موضوعات داغ

رنو تندر 90 یا پژو پارس؟ مقایسه فنی سدان‌های خانوادگی بازار

26 آبان 1396
عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس

همیشه برای خرید یک خودروی مناسب، خریداران ویژگی‌های بسیاری را مد نظر می‌گیرند تا بتوانند انتخاب مناسبی داشته باشد. زیرا برای خرید خودرو علاوه بر درنظر گرفتن نیازهای شخصی و بودجه درنظر گرفته شده، باید نگاهی بلندمدت نیز در انتخاب داشته باشیم. ولی ممکن است برخی اوقات میان دو خودرو با ویژگی‌های مشابه دچار دوگانگی شوند و انتخاب یک گزینه از میان دو خودروی موردنظر کاری دشوار برای خریداران باشد. البته انتخاب میان خودروهای داخلی چندان کار سختی به‌نظر نمی‌رسد، زیرا به دلیل تنوع کم محصولات، می‌توان با کمی جست‌و‌جو و مشورت کردن، گزینه مورد نظر را خریداری کرد. اگر قصد خرید یک سدان اقتصادی شهری در بازه قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان را دارید، دو گزینه رنو تندر 90 و پژو پارس، خودروهایی هستند که می توانید با نگاهی بلندمدت اقدام به خرید آن‌ها کنید. به همین منظور قصد داریم در این مقاله به بررسی فنی و وضعیت بازار این دو خودرو بپردازیم.

تندر 90، خودرویی کم استهلاک و اقصادی

اواسط دهه 80 صحبت‌هایی از حضور برخی از مدل‌های رنو در ایران به گوش می‌رسید که نهایتاً با آمدن رنو لوگان یا همان تندر 90 به ایران، شاهد تولید این خودرو در دو کارخانه ایران‌خودرو و پارس‌خودرو بودیم. تندر 90 یا همان ال‌90، سدانی اقتصادی با طراحی کاملاً ساده و بی‌آلایشی بوده که توانست در همان سال‌های ابتدایی به دلیل کیفیت مونتاژ قابل قبول و سواری نرم و آرام، علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود بکشاند. تندر 90 در ابتدا با چند تیپ‌بندی مختلف که شامل آپشن‌های متفاوتی بود تحت عنوان E0، E1 و E2 به بازار عرضه شد. البته لازم به ذکر است که این روزها فقط شاهد عرضه نسخه فول آپشن این خودرو یا همان E2 از سوی تولیدکنندگان به بازار هستیم. شاید واژه فول آپشن چندان برازنده این خودرو نباشد، اما در مقایسه با تیپ‌های نام‌برده، این مدل دارای امکانات بیشتری نظیر شیشه‌بالابر برقی هر چهاردر، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم آینه‌های جانبی برقی، ایربگ راننده و سرنشین، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، کامپیوتر سفری، ترمز ABS ، فرمان هیدرولیک و قفل کن شیشه‌های عقب است. خودرویی که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم، تندر 90 نسخه E1 مدل سال 89 بوده که در مواقع نسخه نیمه فول تندر به‌شمار می‌رود. این خودرو از برخی امکانات نظیر شیشه بالابر برقی عقب، آینه‌های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک، ترمز ABS ، ایربگ سرنشین جلو، چراغ مه‌شکن جلو و رینگ آلومینیومی برخوردار نبوده.

پژو پارس، خودرویی با پرستیژتر از 405

در سال 1379 فیس‌لیفت جدیدی از پژو 405 تحت عنوان پژو سفیر به بازار معرفی شد که چندی بعد با تغییر نام مواجه شد ولی چندی بعد به پژو پرشیا تغییر نام داد و هم اکنون در بازار با نام پژو پارس عرضه می‌شود. تغییرات ظاهری از جمله چراغ‌های اسپرت‌تر، بدنه‌ای با خطوط تند و تیز و زه درهای متفاوت، سبب شد تا استقبال خوبی از این سدان آشنا در بازار شود. پژو پارس در طی این سال‌ها با چندین مدل به بازار عرضه شد که از جمله می‌توان به پارس LX، پارس سال و پارس ELX اشاره کرد. کیفیت ساخت و مونتاژ پژو پارس خوب و راضی کننده بوده ولی در بعضی از نمونه‌های تولیدی، مالکان پژو پارس ال‌ایکس از پایین بودن کیفیت ساخت و مونتاژ و وجود سر و صدای اضافی در داخل کابین شکایت دارند. از نظر آپشن و تجیزات پژو پارس با توجه به قیمتش خودرویی کامل به نظر می‌رسد و در مقایسه با تندر 90 گزینه‌ای کامل‌تر به‌شمار می‌رود، همچنین نمونه‌های پارس سال و ال‌ایکس که چندسالی‌ است توسط ایران‌خودرو به بازار عرضه می‌شود، دارای داشبوردی دو رنگ با طراحی جدیدتر بوده که بخش هایی از تودوزی شامل پارچه و تریم طرح چوب است.

مقایسه طراحی ظاهری و کابین

در بخش طراحی اگر بخواهیم این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که برنده از پیش تعیین شده این رقابت پژو پارس بوده که باتوجه به نظر اکثریت خریداران، پژو پارس از مقبولیت بیشتری میان خریداران برخوردار است. با این حال باید بگوییم که تندر 90 در نمای جلو دارای چراغ‌های کریستالی شفافی است که توانسته تاحدودی طراحی ساده و کلاسیک آن را تعییر دهد. جلوپنجره بزرگ در نسخه‌های فول دارای زه کروم بوده که نمایی اسپرت‌تر و زیباتر را برای تندر به ارمغان آورده است. اما در نسخه E1 جلوپنجره پلاستیکی مشکی رنگ تاحدودی زیبایی خودرو را تحت‌الشعاع قرار داده است. همچنین در نمای جانبی رینگ‌های آلومینیومی درنظر گرفته شده برای نسخه فول، بر زیبایی این خودرو افزوده است. اما نسخه نیمه فول دارای رینگ فولادی به همراه قالپاق پلاستیکی است که برای بسیاری از خریداران خوشایند نیست. نمای عقب تندر نیز به دلیل سادگی و بزرگ بودن در صندوق عقب، دارای چهره‌ای خسته کننده و قدیمی است. در آن‌سوی میدان ظاهر پژو پارس به گونه‌ای بوده که اکثریت اقشار جامعه در گروه‌های سنی متفاوت آن را می‌پسندند. یکی دیگر از نکات ظاهری پژو پارس، هماهنگ بودن طرح بدنه آن بوده که نکته‌ای مثبت و پسندیده در طراحی خودرو به شمار می‌رود. در نمای جلو چراغ‌های کشیده‌تر از پژو 405 که با طرح کریستالی شفاف به بازار عرضه می‌شود، ظاهری اسپرت‌تر و بروزتر را برای پارس پدید آورده است. در نمای جانبی تفاوت اندکی با پژو 405 وجود دارد که تنها در زه روی درها و رکاب نصب شده زیر آن‌ها قابل مشاهده است. در نمای جانبی نیز تغییرات شامل تغییر محل نصب کردن پلاک از روی سپر به درصندوق بوده که همین موضوع سبب شد ظاهر کاملا متفاوتی بوجود آید. همچنین چراغ‌های خطر متفاوت نسبت به پژو 405، برای بسیاری از مخاطبان خوشایند بوده.

اما در بحث مقایسه طراحی کابین این دو خودرو نیز باید به تفاوت‌های زیادی اشاره کرد. که اصلی‌ترین مورد را می‌توان به سادگی طرح کابین اشاره کرد. شباهت ظاهری داشبورد و کابین پژو پارس با پژو 405 موردی است که برای بسیاری از خریداران خوشایند نبوده، اما نمونه‌هایی که از سال 93 به بعد دست‌خوش تغییر در داشبورد و تودوزی پژو پارس شده، ظاهری بروزتر و مورد پسندتر را ایجاد کرده است. همچنین صندلی‌های راحت‌، طراحی مناسب غربیلک فرمان و فضای کافی اتاق از جمله نکات مثبتی است که در کابین پژو پارس قابل مشاهده است. درون کابین تندر 90 همه‌چیز به سادگی طراحی شده و رنگ طوسی، چهره‌ای یکنواخت را برای کابین ایجاد کرده است. اما می‌توان از نکات مثبت کابین تندر، به راحتی صندلی‌ها، دید مناسب و فضای کافی برای سرنشینان نام برد.

از جمله امکانات رفاهی پژو پارس سال می‌توان به سیستم تهویه اتوماتیک، تريم دورنگ، قطعات دكوراتيو طرح چوب، شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب، آينه هاي جانبي برقي راهنمادار، يستم صوتی پيشرفته مجهز به موبايل هندزفری، بلندگوی عقب، كيسه‌ هوای راننده و سرنشين، دماسنج روی داشبورد، بازکن در صندوق عقب از داخل اتاق، سيستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مسترلاک ( با يک دکمه همه درها قفل و باز می‌شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهای شديد با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می‌شوند) و تايمر چراغ سقف و آگاه كردن راننده از وضعيت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغهای راهنما و چراغ سقفی و LED داخل جلوآمپر و سيستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژير دزدگير.

همچنین امکانات تندر 90 نیز که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، در نسخه فول E2 نیز بسیار کمتر از پژو پارس سال بوده، به همین خاطر اگر امکانات رفاهی در اولویت انتخاب قرار دارد، باید بگوییم پژو پارس گزینه‌ای ایده‌آل تر خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی

در بحث مقایسه فنی این دو محصول، باید در ابتدا به نوع پژو پارس اشاره کنیم، زیرا تنوع در تیپ‌بندی این محصول سبب شده تا پیشرانه‌های متفاوتی روی آن نصب شود، پژو پارس ال‌ایکس دقیقا از همان پیشرانه TU5 نصب شده روی پژو 205 تیپ 5 بهره می‌برد که از یک موتور چهار سیلندر 1578 سی‌سی با توان تولید 110 اسب‌بخار تشکیل شده است. همچنین پارس سال که البته خودروی مورد نظر در این مقاله نیز از نوع پارس سال بوده، دارای پیشرانه چهار سیلندر با حجم دقیق 1761 سی‌سی است که حداکثر توان آن 100 اسب‌بخار در 6000 دور بر دقیقه است، همچنین حداکثر گشتاور تولید ده توسط این موتور 153 نیوتون متر بوده که سبب شده شتاب قابل قبولی از این سدان خانوادگی دریافت شود.

