مقایسه رنو ساندرو با دانگ فنگ H30 کراس + فیلم درگ

مقایسه رنو ساندرو با دانگ فنگ H30 کراس + فیلم درگ

9 فروردین 1396
حسین ریاحی
نویسنده
فربد امینی
عکاس
مقدمه

دورانی بود که با مبلغی در حدود 40 الی 60 میلیون تومان می شد به گزینه هایی مانند هیوندای سوناتا، آزرا و تویوتا کمری فکر کرد. این دوران خیلی دور نیست و همه ی ما آن زمان را به یاد داریم اما در سالهای اخیر بازار خودروی کشورمان دستخوش تغییراتی شد که حالا در چنین بازه ی قیمتی اگر قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را داشته باشید یا باید به چند گزینه ی محدود وطنی بسنده کنید و یا یکراست به سراغ چینی هایی بروید که حتی معلوم نیست تا همین فردا بر روی خط تولید باشند یا نه؟ در این بین محصولات تولیدی توسط خودروسازان داخلی نیز افت کیفی شدیدی را دارند و معدود محصولاتی همچون دنا نیز که در این رنج قیمتی قرار دارند بر روی پلتفرمی بسیار قدیمی یعنی همان سمند ساخته شده اند ضمن اینکه چنین محصولی از نظر آپشن ها و طراحی نیز یارای رقابت با چینی ها را ندارد. اما در میان خودروهای داخلی یک گزینه هست که همچنان کیفیت خود را حفظ کرده و تحت استانداردهای جهانی تولید می شود. این خودرو خودرویی نیست جز رنو لوگان و برادر هاچ بکش یعنی ساندرو. لوگان همواره به دلیل امکانات رفاهی بسیار کم و طراحی ظاهری که کاملا متعلق به یک دهه پیش است مورد انتقاد قرار داشته است اما رنو ساندرو که از ظاهری به روز تر بهره مند است توانست از همان روزهای اول عرضه، فروش خوبی را تجربه کند. اما در این میان شرکت ایران خودرو اقدام به عرضه ی خودرویی نیمه کراس اوور و نیمه هاچ بک از شرکت دانگ فنگ چین کرد تا بتواند با رنو ساندرو رقابت کند. ما نیز تصمیم گرفتیم این دو خودرو را در برابر یک دیگر قرار دهیم تا ببینیم آیا رنو ساندرو می تواند از پس این حریف چینی بربیاید یا نه؟ نکته ای که در مقدمه باید ذکر کنم این است که اینجانب به عنوان نگارنده با توجه به سابقه ای که در کار مکانیکی دارم دید بسیار بدی نسبت به خودروهای چینی دارم و حتی یک تویوتا کرولای ۱۹۹۲ را به گران قیمت ترین خودروی چینی ترجیح می دهم. در این تست نیز حقیقتا با دید مثبتی به سراغ H30 کراس نرفتم. اما از آنجایی که در گروه خودروبانک، ما تست درایو ها را نه بر اساس سلایق شخصی بلکه با رعایت بیطرفی انجام می دهیم، زحمت نگارش بخش های نقد طراحی خارجی و داخلی هر دو خودرو را دوست عزیزم آقای مهندس فربد امینی بر عهده گرفتند.

طراحی ظاهری

دو خودرو را برای عکاسی در کنار یک دیگر قرار می دهیم. ساندرو تا حدودی مرتفع تر به نظر می رسد و ظاهری تخم مرغی شکل از نیم رخ دارد. طراحی رنو کاملا ساده، اقتصادی و فارغ از هر گونه زرق و برقی است. البته این طراحی در مقایسه با تندر بسیار بهتر و زیباتر است و دیگر از آن خطوط تیز ساده خبری نیست. لازم به ذکر است که طراحی تندر به سال 2005 بر می گردد ولی ساندرو و فیس لیفت تندری که قرار است ایران خودرو تا چند وقت دیگر وارد بازار کند به سال 2008 بر می گردد. در نمای جلو، سایز بزرگ چراغ ها نخستین چیزی است که جلب توجه می کند. جلو پنجره ی ساده نیز نکته ی خاصی ندارد و شبیه همان جلوپنجره ی تندر است. طراحی سپر جلو در مقایسه با تندر بهتر شده و یک توری بزرگ در میان آن وجود دارد که هوای مورد نیاز رادیاتور را تامین کند. در نمای جانبی گلگیرهای پف کرده و درهای بزرگ را از بارزترین بخش ها باید به حساب آورد که همین درهای بزرگ ورود و خروج از خودرو را برای سرنشینان بسیار آسان کرده اند. طرح رینگ های 5 پر ساندرو نیز در مقایسه با رینگ های تندر زیباتر است و با یک نگاه به شما حس حرکت را به شما منتقل می کند. در نمای عقبی اما شاهد شباهت هر چه بیشتر ساندرو با تندر هستیم. چراغ های بزرگ عمودی تقریبا هیچ جذابیتی ندارند و قرار گرفتن نورافکن عقب در یک سمت سپر نیز چندان حرکت زیبایی نبوده. اما از طرفی طراحی چراغ های عمودی ساندرو به گونه ای است که ممکن است در شب و از فاصله ی دور آن را با هیوندای i30 اشتباه بگیرید. البته طرح کلی سپر راضی کننده است. سایز برف پاک کن عقبی نیز بزرگ است که این مورد پوشش و کارایی بسیار خوبی را در بهبود دیدی عقب خودرو فراهم می کند. بخشی که ساندرو در آن نا امید کننده عمل کرده است کیفیت رنگ پایین در رنگ های تیره است. اگر ساندروی سفید و یا نقره ای خریداری کنید مشکلی نخواهید داشت اما نمونه ی مورد آزمایش که دارای رنگ مشکی بود کیفیت رنگ پایینی داشته و در یک نقطه از درب عقب بلند شدگی رنگ اتفاق افتاده بود.

به سراغ دانگ فنگ می رویم. طراحی آن به وضوح سعی کرده نکات و جزییات بیشتری را در مقایسه با ساندرو ارائه کند و کاملا در نقطه ی مقابل ساندرو است. در نمای جلو طرح چراغ ها و چیدمان داخلی آن ها بیشتر به خودروهای روز شبیه است و البته نکته ی مثبت آن را نیز باید استفاده از چراغ های روشنایی در روز ال ای دی دانست. جلو پنجره نیز از دو نوار کرومی تشکیل شده است که آرم دانگ فنگ را در میان خود جای داده اند. سپر جلو نیز نکته ی خاصی ندارد و همانند ساندرو دو عدد پروژکتور گرد در آن تعبیه شده اند با این تفاوت که قرار گرفتن یک نوار نقره ای رنگ در زیر سپر H30 کراس توانسته نمای روبروی این خودرو را اسپرت تر از ساندرو نشان دهد. نمای جانبی را باید اوج بی سلیقگی چینی ها در طراحی این خودرو دانست. خودرو حالت کشیده و نازیبایی دارد و در این میان زه سیاه رنگ بزرگی که در اطراف گلگیرها نصب شده بسیار جلب توجه می کند. این زه ابعاد بزرگی دارد و اصلا با ابعاد خود خودرو سازگاری ندارد و شاید بهتر بود در خودرویی با سایز تویوتا پرادو بکار می رفتند. سایز کوچک رینگ ها نیز به این نقص طراحی دامن زده و آن را تشدید می کند. بخش دیگری که ای کاش چینی ها توجه بیشتری به آن می کردند حاشیه ی پنجره ها است. حاشیه ی شیشه های درب جلو و عقب خودرو به رنگ سفید است اما شیشه ی مثلثی عقبی حاشیه ای سیاه رنگ دارد و گاه این احساس منتقل می شود که این شیشه ی کوچک بعدا و به صورت غیر فابریکی روی خودرو نصب شده است. البته در خودروهایی که به رنگ مشکی باشند، این نکته خوشبختانه به چشم نخواهد آمد و در خودروهای سفید رنگ هم با چسباندن بر چسب های مشکی می توان به زیبایی این خودرو افزود. در نمای عقب H30 کراس را نمی توان خودروی خیلی زیبایی دانست اما حداقل از ساندرو بهتر عمل کرده است. در مورد چراغ های عقب نظر نگارنده این است که اگر نوار بالایی حذف می شد حتی طراحی عقب می تواست بهتر هم باشد. اما دو نکته نیز در این بخش وجود دارند. یکی قرار گرفتن آرم خودرو در یک قاب مشکی رنگ است که چندان نمای زیبایی را پدید نیاورده است و گویی طراحان تاکید بی موردی را روی آرم خودرو داشته اند. مورد دیگر نیز طرح سپر است که یک سری خطوط کرکره مانند در بخش پایینی آن کار شده اند که خیلی قشنگ نیست. در کل اگر بخواهیم در مورد طراحی این دو خودرو نظر دهیم باید گفت ساندرو فارغ از هرگونه زیبایی، جذابیت و زرق و برق طراحی شده است اما نتیجه ی نهایی آن ترکیب حداقل مناسبی است اما دانگ فنگ H30 کراس با آنکه نکات ریز و جزییات بیشتری در طراحی دارد و طرح آن به خودروهای روز بیشتر شبیه است اما نمای کلی آن را واقعا نمی توان زیبا دانست و این اجزا هماهنگی کمتری با یکدیگر دارند.


طراحی داخلی

با وارد شدن به کابین رنو ساندرو خود را در فضایی کاملا آشنا خواهید یافت که همان تندر است. البته بخش های کوچکی دستخوش تغییر شده اند همانند کلید های قرار گرفته بر روی داشبورد مرکزی که بجای آنکه همانند تندر مستطیلی شکل باشند بیضی شکل هستند. تغییری کوچکی هم در چیدمان کنترلر های مربوط به سیستم ایرکاندیشن داده شده است. پشت آمپر ها نیز کاملا مشابه با تندر اتوماتیک هستند و زمینه ی سفید آنها نیز در زیبایی بیشتر نشان دهنده ها تاثیر گذاشته است. مورد مثبت دیگر روکش پارچه ای صندلی ها است که کیفیت خوبی دارد. برای متفاوت شدن این خودرو با تندر طراحی داخلی درها نیز تغییر کرده است و با رنو سیمبل مشترک بوده که در مقایسه با تندر بسیار بهتر شده است. فضای سرنشینان عقبی هم بسیار عالی است و سه سرنشین بزرگسال به راحتی در عقب ساندرو جا می شوند. برای سرنشین وسط عقب نیز کمربند ایمنی سه نقطه ای پیش بینی شده است که نکته ی بسیار مثبتی است. کمربند سه نقطه ای در H30 کراس نیز موجود است اما همانند پژو 206 از خود صندلی بیرون میاید اما در ساندرو این کمربند همانند برخی از مدل های کیا اسپرتیج به سقف خودرو متصل است که کارایی بهتری را ارائه می کند. نکته ی منفی تندر نود که همان محل قرار گیری شیشه بالابر ها است در ساندرو نیز همچنان به قوت خود باقی است. برای سرنشینان عقب هم دریچه ی خروج سیستم تهویه تعبیه شده است که در زیر صندلی های جلو قرار دارند و به سختی قابل رویت هستند. حجم صندوق عقب نیز بسیار مناسب است و معادل ۳۲۰ لیتر است. ضمن اینکه با تا کردن صندلی های عقبی می توان این حجم را تا ۱۲۰۰ لیتر افزایش دهید. همچنین ساندرو مجهز به دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو است.

