نیست جز رنو لوگان و برادر هاچ بکش یعنی ساندرو. لوگان همواره به دلیل امکانات رفاهی بسیار کم و طراحی ظاهری که کاملا متعلق به یک دهه پیش است مورد انتقاد قرار داشته است اما رنو ساندرو که از ظاهری به روز تر بهره مند است توانست از همان روزهای اول عرضه، فروش خوبی را تجربه کند. اما در این میان شرکت ایران خودرو اقدام به عرضه ی خودرویی نیمه کراس اوور و نیمه هاچ بک از شرکت دانگ فنگ چین کرد تا بتواند با رنو ساندرو رقابت کند. ما نیز تصمیم گرفتیم این دو خودرو را در برابر یک دیگر قرار دهیم تا ببینیم آیا رنو ساندرو می تواند از پس این حریف چینی بربیاید یا نه؟ نکته ای که در مقدمه باید ذکر کنم این است که اینجانب به عنوان نگارنده با توجه به سابقه ای که در کار مکانیکی دارم دید بسیار بدی نسبت به خودروهای چینی دارم و حتی یک تویوتا کرولای ۱۹۹۲ را به گران قیمت ترین خودروی چینی ترجیح می دهم. در این تست نیز حقیقتا با دید مثبتی به سراغ H30 کراس نرفتم. اما از آنجایی که در گروه خودروبانک، ما تست درایو ها را نه بر اساس سلایق شخصی بلکه با رعایت بیطرفی انجام می دهیم، زحمت نگارش بخش های نقد طراحی خارجی و داخلی هر دو خودرو را دوست عزیزم آقای مهندس فربد امینی بر عهده گرفتند.

طراحی ظاهری

دو خودرو را برای عکاسی در کنار یک دیگر قرار می دهیم. ساندرو تا حدودی مرتفع تر به نظر می رسد و ظاهری تخم مرغی شکل از نیم رخ دارد. طراحی رنو کاملا ساده، اقتصادی و فارغ از هر گونه زرق و برقی است. البته این طراحی در مقایسه با تندر بسیار بهتر و زیباتر است و دیگر از آن خطوط تیز ساده خبری نیست. لازم به ذکر است که طراحی تندر به سال 2005 بر می گردد ولی ساندرو و فیس لیفت تندری که قرار است ایران خودرو تا چند وقت دیگر وارد بازار کند به سال 2008 بر می گردد. در نمای جلو، سایز بزرگ چراغ ها نخستین چیزی است که جلب توجه می کند. جلو پنجره ی ساده نیز نکته ی خاصی ندارد و شبیه همان جلوپنجره ی تندر است. طراحی سپر جلو در مقایسه با تندر بهتر شده و یک توری بزرگ در میان آن وجود دارد که هوای مورد نیاز رادیاتور را تامین کند. در نمای جانبی گلگیرهای پف کرده و درهای بزرگ را از بارزترین بخش ها باید به حساب آورد که همین درهای بزرگ ورود و خروج از خودرو را برای سرنشینان بسیار آسان کرده اند. طرح رینگ های 5 پر ساندرو نیز در مقایسه با رینگ های تندر زیباتر است و با یک نگاه به شما حس حرکت را به شما منتقل می کند. در نمای عقبی اما شاهد شباهت هر چه بیشتر ساندرو با تندر هستیم. چراغ های بزرگ عمودی تقریبا هیچ جذابیتی ندارند و قرار گرفتن نورافکن عقب در یک سمت سپر نیز چندان حرکت زیبایی نبوده. اما از طرفی طراحی چراغ های عمودی ساندرو به گونه ای است که ممکن است در شب و از فاصله ی دور آن را با هیوندای i30 اشتباه بگیرید. البته طرح کلی سپر راضی کننده است. سایز برف پاک کن عقبی نیز بزرگ است که این مورد پوشش و کارایی بسیار خوبی را در بهبود دیدی عقب خودرو فراهم می کند. بخشی که ساندرو در آن نا امید کننده عمل کرده است کیفیت رنگ پایین در رنگ های تیره است. اگر ساندروی سفید و یا نقره ای خریداری کنید مشکلی نخواهید داشت اما نمونه ی مورد آزمایش که دارای رنگ مشکی بود کیفیت رنگ پایینی داشته و در یک نقطه از درب عقب بلند شدگی رنگ اتفاق افتاده بود.

به سراغ دانگ فنگ می رویم. طراحی آن به وضوح سعی کرده نکات و جزییات بیشتری را در مقایسه با ساندرو ارائه کند و کاملا در نقطه ی مقابل ساندرو است. در نمای جلو طرح چراغ ها و چیدمان داخلی آن ها بیشتر به خودروهای روز شبیه است و البته نکته ی مثبت آن را نیز باید استفاده از چراغ های روشنایی در روز ال ای دی دانست. جلو پنجره نیز از دو نوار کرومی تشکیل شده است که آرم دانگ فنگ را در میان خود جای داده اند. سپر جلو نیز نکته ی خاصی ندارد و همانند ساندرو دو عدد پروژکتور گرد در آن تعبیه شده اند با این تفاوت که قرار گرفتن یک نوار نقره ای رنگ در زیر سپر H30 کراس توانسته نمای روبروی این خودرو را اسپرت تر از ساندرو نشان دهد. نمای جانبی را باید اوج بی سلیقگی چینی ها در طراحی این خودرو دانست. خودرو حالت کشیده و نازیبایی دارد و در این میان زه سیاه رنگ بزرگی که در اطراف گلگیرها نصب شده بسیار جلب توجه می کند. این زه ابعاد بزرگی دارد و اصلا با ابعاد خود خودرو سازگاری ندارد و شاید بهتر بود در خودرویی با سایز تویوتا پرادو بکار می رفتند. سایز کوچک رینگ ها نیز به این نقص طراحی دامن زده و آن را تشدید می کند. بخش دیگری که ای کاش چینی ها توجه بیشتری به آن می کردند حاشیه ی پنجره ها است. حاشیه ی شیشه های درب جلو و عقب خودرو به رنگ سفید است اما شیشه ی مثلثی عقبی حاشیه ای سیاه رنگ دارد و گاه این احساس منتقل می شود که این شیشه ی کوچک بعدا و به صورت غیر فابریکی روی خودرو نصب شده است. البته در خودروهایی که به رنگ مشکی باشند، این نکته خوشبختانه به چشم نخواهد آمد و در خودروهای سفید رنگ هم با چسباندن بر چسب های مشکی می توان به زیبایی این خودرو افزود. در نمای عقب H30 کراس را نمی توان خودروی خیلی زیبایی دانست اما حداقل از ساندرو بهتر عمل کرده است. در مورد چراغ های عقب نظر نگارنده این است که اگر نوار بالایی حذف می شد حتی طراحی عقب می تواست بهتر هم باشد. اما دو نکته نیز در این بخش وجود دارند. یکی قرار گرفتن آرم خودرو در یک قاب مشکی رنگ است که چندان نمای زیبایی را پدید نیاورده است و گویی طراحان تاکید بی موردی را روی آرم خودرو داشته اند. مورد دیگر نیز طرح سپر است که یک سری خطوط کرکره مانند در بخش پایینی آن کار شده اند که خیلی قشنگ نیست. در کل اگر بخواهیم در مورد طراحی این دو خودرو نظر دهیم باید گفت ساندرو فارغ از هرگونه زیبایی، جذابیت و زرق و برق طراحی شده است اما نتیجه ی نهایی آن ترکیب حداقل مناسبی است اما دانگ فنگ H30 کراس با آنکه نکات ریز و جزییات بیشتری در طراحی دارد و طرح آن به خودروهای روز بیشتر شبیه است اما نمای کلی آن را واقعا نمی توان زیبا دانست و این اجزا هماهنگی کمتری با یکدیگر دارند.

طراحی داخلی

با وارد شدن به کابین رنو ساندرو خود را در فضایی کاملا آشنا خواهید یافت که همان تندر است. البته بخش های کوچکی دستخوش تغییر شده اند همانند کلید های قرار گرفته بر روی داشبورد مرکزی که بجای آنکه همانند تندر مستطیلی شکل باشند بیضی شکل هستند. تغییری کوچکی هم در چیدمان کنترلر های مربوط به سیستم ایرکاندیشن داده شده است. پشت آمپر ها نیز کاملا مشابه با تندر اتوماتیک هستند و زمینه ی سفید آنها نیز در زیبایی بیشتر نشان دهنده ها تاثیر گذاشته است. مورد مثبت دیگر روکش پارچه ای صندلی ها است که کیفیت خوبی دارد. برای متفاوت شدن این خودرو با تندر طراحی داخلی درها نیز تغییر کرده است و با رنو سیمبل مشترک بوده که در مقایسه با تندر بسیار بهتر شده است. فضای سرنشینان عقبی هم بسیار عالی است و سه سرنشین بزرگسال به راحتی در عقب ساندرو جا می شوند. برای سرنشین وسط عقب نیز کمربند ایمنی سه نقطه ای پیش بینی شده است که نکته ی بسیار مثبتی است. کمربند سه نقطه ای در H30 کراس نیز موجود است اما همانند پژو 206 از خود صندلی بیرون میاید اما در ساندرو این کمربند همانند برخی از مدل های کیا اسپرتیج به سقف خودرو متصل است که کارایی بهتری را ارائه می کند. نکته ی منفی تندر نود که همان محل قرار گیری شیشه بالابر ها است در ساندرو نیز همچنان به قوت خود باقی است. برای سرنشینان عقب هم دریچه ی خروج سیستم تهویه تعبیه شده است که در زیر صندلی های جلو قرار دارند و به سختی قابل رویت هستند. حجم صندوق عقب نیز بسیار مناسب است و معادل ۳۲۰ لیتر است. ضمن اینکه با تا کردن صندلی های عقبی می توان این حجم را تا ۱۲۰۰ لیتر افزایش دهید. همچنین ساندرو مجهز به دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو است.

فضای داخلی H30 کراس در مقایسه با ساندرو طراحی بسیار بهتری دارد به خصوص اینکه از یک نمایشگر در کنسول مرکزی هم استفاده شده است. طرح نشان دهنده ها هم از سه دایره تشکیل شده است. فرمان خودرو بر خلاف ساندرو که کاملا پلاستیکی است از چرم مصنوعی پوشیده شده است. البته ناگفته نماند که کیفیت چرم فرمان و پلاستیک های کابین اصلا مناسب نیست و کاملا حس چینی بودن و بی کیفیتی را به شما منتقل می کند. دستگیره های درها نیز به طرز عجیبی کوچک هستند. مورد بعدی روکش صندلی های این خودرو است که طراحی سوراخ سوراخ داشته و بیشتر ما را به یاد کفش های ورزشی انداخت. در خصوص فضای داخلی دانگ فنگ به لطف فاصله ی محوری بیشتر خود فضای پای بیشتری را ارائه می کند. وجود سانروف و تهویه ی خودکار هم از دیگر نکات مثبت این خودرو هستند. مورد دیگر هم فضای داشبورد بسیار کوچک این خودرو است که طراحی شکل آن نیز همین فضای کوچک را غیر کاربردی تر کرده است که در تصاویر موجود در گالری می توانید آن را مشاهده کنید که حتی یک تبلت 10 اینچی نیز در آن جا نمی شود!

فضای صندوق عقب نیز بیشتر از ساندرو و معادل ۴۱۷ لیتر است و با خواباندن صندلی های عقبی به ۱۱۳۷ لیتر می رسد.

قوای فنی

رنو ساندرو در بخش فنی کاملا مشابه با تندرو ۹۰ اتوماتیک است و همان موتور و گیربکس سود می برد. موتور این خودرو از سری K4M رنو و ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است. موتور ساندرو می تواند 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این موتور در میان موتورهای فرانسوی به دوام بالا شهرت دارد ضمن اینکه خوشبختانه در صورت بروز مشکل نیز قطعات یدکی با کیفیتی برای این موتور در بازار موجود است.

گیربکس خودرو نیز با نمونه ی مورد استفاده در رنو مگان و لوگان اتوماتیک یکسان است و از نوع چهار سرعته ی خودکار مجهز به تیپ ترونیک است. در ساندروی خودکار مکانیزم دریچه ی گاز نیز از حالت سیمی به برقی تغییر یافته است.

با بالا زدن کاپوت دانگ فنگ H30 کراس اما با صحنه ی آشنایی مواجه می شویم. ایران خودرو از همان پیشرانه ی آشنای TU5 متعلق به پژو 206 تیپ 5 در این خودرو استفاده کرده است. این پیشرانه ی 16 سوپاپ 1.6 لیتری هم می تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. گیربکس این خودرو نیز چهار سرعته ی خودکار است که گفته می شود ساخت آیسن ژاپن است. موتور TU5 از نظر قدرت و گشتاور کمی بهتر از موتور تندر است ضمن اینکه این موتور نیز در میان موتورهای دیگر پژو که در ایران وجود دارد یکی از بهترین ها است. وجود این موتور در H30 کراس را هم باید یکی از نکات مثبت این خودرو دانست. چون با توجه به تشابه این موتور با بسیاری دیگر از محصولات ایران خودرو دیگر نگرانی از بابت تامین قطعات و تعمیرات نخواهید داشت ولی خوب یاد صحبت یکی از دوستان افتادم که تعمیرکار خودروهای سنگین بود و می گفت دانگ فنگ در بین مکانیک ها به دنگ و فنگ مشهور است.

تجربه ی رانندگی

ساندرو در هنگام رانندگی تقریبا هیچ تفاوتی با تندر نود ندارد. تسلط راننده با توجه به این که در ارتفاع بالایی قرار گرفته است بسیار عالی است و همه ی زوایای خودرو را در کنترل خود دارید. دسته دنده ی بسیار بزرگ و بد شکل ساندرو را در حالت درایو قرار داده و عملکرد موتور و گیربکس نیز هماهنگ و مناسب است و از تقه ها و ضربات گیربکس اتوماتیک پژو 206 در آن خبری نیست. تعویض دنده نیز حتی در مقایسه با مگان هوشمند تر و به موقع انجام می شود. نرمی خودرو نیز قابل قبول است شما را در مسافت های طولانی خسته نخواهد کرد. شتاب گیری خودرو نیز با توجه به حجم 1.6 لیتری و چهار دنده بودن گیبرکس مناسب و راضی کننده است. در انتهای کورس پدال گاز نیز یک کلید قرار دارد که در صورت تخته کردن پدال گاز یک دنده ی معکوس برایتان انجام می دهد.

اکسل یک تکه ی عقب ساندرو اگرچه سادگی زیاد و هزینه ی پایینی دارد و سواری نرمی را نیز در مقایسه با سایر هاچ بک ها به ارمغان آورده است اما باید گفت با داشتن اکسل یک تکه نباید خیلی سر پیچ ها به این خودرو فشار آورد چون ممکن است عقب خودرو از کنترل خارج شود. هر چند در این بین فکر کردن به سه ستاره ی ایمنی دریافت شده از Euro NCAP می تواند آرامش بخش باشد.

در پشت فرمان H30 کراس حس بهتری پشت فرمان وجود دارد. ضمن اینکه فرمان نیز خوش دست تر است. هماهنگی بین موتور و گیربکس آن نیز کمی بهتر از ساندرو است و تعویض دنده ها کمتر احساس می شود. گیربکس این خودرو فاقد حالت تیپ ترونیک است اما به جای آن حالت اسپرت و برفی نیز موجود است. یک کلید اضافی نیز با نام O/D در اچ سی کراس وجود دارد که با فشردن آن دنده از ۳ بالاتر نخواهد رفت. این کلید در هنگام پایین امدن از سرپایینی ها بکار میاید و افزایش سرعت خودرو در سراشیبی جلوگیری می کند. این در حالی است که در گیربکس ساندرو تنها یک حالت برفی پیش بینی شده است. عملکرد این کلید حالت برف در هر دو خودرو مشابه است و با فشردن آن شروع حرکت با دنده ی ۲ انجام می شود تا شاهد هرزگردی چرخ ها نباشیم. نکته ی منفی ساندرو را باید طراحی بد اهرم دنده دانست و نکته ی بد دانگ فنگ هم وجود لقی در اهرم تعویض دنده است. به نوعی هر دو خودرو در قسمت اهرم تعویض دنده نظر مثبت تیم آزمایش را جلب نکردند. تعویض دنده ها در H30 Cross نرم تر از ساندرو انجام می شود و اتاق تکان های بسیار کمتری دارد. البته گویا این نرمی در ازای از دست دادن شتاب به دست آمده است چون در تست شتاب صفر تا صد کیلومتر نتوانستم به عددی بهتر از ۲۳ ثانیه دست پیدا کنم. شاید یکی از دلایل شتاب کند H30 Cross ضرایب دنده ی این خودرو باشد چون شتاب گیری خودرو تنها در دنده ی یک خوب است و پس از آن عقربه ی سرعت سنج به کندی پیش می رود. مورد آزار دهنده ی دیگر هم نفوذ زیاد صدای موتور در دورهای بالا به داخل کابین است. اما در خصوص صدای محیط عایق بندی مناسبی صورت گرفته و ای کاش عایق بندی بین موتور و اتاق نیز خوب انجام می شد. H30 Cross هم مجهز به ایربگ سرنشینان جلو است اما این خودرو به ایربگ جانبی هم مجهز شده است اما خوب عملکرد ایمنی این خودرو توسط مراجع اروپایی و یا امریکایی مورد ارزیابی قرار نگرفته است.

در زیر می توانید شتاب صفر تا صد کیلومتر دانگ فنگ H30 Cross را مشاهده کنید (لطفاً دقت کنید که این تست در شهر زنجان با ارتفاع از سطح دریا 1600 متر انجام شده است و فشار هوا باعث عملکرد ضعیف خودرو می شود. لذا ممکن است شما در شهرهای مختلف کشور به عدد متفاوتی نسبت به این تست دست پیدا کنید. همچنین هر دو خودرو در آب بندی زیر 2 هزار کیلومتر بوده و شرایط خودروها نیز می تواند فاکتور موثری در نتیجه تست باشند.):

در خصوص هندلینگ نیز این H30 Cross است که پیروزی را از آن خود می کند و خودرویی خوش دست تر از ساندرو حس می شود و از آن گیجی عقب ساندرو در آن خبری نیست. گرچه ساندروی مورد تست ما دارای لاستیک های با عرض 205 میلی متری بود که هندلینگ را کمی بهبود بخشیده بودند اما بالاخری تعویض لاستیک تا حدی می تواند ضعف سیستم تعلیق را جبران کند و همچنان توصیه می کنیم که به خودروهایی چون تندر و ساندرو سر پیچ ها خیلی فشار نیاورید و سرعت ایمن را رعایت کنید. ترمزهای H30 Cross هم گرچه در هر چهارچرخ دیسکی هستند اما در تست ترمز، ساندرو با وجود ترمز کاسه ای در محور عقب توانست کمی زودتر متوقف شود.

نتیجه گیری

فارغ از این که قیمت پایین تر H30 Cross در مقایسه با ساندرو برگ برنده ی مهمی در دستان این خودرو است اما اگر فاکتور قیمت را کنار بگذاریم باید اعتراف کرد که ساندرو هرچه باشد دستپخت گروه رنو نیسان و خودرویی کم هزینه برای اقشار متوسط است که در دراز مدت قطعا مراجعه ی کمتری به تعمیرگاه ها خواهید داشت اما از طرفی نکاتی همچون نبود حتی برف پاک کن تناوبی در این خودرو نیز هنگامی که مبلغ پرداختی برای این فکر می کنید کمی آزار دهنده است. منتهی از نظر نگارنده حداقل نکته ی مثبت ساندرو می تواند همین ۳ ستاره ی ایمنی و تولید تحت لیسانس آن زیر نطر خود رنو باشد. در دانگ فنگ قطعا در ازای بهای پرداختی آپشن های بیشتری را دریافت خواهید کرد ولی به شرطی که مواردی هم چون بازار دست دوم نه چندان قابل پیش بینی و کیفیت پایین مونتاژ و مهم تر از همه عدم تست ایمنی توسط مراجع معتبر اروپایی را نیز مد نظر قرار دهید. در پایان هر چند انتخاب بین این دو گزینه تا حدودی به بودجه ی شما و نگاه شما و انتظارات شما از خودرو بستگی دارد اما تیم آزمایش رنو ساندرو را به دلایلی همچون ایمنی بالا، کیفیت ساخت خوب و بازار دست دوم مناسب به عنوان برنده ی این مقایسه اعلام می کند. در پایان گروه خودروبانک از مالکان خودروها آقایان امیررضا ذبیحیان و فربد امینی بابت در اختیار قرار دادن وقت و خودروها تشکر می کند.