رنو تندر 90 از پیشرانه معروف K4M بهره می‌گیرد که پس از تندر 90، این پیشرانه روی رنو ساندرو نیز استفاده شده است. این پیشرانه با حجم دقیق 1598 سی‌سی توانایی تولید 105 اسب‌بخار و گشتاور 148 نیوتون متری را دارد.

از نکات قابل توجه در سواری پژو پارس، وزن بالای آن بوده که چسبندگی قابل توجهی را در سرعت‌های بالا برای این خودرو به ارمغان آورده است. اما سیستم تعلیق در تمامی خودروهای داخل از کیفیت پایینی برخوردار بوده، در عین حال باید گفت عیب عمده‌ای در سیستم تعلیق این خودرو مشاهده نشده است. شتاب‌گیری حتی در سرعت‌های بالای 100 کیلومتر با اشاره کوچکی به پدال کاملاً محسوس بوده و موتور 1.7 لیتری این خودرو شما را به سبقت‌گیری و حتی رانندگی اسپرت ترغیب می‌کند. اما در آن‌سوی میدان می توان به بی‌صدا بودن موتور تندر 90 در دور موتورهای پکمتر از 3000 دور در دقیقه اشاره کرد که این موضوع در شهرهای بزرگ و شلوغ مانند تهران که اغلب در ترافیک باید رانندگی کرد، می‌توان نکته مثبتی به‌شمار رود. علاوه‌بر این سواری نرم و بدون ضربه و تکان از خصوصیات بارز تندر 90 است. تندر 90 ارتفاع بیشتری از سایر خودروهای هم سطح خود دارد و شاید به همین دلیل باشد که بیش از سایر رقبا مانند 206 سرعت را به راننده نشان می‌دهد. از نکات منفی این خودرو باید به زاویه کور در هنگام دور زدن و مخصوصا دید بسیار کم آینه بغل اشاره کرد، که این موضوع در رنو ساندرو به دلیل استفاده کردن از آینه بزرگ‌تر تاحد زیادی برطرف شده است.

نتیجه‌گیری پایانی

از آن‌جایی که دو خودروی مورد نظر از لحاظ امکانات رفاهی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند، برای نتیجه‌گیری از نسخه فول آپشن تندر 90 یا همان E2 یاد خواهیم کرد. هردوی این خودروها در بازار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، زیرا علاوه‌بر استهلاک کم، دارای قطعات یدکی بسیاری در تمامی نقاط کشور هستند. همچنین وجود نیروی متخصص برای تعمیر این خودروها یکی از نکات مثبتی است که خریداران با خیالی آسوده می‌توانند اقدام به خرید هر یک از این خودروها کنند. اما اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کلی در خصوص این دو خودرو داشته باشیم، باید بگوییم اگر طراحی و امکانات رفاهی، از اهمیت چندانی برای شما برخوردار نیست،، تندر 90 خودرویی است که می‌توانید با خیالی آسوده اقدام به خرید آن کنید. زیرا استهلاک کم و هزینه نگهداری پایین این خودرو سبب می‌شود تا سالیان سال بدون دغدغه اقدام به سفر با این خودرو کنید. اما اگر می‌خواهید خودرویی که خریداری می‌کنید از امکانات رفاهی بهتری برخوردار باشد و دارای ظاهری شکیل‌تر باشد، پژو پارس گزینه‌ای است که می‌تواند شما را راضی کند. همچنین بازار کارکرده این خودرو نیز نسبت به تندر 90 از وضعیت بهتری بهره‌مند بوده. البته باز باید بگوییم که اگر برنفس خود غلبه کنید و با چهره بسیار ساده و کابین کسل کننده رنو تندر 90 کنار بیایید، قطعاً در بلندمدت به دلیل استهلاک کمتر، دردسرهای کمتری را تحمل خواهید کرد.

در پایان از دانیال محبوبی دوست مالک محترم هر دو خودرو جهت در اختیار قرار دادن به منظور تست و بررسی کمال تشکر و قدردانی را داریم.

مشخصات فني
مدلتندر ۹۰پژو پارس
پيشرانه۴ سیلندر خطی۴ سیلندر خطی
حجم موتور۱۵۹۸ سی سی۱۷۶۱ سی سی
حداکثر قدرت۱۰۵ اسب بخار۹۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور148 نیوتن متر۱۵۵ نیوتن متر
شتاب رسمي۱۰.۲ ثانیه۱۲ ثانیه
مصرف سوخت ترکيبي۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر۹.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
وزن۱۱۵۵ کیلوگرم۱۱۶۵ کیلوگرم
قيمت۳۹ میلیون تومان۳۷ میلیون تومان

41 عکس

نظرات کاربران

120 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1396/8/26
با سلام. دوستان من پنج ساله ال۹۰ دارم و واقعا راضیم ظاهر افتضاح خودرو بعد نشستن و رانندگی باهاش کم رنگ و کم رنگ تر میشه در این ۵ سال خودرو کوچکترین خرج اضافه ای نداشته و اتاق ماشین هنوز بی صدا و فوق العاده نرمه. یکی دیگه از مزیت های این ماشین ایمنی بیشترش نسبت به رقباشه. درکل من خرید ساندرو صفر یا ال۹۰ کارکرده رو پیشنهاد میدم
1396/8/27
بعد 5 سال اتاق بی صدا!!!!!! ال 90 شما پارس خودرویی هست یا ایران خودرو؟؟؟

خیلی خوبه پس بعد 5 سال اتاق صدا نداره.

ال 90 ما طوری هست داشبورد و درهاش که وقتی هوا خنک و رو به سردی باشه بیشتر اوقات اتاق صدا داره توی چاله ها یعنی اعصاب خورد کنه صدای موتور هم شدیدا میاد داخل اتاق ولی یه وقتایی میشه هوا که گرمه داشبورد و درها هیچ صدایی ندارن و صدای موتور هم داخل کابین خیلی کم میاد
1398/1/5
کاملا درسته ماهم یه مدل نود داریم اصلا صدا نداره اتاقش با اتاق موهاوی قابل مقایسه هستش انصافا ولی چن جا دیدم و سوار شدم نمیدونم چرا لشن یا لشش میکنن
1398/1/14
برو بابا پرشیا کجا ال ۹۰ کجا پرشیا برای کشور فرانسه است ال ۹۰ برای ایرانه پرشیا از فرانسه اومده ماشین ما پرشیا elx صندلی های برقی اینه برقی چرخ های عقب دیسک و ال۹۰ کاسه اینه های ال۹۰ برقی نیست صندلی هاش برقی نیست تازه هم هر ماشینی که سوختش بالاست شتابش هم خیلی باست من ۱۶ ساله پرشیا رو دارم هیچ شکایتی توش ندیدم
1398/11/8
@حامد
ببین دوست عزیز l90 خارجی تر از پارسه ، پارس شبیه پژو 406 هستش اما ال نود نسبت به داچیا لوگان تغییرات کمتری داره لطفا اطلاعات نداری ... تو آمار هم که پرشیا 2 ثانیه کند تره
1396/8/26

درود. بسیار عالی.

داخل متن گشتاور ال 90 148 ذکر شده داخل جدول 142.

در کل پارس قیافش خوشگل تر از ال 90 هست .ولی ال 90 از نظر فنی خیلی بهتره پارس از نظر فنی از ال 90 خیلی قدیمی تر هست. من پیشنهاد میکنم کسی قسط خردی داره ال 90 بخره خیالش راحت. استهلاکش واقعا کمه البته یه سری خرجا داره ولی به پای پارس هیچی نیست .مصرف سوختشم چه داخل شهر چه بیرون شهر از پراید کم تره البته از پرایدی که خیلی وقته تنظیم موتور نرفته. فقط یه کمی ظریب دنده هاش بده قدرتی هست تا سرعتی وقتی داری 110 تا میری دورموتور دنده 5 میاد 3200 حدودا اگه اشتباه نکنم خب این خوب نیست هم فشار روی موتور هست هم صدا هم مصرف سوخت واسه مسافرت اذیت میکنه ماشین بادنده 3 خیلی خوب حرکت میکنه طوری که چند لحضه احساس نمیکنی دنده 3 زدی.

در ضمن تسمه تایم دوم خودرو رو هم همیشه روی 60 هزار عوض کنید که خدایی نکرده کار دستتون نده.