فضای داخلی H30 کراس در مقایسه با ساندرو طراحی بسیار بهتری دارد به خصوص اینکه از یک نمایشگر در کنسول مرکزی هم استفاده شده است. طرح نشان دهنده ها هم از سه دایره تشکیل شده است. فرمان خودرو بر خلاف ساندرو که کاملا پلاستیکی است از چرم مصنوعی پوشیده شده است. البته ناگفته نماند که کیفیت چرم فرمان و پلاستیک های کابین اصلا مناسب نیست و کاملا حس چینی بودن و بی کیفیتی را به شما منتقل می کند. دستگیره های درها نیز به طرز عجیبی کوچک هستند. مورد بعدی روکش صندلی های این خودرو است که طراحی سوراخ سوراخ داشته و بیشتر ما را به یاد کفش های ورزشی انداخت. در خصوص فضای داخلی دانگ فنگ به لطف فاصله ی محوری بیشتر خود فضای پای بیشتری را ارائه می کند. وجود سانروف و تهویه ی خودکار هم از دیگر نکات مثبت این خودرو هستند. مورد دیگر هم فضای داشبورد بسیار کوچک این خودرو است که طراحی شکل آن نیز همین فضای کوچک را غیر کاربردی تر کرده است که در تصاویر موجود در گالری می توانید آن را مشاهده کنید که حتی یک تبلت 10 اینچی نیز در آن جا نمی شود!
فضای صندوق عقب نیز بیشتر از ساندرو و معادل ۴۱۷ لیتر است و با خواباندن صندلی های عقبی به ۱۱۳۷ لیتر می رسد.

قوای فنی

رنو ساندرو در بخش فنی کاملا مشابه با تندرو ۹۰ اتوماتیک است و همان موتور و گیربکس سود می برد. موتور این خودرو از سری K4M رنو و ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر است. موتور ساندرو می تواند 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این موتور در میان موتورهای فرانسوی به دوام بالا شهرت دارد ضمن اینکه خوشبختانه در صورت بروز مشکل نیز قطعات یدکی با کیفیتی برای این موتور در بازار موجود است.
گیربکس خودرو نیز با نمونه ی مورد استفاده در رنو مگان و لوگان اتوماتیک یکسان است و از نوع چهار سرعته ی خودکار مجهز به تیپ ترونیک است. در ساندروی خودکار مکانیزم دریچه ی گاز نیز از حالت سیمی به برقی تغییر یافته است.
با بالا زدن کاپوت دانگ فنگ H30 کراس اما با صحنه ی آشنایی مواجه می شویم. ایران خودرو از همان پیشرانه ی آشنای TU5 متعلق به پژو 206 تیپ 5 در این خودرو استفاده کرده است. این پیشرانه ی 16 سوپاپ 1.6 لیتری هم می تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. گیربکس این خودرو نیز چهار سرعته ی خودکار است که گفته می شود ساخت آیسن ژاپن است. موتور TU5 از نظر قدرت و گشتاور کمی بهتر از موتور تندر است ضمن اینکه این موتور نیز در میان موتورهای دیگر پژو که در ایران وجود دارد یکی از بهترین ها است. وجود این موتور در H30 کراس را هم باید یکی از نکات مثبت این خودرو دانست. چون با توجه به تشابه این موتور با بسیاری دیگر از محصولات ایران خودرو دیگر نگرانی از بابت تامین قطعات و تعمیرات نخواهید داشت ولی خوب یاد صحبت یکی از دوستان افتادم که تعمیرکار خودروهای سنگین بود و می گفت دانگ فنگ در بین مکانیک ها به دنگ و فنگ مشهور است.

تجربه ی رانندگی

ساندرو در هنگام رانندگی تقریبا هیچ تفاوتی با تندر نود ندارد. تسلط راننده با توجه به این که در ارتفاع بالایی قرار گرفته است بسیار عالی است و همه ی زوایای خودرو را در کنترل خود دارید. دسته دنده ی بسیار بزرگ و بد شکل ساندرو را در حالت درایو قرار داده و عملکرد موتور و گیربکس نیز هماهنگ و مناسب است و از تقه ها و ضربات گیربکس اتوماتیک پژو 206 در آن خبری نیست. تعویض دنده نیز حتی در مقایسه با مگان هوشمند تر و به موقع انجام می شود. نرمی خودرو نیز قابل قبول است شما را در مسافت های طولانی خسته نخواهد کرد. شتاب گیری خودرو نیز با توجه به حجم 1.6 لیتری و چهار دنده بودن گیبرکس مناسب و راضی کننده است. در انتهای کورس پدال گاز نیز یک کلید قرار دارد که در صورت تخته کردن پدال گاز یک دنده ی معکوس برایتان انجام می دهد.

اکسل یک تکه ی عقب ساندرو اگرچه سادگی زیاد و هزینه ی پایینی دارد و سواری نرمی را نیز در مقایسه با سایر هاچ بک ها به ارمغان آورده است اما باید گفت با داشتن اکسل یک تکه نباید خیلی سر پیچ ها به این خودرو فشار آورد چون ممکن است عقب خودرو از کنترل خارج شود. هر چند در این بین فکر کردن به سه ستاره ی ایمنی دریافت شده از Euro NCAP می تواند آرامش بخش باشد.
در پشت فرمان H30 کراس حس بهتری پشت فرمان وجود دارد. ضمن اینکه فرمان نیز خوش دست تر است. هماهنگی بین موتور و گیربکس آن نیز کمی بهتر از ساندرو است و تعویض دنده ها کمتر احساس می شود. گیربکس این خودرو فاقد حالت تیپ ترونیک است اما به جای آن حالت اسپرت و برفی نیز موجود است. یک کلید اضافی نیز با نام O/D در اچ سی کراس وجود دارد که با فشردن آن دنده از ۳ بالاتر نخواهد رفت. این کلید در هنگام پایین امدن از سرپایینی ها بکار میاید و افزایش سرعت خودرو در سراشیبی جلوگیری می کند. این در حالی است که در گیربکس ساندرو تنها یک حالت برفی پیش بینی شده است. عملکرد این کلید حالت برف در هر دو خودرو مشابه است و با فشردن آن شروع حرکت با دنده ی ۲ انجام می شود تا شاهد هرزگردی چرخ ها نباشیم. نکته ی منفی ساندرو را باید طراحی بد اهرم دنده دانست و نکته ی بد دانگ فنگ هم وجود لقی در اهرم تعویض دنده است. به نوعی هر دو خودرو در قسمت اهرم تعویض دنده نظر مثبت تیم آزمایش را جلب نکردند. تعویض دنده ها در H30 Cross نرم تر از ساندرو انجام می شود و اتاق تکان های بسیار کمتری دارد. البته گویا این نرمی در ازای از دست دادن شتاب به دست آمده است چون در تست شتاب صفر تا صد کیلومتر نتوانستم به عددی بهتر از ۲۳ ثانیه دست پیدا کنم. شاید یکی از دلایل شتاب کند H30 Cross ضرایب دنده ی این خودرو باشد چون شتاب گیری خودرو تنها در دنده ی یک خوب است و پس از آن عقربه ی سرعت سنج به کندی پیش می رود. مورد آزار دهنده ی دیگر هم نفوذ زیاد صدای موتور در دورهای بالا به داخل کابین است. اما در خصوص صدای محیط عایق بندی مناسبی صورت گرفته و ای کاش عایق بندی بین موتور و اتاق نیز خوب انجام می شد. H30 Cross هم مجهز به ایربگ سرنشینان جلو است اما این خودرو به ایربگ جانبی هم مجهز شده است اما خوب عملکرد ایمنی این خودرو توسط مراجع اروپایی و یا امریکایی مورد ارزیابی قرار نگرفته است.
در زیر می توانید شتاب صفر تا صد کیلومتر دانگ فنگ H30 Cross را مشاهده کنید (لطفاً دقت کنید که این تست در شهر زنجان با ارتفاع از سطح دریا 1600 متر انجام شده است و فشار هوا باعث عملکرد ضعیف خودرو می شود. لذا ممکن است شما در شهرهای مختلف کشور به عدد متفاوتی نسبت به این تست دست پیدا کنید. همچنین هر دو خودرو در آب بندی زیر 2 هزار کیلومتر بوده و شرایط خودروها نیز می تواند فاکتور موثری در نتیجه تست باشند.):


در خصوص هندلینگ نیز این H30 Cross است که پیروزی را از آن خود می کند و خودرویی خوش دست تر از ساندرو حس می شود و از آن گیجی عقب ساندرو در آن خبری نیست. گرچه ساندروی مورد تست ما دارای لاستیک های با عرض 205 میلی متری بود که هندلینگ را کمی بهبود بخشیده بودند اما بالاخری تعویض لاستیک تا حدی می تواند ضعف سیستم تعلیق را جبران کند و همچنان توصیه می کنیم که به خودروهایی چون تندر و ساندرو سر پیچ ها خیلی فشار نیاورید و سرعت ایمن را رعایت کنید. ترمزهای H30 Cross هم گرچه در هر چهارچرخ دیسکی هستند اما در تست ترمز، ساندرو با وجود ترمز کاسه ای در محور عقب توانست کمی زودتر متوقف شود.


نتیجه گیری

فارغ از این که قیمت پایین تر H30 Cross در مقایسه با ساندرو برگ برنده ی مهمی در دستان این خودرو است اما اگر فاکتور قیمت را کنار بگذاریم باید اعتراف کرد که ساندرو هرچه باشد دستپخت گروه رنو نیسان و خودرویی کم هزینه برای اقشار متوسط است که در دراز مدت قطعا مراجعه ی کمتری به تعمیرگاه ها خواهید داشت اما از طرفی نکاتی همچون نبود حتی برف پاک کن تناوبی در این خودرو نیز هنگامی که مبلغ پرداختی برای این فکر می کنید کمی آزار دهنده است. منتهی از نظر نگارنده حداقل نکته ی مثبت ساندرو می تواند همین ۳ ستاره ی ایمنی و تولید تحت لیسانس آن زیر نطر خود رنو باشد. در دانگ فنگ قطعا در ازای بهای پرداختی آپشن های بیشتری را دریافت خواهید کرد ولی به شرطی که مواردی هم چون بازار دست دوم نه چندان قابل پیش بینی و کیفیت پایین مونتاژ و مهم تر از همه عدم تست ایمنی توسط مراجع معتبر اروپایی را نیز مد نظر قرار دهید. در پایان هر چند انتخاب بین این دو گزینه تا حدودی به بودجه ی شما و نگاه شما و انتظارات شما از خودرو بستگی دارد اما تیم آزمایش رنو ساندرو را به دلایلی همچون ایمنی بالا، کیفیت ساخت خوب و بازار دست دوم مناسب به عنوان برنده ی این مقایسه اعلام می کند. در پایان گروه خودروبانک از مالکان خودروها آقایان امیررضا ذبیحیان و فربد امینی بابت در اختیار قرار دادن وقت و خودروها تشکر می کند.

