موضوعات داغ

تست و برسی هیوندای سوناتا هیبرید ؛ یک تجربه متفاوت

26 فروردین 1396

مقدمه

در طول سال 95 خودروهای بسیاری در بازار وارداتی کشورمان عرضه شدند که البته اکثر آن ها به واسطه قانون منع واردات خودروهای لوکس، بیش از حد ضعیف یا بیش از حد گران قیمت بودند. اما در این میان معدود مدل هایی نیز به ایران راه یافتند که شایسته یدک کشیدن پسوند های جالب، خوش قیمت یا هیجان انگیز به نظر می رسند.

از جمله این خودروها می توان به هیوندای سوناتا هیبریدی اشاره کرد، خودرویی که درست در روزهای کم فروغ فعالیت برندهای کره ای و نامشخص بودن شرایط فعالیت شرکت های اطلس خودرو و آسان موتور راهی بازار شد و علیرغم وضعیت مجهول عرضه و خدمات پس از فروش توانست نگاه های بسیاری را به سوی خود جلب کند.

در ادامه قصد داریم تا در قالب یک بررسی کوتاه، به آشنایی بیشتر و توصیف تجربه رانندگی با هیوندای سوناتا هیبرید در ایران بپردازیم.

طراحی ظاهری

طراحی سیال، عنوانی است که هیوندای برای توصیف زبان طراحی نسل قبلی خودروهای خود به کار گرفته بود و در میان مدل های عرضه شده با این متد طراحی، سوناتا نسل قبل (YF) توانست طوفانی در بازار خودرو ایران به راه بیاندازد و بسیار مورد توجه مشتریان قرار بگیرد. البته پس از چند سال و کهنه شدن این سبک از طراحی مواج و سیال، سوناتا زیر سایه برادر دوقلوی خود یعنی کیا اپتیما قرار گرفت و محبوبیت افسانه ای خود را از دست داد. دو سال بعد عرضه نسل جدید سوناتا (LF) با طراحی کاملا متفاوت نسبت به نسل پیشین نیز تغییر چندانی در این شرایط پدید نیاورد، به خصوص که افزایش قیمت و عرضه محدود این نسل تازه باعث شد که عملا بسیاری از مشتریان قدیمی سوناتا توانایی مالی خرید ال اف را نداشته باشند و یا انتخاب کراس اوور های مُد روز و خوش فروشی نظیر اسپرتیج و توسان را به خرید یک سدان خانوادگی نه چندان مهیج و گران ترجیح دهند.

اما با عرضه مدل هیبرید به نظر می رسد که شانس درخشش دوباره برای سوناتا در بازار سدان های 150 – 200 میلیون تومانی کشور وجود دارد، به خصوص که هیوندای طراحی نمونه هیبریدی را اندکی متفاوت از مدل معمولی و بنزین سوز هیوندای سوناتا LF انجام داده و با انتخاب جلوپنجره، سپر و چراغ های متفاوت و رینگ های چرخ آیرودینامیک، افزوده شدن اسپویلر بر روی درب صندوق و حذف لوله های اگزوز، ظاهری مُدرن، آیرودینامیک و خاص را در به نمونه هیبریدی سوناتا هدیه کرده است. به علاوه درج نوشته BLUE DRIVE بر روی گلگیرهای جلو می تواند شک شما را در مورد هیبریدی بودن این مدل رفع کند. از طرف دیگر تویوتا کمری هیبرید و تویوتا پریوس به عنوان مهمترین رقبای هیبریدی سوناتا، از طراحی ظاهری چندان عامه پسندی برخوردار نیستند و شاید برای بسیاری از مشتریانی که خواهان یک خودرو سبز و مُدرن و در عین حال شکیل و لوکس هستند، سوناتا هیبرید چشم نوازتر و قابل قبول تر از محصولات تویوتا ظاهر شود.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

در سال های اخیر، کره ای ها در زمینه توجه به نیازهای مشتری بسیار باهوش عمل کرده اند و با مطالعه دقیق شرایط، مد بازار و نقاط قوت و ضعف رقبا در جهت ارائه محصولاتی کم نقص گام برداشته اند، با اولین نگاه به داخل سوناتا هایبرید نیز به سرعت در می یابید که این محصول برای شکست دادن تویوتا کمری در زمینه کیفیت و تجهیزات کابین طراحی شده است، فضای داخل اتاق به راستی خوب است و سرنشینان از آزادی عمل کاملی برای لذت بردن از سفر برخوردارند، سقف پانوراما، کیفیت خوب ادوات داخلی و حتی طرح چوب تریم داخلی نیز احساسی از لوکس بودن را به شما منتقل می کند که تحت هیچ شرایطی نظیر آن را در تویوتا کمری نمی بینید. شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد اما کیفیت پلاستیک، چرم و قطعات طرح چوب را می توانید با خودروهای آلمانی نظیر بی ام و سری پنج مقایسه کنید و با اطمینان می توان گفت که سوناتا هایبرید چندان تفاوت محسوسی از این حیث با محصولات بی ام و ندارد. از مهمترین امکانات و آپشن های سوناتا هایبرید می توان به رادار های تشخیص نقاط کور، دوربین دید عقب با قابلیت دید در شب، کروز کنترل هوشمند، مکانیزم تنظیم هوشمند صندلی راننده برای ورود و خروج آسان به هنگام سوار و پیاده شدن به خودرو، صندوق عقب هوشمند، پرده عقب برقی، چراغ خوش آمد گویی، نورپردازی فضای داخل کابین به رنگ آبی یخی،فرمان برقی، مجموعه نمایشگر 8 اینچی پلت فرم نرم افزاری با کاربری مناسب، دی لایت، سیستم ورود بدون کلید، بلوتوث،سیستم صوتی 400 واتی با 6 اسپیکر، گرمکن و سردکن صندلی با تنظیم هشت گانه صندلی برقی راننده، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، کنترل خودکار چراغ نور بالا، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم در 6 جهت، استارت دکمه ای و...بخش از امکانات و آپشن های رفاهی هیوندای سوناتا هیبرید به شمار می روند. همچنین سوناتا هایبرید در بازار های جهانی با گارانتی 10 ساله برای اجزای سیستم هیبریدی عرضه می شود که ظاهرا این رقم در کشورمان به 7 سال تنزل یافته است.

البته با توجه به تعدد مسیرهای واردات سوناتا هایبرید به کشورمان ممکن است اختلافاتی در زمینه تجهیزات رفاهی و آپشن های خودروهای موجود در بازار با یکدیگر وجود داشته باشد.

مشخصات فنی

هیوندای در زمینه تولید خودروهای هیبریدی چندان بی تجربه نیست و نسل قبلی سوناتا را نیز با چنین تکنولوژی راهی بازار می کرد، اما برای نسل جدید این خودروساز کره ای تصمیم گرفته تا از یک موتور 2.0 لیتری بسیار پیشرفته با نسبت تراکم 13.5 به یک و سیستم تزریق مستقیم سوخت مستقیم در کنار باتری های لیتیوم پلیمر استفاده کند که نسبت به موتور 2.5 لیتری تویوتا کمری و باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده توسط این کمپانی پیشرفته تر به نظر می رسد. هیوندای، سوناتا هیبریدی جدید را در چند تیپ مختلف ارائه می دهد که شامل مدل های پلاگین هیبرد (دارای کابل شارژ باتری) نیز می شود، اما مدل های راه یافته به ایران تنها در مدل های غیر از پلاگین، انتخاب شده اند و شارژ باتری این مدل ها به واسطه فعالیت موتور بنزینی انجام می شود، جالب آنکه برخلاف تصور موتور برقی تا سرعت 75 مایل بر ساعت (حدود 120 کیلومتر بر ساعت) نیز می تواند نیرو بخش خودرو باشد و به شرط شارژ کافی باتری ها، خودرو را به تنهایی پیش ببرد. مجموع این دو موتور قادر به تولید 193 اسب قدرت هستند که رقمی نزدیک به قدرت تولیدی کمری هیبرید است، با این حال بر روی کاغذ شتاب گیری سوناتا هیبرید اندکی از کمری کُندتر بوده و ظرف 8.1 ثانیه به تندی صد کیلومتر در ساعت می رسد که تقریبا 0.9 ثانیه از رقم اعلامی تویوتا ضعیف تر است.

تجربه رانندگی

با توجه به تجربیات گذشت ماحصل رانندگی با لکسوس ct200h، کمری هیبرید، و تویوتا پریوس، می توان گفت که ترمز این خودروها به دلیل وجود تکنولوژی بازیابی انرژی ترمزگیری معمولا واکنش چندان قدرتمندی از خود نشان نمی دهد. با چنین دیدگاهی به سراغ سوناتا هیبرید می رویم که در حال حاضر مهمترین رقیب کمری هیبرید در سطح جهان به شمار می آید. در نگاه نخست باید گفت که فضای سرنشینان، کیفیت تریم داخلی و آپشن های رفاهی در سطح کاملا مطلوبی قرار دارد و به سرعت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد، مجموعه پشت آمپر و گیربکس نیز بیشتر از ساخته های تویوتا، مشابه خودروهای غیر هیبریدی طراحی شده و احساس آشناتری را به راننده منتقل می کند. تنها نکته قابل ذکر شاید این باشد که در صورت خالی شدن باتری ها، موتور درون سوز حتی در حال توقف نیز استارت می خورد تا شارژر باتری را در سطح مطلوبی حفظ کند، اما عایق کاری کابین به حدی خوب انجام شده که در صورت بسته بودن پنجره ها اثر چندانی از صدا و لرزش فعالیت موتور درون اتاق احساس نمی شود.