در کل ما از ال 90 راضی هستیم.
1398/9/20
با سلام عزیز
والا من ال۹۰ دارم e2 فول مدل۹۰ تمام قطعاتش فابریک فرانسه هست!
صدای موتور داخل کابین نمیاد!هیچ جوره
شتابگیریش حرف نداره اسفالتو جر میده
پارس ماشین خوبیه ولی ال۹۰ یه چیز دیگس اینو ال۹۰ سوارا میفهمن :)
من با ال۹۰ دو بار 206 رو گرفتم سر کل کل شما که پارس داری عزیز خخخ
در ضمن آینه بغلاشم برقیه :)
1396/8/26
چقدر ایراد نوشتاری داشتین من به شخصه سواری ال نود رو بیشتر دوست دارم حداقل از پژو جدید تره هرچند در سفر های طولانی پژو راحتی بیشتری داره ولی خوب مصرف سوخت بالا و همین طور کیفیت پایین قطعات پژو رو نمیشه نادیده گرفت
1396/8/26
مقایسه های تکرار در تکرا
اه اه بسه دیگه
اینا چه چیزی دارن که اینقدر با هم مقایسه شون میکنید
از هر بچه قنداقی هم بپرسی مشخصات اینارو از حفظه
1396/8/26
با تشکر از این مقایسه جذاب
اما مصرف سوخت ترکیبی که برای تندر اعلام کردید متعلق به نمونه اتوماتیک هست در صورتی که تندر دستی 6/9 هست!
1396/8/26
جاااااااااااااااااان تندرنود شتابش ده ثانیس ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!1 اگر اینجور باشه پارس باید بره بمیره
1398/4/17
همین دیگه باید بره بمیره داش
1396/8/26
قبلنا میگفتیم کره کجاست و ما کجا، الان باید بگیم چین کجاست و ما کجا.
ولی درکل اگه بخوایم این دوتا ماشینو مقایسه کنیم به طور قطع پارس بهتره توی همه چیز هم بهتره. طراحی کابین ال نود مثل کامیون ایسوزو میمونه. کیفیت پلاستیک داشبورد چندش آوره!خیلی خیلی بده. قیافه ال نود هم فوق العاده زشته. پژو پارس از هر نظر انتخاب بهتریه.
حتی از نظر چسبندگی هم ال نود مشکل زیادی داره که سر پیچ ها نامتعادله ولی پارس چسبندگی خوبی نسبت به قیمتش داره
1396/8/26
طوری گفتی چسبندگی فکر کردم پورشه 911 رو میگی جوری گفتی داشبورد با کیفیت فکر کردم بنتلی کانتنیال داشبورد چرم مد نظرته. تس کن این چرندیات رو باو
پارس آشغال رو باید با پراید مقایسه کرد نه با النود. به پیچ رنو میارزه به کل هیکل آَشغال بی کیفیتی مثل پارس
1396/8/26
اولین الویت در خرید ماشین در دنیا اول ایمنی و کیفیت هست که رنو لوگان در حد لایگا از پژو پارس بهتره نیازی به مقایسه نیست با پار س تصادف کنی حتی با سرعت ۶۰ تا فاتحهت خونده شده و مردی
1396/8/26
شما بیش از حد اغراق کردید فضا و کیفیت ادوات ساخت تندر90 از پژوپارس بهتره مصرفش کمتره فضای داخلشو مخصوصا صندلی های عقب راحته از نظر خرج هم که خیلی عالیه من 2 سال این ماشینو داشته و دارم و تجربیاتمو نوشتم و قاطع می گم هیچ خودروی داخلی ای به پای تندر90 نمی رسه. باتشکر از خودروانک
1396/8/27
شما سوار ال 90 شین نه که چند دقیقه چند روز اون وقت نظرتون عوض میشه سواری ماشین کاری میکنه که چهره ال 90 دیگه واست نامتعارف نباشه.

ماشین بعد 6 سال کارکرد داره مثل روز اولش کار میکنه گیربکس بسیار عالی موتور بدون خرج به محض اینکه پدال گاز فشار بدی شتاب قابل قبولی بهت میده موتور افت توان زیادی نداره موتور گیربکس باهم مچ هستن موتور گاز هرز نمیخوره. پارس حرفی واسه گفتن از نظر فنی جلوی ال 90 نداره. سیستم خنک کننده موتور به بهترین شکل بهینه عمل میکنه. فن رادیاتور انچنان توی تابستان زود به زود روشن نمیشه. سرپیچ هم باید بلد باشی با ال 90 چطور برخورد کنی نباید ناشی بازی در بیاری بلخره زانتیا نیست من که خیلی از پیچ ها رو خیلی قشنگ رد کردم بدون اینکه عقب ماشین بخواد در بره البته با لاستیک 195.

تعریف الکی نمیکنم ولی توی این شرایط بازار ال 90 ماشینیه که اگر بابتش پول بدی پشیمونت نمیکنه

یه سری قابلیت ها داره (آپشن نه)کم کم سوار بشی میفهمی که توی هیچ کدوم از هم رده هاش نیستن.
1396/8/27
به علی.

داداش پورشه تاحالا از نزدیک دیدی ؟ بنتلی میدونی چنتا چرخ داره؟ اون ال 90 اشغالو باید با پیکان مقایسه کرد
1398/1/2
خخخخخخ. بابا پارس کجا ال نود کجا. . پارس با بوگاتی قابل مقایسس.خاک تو سر اونیایی که به النود رای میدن بد بختا. و درود به اوناییم که به پارس رای میدن.پارس چیز دیکس بدبختا. بیخود نیست که به وحشی جاده معرفه.تازه اون یه لقبشه پرشیا، سلطان هم بش میگن.پارس .خخخخ بد بختا دلم به حالتون میسوزه
1396/8/26
خسته نباشید
پژو ساخت چند سال اخیر اشغاله از همه لحاظ . اما قبل 90 خوب بودن
1396/8/26
امروز تسلا کامیون برقیش را رونمایی کرد همونطور که شما هم خبرش رو پوشش دادید..کامیون برقی با صفر تا صد 5 ثانیه! همینطور تسلا رودستر با شتاب 1.9 ثانیه را هم معرفی کرد..حالا شما دارید دو تا ماشین که مربوط به 20 سال پیش را با هم مقایسه میکنید..واقعا ایران خودرو و سایپا مثل کبک سرشون را کردند زیر برف و انگار نه انگار که دنیا عوض شده ماشین ها هم عوض شدند آدمها هم عوض شدند ولی این دو تا خودرو ساز تکون نخوردند با وقاحت تمام هنوز دارند پیکان و پراید و 405 تولید میکنند ...درد آدم از این که میبینه با کمال پر رورویی به آشغال هایی گه تولید میکنند افتخار هم میکنند و هرسال مجوز تولیدشون را با هزار نوع دوز و کلک تمدید میکنند.
1396/8/26
وقتی صحبت از سدان اقتصادی برای خانواده است، پارامترهایی مثل کیفیت قطعات در یک بازه چندساله، تعداد مراجعه خودرو به تعمیرگاه در این چند سال، قیمت قطعات مصرفی و مصرف سوخت در کنار ایمنی سازه خودرو مواردی است که در ارزش گذاری یک خودرو سدان اقتصادی خانواده باید مد نظر قرار گیرد. بحث کیفیت و لذت رانندگی اسپرت و جذابیت بصری با در نظر گرفتن اقتصاد خانوار مواردی دسته چندم در چنین انتخابی است
1396/8/26
درود؛ این خودرو ها اصلا در حد هیچ انسانی نیستند و نباید هیچکس این آشغال های بی ارزش رو سوار بشه، همین الان با پول اینا تو کشور های اروپایی ماشینهای بهتر و صد البته بروزتر و زیبا تری میشه خرید
1396/8/27
در اروپا بله اما ما در ایران زندگی می کنیم یادتون نره
صد در صد تندر 90 بهترین گزینه است شک نکنید اگه دوست دارید عمرتون در تعمیرگاه و ... بگذره پارس بهتره
1398/4/22
اینجا ایرانه داداش وباید با همین لگنها سر کنیم
1396/8/26
با سلام
لطفا دنا پلاس توربو روهم برسی کنید چون بزودی فروشش شروع میشه .