مشخصات فني
مدلرنو ساندرودانگ فنگ H30 کراس
پيشرانهچهار سیلندر خطیچهار سیلندر خطی
حجم موتور1598 سی سی 1587 سی سی
حداکثر قدرت105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور140 نیوتون متر در 3750 دور بر دقیقه142 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه
شتاب رسمي15.2 ثانیه در روز آزمایش23 ثانیه در روز آزمایش
مصرف سوخت ترکيبي8.3 لیتر در هر صد کیلومتر7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1146 کیلوگرم1230 کیلوگرم
قيمت54 میلیون تومان49 میلیون تومان

111 عکس

نظرات کاربران

244 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/9
من نمیدونم چرا شما گیر دادید به H30 کراس؟؟؟؟ این همه خودرو خوب هست.
رنو تلیسمان رو بررسی کنید لطفا
1396/1/9
23ثانیه!!!خداروشکر نذاشتم پدرم دانگ فنگ بخره...ده تومن بیشتر هزینه کرد مزدا3گرفت...واقعا خداروشکر
فاجعس23ثانیه...هیچ جوره نمیشه توجیهش کرد...مگه امکانات و آپشن چقدر تاثیر داره...مثه اینه که تراکتور بخری با ال سی دی و دنده اتومات.دانگ فنگ یعنی فاجعه برا ایران خودرو
یه زمانی کیزاشی میداد دست مردم...اما الان چی؟!!
انشاالله بازنگری کنن تو تصمیماتشون.
1396/12/10
سلام بنده خدا سرت کلا رفته این کار دلالها است وگر نه اصلا واقعا اگه حتی نظرات مردم و خودت سوال کنی متوجه میشوی این طوری سرت شما و امسال شما کلاه رفته نه کلاه معمولی یک کلاه خیلی گشاد اگه اچ30 خریده بودی و حرف پدرت را گوش کرده بودی حداقل متوجه میشدی که مردم و بازار تعارف ندارن و بدون استسنا همه از اچ 30 خیلی راضی هستن که هیچ تازه فهمیدن چرا این تبلیغات را ه انداختن که امسال شما گمراه بشوید
1398/7/12
سلام عزيزانه من،من پدرم نمايشگاه اتومبيل داريم اچ ٣٠ كراسة واسم پيشنهاد كرد خريدم واقعان راضي هستم نرميش مثل سانتافه هست خيلي راضي هستم هر كس بگه ماشينه بدي هست اشتباه محص ميكنه با نشكر
1396/1/9
من نمیدونم چرا مردم میرن این اشغال هارا میگیرن
1397/6/30
چون و سه شما پراید سوار نیستن
1396/1/9
سه ستاره یوروانکاپ اینقدرام تعریف نداره ها...الان خودروهای ساخت فرانسه و کره قریب به اتفاق همگی 5 ستاره رو دارن.
1396/1/10
دقیقاً همینطوره. ضمن اینکه این سه ستاره طبق ضوابط سال 2008 به این خودرو داده شده. ضوابط یوروانکاپ سال به سال سختتر شده. این خودرو با ضوابط 2017 بعیده یک ستاره هم بگیره. مگانی که سال 2002 5 ستاره گرفته بود سال 2013 تازه بعد از فیس لیفت و تقویت ایمنی خودرو 3 ستاره ایمنی گرفت و بعد از اون مجبور شد تغییراتی در خودرو بده تا بتونه به 5 ستاره برسه. البته ایمنی اچ سی کراس هم تعریفی نیست ولی دلیل نمیشه ادعا کنیم که از اچ سی کراس خیلی پایینتره. اچ سی کراس از یک پلت فرم قابل قبول استفاده کرده که پایه ایمنی خودرو هست از نظر امکانات ایمنی هم که نسبت به ساندرو ایربگهای جانبی و ترمزهای دیسکی عقب و سنسورهای پارک عقب رو اضافه داره. توی تست تصادف در چین هم فکر میکنم سه ستاره کسب کرده که البته پایینتر از سه ستاره ساندرو هست ولی نه خیلی پایینتر. در واقع میشه گفت که ایمنی این دو خودرو در یک حد هست و اگه اختلافی هم باشه در حد جزیی هست.
1396/1/9
این برسی یکم عجیب بود و من اینطور برسی از خودروبانک ندیده بودم . اولا قدرت موتور دانگ فنگ ۱۰۵ اسب بخاره نه ۱۱۰ . دوما سه ستاره ایمنی از c ncap داره نه از euro n cap . سوما شتاب تو سایت ایران خودرو زده ۱۲.۵ و برسی های صورت گرفته به عدد ۱۴ رسیدند نه ۲۳ ثانیه . لطفا در مورد شتاب توضیح بدید کخ دقیقا چقدره ؟
1396/1/9
ممنون از تستی که انجام دادید
ولی این وسط یه سوالی پیش میاد
چطوری میشه شما تست شتاب h30 کراس رو میگیرید و 23 ثانیه میشه و سایت همسایه تو ارتفاعات تهران تست میگیره 14 ثانیه درمیاد؟
این همه اختلاف اصلا قابل توجیه نیست. یه احتمال این هست که مسیری که شما انتخاب کردید برای تست خیلی سربالایی بوده؛ در این صورت بهتر بود تو مسیر مشابه تست شتاب ساندرو رو هم میگرفتید و تو مقاله ذکر میکردید که قابل مقایسه باشه
1396/1/10
دوست گرامی
این کندی برایدما هم عجیب بود ولی هر دو خودرو عمری حدود یکی دو ماه داشتن و کارکردی زیر 2000 کیلومتر داشتن ولی محلی که تست در اون انجام شد شیب نداشت و یک خیابان مسطح بود. ساندرو اتوماتیک هم قبلا در سایت تست شتاب شده بود و فیلمش هم رو سایت و در آپارت خودروبانک هست و میتونید اونو ببینید.
1396/1/9
مطلب کاملا هدف دار و جانبگرایانه بود
قیمت اچ۳۰ مبلغ ۴۵ تومنه نه ۴۹ تومن. قدرتشم ۱۱۰ هست نه ۱۰۵ جدول غلطه
دوم من خیلی تست سرعت اچ ۳۰ دیدم اینجا اولین باره سرعت صفر تا صد اینقد نوشته
شما ک مقاله نوشتی برو استپ وی ساده بخر
1396/1/9
عدد قدرت و گشتاور که در جدول مشاهده می کنید از روی وبسایت شرکت ایران خودرو نوشته شده، در دفترچه ی راهنمای مشتری نیز عدد ۱۰۵ اسب بخار قید شده.
1396/1/9
استاد نابغه قدرت دانگ فنگ اچ سی کراس 105 هست 110 نیست!! تنها پژو 206 تیپ 5 موتور فرانسوی 110 اسبی بود، بله درسته دانگ فنگ اچ سی هم 110 اسبی داره ولی ایران نیامده
1396/1/9
همین رنو ساندرو استپ وی ساده صد شرف به این چینی داره
1396/1/9
قیمت ها تو بازار ذکر شده
خود ایران خودرو میگه h30 cross با موتور tu5 ایرانی 105 اسب قدرت داره شما میگی 110 تا؟!!!
1396/1/10
به نظر من اگر ايرانخودرو روي همون 206 كار مي كرد و اشكالات دتده اتوماتيكش رو برطرف مي كرد و مثل استپ وي هم يكم آپشناي كراس اور بهش اضافه مي كرد تو اين رنج قيمت از هردوي اچ30 و ساندرو بهتر بود .
1396/1/10
دسته دنده هاي رنو شبيه خودروهاي معلولينه
1396/1/10
چرا بحث الکی میکنید. آقا قدرتش اصلا 70 اسب بخار. چطور تست سرعت شما با همه فرق داره. بعد هم قیمت بازار برای اچ30 میزارین و قیمت کارخونه استپ وی. کلی در مورد داشبور کوچیک اچ 30 نوشتین، بعد بابا استپ وی که 9میلیون گرونتره نه کامپیوتر داره نه دوربین دنده عقب نه سانروف نه تهویه اتومات. حالا شما بگو اینا مهمتره یا داشبوردش کوچیکه؟ تازه سایر امکانات مثل جای عینک و آینه جانبی راهنمادار و غیرش بماند
1396/1/9
عالي بود ممنون
1396/1/9
206 تو درگ دنده ای بود اگه با ساندرو دنده ای درگ میزاشتین 206 کم میاورد

درر ضمن از مقالتون واقعا ممنونم همه حقایق گفتین
1396/1/9
بله حق با شماست پژو ۲۰۷ تنها برای مقایسه اونجا بود و دنده دستی بود.
1396/1/10
خودروی مذکور 207 بود دوست عزیز.
1396/1/10
اولن اون 206 نبود 207 بود دومن 206 از ساندرو خیلی قوی تره
1396/1/9
به نظر من قضاوت از روی برند اشتباه هست مثلا آدم ماشینی مثل ساندرو بخره برای این که اسم رنو و سه ستاره رو یدک میکشه بعد توی اولین پیچ تند چپ کنه قرار باشه اتاقش رو عوض کنه پولی که شاید قرار باشه تو دهسال خرج دانگفنگ کنه باید یکبار بده به سافکار و یک ماشین چپی سوار بشه بگه رنو سوارم و اگر ماشین دیگهی بود شاید زنده نمیموندم در صورتی که اگر ماشین دیگهی بود شاید اون حادسه رخ نمیداد 55 میلیون پول بدی بعد ماشینت سادهترین سیستم تعلیق جهان رو داشته باشه ترمزش کاسهی باشه با مشکلات خاس خودش بعد ی چینی با وزن بیشتر مصرف سوختش کمتر باشه هندلینگ و امکاناتش بهتر و بیشتر باشه ضمنا از کجا معلوم که دانگفنگ ایمنیش با رنو یکسان یا حتی بهتر نباشه رنو کوئید هم محسول همین رنوست که نتونست حتی نیم ستاره بگیره هرچند دانگفنگ هم چندان به درد نمیخوره اما اینجور هم فکر نکنیم رنو بهترین هست بعضیا میگن رنو تو فرمول 1 شرکت میکنه ی سوال تجربه فرمول 1 کجا رفته که ساندرو تو پیچا ناپایداره شتاب 23 ثانیه دانگفنگ هم شاهکاره شتاب لودر بیشتره شاید ماشین مشکلی داشته اگر همهشون اینجور باشن که بیچاره صاحباشون
1396/1/9
اگه شرکت دنگ وفنگ بتونه موتور رو با گیربکس هماهنگ کنه مثل رنو اونوقت یمن هم عربستانو اشغال میکنه.
1396/1/9
خدایاااااااااا
این همه ملت پول بدن بعد... فقط شتابو نگاه : |
این شتاب خطرناک نیست بخوای یه سبقت بگیری؟ یا مثلا ساکن باشی کنار یه جاده پر ماشین سنگین با سرعت بالا بخوای وارد بشی؟ :|
خدایا کارمون به کجا رسیده 50 تومن بدیم چنین چیزایی سوار شیم خودت نجاتمون بده
اریزو 5 یا BYD F3 NEW ( که هنوز عرضه نشده بازار ایران )به نظرم خیلی بهتره تا این دو مورد( + البته گرون ترند ولی میارزن تا اینا ) ....
1396/1/9
به نظر من باید تو هر تستی بین هر دو خودرویی که انجام میشه فقط به ویژگی های خود اون ماشین ها نگاه کرد و به دلیل اینکه یه خودرو رو رنو میزنه و اون یکی رو چین نباید نظر منفی داد . چین واقعا پیشرفت عجیبی کرده و حتی ما امروز mvm530 هایی که حدود ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر هم راه رفتن رو بدون عیب و سالم می بینیم ...
1396/1/9
من اچ سی دارم شتابش ۱۳ ثانیه هست.چندبارم گرفتم
شما متاسفانه نمیدونم عدد ۲۳ رو از کجا اوردی.اشتباهه کاملا هم اشتباهه
1396/1/9
شتاب ۲۳ ثانیه!! پراید نهایتش ۱۶ ثانیه هست!! خیلی ماشین کندیه.. ولی در کل من نظرم رو ساندرو هست. چون هم بازار بهتری داره. هم طراحیش هماهنگ تره
1396/1/9
تو متن اشاره شده که گیربکس ساندرو و مگان یکیه ولی اینطور نیست,برای مگان DP2 و برای ساندرو DP0 هستش که تفاوت مشهودشون تو سبک نکردن دنده به صورت خودکار در سرپایینی هاست
1396/1/9
دوستانی که از متریال ادوات داخلی چینیها ایراد میگیرن کافیه فرمون یا بخشی از داشبرد ی چینی رو بدی بهشون و ی آرم هیوندا پژو یا رنو بزنی روش و نظرشون رو بپرسی اونوقت معلوم میشه که 70 درصدشون از رو ناآگاهی و تعصب نظر میدن این بزرگترین مشکل ما ایرانیهاست که همه چیز رو اونجور که دوست داریم میبینیم نه اونجور که هست
1396/1/9
كاشكي ساندرو استب وي بود
با تشكر از شما
1396/1/9
انتخاب من همون 206+
1396/1/9
واقعا خنده داره کاملا می خوایین نشون بدین اچ سی خوب نیست چون چینیه من ۶ سال ال ۹۰ دارم نمیگم ساندرو بده ولی اچ ۳۰ واقعا ماشین با کیفیتی هست بنده ارشد مکانیک رو دارم و در ایران خودرو قسمت پرس کار میکنم شما هیچ اطلاعاتی از مونتاژ و کیفیت ندارین حق ندارید اینجوری جبهه بگیرید اچ ۳۰ از ۲۰۷ پلاس هم کیفیت فوق بهتری بر خوردار است و خودم این ماشین رو تست کردم شتابش به ۱۳ ختم‌شد شما رانندتون راننده نیست و شرایط جوی مناسبی نبود زمین خیس بود واقعا خنده دار بود مطلبتون از سایت به این خوبی انتظار نمیرفت.
1396/1/10
دوست گرامی هر دوی این خودروها هیچ کدوم اونقدری زور ندارن که بخوان هرزگردی چندانی در هنگام شتاب داشته باشن در نتیجه بعید می دونم خیس بودن زمین در روز آزمایش بخواد تاثیری روی شتاب بذاره. در بحث مونتاژ هم راستش فکر نمیکنم در ایران رو این مورد موفقیتی وجود داشته باشه چون خود سازمان استاندارد که رنو ساندرو رو به عنوان با کیفیت ترین در رنج خودش انتخاب کرده در مدل مورد ازمایش ما هم ریختگی رنگ وجود داشت و هم درهای عقب رو باید با زور بسیار زیادی ببندید که بسته شن. حالا ببینید وضعیت بقیه چیه که ساندرو بین اونها با کیفیت شده
ممنون از نظرتون
1396/1/10
عروس نمیتونه راه بره میگه زمین کجه شما هم نظراتتون شبیه مجله ایرانخودروع جانبدارانه است چهار تا تیکه ماشین رو سر هم میکنید حرف کیفیت و شتاب میزنید
1396/1/9
23 ثانیه !!!!!
این چه شتاب گیریه؟؟؟

1396/1/9
شتاب 23 نیس احتمالا اشتباه زدی داداش
شاید گزاشتی رو حالت برفی دور موتورت از سه هزار رد نشده :))
خیلی افتضاح باشه در بدترین حالت 16 میزنه با این موتور و گیربکس
1396/12/15
این که می گیرد دور موتور از ۳ هزار رد نشده و حالت برفی بوده نشون میده فیلم رو ندیدید. دوست عزیز ابتدا فیلم رو ببینید و دقت کنید دنده ها در چه دذوری عوض می شن
1396/1/9
برنده كاملا مشخص ساندرو ولي حيف پول همون ال نود بخر يا يه ده تومن ديگه بزار روش يه مزدا يا كره اي كاركرده مثل اوانته و سوناتا و غيره بهتره
1396/1/9
در تست اچ سی اشتباه نوشتید بجای شتاب 13 ثانیه نوشتید 23 ثانیه
1396/1/9
واقعا خنده دار و مسخرست این متن و به شدت جانب گیرانه.کلا اچ 30ماشین فوق العاده ایه و با قیافه دهه 90ی ماشینی مثل ساندرو قابل مقایسه نیست
1396/1/9
مثل بقیه بررسیهاتون عالی بود کاملا کاملا بی طرفی در این بررسی موج میزد چون هیچوقت سایپا برای یک ماشینی که الان برای 6 ماه دیگه پیشفروش میکنه حاضر نیست پول خرج کنه من که خیلی لذت بردم با اینکه خودم خودروی چینی سوار میشم و کم و بیش از خریدم راضیم اما فکر می کنم این h30 واقعا یک شتر گاو پلنگ بدترکیبه. به نظر می رسه چینی ها در خودروهایی که کپی برداری می کنن خیلی موفق تر از خودروهایی که پلتفرمش را خریدند عمل می کنند
1396/1/10
با سلام و وقت بخیر

نگارنده ی مطلب به شدت جانب داری کرده و فقط و فقط از روی برند قضاوت کرده برای مثال اشاره به بیضی شدن کلید بالابر ساندرو از مستطیل کرده و اون رو پیشرفت دونسته درحالیکه مساله ی مهمی مثل ایسین بودن گیربکس رو با تردید اشاره کرده !
و یا توجهی به بسیار جادار بودن اچ 30 نکرده ! به قابلیت اسپرت گیربکس !! به طراحی و زیبایی کابین نسبت به ساندرو !

راستی بازار دست دوم به شدت خوبی داره حداقل فعلا و اینکه من خودم بارها تست شتاب گرفتم اعدادی بین 13 تا 15 نهایتا دیدم و نمیدونم شما 23 رو چطوری بدست اوردید. شاید با یه ماشین دیگه اشتباه گرفتید !!
خلاصه شما به عنوان رسانه نباید انقدر جانب داری کنید اصلا که چون برند ساندرو رنو (بخوانید داچیا رومانی) هستش پس بهتره با اون گیربکس فوق العاده خنگ و پر دردسر
1396/1/10
دوست عزیز نگارنده پیش از اینکه این خودروهارو تست کنم کار مکانیکی شون رو انجام میدادم و اتفاقا در یک بازه ی زمانی که مراجعه به تعمیرگاه و ایرادات فنی رنو تندر و ساندرو رو زیر نظر داشتم باید بگم این خودرو بر عکس دیگر فرانسوی ها کیفیت فنی و دوام خیلی خوبی داره چه در بخش موتور چه در گیربکس همه کیفیت خوبی دارن. منظورم از کیفیت خوب هم اینطور برداشت نشه که بخوایم تعریف کنیم بلکه در مقایسه با بقیه ی فرانسوی ها بهتره فقط.
1396/1/10
داداش مطمئنی ماشینی که سوار شدی اچ 30 بوده!!!!
شاید خاور بهت انداختن جای اچ 30.
شتاب اچ 30 حدود 13 ثانیه هستتش.
1396/1/10
دوست عزیز شتاب ۱۳ ثانیه ای برای این خودرو خیلی بعید چون شرایط شهر هایی مثل تهران و ... که ارتفاع از سطح دریای بالایی دارن طوری نیست که بشه به عدد اعلامی کارخانه دست پیدا کرد شما اگه فیلم تست جک اس ۵ اتومات رو ببینید با موتور توربو و گیبرکس دوبل کلاچش ۱۴ ثانیه زد که بعیده اچ سی کراس از اون سریعتر باشه.
1396/1/10
واقعا متاسفم واستون سایتی که به بررسی ماشین میپردازه اول باید یکم تحقیق کنه شتاب صفر تا صد اچ سی توسط خیلی ها و ۱۳ ثانیه بودخ من خودم با اچ سی ۱۲/۵ هم زدم رو چه حسابی ۲۳ ثانیه
1396/1/10
کلا بگو اچ سی اشغاله و رنو بهترینه
شما ک با جانب داری متن مینویسی مجبور نیسی تست خودرو چینی هم انجام بدی
1396/1/10
ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما باید بگم h30 کراس از موسسه c-ncap توانسته 4 ستاره ایمنی را دریافت کند و ای کاش بیشتر تحقیق می‌کردید! در ضمن بنده فیلم تست و بررسی دانگ فنگ h30 کراس رو هم در یکی از سایت های معتبر مشاهد کردم و توانست در 14 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر برسد، ولی در کل مقایسه جالبی بود و اتفاقا دانگ فنگ بزرگترین خودروساز چین محسوب می‌شود و کیفیتش از دیگر رقبای چینی اش بهتر است.
1396/1/10
سلام وقتتون بخير ، من ٤ ماه هستش كه اچ سي كراس دارم ، شتاب ٠ تا ١٠٠ اين ماشين كمتر از ١٣ ثانيه هستش و حتي كمتر من نميدونم دوستان كجا و به چه صورت تست كردن كه به اين عدد رسيدند من حاضرم و يا به جرات ميگم هر كدوم از دوستاني كه اين ماشين و دارن داوطلب هستن فيلم بفرستن تا ثابت بشه اين موضوع ، فكر ميكنم اگر نظارتي باشه براي اعلام اعداد و ارقام و يا سالم بودن نتايج از اين قبيل مشكل ها پيش نمياد متاسفانه .
1396/1/10
این تست شناب اشتباهه چون سایت های خودرو دیگه هم این ماشین رو تست و بذسی کردند و شتابش زیر 14 ثانیه نبوده. چطور شما 23 ثانیه اوردید. حتما ماشین مشکل داشته. بعد هم این مطلب کاملا تبلیغ ساندرو بود چون گیربکس اچ سی خیلی بهتر از ساندرو هست و ساخته asian زاپن هست که اشاره ای نکردید. خیلی جانبدارانه تز ساندرو نعریف و تمجید کردید که وافعا حقش نیست با گیربکس پر سر صدا و کند قدیمی که داره.
1396/1/10
دوست گرامی
در خصوص گیربکس بهتره اچ سی کراس حق با شماست و در مقاله نیز اشاره شده که تعویض هایی نرم تر در مقایسه با رنو داره. اما از طرفی ایراداتی مثل نبود حالت تیپ ترونیک رو هم نمیشه نادیده گرفت. اما در مورد شتاب صرفا گیربکس نمیتونه همه ی ضعف هارو پوشش بده. اگر دقت کنید وزن دانگ فنگ حدود ۱۰۰ کیلوگرم بیشتره در حالی که قدرتشون یکیه و رنو گشتاورش رو در دور موتوری کمی پایین تر از دانگ فنگ ارایه میده که اونم بی تاثیر نیست. ضرایب دنده ی دانگ فنگ هم همونطور که در فیلم مشخصه یکمی برای 105 اسب بخار زیادی سبکه و باعث میشه شتاب گیری کند باشه. البته شرایط محل تست هن در این کندی بی تاثیر نبوده و تیم آزمایش نیز قبول دارند که شتاب این خودرو در محلی مثل شمال کشور می تونه نتیجهی خیلی بهتری داشته باشه
1396/1/10
سلام.میشه تست تیگو ۵ رو هم بزارید .تمام رقباش مثل بی وای دی و جک اس ۵ رو تست کردید .ممنون میشم
1396/1/10
والا هر دو شون جزو زشت ترین ها هستن :)
اما از نظر طراحی بیرونی حداقل ساندرو به اندازه اچ سی بلاتکلیف نیست و یه هویت داچیایی داره! حداقل :)
در مقابل دانگ فنگ رو هر زمان دیدم با اون کاپوت بلندش بین سدان و هاچبک و استیشن و کراس اورر گیر کردم
خدایی رگه هایی از یه ماشین سنگین که به زور کوچیک شده توی طراحیش مخصوصا جلوپنجره اش دیده میشه