فرمان علیرغم مجهز بودن به تکنولوژی کمکی برقی، عملکرد نسبتا سنگین و دقیقی از خود نشان می دهد و به نظر می رسد که هیوندای بلاخره توانسته بالانس صحیحی را بین سبکی و دقت فرمان پیدا کند، عملکرد خوب سیستم تعلیق یکی از مهمترین نقاط قوت هیوندای سوناتا هیبرید است که علیرغم سنگین تر شدن خودرو به دلیل وجود باتری و موتورهای برقی، بسیار قابل توجه به نظر می رسد و سیستم تعلیق به خوبی از پس جذب تکان های ناشی از گذر بر روی ناهمواری ها و سرعت گیرها بر می آید. هندلینگ خودرو البته چندان خارق العاده نیست و بنا به آزمایش نشریات خارجی در سطح 0.78 جی اندازه گیری شده است، اما در زمان رانندگی نرمال اثری از عدم ناپایداری و مشکل در هندلینگ دیده نمی شود و عملکرد سوناتا هیبرید در مقام یک سدان خانوادگی با ثبات به نظر می رسد.

در نهایت به قسمت هیجان انگیز شتاب گیری می رسیم، با مقایسه عددی زمان رسمی 8.1 ثانیه باید انتظار شتاب گیری ای جذابی در حد خودرویی مانند ماکسیما دنده دستی را داشته باشید اما در مقایسه با ماکسیما سوناتا حس کمتری از هیجان را به شما منتقل می کند و با شتابی در حدود 9 الی 10 ثانیه که البته از شرایط بنزین و ارتفاع تهران ناشی می شود، در حد و اندازه ای بین ماکسیما اتوماتیک و مزدا 3 قرار می گیرد که البته هر دو نیز خودروهای مناسبی برای استفاده نرمال و خانوادگی هستند.

ترمزها اما همانند تمامی خودروهای هیبریدی دیگر که تاکنون به ایران راه یافته اند، اندکی عجیب به نظر می رسند و در زمان ترمزگیری های سبک، عملا تمامی نیروی بازدارنده توسط مجموعه ژنراتور تامین می شود و همین نکته احساس درگیر شدن دیسک ترمز و شتاب منفی ناگهانی را از سرنشینان می گیرد، در واقع به نظر می رسد که برای ترمزگیری های نرمال و سبک که پدال تا انتها فشرده نمی شود، باید خط ترمز طولانی تری را برای خودروهای هیبرد متصور بود، با این حال براساس اعداد و ارقام منتشر شده از سوی هیوندای، ترمز سوناتا هیبرید عملکردی بهتر از کمری هیبری در توقف از سرعت 100 کیلومتر دارد و چند متر سریعتر خودرو را متوقف می کند.

قیمت و شرایط بازار

اگر با خریداران سوناتا هیبرید به گفتگو بنشینید قیمت های متفاوتی از حدود 170 تا حدود 190 میلیون تومان را خواهید شنید که به آپشن های خودرو و شرکت وارد کننده ارتباط دارد، واقعیت این است که در شرایط فعلی بازار سدان های خانوادگی، سوناتا هیبرید به راحتی می تواند گزینه ای جذاب در مقایسه با سوناتا و اپتیمای معمولی، تویوتا کمری و حتی رنو تالیسمان باشد اما نامشخص بودن شرایط واردات رسمی این خودرو توسط آسان موتور (که دوباره به نمایندگی رسمی هیوندای تبدیل شده است)، تا حدی تصمیم گیری را برای خریداران دشوار می کند. با توجه به این شرایط پیشنهاد نهایی ما این است که در صورت تمایل به خرید سوناتا هیبریدی، اندکی تامل کنید تا شرایط عرضه این خودرو توسط آسان موتور نیز مشخص شود، چرا که انجام سرویس و گارانتی خودروهای هیبریدی توسط تعمیرکاران متفرقه و شرکت های غیر رسمی با ریسک همراه است و خرید سوناتا هیبریدی از بازار متفرقه می تواند از این نظر به چالشی برای مصرف کنندگان مبدل شود.

برای مشاهده لیست کامل مشخصات فنی و تجهیزات رفاهی به صفحه هیوندای سوناتا هیبریدی مراجعه کنید.