بدونیم با چه سطحی از کیفیت یک خودرو ساخت وطن روبرو هستیم

ممنون
1396/8/26
با سلام وتشکر از سایت
پژو پارس سال 92 پس از 50 هزار کارکرد :تعویض اجباری شمع ها در کیلومتر 30 هزار و تعویض کاسه نمد گیرباکس در کیلومتر 40 هزار بدلیل نشتی روغن
مصرف بنزین (با بنزین سوپر )ترکیبی 7.5 در 100 کیلومتر
1396/8/26
متاسفانه با پول ال نود صفر داخل کشور های خارجی میشه ولستر و هیوندا سوناتای 2012 دست دوم خرید. این ماشینا واقعا دیگه تاریخ مصرفش گذشته. واقعا خریدشون اشتباهه:(
1396/8/27
سلام به نظر من اگه یک فکر برای فنی پارس بکن ماشین خوبی مثل موتور پژو 1800.16سوپاپ میتوانه ماشین خوبی بشه
1396/8/27
اگر دنبال خودرویی بی دردسر و کم اصطحلاک هستید تندر ۹۰ بهترین انتخابه
و کیفیت هم در حال حاضر بهتر از پارس هستش
پارس طراحی و امکانات‌و راحتی بهتری داره ولی متاسفانه کیفیت ساخت و مونتاژ و مخصوصا موتوری روز ب روز بدتر از قبل شده و میشه
باز سری LX یا همون TU5 ها وضعیت بهتری دارن
1396/8/27
سلام بابا بسه این لگنها آخه دیگه مقایسه نداره چیه خودتون رو سرکار گذاشتید دنیا کجا داره میره ما موندیم با ماشینهای پنجاه سال پیش اونا مقایسه میکنیم خدایی به کجا رسیدیم کیفم میکنیم
1396/8/29
همش از بی پولیه...! , وگرنه کیه که از ماشین مثلا آلمانی یا ژاپنی بدش بیاد؟!!!!
1396/8/27
با عرض سلام و خسته نباشید و ضمن تشکر از سایت خوب خودرو بانک
چرا هنوزم یه سری چیزا مثل مه شکن جلو و عقب و قفل مرکزی و فرمان هیدرولیک و ... رو آپشن حساب می کنید؟ به خدا سری آخر پیکان هم همینا رو داشت . زشته که ترفندی که خودروسازان بی انصاف وطنی به کار می برن تا فرغون هاشون رو بفروشن ما هم استفاده کنیم با این حساب فکر کنم تا چند وقت دیگه باید فرمون و آفتاب گیر و آنتن رادیو و دستگیره ی درب باز کن داخل رو هم جزو آپشن ها حساب کنیم!!!
1396/8/27
حرف شما متین. اما فرمان هیدرولیک و مه شکن جلو رو پیکان کجاش داشت که من ندیدم تا حالا؟
1396/8/27
پارس بهتره بابا چیه این تندر 90 زشت
1396/8/27
من 8 ساله النود دارم.اول باید بگمکه من ماشینایی مثل سمند و 405 و پارس و اپتیما و سراتو رو سوار شدم و باید بگم از نظر شتاب از سمند و 405 و پارس خیلی بهتره . پا به پای اپتیما میاد . ملاک اول خرید خودرو به نظرم بیشتر باید فنی خودرو باشه تا ظاهر و قیافه. یکماه که ماشین رو سوار بشی قیافش برات تکراری و عادی میشه.
1396/8/29
حال خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اپتیما ؟ تندر لگن؟؟؟؟؟؟؟؟ :|
1396/8/29
داداش اپتیما کجا ال نود کجا....
1396/8/27
فقط فرمون های TU5 هست این شکلی هست پس چرا این ماشینی ک بررسی کردین اینوضعی بود؟
1396/8/27
هیچکدام!!پارس که لش و بی کیفیت است و تندر 90 هم که نه لذت رانندگی د هندلینگ دارد و داخل
خودرو هم از پراید ساده تر است با اون صندلی های خشک و نیمکت گونه!!دو سال داشتم که میگم.
1396/8/27
خدایا......این فرقون سازایه وطنی باهامون کاری کردن و توقعمون رو انقد پایین آوردن که فقط میخوایم چند سال تعمیرگاه نریم......همین ال 90 که آرزویه خیلی از ماهاست تو ترکیه با همون برند داچیا جزو پایین ترین تاکسیاشونه که مردم سوارش نمیشن......ولی خوب تو ایران.....خدا ازتون نگذره
1396/8/27
اگر من شخصی بودم در خارج از ایران و قرار بود تنها با خوندن این مقاله خودرویی رو انتخاب کنم مطمئنا اون خودرو پژو پارس بود. ولی ازونجایی که در ایران زندگی میکنم و اندکی هم از وضعیت خودرو ها باخبرم مسلما پژو پارس حتی جزو گزینه های خریدم در مقایسه با هیچ خودروی دیگه جز پراید نیست. تعجب میکنم از این نقد عجیب و به طور زیرپوستی یک طرفه ...
1396/8/27
سلام
انقدر که مردم ما پرشیا و ال نودو میشناسن،خودشونو نمیشناسن!
هیچکدام از این ماشینا به هیچ عنوان جای دفاع ندارن.
از بس ماشین سوار نشدیم ال 90 برای ما شده ملاک کیفیت.
پرشیا هم که سالهاست به تاریخ پیوسته ولی ما چون تو تاریخ خودروسازی دنیا زندگی میکنیم مجبوریم بخریمشون.
1396/8/27
پژو 405 سال ۶۹ اومد ایران...قبلش هم یه چند سال تو اروپا بوده....ما ورداشتیم چنتا چراغ رو عوض کردیم یه داشبرد با کیفیت بد تر انداختیم روش و اکنون بعد ۲۷ سال داریم تحکیل خلق الله میدیم م ردم هنوز هم ازش راضین و میگن خوبه ! بعد اینقدر قانعیم که یه ماشین مال ۱۵ سال پیش رو خدروبانک برداشته با پژو افسانه ای مقایسه میکنه....خلایق هرچه لایق
1396/8/28
من خودم یه ساله پارس تندر دارم واقعا ازش راضیم به خصوص فنیش و کاملا فنی موتور و گیربگس کمبودهای آپشنیش رو جبران کرده و اگه دقت کرده باشین الان مردم بیشتر دمبال خرید تندر میرن چرا که فنی ماشین بیشتر بهشون ثابت شده تا قیافه و آپشن تنها مشکل تندر که اونم رفع شدنیه سنسور دنده عقبه
1396/8/28
من ال نود رو اصلا ماشین نمی دونم ؛ بیشتر یه وسیله چهار چرخ متحرک برای استفاده های سخته با قیمت ارزون / حتی بی روح تر از جیپ ها و ماشین های کارگاهی و نظامی ...
اما پارس رو هم چندان قشنگ نمی دونم
شما یه نگاهی به نمای عقب پارس بندازین ؛ شاید جلوش در عین سادگی زیبا و با روح باشه
اما عقبش و تناسب قرار گیری چراغ ها با محفظه پلاک واقعا طراحی نشده
دور تا دور ماشینم خط و قوس و طراحی خاصی نداره ؛ همون اسلوب کبریتی شکل پیکان درش حاکمه و فقط و فقط بخاطر کشیده بودنشه که هنوز لوکس احساس میشه نسبت به چینی های قد کوتاهی مث برلیانس