مشخصات فني
مدلرنو ساندرودانگ فنگ H30 کراس
پيشرانهچهار سیلندر خطیچهار سیلندر خطی
حجم موتور1598 سی سی 1587 سی سی
حداکثر قدرت105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه105 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور140 نیوتون متر در 3750 دور بر دقیقه142 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه
شتاب رسمي15.2 ثانیه در روز آزمایش23 ثانیه در روز آزمایش
مصرف سوخت ترکيبي8.3 لیتر در هر صد کیلومتر7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن1146 کیلوگرم1230 کیلوگرم
قيمت54 میلیون تومان49 میلیون تومان


عکس ها:

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

نظرات
 
 
 

mehrdad

1396/1/9
من نمیدونم چرا شما گیر دادید به H30 کراس؟؟؟؟ این همه خودرو خوب هست.
رنو تلیسمان رو بررسی کنید لطفا

سید

1396/1/9
23ثانیه!!!خداروشکر نذاشتم پدرم دانگ فنگ بخره...ده تومن بیشتر هزینه کرد مزدا3گرفت...واقعا خداروشکر
فاجعس23ثانیه...هیچ جوره نمیشه توجیهش کرد...مگه امکانات و آپشن چقدر تاثیر داره...مثه اینه که تراکتور بخری با ال سی دی و دنده اتومات.دانگ فنگ یعنی فاجعه برا ایران خودرو
یه زمانی کیزاشی میداد دست مردم...اما الان چی؟!!
انشاالله بازنگری کنن تو تصمیماتشون.
  • عرفان

    1396/12/10
    سلام بنده خدا سرت کلا رفته این کار دلالها است وگر نه اصلا واقعا اگه حتی نظرات مردم و خودت سوال کنی متوجه میشوی این طوری سرت شما و امسال شما کلاه رفته نه کلاه معمولی یک کلاه خیلی گشاد اگه اچ30 خریده بودی و حرف پدرت را گوش کرده بودی حداقل متوجه میشدی که مردم و بازار تعارف ندارن و بدون استسنا همه از اچ 30 خیلی راضی هستن که هیچ تازه فهمیدن چرا این تبلیغات را ه انداختن که امسال شما گمراه بشوید

kiarash

1396/1/9
من نمیدونم چرا مردم میرن این اشغال هارا میگیرن
  • سعید

    1397/6/30
    چون و سه شما پراید سوار نیستن

حسین بلو

1396/1/9
سه ستاره یوروانکاپ اینقدرام تعریف نداره ها...الان خودروهای ساخت فرانسه و کره قریب به اتفاق همگی 5 ستاره رو دارن.
  • احمدرضا

    1396/1/10
    دقیقاً همینطوره. ضمن اینکه این سه ستاره طبق ضوابط سال 2008 به این خودرو داده شده. ضوابط یوروانکاپ سال به سال سختتر شده. این خودرو با ضوابط 2017 بعیده یک ستاره هم بگیره. مگانی که سال 2002 5 ستاره گرفته بود سال 2013 تازه بعد از فیس لیفت و تقویت ایمنی خودرو 3 ستاره ایمنی گرفت و بعد از اون مجبور شد تغییراتی در خودرو بده تا بتونه به 5 ستاره برسه. البته ایمنی اچ سی کراس هم تعریفی نیست ولی دلیل نمیشه ادعا کنیم که از اچ سی کراس خیلی پایینتره. اچ سی کراس از یک پلت فرم قابل قبول استفاده کرده که پایه ایمنی خودرو هست از نظر امکانات ایمنی هم که نسبت به ساندرو ایربگهای جانبی و ترمزهای دیسکی عقب و سنسورهای پارک عقب رو اضافه داره. توی تست تصادف در چین هم فکر میکنم سه ستاره کسب کرده که البته پایینتر از سه ستاره ساندرو هست ولی نه خیلی پایینتر. در واقع میشه گفت که ایمنی این دو خودرو در یک حد هست و اگه اختلافی هم باشه در حد جزیی هست.

محمد

1396/1/9
این برسی یکم عجیب بود و من اینطور برسی از خودروبانک ندیده بودم . اولا قدرت موتور دانگ فنگ ۱۰۵ اسب بخاره نه ۱۱۰ . دوما سه ستاره ایمنی از c ncap داره نه از euro n cap . سوما شتاب تو سایت ایران خودرو زده ۱۲.۵ و برسی های صورت گرفته به عدد ۱۴ رسیدند نه ۲۳ ثانیه . لطفا در مورد شتاب توضیح بدید کخ دقیقا چقدره ؟

حامد

1396/1/9
ممنون از تستی که انجام دادید
ولی این وسط یه سوالی پیش میاد
چطوری میشه شما تست شتاب h30 کراس رو میگیرید و 23 ثانیه میشه و سایت همسایه تو ارتفاعات تهران تست میگیره 14 ثانیه درمیاد؟
این همه اختلاف اصلا قابل توجیه نیست. یه احتمال این هست که مسیری که شما انتخاب کردید برای تست خیلی سربالایی بوده؛ در این صورت بهتر بود تو مسیر مشابه تست شتاب ساندرو رو هم میگرفتید و تو مقاله ذکر میکردید که قابل مقایسه باشه
  • حسین ریاحی

    1396/1/10
    دوست گرامی
    این کندی برایدما هم عجیب بود ولی هر دو خودرو عمری حدود یکی دو ماه داشتن و کارکردی زیر 2000 کیلومتر داشتن ولی محلی که تست در اون انجام شد شیب نداشت و یک خیابان مسطح بود. ساندرو اتوماتیک هم قبلا در سایت تست شتاب شده بود و فیلمش هم رو سایت و در آپارت خودروبانک هست و میتونید اونو ببینید.

مرتضی

1396/1/9
مطلب کاملا هدف دار و جانبگرایانه بود
قیمت اچ۳۰ مبلغ ۴۵ تومنه نه ۴۹ تومن. قدرتشم ۱۱۰ هست نه ۱۰۵ جدول غلطه
دوم من خیلی تست سرعت اچ ۳۰ دیدم اینجا اولین باره سرعت صفر تا صد اینقد نوشته
شما ک مقاله نوشتی برو استپ وی ساده بخر
  • حسین ریاحی

    1396/1/9
    عدد قدرت و گشتاور که در جدول مشاهده می کنید از روی وبسایت شرکت ایران خودرو نوشته شده، در دفترچه ی راهنمای مشتری نیز عدد ۱۰۵ اسب بخار قید شده.
  • اسپورت

    1396/1/9
    استاد نابغه قدرت دانگ فنگ اچ سی کراس 105 هست 110 نیست!! تنها پژو 206 تیپ 5 موتور فرانسوی 110 اسبی بود، بله درسته دانگ فنگ اچ سی هم 110 اسبی داره ولی ایران نیامده
  • حسین

    1396/1/9
    همین رنو ساندرو استپ وی ساده صد شرف به این چینی داره
  • soheil

    1396/1/9
    قیمت ها تو بازار ذکر شده
    خود ایران خودرو میگه h30 cross با موتور tu5 ایرانی 105 اسب قدرت داره شما میگی 110 تا؟!!!
  • ali

    1396/1/10
    به نظر من اگر ايرانخودرو روي همون 206 كار مي كرد و اشكالات دتده اتوماتيكش رو برطرف مي كرد و مثل استپ وي هم يكم آپشناي كراس اور بهش اضافه مي كرد تو اين رنج قيمت از هردوي اچ30 و ساندرو بهتر بود .
  • حميد

    1396/1/10
    دسته دنده هاي رنو شبيه خودروهاي معلولينه
  • مرتضی

    1396/1/10
    چرا بحث الکی میکنید. آقا قدرتش اصلا 70 اسب بخار. چطور تست سرعت شما با همه فرق داره. بعد هم قیمت بازار برای اچ30 میزارین و قیمت کارخونه استپ وی. کلی در مورد داشبور کوچیک اچ 30 نوشتین، بعد بابا استپ وی که 9میلیون گرونتره نه کامپیوتر داره نه دوربین دنده عقب نه سانروف نه تهویه اتومات. حالا شما بگو اینا مهمتره یا داشبوردش کوچیکه؟ تازه سایر امکانات مثل جای عینک و آینه جانبی راهنمادار و غیرش بماند

سينا

1396/1/9
عالي بود ممنون

N

1396/1/9
206 تو درگ دنده ای بود اگه با ساندرو دنده ای درگ میزاشتین 206 کم میاورد

درر ضمن از مقالتون واقعا ممنونم همه حقایق گفتین
  • حسین ریاحی

    1396/1/9
    بله حق با شماست پژو ۲۰۷ تنها برای مقایسه اونجا بود و دنده دستی بود.
  • سومیتومو

    1396/1/10
    خودروی مذکور 207 بود دوست عزیز.
  • E

    1396/1/10
    اولن اون 206 نبود 207 بود دومن 206 از ساندرو خیلی قوی تره

سجاد

1396/1/9
به نظر من قضاوت از روی برند اشتباه هست مثلا آدم ماشینی مثل ساندرو بخره برای این که اسم رنو و سه ستاره رو یدک میکشه بعد توی اولین پیچ تند چپ کنه قرار باشه اتاقش رو عوض کنه پولی که شاید قرار باشه تو دهسال خرج دانگفنگ کنه باید یکبار بده به سافکار و یک ماشین چپی سوار بشه بگه رنو سوارم و اگر ماشین دیگهی بود شاید زنده نمیموندم در صورتی که اگر ماشین دیگهی بود شاید اون حادسه رخ نمیداد 55 میلیون پول بدی بعد ماشینت سادهترین سیستم تعلیق جهان رو داشته باشه ترمزش کاسهی باشه با مشکلات خاس خودش بعد ی چینی با وزن بیشتر مصرف سوختش کمتر باشه هندلینگ و امکاناتش بهتر و بیشتر باشه ضمنا از کجا معلوم که دانگفنگ ایمنیش با رنو یکسان یا حتی بهتر نباشه رنو کوئید هم محسول همین رنوست که نتونست حتی نیم ستاره بگیره هرچند دانگفنگ هم چندان به درد نمیخوره اما اینجور هم فکر نکنیم رنو بهترین هست بعضیا میگن رنو تو فرمول 1 شرکت میکنه ی سوال تجربه فرمول 1 کجا رفته که ساندرو تو پیچا ناپایداره شتاب 23 ثانیه دانگفنگ هم شاهکاره شتاب لودر بیشتره شاید ماشین مشکلی داشته اگر همهشون اینجور باشن که بیچاره صاحباشون

حجت

1396/1/9
اگه شرکت دنگ وفنگ بتونه موتور رو با گیربکس هماهنگ کنه مثل رنو اونوقت یمن هم عربستانو اشغال میکنه.

GG

1396/1/9
خدایاااااااااا
این همه ملت پول بدن بعد... فقط شتابو نگاه : |
این شتاب خطرناک نیست بخوای یه سبقت بگیری؟ یا مثلا ساکن باشی کنار یه جاده پر ماشین سنگین با سرعت بالا بخوای وارد بشی؟ :|
خدایا کارمون به کجا رسیده 50 تومن بدیم چنین چیزایی سوار شیم خودت نجاتمون بده
اریزو 5 یا BYD F3 NEW ( که هنوز عرضه نشده بازار ایران )به نظرم خیلی بهتره تا این دو مورد( + البته گرون ترند ولی میارزن تا اینا ) ....

Alibdarab

1396/1/9
به نظر من باید تو هر تستی بین هر دو خودرویی که انجام میشه فقط به ویژگی های خود اون ماشین ها نگاه کرد و به دلیل اینکه یه خودرو رو رنو میزنه و اون یکی رو چین نباید نظر منفی داد . چین واقعا پیشرفت عجیبی کرده و حتی ما امروز mvm530 هایی که حدود ۲۰۰۰۰۰ کیلومتر هم راه رفتن رو بدون عیب و سالم می بینیم ...

حامد

1396/1/9
من اچ سی دارم شتابش ۱۳ ثانیه هست.چندبارم گرفتم
شما متاسفانه نمیدونم عدد ۲۳ رو از کجا اوردی.اشتباهه کاملا هم اشتباهه

سهیل

1396/1/9
شتاب ۲۳ ثانیه!! پراید نهایتش ۱۶ ثانیه هست!! خیلی ماشین کندیه.. ولی در کل من نظرم رو ساندرو هست. چون هم بازار بهتری داره. هم طراحیش هماهنگ تره

میثم

1396/1/9
تو متن اشاره شده که گیربکس ساندرو و مگان یکیه ولی اینطور نیست,برای مگان DP2 و برای ساندرو DP0 هستش که تفاوت مشهودشون تو سبک نکردن دنده به صورت خودکار در سرپایینی هاست

علی

1396/1/9
دوستانی که از متریال ادوات داخلی چینیها ایراد میگیرن کافیه فرمون یا بخشی از داشبرد ی چینی رو بدی بهشون و ی آرم هیوندا پژو یا رنو بزنی روش و نظرشون رو بپرسی اونوقت معلوم میشه که 70 درصدشون از رو ناآگاهی و تعصب نظر میدن این بزرگترین مشکل ما ایرانیهاست که همه چیز رو اونجور که دوست داریم میبینیم نه اونجور که هست

S

1396/1/9
كاشكي ساندرو استب وي بود
با تشكر از شما

سعید

1396/1/9
انتخاب من همون 206+

سینا

1396/1/9
واقعا خنده داره کاملا می خوایین نشون بدین اچ سی خوب نیست چون چینیه من ۶ سال ال ۹۰ دارم نمیگم ساندرو بده ولی اچ ۳۰ واقعا ماشین با کیفیتی هست بنده ارشد مکانیک رو دارم و در ایران خودرو قسمت پرس کار میکنم شما هیچ اطلاعاتی از مونتاژ و کیفیت ندارین حق ندارید اینجوری جبهه بگیرید اچ ۳۰ از ۲۰۷ پلاس هم کیفیت فوق بهتری بر خوردار است و خودم این ماشین رو تست کردم شتابش به ۱۳ ختم‌شد شما رانندتون راننده نیست و شرایط جوی مناسبی نبود زمین خیس بود واقعا خنده دار بود مطلبتون از سایت به این خوبی انتظار نمیرفت.
  • حسین ریاحی