70 عکس

نظرات کاربران

97 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/1/26
از نزدیک دیدمش یک بار خیلی دیگه بزرگش کردی اقای اراد خان کیفیت متریال تویوتا رو داره ولی در طولانی مدت چی
کیفیت قطعات چی
درسته طراحی بهتری نسبت کمری داره ولی در طولانی مدت تویوتا هنوز اون کیفیتش رو داره
1396/1/26
سلام و خسته نباشید خدمت کارشناسان خودرو بانک
چرا فیلم تست و بررسی نمی گذارید؟
به جای همین بررسی متنی ویدیو تهیه کنید الان بعد از رنو ساندرو که حدودا در ماه دی گذاشتید هنوز فیلم تست و بررسی قرار ندادید!! اگر امکان داره چری تیگو 5، هایما توربوشارژر و چانگان CS35 هم در تست و بررسی قرار دهید
1396/1/26
از ماشینا فیلم بررسی بذارین خیلی جذابتره تا اینکه مطلب بنویسین
1396/1/26
یه کم در مورد کیفیت اغراق کردین تو عکسا هم کیفیت معمولی و حتی پایین مشخصه تو برخی نقاطش
1396/1/27
کیفیت رو از عکس تشخصی دادین شما؟ هرچی به مزاج شما خوش نباشه اغراقه؟
1396/1/27
من چند ساله تو کار خودرو هستم تا دستمو نزنم داشبورد نمیتونم در بارش نظر بدم . تو دیگه نوبرشی والا که از روی عکس داری نظر میدی لابد ازتم بپرسم میگی وارد کننده هستم و بنز سوار میشم. باشه این کارا رو ادامه بدید ببینیم به کجا می رسید
1396/1/26
با توجه به هیبریدی بودن و سطح امکانات خوبی که داره با این قیمت به نظرم ارزش خریدن داره چون رقبای هم کلاسش همه بالای 200میلیون قیمت دارن
1396/1/26
پیشرفت کره واقعا عالیه . اون از جنسیس که با بنز و بی ام و و لکسس رقابت میکنه
اینم از سوناتا که هیچکس فکرشو نمیکرد روزی به پای ژاپن برسه چه برسه به آلمان
واقعا باید آفرین گفت به مدیران کره ای
1396/1/26
کیفیت چرم رو با آلمانی؟
پلاستیک مسخره خشک سوناتا حتی توان رقابت با کلاس c و اتاق 3 رو نداره...
این قسمت متن رو خوندم و بقیش رو ول کردم،هرکی یه بار تو عمرش با Lf رانندگی کرده باشه میفهمه این نقد بی مصرفه...
1396/1/27
متاسفم برای سواد اونایی که حرف مسخره تورو لایک میکنن،که نمیفهمی این ال اف نیست و با سطح ال اف کاملا متفاوته و از پلاستیک خشک استفاده نشده اقای بی سواد
1396/1/27
در حد اپل آسترا هم نیست چه برسه بنز و بیمر.
1396/1/27
آقای باسواد
هیوندا حتی جنسیسش هم متریال داخلیش درحد حتی کمری یا کلاس e نیست،سوناتا بماند.
لطفا قبل از اینکه به بقیه بگی بی سواد یه فکری بحال سواد خودت بکن که اینطوری نیوفتی تو هچل
هه یه جوری میگه این ماشین از Lf متفاوته انگار هیوندا ی کلاس جدید بنام هایبرید اختراع کرده!!عامو این همون Lf با کیفیت فاجعس که بجای آون موتور خجالت آور 2.4 ی موتور هایبرید با یه قیمت مسخره گذاشتن روش.
بعید میدونم کسی که سوناتا رو با مرسدس و BMW اونم تو زمینه کیفیت مقایسه میکنه تو عمرش ماشین آلمانی سوار شده باشه.
1396/1/27
ببین داداش شما که بنز سواری باید بدونی قیمت سری سه و سی کلاس دو برابر اینه ولی همون داشبورد پلاستیکی روشه. بنز و بی ام و پول برندشون رو میگیرن وگرنه خودتم که میدونی تو ایران تاکید میکنم تو ایران بنز خریدن اشتباه هست. چون هیچ وقتی به پولی که میدی ارزش ندارن. الانم کیفیت این ماشین بهتره عجولانه نظر ندی چون پول به ماشین میدیم نه چوبکاری و چرم داشبورد که بی خود هزینه ببره.
1396/1/28
بنز و بى ام و و ماشيناى اروپايى به خاطر كيفيت سوارى و هندلينگشون معروف هستن
ماشينهاى كره اى اصلا نميدونن هندلينگ چى هست. اينجا هم فقط به خاطر زاهر و آپشناش فروش ميره
1396/1/28
کسی نگفته که بنز و بی ام و ماشینهای بدی هستن. من خودم به شخصه یکی از عاشقای بنز هستم. ولی واقعا ماشینهای آلمانی به نحو بیرحمانه ای توی ایران از قیمت جهانی گرونتر هستن. مثلا بنز 40 هزار دلاری رو توی ایران دارن بین 550 تا 850 میلیون میفروشن. اگر حداقل به اندازه ای گرون می کردن که میشد بخریم، ما هم میرفتیم بنز میخریدیم استاد.
ولی بدونین که ماشین و برندی که توی کل دنیا و در یک فضای کاملا رقابتی با شرکتهای آلمانی و ژاپنی و ایتالیایی و ... داره فروش میکنه، حتما برای خودش مزیتهایی داره.
1396/1/28
حق ميدم باور نكنين ، اما اگر شما حتي اگه داخل ال اف هايبريد هم نشينيد ، با ديكود كردن وينكد ميتونين ببينين جنس چرم هايبريد ، دو لول بالاتر از ال اق بنزيني هست ، تا خودتون نبينين متوجه نميشين
1396/1/26
فقط دنا پلاس
1396/1/26
وقتی پشت فرمون این خودرو میشینی اولین چیزی که تو ذوق میزنه کیفیت پایین قطعات داخلیشه!
1396/1/27
شما ردیف پشت سوارشو که کیفیت تو ذوقت نزنه
1396/1/27
اونوقت میترسم شما که ردیف جلو نشستی اذیت بشی
1396/1/27
جناب علی فشار بهت اومد ! مسلما تو و امثال تو هستین که با نظرات چرت و پرت گذاشتن تو سایت ها و گفتن یه مشت حرف مسخره سعی بر منحرف کردم افکار مردم داری ، عزیزم اینکه تو پول نداری ماشین درست سوار بشی لازم نیست بیای تو صفحات عقده های درونی خودت رو خالی کنی و زیر نظر های بقیه چرت و پرت بگی بهتره وجود داشته باشی و در مورد چیزی که تخصص داری نظر بدی و صحبت کنی . در ضمن اصلا تابلو نیست لایک زیر چرت و پرتات رو هم خودت زدی چون هر دو نظر مسخرت سه تا لایک داره ! خخخخخ
1396/1/26
کیفیت داخلش در حد ب ام و سری 5 هستش!!! شوخی نکن لطفا. طرفداری تا کجا آخه؟؟
1396/1/27
سلام و تشکر بابت این بررسی
در مورد گیربکس ماشین حرفی نزدین - مصرف ماشین رو هم با نمونه بنزینی مقایسه نکردید
1396/1/27
حقیقتا سوناتا ال اف بویی از کیفیت نبرده.کافیه داخل کابین بنیشید ویه نگاه سطحی بندازید...مقاله کاملا جانبدارانه ویک طرفه بک
ود.بیشتر به رپورتاژ اگهی شبیه بود
1396/2/3
هیوندا فقط کیفیت داخل کابینش پایین ولی از نظر فنی بالا تر نه ولی پایین تر از ژاپنی المانی ها نیست
1396/1/27
حتی یک آدم کور هم میتونه تشخیص بده کیفیت کابین کمری یه سر و گردن از این بالاتره، در حد رپورتاژ بود، این سبک از مقالات فقط اعتبار سایت رو خدشه دار میکنن.
1396/1/27
عزیزانی که ال اف رو با این اشتبا میگیرن و در مورد کیفیت پایینش میگن ...اول این که براشون آرزوی ارقاء سواد در همه ی زمینه ها رو دارم... و دوم این که پیشنهاد میکنم متن رو کامل بخونید...چون مطابق میل شما نیس و شما نمیتونید این قضیه رو در خودتون بگنجانید دلیل بر بی کیفیتی این ماشین نیس.....خودروبانک قابل اطمینان ترین سایت خودرویی هستش ..عزیزان خودروبانکی تخصص کاری خودشون رو در ازای مبلغی زیر سوال نمیبرن..
یکم واقع گرا باشیم بهتره
موفق باشید
1396/1/27
خوش به حال تو دکتر باسواد که میتونی همه چی رو تو خودت بگنجونی
1396/2/6
اقای باسواد هر وقت در باره تکنولوژی بی ام و اطلاع داشتید لطفا از فضایل و سواد حرف بزنید کجای دنیا اتاق هیوندا رو با بی ام دبلیو مقایسه میکنه خود کمپانی هیوندا به این حرف شما خندش میگیره پول بیشتر تبلیغ بیشتر مردم رو نا فهم فرض نکن هیوندا چین درجه یکه همین
1396/1/27
سوناتا وای اف با وجود اینکه چن سال از ورودش میگذره و خیلی هم طرفدار داشته ولی هنوز تست تخصصی ازش ندیدیم!
1396/1/27
ماشین زیبا و خوش استایلی هست واقعا مصرف کمی داره در کل هیوندا واقعا پیشرفتع کرد از تویوتا پریوس این خیلی قشنگ تره
1396/1/27
سلام
ای کاش میگفتید که مصرف سوخت این ماشین چقدر هست و در حال حاضر کدام نمایندگی مسئولیت واردات این خودرو رو داره
1396/3/12
حدود 5.9 لیتر داخل شهر و 5.3 لیتر خارج از شهر و ترکیبی 5.6 لیتر
1396/1/27
با سلام به دوستان
من کاری به کیفیت قطعات و داخل این ماشین ندارم ولی همانطور که تو چند تا از عکسها پیداست مصرف میانگین ماشین تو مانیتور 10.9 تو 100 کیلومتر قید شده این چطور هیبریدی است که اینقدر مصرفش بالاست ؟ من خودم پریوس دارم تو حالت پاور هر چقدر هم فشار بیارم مصرفش نهایت 6 نشون میده و تو حالت اکو تو رانندگی نرمال از صدی یک لیتر تا صدی 3.5 مصرفشه این نشون میده کره ای ها خیل مونده تو تکنولوژی هیبرید به پای ژاپنی ها برسند.
1396/3/20
عدد10.5تو کدوم تصویر.هستش..؟
پاک ترین خودروی جهان فعلا در اختیار هیونداست پس خواهشا بدون اطلاع سخن مگویید.که تکنولوژی هیوندا پایینتر از تویوتا است..
1396/1/27
بعضیا چنان میگن کیفیت داخلش بده انگار میخوان چوبکاری یا چرم داشبورد رو بخورن. حقی که جهان سومی هستیم. الان کمری اومده چوبکاری کرده اما شما پولو به چوبکاری و چرم ماشین میدی نه خود ماشین در واقع شما سوار چوب و چرم ماشین میشی نه خود ماشین. آخه تعصب بی مورد تا کی؟ حالا دیگه با اینم کاری نداریم 98 درصد اونایی که این کامنت ها رو میدن تو کف یه پراید پژو موندن و این یه چرخ این ماشین براشون آرزو هست. ما دوست نداریم بریم کمری که در حد پرشیا هست چه ایمنی چه امکانات پول بدیم که داشبوردش چوبیه. الان سوناتا 2007 هایی تو بازار هستن که داشبوردشون از اینم بی کیفیت تره اما کیفیت خودش رو حفظ کرده.
خیلی جالبه همین افراد یه روزیم یه گرون پول میاد دستشون میرن چینی میخرن اما اینجا تو فضای مجازی همه ثروتمندن و بنز سوار میشن.
1396/1/27
سلام. ممنون از مقالتون، ولى بهتر بود راجع به مصرف سوخت كه يكى از مهمترين اركان توليد و خريد اين ماشين كه هيبريد هم هست صحبت ميكردين بد نبود. با تشكر
1396/1/28
با سلام،من تا به امروز رسانه خودرو بانك رو به عنوان يك تيم حقيقت نويس قبول داشتم،اما حالا با خوندن اين متن تمامي باور هاي من نسبت به اين سايت زير سوال رفت.همه ما ميدونيم و منكر پيشرفت خوب و سريع خودرو هاي كره اي(البته به لطف يسري بازار هاي كاذب بدون حريف)نيستيم،اما آيا به نظر خودتون آيا اين مسخره نيست كه كيفيت چرم و تريم داخلي اين خودرو رو به بي ام و نزديك ميدونيد و يا قابل تامل تر اين كه توي تستتون جوري از هيچ ايرادي ننوشتيد كه در نهايت بگيد از تويوتاي كمري و يا رنوي تليسمان بهتره،در صورتي كه در سطح جهاني اين مسئله خيلي وقته كه رفع ابهام شده و نتايج حاكي از عقب بودن خيلي با فاصله هيونداي از تويوتا و رنو داره،اون وقت شما با بي ام و در يك قالب بصري ميبينيدش؟
شخصه اونقدر نقاط ضعف اين خودرو رو ميدونم و ميتونم نام ببرم كه كامنتم بشه هزار و يك شب ولي من نيومدم هيونداي رو نقد كنم بلكه خواستم رسانه محبوبمو نقد كنم كه اعتماد دو ساله من رو با يه مقاله از من گرفت.
1396/1/28
دوست عزیز پیشنهاد میکنم یه سر به سایت جی دی پاور بزنید..طبق بررسی های جی دی پاور سوناتا بعد از شورولت مالبیو برترین رده رو از لحاظ کیفی و استهلاک و... در بین رقبا داشت...
ما منکر خوب بودن خودروهایی مثل کمری و آکورد و تلیسمان و... نیستیم...اما یه جوری صحبت میکنید انگار مثلا خودروبانک گفته از موتور 2لیتری هزار اسب قدرت میگیرن...یه تریم داخل و کیفیت چرم که این حرفارو نداره..خیلی کار سختیه افزایش کیفیت تریم داخلی؟؟؟؟؟