در هر صورت خرید همشون اشتباهه ؛ یا حداقل هیچ کدومشون زیبا نیستن
1396/8/29
پس شما که کیفیت پراید و پیکان رو با تندر90 یکی میدونین برین همونو بخرید چون لایق همون هستید
1396/11/23
پارس بهتر از ال نود پرا چون همش اتو ماتیکه فرمونش هم اپتیمایی بهترین ماشین پارس ال نود هیچش اتو ما تیک نیست
1396/8/28
من پژو پارس 91 داشتم
از پارسال به شدت به خرج افتاد واقعا اذیت میکرد؛پول هم نداشتم که بخوام ماشین عوض کردم...
شهریور هرطور بود بعد از کلی هزینه کردن فروختمش.رفتم پارس تندر خریدم؛کابین خیلی سادس،مانیتور که گذاشتن یکم بهتر شده
با دوستم که با من پژو پارس ال ایکس تحویل گرفت مقایسه کردم از لحاظ فنی خیلی ال نود بهتر
ایران خودرو دیگه کیفیت سابق نداره!امیدوارم یه روزی همه ایرانیا سوار ماشین با کیفیت بشن؛نه این ماشین های 20 سال پیش :/
1396/8/29
به امید اون روز
1397/1/3
اره مثلاً سمند چيه همه دوسش دارن چهار صد و پنج چيه اخه همه دوسش دارن من با تو موافقم ٢٠٦دو سال بود داشتم درد و سر نبود كه بسرم بياره حالا تندر و پارس خريدم تندر از همه بهتره از همه خوب تره درسته اسپورت نيست ولى خيلى از نظر فنى ماشين خوبيه
1396/8/29
سلام ، 15 ماهی هست تندر گرفتم . 13000 کارکرد داره.مصرفش کمی بالا هست صافی بنزین و فیلترش رو عوض کردم احتمال میدم از تنظیم بادش باشه باید چک کنم. کلا ازش راضی هستم . شتابشم کم هست
1396/12/9
شتابش در مقایسه با چی کمه؟ تندر بین اگکثر ماشین های ایرانی شتابش بیشترینه. خبر نداری نظر نده
1396/8/29
من سالیان سال پژو پاس داشتم. به جز اون 5 سالی که پژو پارس ELX موتور زانتیا مدل 88 داشتم که واقعا ماشین پرقدرت و پرآپشنی بود و حتی گرمکن و سردکن صندلی های جلو رو داشت ، دیگه هیچ پژو پارس به درد بخور دیگه ای ندیدم. این پژو پارس های مدل 93 به بعد واقعا یک لگن کامل هستند. تنها مزیتشون فرمان و سواری نرم تر از نسل قبلیشونه. اما تا دلت بخواد پر سر و صدا و کم قدرت و کم شتاب و پرخرج. بعد از دو ماه افتاد به صدا دادن. چون TU5 هم بود اصلا راه نمی رفت. تو سرعت 80 کیلومتر و دنده 4 دور موتور بالای 4000 بود. در صورتیکه با پارس 88 که موتور زانتیا بود ، با دنده 3 می تونستی به راحتی 130 تا هم بری.
خلاصه که اصلا راضی نبودم. ال 90 هم که تا حالا نداشتم ولی سوار شدم. ماشین بدی نیست ولی خیلی سرد و بی روحه و به جز سواریش چیز دیگه ای نداره. رانندگی معمولی هم داره. فقط کم خرج تر از پارسه.
به نظر من پژو 206 یه چیزی بین این دوتاست. هم مثل پارس طراحی و امکاناتش مناسبه و هم فنی اش مثل ال 90 خوبه.(به این خاطر میگم خوبه چون موتور و گیربکسش مال خودشه و مثل پارس وصله پینه ای نیست. پارس به خاطر اینکه انواع موتور و گیربکس روش نصب شده ، با هم هماهنگی ندارن و واسه همین الان رضایت عمومی از پارس کم شده.)
واسه کسی که هم راحتی و زیبایی واسش مطرح باشه ، هم ماشین فنی تر و با شتاب خوب ، پژو 206 صندوقدار ایده آل تر هستش.
1396/11/23
الان پارس 96 با موتور 5 کلاس 13 بهتر از تندر نود الان من پارس 96 با موتور 5 کلاس 13 دارم هیچ خرجی هم نداشته فقط روکش و مانیتور براش گذاشتم
1397/1/6
سلام.پارس ال اکس 3 کلاس داره .کلاس 13 چون گازش سیمی هست عین قدیمیا شتاب تره.اما 12 و 15 برقیه و فشار روی موتور نمیاد و شتابش مسلما کمتره.
پارس elx که گرگ بود واقعا.منکه پدرم داشت واقعا لذت بردم از رانندگی و قدرتش اما این کلاس 13 هم بدک نیست .اما ندیدم کسی از کلاس 15 راضی باشه
1397/1/14
عالى عالى كفتى ولى اخرش كه اوردى اسم ٢٠٦بده چيچيش خوبه من داشتم فروختم 2بار سفحه كلاچ عوض شد ١بار اينه هام برقى بود از كار افتاد اون عوض شد يه بار لوله ى ecuپاره شد يه بار گيربكس عوض كردم اصلا و ابدا بهم خاطره ى خوبى نشد كسايى كه ٢٠٦دارن حتما ٢يا٣ميليون پول داشته باشن چون ماشين پر درد و سريه الان پارس و تندر دارم پارس ٢بار ديگه بردم تعميرگاه ولى ال نود مثل شكوفه ميره عالى يه بارم نبردم تعمير
1399/2/5
یکم در باره تیوفایو اغراق کردی مرد حسابی تیوفایو با دنده چهار تا ۱۵۰تا میره اونم خیلی عالی شتابشم خیلی بهتره حتما مال شما ایراد داشته
1396/8/29
سلام.با توجه به گزینه های خریدی که به ما تحمیل شده بنظرم خرید ال 90 کار منطقی تری باشه تا پژو پارس ما خودمون 6 ساله ال 90 داریم،واقعا از نظر فنی مشکلی نداشته و تنها ایراد ال 90 که تو مقالتون هم ذکر شد طراحی ساده و خسته کننده و در طولانی مدت آزار دهنده می شود. به قول شما باید بر نفس خودمون غلبه کنیم.
1396/8/30
تمام خودروهای زیر ۴۰ تا ۵۰ تومن مثل هم هستند زیاد دنبال تفاوت خاصی بینشون نباشید
1396/8/30
ال ممد مال پیرمردها هست
پژو پارس خوشگلتربن و بهترین ماشین داخلی هست ( اسم اون یابو علفی(دنا) رو اصلا نیارید که افتضاحه)
1396/9/1
شوما خیر همون پارس رو ببینی ایشالا
1396/9/7
ال ممد خخخ تازه اومده ؟
1396/10/18
لایقت همون پارسه
1396/9/1
اوناییکه که پول بیشتر دارند یکم هزینه کنند بجاش ساندرو استپ وی بردارن که هم خصوصیات فنی ال 90 رو داره و هم قیافش خیلی بهتر از ال 90 هستش ، کلا پژو های ایران دیگه بدرد لای جرز دیوار هم نمی خورن!
1396/9/1
بابا ول کنین تورو خدا برین 10 تا 20 میلیون رو پولتون بذارین ماشین ها چینی بخرین
هم باکیفیت
قیمت مناسب
فنی عالی
با پز عالی
1396/9/2
مقاله بسیار ضعیفی بود . تیپ E0 هست که فرمان هیدرولیک نداره .
1397/4/24
تیپ E0در عوض آپشن هایی که نداره از قدرت بالا تری نسبت به سایر تیپ ها دارد چون موتورش فرانسوی است
1396/9/13
ال 90 قیافه جذابی نداره ولی حد اقل تا چندین سال بدون درده سر کار میکنه و خرجی نداره من توی 4 سال فقط شمع و لنت انداختم ولی پزو که داشتم هر چند وقت یه بار سر یه خرابی مکانیکی بودم
1396/9/15
خودروبانک عزیز ی لطفی میکردی ال نود E2 رو میاوردی مثل پژو پارسم ی حمومش میبوردی بعد مینشستی مقایسشون میکردی
1396/10/12
تندر نود من مدل ۹۱ و فول پارس خودرويي (E2+LP) هست . خيلي ماشين بي دردسر و با كيفيت و خوبيه . نسبت به محصولات هم قيمت عرض ميكنم وگرنه صد تا ماشين ازين بهترم هست كه من وسعم بعش نميرسه . سمندم هم كه دوگانه سوز كارخونس ۱۱ ساله دارم و اونم واقعآ ماشين خوبيه .چون من اين دوتا ماشين رو سالها سوار شدم ميخوام مقايسه اي بين اين دو كنم . من كلآ سمند رو به بقيه ماشين هاي اين رنج قيمت ترجيح ميدم . از نظر آپشن و كيفيت سال توليدش ، باز هم از انواع پژو ها بهتر بود و هست . سمند اتاق شكيل تر و با كيفيتي داره . شايد به خاطر مدل پايين بودنش ماشين با كيفيت تري باشه ( مدل ۸۵ ) . كلآ سمند ماشين مردونه و استخون دار تريه كه چون به رانندگي باهاش عادت كردم ، بعضي وقتا كه سوار تندرم ميشم حواسم پرت ميشه و تو جاده با سرعت بالا وارد پيچا ميشم و واقعآ تو دلم خالي ميشه . كلآ سمند به زمين چسبيده و آدم باهاش دلش قرصه .پرشيا زياد سوار شدم و هميشه بحث بهتر بودن سمند يا پرشيا بين من و شوهر خاله هام كه هر دوشون پرشيا دارن ، در جريانه . يكيشون مدل 82 و سري اوله و اون يكي مدل 93 . كه اينم بگم كه 82 بسيار پرشتاب تره و به خصوص بدنش خيلي محكمه . كلآ ماشيناي جديد ايران خودرو داره با ورقي در حد ورق كابينت ساخته ميشه . تندرم هم ماشين خوبيه . براي توي شهر خوبه . كم مصرف تره و پر شتاب تر ولي انتخاب من براي جاده نيست . به هيچ وجه صندلي هاي جالبي براي راه هاي طولاني نداره . نسبت يه سمند ساده مدل ۸۵ من ، با اينكه تندرم فوله اما آپشن هاي زيادي نداره . همين انتن برقي سمند يا چراغ سقف عقبش يا آينه هاي كناري عاليش ، يا كامپيوتر داخل اتاقش كلي حسنه . كولر سمنده تو هر شرايطي از تندرم بهتره . تندر با كولر تعطيل ميشه اما سمندم نه . البته همون طوري كه عرض كردم هر دو ماشين من مدل سال هاي قبله و فكر نميكنم ماشين هاي الان به اين با كيفيتي باشن . با تشكر
1396/10/13
سلام من خودم تندر ۹۰ داشتم از پارس خیلی نرم تر هستش ولی اگه دقت کنین شما از ال۹۰ e1عکس گرفتین که ۱ دونه ایربگ نداره
بعد رفتین از یک پارس داشبورد جدید عکس گذاشتین خوب معلومه ترفتار بیشتری پیدا میکنه
1396/10/26
من سال 89 ال نود گرفتم واقعا تا حالا فقط هزینه بنزین و روغن دادم بعد از هفت سال تنها ایرادی که پیدا کرده فقط بوقش قطعی داره. از بابت قدرت و شتاب ْ کولر ْ مصرف کم و استهلاک پایین بسیار بهتر از پژو هست و داخل کابین هم بی صداتر هست
1397/4/31
من خودم ال نود فول داشتم ماشین خشک وصندلیهای بی خود فقط موتور خوبی داره ولی یک سال پژو پارس ELXخریدم قابله مقایسه با النود نیست چرخش می ارزه به ال نود
1396/11/11
سلام دوستان خوروهای پژو و سمند به لحاظ موتور و گیربکس قابل مقایسه با ال نود نیستند ، ال نود خودرویی کم مصرف و کم هزینه و جادار میباشد و به لحاظ زیبایی و طراحی بدنه سلیقه ای است من ال نود رو زشت نمی بینم و به پژو پارس ترجیح میدم ، ال نود دارای شتاب بهتر ، مصرف سوخت کمتر و کم سر وصدا تر از پارس و سمند می باشد. و تاچند سال نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نیست .
1396/11/13
سلام ، من حدود یکسال و نیم هست که تندر گرفتم ولی مصرفش نسبتا بالا هست ، دلیلش را نمیدونم حدود 10 هستش البته خودش 8.8 نشون میده
1396/12/24
من دوهفته است ال۹۰ خریدم مدل۹۷ ..خشک کم شتاب
در جاده های موج دار میلرزد.درسرپیچ کنترلش سخته.
قطعاتشو دزدیدن.قبلا سمند ۹۱ داشتم .خیلی خیلی ازاین بهتر بود نیش گاز ۱۴۰ تارو پرمیکرد
1397/1/3
درست ميگي كم شتاب و كم قدرت هست
1397/3/12
ببین ال نود مدل نود به بالا برای ایرانه که مفت نمی ارضه مدل ۸۹ تا ۸۰ مال خود فرانسه هست عالی واقعا کم نمیاره هزینه پایینش رو ول کن توجاده نمیزاره سرعت و که نگو سمندو درسته قورت میده ال نود نداری نظر نده واقعا دارم میگم ال نود سرور تمام ماشینای ایرانی از لحاظ همه چی اگه کسی میخونه حتما بخره البته مدل نود به پاییین
1397/4/18
آره داداش ال ۹۰ کلاً همین مشکل ها رو داره لرزش ماشین از فن رادیاتور هم هست که تاب بر می داره بردیمش پارس خودرو گفت طبعیه! این ها کلاً فن هایشان تاب بر می داره
ما سمند ef7 دوگانسوز سنخو مدل ۹۰ داشتیم بدون هیچ استرسی ۱۷۰ تا ۲۰۰ تا می رفتیم عالی بود حیف که ال ۹۰ خریدم