    1396/1/10
    دوست گرامی هر دوی این خودروها هیچ کدوم اونقدری زور ندارن که بخوان هرزگردی چندانی در هنگام شتاب داشته باشن در نتیجه بعید می دونم خیس بودن زمین در روز آزمایش بخواد تاثیری روی شتاب بذاره. در بحث مونتاژ هم راستش فکر نمیکنم در ایران رو این مورد موفقیتی وجود داشته باشه چون خود سازمان استاندارد که رنو ساندرو رو به عنوان با کیفیت ترین در رنج خودش انتخاب کرده در مدل مورد ازمایش ما هم ریختگی رنگ وجود داشت و هم درهای عقب رو باید با زور بسیار زیادی ببندید که بسته شن. حالا ببینید وضعیت بقیه چیه که ساندرو بین اونها با کیفیت شده
    ممنون از نظرتون
  • امین

    1396/1/10
    عروس نمیتونه راه بره میگه زمین کجه شما هم نظراتتون شبیه مجله ایرانخودروع جانبدارانه است چهار تا تیکه ماشین رو سر هم میکنید حرف کیفیت و شتاب میزنید

سپهر

1396/1/9
23 ثانیه !!!!!
این چه شتاب گیریه؟؟؟

امیرحسین

1396/1/9
شتاب 23 نیس احتمالا اشتباه زدی داداش
شاید گزاشتی رو حالت برفی دور موتورت از سه هزار رد نشده :))
خیلی افتضاح باشه در بدترین حالت 16 میزنه با این موتور و گیربکس
  • حسین ریاحی

    1396/12/15
    این که می گیرد دور موتور از ۳ هزار رد نشده و حالت برفی بوده نشون میده فیلم رو ندیدید. دوست عزیز ابتدا فیلم رو ببینید و دقت کنید دنده ها در چه دذوری عوض می شن

احمد

1396/1/9
برنده كاملا مشخص ساندرو ولي حيف پول همون ال نود بخر يا يه ده تومن ديگه بزار روش يه مزدا يا كره اي كاركرده مثل اوانته و سوناتا و غيره بهتره

حامد

1396/1/9
در تست اچ سی اشتباه نوشتید بجای شتاب 13 ثانیه نوشتید 23 ثانیه

ابوذر

1396/1/9
واقعا خنده دار و مسخرست این متن و به شدت جانب گیرانه.کلا اچ 30ماشین فوق العاده ایه و با قیافه دهه 90ی ماشینی مثل ساندرو قابل مقایسه نیست

وحید

1396/1/9
مثل بقیه بررسیهاتون عالی بود کاملا کاملا بی طرفی در این بررسی موج میزد چون هیچوقت سایپا برای یک ماشینی که الان برای 6 ماه دیگه پیشفروش میکنه حاضر نیست پول خرج کنه من که خیلی لذت بردم با اینکه خودم خودروی چینی سوار میشم و کم و بیش از خریدم راضیم اما فکر می کنم این h30 واقعا یک شتر گاو پلنگ بدترکیبه. به نظر می رسه چینی ها در خودروهایی که کپی برداری می کنن خیلی موفق تر از خودروهایی که پلتفرمش را خریدند عمل می کنند

وحید

1396/1/10
با سلام و وقت بخیر

نگارنده ی مطلب به شدت جانب داری کرده و فقط و فقط از روی برند قضاوت کرده برای مثال اشاره به بیضی شدن کلید بالابر ساندرو از مستطیل کرده و اون رو پیشرفت دونسته درحالیکه مساله ی مهمی مثل ایسین بودن گیربکس رو با تردید اشاره کرده !
و یا توجهی به بسیار جادار بودن اچ 30 نکرده ! به قابلیت اسپرت گیربکس !! به طراحی و زیبایی کابین نسبت به ساندرو !

راستی بازار دست دوم به شدت خوبی داره حداقل فعلا و اینکه من خودم بارها تست شتاب گرفتم اعدادی بین 13 تا 15 نهایتا دیدم و نمیدونم شما 23 رو چطوری بدست اوردید. شاید با یه ماشین دیگه اشتباه گرفتید !!
خلاصه شما به عنوان رسانه نباید انقدر جانب داری کنید اصلا که چون برند ساندرو رنو (بخوانید داچیا رومانی) هستش پس بهتره با اون گیربکس فوق العاده خنگ و پر دردسر
  • حسین ریاحی

    1396/1/10
    دوست عزیز نگارنده پیش از اینکه این خودروهارو تست کنم کار مکانیکی شون رو انجام میدادم و اتفاقا در یک بازه ی زمانی که مراجعه به تعمیرگاه و ایرادات فنی رنو تندر و ساندرو رو زیر نظر داشتم باید بگم این خودرو بر عکس دیگر فرانسوی ها کیفیت فنی و دوام خیلی خوبی داره چه در بخش موتور چه در گیربکس همه کیفیت خوبی دارن. منظورم از کیفیت خوب هم اینطور برداشت نشه که بخوایم تعریف کنیم بلکه در مقایسه با بقیه ی فرانسوی ها بهتره فقط.

علی

1396/1/10
داداش مطمئنی ماشینی که سوار شدی اچ 30 بوده!!!!
شاید خاور بهت انداختن جای اچ 30.
شتاب اچ 30 حدود 13 ثانیه هستتش.
  • حسین ریاحی

    1396/1/10
    دوست عزیز شتاب ۱۳ ثانیه ای برای این خودرو خیلی بعید چون شرایط شهر هایی مثل تهران و ... که ارتفاع از سطح دریای بالایی دارن طوری نیست که بشه به عدد اعلامی کارخانه دست پیدا کرد شما اگه فیلم تست جک اس ۵ اتومات رو ببینید با موتور توربو و گیبرکس دوبل کلاچش ۱۴ ثانیه زد که بعیده اچ سی کراس از اون سریعتر باشه.

فرید

1396/1/10
واقعا متاسفم واستون سایتی که به بررسی ماشین میپردازه اول باید یکم تحقیق کنه شتاب صفر تا صد اچ سی توسط خیلی ها و ۱۳ ثانیه بودخ من خودم با اچ سی ۱۲/۵ هم زدم رو چه حسابی ۲۳ ثانیه

حسین

1396/1/10
کلا بگو اچ سی اشغاله و رنو بهترینه
شما ک با جانب داری متن مینویسی مجبور نیسی تست خودرو چینی هم انجام بدی

اسپورت

1396/1/10
ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما باید بگم h30 کراس از موسسه c-ncap توانسته 4 ستاره ایمنی را دریافت کند و ای کاش بیشتر تحقیق می‌کردید! در ضمن بنده فیلم تست و بررسی دانگ فنگ h30 کراس رو هم در یکی از سایت های معتبر مشاهد کردم و توانست در 14 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر برسد، ولی در کل مقایسه جالبی بود و اتفاقا دانگ فنگ بزرگترین خودروساز چین محسوب می‌شود و کیفیتش از دیگر رقبای چینی اش بهتر است.

بابك

1396/1/10
سلام وقتتون بخير ، من ٤ ماه هستش كه اچ سي كراس دارم ، شتاب ٠ تا ١٠٠ اين ماشين كمتر از ١٣ ثانيه هستش و حتي كمتر من نميدونم دوستان كجا و به چه صورت تست كردن كه به اين عدد رسيدند من حاضرم و يا به جرات ميگم هر كدوم از دوستاني كه اين ماشين و دارن داوطلب هستن فيلم بفرستن تا ثابت بشه اين موضوع ، فكر ميكنم اگر نظارتي باشه براي اعلام اعداد و ارقام و يا سالم بودن نتايج از اين قبيل مشكل ها پيش نمياد متاسفانه .

Mori

1396/1/10
این تست شناب اشتباهه چون سایت های خودرو دیگه هم این ماشین رو تست و بذسی کردند و شتابش زیر 14 ثانیه نبوده. چطور شما 23 ثانیه اوردید. حتما ماشین مشکل داشته. بعد هم این مطلب کاملا تبلیغ ساندرو بود چون گیربکس اچ سی خیلی بهتر از ساندرو هست و ساخته asian زاپن هست که اشاره ای نکردید. خیلی جانبدارانه تز ساندرو نعریف و تمجید کردید که وافعا حقش نیست با گیربکس پر سر صدا و کند قدیمی که داره.
  • حسین ریاحی

    1396/1/10
    دوست گرامی
    در خصوص گیربکس بهتره اچ سی کراس حق با شماست و در مقاله نیز اشاره شده که تعویض هایی نرم تر در مقایسه با رنو داره. اما از طرفی ایراداتی مثل نبود حالت تیپ ترونیک رو هم نمیشه نادیده گرفت. اما در مورد شتاب صرفا گیربکس نمیتونه همه ی ضعف هارو پوشش بده. اگر دقت کنید وزن دانگ فنگ حدود ۱۰۰ کیلوگرم بیشتره در حالی که قدرتشون یکیه و رنو گشتاورش رو در دور موتوری کمی پایین تر از دانگ فنگ ارایه میده که اونم بی تاثیر نیست. ضرایب دنده ی دانگ فنگ هم همونطور که در فیلم مشخصه یکمی برای 105 اسب بخار زیادی سبکه و باعث میشه شتاب گیری کند باشه. البته شرایط محل تست هن در این کندی بی تاثیر نبوده و تیم آزمایش نیز قبول دارند که شتاب این خودرو در محلی مثل شمال کشور می تونه نتیجهی خیلی بهتری داشته باشه

علی

1396/1/10
سلام.میشه تست تیگو ۵ رو هم بزارید .تمام رقباش مثل بی وای دی و جک اس ۵ رو تست کردید .ممنون میشم

یه پسر

1396/1/10
والا هر دو شون جزو زشت ترین ها هستن :)
اما از نظر طراحی بیرونی حداقل ساندرو به اندازه اچ سی بلاتکلیف نیست و یه هویت داچیایی داره! حداقل :)
در مقابل دانگ فنگ رو هر زمان دیدم با اون کاپوت بلندش بین سدان و هاچبک و استیشن و کراس اورر گیر کردم
خدایی رگه هایی از یه ماشین سنگین که به زور کوچیک شده توی طراحیش مخصوصا جلوپنجره اش دیده میشه

اینم بگم این افتخاری که نویسنده محترم اول مقاله داشتن و کرولا ی بیس سال کارکرده رو به چینی مدل بالا ترجیح می دادن چیزی جز تحجر نیست
چون تو دنیای امروز چیزی تحت عنوان ماشین چینی یا فرانسوی وجود نداره بلکه باید دید خودرویی که خریداری میشه طراحیش متعلق به کدوم شرکت یا موسسه اس/ موتورش چه اصالتی داره و گیربکسش باهاش هماهنگ هست و سازنده خوبی داره ؟ حالا چه فرقی می کنه چه ارمی رو ماشین بخوره
در ثانی چینی ها با توجه به هزینه ای که دریافت می کنن یه خودرو به روز تحویل مشتری می دن! خوب این فقط به انتخاب شما بستگی داره که یه نمونه مناسب تر رو انتخاب
به عنوان مثال "جک جی فایو" موتور ژاپنی داره (میتسوبیشی لنسر) و طراحی ایتالیایی(پنین فارینا !!!!!) و پنج ستاره ایمنی از سی ان کاپ ( مطمینا طراحی ایتالیا ایرودینامیک و امنه ) به علاوه آپشن های فوق العاده / پس ارزش خرید بیشتر نسبت به هم وطن بی نام نشون ترش مث ام وی ام 550 که تاییدیه ورود آب به کابین رو از استاندارد خود ایران نگرفته!! و همچنین ارزش بیشتری نسبت به ماشین هایی مث دنا (سمند فیس لیفت) و ساندرو ال نوت که جزو مدل های از رده خارج داچیای رومانیا هستن داره :)
  • حسین ریاحی