اگر هم اغراق جزیی در متن بودن طبیعتا بدین خاطر هستش که مردم رو به سمت خودروهای هیبرید سوق بده....نه این که بفکر منافعشون باشن
بهتره تا وقتی از نزدیک لمسش نکردیم این قضایا رو زود قضاوت نکنیم
1396/4/9
جدیدا یکی از تفریحاتم شده گشتن توی سایت های بررسی خودرو،خود بررسی رو نمیخونم خیلی اوقات اما بی اطلاعاتی و بی سوادی مردم رو میخونم وجواب میدم به امید اینکه هم وطنان عزیز تر از جانم کمی مطالعه کنند همین کره ای ها که به تمسخر داری راجبشون نظر میدی امسال رتبه یک ودو j.dpower آمریکا رو از نظر خرابی گرفتن وهمین کره ای ها اپتیماشون رضایتمند ترین سدان آمریکا شد به نظرم بازار بی رقابت که فرمودید برای رنو وپژوست رنو فقط چندماه توی آمریکا رفت واصلا نتونست چیزی بفروشه واز آمریکا رفت پژو چند وقت پیش از هند بخاطر بی کیفیتی اخراج شد وهمه حمله کردن به بازار ایران تا بی اطلاعات هارو فریب بدن پس برادر من این کره ای هاهستن که مثل شیر پا به پای رقبای اروپایی وآمریکایی پیش میرن تاامسال که برای چندمین سال اپتیما رضایتمندترین سدان و اسپورتیج رضایتمندترین شاستی بلند کوچک وسول هم در آخر لیست پس کمی تحقیق کن عزیز دل برادر همچنین بی ام و همه جا همه ی دنیا میدونن که از نظر ادوات داخلی کیفیت بالایی نداره(توی رنج قیمتش ودر مقابل بنز وپورشه وآئودی)پس دوست عزیز تحقیق کن
1396/1/29
الان این نقد بود یا معرفی یا تبلیغ؟ مصرف سوخت چی پس؟ سازگاری با بنزین بی کیفیت ایران چی؟ این عکس ها و چیزهایی که توی مقاله بود رو با رفتن به نمایندگی هم میشد فهمید
1396/1/30
صدردصد بهتر از تلیسمن با موتور توربو! و اپتیما تنفس طبیعی هست.
کمری هایبرید صفر (مدل آمریکایی )هم که دیگه وارد نمیشه!
به نظرم بهترین گزینه تو این رنج قیمته. توانایی های حرکتیش از کراس اوورهای تنبل 4 سیلندر 2.5 لیتری تو بازار هم کاملا بهتره.
1396/2/4
سلام خدمت همگی، بنده صاحب این ماشین هستم و بررسی و تهیه گزارش و عکس، با حضور خود من انجام شد و البته با یک تاخیر حدود دو ماه در سایت قرار گرفت.
خیلی خلاصه خدمت اون کسانی که در مورد کیفیت گفتن عرض کنم اولاً کیفیت کابین این ماشین از ال.اف بنزینی بالاتره و نباید کیفیتش رو یکی بدونید چون متفاوته. ضمناً این مقاله به هیچ وجه شبیه چیزهایی که بعضاً نسبت داده شد مثل رپرتاژ و... نیست و واقعاً منصفانه نوشته شده. کارشناسی که در روز بررسی اومده بودن مثل خود من تجربه بررسی و سواری کمری هیبرید رو داشتن و حرف من رو تایید کردن که سوناتا از نظر نرمی و سکوت و آرامش داخل کابین و همچنین قدرت ترمزها نسبت به کمری هیبرید بهتر هست(برخلاف تصور اکثر ما که فکر می‌کنیم هیچ ماشینی از نظر نرمی و آرامش کابین به تویوتا نمیرسه).
در مورد مصرف باید بگم که در سفری که حدود ۸۰۰ کیلومتر بود مصرف اتوبان در حد ۴.۷ (چهار و هفت دهم) در صد کیلومتر رسید و توی شهر هم حدود ۷.۵(هفت و نیم) که بصورت مستند موجوده. در زمان عکاسی چون میانگین مصرف رو صفر کرده بودیم مصرف درست رو هنوز محاسبه نکرده بود.
در آخر اضافه کنم که من قبل از این ماشین اپتیما داشتم و قبل از خرید این ماشین پریوس رو از نزدیک دیدم و کمی بررسی کردم ولی واقعاً به دلم ننشست، هرچند که پسندیدن ظاهر ماشین یه چیز تقریبا سلیقه‌ای هست ولی بنظرم پریوس بیش از حد طراحی خاصی داره که تقریبا تعداد زیادی نمی‌پسندن. کیفیت داخلش کابین هم اصلا در حد انتظارم نبود به اضافه اینکه در مدل‌های شرکتی حتی روکش صندلی‌ها هم پارچه‌ایه(بعضی از وارداتیها چرم).
این ماشین از هرنظر منو راضی نگه داشته و تا الان حدود ۴۵۰۰ کیلومتر باهاش تجربه داشتم و هیچ کمبودی حس نکردم. در مود اسپرت، ماشین بسیار خوب عمل می‌کنه و من صفر تا صد رو در ۸.۵(هشت و نیم) ثانیه پر کردم که این مورد هم فیلمش موجوده.
در انتها خدمت شما عرض کنم که برخی از نظرات واقعا ناآگاهانه و با تعصب بی‌مورد هست. بعضی نظرات هم که کاملا مشخصه که حتی از نزدیک این ماشین رو ندیدن. بهرحال اگر سوالی بود در خدمتم و اگر خواستین لینک گروه هم عست که مستندات بنده داخلش موجوده.
1396/2/7
با سلام. کسی میدونه این ماشین پدل شیفتر یا همون تعویض دنده پشت فرمون هم داره؟
1396/2/7
دوستان گرامی با سلام و عرض ادب
مشورت برادرانه میخواهم بهم بدهید و بدون تعصب
من یک تویوتا آریون سفارش عمان ۲۰۱۰ کارکرد ۱۱۰ هزار کیلومتر دارم آیا بنظر شما با یک سوناتا هیبرید تعویض کنم و مابه التفاوت پرداخت کنم؟
البته الان از آریون فوق العاده راضی هستم ولی بخاطر به روز شدن ماشین و مصرف کمتر سوال کردم؟
1396/3/5
آقای قاسمی سلام و عرض ادب لطفا بدون تعصب سوال من را پاسخ بدهید یا دوستان دیگری که واقعا این ماشین را دارند
مشورت برادرانه میخواهم بهم بدهید و بدون تعصب
من یک تویوتا آریون سفارش عمان ۲۰۱۰ کارکرد ۱۱۰ هزار کیلومتر دارم آیا بنظر شما با یک سوناتا هیبرید تعویض کنم و مابه التفاوت پرداخت کنم؟
البته الان از آریون فوق العاده راضی هستم ولی بخاطر به روز شدن ماشین و مصرف کمتر سوال کردم؟؟؟؟؟؟؟
نداشتن زاپاس عیب چشمگیری نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1396/5/2
به نظر من و بدور از تعصب و با استناد به تمام سایتهای معتبر دنیا و تمام مجلات ماشین که در مورد هیبرید صحبت میکنند بهترین ماشین با فاصله خیلی زیاد تویوتا پریوس هست که یکی از این مطالب که توی دنیا خیلی صدا کرد این بود که توی کانادا یه تکسی پریوس نسل قبل یعنی نسل 3 بیش از 1میلیون کیلومتر را بدون هیچ گونه مشکلی طی کرده... اگر از روی انصاف بخواهیم حرف بزنیم برند تویوتا چیز دیگه ای هست و این ماشین هم که تکنولوژی آینده هست تکنولوژی به کار رفته در این ماششین را هیچ ماشین دیگه ای نداره... لطفا مقالات خارجی را مطالعه فرمایید.
1396/2/10
جناب اقای قاسمی در صورت امکان لطف کنید لینک گروهتون را بذارید.ممنونم.
1396/2/11
مگر الان شركت پاكرو فقط وارد نميكنه
1396/2/31
دوستان گرامی کسی جواب نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوستان گرامی با سلام و عرض ادب
مشورت برادرانه میخواهم بهم بدهید و بدون تعصب
من یک تویوتا آریون سفارش عمان ۲۰۱۰ کارکرد ۱۱۰ هزار کیلومتر دارم آیا بنظر شما با یک سوناتا هیبرید تعویض کنم و مابه التفاوت پرداخت کنم؟
البته الان از آریون فوق العاده راضی هستم ولی بخاطر به روز شدن ماشین و مصرف کمتر سوال کردم
1396/3/24
بگیر آقا رضا.
آریون سخت تر فروش میره هرچی بگذره، هین حالا بروزش کن
1396/3/24
یعنی اصصصصلا معلوم نبود فقط تبلیغ آسان موتوره :))) مخاطبین همه متوجه شدن که این بهترین هیبرید تولید شده هست لطفا یکم به شعور مخاطباتون احترام بذارین
1396/3/24
محمد آقا سوناتا هیبریدی رو که اول شرکت پاکرو آورد،
چه ربطی داره اینی که میگی؟
1396/3/26
آقا پیمان گل اینجا ماشالله اینقدر دوستان اهل همکاری هستند و جواب زود میدهند که من کلی تحقیقات از هیبرید سوناتا انجام دادم فوق العاده مفتش گرونه به خود بچه های هیوندای هم این ماشین را قبول ندارند اون هیبرید ۵۰۰ کار هم که من میخواستم بخرم شاید دو ماهه رو دست رفیق مون باد کرده هر روز هم قیمتش پابین تر میاد . تازه نمایندگی فخار اصفهان هم سه هفته یک دونه هیبرید گیربکس داغون را که هیچی نشده تو نمایندگیش نگه داشت صاحب ماشین اومد با جرثقیل سوار تریلی کرد بردش تهران!!!!!!
من تویوتا آریون را در هر بنگاهی میبرم خدا شاهده کلی مشتری دست به نقد داره
شما چیزی نمیدونی نظر نده
بگذار اهل فن بیاند نظر بدن
1396/6/2
دوست عزیز چیزی نمیدونی الکی اظهار نظر نکن. من و شما در اندازه ای نیستیم که در مورد کمپانی بزرگ و معظمی مثل هیوندایی اظهارنظر کنیم و الکی اظهارنظر کنیم. استاد اگه شما مهندسی و در مورد ماشین بهتر از مهندسای شرکت هیوندایی میدونی برو یه درخواست بده برای استخدام کو شرکت هیوندایی. بیام عادت کنیم اظهارنظر الکی نکنیم و بی سوادیمونو بروز ندیم.
1396/6/7
آقا امیر که میایی زیر اظهار نظر کسانی که به کمپانی معظم هیوندایی🤣 برای خودرو هیبریدش اظهار نظر میکنند یا تو شرکت پاکرو کار میکنی یا بنده خدا الان پول هات را جمع کردی پراید یا پژو را میخواد هیبرید سوناتا بکنی ، کلا شعور جواب دادن به کامنت ها را نداری، البته پراید و پژو سواری نشونه شخصیت نیست ، شعور و کلام افراد نشونه شخصیت اونهاست ، خودت که بکشی فعلا خدمات این ماشین صفر و جواب پس نداده پس کور کورانه نیا زیر هر اظهار نظری کامنت بی ادبی بگذار تو برو با سوناتا هیبریدت حال کن، یکسال پشت هر مدل هیوندایی معظم بشین ده سال هم تویوتا فقط تویوتا لنت ترمز عوض میکنی، سری اول دوو که اومد ایران را داشتم تا دوسال اذیتم نکرد ولی قصد مقایسه هیوندایی را با سوناتا هیبریدی ندارم ولی لااقل عقل کل تویوتا را با جنیسس مقایسه کن ، جنیسس ۲۰۱۰ هم داشتم هرروز تعمیرگاه بودم کلا خطا میداد ، هنوز سوناتا خیلی راه داره مثلا به پریوس برسه البته از لحاظ قیافه نمیگم ، اصالت ماشین را میگم، حالا با واردات آسان موتور شاید خیال مردم راحت بشه ولی پاکرو کلا کلاهبردار میگه اگه خراب شد بیار تهران تازه تو تهران هم هیچ غلطی نمیکنند. سوناتا هیبرید تو آمریکا خیلی فروش داشته ولی از زمین تا آسمون فرق این دوتا سونانا است حالا برو از کمپانی معظم😅هیوندابی بخر مخصوصا پاکرو کلاهبردار و حالش را ببر😭😭😭😭😭😭
1396/6/14
امیر چقدر از کمپانی معظم هیوندایی البته پاکرو کلاهبردار میگیری تبلیغ بی ادبانه تو همه سایتها میگذاری،بمیری هم لگن تویوتا بهتر از هیوندایی ، خود آسان موتور که چند ساله خدمات هیوندایی میده میگه بخدا سوناتا هیبریدی نخرید. حالا برو شما تبلیغ کن، سوناتای بنرینی هم تا 50 هزار خوبه بعد همش تعمیرگاه معظم هیوندایی هستی
1396/6/19
آقای رضای گل سلام
به نظرم کامنت های شما و نوع ادبیات شما که برگرفته از سطح سواد و شخصیت شماست به هیچ عنوان ارزش جواب دادن نداره
بنده برای شما احترام قایلم و مشخصا ممکنه بعد جواب بنده نیز بد و بیراه بگین اما واقعا هم وطن بودن با شما نتیجه ش شرمندگی است
شما اصلا نیومدی از سوناتا اطلاعات بگیری
اول اومدی گفتی به من کمک فکری بدین بعد هر کی مخالف شما نظر بده با ادبیات زشت بهش تاختی
تو فقط اومدی تخفیف اریون خودت (که البته بعیده داشته باشی) را کرده باشی
من سوناتا هیبرید دارم اما تو ارزش ارائه اطلاعات نداری چون اصلا نیومدی اطلاعات بگیری
به نطرم تا میتونی مطالب زشت با ادبیات زشتر راجع به هیوندا و افرادی که بهت جواب میدن بنویس
باعث تاسفه
1396/4/3
اولا.هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه.دوما کیفیت رو با ۴۰۰۰ کیلومتر کارکرد نمیشه فهمید.سوما فک کنم مردم آمریکا در زمینه انتخاب خودرو از ما آزاد تر باشن و وقتی پریوس شده پرفروش ترین مطمئنا از شما بیشتر میفهمن.چهارما .ماشین کره ای خودم داشتم تا ۵ سال کیفیتش مطلوبه بعد از اون تو خرج میفته اساسی.تویوتا فقط سه چیز نداره.آپشن قیافه. مرگ !!!! من اماراتم رفتم به خودرو کره ای به عنوان اسباب بازی نگاه میکنن و اصلا طرفدار نداره.شما برین آمار جهانی فروش خودرو هارو تو کشورای مختلف نگاه کنین
1396/4/4
عزیزم تو پول نداری بری چادر بزنی دبی رفتی ؟ قسطای پراید لگنت تموم شد بیا در باره ماشین آرزو هات نظر بده. رفته رفته که این ماشینا گرون تر میشه وبیشتر برای شما آرزو سوزش بیشتر میشه و بیشتر پرت و پلا میگید. انشاله پولش رو داشتی پراید رو بفروشی برو یه چینی بخر ژاپنی که فقط عکساش رو دیدی واست پیشکش.
فضای محازی شده جولانگاه آدم های عقده ای و بی پایه و اساس. آدم میاد تجربه آدما رو بخونه 2 تا چیز یادبگیره کامنت های این اقشار گذا رو میبینه اعصابش بهم میخوره
1396/4/9
دوست عزیز شما آمار هایی که میگین رو از کجا میارید؟کره ای ها که چند ساله توی j.dpowerآمریکا(جایی که چندین ماشین از هر برند رو در نظر میگیرن هرکدوم خرابیش کمتر بود رتبه بالاتر میاره)رتبه دارن وکیا چندین بار اول شده مثل همین امسال که اول شد وتویوتا کلا رفت به هفتم هشتم بعدشم شما معلومه پاتو از خونت هم بیرون تر نذاشتی چه برسه به خارج!!!چون اون وقت میفهمیدی کره ای ها چقدر طرفدار دارن بذار برات لیست برتری امسال وپارسالشون رو بگم توی آمریکا کیا اپتیما به عنوان رضایتمندترین سدان واسپورتیج رضایتمندترین شاستی بلند کوچک وکیا سول هم در آخر لیست
1396/4/21
شما اگر رضایت‌بخش‌ترین خودروی بازار آمریکا از سوی مشتریان رو ببینید (مطلبی که به تازگی خود خودرو بانک گذاشته ) متوجه میشید که این حرف شما نادرسته دوست عزیز در ضمن در همون مطلب هیوندا و کیا بیسترین نماینده رو داشتن
1396/6/2
احتمالا ۵ تا پراید داشتی. چرا الکی حرف میزنی استاد.
1396/7/24
معيار شما شهر كوير نشين دبي هست؛در جواب جنابعالي عرض كنم كه در سفر ها يم به تمامي اروپا شاهد عبور و مرور فراوان كره ايي ها هم هيونداي و هم كيا بودم؛حتي در آمريكا هم سوناتا و سانتافه جزء خودروهاي خوش فروش هست؛لطفا قبل از اظهار نظر كمي مطالعه هم داشته باشيم؛در خصوص مقايسه هيونداي با تويوتا ياد آوري كنم كه شايد سن شما مجال ندهد ولي ٣٠ سال پيش خودرو تويوتا در مقابل خودرو هاي امريكايي و آلماني مشكل هيونداي امروز رو داشت و كمتر كسي به تويوتا اعتماد ميكرد؛دوست زيري ديگري فرمودند كه هيونداي بعد از ٥ سال تبديل بع زباله ميشه و فلان؛دوست عزيز اين مطلب به خدمات بعد از فروش شركت هم بستگي دارد؛مثلا رنو ٢١ در عرض ١٠ سال تبديل به زباله شد در حالي كه هيونداي ١٥ سال پيش هنوز رند بازار هست؛لطفا در نقد ها كمي منصف باشيم
1396/4/7
شما با این طرز حرف زدنت معلومه که یا بیسوادی یا آخر شعورت همینه. .آدمای بیشعور و بی فرهنگی مثل تو ارزش جواب دادن هم ندارن.اون پرایدی هم که میگی موقعی که تو تو پیاز بودی سوار میشدم.خدا شفات بده بدجور درگیری .انقدر خودتو بزرگ نبین بچه جون.من ماشینمو میدم امثال تو بشورنش.
1396/6/2
آقای رامین شما چرت و پرت و دری وری میگی. تو هنوز فرق خر و ماشین رو نمیدونی میای اظهارنظر الکی میکنی.
1396/4/8
سلام
میخواستم بدونم lf هیبریدی فول بهتره بخرم یا اپتیما نیو فیس نیمه فول؟
کدوم بهتره؟از چه نظر
ممنون
1396/5/23
واقعاً از نحوه برخورد بعضى كاربران كه فضاى مجازى را عرصه عقده گشايي و توهين به هموطنان خودشان كرده اند متاسفم
اين سايت براى درج اطلاعات فنى در مورد خودروها اختصاص يافته است
قابل توجه دوستان.....!!
1396/4/10
سلام . سوناتا هایبرید شیفتر پشت فرمون دار یا نه
1396/5/2
درود
من یکی از خریداران این ماشین هستم،برای دوستانی که قصد خرید این ماشین را دارم باید بگم بعضی روزها باطری شارژ نمیشه و موقع استارت زدن هم ارور میده در ضمن زیر و بند ماشین زیاد نرم نیست و حس یک ماشین هیبرید و نرم را به آدم نمیده و ترمزهاش هم زیاد خوب نیست... شاید اگر با تحقیق بیشتر قصد خرید داشتم این ماشین را نمی خریدم.. تعریف پریوس را خیلی شنیدم و لی سوار نشدم اگر از دوستان کسی اطلاعاتی از تویوتا پریوس داره ممنون میشم اطلاع رسانی کنه.
1396/6/6
سلام دوستان
بنده یه سوناتای هیبرید جی ال اس از پاکرو گرفتم الان دو ماهه
قبلش خیلی تحقیق کردم به خصوص سایت های خارجی و درایوینگ تست های متعدد را
واقعیت خیلی خوشحالم از انتخاب این ماشین. ماشینی که قیمتش جهانی اون چهار هزار دلار از سانتافه اسپورت بیشتره
میخواستم با یه وام بیست میلیونی تلیسمان بگیرم اما خدا را شکر که این ریسک را نکردم
به نظرم کاملا ارزش خرید داره، متاسفم که کوروش جان می فرمایند باطری شارژ نمیشه و ارور استارت داره و نرم نیست
اطمینان دارم ایشون سوناتای هیبرید نخریده. شاهکار نظر ایشون ترمزه که همه سایت ها اون را سرآمد همه خودروهای هیبریدی می دانند
کاش دوستان بجای کامنت های کم ارزش و پوچ نظر واقعی خودشون راجع به خودرویی که سوارن می دادن تا به دیگر افرادی که به دنبال اطلاعات هستند کمک کنه
من هیچ ایرادی ازش ندیدم شتابش، مصرفش، نرمی ش، پرستیژش
قبلا سانتافه داشتم و بنا به دلایلی فروختم و تا به این اندازه راضی نبودم شتاب و قدرتش خوب نبود
به کوروش جان هم حتما پیشنهاد می کنم پریوس بخره، بنده هم تمایل دارم با ارورهای سوناتا و ترمزهای ناقص ماشین خودم حال کنم
فکر کنم شما بیشتر از همه منتقدین و خوروبازهای سراسر دنیا می فهمی
به هر صورت ان شاا... هر کی با ماشین خودش حس خوبی داشته باشه اما اطلاعات غلط ندین
1396/7/7
جهت اطلاع خوانندگان محترم کوروش ایزدی همون سعید خودمونه. در صفحه اصلی سوناتا هیبرید فرمودن قصد خرید داشتم اما شوهر خالم گفت زیر و بند ماشین خوب نیست و نرم نیست اما اینجا خودشون خریدن و پشیمون هستن. یه دفعه ای شوهر خالش شده خودش.
باعث تاسفه همچین دروغ پردازی هایی در صفحات مجازی
1396/7/15
سلام آقا كورش
من تويوتا پريوس تيپ c دارم . پريوس بسيار نرم- كم خرج و فوق العاده بي صداست تا الان 15000 كيلومتر باهاش رانندگي كردم - در يك كلام عالي
1396/5/2
دوستان اگر ماشین هیبرید میخواین فقط و فقط تویوتا پریوس مد نظرتون باشه.
1396/5/9
سلام دوستان من قبلا یه سیتروئن New C5 داشتم هنوز هم دارم در کنار یه اپل و هیوندا سوناتا هیبرید. سیتروئن اگر کسایی که از این ماشین اطلاعاتتی دارن میدونن که این ماشین تو زمان خودش عالی هست. باکیفیت و زیبا
اپل هم که مال المانه که آلمان هم حرف نداره
کیفیت هیوندا نسبت به این ها واقعا کم نیورده کیفیت صندلی همچی جادار و ایمن داخل پریوس نشستم و واقعا بگم تویوتا فقط لند کروز خوب میزنه ولی بقیه نسبتا ضعیف هستن. سیستم هیبریدی این ماشین فوق‌العاده هست. سیستم ترمز از کمری خیلی بهتر عمل میکنه زیبایی این ماشین در حدیه که اگه از کنارش رد شی نمی تونی بهش نگاه نکنی. قیمت هم داره میره بالا مثل داستان کمری. از قیمتی که سر این ماشین دادم واقعا راضی ام و از شرکت نخرین از آشنا اگه دارین تو فروش ماشین از اون بگیرید یا تهران. ماشین عالیه پاسخ گویی فرمان عالی و هوشمند کم مصرف
1396/5/13
هیوندای برای خودروهای هیبریدی خود فراخوان داد/ بلاتکلیفی هیونداهای وارداتی در ایران