با ال ۹۰ تو سرعت ۱۳۰ تا بیشتر برم حس می کنم می خواهم چپ کنم ( البته توی سر پیچ ها) لطفاً پولتون رو توی چاه نریزید سمند ef7 خیلی بهتره
اشتباهی که من کردم شما دیگه نکنید خواهش می کنم حیف پول است
1397/1/3
سلام من ١ماه هست اين ماشين رو دارم قطعاتش كيفيتش بسيار بالاس منم ميگم كه پژو پارس از نظر طراحى از تندر بهتر هست و اپشن هاش بهتر هست يك ماه هست كه پژو پارس دارم مثلاً تندر فضاى بارش از پارس بهتر هست يا فاصله ى بين دو محورش بيشتر از پارس هست ولى يه چيزى كم داره اپشناش كم تره و اسپورت نيست طراحى داخلى و خارجى مدلشم e2هست پژو پارسم از اون دكمه هاش رو فرمون هست دارم قيمت قطعات تندر ازپارس كمتر هست و يكى هم موتور تندر رو به هيچ ماشينى نميدم اثل فرانسه هست خيلى عالى هست تو اين يه ماه پارس رو دو بار بردم تعمير ولى تندر رو اصلا
1397/1/28
لعنت بر پژو پارس
1397/2/1
خدایی پژو پارس خیلی خوشگل تر از ال 90 ه. همیشه که قدرت و شتاب و ... ملاک نیست، گاهی زیبایی کلی خودش می ارزه
1397/2/4
سلام، این درسته که ال 90 از سال 2012 به بعد افت کیفیت شدید داشتن؟ اگر این طوریه ارزش خرید داره؟
1397/2/25
من هنوز گواهی نامه ندارم و پارس ۹۲داریم خداوکیلی تو نیش گاز همه ماشین های دیگه داخلی رو میگیره تخته که هیچ نگم،من دوستم L90دارن باهم درگ کردیم و کورس دادیم پارس به راحتی میزنتش بدون هیچ شرطی واقعا عالیه. بی کم و کاست.اصلا قابل مقایسه نیستن ،و ما تا به حال این ماشینو به جز صافکاری خرجی براش نکردیم
1397/2/26
سلام روست عزیز - ما هم پژو پارس مدل 87 خاکستری داشتیم آبان 96 تو حیاط خونه خود به خود آتیش گرفت - ماشین تازه 80 هزار تا کار کرده بود - بدون خط و خش منم پژو پارس رو خیلی دوس دارم ولی به لحاظ فنی تو ماشینای ایرانی هیچ ماشینی تو درگ به تندر و سمند EF7 نمیرسه - ضمناً پارس تندر هم جزء بهترین مدلای تندر هست - میتونی تو سایت آپارات درگ تندر رو با پژو ها نیگاه کنی . تندر از نظر امنیت و محکم بودن شاسی هم از پارس خیلی سر تره .
1402/6/3
مهم سرعت نیست مهم استحکام هست که ال۹۰ با کامیون یکی هست اگر خدایی نکرده با پارس تصادف کردی باید علامیه فوتت رو بزنن
1397/2/29
ال نود ماشین جذاب کم کار کرد و کم صدا و همه چی تمومه
1397/3/21
خدای ال نود شکل ظاهری یا آبشن های خوبی دارد که بیایم 50 میلیون تومان بدهیم به این ماشین
یک موتور دارد که آن هم مشخص نیست چه چیزی هست
1397/4/2
شما پرشیا رو با تندر90 مقایسه می کنید اول اینکه سرعت پژو 220 تاس دوم اینکه شما قیافه‌اش رو نگاه کنید می ترسید
1397/4/16
خداییش ما دوساله پارس داریم مال سال 95 الان 97 تیم خداییش تا خالا مشکلی نداشتیم چهل هزار کیلومتر هم راه رفته مشکلی نداشتیم اولش که میخواستیم بخریم همه میگفتن زود خراب میشه به درد نمیخوره ولی واقا تا حالا مشکلی نداشتیم مدل ماشین هم پارس سال است
1397/7/16
سلام من یک ال90مدل95ایران خودرو دارم واقعا عالیه بنظرمن ال90بین همه ماشینای ایران حرف نداردبخریدضررنمی کنیدحیف پول که بابت پژوپارس بدی
1397/8/1
ال٩٠داشتم از لحاظ فني بسيار راضي بودم و تا بيست هزار كاركرد هيچ ايرادي نداشت پارس سال صفر هم داشتم دو تا ايراد مربوط به مونتاژ بد داشت و در كل فني ال٩٠بهتر ديدم اما بين اين دو خودرو انتخابم پارس سال هست چون هندلينگ بهتري داره،ديد بهتري داره،امكانات بيشتر،از همه مهمتر لذت رانندكي در پارس بيشتر ديدم ظاهر بهتري هم داره هم از لحاظ كابين و بيرون،ال٩٠براي كسيكه رانندگي اروم و ماشين بي دردسر مي خواد و ظاهرشم براش مهم نباشه منطقي تره.
1397/9/16
از سال 87 ال 90 دارم و غیر تسمه تایم و تسمه دینام
اصطلاحا موارد مصرفی هزینه دیگه ای نداشته
اگر ظاهر مهم نباشه بسیار در این رنج قیمت ماشین خوبیه. و قابل مقایسه با پارس و 206 نیست
1397/11/16
سلام دوستان من بین پژو ۲۰۶ و ال ۹۰ گیر کردم کدوم ماشین و بگیرم ولی با توجه به نظرات شما تصمیم گرفتم ال ۹۰ بگیرم .امیدوارم نظراتتون درست باشه ...
1398/3/26
من هم ال ۹۰ داشتم هم پژو پارس سال اصلا از سواری ال ۹۰ راضی نبودم فرمون سفت صندلی عین پشتی میمونه ظاهرش ک هیچی اما پرشیا رون و نرم تر از ال ۹۰ تو پیچ ها هم ک خیلی قویی تر بود ولی مصرفش و اصتحلاکش خیلی بیشتر از ال ۹۰ خب هرچی بدی و خوبی های خودشو داره بقیه این حرفا هم چرنده من مدل ۹۶ پرشیا دارم الان جز هزینه استهلاک خرجی نداشته به موتورشم کلی فشار اوردم الان دو رو بر ۷۰ هزارتا کاره ال ۹۰ لوازم مصرفیش خیلی دیر تر تموم میشد و مصرفش کمتر بود
1398/5/2
من 10 سال ال نود دارم به جز تسمه تایم و روغن هیچ چیزی شو عوض نکردم . هیچ صدایی نداره . خیلی نرمه . هیچ ماشینی به پاش نمیرسه . حتی پژو پارس پلاستیکی . نمیدونم به چیه پژو پارس مینازین . پژو پارس ماشین نیست صدای داخل اتاقش مثل صدای تراکتور رومانیه . من پیشنهاد میدم ال نود خیلی خیلی بهتر از پژو پارس هستش . قدرت و شرعتش هم بالاست
1398/6/11
سرچی دارین باهم دعوامی کنین؟
پارس به درد جرز لای دیوار می خوره.ال نود رتبه اول تاسوم خودروهای هم سطح خودش روگرفته وازپارس رتبه اش بابلاتربوده وهست.
درضمن پارس روباید بافرغون مقایسه کرد.
1398/6/15
ماشین ال نود، ماشین ایمنی هست واقعا
اما ترا خدا با هر ماشینی، ولی با ال نود خیلی تو پیچ ها مواظب باشید و توی سرعت های بالا روی ترمزهاش حساب نکنید.
1398/7/15
سلام ماشین پژو پارس از ال نود بهتر باید ال نود را با خر مقایسه کرد نه با پژو پارس پژو پارس ماشین با کیفتی پژو پارس را با بوقاتی مقایسه کرد نه با ال نود وقتی کیه این دوتا ماشین ها مسابقه بدهند تندر نود دود پارس نمیبینه پارس موشک زمینی است
1398/8/7
پژو پارس موتور زانتیا هم از لحاظ قدرت هم شتاب هم زیبایی هم کیفیت از این قوطی کبریت بهتر ه
1398/10/27
من ال نود اتومات مدل 95 دارم خیلی کم صدا ، کم استهلاک و پرشتاب و قدرت . فقط داشبوردش خیلی ساده و بی کیفیت است و آپشن که تعطیل البته می شه اضافه کرد. در کل اگر دنبال ماشین کم خرج و خانوادگی هستید بهترین گزینه هست.
1399/1/5
من قبلا ال ٩٠ داشتم بخدا رفتم فروختم دادم یه خر خریدم
بابا چرا پارس رو با ال نود مقایسه میکنید حداکثر سرعت ال ٩٠
١٧٠ کیلومتر بر ساعت خخخخ میان از شتاب میگن خخخخ
1399/1/10
سلام و عرض ادب خدمت تمامی افرادی که نظراتشون رو بر اساس تجربه بیان کردند خدایی من بین ال ۹۰ و پارس ،ال ۹۰رو انتخاب میکنم البته ناگفته نمونه ماشینهای تولید داخل جدید همشون اشغاله ،من از چند ساله ال۹۰ سوارم چند وقت پیش فروختم رفتم پارس خریدم نتونستم یه هفته سوار بشم فروختم دوباره ال۹۰ خریدم
1399/2/4
باسلام و ادب.
من چندسال ۴۰۵ داشتم و پراید و ۲۰۶ و پرشیا و ال ۹۰، هیچ کدوم قابل مقایسه با ال نود پارس خودرویی نیست. واقعاً عالیه، خدامیدونه ۵ساله دارم برعکس ماشینای قبلیم هیچ هزینه ای بجز بنزین و تعویض روغن نداشته .من قبلاً از ظاهر ال ۹۰ متنفر بودم ولی بعد سواری عالیش وقعاً با هیچی عوضش نمیکنم، بخدا ال ۹۰ بهتر از همه ر ماشینای توی این رنج قیمتی هست، حتی مقایسه کنید چندسال اخیر پرفروش ترین ماشین این رده بوده و افزایش قیمتش نسبت به بقیه خیلی بیشتر بوده. سلامت و شاد باشید.
1399/3/3
همه اینایی که دارین میگین بیشترش بستگی داره به استفاده کسی که داره از ماشین استفاده میکنه وگرنه همش سر و ته یه کرباسه ماشینهایی که ایران تولید می‌کنه ساخته شده واسه ۱۰۰نهاییت ۱۳۰ تا سرعت بیشتر از اون زور بالاش میاد در ضمن دوتا ماشین رو داشتم اگه درست کار بکشی دوتاش خوبه
1399/3/7
من دوازده ساله ال نود دارم.
ال نود واقعا از همه نظر معرکس
شتاب عالی
ایمنی خوب
مصرف کم
کم خرج
کم صدا
خلاصه از هر نظر عالیه و پارس به گرد پاشم نمیرسه
1399/3/8
ال نود از همه لحاظ از پژو پارس بهتره. تنها مشکلی که داره تعادلش هس و قیمت گرون قطعاتش. توی پیچ با سرعت بالا خیلی تعادل نداره ولی بازم میگم که تو خیلی چیزا از پارس سر تره و بهتره.
1399/3/8
10 تایی ها: بهترین خودرو های ایرانی
در 10 تایی قبلی 10 مورد از بهترین خودروهای چینی را مورد بررسی قرار دادیم و این بار نوبت به ایرانیها رسیده.
تاریخچه ساخت خودرو در ایران به سال های 40 باز می گردد و امروزه پس از صنعت نفت بزرگترین صنعت در ایران به شمار می رود. دو خودروساز بزرگ سایپا و ایران خودرو وظیفه سنگین تولید خودروهای کشور را بر عهده دارند. ایران در سال 1387 سالیانه بیش از یک میلیون خودرو تولید می کرد و این آمار با اعمال مجدد تحریم ها در سال 2017 به زیر یک میلیون کاهش یافت. در زمان تحریم ها و پایان همکاری کمپانی های خودروساز خارجی همچون پژو با ایران، شرکت های خودروساز داخلی با مشکلات تامین قطعات مواجه شدند و از طرفی خودروسازان چینی که روز به روز با پیشرفت تکنولوژی خودروهای به روز تولید می کردند با صادرات خودروهایشان به ایران به یکی از رقیبان اصلی این دو کمپانی تبدیل شده بودند. در چند سال گذشته ایران خودرو و سایپا با ارائه محصولات بهتر و متنوع تر در تلاش هستند تا به جایگاه قبلی خود در بازار فروش خودروهای بازگردند. دنا را می توان اولین خودروی نسبتا جدید ایران خودرو در نظر گرفت که با مقایسه با خودروهای تولیدی دیگر می توان این پیشرفت را در صنعت خودروسازی کشور مشاهده کرد. علاوه بر مدل های جدید کیفیت ساخت خودروها نیز پیشرفت نسبتا خوبی داشته و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری در خودروهای امروزی شاهد هستیم. در سال 2012 با توجه به شرایط تحریم های اعمال شده امار خودروهای تولیدی ایران به نصف کاهش یافت و به حدود 740 هزار دستگاه در سال رسید. با تکیه بر دانش و نیروی متخصص داخلی این دو خودروساز توانستند با تامین قطعات مورد نیاز تولید سالانه خود را افزایش دهد. اکنون نیز به صورت جدی در مسیر پیشرفت قدم گذاشته اند و در چند سال آینده قطعا شاهد محصولات جدید و پیشرفت در کیفیت محصولات این خودروسازان خواهیم بود. در این مقاله 10 مورد از خودروهای برتر داخلی که از نظر کیفیت توانایی رقابت با خودروهای خارجی دارند را بررسی کرده ایم. سعی کردیم ملاک ارزیابی را کیفیت ساخت این خودروها در نظر بگیریم و در مرحله بعد فاکتور قیمت را اعمال کنیم. پس در ادامه با آکادمی اتکس همراه باشید.