اینم بگم این افتخاری که نویسنده محترم اول مقاله داشتن و کرولا ی بیس سال کارکرده رو به چینی مدل بالا ترجیح می دادن چیزی جز تحجر نیست
چون تو دنیای امروز چیزی تحت عنوان ماشین چینی یا فرانسوی وجود نداره بلکه باید دید خودرویی که خریداری میشه طراحیش متعلق به کدوم شرکت یا موسسه اس/ موتورش چه اصالتی داره و گیربکسش باهاش هماهنگ هست و سازنده خوبی داره ؟ حالا چه فرقی می کنه چه ارمی رو ماشین بخوره
در ثانی چینی ها با توجه به هزینه ای که دریافت می کنن یه خودرو به روز تحویل مشتری می دن! خوب این فقط به انتخاب شما بستگی داره که یه نمونه مناسب تر رو انتخاب
به عنوان مثال "جک جی فایو" موتور ژاپنی داره (میتسوبیشی لنسر) و طراحی ایتالیایی(پنین فارینا !!!!!) و پنج ستاره ایمنی از سی ان کاپ ( مطمینا طراحی ایتالیا ایرودینامیک و امنه ) به علاوه آپشن های فوق العاده / پس ارزش خرید بیشتر نسبت به هم وطن بی نام نشون ترش مث ام وی ام 550 که تاییدیه ورود آب به کابین رو از استاندارد خود ایران نگرفته!! و همچنین ارزش بیشتری نسبت به ماشین هایی مث دنا (سمند فیس لیفت) و ساندرو ال نوت که جزو مدل های از رده خارج داچیای رومانیا هستن داره :)
1396/1/10
دوست عزیز موسساتی چون پنین فارینا فقط بخش ظاهری خودرو رو طراحی می کنن و خودروی چینی لوبو هم با عملکرد ایمنی افتضاحش طراحی پنین فاریناست. ایمنی و استحکام یک خودرو ارتباطی با طراحی ظاهریش نداره. اینم بگم اکثر سازندگان و حتی در بازه ای کره ای ها از طرح های میتسوبیشی استفاده می کردن و دلیلش هم اطمینان و سادگی موتورهای میتسوبیشیه. اما اینکه چینی ها آیا با همون کیفیت ژاپن این طرح هارو پیاده کردن یا نه موضوعیه که باید بررسی شه. موسسه ی سی انکاپ هم هر ماشینی که میاد ایران دقت کنید چهار پنج ستاره میده و مطمعنا اگر تست هاش در سطح جهانی بود خوب الان دانگ فنگ صادراتش رو به اروپا آغاز می کرد و کلا داچیا رو از میدان به در می کرد.
1396/1/10
باور بفرمایید پنین فارینا آرایشگاه زنانه نیست که صرفا وارد بحث ظاهری خودرو بشه / شاید قبول این برای علمای تجربی ایرانی سخت باشه اما امروز روی سطح کاغذ و نقشه هاس که اتفاقات مهم صنعتی در جهان می افته نه تو کارگاه و تعمیرگاه با مواد متریال / اگه به کامنت من دقت کرده باشین منم به استحکام و ایمنی جی فایو اشاره نکردم بلکه به دینامیک خودرو اشاره کردم که ارتباط مستقیمی با دیزاین علمی یک ماشین داره !! چون بر حسب تجربه توی تصادفات شدید حتی گران ترین و مدرن ترین و فرانسوی ترین :)))) ماشین های دنیا هم نابود میشن پس چیزی که مهمه پیشگیری از تصادفه که با : هندلینگ و ثبات و فرمان پذیریه یک خودرو هست که تضمین میشه و نه با جنس فلز و ساخت موتور / پس به عقیده من حقیر تو سال 2016 میلادی بجای مراجعه به تعمیرکار و بررسی مشکلات فنی چند سال آینده یک خودرو بهتره به طراحی و ساختارش دقیق شد که از نظر ما خوشگلیه و بلافایده / در دفاع از جی فایو باید بگم حتی با توجه به سابقه خراب پنین فارینا !!! تو طراحی لوبو شما اگه از نظر تجربی مشخصات جی فایو رو بررسی کنید به این نتیجه می رسید که به علت ارتفاع پایین و عرض متناسب و فاصله دو محور زیاد (نسبت به پژو ها ) از ثبات بالاتری توی جاده های وحشتناک ایران برخورداره (با توجه به فرهنگ رانندگیمون که حرکات ناگهانی رو گاهی اجتناب ناپذیر می کنه ) / و درباره تست شتاب اچ سی هم که باوجود انتقاد دوستان گروه فاصله تا سطح دریا رو علت تفاوت شتاب می دونست من باید این نکته رو یادآوری کنم که فاصله از سطح دریا نهایتا پنج ثانیه در شدید ترین شرایط در شتاب یک خودرو با استاندارد سیزده ثانیه تاثیرگذاره و نه ده ثانیه که اگه تا این حد حاد بود در بعضی مناطق جهان خیلی از ماشین ها قدرت حرکت نداشتن !! و با احترامی که برای لطف و اطلاع رسانی شما و گروه خودرو بانک قایلم و مطمینا انجام این بررسی ها رو در توان خودم نمی دونم با این حال پیشنهاد می کنم اچ سی مورد برسی رو یه بازرسی فنی بکنید /
1396/1/10
🔴 در فوتبال چین را بردیم اما در اقتصاد به او بازنده شده ایم....

آنقدر که با غیرت، دلمان برای تیم ملی ایران در استادیوم یا پای تلویزیون می تپد، برای اشتغال و تولید ملی می تپد؟

وقتی از لباس زیر گرفته تا ظروف سرسفره تان و حتی کفن و سنگ قبرتان از چین و کشورهای بیگانه وارد شده و شما هم خریده اید، دیگر چه چیزی از ایرانی بودن تان مانده است؟ وقتی با کفش ارزان چینی روی خاک وطن پا میگذارید چه حسی دارید؟

همین روزهاست که وقتی چینی ها به ایران سفر کنند احساس کنند در وطن خودشان هستند.

کارخانه ها و کارگاه ها یکی یکی مثل درختان جنگلی قطع میشوند و با هر تعطیلی یا تعدیل نیرو، خانواده های زیادی آسیب های جدی می بینند و در این میان ما همه با طرز برخوردمان سهام داران کارخانه ای شوم هستیم! کارخانه ی تولیدِ معتاد و کارتن خواب.

کمی خجالت بکشیم و قدمی کوچک برای ایران برداریم. به مسئولین کاری ندارم، صدای ما به بالای چاه نمی رسد، حساب شان با خدا.

به وارد کننده های سودجو کاری ندارم. حساب شان با وجدان خودشان اگر دارند

به تولید کننده ها؟ کار دارم؛ اگر مصرف کننده وقتی به بازار میرود با جنس خوب و مناسب ایرانی مواجه شود مگر مغز خر خورده باشد وگرنه چرا نخرد؟ تولید کننده ها کمی دست از سود بیشتر بردارند و اعتبارشان را زیاد کنند.

به شما؟... با شما کار دارم؛ اگر به موضوعِ حمایت و خرید تولیدات ایرانی اهمیت نمی دهید در مورد ایرانی بودن تان کمی تحقیق کنید.

بیایید در این سال جدید یک تصمیم مشترک بگیریم و بعد از این به هر فروشگاهی با این ذکرِ مقدس وارد شویم که؛ ایرانی چی داری؟
1396/1/10
مطمئنید شتاب رو درست نوشتید ، من خودم یه پیکان داشتم چند بار صفر تا صدش رو گرفتم نهایتش ۱۷ می شد. یعنی H30 با موتور TU5 ازپیکان هم ضعیف تره !!!!! اونم ۶ ثانیه !!!!!!!!!!!!!!!!!
1396/1/10
احتمالاً ترمز دستی هنوز درگیر بوده موقعی که داشتن تست شتابو میگرفتن من خودم اچ30 سوارم شتاب ماشین من پایین هست حدود 17 بقیه رو نمیدونم اما دیگه 23 نیست احتمال زیاد ماشین مشکلی داشته.
1396/1/10
دوست گرامی
درسته حق با شماست و شتابی که ما ثبت کردیم لزوما شتاب واقعی این خودرو نمیتونه باشه چون محل تست خودرو 1600 متر از سطح دریا ارتفاع داشته و قطعا این همه ارتفاع از سطح دریا میتونه عملکردی منفی روی موتور بذاره واضح است هر چقدر ارتفاع از سطح دریا افزایش یابد به دلیل رقیق‌تر شدن هوا میزان چگالی آن کاهش‌ پیدا می کنه و پیشرانه‌های احتراق داخلی دچار افت توان می‌شوند. ضمن اینکه ساندرو نیز شتاب راضی کننده ای نداشت و هر دو خودرو افت شتاب محسوسی داشتند اما با وجود افت باز هم عملکرد ساندرو در درگ بهتر بود.
1396/1/10
مطلب کاملا غرض ورزانه بوده در مورد دانگ فنگ.درسته چینی رو هرکاریش بکنی داغونه و کیفیت نداره.ولی من شتاب این ماشینو از نزدیک رو حالت اسپورت دیدم و میتونم بگم به راحتی زیر ۱۵ میزنه... قیمت اتوماتش هم زیر ۴۹ میلیون نمونه صفرش به راحتی گیر میاد تو بازار.
1396/1/11
اگر به فیلم دقیت کنید خودروی مورد آزمایش نیز گیربکسش در حالت اسپرت قرار داره و حرف اس در گوشه ی کیلومتر شمار روشنه
1396/1/10
سلام. من h30cross دارم. تست شتاب صفر تا صد ماشین غلط ذکر شده.
1396/1/10
بنظر بنده نه این خوبه نه اون هر دو ایرانی چینی هستن این ماشینها تو کشور خودشون ماشین هستن اونوقت که باید با هم مقایسه کنید.
در حال حاضر من جک j5 اتومات دارم و خیلی ازش راضیم چون سری اول ساخت و ورق بدنه گالوانیزه هست و موتور هم میتسوبیشی ژاپن
به شما توصیه میشه از ایران خودرو و سایپا چیزی نخرید
گفته باشم....
1396/1/10
دوستان در نظر داشته باشید h30 در دنیا با دو موتور 115 و 105 اسبی تولید میشه و اکثر کشورها بجز ایران با موتور 115 اسبی وارد شده ولی ایران کلا مدل داحلی 105 اسبی روش نصب شده برای همین افت کیفیت شتاب نسبت به سایر تولیدات در کشورهای دیگه محسوسه تازه با بنزین بی کیفیت غیر سوپر ایرانی که دیگه بدنر
1396/1/10
دوتا ماشین عهد بوقی رو با قیمت گزاف دارن بهمون میندازن خوشحال هم هستیم.
ساندروی استپ وی 2017 با فول ترین امکانات کم تر از 10000 یورو یا 42 میلیون خودمونه. اچ سی کراس هم نهایت زیر 30 میلیونه. نمیدونم چرا اینقدر مردم علاقه دارن هر ماشینی ک مثلا بهشون میگن جدید رو به هر قیمتی بخرن و اینقدر هم تعریف و تمجیدش کنن.
شتابش رو نمیگم سریعه ولی نمیتونه از 206 ی که کارخونه شتاب 12.5 براش گفته سریع تر باشه. شتاب 206 اتومات 13.4ه که بعید میدونم سریع تر از این هم بشه زد. شتاب زیاد مهم نیس. کارایی و عملکرد مهمه. مهم تر از اون ایمنی ماشینه. چینیها هر چقدر هم کیفیت و کارایی داشته باشن در مسأله ایمنی و آلایندگی قطعا از اروپایی ها خیلی عقب ترن.وگرنه تو بوق و کرنا تبلیغ میکردن.
من ک تویوتا یاریس کارکرده یا مزدا 3 دسته دوم رو ترجیح میدم.
1396/1/11
درسته دوست عزیز منم با شما موافقم و اگر بنا باشه این هزینه رو کنم یک ژاپنی دست دوم ولو با کارکردی بالای 100 هزار کیلومتر رو به هر دوی این خودروها ترجیح می دم. در مورد شتاب هم نظرتون به عقیده ی من درسته و دوستانی که گفتن این ماشین حدود 10 ثانیه یا 12 ثانیه می زنه نمیدونم چطوری به این عدد رسیدن. چون اگه تو تهران با این ماشین بشه 12 ثانیه اینا زد کل علم مکانیک زیر سوال میره چون تهران در جنوبی ترین نقطه ی خود هم حدود 1000 متر ارتفاع داره از سطح دریا و امکان نداره یک خودروی تنفس طبیعی بتونه دقیقا عملکردی رو که سازنده براش قید کرده رو داشته باشه.
ممنون از نظرتون
1397/7/5
دوست عزیز تا حالا سوار چیزی جز پیکان شدید
1396/1/10
سلام. جا داره که یک خدا قوت به تیم خودرو بانک بگم.
نوشته های شما در مورد H30 کاملا یک طرفه بوده. اینکه موتور k4m به لحاظ کیفی در رده خودش بسیار عالی هست شکی وجود نداره. اما در تستتون کاش به کولر هم اشاره میکردید که وقتی روشن باشه از پولی که هزینه کردید برای L90 و ساندرو و استپ وی ناامید میشید و شاید در دلتون بگید کاش هرگز تابستون نیاد!
اما آیا موتور Tu5 هم تا این حد افت قدرت داره ؟! انصافا نه!
عصر روز گذشته از تهران به رشت با 206 V8در حال حرکت بودم ، در مسیر یک h30 توجهم رو کاملا به خودش جذب کرد هردو با کولر بودیم و اون اتومات و من دنده ای، باور کنید که پا به پای هم میومدیم هردو هم 5 سرنشینه بودیم، واقعا باهاش حال کردم.
دوباره تکرار میکنم اینکه موتور k4m جزو موتورهای خوش نام در ایران هست اما همیشه یک قدم از tu5 عقبتر بوده . ماشاالله دیگه یه موتور tu5 رو در 5 الی 6 خودرو گذاشتن و نتیجه مثبتش دیگه نیازی به تعریف نیست.
یه خواهشی هم از شما و نویسندگان شما دارم؟! تا این حد هم منفی صحبت کردن در مورد این رنج خودروها درست نسیت. همه ما قابلیت خرید خودروی 200 میلیونی نداریم و به اندازه درامد و نیازی که احساس میشه هزینه میکنیم. و هرچقدر هزینه کنید همونقدر میتونید برداشت کنید ، پس با این گونه طرح نوشتاری نه ذهنیت رو خراب کنید و نه نا امید کنید دیگران رو. همه واقعیات رو میدونیم. اگر چینی ها در ایران بی کیفیت هستند انگشت اشاره باید به سمت وارد کننده ها و مونتاژ کننده ها دراز بشه و نه فروشنده های خودروهای چینی . عزیزی که گفتی حاضری میتسوبیشی 1992 بشینی. خب جای اینکار برو لیفان 620 ، 1600 بشین همون حس رو بهت منتقل میکنه. حداقل هزینه کمتری برای تعمیرات میدی . چینی ها هرچقدر هم بد باشن از تولیدات داخلیمون بهترن.
تشکر.
1396/1/11
ساندرو استپ وی موتورش خیلی بهتر این چینی بدرد نخوره
1396/1/10
واقعا برای مردم و مسئولین این مملکت متاسفم...تو این دور و زمونه که کشورهای دیگه به بالاترین حدود استانداردسازی در صنعت خودرو رسیدن ..ما باید یک چنین محصولات زشت..بی اصالت و به دردنخوری رو سوار بشیم ..شما یه نگاه به ظاهر این دوتا به ظاهر خودرو بندازین ..مخصوصا این اچ سی کراس!! واقعن تاسف آوره اون ابلهی که تصمیم گرفته اون پلاستیک های زشت و گنده رو رو گلگیر این ماشین بذاره با اون رینگ های کوچک به خدا هیچ قصدی نداشته مگر توهین و مسخره کردن خریدار..فقط همین...حالا موتور و مشخصات فنی اینها بماند..بابا نخرید تو به حضرت عباس اینارو ..ادم پیاده بره بهتره به خدا تا سوار اینا بشه
1396/1/11
خیلی عالی ... من که حاضرم با وسائل نقلیه عمومی و حتی پیاده به کارام برسم ولی پول بابت این اسباب بازی ندم ... هزینه زندگیم به شدت پائین میاد ، چون اگه پولمو به خاطر این اسباب بازی ها تو جوی بریزم باید کلی پوله دیگه بابت هزینه بسیار بالای نگهداری این اسباب بازی ها تو جوی بریزم ... کشور که نیست ...
1396/1/10
با سلام و تبریک سال جدید .
مطرح کردن چند نکته مهم است .
یکی اینکه این تست شتاب صفر تا صدی که گرفتین غلط هست و من که خودم اچ سی کراس دارم ۱۰ ثانیه گرفتم و در آپارات این ویدئو موجود است .
یکی دیگر اینکه این خودرو واقعا به مراتب از ساندرو و ... بهتره .

نکنین این کارو .
مردم رو به دروغ گول نزنین .
به خدا گمراه دارین میکنین .
هر عقل سلیمی میدونه اچ سی حرف نداره و عالی هست .