عمده‌ترین مشکلاتی که در خودروهای هیوندای تا به حال به وجود آمده است در بخش پیشرانه، عدم شارژ باتری سیستم هیبریدی، جعبه دنده و ...
1396/5/16
باشه عزیزم، شما پریوس بگیر
3 ساله سوناتا بنزینی 2400 دارم، هیچ ایرادی نداشته...چه برسه به این هیبریدی
فراخوان زدن، به معنای کمبود کیفیت نیست که...آلمانی ها هم سابقه بزرگترین فراخوان ها رو دارن
اگه یه ماشین خارجی با ارزش توی رنج 150 تا 200 داشته باشیم، همین سوناتا هایبریده...شما خیلی پولداری تویوتا کمری هایبرید بگیر 220 تومن%
1396/5/17
لطف میکنی مشکلات کامل سوناتا هیبرید رو بهم بگی
1396/5/22
در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ تعداد بسیار قابل توجهی از سوناتاهای هیبریدی با مشکلات مختلفی همراه بودند. مشکلاتی که باعث شد تا کمپانی هیوندای مجبور به فراخوان مجدد این خودروها شود. خودروهایی که شاید در نگاه اول بسیار ایده آل و مناسب باشند اما بروز مشکلات فنی باعث دلسردی مالکین شده است. در این چند سال هیوندای بیشترین شکایات را در خصوص محصولات خود به خصوص سوناتا هیبرید داشته است.