10. پژو 206 SD V8




پژو 206 SD V8
پژو 206 SD V8پژو 206 SD V8پژو 206 SD V8


پژو 206 SD اخرین مدل از خانواده 206 است که به عنوان یک خودرویی خانوادگی به صورت صندوق دار وجا دار طراحی شده است. این خودرو که پژو اریان نیز نامیده می شده در سال 2006 توسط تیم طراحی پژو تولید شده و در کشور های مختلف از جمله ایران به فروش می رسیده است. دو پیشرانه 1.4 لیتری و 1.6 لیتری برای این خودرو طراحی شده که فقط نسخه 1.6 لیتری ان در دسترس است. این خودرو در تیپ های V1، V2، V8، V9،V10 و V20 به بازار عرضه شده اما اکنون نسخه V8 این خودرو در حال تولید می باشد. در مقایسه با مدل های هاچ بک این خودرو از مزیت هاب بیشتری برخوردار است که می توان به پایداری بالاتر و چسبندگی بیش تر به سطح مسیر در هنگام پیچ ها اشاره کرد که این عملکرد به دلیل اضافه شدن صندوق و سیستم تعلیق بازبینی شده در قسمت عقب خودرو است. امکانات بیشتر نظیر تهویه هوا خودکار، ایربگ و کیفیت ساخت بالاتر این خودرو را به گزینه ای مناسب برای خانواده های ایرانی تبدیل کرده است.



قیمت روز پژو 206 SD V8



جدول مشخصات فنی

ایتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1587 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
11.4 ثانیه
نوع گیربکس
5 دنده دستی





9. پژو 206 تیپ 5




پژو 206 تیپ 5
پژو 206 تیپ 5پژو 206 تیپ 5پژو 206 تیپ 5


پژو 206 را می توان یک از موفق ترین محصولات ایران خودرو در نظر گرفت. خودرویی که پس ازحدود دو دهه عرضه در بازارهای داخلی هنوز طرفداران و مشتریان خودش را دارد. 206 در تیپ های 1، 2، 3، 4، 5 و 6 عرضه می شد که امروزه فقط تیپ های 2 و 5 این خودرو تولید می شوند. تیپ 5 این خودرو یکی از بهترین مقرون به صرفه ترین مدل های این خودرو است و در اوایل عرضه در کنار خودروهای پژو پارس و زانتیا در گروه خودروهای پر طرفدار بازار بودند. ظاهر این خودرو همچنان جوان پسندانه است و به لطف قوای فنی، امکانات کافی و ایمنی قابل قبول سومین خودرو پر تیراژ ایران خودرو محسوب می شود. از سال 1391 به بعد و با پایان همکاری پژو با ایران مسئولان ایران خودرو سعی در بومی سازی این خودرو کردند و تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد را با نمونه های داخلی جایگزین کردند. خودروی جدید از نظر ظاهری فقط شبیه به 206 های نسل قدیمی است و بسیاری از سیستم های ان که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود از روی این مدل جدید حذف شد. با اینکه این خودرو تفاوت های اساسی با نسل قدیمی خود پیدا کرده اما همچنان خودرویی محبوب در میان مردم باقی مانده است.



قیمت روز پژو 206 تیپ 5



جدول مشخصات فنی



ایتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1587 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
9.6 ثانیه
نوع گیربکس
5 دنده دستی





8. پژو پارس اتومات




پژو پارس اتومات


پژو پارس اتوماتپژو پارس اتوماتپژو پارس اتومات


پژو پارس خودروی به روز شده پژو 405 است که توسط ایران خودرو در سال 1379 درلیست محصولات ایران شرکت قرار گرفت. در اوایل نام این خودرو سفیر بود و امروزه با عنوان پارس در بازار عرضه می شود. این خودرو شامل مدل های LX، ELX و سال است و محصولات پرفروش ایران خودرو به شمار می اید. نسخه اتومات این خودرو در سال 1392 از خط تولید خارج شد و بعد از مدتی در سال 1396 با موتور TU5 دوباره وارد بازار شد. از نظر ظاهری این خودرو تفاوت های جزئی با پارس معمولی دارد و ان هم رینگ های رینگ های الومیونومی به همراه لاستیک های بزرگتر و ایینه های جانبی راهنمادار است. بیشترین تغییرات در داخل این خودرو دیده می شود که فرم داشبورد کاملا تغییر کرده است و به اصطلاح به ان داشبورد سوناتایی می گویند. سنسور دنده عقب، ایینه های جانبی برقی و ایربگ های تعبیه شده برای سرنشین و راننده از امکانات این خودرو محسوب می شود. اکثر قسمت های داشبورد از پلاستیک خشک استفاده شده که کیفیت مطلوبی ندارند و بعد از مدتی باعث ایجاد سر و صدا در خودرو می شوند. شتاب 14.2 ثانیه این خودرو نشان می دهد که پیشرانه و گیربکس قدیمی با بدنه این خودرو متناسب نیستند. این خودرو و محصولات پژو 206 یکی از پر تیراژ ترین محصولات ایران خودرو به شمار می روند همین موضوع سبب شده تا روند مونتاژ این خودروها سریع و بی دقت باشد و باعث افت کیفیت این محصولات شود.



قیمت روز پژو پارس اتومات



جدول مشخصات فنی

ایتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1587 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
108 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
14.2 ثانیه
نوع گیربکس
4 دنده خودکار



7. دنا




دنا
دنا دنا دنا


دنا دومین خودروی ملی که پروژه تولید ان از سال 1388 بین مسئولین ایران خودرو با نام NX7 مطرح شده بود و قرار بود به عنوان جایگزینی برای خودروی سمند به بازار عرضه شود ولی همچنان با عرضه این خودرو سمند نیز توسط ایران خودرو تولید می شود. نسل اول این خودرو در سال 1393 وارد بازار شد و به عنوان خودرویی کاملا جدید از سوی ایران خودرو معرفی شد که با مقایسه ابعاد این خودرو با سمند می توان شباهت و یکسان بودن پلتفرم این خودرو را تشخیص داد و این عنوان را کاملا رد کرد. البته در مقایسه با دیگر خودروهای داخلی تولید و طراحی دنا را می توان پیشرفت بزرگی برای این خودروساز در نظر گرفت. سری اول این خودرو با مشکلات فراوانی مواجه بود و با گذشت زمان ایران خودرو سعی در برطرف کردن این معایب کرد. فضای داخلی کم نسبت به خودروی سمند، عدم هماهنگی پیشرانه و خودرو که باعث ضعیف عملکردن و شتاب نه چندان خوب این خودرو می شود و صندلی های نامناسب از ایرادها و نکات منفی این خودرو هستند که همچنان برطرف نشده اند. طراحی بهتر و اپشن های بیشتر سبب شده خریداران تمایل بیشتری نسبت به خرید این خودرو با سمند داشته باشند. پارس تندر یکی از رقیب های این خودرو محسوب می شود خودرویی با پیشرانه و کیفیتی خوب ولی با امکاناتی ساده و دنا خودرویی با ظاهری زیبا، امکانات بهتر ولی با پیشرانه قدیمی EF7. دنا توانسته طی ارزشیابی های انجام شده 2 ستاره کیفی کسب کند در حالیکه پارس تندر 4 ستاره کیفی کسب کرده است.