1396/1/10
اقا خواهشا دیگه محصولات ایران خودرو رو با خانواده ال 90 مقایسه نکنین
اون از رانا بدبخت اینم از دانگ فنگ
ال 90 بنزه
1396/1/10
باسلام.
دوست عزیز کسی که مثل شما یک تجربه رانندگی انجام میده،بهتره نظرمخاطبان رو هم درج کنه .نه که درج نکنه .
1-تست 0تا100اچ سی کراس 10الی12ثانیه است. داداش اشتباه میزنی.
2-شما ساندرو بردار.من اچ سی خودم. یک درگ میزاریم .اگر من از شما رد شدم ساندروت ماله من .اگر شما منو گرفتی اچ سی ماله تو .سر حرفمم هستم.ایمیلمم داری.اوکی بودی پیام بده .
3-اچ سی نسبت به ساندرو یا ایکس50 یا برلیانس ها یا چند خودروی دیگر واقعا حرفه اولو میزنه و یکه یکه .
1396/1/12
داداش من پایه ام
1396/1/12
این اچ 30 هیچی نیست....یعنی توش که میشینی میفهمی چقدر بی کیفیته و هیچ فردی که بلوغ فنی داشته باشه این لگن رو نمیخره
1396/1/12
داداش من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۸۹ دارم که موتور ایرانی نشده به زور ۱۲ ثانیه میزنم شما چه طور با یه ماشین ۲۰۰ کیلو سنگینتر ، گیربکس اتومات ، موتور ایرانیزه شده ، ساخت چین و مونتاژ ایران خودرو این عدد ۱۰ ثانیه را میزنی؟ رانندگی بلدی اصن؟ یا فرق ثانیه و دقیقه را میدونی؟ والا با مزدا ۳ من آسفالت شدم ۱۰ ثانیه نزدم نکنه دانگ فنک با ایران خودرو به تکنولوژی ای دست پیدا کردن مزدا ژاپن نداره؟ انقدر عدد شتابشون خوب بودن اصلا به صورت رسمی اعلام نکردن کمپانی های داغونی مثل مزدا و سایرین خجالت زده نشن
1396/1/10
با سلام و تبریک سال نو باید بگم تست شتاب و اعدادی که نوشته شده اصلا واقعی و دقیق نیست من با جفت این ماشین ها رانندگی کردم اصلا اینجوری راه نمیرن حداقل دانگ فنگ 23 ثانیه شتابش نیست همون حدود 15 باید باشه توی بدترین حالت وگرنه این دوماشین توی شهری مثل کرج شتابشون بین 12.5تا 14 هستش از ویدیو تست قشنگ معلومه به ماشین گاز داده نمیشه در هر صورت تشکر میکنم بابت سایت خوبتون ایشالا سال خوب و پربرکتی داشته باشید
1396/1/10
فقط میتونم بگم متاسفم چه جوری شتاب ۱۳ ثانیه رو ۲۳ زدید؟
1396/1/12
با با انقدر این بنده خدا رو اذیت نکنید یه اشتباه تایپی بوده میخواسته 13 بنویسه دستش خورده شده 23.....
1396/1/11
اینقدر که از این ساندرو تو این سایت ها رپورتاژ دیدم دیگه داره حالم بد میشه....نمیگم بده ولی دیگه اینقدرهم تعریفی نیست بابا طراحیش مال ده سال پیشه هی اروپایی اروپایی هم میکنید انگار دارید نقد جگوار یا مرسدس بنز مینویسید!!! پول رپورتاژش میره تو جیب رسانه ها ملت هم هزینه این حلواحلوا کردن های بیخود رو باید موقع خرید ساندرو بپردازن! این ماشین همین الانم قافیه رو به چینی هایی مثل همین اچ سی کراس باخته اون مدل هاچ بک کراسش رو هم ام وی ام x22 قطعا با قیمت و اپشن های رقابتیش شکست میده....درمورد بازار دست دوم هم یه نکته ای رو کسی بهش اشاره نمیکنه اونم اینه که درحال حاضر مردم چندان توان خرید ماشین ندارن و نهایتش همون دست دوم های تولید داخل رو میخرن برای مثال داستر که یه خودروی به زعم دوستان اروپایی و با اصالت به حساب میاد افت قیمتش وحشتناکه و بازار دست دوم بسیار نامناسبی داره بقیه مدل های گرون قیمت تر رنو هم همین مسئله رو دارن درواقع تو ماشین های وارداتی و گرون قیمت فقط این ژاپنی ها و کره ای ها هستن که بازار دست دومشون خوبه به اضافه ایران خودرو و سایپا پس بهتره خیلی دنبال نقطه ضعف های مصنوعی نباشیم این تعداد مردمی هم که ماشین چینی میخرن نمی خوان گرفتار خودروساز داخلی بشن و مثل اون هموطن عزیز دهلرانی ماشینشون رو جلوی در نمایندگی آتیش بزنن ماشین های چینی با تمام ضعف هاشون ( که البته با این سرعت پیشرفت به زودی به سطح جهانی میرسن) از ماشین های 30 سال پیش مونتاژ ایران بهترن. نکته اخر انصافه به هرحال مسلمون باید منصف باشه شما احتمالا هیونداهای سه چهار سال کار کرده رو سوار نشدی اینقدر که این ماشین ها بعد از 3-4 سال کارکرد به صدا میافتن ماشین های چینی نمیافتن! توصیه میکنم یه سونتای 4-5 ساله بگیری سوارشی تا متوجه عرض بنده بشید.
1396/1/11
با سلام من از طرفدارای سایت خودرو بانکم متاسفانه این مقاله یه مقایسه ضعیف و ابهام برانگیز بود. نگارنده مقاله عزیز شیشه های مثلثی عقب استفاده زیادی در پارک خودرو دارد .سانتافه هم شیشه مثلثی عقب داره. از خودرو بانک توقع بیشتری بود
1396/1/11
سلام دوست گرامی و عزیز
در مورد مفید بودن شیشه ی مثلثی نظر شما کاملا درسته و اگر مقاله رو با دقت مطالعه کنید ما نیز به وجود این شیشه ایراد نگرفتیم و فقط از جلوه ای که در خودروهای سفید رنگ ایجاد کرده انتقاد کردیم که اگر حاشیه ی بقیه ی شیشه ها نیز مثل همین شیشه مثلثی می شد نمای جانبی خودرو کمی بهتر می شد.
1396/1/11
با سلام
ضمن تبریک عید خدمت هموطنان عزیز
نمیدونم این H30 چه هیزم تری به این دوستان فروخته
گفتین که زیبایی داچیا بیشتر از H30 ه؟!! حتی تو برنامه نوروزی تون هم به این خودرو کم لطفی کردین
تست شتابتون هم انگار تو سربالایی با 50 درصد پدال گازه
معلومه رنو خوب به این سایت های خودرویی می رسه
آفرین رنو
1396/1/11
سلام
دوستان عزیز tu5 که روی 206 تا سال 91 نصب میشد با اینtu5 فرق داره ، د 206 type 5 مدل 83 با tu 5 مدل 90 فرقش زیاده، ecu 7.4.4 بوش با ecu مجارستان، در ضمن مدل 91 به بعد که موتور tu5 از قدرتش چند اسب کمتر شده،
حتی مدل 83 از لحاظ آب راه های سر سیلیندر با جدید ها فرق داره که تو خنک کاری موتور فرق می کنه، tu5 موتور خیلی خوبیه ، ولی اگه با سیم کشی و ecu اورجینال بود
1396/1/13
ببخشید من بین رنو ساندرو استپ وی و مزدا3 مدل 87موندم کدام را بخرم لطفا راهنمایی کنید ایا وسایل مزدا3 موجود هست؟؟
1396/1/11
شما اول مقاله فرمودين كه با اينكه از چينى ها خوشتون نمياد ولى بى طرفانه تست كرده ايد؛ درحاليكه اينطور نبود و كانلا يك طرفه و به سود ساندرو صحبت ميكردين...شما حتى در ويژه برنامه نوروز هم از H30 به عنوان زشت ترين خودرو ياد كرديد...اگر شما به شخصه از اين خودرو خوشتون نمياد نبايد در چند مقاله و ويدئو اين ماشين رو خراب كنيد...من نميگم ماشين خيلى خوبى هست، ميگم تست شما يك طرفه بود...
1396/1/12
همین که این لگن که معلوم نی پدر مادرش کیه... تو ایران از 10 تا ماشین برتر بشه مایه سخره و بدبختی ملت ایرانه
1396/1/11
یک کامنت گذاشتم نمیدونم چرا تایید نکردید. به نظر من این مقایسه چندان بیطرفانه نیست خود آقای ریاحی ابتدای مقایسه صادقانه بیان کرده که با خودروهای چینی مشکل داره و هر چند در متن مقایسه سعی شده که بیطرفانه مقایسه انجام بشه ولی به هر حال رگه هایی از عدم بیطرفی در قسمتهای مختلف دیده میشه. خصوصاً در بخش نتیجه گیری. توی شتاب صفر تا صد هم که رقم عجیب و غریبی گزارش شده که اصلاً به عقل جور در نمیاد. واقعاٌ به عنوان کارشناس باید به این رقم شک میکردید و تست رو دوباره و چندباره تکرار میکردید. با توجه به وزن بیشتر اچ سی انتظار صفر تا صد بالاتر نسبت به ساندرو معقوله ولی در حد یک تا نهایت دو ثانیه و نه 8 ثانیه. صفر تا صد اچ سی در بدترین حالت باید شانزده تا نهایت هفده ثانیه به دست می آمد. توی فیلم درگ هم مشخصه که اختلاف این دو خودرو در حد نهایت یک ثانیه است. ساندرو در ثانیه 36 و اچ سی در ثانیه حدود 37 از خط پایان عبور میکنه که اختلاف فقط یک ثانیه است. پس چطور ممکنه توی صفر تا صد اختلاف برسه به 8 ثانیه ؟ آیا به عنوان کارشناس نباید به این صفر تا صد شک میکردید؟ در مورد بازار دسته دوم هم که یک جمله کلیشه ای رو تکرار کردید که بله چون چینیه پس بازار دست دومش بده. در حالی که همین الان قیمتش توی بازار بالاتر از کارخانه است. بحث ایمنی هم برای ساندرو زیادی هایلایت کردید. در حالی که اولاً سه ستاره ایمنی کلاً یعنی ایمنی متوسط و نه عالی. اونوقت این سه ستاره سال 2008 به دست آمده که استانداردها خیلی سهلگیرانه تر بوده. الان اگه این خودرو تست میشد احتمالاً حتی یک ستاره هم کسب نمیکرد. نمیگم ایمنی اچ سی بالاتره ولی اگه بالاتر هم باشه با اختلاف خیلی جزیی بالاتر هست. به هر حال اچ سی ایربگهای جانبی داره، ترمزهای 4 چرخ دیسکی داره، سنسورهای پارک عقب داره که نسبت به ساندرو برتره پس نباید خیلی تفاوت فاحشی بین ایمنی این دو باشه.
1396/1/11
دوست عزیز راستش رو بخواید سه چهاربار صفر تا صد رو گرفتم عددش همین حدود به دست اومد جالبه بدونید که این باری که فیلمش گرفته شد و رو سایت هم هست ماشین تنها یک سرنشین و اونم با وزن حدود ۵۰ کیلو داشت. در مورد ترمز باید بگم تست ترمز رو چهارپنج بار و در سرعت های مختلف ۱۰۰ تا و ۶۰ و ۸۰ تا انجام دادیم تا جایی که ترمز ها دیگه داغ شد. در هیچ کدوم از مواقع اچ سی کراس سریع تر از ساندرو متوقف نشد البته اینم بگم که یک پژو 207 مدل 91 هم در محل تست بود که ترمز هاش از ساندرو هم بهتر بود. فیلم ترمز گیری ها بخاطر تکان های زیاد خوب و واضح نیست وگرنه اونارم تو سایت میذاشتیم. در مورد شتاب دانگ فنگم راستش انقدر کنده که من الان تو این فکرم یک پراید رو ببرم ببینم دانگ فنگ میتونه از پس پراید بر بیاد یا نه با اون ضریب دنده اش، چون تو همین محلی که تست این ماشینا انجام شد من با پراید ۱۳۱ وبا نرم افزار جی پی اس صفر تا صد رو کمتر از ۲۰ ثانیه ثبت کردم. دانگ فنگ درسته موتور خوبی داره ولی ضرایب گیربکسش تمام اون قدرت رو هدر میدن. البته نقاط مثبتش هم ببینیم که این ضریب دنده به کاهش مصرف سوخت میتونه کمک کنه.
1396/1/12
جناب ریاحی به نظر من بهتره به عنوان یک کارشناس، متواضعانه قبول کنید که لااقل در مورد تست صفر تا صد دچار اشتباه فنی شدید. همین مقایسه توسط تیم سبقت آزاد هم انجام شده که جالبه اونجا نتیجه برعکس هست (ویدئوش توی آپارات هست). در اونجا ساندرو به عدد 16.13 رسیده اما اچ سی رقم قابل قبول 13.19 ثانیه رو به دست آورده. قبول کنید که توی این مقایسه ولو ناخواسته به سمت ساندرو سوگیری داشتید. جواب این تناقض مربوط به اختلاف 8 ثانیه ای صفر تا صد این دو خودرو و اختلاف یک ثانیه ای انها در درگ هم ندادید. البته تا حدی میشه داخل فیلم دلیلشو متوجه شد. صرفنظر از یک سرنشین کمتر داخل اچ سی که فکر نمیکنم اختلاف فاحشی ایجاد کند دوستی که پشت فرمان اچ سی هست باتعصب و علاقه به پیروزی مشغول راندن این خودرو است که این را از واکنشهای عصبی ایشان میشه فهمید اما احتمالاً در تست صفر تا صد که توسط شما گرفته شده این حس وجود نداشته و ناخودآگاه به گونه ای عمل کردید که پیروز میدان ساندرو باشد. باور کنید که کسی با شما دشمنی ندارد و این همه اختلاف بین نتیجه تست شما با تست دیگر مجموعه ها مثل مجموعه سبقت آزاد منطقی نیست. به شخصه هیچکدام از این دو خودرو را ندارم و حتی قصد خرید آنها را هم ندارم ولی واقعاً از برخی نکات درج شده در نقد و بررسی شما شگفت زده شدم. این نکات یا باعث گمراهی مخاطبان در انتخاب خودروی مناسب میشود و یا باعث پایین آمدن وجهه خوب گروه خودروبانک به عنوان یک گروه کارشناسی نقد و بررسی خودرو میشود.
1396/1/11
صد درصد صفر تا صد اچ 30 اشتباه اعلام شده
1396/1/11
مدت هاست که یه سوالی ذهنمو مشغول کرده اگه کسی پاسخش رو میدونه ممنون میشم بهم بگه
سوالم اینه: مردم چرا ماشین "هاچ بک کراس" میخرند؟
البته منظورم فقط به اچ سی کراس نیست ها. کلی میگم. مثلاً همین ساندرو استپ وی، لیفان ایکس 50 و ...
کلا این سگمنت رو میگم.
آیا این ماشین ها جادار تر از یک هاچ بک معمولی هستند؟ خیر
آیا این ماشین ها زیباتر از یک هاچ بک معمولی هستند؟ خیر
آیا ارزانتر هستند؟ خیر (برعکس)
آیا با ابهت تر هستند؟ خیر
آیا قابلیت های آفرود دارند؟ خیر
آیا هندلینگ و پایداری بهتری دارند؟ خیر (برعکس)
پس چرا بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند و مردم حاضرند پول بیشتری پاشون بدند و مثلا بجای ساندور معمولی مدل استپ وی بخرند؟
1396/1/11
برای منم به شدت سواله :/
1396/1/14
با عرض سلام خدمت دوست عزیز آقا محسن
خواستم عرض کنم که بنده یک پژو 206 تیپ 5 مدل 93 داشتم که ابتدای سال 95 فروختمش و یه لیفان ایکس 50 اتومات گرفتم
در مورد سوالاتتون باید عرض کنم که 100% جادارتر از هاچبک های ایرانیه ماست یعنی برادر زاده ی بنده با قد حدود 194 بدون هیچ مشکلی در مسیر رفت و برگشت به بانه روی صندلی عقب نشست در حالی که افراد با قد 160 سانت هم در 206 ، چه از لحاظ فضای پا چه فضای سر به شدت با مشکل مواجه هستند درثانی صندوق عقب ایکس 50 به طرز باور نکردنی جادار تر از 206 هستش که به خاطر مدل طراحی خودرو توانایی بار زدن تا سقف خودرو رو داره
از لحاظ زیبایی هم مسلما خیلی زیباتر از 206 هستش که دیگه چهره ش برامون خیلی خیلی تکراری شده
از لحاظ ارزونی هم به نسبت ماشین های ایرانی که بعضا به 45 میلیون تومان!!!!!!! میرسند و قیمت حبابی دارند مقرون به صرفه تر هستند
قابلیت آفرود هم حتی خیلی از ماشین های کراس آور مثل اسپورتیج و توسان و... ندارند چه برسه به یه ماشین هاچبک
در مورد هندلینگ هم به شخصه هیچ مشکلی باهاش نداشتم ، هرچند که برای خرید آپارتمان مجبور شدم بفروشمش و دوباره 206 لگن تیپ 3 بخرم
ولی مطمئن باشید به محض توانایی خرید دوباره حتما ایکس 50 خواهم خرید. چرا که باید بدن هیچ تعصبی قبول کنیم صنعت خودرو سازی چین به نسبت چند سال پیش که بنده هم قبول دارم آتا آشغال تولید می کرد خیلی پیشرفت کرده ولی ما درجا که نزدیم هیچ پسرفت هم کردیم
ممنون از توجه شما
1396/1/14
سلام میکائیل جان. ممنون از پاسختون
شاید من سوالم رو بد مطرح کردم
منظور من مقایسه بین دو اتومبیل متفاوت نیست. مقایسه بین چین و کره و ایران و .. هم نیست. منظورم اینه که این کراس بودن چه مزیتی به هاچ بک خالی اضافه کرده که هم گرونترش کرده و هم استقبال ازش بیشتر شده؟
مثلا همین ایکس 50 اگه ارتفاعش شاسیش چند سانت کوتاه تر بود و اون روف ریلش رو هم برمیداشتند و با قیمت پائین تر و تحت عنوان یک هاچ بک ساده (و نه کراس) عرضه میکردند چه مزیتی ازش حذف میشد؟ تازه تعادلش هم بهتر میشد. قیمتش هم مناسب تر میشد. همه این مزایایی که گفتید هم سر جاش میموند.
یا مثلا اگه ام وی ام 315 رو بردارند 3 سانت بیارند بالا و یه روف ریل و چند تا قطعه پلاستیکی بهش اضافه کنند و بشه 315کراس! چرا باید گرونتر بشه؟
بهترین مثالش همین ساندور معمولی با مدل استپ وی که هر دو مدلش در بازار موجوده و مردم اگه پول داشته باشند کلی بیشتر میدند که مدل کراسش رو بخرند! خوب مگه کراسش جادارتره یا با ابهت تره یا چه برتری ای داره؟
به نظر من این سگمنت هم مثل سگمنت (شاسی بلند کوپه ) یک چیز غیر کاربردیه که فقط با هدف افزایش کاذب قیمت بوجود اومده. مثلا بی ام وه x4 نسبت به X3 هیچ مزیتی نداره تازه دید عقبش هم بدتره ولی بجاش کلی گرونتره ! چرا؟ چون اسم کوپه روشه! حالا سوار که میشی میبینی همون X3 بوده فقط یکمی خشک تر شده و صندوقشم کوپه مانند شده! این مدل هاچ بک کراس هم قضیه اش همینه. اسمش کراسه ولی در واقع همون هاچ بک گرون شده است! حالا چه فرانسوی چه چینی و ..
نمیدونم تونستم منظورمو بگم یا خیر
مخلصیم
1396/1/16
تنها تفاوتش لذت از ارتفاع بیشتر هست همین و بس یعنی بعضی ها دوست دارند از بلندی رانندگی کنند و بر خیابون مسلط باشند و تغییر ارتفاع 2 تا سه سانتی در ارتفاع خودرو واقعا محسوس هست
1396/1/11
اون مطلب شما در مورد زه دور شیشه درسته ولی تو نسخه چین بصورت فابریک هست ولی در ایران برای ارزان سازی حذف شده در مورد شتاب ماشین هم کمی شیطنت کردید و تو فیلم هم معلومه که راننده اچ سی داره فیلم هندی بازی میکنه
1396/1/11
سلام خدمت مسئولان محترم سایت و همه دوستان. من بین رنو ساندرو ، دانگ فنگ اچ 30 ، برلیانس اچ 320 و پژو 207 نمیدونم کدوم رو برای خرید انتخاب کنم.ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمائید
1396/1/17
بین همه خودروها جک j5 از همه بهتره
1396/1/11
مثل اینکه خیلی به دوستان اچ سی سوار برخورده ... خودرو بانک هوای چینی سواران عزیز رو هم داشته باش ماشینی که فیلم تست تصادفش نیست رو چی میتونیم بگیم راحعش؟؟؟مردم ایران ظاهر بین هستن دوتا اپشن گذاشتن رو ماشین انداختن بهتون ... انشا الله که با کیفیته ماشینتون
1396/1/12
دقیقا....حالا نگا کن این لگن کوییک که همون پراید بزک شدس رو چطور میخرن ملت ما
1396/1/11
سلام یک سوالی برام پیش اومده که خواستم خواهشا جواب بدید دوتا سایت خودرویی دیگه هم از اچ سی تست شتاب گرفتن ولی ۱۰ ثانیه با تست شتاب شما اختلاف داشت آیا اونا تست شتابشونو تو سرپایینی گرفتن یا اینکه شما تست شتاب تو سربالایی گرفتید؟ خواهشمندم خریدارای این ماشینو راهنمایی کنید
1396/1/12
ضمن عرض سلام خدمت گروه خودرو بانک ميخواستم بگم که تست شتاب دانگ فنگ 13/49ثانیه است و شتابی که شما اعلام کردید اغراق آمیزه.
1396/1/12
سلام . خدا قوت اقا من یه سوال برام پیش اومد چون جفت این ماشینها رو داشتم میگم .....چطور میشه وارد کابین اچ سی شد و حس چینی بودن بهت دست بده(یعنی خیلی بی کیفیته) ولی وقتی وارد کابین ساندرو میشی من مندم چه حسی بهتون دست میده.؟؟؟ خدا وکیلی یکم در نگارش و تست و برسی انقدر واضح طرف یه برند رو نگیرین یه خورده نامحسوس تر رفتار کنید که مثلا ما نفهمیم....در ضمن کابین اچ سی خیلی با کیفیت نیست اما در رده قیمتیش از بقیه خیلی بهتر و ساندرو هم که دیگه نگو......
1396/1/12
همین ابتدا بگم که ارزش خرید h30 بیشتر از ساندرو هستش ولی ساندرو ماشین بهتریه.
بنده مهندسی خودرو دارم و تقریبا نصف اقوامون هم مکانیک و صافکارند تجربه سواری با خیلی از خودرو ها را هم داشته ام.
به اعدادی شتابی که این سایت اعلام کرده یا این بچه مدرسه ای ها در نظرات اعلام کردن توجه نفرمایید مطمعن باشید این خودرو از لحاظ شتاب ضعیف است در مجموع یک خودروی مقرون به صرفه در مقابل رقیبان است اگر هدفتان خرید یک خودروی خانوادگی می باشد گزینه ی خوبی است و اگر دنبال لذت رانندگی و به قول گفتنی ماشین بازی هستید دور این خودرو را خط بکشید. بازم می گم فقط مصرف خانوادگی در صورت خرید جهت ماشین بازی و لذت رانندگی صد در صد پشیمان خواهید شد.
1396/1/12
سلام دوستان.نمیخوام از یه ماشین خاص طرفداری کنم.من خودم لیفان X50 اتوماتیک دارم.فیلم درگ سه تا ماشینو نگاه کردم.من خودم زنجانیم این خیابونی که توش تست انجام شده رو میشناسم متاستفانه خیابونه خوبی رو واسه تست انتخاب نکردن بدترش اینجاست که از سر پایینی به سر بالایی تست کردن که شیب خیابون زیاده.
1396/1/12
من نمیفهمم منظور دوستان چیه .الان یعنی خودرو بانک تست شتاب رو همینطوری الکی از خودش نوشته ؟دروغ گفته ینی ؟عذر میخام مدیر سایت احمقه بیاد اعتبار سایت روبرا یه درگ دوتا ماشین زیر سوال ببره ؟منظورتون اینه که مثلا تست کردن شتاب دانگ فنگ 10 بوده اینا نشستن دور هم گفتن بذار به شرکت دانگ فنگ ضربه بزنیم فروشش کم بشه فروش ساندرو بیشتر بشه ؟چرا جو میدین بابا...
1396/1/15
داداش من . عزیز من ! همه کامنتا رو یه نگاهی بنداز . همه گفتن امکان نداره 23 ثانیه !!!!!!! حتی کسایی که خودشون h30 دارن . این به کنار حالا . خودت منطقی فکر کن چرت ترین ماشین ها با مذخرف ترین موتور شتاب 23 ثانیه ندارن اون وقت این ماشین با موتور tu5 چه طور 23 ثانیه !!!!!!! والا نیسان آبی گاز بدی زیر 20 ثانیه به سرعت 100 میرسه :|
1396/1/17
من اهل زنجانم این خیابون شیب زیادی داره و و سرمای هوا و فشار هوای زنجان زیاده جوری که تو همین خیابون صفر تا صد پارس ای ال ایکس 17 ثانیه شد
1396/2/3
دوست عزیز توی کانال تلگرام h30cross_at فیلم ها تست شتاب ببینید
تست شتاب اسب بخار ببینید
تست شتاب سبقت آزاد ببینید
اصلا یبار بشینید داخلش شتابگیریشو ببینید تا متوجه بشید 23 ثانیه امکان نداره
شاید یکی از لنتاش چسبونده بوده
1396/1/12
با عرض سلام و تشکر به مسولین سایت.
میخواستم اگه بشه یه تست نیسان ایکس تریل تست شتاب و درگ بین رغیباش(راو4 و crv , سورنتو 2016و اوتلندر برگزار کنید.
ممنون.
1396/1/12
سلام...سایت خوب خودرو بانک من قبل از این تست به تمام کارهاتون ایمان کامل داشتم و دارم ولی منصفانه نیست شتاب اچ30 رو 23 ثانیه اعلام کنید....لطفا و خواهشا یک اچ30 دیگر هم تست کنید ببینید و بدونید که ماشین شما که تست کردید حتما و 100 درصد مشکل یا نرم افزاری داشته یا چیزه دیگری بوده....2 سایت معتبر خودرویی دیگر هم تست کردن و عدد 13 تا 14 رو بدست آوردن خواهشا بگید مشکل 23 ثانیه از کجا بوده.... با تشکر از سایت خوبتون
1396/1/31
سلام
با تشکر از نظرتون باید بگم که این عدد 23 ثانیه برای خود ما هم خیلی عجیب بود ولی اگر به فیلم دقت کنید گیربکس هم حتی روی حالت اسپرت قرار داشت. اما در مورد این نظر دوستان که گفتن شاید خودروی مورد تست ما مشکلی داشته که شتابش اینطور بوده باید بگم خودروهای مورد آزمایش هر دو نو با کارکردی زیر 2 هزار و عمری کمتر از 2 ماه بودند و با این حساب اگر اچ 30 کراس مورد تست ما مشکلی داشته که انقدر کند شده باید اینو نشونه ی کیفیت اتفاقی و بسیار بد این خودرو دونست که حتی ماشین نو هم معلوم نیست چه مشکلاتی داره. این رو هم اضافه کنم که ما از چند روز قبل تست که در حال جمع آوری اطلاعات در مورد خودروها بودیم پیش بینی می کردیم با توجه به ارزش در برابر قیمت بسیار پایین ساندرو و عدم وجود هرگونه امکاناتی در این خودرو اچ 30 کراس برنده ی آزمایش باشه اما خب روز آزمایش کاملا نظرمون عوض شد.
1396/1/14
سلام دوستان کلا خودروهای مونتاژ داخل حتی در مدلهای یکسان باهم تفاوت در عملکرد دارند که به نحوه مونتاژ وغیره بستگی دارد شاید دانگ فنگ مورد تست یه مقدار مشکل داشته
1396/1/14
بنده اچ سی دارم و بارها صفر تا صد گرفتم اما هیچ موقع در بدترین شرایط هم بیشتر از ۱۵ ثانیه طول نکشیده و جالب است بدانید این خودرو حالت اسپرت هم دارد که با انتخاب ان زیر ۱۳ ثانیه صفر تا ۱۰۰ پر میشود! این مطلب را بدون ارق عرض کردم و نمی دانم چرا در مورد این خودرو انقدر شتاب زده بررسی صورت گرفته! تا الانم ۷۰۰۰ کیلومتر باهاش روندم و واقعا راضی هستم, در مورد ساندرو و تندر باید گفت اگر ۲ تا میله به پشتش اتصال دهید از نظر ظاهر واقعا با فرقون فرقی نمی کنند! امیدوارم به کسی توهین نکرده باشم چون ظاهر ماشین سلیقه هست!
1396/1/14
ظاهر فرعون بهتره تا قیافه اچ سی کراس که شبیه سوسک حمومه!!!!
1396/1/22
من کاری ندارم ساندرو بهتره یا اچ سی... ولی خدا وکیلی چهره 206 با اینکه تکراری شده و مال 15 سال پیشه هنوزم از این 2 تا ماشین جذابتره...تازه بدون در نظر گرفتن قابلیت های تیونینگی که 206 داره...
1396/1/14
سلام خدمت مدیران و دست اندرکاران سایت و خسته نباشید من جزو افرادی هستم که خیلی علاقه دارم تست ماشینهای مختلف را از سایتها و منابع مختلف دنبال کنم و تست H30 را از سایتهای مختلف ایرانی و خارجی دنبال کردم ودرکمال تعجب اولین باره که همچین بررسیی را می خونم نمیدونم شاید من اشتباه می کنم اما به نظرم این بررسی جانبدارانه بود من نه ماشینهای چینی را قبول دارم نه ساندرو اما فقط یه چیز بگم کلا ماشینهای رنو تا قبل از همکاری این شرکت با نیسان ژاپن در زمینه زیبایی چه ظاهری و چه داخلی هیچ حرفی واسه گفتن ندارن من خودم سال نود سمند لگن خودمونو به ال نود ترجیح دادم به خاطر سادگی بیش از حد داشبورد ال نود لااقل آدم احساس نمیکنه که تو تاکسی نشسته شرمنده قصدم توهین نیست نظرمو گفتم ببخشید
1396/1/15
خوبه ....مشخص شدی مخالفت با ساندرو برای چی هستش ....طراحی داشبورد ...دلیل خوبیه برا خریده ماشین ...واقن طراحی داشبورد برا شما مهمتر از کیفیت و کارایی موتور ماشینه ؟؟؟؟؟
1396/1/15
تو درگ مشخصه شتاب اچ سی کراس نهایتا یک ثانیه کمتر از ساندرو باشه. من هیچ کدوم رو ندارم ولی تابلو که 23 و 15 فاصله اش این نیست حداقل تا 100 کیلومترش باید 7 یا 8 ثانیه دیرتر برسه . الان یه تست از هایما توربو می طلبه.
1396/1/16
اگه 206 تیپ 5 یا V8 خودمون چشمتونو نمیگیره
هرگز ساندرو نخرید
H30کراس خوبه ها ولی یکم طراحی عقب ماشین خسته س و هنوز جای دقت و بررسی داره
1396/1/19
این مقایستون درست نیس چون اچ سی کراس کلاس هاچ بک کراسه و باید با ساندرو استپ وی که همکلاسشه مقایسه شه نه ساندرو که هاچ بکه
1396/1/20
سلام دوستان.من ۳۰ ساله که ماشین سوارم و سال ۹۵ سری اول H30 را خریدم و از تمام جهات آزمایشش کردم و باید عرض کنم باتوجه به هزینه ای که کردم نسبت به ماشینهای قبلی که داشتم بسیار خودروی نرم و راحتی برای مسافرتهای طولانی است. همین عیدی از اولین روزش باخانواده رفتم خوزستان و نصف ایران را باهاش گشتم با توجه به راحتی رانندگی در مسافرتهای طولانی و عدم خستگی و همچنین داشتن GPS گویا( به زبان فارسی) بدون اینکه جریمه بشم متوجه شدم راحتی و امنیت در رانندگی فاکتور بسیار مهمی برای هر خودرو میباشد...
به دوستانی که قصد خرید این خودرو را دارند عرض میکنم که هیچ گونه شکی در انتخاب خود نداشته باشید و بعد از خرید و راندن این ماشین به نظرات بنده خواهید رسید
1396/1/21
سلام