عمده ترین مشکلاتی که در خودروهای هیوندای تا به حال به وجود آمده است در بخش پیشرانه، عدم شارژ باتری سیستم هیبریدی، جعبه دنده، سیستم ترمزها، روشن و خاموش شدن پیشرانه، سیستم فرمان، سیستم سوخت رسانی، عملکرد کیسه هوا، سیستم برق رسانی، و ترمز دستی اعلام شده است.
البته در بازار آمریکا هیوندای سوناتا هیبرید رقبای مهم‌تری دارد. تویوتا پریوس اصلی ترین رقیب این خودروی کره‌ای حساب می‌شود. پریوسی که از نظر فروش دارای بالاترین میزان نسبت به سوناتا هیبرید و اپتیما هیبرید است.
منبع : اینا .. ایران جیب ...
1396/6/21
کامنت های دوستان باعث تاسفه
کاش لااقل یکی که این ماشین رو داشت نظر میداد
من سوناتا هیبرید جی ال اس دارم
کم مصرف پرقدرت باپرستیژ شارژ باطری عالی گارانتی هفت ساله آپشن های کاربردی فراوان ضریب کشش ۰۲۵ مناسبتر از همه رقبا
نه که چون خودم دارم بگم ماشین خوبیه خیلی تحقیق کردم
اگه به فراخوانه که تویوتا بیشترین فراخوان رو داره
عاشقان ژاپن، ژاپن فراخوان میده میگن چقدر به مشتری احترام میذاره اما برای کره....
دوستان بجای استدلال های بی منطق، ماشین رو سوار بشین یا لااقل سری به سایت های معتبر بزنید مثل
Usnews
Cars
Best auto
edmunds
این سایت های داخلی بعضا معلو نیست مطالب را از کجا می آورند
ضمنا فراخوان برای مدل های قبل از 2015 است و ببینید مشتری مداری را که برای خودروی سال 2011 فراخوان ارسال و تعمیر یا تعویض داده
دوستاتی که نقد کشکی میکنن ارزش جواب ندارند
به نظرم یکی از بهترین ها با این قیمته البته با گارانتی رسمی ش
1396/5/15
سلام من سوناتا را از یک شرکت دیگه خریدم(پاکرو نیست) برای گارنتی هنوز شرکت فروشنده گارانتی را تحویل من نداده . کسی میتونه در این طمینه منو راهنمایی کنه؟
1396/5/16
دوستان سلام
این مطالبی که ما می نویسیم برای هموطنان عزیزمون میتونه ملاک انتخاب ماشین باشه پس خواهش میکنم که بدون غرض و تعصب مطلب بذارید.... در مورد ماشینهای هیبرید با توجه به بازخورد هیبریدیها در کشورهای خارجی که سابقه بیشتری از ما ایرانیهادر استفاده از ماشینهای هیبرید دارند به ترتیب بهترین ماشینها در این گروه اول Toyota priusبعد Hyundai Ioniq hybrid بعد هم sonata hybrid
1396/5/17
با سلام
من یه سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ GLS+ دارم و از نمایشگاه خریداری کردم و با توجه به ابهاماتی که بعضی از دوستان دارند، توضیحاتی در این خصوص عرض میکنم و امیدوارم که به دوستان کمک کرده باشم.
در خصوص شرکت وارد کننده و گارانتی:
این ماشین رو اول شرکت پاکرو آورده و الان هم به قیمت حدود ۱۹۵ به فروش میرسد اما همین خودرو با همان آپشنها در هنگام ورود به برخی شرکتها واگذار کرده و در بازار حدود ۱۷۰ میباشد. ( فکر میکنم تمام سفارشات به کره از طریق پاکرو هستش)
تفاوت اینها در بحث گارانتی هستش که پاکرو ۵ سال گارانتی در نظر میگیرد اما خودروهای غیر پاکرو هیچ کدومشون هنوز گارانتی رو دریافت نکردند و متاسفانه شرکتها و نمایشگاهها به دروغ اعلام میکنند که پاکرو به این ماشین گارانتی اعطا میکند. ( البته بنده با علم به این موضوع خرید کردم و صاحب نمایشگاه واقعیت را به من گفته بود)
حالا باید ببینید که ۲۵ میلیون ارزش گارانتی رو داره یا نه.