    1396/1/10
    دوست عزیز موسساتی چون پنین فارینا فقط بخش ظاهری خودرو رو طراحی می کنن و خودروی چینی لوبو هم با عملکرد ایمنی افتضاحش طراحی پنین فاریناست. ایمنی و استحکام یک خودرو ارتباطی با طراحی ظاهریش نداره. اینم بگم اکثر سازندگان و حتی در بازه ای کره ای ها از طرح های میتسوبیشی استفاده می کردن و دلیلش هم اطمینان و سادگی موتورهای میتسوبیشیه. اما اینکه چینی ها آیا با همون کیفیت ژاپن این طرح هارو پیاده کردن یا نه موضوعیه که باید بررسی شه. موسسه ی سی انکاپ هم هر ماشینی که میاد ایران دقت کنید چهار پنج ستاره میده و مطمعنا اگر تست هاش در سطح جهانی بود خوب الان دانگ فنگ صادراتش رو به اروپا آغاز می کرد و کلا داچیا رو از میدان به در می کرد.
  • یه پسر

    1396/1/10
    باور بفرمایید پنین فارینا آرایشگاه زنانه نیست که صرفا وارد بحث ظاهری خودرو بشه / شاید قبول این برای علمای تجربی ایرانی سخت باشه اما امروز روی سطح کاغذ و نقشه هاس که اتفاقات مهم صنعتی در جهان می افته نه تو کارگاه و تعمیرگاه با مواد متریال / اگه به کامنت من دقت کرده باشین منم به استحکام و ایمنی جی فایو اشاره نکردم بلکه به دینامیک خودرو اشاره کردم که ارتباط مستقیمی با دیزاین علمی یک ماشین داره !! چون بر حسب تجربه توی تصادفات شدید حتی گران ترین و مدرن ترین و فرانسوی ترین :)))) ماشین های دنیا هم نابود میشن پس چیزی که مهمه پیشگیری از تصادفه که با : هندلینگ و ثبات و فرمان پذیریه یک خودرو هست که تضمین میشه و نه با جنس فلز و ساخت موتور / پس به عقیده من حقیر تو سال 2016 میلادی بجای مراجعه به تعمیرکار و بررسی مشکلات فنی چند سال آینده یک خودرو بهتره به طراحی و ساختارش دقیق شد که از نظر ما خوشگلیه و بلافایده / در دفاع از جی فایو باید بگم حتی با توجه به سابقه خراب پنین فارینا !!! تو طراحی لوبو شما اگه از نظر تجربی مشخصات جی فایو رو بررسی کنید به این نتیجه می رسید که به علت ارتفاع پایین و عرض متناسب و فاصله دو محور زیاد (نسبت به پژو ها ) از ثبات بالاتری توی جاده های وحشتناک ایران برخورداره (با توجه به فرهنگ رانندگیمون که حرکات ناگهانی رو گاهی اجتناب ناپذیر می کنه ) / و درباره تست شتاب اچ سی هم که باوجود انتقاد دوستان گروه فاصله تا سطح دریا رو علت تفاوت شتاب می دونست من باید این نکته رو یادآوری کنم که فاصله از سطح دریا نهایتا پنج ثانیه در شدید ترین شرایط در شتاب یک خودرو با استاندارد سیزده ثانیه تاثیرگذاره و نه ده ثانیه که اگه تا این حد حاد بود در بعضی مناطق جهان خیلی از ماشین ها قدرت حرکت نداشتن !! و با احترامی که برای لطف و اطلاع رسانی شما و گروه خودرو بانک قایلم و مطمینا انجام این بررسی ها رو در توان خودم نمی دونم با این حال پیشنهاد می کنم اچ سی مورد برسی رو یه بازرسی فنی بکنید /

Arash

1396/1/10
🔴 در فوتبال چین را بردیم اما در اقتصاد به او بازنده شده ایم....

آنقدر که با غیرت، دلمان برای تیم ملی ایران در استادیوم یا پای تلویزیون می تپد، برای اشتغال و تولید ملی می تپد؟

وقتی از لباس زیر گرفته تا ظروف سرسفره تان و حتی کفن و سنگ قبرتان از چین و کشورهای بیگانه وارد شده و شما هم خریده اید، دیگر چه چیزی از ایرانی بودن تان مانده است؟ وقتی با کفش ارزان چینی روی خاک وطن پا میگذارید چه حسی دارید؟

همین روزهاست که وقتی چینی ها به ایران سفر کنند احساس کنند در وطن خودشان هستند.

کارخانه ها و کارگاه ها یکی یکی مثل درختان جنگلی قطع میشوند و با هر تعطیلی یا تعدیل نیرو، خانواده های زیادی آسیب های جدی می بینند و در این میان ما همه با طرز برخوردمان سهام داران کارخانه ای شوم هستیم! کارخانه ی تولیدِ معتاد و کارتن خواب.

کمی خجالت بکشیم و قدمی کوچک برای ایران برداریم. به مسئولین کاری ندارم، صدای ما به بالای چاه نمی رسد، حساب شان با خدا.

به وارد کننده های سودجو کاری ندارم. حساب شان با وجدان خودشان اگر دارند

به تولید کننده ها؟ کار دارم؛ اگر مصرف کننده وقتی به بازار میرود با جنس خوب و مناسب ایرانی مواجه شود مگر مغز خر خورده باشد وگرنه چرا نخرد؟ تولید کننده ها کمی دست از سود بیشتر بردارند و اعتبارشان را زیاد کنند.

به شما؟... با شما کار دارم؛ اگر به موضوعِ حمایت و خرید تولیدات ایرانی اهمیت نمی دهید در مورد ایرانی بودن تان کمی تحقیق کنید.

بیایید در این سال جدید یک تصمیم مشترک بگیریم و بعد از این به هر فروشگاهی با این ذکرِ مقدس وارد شویم که؛ ایرانی چی داری؟

محمدحسین

1396/1/10
مطمئنید شتاب رو درست نوشتید ، من خودم یه پیکان داشتم چند بار صفر تا صدش رو گرفتم نهایتش ۱۷ می شد. یعنی H30 با موتور TU5 ازپیکان هم ضعیف تره !!!!! اونم ۶ ثانیه !!!!!!!!!!!!!!!!!

بابک

1396/1/10
احتمالاً ترمز دستی هنوز درگیر بوده موقعی که داشتن تست شتابو میگرفتن من خودم اچ30 سوارم شتاب ماشین من پایین هست حدود 17 بقیه رو نمیدونم اما دیگه 23 نیست احتمال زیاد ماشین مشکلی داشته.
  • حسین ریاحی

    1396/1/10
    دوست گرامی
    درسته حق با شماست و شتابی که ما ثبت کردیم لزوما شتاب واقعی این خودرو نمیتونه باشه چون محل تست خودرو 1600 متر از سطح دریا ارتفاع داشته و قطعا این همه ارتفاع از سطح دریا میتونه عملکردی منفی روی موتور بذاره واضح است هر چقدر ارتفاع از سطح دریا افزایش یابد به دلیل رقیق‌تر شدن هوا میزان چگالی آن کاهش‌ پیدا می کنه و پیشرانه‌های احتراق داخلی دچار افت توان می‌شوند. ضمن اینکه ساندرو نیز شتاب راضی کننده ای نداشت و هر دو خودرو افت شتاب محسوسی داشتند اما با وجود افت باز هم عملکرد ساندرو در درگ بهتر بود.

کامران.

1396/1/10
مطلب کاملا غرض ورزانه بوده در مورد دانگ فنگ.درسته چینی رو هرکاریش بکنی داغونه و کیفیت نداره.ولی من شتاب این ماشینو از نزدیک رو حالت اسپورت دیدم و میتونم بگم به راحتی زیر ۱۵ میزنه... قیمت اتوماتش هم زیر ۴۹ میلیون نمونه صفرش به راحتی گیر میاد تو بازار.
  • حسین ریاحی

    1396/1/11
    اگر به فیلم دقیت کنید خودروی مورد آزمایش نیز گیربکسش در حالت اسپرت قرار داره و حرف اس در گوشه ی کیلومتر شمار روشنه

Ali asvhar

1396/1/10
سلام. من h30cross دارم. تست شتاب صفر تا صد ماشین غلط ذکر شده.

محمد

1396/1/10
بنظر بنده نه این خوبه نه اون هر دو ایرانی چینی هستن این ماشینها تو کشور خودشون ماشین هستن اونوقت که باید با هم مقایسه کنید.
در حال حاضر من جک j5 اتومات دارم و خیلی ازش راضیم چون سری اول ساخت و ورق بدنه گالوانیزه هست و موتور هم میتسوبیشی ژاپن
به شما توصیه میشه از ایران خودرو و سایپا چیزی نخرید
گفته باشم....

حسین

1396/1/10
دوستان در نظر داشته باشید h30 در دنیا با دو موتور 115 و 105 اسبی تولید میشه و اکثر کشورها بجز ایران با موتور 115 اسبی وارد شده ولی ایران کلا مدل داحلی 105 اسبی روش نصب شده برای همین افت کیفیت شتاب نسبت به سایر تولیدات در کشورهای دیگه محسوسه تازه با بنزین بی کیفیت غیر سوپر ایرانی که دیگه بدنر

نوید جهرمی

1396/1/10
دوتا ماشین عهد بوقی رو با قیمت گزاف دارن بهمون میندازن خوشحال هم هستیم.
ساندروی استپ وی 2017 با فول ترین امکانات کم تر از 10000 یورو یا 42 میلیون خودمونه. اچ سی کراس هم نهایت زیر 30 میلیونه. نمیدونم چرا اینقدر مردم علاقه دارن هر ماشینی ک مثلا بهشون میگن جدید رو به هر قیمتی بخرن و اینقدر هم تعریف و تمجیدش کنن.
شتابش رو نمیگم سریعه ولی نمیتونه از 206 ی که کارخونه شتاب 12.5 براش گفته سریع تر باشه. شتاب 206 اتومات 13.4ه که بعید میدونم سریع تر از این هم بشه زد. شتاب زیاد مهم نیس. کارایی و عملکرد مهمه. مهم تر از اون ایمنی ماشینه. چینیها هر چقدر هم کیفیت و کارایی داشته باشن در مسأله ایمنی و آلایندگی قطعا از اروپایی ها خیلی عقب ترن.وگرنه تو بوق و کرنا تبلیغ میکردن.
من ک تویوتا یاریس کارکرده یا مزدا 3 دسته دوم رو ترجیح میدم.
  • حسین ریاحی

    1396/1/11
    درسته دوست عزیز منم با شما موافقم و اگر بنا باشه این هزینه رو کنم یک ژاپنی دست دوم ولو با کارکردی بالای 100 هزار کیلومتر رو به هر دوی این خودروها ترجیح می دم. در مورد شتاب هم نظرتون به عقیده ی من درسته و دوستانی که گفتن این ماشین حدود 10 ثانیه یا 12 ثانیه می زنه نمیدونم چطوری به این عدد رسیدن. چون اگه تو تهران با این ماشین بشه 12 ثانیه اینا زد کل علم مکانیک زیر سوال میره چون تهران در جنوبی ترین نقطه ی خود هم حدود 1000 متر ارتفاع داره از سطح دریا و امکان نداره یک خودروی تنفس طبیعی بتونه دقیقا عملکردی رو که سازنده براش قید کرده رو داشته باشه.
    ممنون از نظرتون
  • اچ سی کراس