وافعا خسته نشدید این همه نظرات مخالف سایت رو حذف کردید ؟

خسته نشده و هنوز حاضر به اعتراف در مورد نقد به شدت جانبدارانه نشدید ؟

خیلی رو دارید خداییش از سایتتون کلا نا امید شدم
1396/1/22
نکته ای که باعث تعجب من شد اینه که شما در همه بخش های نمای جلو و عقب و امکانات و موتور و گیربکس و ترمز و قیمت و ......چند مورد دیگه گفتین اچ ۳۰ برتره ولی در نتیجه گیری نهایی بخاطر برند رنو ساندرو رو برنده اعلام کردین؟!! خوب برادر من شما که میخواستین از رو برند تصمیم‌گیری کنین چرا این همه وقت و انرژی خودتون و مارو گرفتین . از همون اولش میگفتین ساندرو بهتره !!!
1396/3/13
واقعا گل گفتی !
توی اکثر گزینه هایی که خودشون داشتن H30 سرتر بود اما آخر سر گفتن ساندرو برندس !
1396/1/25
سلام. من sd v8 دارم و فقط به خاطر گیربکس اتوماتیک میخوام عوضش کنم. سه تا هم گزینه هست ساندرو اچ ۳۰ و برلیانس اچ ۲۳۰ . جالبه این متن رو خوندم بیشتر دو دل شدم.
1396/2/2
خودرو بانک سایت مرجع من و خیلی های دیگه برای خوندن بررسی ها هست ولی هر چی در مورد H30 مینویسه رو نادیده میگیرم.
دقیقا نمی دونم مشکل این سایت با h30 چی هست ولی میدونم یه مشکلی وجود داره. کاملا باهاش مخالفه
1396/2/16
با عرض سلام خدمت همه بزرگواران.سوال داشتم خواستم ببینم.چه.لوازم.جانبی و با تعویض برای خودروی h30 لازمه.ممنون مبشم راهنمایی کنید
1396/2/29
کارشناس محترم همون اول نظرشونو دادن که از ماشین چینی خوششون نمیاد آخه به خودرویی که موتورش فرانسوی و گیربکسش ژاپنی باشه میشه گفت چینی جالب اینه هر کی اچ سی داره کاملا راضیه یه چیز مهم اینه که فک کنم تنها خودروییه که ایران خودرو ۳ سال گارانتیش کرده
1396/3/2
بنظرمن ساندرو برای خانمها و افراد سالخورده گزینه خوبیه.ساندرو حتی یک تهویه اتوماتیک ناقابل نداره و هنوز چرخهای عقبش کاسه ای هست تنظیم صندلی از پیکان سخت تره ویکی از آپشنهاش لامپ توی داشبورت هست
1396/3/6
ساندرو = فرغونی به مردم قالب می شود...
1396/3/18
با سلام
اچ سی کراس هم ظاهرش قشنگه هم موتورش فرانسویه هم گیربکسش ژاپنیه
در عوض ساندرو یه قوطیه حلبیه با 4 چرخ
1396/3/20
با سلام من این ماشین را در 95/10/15تحویل گرفتم و در 96/02/05پس از 6000کیلومتر استفاده فروختم از نظر امکانات خیلی خوبه مثل سانروف .دوربین و سنسور عقب .بلوتوث . مانیتور . کامپیوتر سفری. gps . ریموت کنترل از روی فرمان. 4ایربگ . تنظیم 4حالته فرمان .و 6حالته صندلی .اتاق بسیار جادار و راحت
ولی از نظر فنی بسیار ضیعف شامل زیر و بند و مخصوصا فرمان بسیار سفت.مصرف سوخت در شهر بسیار بالا .شتاب و سرعت ضیعف. توی جاده صدای هوهوی باد میده
از نظر ظاهر هم چون بخاطر شکل خاصی که داره متفاوت از بقیه ماشینهاست و در کل قابل پسنده
از نظر لوازم بسیار گران و کمیاب ( جلو پنجره 450 هزار تومان خریدم)ترمز absخراب شد حدود 2ماه طول کشید تا قطعش را نمایندگی آورد.
در کل از نظر ظاهر و امکانات و قیمت مناسب خوبه . و از نظر فنی و قدرت موتور خوب نیست حالا اگر کسی میخواد بخره ببینه از ماشین چی میخواد ظاهر یا فنی و بعد انتخاب کنه.
50900000 خریدم و 45000000 فروختم +هزینه محضر و یه تصادف کوچیک 7.5میلیون هم ضرر دادم.حالا خود دانید
1396/3/26
شما اصلا ماشین رو نابود کردید ویک سوال باقی می مونه وقتی ماشین 6000تا کارکردکه هنوز نو هست ماشین absترمزاش اصلا مگه میشه خراب شه؟
1396/4/19
اقا شماهمین متن رو تو سایت های دیگه هم گذاشتی اچ سی کراس کدوم منافعت رو به خطر انداخته خدا میدونه.
1396/4/21
دادش با ماشین تصادف کردی به قیمت بازار آزاد هم خریدی بعد ۶۰۰۰ کیلومتر می خواستی سود هم بکنی؟؟؟ جالبه که با تصادف و حدود 4 ماه مصرف باز هم بالاتر از قیمت صفر کارخانه فروختی!!!!
تنظیم صندلی ۸ حالته است و قطعات گران هم هر ماشین در ابتدا قطعاتش گران است شما بیا تسمه تایم اچ ۳۰ رو با ال ۹۰ اتومات یا ساندرو مقایسه کن ببین کدون گرون تره جلو پنجره ۴۵۰ تومنی رو هم بهت انداختن
موتور TU5 با هزینه کم و مصرف پایین و قطعات کم هزینه و موجود رو با ال۹۰ یا سندرو پرهزینه که اگه خدایی نکرده مشکلی براش پیش بیاد نه قطعه داره نه تعمیرکار و نه مشتری مقایسه نکن این همه ماشین از ۲۰۶ و ۲۰۷ و ۴۰۵ و پرشیا با موتور TU5 برای اثبات قدرت و هزینه کم کافی نیست.
من ۷ ماهه اچ ۳۰ دارم با ۲ تا ساندرو هم عوض نمی کنم واقعا ماشین عالی تو رنج قیمتیش بی نظیر
توصیه می کنم برای همه با این امکانات و قیمت ماشین پیدا نمی کنید
۴ تا ایربگ ،اتومات ژاپن، سانروف ، مانیتور ، دوربین، تهویه اتومات و….
جالبه الان با ۷۰۰ تومن کروز فابریک هم براش امده دیگه چی می خوای از ماشین با ۴۶ تومن و همه اینا و موتور فرانسه خوب چون طراحی چینیه بده بخدا ضخامت ورق ها درب و کاپوت از ۴۰۵ و ۲۰۶ بیشتره
1396/3/21
سلام دوستان میشه کسایی که این ماشین ها رو داشتن تجربیاتشون رو با بچه ها در میون بزارن که از لحاظ افت قیمتشون ، شتابشون ، هزینه نگهداریشون ، استهلاکشون و فنی چطور ماشینی هست و آیا نسبت سایر خودروهای تو این رنج ( تندر90 ، سمند سورن ، H30 Cross ، برلیانس h220 و h330 ...) چطور ماشینیهایی هستن و ارزش خرید دارن ممنون
1396/5/12
سلام من اچ 30 دارم.سال 95 خریدم 51.200
بدی: کروز نداره. یه صدای خاصی از تو کاپوت میاد که هرکسی یه حرفی زد منم بی خیالش شدم انگار یه پیچ و مهره شل شده باشه.درپوش سانروف هرکاریش کنی صداش در میاد.اسپیکر ضعیفه.لاستیک تاریخ مصرف گذشته روش انداختن نامردا.دنده دستی فقط 1.2 داره.احساس میکنم موتور ضعیفه برای این بدنه.مصرف شهری 11.با مپ سنسور المانی البته من تو منطقه گرمسیرم با کولر.دکمه کال روی فرمون نداره.یه سری از کلید ها بک لایت نداره که واقعا لازم داشت .خوبی: صندلی ها عالیه چه جلو چه عقب.گیربکسش هم خوبه سنسور و دوربین هم خوب عمل میکنه. نسبت به 206 دوستم که باهم خریدیم و چند بار خرابی داده این تا حالا خرابی نداشته
به طور کل اگر با قیمت پایین تری خریده بودم راضی تر بودم
1396/3/21
سلام خوبه که شما از اولش گفتید که از ماشین چینی بدم میاد درضمن شتابشم 23 نیستم عزیزم چون من خودم سوار شدم واقعا ساندرو چیز خاصی نداره
1396/3/24
کلیپ درگ خیلی مسخره و ساختگی بود!!!، کاش یکم حرفه ای تر مقایسه جانبدارانه به نفع ساندرو انجام میدادن که اعتبار سایت زیر سوال نره
1396/3/24
ببخشید ولی مقایسه خنده داری بود مخصوصا شتاب اچ ۳۰ که ۲۳ اونم باحالت اسپورت اعلام شد متاسفم برای نگارنده متن چون خودشو بدجوری ضایع کرد ژیان قدیمی هم زیر ۲۰ ثانیه به ۱۰۰ میرسه....
1396/4/2
آقا الان من ۵ماهه اچ سی کراس دستمه قبلشم ال ۹۰ داشتم اچ سی ماشین نرم تعویض دنده رو بدون تقه عوض می‌کنه به نظرم مشکلش نداشتن تیپ ترونیکه ولی تعجب کردم چون من صفر تا صدش رو تو تهران رو ۱۵ ثانیه رسیدم تو کاتالوگ زده ۱۲.۵. نمای داخلی ماشین نسبت‌ به هم رنجاش یه سروگردن بالاتره.تا الان ۸۰۰۰تا رفتم اوکی بوده و راضیم. نقصاش به نظرم داشبورد کوچیکه و راستی ایران‌خودرو کروز کنترلشم برداشته خودم ه۸۵۰ دادم انداختم فابریکشو واقعا ماشین خوبیه با توجه به قیمتش
1396/4/14
امیر آقا من شهریور ماه این ماشینو تحویل می گیرم می حواستم ببینم از نظر شما این ماشینو بگیرم یا نه؟ اشکال خاصی داشته یا نه؟ ممنون
1396/4/5
سلام و خدا قوت .
من موندم واقعا این دوستمون که پشت اچ سی نشسته و صفر تا 100 رو امتحان کرده،‌چند سالشِ؟؟؟
من حدود 9 ماه هست اچ سی دارم. خودم صفر تا صد رو روی 13 ثانیه راحت زدم.
تا حدودی مقایسه خوبی بود،‌اما نتیجه گیری رو از کجا درآرودین خدا عالمه....
در ضمن سواری اچ سی نسبت به ساندرو واقعا بهتره . وقتی با ساندرو رانندگی میکنید حس یه خودرو در زمان پیکان به شما دست میده . اما اچ سی دقیقا حس به روز بودن و آرامش رو داره . فقط ای کاش ایرانخودرو کروز کنترل رو حذف نمیکرد.
موفق باشید .
1396/4/11
مصطفی جان شما اگه قلق گاز دادن با دانگ فنگ رو بلد باشی میتونی باهاش زیر سه ثانیه صفر تا 96 بزنی و قطعا لامبورگینی رو بگیری . مردم با این ماشین عناد دارند شما توجه نکن . تازه سواریش از پورشه هم بهتره . چراغهای پشتش منو یاد مازراتی میندازه . درضمن این اصطلاح صفر تا صد درواقع صفر تا 96 هست چون 0 تا 60 مایل هست که میشه 96کیلومتر بر ساعت
1396/4/8
سلام بر دوستان من خودم تا زمانی که از نزدیک H30 رو ندیده بودم فکر میکردم بی کیفیته ولی تا دیدم کلا نظرم عوض شد با توجه به قیمتش ماشین خیلی خوبیه.
1396/4/10
رنو ساندرو برای کسانی خوبه که خیلی بد سلیقن و چیزی از ماشین نمی فهمن.اقای اهوان یکی داره خیلی ضایس ماشینه شکل خودشه مثل طوطی گر می مونه
1396/4/14
راستش خودم همیشه میگفتم که خودرو بانک معتبر ترین جا برای تست کردن ماشین هست ولی اندفعه نظرم عوض شد