در خصوص مسایل فنی:
برخی دوستان فرمودند که برند کره به درد نمیخوره و یا این سوناتا هیبیرد بده و ......
به نظر من اینها اصلا فرمایشات درستی نیستند و بدون اطلاعات صحبت کردن راجع به یک موضوع اصلا درست نیست. البته شاید یه بنده خدایی سوناتا خریده و فلان مشکل را داشته اما نمیتوان این را به کل بسط داد و کلا پرونده یک خودرو را بست. حتی بنده به شخصه در خصوص برندهای چینی هم همچین نظری نمیدم و تنها انتقادی که به آنها دارم این است که فروش کارکرده آنها به راحتی دیگر خودروها نیست

از لحاظ ظاهر که به نظرم نه تنها چیزی کمتر از کمری یا اپتیما ندارد، بلکه بهتر هم هست
از لحاظ آپشن هم که در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد که در متن سایت به آنها اشاره شده است.
بر خلاف اینکه یکی از دوستان فرمودند که ماشین نرم نیست، احتمالا ایشون تنظیم باد چرخهارو درست انجام ندادند و گرنه این ماشین بسیار نرم و بی صداست( زمانی که ماشین رو گرفتم فشار باد لاستیکها رو ۵۱ ست بود و ماشین در دست اندازها ضربه میزد و خشک بود در صورتی که بر اساس مشخصات خودرو باد چرخها باید ۳۵ باشد)
مصرف سوخت در جاده حدود ۵ و در شهر تهران ( با ترافیک) حدود ۶.۵ میباشد.
بر خلاف نظر برخی، سیستم ترمز بسیار پیشرفته و عالیست به طوریکه علاوه بر نیروی ترمز، ژنراتوری شدن موتور برقی هم به ترمز کمک میکند
یکی از مزیتهای این خودرو نسبت به تویوتا( البته راجع به کمری مطمین نیستم ) این است که موتور برقی تا سرعتهای ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در مدار است اما در مثلا پریوس موتور برقی تا سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت در مدار میباشد.

در کل بنده از این ماشین راضی هستم و تنها نگرانی که دارم بحث گارانتی میباشد( مشابه بسیاری از ماشینها در ایران که فاقد گارانتی هستند)
در خصوص تعمیرات و سرویسها هم طبق گفته یکی از دوستان که همین ماشین رو داره و برای سرویس به پاکرو رفته بوده، خدمات بسیار خوب بوده و ایشان در حدود ۲۰۰-۳۰۰ هزار تومان برای سرویس اولیه ( ۵۰۰۰) پرداخت کردند.

با تشکر
1396/5/18
ددوست من سلام شما فرمودید : (موتور برقی تا سرعتهای ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در مدار است اما در مثلا پریوس موتور برقی تا سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت در مدار میباشد) به نظر من در مدار بودن موتور هیبریدی زیاد مهم نیست و مهمترین چیز در ماشین هیبرید از لحاظ فنی مصرف بسیار کم سوخت و آلایندگی بسیار کمتر اون در مقایسه با سایر ماشینهاست اصلا فلسفه هیبرید همین هست بر خلاف تصور خیلی ها ماشینهای هیبریدی ماشینهای برقی نسیتند بلکه دارای تکنولوژیی می باشند که نیروی هدر رفته موتور بنزینی را به وسیله تکنولوزی پیشترفته در باطری هیبریدی ذخیره و به واسطه استفاده موتور برقی از این نیروی باطری کمک زیادی به حرکت ماشین با مصرف سوخت کمتر از ماشینهای بنزینی میکنه .
تویوتا پریوس در این تکنولوژِی سرآمد هست و حتی اگر موتور برقی اون تا 45 کیلومتر بر ساعت در مدار باشه بعد از این سرعت نیز در مدار می باشد و مصرف میانگین این ماشین از تمام خودروهای موجود در دنیا چه هیبریدی و چه غیر هیبریدی کمتر و آلایندگی اون نیز در حد صفر می باشد. در این تکنولوژی کمپانی هیوندای عقبتر از تویوتا بوده ولی شاید در آینده به خاطر رویکرد جهانی به تولید ماشینهای هیبریدی و ماشینهای برقی بتواند ان فاصله را جبران نماید.
1396/11/16
سلام دوست عزیز
من یه سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ دارم که بدون گارانتی هست و خیلی هم راضی هستم واقعا گارانتی با اختلاف ۲۵ میلیون اصلا نمی ارزه
ماشین خوبیه و نگران نباشید کیفیت بالایی داره و به راحتی خراب نمیشه
1396/5/18
برزوی عزیز
با سلام
من اصلا قصد مقایسه دو برند رو ندارم و کلا به تویوتا ارادت دارم و در اینکه پریوس بسیار ماشین خوبی از لحاظ مصرف کم ماشین هستش شکی نیست.
اساسا پریوس یک ماشین درون شهری و سوناتا یک سدان خانوادگی هستش. بنابر این مهم هستش و تاثیر زیادی در مصرف سوخت خواهد داشت که شما در اتوبان با سرعت ۱۳۰ فقط رو موتور برقی باشین و در شیبهای منفی باتریتون شارژ بشه و فقط موتور برقی در مدار باشه( اگر شیب تقریبا ۰ باشه ممکنه مسافت زیادی رو با موتور برقی حرکت کنید)
در خصوص تکنولوژی هیبرید من در بسیاری از سایتها خوندم که تکنولوژی سوناتا از کمری بالاتره ( البته شاید اشتباه باشه)

توی کامنتهای دوستان در این سایت یا سایتهای دیگه، مشاهده میشود که برخی دوستان میگویند که هیوندای ماشینهای ارزان قیمت و با کیفیت پایین تولید میکند و به این طریق با تویوتا رقابت میکند، اما اگر این دوستان سری به سایتهای این ۲ شرکت بزنند، مشاهده میکنند که قیمتهای این ۲ برند در ماشینهای رده پایین و متوسط خود تقریبا یکسان و در خصوص برخی از ماشینها مثل سوناتا هیبرید در برابر کمری هیبرید قیمت بالاتری دارد. ۳۰۰۰۰$ در برابر ۲۸۰۰۰$
اما اینکه در ایران کمری هیبرید تقریبا ۷۵ میلیون تومان از سوناتا هیبرید گرانتر است و اقعا جای تعجب دارد.