    1397/7/5
    دوست عزیز تا حالا سوار چیزی جز پیکان شدید

hamed

1396/1/10
سلام. جا داره که یک خدا قوت به تیم خودرو بانک بگم.
نوشته های شما در مورد H30 کاملا یک طرفه بوده. اینکه موتور k4m به لحاظ کیفی در رده خودش بسیار عالی هست شکی وجود نداره. اما در تستتون کاش به کولر هم اشاره میکردید که وقتی روشن باشه از پولی که هزینه کردید برای L90 و ساندرو و استپ وی ناامید میشید و شاید در دلتون بگید کاش هرگز تابستون نیاد!
اما آیا موتور Tu5 هم تا این حد افت قدرت داره ؟! انصافا نه!
عصر روز گذشته از تهران به رشت با 206 V8در حال حرکت بودم ، در مسیر یک h30 توجهم رو کاملا به خودش جذب کرد هردو با کولر بودیم و اون اتومات و من دنده ای، باور کنید که پا به پای هم میومدیم هردو هم 5 سرنشینه بودیم، واقعا باهاش حال کردم.
دوباره تکرار میکنم اینکه موتور k4m جزو موتورهای خوش نام در ایران هست اما همیشه یک قدم از tu5 عقبتر بوده . ماشاالله دیگه یه موتور tu5 رو در 5 الی 6 خودرو گذاشتن و نتیجه مثبتش دیگه نیازی به تعریف نیست.
یه خواهشی هم از شما و نویسندگان شما دارم؟! تا این حد هم منفی صحبت کردن در مورد این رنج خودروها درست نسیت. همه ما قابلیت خرید خودروی 200 میلیونی نداریم و به اندازه درامد و نیازی که احساس میشه هزینه میکنیم. و هرچقدر هزینه کنید همونقدر میتونید برداشت کنید ، پس با این گونه طرح نوشتاری نه ذهنیت رو خراب کنید و نه نا امید کنید دیگران رو. همه واقعیات رو میدونیم. اگر چینی ها در ایران بی کیفیت هستند انگشت اشاره باید به سمت وارد کننده ها و مونتاژ کننده ها دراز بشه و نه فروشنده های خودروهای چینی . عزیزی که گفتی حاضری میتسوبیشی 1992 بشینی. خب جای اینکار برو لیفان 620 ، 1600 بشین همون حس رو بهت منتقل میکنه. حداقل هزینه کمتری برای تعمیرات میدی . چینی ها هرچقدر هم بد باشن از تولیدات داخلیمون بهترن.
تشکر.
  • حسین

    1396/1/11
    ساندرو استپ وی موتورش خیلی بهتر این چینی بدرد نخوره

مسعود

1396/1/10
واقعا برای مردم و مسئولین این مملکت متاسفم...تو این دور و زمونه که کشورهای دیگه به بالاترین حدود استانداردسازی در صنعت خودرو رسیدن ..ما باید یک چنین محصولات زشت..بی اصالت و به دردنخوری رو سوار بشیم ..شما یه نگاه به ظاهر این دوتا به ظاهر خودرو بندازین ..مخصوصا این اچ سی کراس!! واقعن تاسف آوره اون ابلهی که تصمیم گرفته اون پلاستیک های زشت و گنده رو رو گلگیر این ماشین بذاره با اون رینگ های کوچک به خدا هیچ قصدی نداشته مگر توهین و مسخره کردن خریدار..فقط همین...حالا موتور و مشخصات فنی اینها بماند..بابا نخرید تو به حضرت عباس اینارو ..ادم پیاده بره بهتره به خدا تا سوار اینا بشه
  • مجتبی

    1396/1/11
    خیلی عالی ... من که حاضرم با وسائل نقلیه عمومی و حتی پیاده به کارام برسم ولی پول بابت این اسباب بازی ندم ... هزینه زندگیم به شدت پائین میاد ، چون اگه پولمو به خاطر این اسباب بازی ها تو جوی بریزم باید کلی پوله دیگه بابت هزینه بسیار بالای نگهداری این اسباب بازی ها تو جوی بریزم ... کشور که نیست ...

امیر

1396/1/10
با سلام و تبریک سال جدید .
مطرح کردن چند نکته مهم است .
یکی اینکه این تست شتاب صفر تا صدی که گرفتین غلط هست و من که خودم اچ سی کراس دارم ۱۰ ثانیه گرفتم و در آپارات این ویدئو موجود است .
یکی دیگر اینکه این خودرو واقعا به مراتب از ساندرو و ... بهتره .

نکنین این کارو .
مردم رو به دروغ گول نزنین .
به خدا گمراه دارین میکنین .
هر عقل سلیمی میدونه اچ سی حرف نداره و عالی هست .

امیر

1396/1/10
اقا خواهشا دیگه محصولات ایران خودرو رو با خانواده ال 90 مقایسه نکنین
اون از رانا بدبخت اینم از دانگ فنگ
ال 90 بنزه

امیر051

1396/1/10
باسلام.
دوست عزیز کسی که مثل شما یک تجربه رانندگی انجام میده،بهتره نظرمخاطبان رو هم درج کنه .نه که درج نکنه .
1-تست 0تا100اچ سی کراس 10الی12ثانیه است. داداش اشتباه میزنی.
2-شما ساندرو بردار.من اچ سی خودم. یک درگ میزاریم .اگر من از شما رد شدم ساندروت ماله من .اگر شما منو گرفتی اچ سی ماله تو .سر حرفمم هستم.ایمیلمم داری.اوکی بودی پیام بده .
3-اچ سی نسبت به ساندرو یا ایکس50 یا برلیانس ها یا چند خودروی دیگر واقعا حرفه اولو میزنه و یکه یکه .
  • علی

    1396/1/12
    داداش من پایه ام
  • آرش

    1396/1/12
    این اچ 30 هیچی نیست....یعنی توش که میشینی میفهمی چقدر بی کیفیته و هیچ فردی که بلوغ فنی داشته باشه این لگن رو نمیخره
  • memfis

    1396/1/12
    داداش من ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۸۹ دارم که موتور ایرانی نشده به زور ۱۲ ثانیه میزنم شما چه طور با یه ماشین ۲۰۰ کیلو سنگینتر ، گیربکس اتومات ، موتور ایرانیزه شده ، ساخت چین و مونتاژ ایران خودرو این عدد ۱۰ ثانیه را میزنی؟ رانندگی بلدی اصن؟ یا فرق ثانیه و دقیقه را میدونی؟ والا با مزدا ۳ من آسفالت شدم ۱۰ ثانیه نزدم نکنه دانگ فنک با ایران خودرو به تکنولوژی ای دست پیدا کردن مزدا ژاپن نداره؟ انقدر عدد شتابشون خوب بودن اصلا به صورت رسمی اعلام نکردن کمپانی های داغونی مثل مزدا و سایرین خجالت زده نشن

hossein driver

1396/1/10
با سلام و تبریک سال نو باید بگم تست شتاب و اعدادی که نوشته شده اصلا واقعی و دقیق نیست من با جفت این ماشین ها رانندگی کردم اصلا اینجوری راه نمیرن حداقل دانگ فنگ 23 ثانیه شتابش نیست همون حدود 15 باید باشه توی بدترین حالت وگرنه این دوماشین توی شهری مثل کرج شتابشون بین 12.5تا 14 هستش از ویدیو تست قشنگ معلومه به ماشین گاز داده نمیشه در هر صورت تشکر میکنم بابت سایت خوبتون ایشالا سال خوب و پربرکتی داشته باشید

امیر

1396/1/10
فقط میتونم بگم متاسفم چه جوری شتاب ۱۳ ثانیه رو ۲۳ زدید؟
  • امین

    1396/1/12
    با با انقدر این بنده خدا رو اذیت نکنید یه اشتباه تایپی بوده میخواسته 13 بنویسه دستش خورده شده 23.....

معراج

1396/1/11
اینقدر که از این ساندرو تو این سایت ها رپورتاژ دیدم دیگه داره حالم بد میشه....نمیگم بده ولی دیگه اینقدرهم تعریفی نیست بابا طراحیش مال ده سال پیشه هی اروپایی اروپایی هم میکنید انگار دارید نقد جگوار یا مرسدس بنز مینویسید!!! پول رپورتاژش میره تو جیب رسانه ها ملت هم هزینه این حلواحلوا کردن های بیخود رو باید موقع خرید ساندرو بپردازن! این ماشین همین الانم قافیه رو به چینی هایی مثل همین اچ سی کراس باخته اون مدل هاچ بک کراسش رو هم ام وی ام x22 قطعا با قیمت و اپشن های رقابتیش شکست میده....درمورد بازار دست دوم هم یه نکته ای رو کسی بهش اشاره نمیکنه اونم اینه که درحال حاضر مردم چندان توان خرید ماشین ندارن و نهایتش همون دست دوم های تولید داخل رو میخرن برای مثال داستر که یه خودروی به زعم دوستان اروپایی و با اصالت به حساب میاد افت قیمتش وحشتناکه و بازار دست دوم بسیار نامناسبی داره بقیه مدل های گرون قیمت تر رنو هم همین مسئله رو دارن درواقع تو ماشین های وارداتی و گرون قیمت فقط این ژاپنی ها و کره ای ها هستن که بازار دست دومشون خوبه به اضافه ایران خودرو و سایپا پس بهتره خیلی دنبال نقطه ضعف های مصنوعی نباشیم این تعداد مردمی هم که ماشین چینی میخرن نمی خوان گرفتار خودروساز داخلی بشن و مثل اون هموطن عزیز دهلرانی ماشینشون رو جلوی در نمایندگی آتیش بزنن ماشین های چینی با تمام ضعف هاشون ( که البته با این سرعت پیشرفت به زودی به سطح جهانی میرسن) از ماشین های 30 سال پیش مونتاژ ایران بهترن. نکته اخر انصافه به هرحال مسلمون باید منصف باشه شما احتمالا هیونداهای سه چهار سال کار کرده رو سوار نشدی اینقدر که این ماشین ها بعد از 3-4 سال کارکرد به صدا میافتن ماشین های چینی نمیافتن! توصیه میکنم یه سونتای 4-5 ساله بگیری سوارشی تا متوجه عرض بنده بشید.

علی

1396/1/11
با سلام من از طرفدارای سایت خودرو بانکم متاسفانه این مقاله یه مقایسه ضعیف و ابهام برانگیز بود. نگارنده مقاله عزیز شیشه های مثلثی عقب استفاده زیادی در پارک خودرو دارد .سانتافه هم شیشه مثلثی عقب داره. از خودرو بانک توقع بیشتری بود
  • حسین ریاحی

    1396/1/11
    سلام دوست گرامی و عزیز
    در مورد مفید بودن شیشه ی مثلثی نظر شما کاملا درسته و اگر مقاله رو با دقت مطالعه کنید ما نیز به وجود این شیشه ایراد نگرفتیم و فقط از جلوه ای که در خودروهای سفید رنگ ایجاد کرده انتقاد کردیم که اگر حاشیه ی بقیه ی شیشه ها نیز مثل همین شیشه مثلثی می شد نمای جانبی خودرو کمی بهتر می شد.