من تا اینو دیدم تعجب کردم رفتم سایتای دیگه و کامل ویدیو ها شونو گاه کردم بظرم اصلا این بررسی درست نبود اصلا H30 Cross صفر تا 100 سیزده ثانیه زده و 23 و ساندرو همم جوری ک شمگفتن اصلا عالی نیس مثل اینه که تو قرن 21 باشی و با چراغ نفتی خونتو روشن کنی من کاملا متاسفم برای این بررسی
1396/4/21
دوستان سلام
حدود ۸ ماهه که ماشین رو دارم و هر روز از بیشتر ازش لذت می برم.
خیلی ها جو درست می کنن موتور ضعیف است. این موتور TU5 روی همه ماشین های ایرانی ۲۰۶،۲۰۷،۴۰۵، ۲۰۶SD، پرشیاو … نصب شده هیچ گونه ضعفی وجود ندارد قطعات موجود مصرفی موتور، تعمیرکار های زیاد و هزینه های کم از مزایای این موتور محسوب میشه در کنار گیربکس هوشمند که اصلا به شما اجازه معکوس کشیدن نمیده و خودش به خوبی این کاررو انجام میده .
دوستان میگن هزینه این ماشین زیاده لطفا بررسی کنید تسمه تایم این ماشین و با ساندرو با ال ۹۰ بعد بگی زیاده
با این قیمت ماشین با این امکانات و سواری پیدا نمی کنید. ایران خودرو این ماشین از دستش رفته و شک نکنید که الان و قتی پژو ۲۰۰۸ داره ۱۱۰ تومن میفروشه یا به فکر افزایش نرخ این ماشینه و یا عدم تولیدش .
هدفم فقط اطلاع رسانی بود وگرنه الان اچ ۳۰ تو تهران زیاد شده خیلی راحت می تونی نظر راننده ماشین و بگیری و قضاوت کنی.
از ماشین کاملا راضی هستم واقعا ضعف یا کمبودی احساس نکردم الان کروز فابریک براش میشه خرید فقط 700 تومن دیگه چی کم داره تو رنج قیمتیش عالی است و واقعا از بقیه رقبا بهتره
درگ بخش شده کاملا دروغه و یا راننده اصلا به پدال گاز ماشین فشار نمیاره خیلی جالبه که با همه درگ های سایت های دیگه تقاوت داره
شتاب صفر تا صد اچ سی از ساندرو خیلی کمتره ولی اچ سی جا میمونه که خیلی عجیبه
1396/4/29
شما قبل از نوشتن این مقاله سعی میکردید با یک ماشین دانگ فنگ کراس دیگه شتاب صفر تا صد را دوباره تست کنید
اینجوری شتاب واقعی بدست میامد
ماشینی که شما تست کردین احتمال زیاد ماشین آپدیت ecu داشته یا نسخه اولیه بوده
1396/4/30
آقا من چند بار فیلم کورس رو نگاه کردم و روی مونیتور پی سی بالا و پایینش کردم.به نظر ترمز دستی h30 بالاست.
به هر صورت باید عرض کنم که بنده یه پیکان 83 دارم که صفر تا صد اون حدود21 ثانیه هستش و فکر نمیکنم کلیه خودروهایی که الان تولید میشه شتابی بیشتر از 20 ثانیه داشته باشن چون هر کارخونه کلنگی که ما میشناسیم یک واحدی به نام کنترل کیفیت دارن و تست نهایی خودرو دارند که...
در هر صورت این مسئله توی سر مال زدن به نظرم اصلا درست نمیاد.
1396/5/14
ببن میشه یک ادرس بدهید تا فیلم واقعی دراگ این دو خودرو بفرستم بدهید مهندسین تان ببیند و تجربه کنند که چقدر اختلاف برتری 5 ثانیه خودروی اچ30 نسبت به خودرو بی آبشن ساندرو وجود دارد اخه گویا راننده اچ30 یادش رفته بود ترمز دستی را بکشه و گاز هم نمیداد خیلی بد فیلم بازی کرده بود
1396/5/14
دوستان این فیلم ببینید چی متوجه میشوید من میگویم دو حالت دارد یا اقای مهندس که پشت اچ 30 نشته بود با خودروی اچ30 خصومت داره و موقع ثبت نام نتونسته نام نویسی کنه یا مهندس بجای پدال گاز کاه گاهی ترمز میگرفت یا فیلم بازی میکرد که واقعا مسخره است بابا همه جا مقایسه فیلم گذاشتن 5/8 ثانیه اچ30 جلو میافتد البته در حالت اسپرت و در حالت معمولی 2 ثانیه از ساندرو استپ جلو میافتد و جالب اینکه برتری های اچ 30 را اقای مهندس ندیده چون فرمان 4 حالته و کامپیوتر سفری ووو همه را فاکتور گرفته البته فقط برای خودروی اچ30 حالا چرا از اچ30 بدش میامده خدا عالم
1396/5/14
سلام به همه
من خودم 206 v8 دارم پدرم ال 90 که 2 سال اولش دست خودم بود الانم اچ 30 خریدیم . من که حال کردم . نرم . گیربکس واقعا مثل ماشین خارجی عمل میکنه با قیمت 45 خیلی خوبه همه چیز تمامه موتورشم که همی الان زیر پام بوده میدونم چیه ...... اما اما اما لامصب موتور ال 90 یه چیز دیگست با آزارا میشه کل بندازی . در مورد ساندرو هم که به نظر من توهین به شعور مخاطب هست ...........با این قیمت
1396/5/14
سلام میدونم پخش نمیکنید اما واقعا خنده دار فیلم بازی کرده مهندسقلابی شما یا ترمز دستی بالا بوده که اچ30 که همه سایتها فیلم گذاشتن 6 ثانیه از ساندرو سریعتر است جا میمونه تغلب هم اندازه داره
1396/5/15
سلام
من خودروی اچ سی کراسو رو نزدیک به یک ماه هست تحویل گرفتم.
خیلی خودروی نرم و راحتی هست قدرن موتورشم خوبه به طوریکه در سربالایی های کوهای البرز به راحتی حرکت میکرد
ولی چندتا نکته ضعف مثل دید کم و ضعیفی بلندگوها
ولی با این حال به نظر من رینگ این خودرو شرف داره بر ساندرو
1396/5/22
سازمان بازررسی و کیفیت استاندارد کشور کیفیت ساخت اچ سی را دو ستاره تعیین کرده ودر بین خودروهای ۲۵ تا۵۰ میلیون رده پانزدهم جدول را دارا میباشد . این خودرو کیفیت تولید نداره و ایران خودرو هم روز به روز مونتاژش خرابتر میشه بطوریکه داد تعدادی از مالکان این خودرو را در آورده پیشنهاد میکنم دوستان هر چه زودتر از شرش خلاص بشن و سرمایه خود را در خودرو با کیفیت تری هزینه کنند
1396/6/19
به عنوان دارنده این ماشین واقعا ازش راضی هستم ، فراخوان سیستم برقی داشت که نمایندگی 1133 بصورت خارج از نوبت و ظرف نیم ساعت انجام داد و به بعدش واقعا به مشکلی برنخوردم.نمیگم کیفیت این ماشین اندازه رنو هست ولی واقعا با زیره 45 میلیون سوار ماشین با گیربکس ژاپنی شدن لذت بخش هست
1396/7/13
شما اول این ماشینو از نزدیک ببینید بعدش این مطالبو نشر بدید .کابین اصلا صدا نداره ,کیفیت متریال داخلی و کلیدها و... حداقل 3 الی 4 پله بالاتر از ال 90 قرار داره.
1396/7/18
دوست گرامی ..اینقدر رو کیفیت ال ۹۰ بی آپشن و ساندرو بی آپشن و گران مانور ندهید ...من سمند داشتم ۸۳ تا ۹۱ تنها چند بار حلو بندی درست کردم والا هیچ مشکل دیگه نداشت .سال ۹۱ ال۹۰ گرفتم و سال ۹۵ گیربکس سوزاند و در میانه جاده سرگردان شدم ...طوری قطعات گیربگس داغون شده بود. که بعد تعمیر کلی بازم مشکل داشت .وتعنیر کار میگفت اصلا مشکل طراحی در گیربکس و پلوس دارن که یه اورینگ رد کنه تو جاده کل گیربکس به فنا رفته ....تازه اونا هنوز ایرانی سازی نشده بودن. والا الان کیفیت ال ۹۰ بشدت افت کرده ..مثلا مصرف ال ۹۰ ندل ۸۶و ۸۷خیلی کمتر از ال ۹۰ امروز هست ...ال ۹۰ فقط یه موتور خوب داره که tu5پژو هم چیزی ازش کم نداره
1396/8/10
اگراینطورکه میگی باسه به پرشیایک ستاره دادند که سگش شرف داره به رنو وهمه ماشیناهمش دروغه میبینن فروش یه ماشینی بالاست میخواین بااین کارزلیلش کنن
1396/5/23
اقا خانم اگه اچ 30 نخریم یک خودرو بگو که گیربکس اتوماتیک آیسن ژاپنی با گارانتی 60000 همراه با سانروف و کامپیوتر سفری 4 عدد موتور واقعا عالی TU5 که همه جا قطعه داره با با اون گیربکس شتاب 11 ثانیه و راحتی و بزرگی اتاق که مثل 206 یا ال90 بی ابشن صندلی عقب اذیت نشوند همراه با جی پی اس مولتی مدیا و دوربین و مصرف کم و قدرت واقعا عالی که فقط از موتور نیست بخاطر گیربکس هم هست فرمان 4 حالته و ایر کاندیشن اتوماتیک و کولر عالی فضای کافی صندق عقب صندلی تاشو عقب کنترل روی فرمان 4 ایربک نه شما فقط یک ابشن را بگو چه خودروی بخریم که چهار ایربک داشته باشه با این قیمت چرا دروغ و مغلطه بخدا کم لطفی است اگه یک دلیل وجدانا یک دلیل منطقی نه مثل اون کسی که گفته بود داشبورد کوچیک پس ساندرو بهتر یا تیگو 5 رینگ بزکتر و شاسی است فرمان بقیه مهم نیست تا روزی که منطقی برخورد نکنیم همین است وضع خودرو آبشن خودرو مخالف خودرو خودمان را نمیبینیم بعد داشبرد کوچک تمام گزینه ها است حالا هی شتاب فرمایشی اقا بگیره همه این طوری متوجه میشوند اگه درست میگه پس بقیه سایتها شاید 10 تا فیلم شتاب که اچ30 5 ثانیه جلو میافتد اشتابه است هرچند اقرار کرده از روی ناچار ولی اچ30 واقعا رغیب توی رده قیمتی تا 80 نداره
1396/5/25
اقا خانم اگه اچ 30 نخریم و آبشن مهم نیست ایمنی مهم است کدام خودرو تا رنج 60 میلیون 4 ایربک است ببین پاسخ یک نفر به کارشناس خودرو سازنده رنو که چرا مردم اینقدر روز به روز از این خودرو بیشتر خرید و طرفدار پیدا میکنه عین جملات را ببین ((((( یک خودرو بگو که گیربکس اتوماتیک آیسن ژاپنی با گارانتی 60000 همراه با سانروف و کامپیوتر سفری 4 عدد موتور واقعا عالی TU5 که همه جا قطعه داره با با اون گیربکس شتاب 11 ثانیه و 5 انیه از رنو ال90 استپ وی جلو میزنه مصرف پایین راحتی و بزرگی اتاق که مثل 206 یا ال90 بی ابشن صندلی عقب اذیت نشوند همراه با جی پی اس مولتی مدیا و دوربین و مصرف کم و قدرت واقعا عالی که فقط از موتور تنها نیست بخاطر گیربکس هم هست فرمان 4 حالته و ایر کاندیشن اتوماتیک و کولر عالی فضای کافی صندق عقب صندلی تاشو عقب کنترل روی فرمان 4 ایربک جا عینکی اسپویلر حتی لاستیک 205 کنسول جا دستی مولتی مدیا و فرمان چرمی و نه شما فقط یک ابشن را بگو چه خودروی بخریم که چهار ایربک داشته باشه با این قیمت چرا دروغ و مغلطه بخدا کم لطفی است اگه یک دلیل وجدانا یک دلیل منطقی نه مثل اون کسی که گفته بود داشبورد کوچیک پس ساندرو بهتر یا تیگو 5 رینگ بزرگتر به این خاطر 100 میلیون بخری مهم نیست یا اون شاسی است فرمان بقیه آبشن و قیمت مهم نیست و مهم نیست تا روزی که منطقی برخورد نکنیم همین است بعد داشبرد کوچک تمام گزینه ها را جبران میکند حالا هی شتاب با ترمز دستی بالا بگیره پخش کنه مردم متوجه میشون هرچند اقرار کرده از روی ناچار میخواسته خراب کنه اچ30 را و مردم متوجه اش کردن حالا واقعیت که خودروی اچ30 واقعا رغیب توی رده قیمتی تا 80 نداره
1396/5/28
سلام شما میتونید از خانواده ال90 و ساندرو با خیال راحت خرید کنید دنبال آپشن های فانتزی نباشید اینها بزک کردن خودرو برای گول زدن مردم است تا خودروهای بی کیفیت چینی خود را بفروشند
1396/5/28
سلام ببخشید چرا انتقاد های واقعی را نمیزارن مردم ببیند تا دست این اقا رو شود مگه اینجا محل نظرات نیست چون مردم اگاه میکنیم که با دلیل و رفرنس این فیلم اشتباه است و ساندرو با اختلاف خیلی زیاد از اچ30 شتاب جا میمونه و اگاهی مردم از علت اینگه این فیلم این شکلی درست کرده را گفتم پخش نمیکنید
1396/6/4
h30 دنگ وفنگ هست حالا به خرج هاش وقطعات بی کیفیت خواهید رسید هر قطعش ماله یه جاست گیربکس المان موتر رو ۶ تا ماشین بسته شده داداشای گلم اس عین یه فرقونه لاستیکاش کافیه از بغل نگاش کنید چه ترکیبی داره که بهترینه بله به مکانیوگک میگید ال ۹۰ میگا اشغاله میدونید چرا چون پول ساز نیست دم مکانیکیا چند تا ال ۹۰ میبینید چند تا محصولات اشغال ایران خوردرو دیگه باب شده هر ۴۰ هزار تا سر سیلندر بخوای از خوشگلی بهره ببرید ام وی ام از همشون قشنگ تره کیفیت کودوم و میگه ال ۹۰ تا ۱۵۰ هزار کیلو متر یه ریاد خرج نداره اچ سی رو هم میبینیم
1396/6/11
سلام.من اصلا نظر خاصی رو هیچ کدوم ندارم ولی درگ پخش شده با اطلاعاتی که تو متن میخونیم اصلا همخوانی نداره...کاری ندارم شتاب کدوم بیشتره کدوم کمتر ولی بعید به نظر میرسه تفاوت صفر تا صد این دوتا ماشین 10 ثانیه باشه....
1396/6/16
سلام
من چند ماهی میشه که اچ سی کراس رو تحویل گرفتم
از هر نظر عالیه...
شتاب صفر تا صدش هم خیلی کمتر از بیست ثانیس...!!!!
با خرید ساندرو شما دوعدد لوگوی رنو خریدید نه چیز دیگه ای!!!
امکانات رفاهی و خدمات پس از فروش اچ سی فوق العاده قوی تره
به دوستانی که میخان توی این محدوده ی قیمتی خرید بکنن حتما پیشنهاد میدم یکبار سوار این ماشین بشن...
باتشکر از خودرو بانک
1396/6/17
درود بر همه عزیزان
قبل از صحبت راجع به این مقایسه و داوری که از سوی جناب فربد امینی و آقای حسین ریاحی صورت گرفته لازم می دانم به عرض برسانم که ناگفته پیداست که هموطنان عزیزمان در استفاده از خودرو چه از لحاظ کیفیت و فناوری های روز دنیا و چه از لحاظ بهای خودرو با استانداردهای جهانی بسیار فاصله دارند و از این جهت مردم عزیزمان تاکنون خسارات جانی و مالی فراوانی را متحمل شده اند و محکوم به تحمل وضعیت موجود هستند که دلالان و افراد سود جو از این وضعیت اسف بار سوء استفاده میکنند و به همین دلیل از مسئولین امر خواهشمندیم صادقانه و با شرافت موضوع را مورد بررسی قرار داده و چاره ای بیندیشند.
اما درخصوص این مقایسه باید گفت که این داوری با حب و بغض صورت گرفته و یک قضاوت حرفه ای و بی طرفانه نیست بلکه صرفا یک اظهارنظر احساسی-شخصی و سلیقه ای است که در نوع خودش قابل احترام است. این حقیر باتوجه به دلایل ذیل این را عرض میکنم.
1. خود جناب ریاحی از همان ابتدا گفته اند که دید بسیار بدی نسبت به خودروهای چینی دارند... در حالی که در یک نقد منطقی نباید باتوجه به اسم و نام یک محصول قضاوت کرد بلکه باید واقعیت و وضعیت کنونی را برای مردم بیان کرد تا در انتخاب و در نهایت رفاه آنها یاری رسان باشیم.
2. آیا می توان در یک قضاوت حرفه ای و منطقی این را معیار قرار داد که یاد صحبت یکی از دوستان تان بیفید که گفته است "دانگ فنگ به دنگ و فنگ مشهور است." این بیشتر یک صحبت عوامانه و بازی با کلمات است تا یک بررسی علمی. با این افاضات دانش خودتان را زیر سوال می برید و به شعور مخاطب توهین می کنید.
3. بنده از شما سوال می کنم همان طور که خودتان اذعان دارید موتور و گیربکس اچ سی کراس از ساندرو عملکرد نسبتا بهتری دارد امکانات رفاهی بیشتری دارد(ساندرو امکانات رفاهی اصلا ندارد جز کولر و بخاری که از واجبات هستند). نشیمن ، سواری و هندلینگ بهتری نیز دارد. جادار تر نیز هست پس بر چه اساس برنده داوری تان را ساندرو اعلام کردید؟ بگذارید جواب تان را حدس بزنم شاید بفرمایید کیفیت قطعات. خدمتتان باید عرض بکنم که این حرف شما قبل از سال نود تا حدودی میشد پذیرفت اما الان به هیچ وجه هر دو تقریبا دارای یک سطح کیفی هستند در بعضی قطعات حتی برعکس اچی سی بهتر و بلعکس. جهت تصدیق عرایضم تندر نود مدل قبل از سال نود با تولید امسال چقدر میزان مصرف سوختش تفاوت داره. بهتر بگوییم که حضرت عالی هم مثل خیلی از عزیزان دیگر چوب برند شرکت رنو را به سینه می زنید و با اروپایی بودنش خودتان را گول می زنید بله شرکت اروپایی هست ولی این محصول اصلا به روز نیست.
اجازه بدهید یک قیاس داشته باشیم امروز ساندرو و تندر نود مثل گوشی های شرکت نوکیا در سال هشتاد و پنج هستند و محصولات چینی مثل گوشی های شرکت سامسونگ اگر خودشان را بروز رسانی نکنند قطعا برای همیشه کنار گذاشته خواهند شد.
و در پایان باید خدمت دوستان عرض کنم که در سال های آتی کشور چین مانند سایر محصولات مثل گوشی های تلفن همراه، اسباب بازی و وسایل الکتریکی و صوتی تصویری در زمینه خودرو نیز بازار جهانی را قبضه خواهد کرد و این به لطف بهره گیری مناسب از منابع انسانی این کشور است در علم اقتصاد منابع انسانی بر منابع طبیعی برتری دارد. حضور انسان آبادانی‌ست. و در پایان به قول مولانا: انسانم آرزوست.
برای تمامی هم وطنانم شادکامی و سلامتی آرزومندم.
1396/7/13
بالاخره یه انسان منطقی پیدا شد که دشمن کشور چین نباشه.متاسفانه هنوز مردم ما فکر میکنن خودشون دارن تو کشور شماره 1 جهان زندگی میکنن و بقیه 1000 سال از ایرانیا عقبترن.بنده حدود 10 ساله دارم از برندای مختلف اتومبیل ساخت چین استفاده میکنم .هرسال نسبت به سال قبل قویتر و با کیفیت تر شدن اینو باید قبول کرد دیگه
1396/8/27
احسنت.هستند کسانی که منصفانه تر قضاوت میکنن.2 تا نتیجه میشه گرفت.یکی اینکه طرف با این نظر دادن و مقایسه از طرف شرکتهای رقیب اومده و قصد تخریب داره و احتمال هم داره چیزی بهش بماسه. دوم اینکه با تعصب کورکورانه و ذهن بسته نسبت به این خودرو مقایسه رو انجام داده. سوم اینکه ایشون کمتر اطلاعاتی در مورد H30 کراس نداره که در اون صورت کلا سایت و مطالبش میره زیر سوال.
والسلام
1396/10/28
با سلام و تشکر از نظرتون
دوست گرامی اینکه بنده دید بسیار بدی روی ماشین های چینی دارم به خاظر اینه که شغل اصلیم مکانیکی است و تا کنون موارد عجیب و غریب بسیاری از وضعیت اسفبار کیفیت خودروهای چینی و البته ایمنی عملا دروغین این خودروها دیده ام. البته باید اذعان کنم چینی ها در حال حاظر از خودروهای داخلی و مثلا ملی ما پیشرفت بسیار بهتری داشتند.
دوست مکانیکی هم که دانگ فنگ را دنگ و فنگ می داند تقریبا بیش از نصف سن بنده حقیر سابقه ی مکانیکی دارد و با تجربه ی چندین ساله تا کنون افراد زیادی را از خرید محصولات این شرکت منصرف کرده است. البته ایشون مکانیک کامیون بوده اند و روی کامیون های دانگ فنگ این صحبت را کرده اند.
سومین مساله اینکه رنو ساندرو چه بروز باشد چه نباشد نتایج و داکیومنت های تست تصادف این خودرو در یورو انکپ موجود و قابل مطالعه است . اخیرا که تست تصادف اسفبار سمند رو دیدید، خودرویی که سال های عده ی زیادی اون رو به عنوان یک نمونه ی مستحکم و ایمن و قرص به حساب می آرودند. دانگ فنگ هم فکر نمی کنم شرایط خیلی بهتری داشته باشد. البته این مورد حدس است. اما اگر واقعا سازنده روی ایمنی تاکید داشت می تووانست خوردو رو برای تست به یورو انکاپ بفرسته همون طور که سازندگان چینی معتبر تر نظیر هاوال و ام جی این کار رو می کنند.
به دوستانی هم که مدام به بروز نبودن ساندرو اشاره می کنند باید گفت خب موتور سری کا رنو که در ساندرو هست موتوریه که در سال 1996 تولیدش شروع شده و البته چون طراحی درستی دارن و جواب می دن هنوز هم روی خطر تولید اصلی رنو هستند اما موتورهای سری TU به دهه 80 میلادی بر می گرده طراحیشون و الان 4 ساله که پژو کل خانواده ی موتورهای TU رو کنار گداشته و تولیدشون رو متوقف کرده. اگه بنابر بروز نبودن باشه موتور TU رو باید خیلی زودتر از موتور رنو پرونده اش رو بست.
1396/6/19
من این ماشین رو حدود 8 ماهه دارم و نزدیک 10000 کیلومتر روندم ، از چاده هراز و چالوس گرفته تا مشهد و... واقعا از عملکرد گیربکس راضی هستم و تعویض دنده و معکوس ها بسیار به موقع و عالی انجام میشه ، مصرف تو شهر حدود 10 و جاده 6.8 هست.از چسبندگیش به جاده واقعا لذت میبرم و ترمز های قابل اعتمادی داره و تنها ایرادی که بهش وارده صدای طاقچه عقب و ضعیف بودن سیستم صوتی هست که باندهای عقب ضعیف هستن.از استیل نشستن و رانندگیش هم واقعا لذت میبرم.اگر دوباره بخوام تو این رنج قیمت ماشین بخرم قطعا انتخابم بازهم H30 Cross خواهد بود
1396/6/30
من از هيچكدوم از خودرو ها حمايت نميكنم و تعصبيم ندارم
ولي شاسي دانگ فانگ بر اساس اتاق ٣ پژو هست
اين شتابيم ك گرفتين واقعا خودتون بهش اعتقاد دارين!!!!اخه مگه ميشه پيكان از اين بهتر بره!!!
در ضمن دانگ فانگ چينه كاملا قبول ولي ساندرو هم رنو نيست فقط تو چندتا كشور به اسم رنو فروخته ميشه
شركت داچيا روماني ك زيرمجموعه شركت رنو نيسانه
شما نگاه كنيد سيمبل ساندرو داستر تابلو كيفيتش با رونوهاي واقعي مث تليسمان كپچر و كولئوس فرق داره
رنو خوبه ولي داچيا نه
1396/7/18
با سلام .من خودرو پیکان مدل ۵۴ داشتم .درب و داغون .کمتر از ۲۳ثانیه ۰تا ۱۰۰ بود چطوری موتور tu5که همه سایتها میگن دنده اتوماتش خیلی سریع و روان تعویض دنده میکنه شده ۲۳ ثانیه ....الان تو سایتهای دیگه فیلم گذاشتن ۱۴ ثانیه ۰تا ۱۰۰ تازه اونم تو ارتفاعات شمال تهران که اکسیژن هوا رقیقه والا در سطح دریا به مراتب بهتر خواهد بود ....الان برای من مخاطب این مقایسه قابل قبول نیست در صورتیکه نه ساندرو دارم و نه h30که از یکی طرفداری کنم ...اما شما بعنوان سایتی که مقایسه خودرو میگذارین باید این شک رو یه حوری پاسخ بدین ...یا تمام سایتها دیگه دروغ میگن و فیلمهاشون الکیه .یا پیکان مدل ۵۴ قدیمی من از خودرو امروز بهتره ..یا شما نسبت به h30بد نظر هستین...یا h30مشکل فنی داشته که باید تو هنگام تست شما میفهمیدین و با خودرو غیر معیوب تست میزدید ....در هر حال بهتر این شک رو پاسخگو باشین والا تست های بعدی خودرو بانک فاقد ارزش تصمیم گیری میباشد...جای شما بودم مجدد درگ رو با حضور یه سایت دیگه که تست بهتری زدن تکرار میکردم و فیلمش رو میذاشتم
1396/8/2
مهندس راننده ی اچ سی کراس یادش رفته بود دکمه اسپرت و یا او دی رو بزنه و یا بد نبود، دکمه اسپرت رو که میزنی دوتا معکوس میکشه و با ال 90 و ساندرو تو جاده خدا حافظی میکنه
1396/8/3
والا هر دو ماشین انقدر ها ارزش ندارند که بعضی ها دارند هواداریش رو میکنند گول 4 تا آپشن رو نخورید ال90 ظراحیش بده کیفیت داره اچ سی هم که فقط طراحیش یکم بهتره و 4تا آپشن داره همین آخه یکم به عقلتون رجوع کنید اچ سی کراس وزنش 1230kg هست از سمند هم سنگینتره مشخصه شتاب نداره کاری با اعداد ندارم چون خیلی چیزا توو شتاب ماشین تاثیر داره باد لاستیک دمای هوا نوع سوخت سلامت شمع ها و...... ولی خوب بازم مشخصه که شتاب کمی داره در آخر هم بگم که هر دو ماشین اشکالات خودشون رو دارند و داخلی خوبی نداریم انتخواب بین بد و بدتره ولی از حق نگزریم خانواده ی ال90 رو خیلی کم توو تعمیرگاه دیدیم
1396/8/7
در مورد مقایسه فضای داخلی خیلی در حق دانگ فنگ اجهاف کردین اونطور که نوشتین کیفیت مواد داخل دانگ فنگ به طرز چشمگیری از موارد بی کیفیته ببخشید مگه برای ساندرو از چرمه سوسماره؟مال اونم پلاستیک خشک بازیافتیه.امکاناتی مثل سانروف سنسور دنده عقب تصویری جی پی اس برقراری تماس کولر اتومات گیربکس اتومات با قابلیت های اسپرت و اسنو گامپیوتر صفری دکمه های کنترل روی فرمان کار کردن تریم کربن روی داشبورد همش کشک؟؟؟!!!
1396/9/11
این ماشین اچ سی دوتا مشکل داره؛
اولیش اینه که شتابش کمی پایینه به نسبت 206 که سابقا داشتم عرض میکنم. یعنی شما سر دست انداز به بعد میبینی که طول میکشه یه کم تا اچ سی روی دور بیفته و کنده بشه. توی شهر زیاد به این نکته برخورد میکنید اما چندان هم بغرنج نیست که حالا بخواد تو ذوقتون بزنه .برای تلطیف این مشکل همچنین اگر روی حالت اسپورت بزارید این مشکل شتاب که عرض کردم کمرنگ تر هم میشه.
ایراد دوم این ماشین هم اینه که افت قیمتش از سایر محصولات ایران خودرو نظیر 206 و پارس و سمند بیشتره. صراحتا عرض کنم رسما سالی سه تا چهار میلیون تومن داره ازاین ماشین می افته. البته افت قیمتش به نسبت ام وی ام و لیفان کمتره اونا دیگه فاجعه بار از قیمتشون می افته سالی 8 تا 10 میلیون تومن.
از باقی جهات این ماشین بسیار معقوله من تا حالا باهاش 17 هزار کیلومتر رانندگی کردم که شامل رانندگی های داخل شهری در کرج ، و سه مسافرت از کرج به تبریز ، به شمال و به بانه بوده در مقاطع زمانی مختلف. بسیار نرم و راحت و خوش سفره، توی شهر هم به خاطر اتومات بودن لذت و راحتی بیشتری رو به شما القا میکنه در حین رانندگی های فرساینده ی ترافیکی.
دیگه عارضم بنده نا به حال گذرم به مکانیکی نیافتاده با این ماشین ولی جویا هستم که قطعاتش در مراکز استانها به وفور پیدا میشه حتی در برخی از شهرهای کوچک با قیمتی مصوب و منطقی. مکانیک ها هم نسبت بهش حس خوبی دارن چون موتورش بسیار براشون اشناست و از همه مهمتر راه دست و فضای خوبی برای تعمیرکار داره تا مسلط تر روی خرابی های زیر کاپوت کار کنه.
دیگه همین ، از نرم بودن این خودرو و برو بودنش هم خیالتون راحت باشه. مطلوب راه میره مطلوبتر از پرشیا و 206 و حتی دنا.
فقط فراموش نکنید اچ سی در بازار تقاضا سالی سه تا چهار تومن افت قیمت داره بسته به سلامت خودرو ، حواستون به این موضوع باشه فردا نگید آی ضرر کردیم. میخواید ضرر نکنید برید ال نود بخرید که سالی دوتومن نهایتا از قیمتش می افته. بلاخره بحث "پاداش و جزا" در هر زمینه ایی مطرح هست از جمله خودرو. این خودرو به نرمی ال نوده به اضافه اینکه اپشنها و امکاناتش خیلی از ال نود بهتره به نظرم اما ابدا در زمان فروش به اندازه ال نود خواستگار نداره. شتاب ال نود هم به نظرم کمی از این اچ سی بیشتره،عرض کردم کمی فقط، تفکرتون سمت توربو نره .
دیگه الباقی مسائل سلیقه ایی هست این تجربه من بود از اچ سی کراس. راضی ام در کل.
1396/9/19
سلام اینقدر برتری داره اچ30 نسبت به ساندرو یا ال 90 بی ابشن دارد که واقعا تعجب داره البته 90 نفر واقعیت نوشتن ولی 10 نفر که مالک خودرو ال90 ساندرو هستن برای کم کردن ناراحتی خودشان یک حرف های عجیبی میزنن سایت اسب بخار مقایسه و جدولی تهیه کرده که بمشخصات فنی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس اشاره کرده قضاوت با منطق
موتور ۱٫۶ لیتری K4M ۱٫۶ لیتری TU5
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۰۵ ۱۰۵
گشتاور (نیوتون متر) ۱۴۰ ۱۴۲
گیربکس ۴ دنده اتوماتیک تیپترونیک با حالت برفی ۴ دنده اتوماتیک استپ گیت با حالت برفی و اسپرت و O/D
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر) ۸ ۷٫۰۷
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۰ ۱۸۵
شتاب صفر تا صد در شرایط ایده آل (ثانیه) ۱۱٫۵ ۱۲٫۵
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۱۹۳ ۱۲۳۰
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۱
طول/ عرض/ ارتفاع (میلی متر) ۴۰۲۲/ ۱۷۵۳/ ۱۵۸۴ ۴۳۵۱/ ۱۷۶۰/ ۱۵۲۸
مشخصات لاستیک ۱۸۵/۶۵ R15 ۲۰۵/۵۰ R16
سیستم تعلیق جلو/ عقب مک فرسون/ اکسل مقطع H مک فرسون/ اکسل مقطع H