با تشکر
1396/5/24
با سلام
در خصوص قیمت کمری و سوناتا باید خدمت دوستان عرض کنم که تویوتا کمری در ابتدای ورودش به ایران با قیمت 165 میلیون در مدل LE و 170در مدل SE و 175 مدل XLE عرضه شد اما به دلیل سیاست واردات خودرو توسط دولت به علت اینکه خط تولید خودرو در کشور آمریکا بود ثبت سفارشش بسته شد و دیگه هم وارد نمیشه پس دلیل اینکه شما کمری 180 میلیونی رو الان در بازار ایران باید بخرید 220 میلیون اینه اما در کل سوناتا هیبرید نسبت به قیمتش با امکانات و آپشنی که داره ماشینه خوبیه اگر کسی سوال فنی در موردش داشت میتونه با من تماس بگیره 09128117112
1396/5/27
با سلام میخواستم تجربه خودم رو پس از کلی تحقیق در مورد کمری هایبرید بگم که زیاد بزرگش نکنید تا بتونید در مورد سوناتا تصمیم بگیرید بنده کمری مدل ۲۰۱۵ به مبلغ ۱۷۵ خریدم از نمایندگی دزد اصفهان که متاسفانه یه شقه ماشین رو هم رنگ کرده بودند نمایندگی جناب اقای ق
لطفاپس از خرید ماشین صفر کیلومتر از هی شرکتی یا شخصی کارشناسی رنگ و بدنه انجام بدید
بگذریم بلی این ماشین خوبیه تو استهلاک ولی تا وقتی توی دست انداز نیفتید که انگار کمک فنر نداره مثل گاری صدا میده ماشین فقط تو جاده صاف ماشین نرم عمل میکنه
زیر ماشین وقتی ۴ نفر سرنشین داره میچسبه به زمین انگار فلج میشه کلا گیر میکنه من یادمه وقتی مگان داشتم هر چه مسافر و بار داشتیم انگار به حال ماشین فرقی نمیکرد

احساس لوکس بودن نداره شارژ و ماندگاری باطری خیلی کمه
امکانات در حد صفر حتی اینه جمع کن برقی نداره
برلی اینکه با لکسوس رقابت نکنه سعی میکنن همیشه یجورایی از لحاظ زیبایی تو ذوق بزنه در مورد این ماشین نمای عقب و جانبی جالب نیست
صندلی ها از چرم مصنوعی ساخته شده بود و بد رنگ و زشت
پرده عقب و انتیUVنداره پختیم داخل ماشین
سنسور باران و سر کن نداره
ترمز شدید که میگیرید ماشین دیگه ترمز نداره
در استارت حرکتی پرشتاب ماشین به هر طرفی که میخواد میره فرمون گیج میشه انگار برای این قدرت ماشین وزن کافی و کنترلی نداره
یدونه سنسور نداره نه جلو و نه عقب که بتونیم ماشین رو سلامت پارک کنیم
صندوق عقب خیلی جا کم داره
پرشتاب که میریم ماشین صداش به داخل نفوذ میکنه و نعره میکشه انگار تو زوره
این ماشین فقط برای رانندگی داخل شهری بی صدا و نرمه ولی نسبت به پولی که پرداخت میکنید لوکس و راضی کننده نیست مثلا جنسیس ۲۰۱۳ معادل این ماشینه و خیلی می ارزه.
احساس قوطی بی ارزش با مارک تویوتا رو داری
فرمان زیاد نرم نیست
ولی من از ادمای متعصب خوشم نمیاد که سنگ یک مارک رو به سینه میزنن
در اخر ایا کسی که تویوتا میخره میخواد با خودش به گور ببره مطمعنا نه چون هر پنج سال انقدر امکانات و طراحی متنوع هست که هر چی سوار بشی دلتو میزنه برای همین هیوندا و کیا برگ برنده رو دارن با تنوع و امکانات و قیمت مناسب و گارانتی میدن
.ایا الان مثل قدیم همه شما تلویزیون سونی دارید پس سونی کجا رفته؟


1396/6/4
این آقایی که میاد زیر اظهار نظر کسانی که به کمپانی معظم هیوندایی🤣 برای خودرو هیبریدش اظهار نظر میکنند یا تو شرکت پاکرو کار میکنه یا بنده خدا الان پول هاش را جمع کرده پراید یا پژو را میخواد هیبرید سوناتا بکنه ، کلا شعور جواب دادن به کامنت ها را نداره ، البته پراید و پژو سواری نشونه شخصیت نیست ، شعور و کلام افراد نشونه شخصیت اونهاست ، خودت که بکشی فعلا خدمات این ماشین صفر و جواب پس نداده پس کور کورانه نیا زیر هر اظهار نظری کامنت بی ادبی بگذار تو برو با سوناتا هیبریدت حال کن
1396/6/19
شما که شعور و شخصیت از متنی که نوشتی موج میزد
من نه برای پاکرو کار میکنم نه آسان موتور نه عاشق هیوندای هستم اما حیف سوناتا هیبرید که افرادی مثل تو سوار بشن
تا اونجائی که صفحات معتبر داخلی و خارجی نشون میده که ماشین خیلی خوبیه و کاملا ارزش خرید داره اما نه برای یکی مثل شما
1396/6/31
قابل توجه دوستان عزیزی که بدون اطلاعات حتی سطحی، تبلیغ می‌کنن علیه کره و خودروی کره ای. همه میدونن سایت usnews یکی از معتبرترین سایت ها در جهانه. حالا گوش کنید تا بعدا خواستین راجع به کره ای نظر بدین مهر بیسوادی بهتون نخوره
کیا سول رتبه اول و هیوندا النترا، رتبه ششم در بین ماشین های کوچک بالاتر از سراتو (رتبه هفتم)، مزدا سه، فورد فوکس، تویوتا کورولا، نیسان لیف، میتسوبیشی لنسر و ... آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/compact-cars
هیوندا سوناتا، رتبه سوم در میان سواری های اندازه متوسط در جهان، بالاتر از شورولت ملیبو، کیا اپتیما (رتبه چهارم)، هوندا آکورد، مزدا شش، نیسان آلتیما و ... آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/midsize-cars
هیوندا توسان، رتبه سوم در بین اس یو وی های کوچک در جهان بالاتر از فورد اسکیپ، نیسان راگ، تویوتا راوفور و .... آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/compact-suvs
سوناتا هیبرید، رتبه دهم در بین همه خودروهای هیبرید (افوردبل و لاکچری) در جهان بالاتر از اپتیما هیبرید، فورد فوکس هیبرید، تویوتا پریوس مدل سی، نیسان لیف و ... آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/hybrid-cars
کیا سورنتو رتبه سوم در میان اس یو وی های متوسط در جهان بالاتر از تویوتا هایلندر، فورد ادج، نیسان مورانو، هوندا پیلوت، هیوندا سانتافه (رتبه هفتم)، تویوتا فوررانر و ... آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/midsize-suvs
کیا کدنزا رتبه پنجم در میان سواری های بزرگ بالاتر از کرایسلر 300، دوج، هیندا آزرا (رتبه نهم) و ... آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/large-cars
جنسیس جی نود رتبه دوم در میان خودروهای لاکچری بزرگ بالاتر از آئودی ای 7، بنز سی ال اس، بی ام و سری شش، کیا کا 900 (هفتم) و ... آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/luxury-large-cars
جنسیس جی هشتاد رتبه سوم میان لاکچری های متوسط در جهان، همرده بی ام و سری پنج و بالاتر از لکسوس جی اس، بنز کلاس E، ولوو اس نود و ... آدرس سایت:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/upscale-midsize-cars
ان شاا... از خواب ناز بیدار بشین، این سوناتا هیبرید بهترین انتخابه در رده قیمتی خودش. اول یه دور باهاش بزنید بعد نظر بدین
علی یارتان دست حق نگهدارتان
1396/8/8
عرض ادب و احترام خدمت همه كاربران عزيز
من مدير تعميرگاه مركزي هيونداي پاكرو هستم صرفا جهت رفع هر ابهامي در صورتي كه نياز به راهنمائي يا توضيح داريد و حتي اگر مشكل فني با خودروي سوناتا هيبريد داشتين ميتونيد با من تماس بگيريد
1396/8/25
سلام دوستان لطفا هر کس میدونه جواب بده ممنونم.

داستان فروش نقدی 134 تومانی سوناتا هیبریده 2018 چیه که تو بعضی از ساتها زده؟ ایاصحت داره؟
به طور مثال تو سایت باما زیاد زده اگه سرچ بفرمایید متوجه میشید.
ممنونم.
1396/9/1
با سلام تمام شرکت هایی یا اشخاصی که در سایتهای مختلف با قیمتهای زیر 160 میلیون اون هم به صورت پیش فروش قرارداد میبندند اول اینکه اصلا مجوز پیش فروش خودرو ندارند دوم اینکه خودروی موجود ندارن سوم اینکه فروش مدت دار بدون ثبت سفارش فاقد اعتبار میباشد و در نهایت در حال حاضر خودروی النترا با قیمت جهانی 20000دلار مدل 2018 در بازار ایران در حدود 150 میلیون تومان فروخته میشود پس این امکانپذیر نیست که خودروی سوناتا هیبرید با ارزش دلاری بسیار بالاتری در ایران در این محدوده قیمت باشد

1397/7/14
قیمت هیوندای النترا مدل 2017 چند است
1399/11/11
من این خودرو رو دارم قبل از سوناتا لیفان 820 داشتم کلا از ماشین های خوش هیکل خوشم میاد و هر دوی این خودرو هم کره ای و هم چینی برام خوب بودن و هیچ مشکلی نداشتم نظرات دوستان رو خوندم برام خیلی جالب بودش و اصلا نظرات مفیدی ندیدم و مطمعن هستم تا حالا سوار هم نشدن و لذت رانندگی رو باهاش نداشتن
سعی کنید تعصب و حسادت نداشته باشید شما همین رانندگی آدمیزادی رو انجام بدین خودش پیشرفت محسوب میشه براتون
1402/3/23
سلام از ماشین سوناتا دیگه بهتر نداریم