بابک

1396/1/11
با سلام
ضمن تبریک عید خدمت هموطنان عزیز
نمیدونم این H30 چه هیزم تری به این دوستان فروخته
گفتین که زیبایی داچیا بیشتر از H30 ه؟!! حتی تو برنامه نوروزی تون هم به این خودرو کم لطفی کردین
تست شتابتون هم انگار تو سربالایی با 50 درصد پدال گازه
معلومه رنو خوب به این سایت های خودرویی می رسه
آفرین رنو

فرهاد

1396/1/11
سلام
دوستان عزیز tu5 که روی 206 تا سال 91 نصب میشد با اینtu5 فرق داره ، د 206 type 5 مدل 83 با tu 5 مدل 90 فرقش زیاده، ecu 7.4.4 بوش با ecu مجارستان، در ضمن مدل 91 به بعد که موتور tu5 از قدرتش چند اسب کمتر شده،
حتی مدل 83 از لحاظ آب راه های سر سیلیندر با جدید ها فرق داره که تو خنک کاری موتور فرق می کنه، tu5 موتور خیلی خوبیه ، ولی اگه با سیم کشی و ecu اورجینال بود
  • حسین

    1396/1/13
    ببخشید من بین رنو ساندرو استپ وی و مزدا3 مدل 87موندم کدام را بخرم لطفا راهنمایی کنید ایا وسایل مزدا3 موجود هست؟؟

اميرحسين

1396/1/11
شما اول مقاله فرمودين كه با اينكه از چينى ها خوشتون نمياد ولى بى طرفانه تست كرده ايد؛ درحاليكه اينطور نبود و كانلا يك طرفه و به سود ساندرو صحبت ميكردين...شما حتى در ويژه برنامه نوروز هم از H30 به عنوان زشت ترين خودرو ياد كرديد...اگر شما به شخصه از اين خودرو خوشتون نمياد نبايد در چند مقاله و ويدئو اين ماشين رو خراب كنيد...من نميگم ماشين خيلى خوبى هست، ميگم تست شما يك طرفه بود...
  • آرش

    1396/1/12
    همین که این لگن که معلوم نی پدر مادرش کیه... تو ایران از 10 تا ماشین برتر بشه مایه سخره و بدبختی ملت ایرانه

احمدرضا

1396/1/11
یک کامنت گذاشتم نمیدونم چرا تایید نکردید. به نظر من این مقایسه چندان بیطرفانه نیست خود آقای ریاحی ابتدای مقایسه صادقانه بیان کرده که با خودروهای چینی مشکل داره و هر چند در متن مقایسه سعی شده که بیطرفانه مقایسه انجام بشه ولی به هر حال رگه هایی از عدم بیطرفی در قسمتهای مختلف دیده میشه. خصوصاً در بخش نتیجه گیری. توی شتاب صفر تا صد هم که رقم عجیب و غریبی گزارش شده که اصلاً به عقل جور در نمیاد. واقعاٌ به عنوان کارشناس باید به این رقم شک میکردید و تست رو دوباره و چندباره تکرار میکردید. با توجه به وزن بیشتر اچ سی انتظار صفر تا صد بالاتر نسبت به ساندرو معقوله ولی در حد یک تا نهایت دو ثانیه و نه 8 ثانیه. صفر تا صد اچ سی در بدترین حالت باید شانزده تا نهایت هفده ثانیه به دست می آمد. توی فیلم درگ هم مشخصه که اختلاف این دو خودرو در حد نهایت یک ثانیه است. ساندرو در ثانیه 36 و اچ سی در ثانیه حدود 37 از خط پایان عبور میکنه که اختلاف فقط یک ثانیه است. پس چطور ممکنه توی صفر تا صد اختلاف برسه به 8 ثانیه ؟ آیا به عنوان کارشناس نباید به این صفر تا صد شک میکردید؟ در مورد بازار دسته دوم هم که یک جمله کلیشه ای رو تکرار کردید که بله چون چینیه پس بازار دست دومش بده. در حالی که همین الان قیمتش توی بازار بالاتر از کارخانه است. بحث ایمنی هم برای ساندرو زیادی هایلایت کردید. در حالی که اولاً سه ستاره ایمنی کلاً یعنی ایمنی متوسط و نه عالی. اونوقت این سه ستاره سال 2008 به دست آمده که استانداردها خیلی سهلگیرانه تر بوده. الان اگه این خودرو تست میشد احتمالاً حتی یک ستاره هم کسب نمیکرد. نمیگم ایمنی اچ سی بالاتره ولی اگه بالاتر هم باشه با اختلاف خیلی جزیی بالاتر هست. به هر حال اچ سی ایربگهای جانبی داره، ترمزهای 4 چرخ دیسکی داره، سنسورهای پارک عقب داره که نسبت به ساندرو برتره پس نباید خیلی تفاوت فاحشی بین ایمنی این دو باشه.
  • حسین ریاحی

    1396/1/11
    دوست عزیز راستش رو بخواید سه چهاربار صفر تا صد رو گرفتم عددش همین حدود به دست اومد جالبه بدونید که این باری که فیلمش گرفته شد و رو سایت هم هست ماشین تنها یک سرنشین و اونم با وزن حدود ۵۰ کیلو داشت. در مورد ترمز باید بگم تست ترمز رو چهارپنج بار و در سرعت های مختلف ۱۰۰ تا و ۶۰ و ۸۰ تا انجام دادیم تا جایی که ترمز ها دیگه داغ شد. در هیچ کدوم از مواقع اچ سی کراس سریع تر از ساندرو متوقف نشد البته اینم بگم که یک پژو 207 مدل 91 هم در محل تست بود که ترمز هاش از ساندرو هم بهتر بود. فیلم ترمز گیری ها بخاطر تکان های زیاد خوب و واضح نیست وگرنه اونارم تو سایت میذاشتیم. در مورد شتاب دانگ فنگم راستش انقدر کنده که من الان تو این فکرم یک پراید رو ببرم ببینم دانگ فنگ میتونه از پس پراید بر بیاد یا نه با اون ضریب دنده اش، چون تو همین محلی که تست این ماشینا انجام شد من با پراید ۱۳۱ وبا نرم افزار جی پی اس صفر تا صد رو کمتر از ۲۰ ثانیه ثبت کردم. دانگ فنگ درسته موتور خوبی داره ولی ضرایب گیربکسش تمام اون قدرت رو هدر میدن. البته نقاط مثبتش هم ببینیم که این ضریب دنده به کاهش مصرف سوخت میتونه کمک کنه.
  • احمدرضا

    1396/1/12
    جناب ریاحی به نظر من بهتره به عنوان یک کارشناس، متواضعانه قبول کنید که لااقل در مورد تست صفر تا صد دچار اشتباه فنی شدید. همین مقایسه توسط تیم سبقت آزاد هم انجام شده که جالبه اونجا نتیجه برعکس هست (ویدئوش توی آپارات هست). در اونجا ساندرو به عدد 16.13 رسیده اما اچ سی رقم قابل قبول 13.19 ثانیه رو به دست آورده. قبول کنید که توی این مقایسه ولو ناخواسته به سمت ساندرو سوگیری داشتید. جواب این تناقض مربوط به اختلاف 8 ثانیه ای صفر تا صد این دو خودرو و اختلاف یک ثانیه ای انها در درگ هم ندادید. البته تا حدی میشه داخل فیلم دلیلشو متوجه شد. صرفنظر از یک سرنشین کمتر داخل اچ سی که فکر نمیکنم اختلاف فاحشی ایجاد کند دوستی که پشت فرمان اچ سی هست باتعصب و علاقه به پیروزی مشغول راندن این خودرو است که این را از واکنشهای عصبی ایشان میشه فهمید اما احتمالاً در تست صفر تا صد که توسط شما گرفته شده این حس وجود نداشته و ناخودآگاه به گونه ای عمل کردید که پیروز میدان ساندرو باشد. باور کنید که کسی با شما دشمنی ندارد و این همه اختلاف بین نتیجه تست شما با تست دیگر مجموعه ها مثل مجموعه سبقت آزاد منطقی نیست. به شخصه هیچکدام از این دو خودرو را ندارم و حتی قصد خرید آنها را هم ندارم ولی واقعاً از برخی نکات درج شده در نقد و بررسی شما شگفت زده شدم. این نکات یا باعث گمراهی مخاطبان در انتخاب خودروی مناسب میشود و یا باعث پایین آمدن وجهه خوب گروه خودروبانک به عنوان یک گروه کارشناسی نقد و بررسی خودرو میشود.

مهران

1396/1/11
صد درصد صفر تا صد اچ 30 اشتباه اعلام شده

محسن

1396/1/11
مدت هاست که یه سوالی ذهنمو مشغول کرده اگه کسی پاسخش رو میدونه ممنون میشم بهم بگه
سوالم اینه: مردم چرا ماشین "هاچ بک کراس" میخرند؟
البته منظورم فقط به اچ سی کراس نیست ها. کلی میگم. مثلاً همین ساندرو استپ وی، لیفان ایکس 50 و ...
کلا این سگمنت رو میگم.
آیا این ماشین ها جادار تر از یک هاچ بک معمولی هستند؟ خیر
آیا این ماشین ها زیباتر از یک هاچ بک معمولی هستند؟ خیر
آیا ارزانتر هستند؟ خیر (برعکس)
آیا با ابهت تر هستند؟ خیر
آیا قابلیت های آفرود دارند؟ خیر
آیا هندلینگ و پایداری بهتری دارند؟ خیر (برعکس)
پس چرا بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند و مردم حاضرند پول بیشتری پاشون بدند و مثلا بجای ساندور معمولی مدل استپ وی بخرند؟
  • ye pesar

    1396/1/11
    برای منم به شدت سواله :/
  • میکائیل

    1396/1/14
    با عرض سلام خدمت دوست عزیز آقا محسن
    خواستم عرض کنم که بنده یک پژو 206 تیپ 5 مدل 93 داشتم که ابتدای سال 95 فروختمش و یه لیفان ایکس 50 اتومات گرفتم
    در مورد سوالاتتون باید عرض کنم که 100% جادارتر از هاچبک های ایرانیه ماست یعنی برادر زاده ی بنده با قد حدود 194 بدون هیچ مشکلی در مسیر رفت و برگشت به بانه روی صندلی عقب نشست در حالی که افراد با قد 160 سانت هم در 206 ، چه از لحاظ فضای پا چه فضای سر به شدت با مشکل مواجه هستند درثانی صندوق عقب ایکس 50 به طرز باور نکردنی جادار تر از 206 هستش که به خاطر مدل طراحی خودرو توانایی بار زدن تا سقف خودرو رو داره
    از لحاظ زیبایی هم مسلما خیلی زیباتر از 206 هستش که دیگه چهره ش برامون خیلی خیلی تکراری شده
    از لحاظ ارزونی هم به نسبت ماشین های ایرانی که بعضا به 45 میلیون تومان!!!!!!! میرسند و قیمت حبابی دارند مقرون به صرفه تر هستند
    قابلیت آفرود هم حتی خیلی از ماشین های کراس آور مثل اسپورتیج و توسان و... ندارند چه برسه به یه ماشین هاچبک
    در مورد هندلینگ هم به شخصه هیچ مشکلی باهاش نداشتم ، هرچند که برای خرید آپارتمان مجبور شدم بفروشمش و دوباره 206 لگن تیپ 3 بخرم
    ولی مطمئن باشید به محض توانایی خرید دوباره حتما ایکس 50 خواهم خرید. چرا که باید بدن هیچ تعصبی قبول کنیم صنعت خودرو سازی چین به نسبت چند سال پیش که بنده هم قبول دارم آتا آشغال تولید می کرد خیلی پیشرفت کرده ولی ما درجا که نزدیم هیچ پسرفت هم کردیم
    ممنون از توجه شما
  • محسن

    1396/1/14
    سلام میکائیل جان. ممنون از پاسختون
    شاید من سوالم رو بد مطرح کردم
    منظور من مقایسه بین دو اتومبیل متفاوت نیست. مقایسه بین چین و کره و ایران و .. هم نیست. منظورم اینه که این کراس بودن چه مزیتی به هاچ بک خالی اضافه کرده که هم گرونترش کرده و هم استقبال ازش بیشتر شده؟
    مثلا همین ایکس 50 اگه ارتفاعش شاسیش چند سانت کوتاه تر بود و اون روف ریلش رو هم برمیداشتند و با قیمت پائین تر و تحت عنوان یک هاچ بک ساده (و نه کراس) عرضه میکردند چه مزیتی ازش حذف میشد؟ تازه تعادلش هم بهتر میشد. قیمتش هم مناسب تر میشد. همه این مزایایی که گفتید هم سر جاش میموند.
    یا مثلا اگه ام وی ام 315 رو بردارند 3 سانت بیارند بالا و یه روف ریل و چند تا قطعه پلاستیکی بهش اضافه کنند و بشه 315کراس! چرا باید گرونتر بشه؟
    بهترین مثالش همین ساندور معمولی با مدل استپ وی که هر دو مدلش در بازار موجوده و مردم اگه پول داشته باشند کلی بیشتر میدند که مدل کراسش رو بخرند! خوب مگه کراسش جادارتره یا با ابهت تره یا چه برتری ای داره؟
    به نظر من این سگمنت هم مثل سگمنت (شاسی بلند کوپه ) یک چیز غیر کاربردیه که فقط با هدف افزایش کاذب قیمت بوجود اومده. مثلا بی ام وه x4 نسبت به X3 هیچ مزیتی نداره تازه دید عقبش هم بدتره ولی بجاش کلی گرونتره ! چرا؟ چون اسم کوپه روشه! حالا سوار که میشی میبینی همون X3 بوده فقط یکمی خشک تر شده و صندوقشم کوپه مانند شده! این مدل هاچ بک کراس هم قضیه اش همینه. اسمش کراسه ولی در واقع همون هاچ بک گرون شده است! حالا چه فرانسوی چه چینی و ..
    نمیدونم تونستم منظورمو بگم یا خیر
    مخلصیم
  • منصور