مشخصات ایمنی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
سطح ایمنی سه ستاره ایمنی از Euro Ncap بررسی رسمی انجام نشده است
تعداد کیسه هوا ۲ ۴
ترمز جلو/ عقب دیسکی- کاسه ای دیسکی – دیسکی
سامانه های کنترلی ABS-EBD ABS-EBD
سنسور پارک و دوربین عقب به صورت آپشن دارد

امکانات رفاهی رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
سانروف ندارد دارد
تنظیم ستون فرمان در دو جهت در چهار جهت
سیستم تهویه دستی اتوماتیک
کامپیوتر سفر دارد دارد
کروزکنترل قابل نصب به صورت سفارشی قابل نصب به صورت سفارشی
مانیتور/GPS/ بلوتوث به صورت آپشن دارد

قیمت (تومان) رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک دانگ فنگ H30 کراس
کارخانه ۵۲٫۵۵۰٫۰۰۰ ۴۵٫۳۰۰٫۰۰۰
بازار ۵۶ الی ۶۱ ۵۲ الی
1396/10/1
گرد اورنده برنامه یا خنگس یا خودشا زدس ب کوچه علی چپ.اخه خودرویی ک 10م باهم اختلاف قیمت دارن ک باهم مقایسه نمیشد.در ضمن کیفیت مهم است ولی آبشن هم مهم است.
1396/12/10
ای بابا وقتی میایند رنو داچیا رومانی را فرانسه میبینن و هنوز هم دنبال پیکان بی ابشن و رنو ساندرو هستن برای چی توضیح میدهی منتظر هستن یک ایراد بگیرن نشده اول گفتن گیربکس از ایسن ژاپن نیست معلوم شد واقعا گیربکس اج30 ژاپن است بعد گفتن دروغ است فرمان اچ30 4 حالته نیس 4 ایربک نداره بک نفر گفت ابشن اچ 30 بزارن روی هر خودروی زیر صد نمیشه ولی اسم داشته باشه گارانتی ووو بعد گفتن زود خراب میشه مشکل شتاب داره 5 ثانیه در حالت اسپرت ساندرو را جا گذاشت ول کن بابا برید رنو بخرین اصلا پیکان کم خرج تر است برید پیکان بخرید رنو سوار ها
1396/9/29
آقا h 30 کراس از همه نظر عالیه منم موقع خرید مردد بودم چون چهارتا به اصطلاح کارشناس که ماشاالله تو ایران فراوونه تو هر زمینه ای حرف مفت میزدن ولی الان که 4 ماهه این ماشین دارم از همه نظر خوبه شک نکنید اون ور سال حداقل 3 تومن میره روش...
1396/10/4
سوال من اینه من ی ال۹۰ مدل ۹۱ داشتم که روی در سوپاپ مسکی رنگش با رنگ زرد به انگلیسی نوشته بود رنو ۱۶ والو چرا روی موتور ساندرو هیچ چیزی نوشته نشده مگه این موتور ایرانیزه شده لطفا اگر کسی میدونه جواب منو بده
1396/11/28
بله موتور ساندرو فعلا ترک هستش
1396/10/11
سلام وقت بخیر دوستان
https://www.drivearabia.com/carprices/uae/carcompare/6536-2015-4317-2013-5876-2016-4297-2013-7173-2017/Dongfeng-H30-Cross-2015-vs-Renault-Sandero-2013-vs-JAC-J5-2016-vs-Renault-Logan-2013-vs-Chery-Arrizo-5-2017/
یه سر به این سایت بزنید و راحت تر مقایسه کنید
قیمت ها به درهم هستند ضربدر 1180 تومان کنید
لازم بذکر است که بنده خودم توی 18 سال هست توی صنعت خودرو هستم تنها خودرو یی که زیر قیمت جهانی داره توی این مملکت گل و بلبل معامله میشه دانگ فنگ هست
1396/10/17
به ترتیب ماشین ها تو درگ در ابتدا و پایان دقت کنید خودتون متوجه راست بودن یا نبودن درگ میشین
1396/10/30
دوست عزیز فیلمی که در مطلب قرار داره دو تا درگ جداست که پشت سر هم مونتاژ شدن. ما بین این دو خودرو 4 تا 5 بار درگ گذاشتیم و هر بار رنو بود که از دانگ فنگ جلو می زد. البته ساندرو به هیچ وجه خودروی سریعی نیست بلکه فقط از دانگ فنگ سریع تره. اتفاقا برای اثبات کند بودن دانگ فنگ به زودی درگی بین این خودرو و پراید خواهم گذاشت.
1396/10/29
من از خوندن نظرات بیشتر به نتیجه رسیدم. واقعا واسه آدمای ادعا کننده که مقایسه کردن متاسفم
1397/1/12
ساندرو از نظر پلت فرم با لوگان مشترک بوده و از همان پلت فرم X90 بنا شده که مشترک با رنو کلیو نسل دو می‌باشد. کد اتاق آن نیز B90 می‌باشد اما برخی به اشتباه آن را L90 هاچ بک خطاب می‌کنند در حالی که کد L90 متعلق به اتاق لوگان است.

همانند اغلب محصولات مشترک داچیا و رنو در بازارهای مختلف با برندهای رنو یا داچیا عرضه شده‌اند در بازارهای دنیا ساندرو با لوگوی رنو یا داچیا به فروش می‌رسد و این تفاوت برند بسته به بازار هدف امری طبیعی در صنعت خودروسازی است. رنو در این خصوص می‌گوید محصولات خانواده لوگان در بازارهایی که برند داچیا به اندازه کافی مطرح نیست اما برند رنو شناخته شده‌است (همانند ایران، هند، خاورمیانه و آمریکای جنوبی)، با نام رنو تولید شده و در بازارهایی که نشان داچیا شناخته شده تر است و رنو نیز با محصولات گرانتر حضور کافی دارد، با لوگوی داچیا به تولید می‌رسدرنو ساندرو در ایران تنها خودروی ۴ ستاره کیفی از نظر سازمان استاندارد و کنترل کیفیت در بازه قیمتی تا ۶۰ میلیون تومان است.

محصولات رنو در ایران به کیفیت و دوام مشهور هستند که یکی از مهمترین علت‌ها حضور مستقیم نمایندگان رنو در سازمان رنو پارس برای بررسی و کنترل و تأیید کیفیت محصولات مونتاژی رنو است. برخلاف پژو که در سال‌های قبل از ۹۲ وظیفه کنترل کیفیت را به خود شرکت ایران خودرو سپرده بودند که نتیجه آن افت کیفیت محصولات به دلیل استفاده از قطعات و موارد ارزان قیمت توسط شرکت ایران خودرو بود.
1396/11/3
من هم معتقدم داوری ناعادلانه ای طرح شده توسط جناب فرید امینی.
اچ سی کراس بسیار نمره بهتری از ساندرو و حتی خودروهای جدیدی مثل بریلیانس داره. من سوارش شدم و کیفیت مناسب اتاق و امکاناتش واقعا برام جالب بود. البته با توجه به قیمتش.
1396/11/6
سلام خدمت گروه خودروبانک ممنون از تست و بررسی این دو خودرو فقط ی نقد داشتم تست شتاب h30واقعاا بهتر بود درجای دیگری انجام میشد چون در بدترین شرایط حداکثر١۵بوده و ٢٣ثانیه واقع به این خودرو ظلم میشه بهتر بود حداقل تستی که درایران خودرو ١٢.۵بود رو میگفتین.ممنون
1396/11/9
با سلام و تشکر از گروه خودرو بانک ،چند تا نکته رو خدمتتون عرض میکنم ،اول راجب سنگینی خودرو میگم که این یک حسن محسوب میشه چرا که ماشین محکم به جاده میچسبه و سر پیچ ها امنیت رو به شما القا میکنه و شما در سرعت های بالا اصلا متوجه سرعتتون نمیشید به نظر من کم شدن خیلی ناچیز شتاب به این موارد که گفتم ارزشش رو داره در واقع بهتر از ال نودیه که در سرعت های بالا ماشین از جاده جدا میشه و نمیتونید لاین عوض کنید و سرعت رو نشون میده و سر پیچ ها هر لحظه احتمال چپ شدن داره ،دوم گیربکس اچ سی کراس که از هر نظر از تمام رقبا بهتر عمل میکنه ،سوم آپشن هاش در میان رقباست که لذت رانندگی رو دو چندان میکنه ،چهارم اینکه شما داخل اچ سی کراس اصلا صدای بیرون ماشین رو نمیشنوید و واقعا لذت بخش،فضای کابین عالی داره ،از هر نظر از تمام رقبا خیلی زیاد بالاتر ،فقط اگه مثل ال نود پارس خودرویی کیفیتش رو بتونه چند سال نگه داره به نظرم باید تولید تمام رقباش رو به خاطر قیمت ۴۵ میلیونی این ماشین متوقف کنن
1396/11/17
دوستان بنده آبان ماه 96 این ماشین و گرفتم تا حالا چند تا مسافرت شمال و تبریز و همدان باهاش رفتم واقعا عالیه قبل اینکه بخرم همه ازش بد میگفتن اما من چون این شانس و داشتم قبل از خرید چند روز سوار این ماشین شدم و خودم از نزدیک رانندگی با هاشو تجربه کردم به نظرم ماشین خوبی اومد حداقل خودم فکر میکردم شتابش پایین باشه اما وقتی خریدم دیدم شتابش هم عالیه واقعا ازش راضیم سواری فوق العاده نرم و بی صدایی داره امکاناتش بسیار راضایت بخشه با لاستیکهای پهنی که داره راحت میتو نید توجاده های خاکی و ناهموار رانندگی کنید.طراحی داخلی زیبایی داره از چراغ مطالعه و جاعینکی و 4 تا ایر بگ و کولر اتوماتیک و کامپیوتر سفریش گرفته تا جی پی اس و سیستم اعلان دوربینها و دکمه های کنترول روی فرمون و صفحه نمایشگر لمسی فوق العاده اش و بلتوث کانکشن و و سان روف چند حالته و جادار بودنش و رادار دنده عقب ! و ودوربین دنده عقب تا قابلیت تا شدن پشتی صندلی عقب برای حمل بار و استراحت حتی پشت ماشین و سیستم توزیع نیر و در هنگام ترمز بین چرخها . ضمنا آقایونی که میگن 4 دنده است سخت در اشتباهن این ماشین 5 تا دنده عوض میکنه و تا سرعت 190 تا رو مثل آب خوردن میره منظور کارخونه اینه که گیربکسش 4 حالته است نه 4 دنده . فقط جای کروزش رو غربیلک فرمون خالی بود که اون روهم میتونید با مراجعه به آپکو توی کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج یک کروز فابریک رو در یافت و نصب کنید .ضمنا فرمونش تو 4 جهت قابل تنظیمه
1396/11/17
با سلام خدمت دوستان
متن نوشته شده در مورد مقایسه این دو خودرو کمی با اغراق نسبت به جانبداری از ساندرو نوشته شده بود و دید بد نسبت به خودروهای چینی هنگام ورود به داخل کابین ساندرو کیفیت فوق العاده پایین متریال داشبورد بیشتر از چینی بودن خودرو حکایت دارد تا اچ سی از لحاظ عایق بندی صدا باز ساندرو بازنده هستش
در ضمن لوگان رو شرکت داچیای رومانی تولید میکنه نه رنوفرانسه پس انصاف نیست ساندرو رو خودروی فرانسوی بنامیم
اگر این قیاس درست باشه چون پلت فرم مربوط به پژو 308 میباشد پس اچ سی هم چینی نیست فرانسوی
موتور هم TU5 پژو باز هم دلیلی بر چینی نبودن این خودرو
در ضمن دانگ فنگ و پژو ششرکای تجاری هم هستن
و در آخر گیربکس ساخت آیسین ژاپن اتمام حجتی است مطلق بر چینی نبودن این خودرو
و در پایان از دوستان خواهش دارم جانبدارانه ننویسن تا مردم با چشم باز انتخاب کنند
با تشکر
استاد مکانیک خودرو دانشگاه شمسی پور تهران هستم
1396/12/15
دوست عزیز استدلال آخرتون خیلی جالب بود برام. خب ولوو XC90 هم گیربکسش آیسینه. طبق استدلال شما گیربکس ساخت آیسین ژاپن اتمام حجتی است مطلق بر سوئدی نبودن این خودرو.
1397/1/12
جالب است که این روزها برخی رسانه ها چنان روی برند داچیا تاکید دارند و پافشاری می کنند که انگار حتی یک جستجوی ساده اینترنتی انجام نداده اند! همان طور که می دانید، رنو-داچیا پروژه های مشترک بسیاری را انجام می دهند. از آن جا که عموم محصولات داچیا اقتصادی هستند، کمپانی رنو هم این محصولات را برای برخی بازارهای خود از جمله ایران، برزیل، حاشیه خلیج فارس و… انتخاب می کند. کشورهایی که چنین محصولاتی وارد آن ها می شوند بیشتر در حال توسعه هستند و آشنایی بیشتری را برند رنو دارند. برای همین رنو این پروژه های مشترک را با برند خود در کشورهای بازار خود عرضه می کند و به سایر کشورها را با برندهای دیگر می فروشد. جالب است بدانید که رنو برای حفظ بازار خود، برخی محصولات اقتصادی خود را با برند نیسان عرضه می کند.
اولین تست و بررسی رنو ساندرو استپ وی در ایران
مثلا در برخی نقاط قاره آفریقا، رنو لوگان یا همان تندر۹۰ با نام نیسان آپریو فروخته می شود و تندر۹۰ پیکاپ هم نشان نیسان NP150 را دارد. در کل می توان گفت که این یک کلک نیست و امروزه بسیاری از خودروسازان جهان، در هشت بازار معروف جهانی با نام و نشانی متناسب با آن کشورها ورود پیدا می کنند تا فروش بهتری داشته باشند. جالب است بدانید در بحث کیفیت محصولات مشابه با نام های متفاوت، فرقی ندارند و تنها با شرایط آن کشور سازگار شده اند.
1397/1/12
https://www.drivearabia.com/carprices/uae/carcom
pare/6536-2015-4317-2013-5876-2016-
4297-2013-7173-2017/Dongfeng-H30-Cross-2015-vs-
Renault- Sandero-2013-vs-JAC-J5-
2016-vs-Renault-Logan-2013-vs-Chery-Arrizo-5-2017/
1397/3/24
خیلی سخته جانبدارانه ننوشتن و رعایت انصاف برای خیلی ها...
1396/11/23
خدایی توقع نداشته باشید قضاوتش منصفانه باشه. کسی که نمی‌دونه اون ال ای دی توی چراغ h30، دی لایت نیست و به رینگ ۱۶ اینچی میگه کوچیک و به کیفیت آشغال داشبورد ساندرو گیر نمیده. خب معلومه اومده فقط ساندرو ببره بالا. تست شتاب h30 توی شهر ۲۰۰۰ متری میزنم اگه بالای ۱۳ ثانیه شد گواهینامه ام رو سوراخ میکنم. راستی ماشینی که بخواد تو بارون هر چن ثانیه دستی برف پاکنش رو بزنی و ساخت داچیا هم باشه سوار نشید. علی برکت الله
1396/11/25
تا دنیا دنیاست قطعا اج سی بهتره .هر کی شک کنه باید دوجرخه سوار شه . بجه اید مگه . تابلوهه
1396/12/5
دوستانی که H30 دارن لطفا منصفانه بگن مصرف سوخت ماشین چقدره؟
توی گروههای تلگرامی مربوطه اکثرا میگن مصرفش بالای 10 هست.
بنظرتون نسبت به مشخصات اعلام شده زیاد نیست؟
1397/11/9
برا من تو شهر 10-11.5 و تو جاده حدود 7.5-8
1396/12/10
سلام واقعا همه مردم اشتباه میکنن میگویند مغرضانه است مقایسه شما بابا خجالت خوب مردم گمراه نکنید اچ30 بهتر ار رنو در امده حالا هر نفر ال90 با ساندرو داره باید قبول کنه تازه به نفع اونها هم هست میفهمنن سر انها کلاه رفته که رمانی جای فرانسه مثل مقایسه شتاب توی فیلم دروغی است مردم حقیقت میگویند همه نضرات نمیشه اشتباه باشه
1397/1/12
احسان عزیر شوما همون h30 رو سوارشو و فک کن سرت کلاه نرفته
1396/12/14
سلام دوست گرامی چرا این کار کردی که بعد رو شدن دستت مجبور بشی عین جمله خودت (( درسته حق با شماست و شتابی که ما ثبت کردیم شتاب این خودرو نیوده )) که باعث بشه همه صحبت ها یت اشکار بشه ای کاش شتاب ساندرو اچ 30 را واقعی مینوشتی حداقل درست ساندرو جا میموند ولی بقیه صحبت هایت را باور میشد کرد 115 نفر نظر دادن چیکار حالا میخواهی بکنی که دست رو کردن
1397/4/17
نبفهمه
1396/12/18
سلام من هردوشونو سوار شدم شتاب اچ سی کراس 12 ثانیه است نه 23 و ساندرو هم 15 ثانیه است حتی من ودوستم باهم مسابقه دادیم نتونست به گرد اچ سی برسه خوب مشخصه موتور tu5 خیلی قوی تر و گیربکس ژاپنی خیلی هوشمند تر از ساندرو است.
قیمت ساندرو 54 است درسته ولی اچ سی 45 تومن است نه 49 که واقعا نسبت به قیمتشان اچ سی خیلی بهتر
من فکر میکنم مدیر این سایت مغرضانه تصمیم گیری کرده و به طرف نبوده-
خلاصه من بعد از کلی تحقیق و سوار شدن در هردرو خودرو متوجه شدم اچ سی خیلی سرتره
1397/5/12
اقا حامد گیربکس هوشمند دنگ فنگ رو بزار در گوزه ساندرو خیلی از لحاظ فنی بهتر از دنگ فنگه
1397/5/19
راستش درسته یکم یکطرفه بود. مثلا قیافه ساندرو واقعا زشته طوریکه اگه موتور بنز هم میذاشتن روش این عیبش پاک نمیشه و یک پوئن واقعا منفی واسه این ماشین هست و امکاناتش هم خیلی ساده هست شاید در حد 405! به هر حال بنده هیچ کدومش رو ندارم اما فامیلامون هر دوش رو دارن و بنده به شخصه خیلی بیشتر با دانگ فنگ حال کردم. فکر میکنم کسایی که همش ساندرو ساندرو میکنند همون کسایی هستند که همش آیفون آیفون میکنن و واسشون برند از کارکرد و امکانات و زیبایی خیلی بیشتر اهمیت داره
1397/1/12
هیچکس مثل ماایرانیا نمیتونه ماشین چینی سوار بشه و باد به گلو بندازه و به خودش افتخار کنه .... متاسفم برای دوستانی که برای h30 یقه جر میدن درضمن رنو مبتکر و مبدا این نوع گیربکس اتوماتیک هست بعلاوه این گیربکس مرگ نداره وحتی درصورت خالی شدن روغن گردگیر پلوس کیلومترها بدون خرابی کارمیکنه ساندرو مدل اچ بک مگان هست گیربکس مگان روشه و توی سایتای مختلف جزو پانزده ماشین کم خرابی معرفی شده توی رده خودش با تویوتا یاریس 2009 مقایسه میشه اصلا نباید ساندرو با h30 مقایسه بشه .
1397/1/21
درود
كشور چين در حال تبديل شدن به اقتصاد اول دنياست
بطوريكه كه دونالد ترامپ ريس جمهور امريكا را به التماس واداشته است.
ديگر اينكه
گرچه مگان هاچ بك در ايران بسيار كم است و شايد خيلي ها انرا در خيابانهاي تهران نديده باشند
اما مي توانيد بسادگي تصاوير انرا از طروق مختلف مشاهده كنيد .
انگاه خواهيد ديد كه كوچكترين شباهتي بين ساندرو و مگان هاچ بك نيست
1397/2/1
ساندرو واسه رومانیه عزیزم نه فرانسه شما اگه تو نمایندگیای رنو یه قطعه ساندرو رو پیدا کردی
1397/5/21
من در قسمت تامین قطعات یک شرکت بازرگانی که با ساپکو ؛ آپکو ، سایپا و حتی گروه بهمن در تجارت بودیم به شما این اطمینان رو میدم که تمام قطعات از پیچ تا استارت و دینام از کشور چین میاد پس این بحث خودرو چینی و غیره منتفیه اتفاقا توانایی تولید ۲۰۶ در چین نیست
1397/1/21
درود
يكي از عمده محاسن اچ سي در مقايسه با خودروهاي هم قيمت پايداري اين خوردو در پيچ جاده هاي كوهستاني بواسطه لاستيكهاي پهن تر و فاصله بيشتر چرخها مي باشد كه بمراتب بهتر از تمامي رقباي هم قيمت ان است .
1397/2/26
سلام هر دو معایب و مزایایی دارند مقایسه کردم ولی در بازار نمیدونم چرا ساندرو به ماشین پرستار معروف شده چند جا شنیدم دلیلش کسی میدونه راستش میخوام بخرم ولی.... آخه من پرستار نیستم!!!!
1397/2/27
دوستان اگر از صحت این ویدیو میخواین مطلع شین ، در ابتدا ویدیو اچ سی وسط هستش و در انتهای ویدیو سمت چپ هستش ، این دو ماشین به گرد h30 نمیرسند ،کافیه برید سوار هر دو ماشین بشین و 5 دقیقه رانندگی کنید ،تنها گیربکس هوشمند h30 به کل ساندرو می ارزد
1397/2/31
خدایی اومدین بدترین رنگو برا اچ سی انتخاب کردین همچنین یه سوال
کیفیت چرم فرمان بسیار بده؟؟؟ داشبرد هم بسیار نامناسبه ؟؟؟؟ ببخشید ساندرو جنسش چیه؟ من نمیدونم شما از سوراخ سوراخ بودن صندلی اچ سی و تشبیه کردن ان به لباس ورزشی خوب بودنشو متوجه میشین ؟؟؟ ارگونومی و راحتی و... صدا موتور اچ سی زیاد تو کابیین میاد ؟؟؟؟
چرا از لگ و مزخرف بودن گیبرکس اتومات ساندرو نسبت اچ سی نگفتین؟؟؟ چرا ساندرو برنده شد؟؟؟؟ به خاطر کیفیت خوب و ایمنی بالا و بازار دست دوم مناسب؟؟؟ پس اچ سی که از نظر گیربکس و اپشن و قیمت و فرمان پذیری و نرمی فرمان و فضای عالی داخلی و البته طراحی(سلیقه ای) بهتر از ساندرو هس چی/؟؟ چه وضعه بررسی اخه؟ فیلم بررسی هاتون خیلی بهتر از این نقد های مزخرفتونه
1397/3/4
مقایسه خوب و کاملی بود. مرسی.
1397/3/7
سلام با این مقایسه معلومه شما سوار اچ سی نشدی ماشین دیگه ایی سوار شدی اشتباه گرفتی مخصوصا راجع به شتاب من هم ال نود پلاس اتومات داشتم هم ۲۰۷ هم اچ سی فقط توکیفیت لوازم جانبی به غیر از موتور وگیربکس اچ سی پایینتر هست اونم با آپشنهای خوب وسواری عالی توجاده جبران شده
1397/3/7
سلام

آقا یه چی میگم و تمام ،
پراید با موتور ۱۳۰۰سی سی و یه گیربکس ضعیف صفر تا صد شو توی ۱۱ثانیه پر می‌کنه
بعد اچ سی صفر تا صد شو ۲۳ثانیه پر می‌کنه 😐 الله اکبر
والا کمی التماس تفکر
1397/3/17
با سلام
اولا صفر تا صد این ماشین فقط ۱۲ ثانیه است تازه اون هم در حالت D نه در حالت دستی. منظورم از دستی L و 2 و D هست. مستندش هم در سایت های مختلف از جمله اپارات موجود می باشد.
ثانیا من خودم زمانی با پراید مدل ۸۵ ام زیر ده ثانیه هم صفر تا صد میزدم. اما آیا این افتخاره با ماشینی که هیچ بویی از امنیت نبرده چنین اعمالی انجام داد و با جان خودمون و دیگران بازی بکنیم. حداقل اچ سی از نظر امنیت چند سر و گردن بالاتر از پرایده. از جمله چهار ایربگ ، ترمز تمام دیسکی و بدنه و شاسی محکمتر و ...
1397/3/12
هر کی میخواد زمان رانندگی افسردگی بگیره بره ساندرو بخره...
1397/4/8
سلام
دوستان من هم پشت استپ وی نشستم هم کراس، الان هم h30کراس دارم و به مراتب ترجیحش دادم به استپ وی، دنده های کراس یه دکمه برای رانندگی اسپرت داره که باعث میشه ماشین از اسفالت با شتاب کنده بشه و جلو بره، بله با دنده D معمولی شتابش کمتره چون در حالت عادی رانندگی نیازی به اون شتاب با وجود خیابونهای شلوغ نخواهید داشت،به مراتب رانندگی باهاش لذت بخش تر از استپ وی هست و حس میکنید تو ماشین چند صد میلیونی نشستید و تجهیزاتش کامله، برید سرچ کنید بخونید، فقط بخاطر تعصب روی برند اروپایی به دلالها کولی ندید و ماشینی که ارزش نصف اون قیمت رو حتی نداره نخرید لطفا، بخدا قسم به خرج افتادن خودرو اول بستگی به طرز برخوردتون با ماشین داره، شوهرخاله من ون داره ،اونم تولید چینه، اما بعد از ده سال ماشین یه زره صدای اضافه نیورده و همه چیزش میزونه،درصورتی که من ۲۰۶ خریدم بعد ۵ سال از همه جاش صدا میومد و عصبیم میکرد. یکم منطقی تر برخورد کنید ما همیشه چوب تعصبات کورکورانه مون رو میخوریم،کراس به مرتب بهترو قیمتش منطقی تره،خیلی راضیم.
1397/4/9
مسخره بود مقایسش.من هیچکدوم از این دوتا ماشین رو ندارم که بخام طرفداری کنم، ولی تو کل متن اچ سی بالاتر و بهتر بود در جزئیات.بعد تهش یهو ساندرو بهتره شد.ههخخخ. غیر منصفانه بود.
1397/4/15
ساندرو که اصلا ماشین نیست، برای همین اصلا این ماشین آشغال ساخت رومانی با اون طراحی مسخره اش جای بحثی نداره ولی دانگ فنگ باید بگم بخاطر کوچک بودن پنجره عقب ماشین دید خوبی نداره، مشکل سیستم برقی هم داره و موتور آشغال تر از ساندرو یعنی tu5 محصول مشترک ایران و چین درجه ۳ هست. بابا جمع کنید این آشغال ها را
1397/4/15
نویسنده رند قصدش این بوده که وانمود کنه داره از ساندرو حمایت میکنه ولی در اصل به نفع اچ سی مطلب نوشته. البته خودم در مجموع اچ سی رو ترجیح میدم.
1397/4/15
سلام من پژوپارس ال ایکس داشتم وقتی اسم ماشین چینی میومدحالم بهم میخورد ونفرت داشتم یک جورنفرت کورکورانه تااینکه برحسب اتفاق رفتم کرمان موتوروقتی چینیهارونگاه میکردم ومتریال آنهارویابدنشون ویارنگشون ویااین همه مشتری دیدم وآن چیزهاروباماشین خودم مقایسه میکردم باورم نمیشداین همون چینی آخرش رفتم ماشینم فروختم ویه جک اس۳ خریدم خواهش میکنم قبل اینکه نظرات کورکورانه بدیدبریدنگاه کنیددست بکشی بعدنظردرموردچینی بدیدموفق باشید
1397/5/5
دوست عزیز دکمه اسپرت اچ سی کراس رو اول فشار بده بعد باهاش صفر تا صد برو و درگ بزن
1397/6/2
سلام من مطالب رو نخوندم فقط فیلم رو دیدم ، از اونجای فیلم که راننده اچ سی داشت مثلا زور می زد از ساندرو سبقت بگیره معلوم کرد که قضاوت عادلانه ای در پیش نیست من خودم اچ سی دارم تا حالا 45000 تا راه رفته معایبی داره ولی شتابش قابل مقایسه با خودرهای هم رده اش نیست. البته مزایای زیاد دیگه ای داره که به نظرم در مقایسه با خودروهای هم قیمتش کم نظیره.
1397/6/20
این چه درگ انداختی بود دنده اتومات رو رو D گذاشته داره فقط گاز میکنه باید از منوال استفاده میکرد و H30 کراس شتاب 23 ثانیه اصلا نداره و باهاش در بدترین شرایط 13 تا 14 میره چطور 23 ثانیه براش شتاب زدید، گیربکس ساخت آیسین سیکو ژاپن و هماهنگی خیلی خوبی با موتور داره و خیلی هوشمندانه معکوس میده، این تست کلا اشتباه هستش
1397/6/30
با عرض سلام این مقاله هایی که نوشته کلا از روی تعصب بوده من خودم اچ سی کراس دارم الان ۱ساله دارم و ۲۰هزار باهاش رانندگی کردم واقعا ماشین عالی و بی نقصی هست با این قیمت تمام امکانات یه ماشین بروز رو هم داره تو سر بالای کم نمیاره کیربکسش عالی هست و شتابش هم خودم تا حالا ۱۰۰بار امتحان کردم ۱۳ تا ۱۴ثانیه بود فقط یه ایراد داره اونم کیفیت بد جنس داشبورد هست سواریش از تمام ماشین ای ایران خودرو پارس خودرو بهتر هست تا حالا هم رنگ مکانیک و تعمیر گاه ندیده
1397/11/14
اچ سی کراس از همه نظر یک سر و گردن از داچیا ساندرو که تو رومانی تولید شده بهتره الکی این ساندرو رو به رنو نسبت ندید، یخورده تحقیق کنید بد نیست، در ضمن یکی از دلایلی که اچ سی کراس اسب بخار کمتر و گشتاور کمی نسبت به 206 های فرانسوی داره اینه که این موتور رو برای سوخت یورو 4 بهینه کردن که باعث افت توان در این خودرو شده، فقط کافیه اس سی یو این خودرو رو ریمپ کنید البته پیش یک شرکت حرفه ای در این ضمینه که اطلاعات در مورد موتور این خودرو رو داشته باشه تا ببنید هم با بنزین یورو 2 جایگاه های سوخت مچ میشه و هم تخیر در پدال گاز کاهش پیدا کنه و هم ضرایب دنده عالی میشه اون موقع با هر خودرو هم رده خودش مقایسش کنید ببنید این بهتره یا اونا، بهرحال فراموش نکنید این خودرو چینی نمیتونید بگید، همونطور که تو اسب بخار مورد بررسی قرار گرفت و محمد مهدی تفضلی گفت مگه به 206 میگفتیم چینی چون این موتور طراحی و ساخت فرانسوی هستش، از طرفی گیربکس این خودرو ساخت آیسن ژاپن که کلا از ژاپن مستقیما آورده میشه و فقط منتاژ میشه، پس نمیتونیم بگیم این خودرو چینی هستش.
1398/2/31
سلام از این کارشناسها میشه سوال کنید چه خصومتی با اچ 30 دارید همه سایت ها بدون استثنا از اچ 30 تعریف کردن شتاب از ساندرو 4 ثانیه بهتره است و میگویند 17 مورد برتری در اچ 30 هست که در ساندرو داچیا رمانی ایرانی اصلا وجود ندارد که مقایسه شود انوقت تست شتاب گرفتن حالا انها دروغ میگویند و شما تنها راست میگویید انونم 17 سایت حتی سایت وابسته به سایپا یا اینکه خودروی شما خراب بوده واقعا ک کارشناسید
1398/3/21
رفتم تلکابین رامسر یاد ساندرو افتادم فقط فرمون نداشت .حال به هم زنه..
1398/8/15
سلام و درود .بنده الان چری دارم سال96 اچسی کراس صفر داشتم و شخصا بدون حالت اسپرت دوازده ثانیه صفرتاصد رفتم و با اسپرت ده و نیم ثانیه .من ن الان این خودرو رو دارم و ن کارخونش از منه ولی شما که کارتون خودرو و معرفی و مقایسه هست واقعا خنده داره کلیپ شتاب اچسی واقعا دروغ محض بود و شرم کنید
1399/1/1
با سلام من یکسال و نیم هست که اچ سی کراس دارم و خیلی ازش راضی هستم، شتاب صفر تا ۱۰۰ ماشینم ۱۳ بود با تست خودم، لطفا بدون پیش زمینه فکری ماشین های چینی و با توجه به واقعیت ماشین هارو مورد بررسی قرار بدید.
1402/10/29
با سلام اصلا عجیبه استب وی ۱۵ اچ سی ۲۳
من الان اچ سی کراس دارم مدل ۱۳۹۶
یعنی تقریبا ۶ یا ۷ ساله دارمش یک مشکلم برایش ایجاد نشده یک ماشین تند و تیزی هست من اسپرتو زدم شتاب گرفتم ۱۰ و نیم رفت واقعا کارشناس به شما میگن
1402/10/29
و اینو هم بگم که ساندرو اصلا قیافه هم نداره ولی اچ سی قیافه داره خیلی قشنگه