    1396/1/16
    تنها تفاوتش لذت از ارتفاع بیشتر هست همین و بس یعنی بعضی ها دوست دارند از بلندی رانندگی کنند و بر خیابون مسلط باشند و تغییر ارتفاع 2 تا سه سانتی در ارتفاع خودرو واقعا محسوس هست

محمودی

1396/1/11
اون مطلب شما در مورد زه دور شیشه درسته ولی تو نسخه چین بصورت فابریک هست ولی در ایران برای ارزان سازی حذف شده در مورد شتاب ماشین هم کمی شیطنت کردید و تو فیلم هم معلومه که راننده اچ سی داره فیلم هندی بازی میکنه

مسعود

1396/1/11
سلام خدمت مسئولان محترم سایت و همه دوستان. من بین رنو ساندرو ، دانگ فنگ اچ 30 ، برلیانس اچ 320 و پژو 207 نمیدونم کدوم رو برای خرید انتخاب کنم.ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمائید
  • میثم

    1396/1/17
    بین همه خودروها جک j5 از همه بهتره

حسین

1396/1/11
مثل اینکه خیلی به دوستان اچ سی سوار برخورده ... خودرو بانک هوای چینی سواران عزیز رو هم داشته باش ماشینی که فیلم تست تصادفش نیست رو چی میتونیم بگیم راحعش؟؟؟مردم ایران ظاهر بین هستن دوتا اپشن گذاشتن رو ماشین انداختن بهتون ... انشا الله که با کیفیته ماشینتون
  • محسن

    1396/1/12
    دقیقا....حالا نگا کن این لگن کوییک که همون پراید بزک شدس رو چطور میخرن ملت ما

امیر

1396/1/11
سلام یک سوالی برام پیش اومده که خواستم خواهشا جواب بدید دوتا سایت خودرویی دیگه هم از اچ سی تست شتاب گرفتن ولی ۱۰ ثانیه با تست شتاب شما اختلاف داشت آیا اونا تست شتابشونو تو سرپایینی گرفتن یا اینکه شما تست شتاب تو سربالایی گرفتید؟ خواهشمندم خریدارای این ماشینو راهنمایی کنید
  • Ashkan

    1396/1/12
    ضمن عرض سلام خدمت گروه خودرو بانک ميخواستم بگم که تست شتاب دانگ فنگ 13/49ثانیه است و شتابی که شما اعلام کردید اغراق آمیزه.

امین

1396/1/12
سلام . خدا قوت اقا من یه سوال برام پیش اومد چون جفت این ماشینها رو داشتم میگم .....چطور میشه وارد کابین اچ سی شد و حس چینی بودن بهت دست بده(یعنی خیلی بی کیفیته) ولی وقتی وارد کابین ساندرو میشی من مندم چه حسی بهتون دست میده.؟؟؟ خدا وکیلی یکم در نگارش و تست و برسی انقدر واضح طرف یه برند رو نگیرین یه خورده نامحسوس تر رفتار کنید که مثلا ما نفهمیم....در ضمن کابین اچ سی خیلی با کیفیت نیست اما در رده قیمتیش از بقیه خیلی بهتر و ساندرو هم که دیگه نگو......

memfis

1396/1/12
همین ابتدا بگم که ارزش خرید h30 بیشتر از ساندرو هستش ولی ساندرو ماشین بهتریه.
بنده مهندسی خودرو دارم و تقریبا نصف اقوامون هم مکانیک و صافکارند تجربه سواری با خیلی از خودرو ها را هم داشته ام.
به اعدادی شتابی که این سایت اعلام کرده یا این بچه مدرسه ای ها در نظرات اعلام کردن توجه نفرمایید مطمعن باشید این خودرو از لحاظ شتاب ضعیف است در مجموع یک خودروی مقرون به صرفه در مقابل رقیبان است اگر هدفتان خرید یک خودروی خانوادگی می باشد گزینه ی خوبی است و اگر دنبال لذت رانندگی و به قول گفتنی ماشین بازی هستید دور این خودرو را خط بکشید. بازم می گم فقط مصرف خانوادگی در صورت خرید جهت ماشین بازی و لذت رانندگی صد در صد پشیمان خواهید شد.

مجید

1396/1/12
سلام دوستان.نمیخوام از یه ماشین خاص طرفداری کنم.من خودم لیفان X50 اتوماتیک دارم.فیلم درگ سه تا ماشینو نگاه کردم.من خودم زنجانیم این خیابونی که توش تست انجام شده رو میشناسم متاستفانه خیابونه خوبی رو واسه تست انتخاب نکردن بدترش اینجاست که از سر پایینی به سر بالایی تست کردن که شیب خیابون زیاده.

حسین مرادی

1396/1/12
من نمیفهمم منظور دوستان چیه .الان یعنی خودرو بانک تست شتاب رو همینطوری الکی از خودش نوشته ؟دروغ گفته ینی ؟عذر میخام مدیر سایت احمقه بیاد اعتبار سایت روبرا یه درگ دوتا ماشین زیر سوال ببره ؟منظورتون اینه که مثلا تست کردن شتاب دانگ فنگ 10 بوده اینا نشستن دور هم گفتن بذار به شرکت دانگ فنگ ضربه بزنیم فروشش کم بشه فروش ساندرو بیشتر بشه ؟چرا جو میدین بابا...
  • سعید

    1396/1/15
    داداش من . عزیز من ! همه کامنتا رو یه نگاهی بنداز . همه گفتن امکان نداره 23 ثانیه !!!!!!! حتی کسایی که خودشون h30 دارن . این به کنار حالا . خودت منطقی فکر کن چرت ترین ماشین ها با مذخرف ترین موتور شتاب 23 ثانیه ندارن اون وقت این ماشین با موتور tu5 چه طور 23 ثانیه !!!!!!! والا نیسان آبی گاز بدی زیر 20 ثانیه به سرعت 100 میرسه :|
  • آرین

    1396/1/17
    من اهل زنجانم این خیابون شیب زیادی داره و و سرمای هوا و فشار هوای زنجان زیاده جوری که تو همین خیابون صفر تا صد پارس ای ال ایکس 17 ثانیه شد
  • alireza

    1396/2/3
    دوست عزیز توی کانال تلگرام h30cross_at فیلم ها تست شتاب ببینید
    تست شتاب اسب بخار ببینید
    تست شتاب سبقت آزاد ببینید
    اصلا یبار بشینید داخلش شتابگیریشو ببینید تا متوجه بشید 23 ثانیه امکان نداره
    شاید یکی از لنتاش چسبونده بوده

reza

1396/1/12
با عرض سلام و تشکر به مسولین سایت.
میخواستم اگه بشه یه تست نیسان ایکس تریل تست شتاب و درگ بین رغیباش(راو4 و crv , سورنتو 2016و اوتلندر برگزار کنید.
ممنون.

علی

1396/1/12
سلام...سایت خوب خودرو بانک من قبل از این تست به تمام کارهاتون ایمان کامل داشتم و دارم ولی منصفانه نیست شتاب اچ30 رو 23 ثانیه اعلام کنید....لطفا و خواهشا یک اچ30 دیگر هم تست کنید ببینید و بدونید که ماشین شما که تست کردید حتما و 100 درصد مشکل یا نرم افزاری داشته یا چیزه دیگری بوده....2 سایت معتبر خودرویی دیگر هم تست کردن و عدد 13 تا 14 رو بدست آوردن خواهشا بگید مشکل 23 ثانیه از کجا بوده.... با تشکر از سایت خوبتون
  • حسین ریاحی

    1396/1/31
    سلام
    با تشکر از نظرتون باید بگم که این عدد 23 ثانیه برای خود ما هم خیلی عجیب بود ولی اگر به فیلم دقت کنید گیربکس هم حتی روی حالت اسپرت قرار داشت. اما در مورد این نظر دوستان که گفتن شاید خودروی مورد تست ما مشکلی داشته که شتابش اینطور بوده باید بگم خودروهای مورد آزمایش هر دو نو با کارکردی زیر 2 هزار و عمری کمتر از 2 ماه بودند و با این حساب اگر اچ 30 کراس مورد تست ما مشکلی داشته که انقدر کند شده باید اینو نشونه ی کیفیت اتفاقی و بسیار بد این خودرو دونست که حتی ماشین نو هم معلوم نیست چه مشکلاتی داره. این رو هم اضافه کنم که ما از چند روز قبل تست که در حال جمع آوری اطلاعات در مورد خودروها بودیم پیش بینی می کردیم با توجه به ارزش در برابر قیمت بسیار پایین ساندرو و عدم وجود هرگونه امکاناتی در این خودرو اچ 30 کراس برنده ی آزمایش باشه اما خب روز آزمایش کاملا نظرمون عوض شد.

حسین بصیری

1396/1/14
سلام دوستان کلا خودروهای مونتاژ داخل حتی در مدلهای یکسان باهم تفاوت در عملکرد دارند که به نحوه مونتاژ وغیره بستگی دارد شاید دانگ فنگ مورد تست یه مقدار مشکل داشته

احمد

1396/1/14
بنده اچ سی دارم و بارها صفر تا صد گرفتم اما هیچ موقع در بدترین شرایط هم بیشتر از ۱۵ ثانیه طول نکشیده و جالب است بدانید این خودرو حالت اسپرت هم دارد که با انتخاب ان زیر ۱۳ ثانیه صفر تا ۱۰۰ پر میشود! این مطلب را بدون ارق عرض کردم و نمی دانم چرا در مورد این خودرو انقدر شتاب زده بررسی صورت گرفته! تا الانم ۷۰۰۰ کیلومتر باهاش روندم و واقعا راضی هستم, در مورد ساندرو و تندر باید گفت اگر ۲ تا میله به پشتش اتصال دهید از نظر ظاهر واقعا با فرقون فرقی نمی کنند! امیدوارم به کسی توهین نکرده باشم چون ظاهر ماشین سلیقه هست!
  • علی

    1396/1/14
    ظاهر فرعون بهتره تا قیافه اچ سی کراس که شبیه سوسک حمومه!!!!
  • حسام

    1396/1/22
    من کاری ندارم ساندرو بهتره یا اچ سی... ولی خدا وکیلی چهره 206 با اینکه تکراری شده و مال 15 سال پیشه هنوزم از این 2 تا ماشین جذابتره...تازه بدون در نظر گرفتن قابلیت های تیونینگی که 206 داره...

احمد

1396/1/14
سلام خدمت مدیران و دست اندرکاران سایت و خسته نباشید من جزو افرادی هستم که خیلی علاقه دارم تست ماشینهای مختلف را از سایتها و منابع مختلف دنبال کنم و تست H30 را از سایتهای مختلف ایرانی و خارجی دنبال کردم ودرکمال تعجب اولین باره که همچین بررسیی را می خونم نمیدونم شاید من اشتباه می کنم اما به نظرم این بررسی جانبدارانه بود من نه ماشینهای چینی را قبول دارم نه ساندرو اما فقط یه چیز بگم کلا ماشینهای رنو تا قبل از همکاری این شرکت با نیسان ژاپن در زمینه زیبایی چه ظاهری و چه داخلی هیچ حرفی واسه گفتن ندارن من خودم سال نود سمند لگن خودمونو به ال نود ترجیح دادم به خاطر سادگی بیش از حد داشبورد ال نود لااقل آدم احساس نمیکنه که تو تاکسی نشسته شرمنده قصدم توهین نیست نظرمو گفتم ببخشید
  • حسین مرادی

    1396/1/15