قیمت روز دنا



جدول مشخصات فنی

ایتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1645 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
114 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
12 ثانیه
نوع گیربکس
5 دنده دستی





6. تندر 90 E2




تندر 90 E2
تندر 90 E2تندر 90 E2تندر 90 E2


ایران خودرو پس ازعرضه پیکان برای مدت زمان نسبتا زیادی به دنبال جایگزینی برای این خودرو بود. تندر90 یا رنو لوگان که در بازارهای جهانی نیز با این نام شناخته می شود به عنوان جایگزینی برای این خودرو در نظر گرفته شد. نسل اول این خودرو در سال 1383 وارد بازار های داخلی شد و با استقبال فراوانی از سوی مردم روبه رو شد و تا سال 1391 با سه مدل E0_E1_E2 در داخل تولید می شد. این خودرو به عنوان خودرویی برای قشر متوسط جامعه طراحی شده بود و در ان امکانات و اپشن های زیادی تعبیه نشده بود و کمپانی تمرکزش را روی استحکام و کیفیت این خودرو قرار داده بود به طوری توانست 3 ستاره ایمنی از موسسه معتبر اروپایی ENCAP دریافت کند. مدل های مختلف این خودرو فقط از نظر امکانات و نجهیزات داخلی با یکدیگر فرق دارند و تفاوتی جزئی نیز در نمای ظاهری با یکدیگر دارند و هرسه مدل از یک پیشرانه استفاده می کنند. از نکات منفی این خودرو که اغلب مالکان ان بیان کرده اند نداشتن دید کافی در قسمت عقب خودرو است که به دلیل بزرگ بودن حجم صندوق عقب و قرار گرفتن درب صندوق در ارتفاعی بالاتر نسبت به خودروهای دیگراست. فضای نسبتا خوبی در اختیار سرنشینان این خودرو قرار دارد و به کمک سیستم های تعلیق خوب و کابین نسبتا ایزوله سواری نرم و راحتی را تجربه می کنند. کم خرج و کم ایراد بودن این خودرو دلیل محبوب بودن این اتومبیل در داخل کشور است.



قیمت روز تندر 90 E2



جدول مشخصات فنی

ایتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1598 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
10.2 ثانیه
نوع گیربکس
5 دنده دستی





5. دنا پلاس دنده ای




دنا پلاس دنده ای
دنا پلاس دنده ایدنا پلاس دنده ایدنا پلاس دنده ای


دنا پلاس نسخه به روز شده دنا است که ایران خودرو در سال 1395 این خودرو را به لیست محصولاتش اضافه کرد و در دسترس مشتریان قرار داد. این خودرو از نظر ظاهری تغییرات نسبتا قابل قبولی در مقایسه با نسخه قبلی داشته و با چهره ای مدرن تر و جذاب تر روانه بازار شده است. فرم چراغ های جلو و تغییر کرده اند و چراغ های دی لایت به صورت استاندارد روی این مدل نصب شده اند. خطوطی که روی بدنه طراحی شده اند به حجیم و هیکلی تر شدن خودرو کمک فراوانی داشته و استفاده از خطوط کرومی رنگ در زیباتر شدن ماشین نیز بی تاثیر نبوده است. پیشرانه استفاده شده در این خودرو با خودروی دنا یکسان است و تفاوتی ندارد ولی ایران خودرو یک گیربکس اتومات برای علاقه مندان به خودروهای اتومات برای این خودرو در نظر گرفته که بتواند محدوده بیشتری از خریداران را برای این خودرو جذب کند. امکانات و اپشن های این خودرو کمی به روزتر شده اند و استفاده از متریال خوب درکابین این خودرو توانسته رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. این خودرو در زمان عرضه اولیه شاهد مشکلاتی بود که بعد ها توسط ایران خودرو برطرف شد. این خودرو با ظاهری مدرن تر و امکانات به روزتر تقریبا یک سر و گردن از خودروهای تولید شده داخلی بالاتر است و با ایزوله سازی قابل قبول کابین سر و صدای کمی به داخل اتاق وارد شده و به کمک صندلی های راحت اسپرت یک سفر خوب را برای شما فراهم می کند.



قیمت روز دنا پلاس دنده ای



جدول مشخصات فنی

ایتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1646 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
113 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
13.5 ثانیه
نوع گیربکس
5 دنده دستی





4. پژو 207








پژو 206 را می توان سر اغاز تمامی محصولات بعدی این کمپانی در نظر گرفت خودرویی که از با طراحی جذابش در سال 1998 توانست به خودرویی محبوب در بازارهای خارجی و بعد از مدتی با عرضه در ایران در بازارهای داخلی تبدیل شود. پژو 207i که نسل جدیدتر و به نوعی فیس لیفت این خودرو محسوب می شود بعد از یک وقفه 4 ساله در خط تولید این خودرو در سال 1395 و با واگذاری خط تولید این خودرو به ایران توسط کمپانی فرانسوی پژو به عنوان خودرویی ایرانی روانه بازار شد. این خودرو با یک پیشرانه TU5 به همراه دو گیربکس 4 سرعته اتومات و 5 سرعته دستی به فروش می رسد و نسبت به نسل قدیمی خود دارای اپشن های بیشتری است. در نمای داخلی این خودرو تغییرات فراوانی مشاهده می شود که می توان به مانیتور7 اینچی درقسمت میانی داشبورد، غربیلک فرمان جدید که میزبان کلیدهای جدیدی چون کروز کنترل، تلفن همراه و سیستم های صوتی است و صفحه کیلومتر جدید اشاره کرد. در نمای بیرونی اصلی ترین تغییرات در فرم چراغ های جلو انجام شده و با ظاهری برجسته چهره ای زیباتر به این خودرو بخشیده است. به غیر از تغییر چراغ های عقب خودرو شاهد تغییرات دیگری در این قسمت نیستیم. استفاده از پلاستیک خشک در کابین خودرو و سیستم تعلیق های در حد معمولی این خودرو از نکات منفی 207i به شمار می رود.



قیمت روز پژو 207



جدول مشخصات فنی

ایتم ها

مقادیر
نوع موتور
TU5
حجم موتور ( لیتر )
1587
قدرت موتور ( اسب بخار )
105 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
11.6
نوع گیربکس
5 دنده دستي





3. رنو تندر 90 پلاس اتومات




رنو تندر 90 پلاس اتومات
رنو تندر 90 پلاس اتوماترنو تندر 90 پلاس اتوماترنو تندر 90 پلاس اتومات




تندر پلاس را می توان فیس لیفت خودروی تندر 90 در نظر گرفت، خودرویی که توانست به لطف کیفیت خوب ساخت، مصرف سوخت پایین و پیشرانه ای قابل قبول طرفداران زیادی پیدا کند. تغییرات انجام شده در بخش های ظاهری، داخلی و اپشن های خودرو جزئی هستند و پیشرانه استفاده شده همان پیشرانه خودروی تندر 90 است با این تفاوت که رنو یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته و یک گیربکس 5 سرعته دستی برای این مدل در نظر گرفته است. اضافه شده نوار کرومی به دور ورودی های هوا، تغییر پنل درب ها که به درب های ساندرو شباهت زیادی پیدا کرده است و فرمان با طرح جدید از تغییرات داخلی این خودرو به حساب می ایند. یکی از ایراد هایی که می توان برای این خودرو در نظر گرفت طراحی ظاهری این خودرو است که در مقایسه با رقبایش در بازار همچون دنا پلاس از طراحی نسبتا ساده ای بهره می برد. متریال استفاده شده در داخل کابین در حد قابل قبولی است. این خودرو با صرف نظر کردن امکانات و آپشن های کم، با کیفیت خوب ساخت به یکی از بی دردسرترین خودروهای بازار تبدیل شده است و مناسب افرادی است که به دنبال اپشن و ظاهری به روز برای خودروهایشان نیستند.



قیمت روز رنو تندر 90 پلاس اتومات



جدول مشخصات فنی

ایتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1598 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
11.7 ثانیه
نوع گیربکس
4 دنده خودکار





2. رنو ساندرو اتومات




رنو ساندرو اتومات
رنو ساندرو اتوماترنو ساندرو اتوماترنو ساندرو اتومات




رنو ساندرو اخرین خودرویی که توسط شرکت پارس خودرو در گروه اتومبیل های رنو به کشور وارد شده و در دو تیپ معمولی و استپ وی در بازار عرضه شده است که قبلا در مورد تفاوت این دو بحث کرده ایم. واردات این خودرو به دلیل بی توجهی خودروساز فرانسوی به قرار داد فروش این خودرو به ایران و لغو ان متوقف شد. محصولات رنو در ایران به دلیل کیفیت خوب خودروها، عمرنسبتا بالای قطعات اتومبیل، سواری خوب و راحت طرفداران زیادی دارند و رنو ساندرو نیز یکی از این محصولات است. این خودرو در بازارهای جهانی نیز عرضه می شود و با نام رنو داچیا بین مردم شناخته می شود. کیفیت خوب این خودرو توانسته نبود امکانات و اپشن های خودروهای هم رده را در این خودرو بی تاثیر جلوه بدهد و رنو ساندرو را در میان خودروهای پرفروش داخلی قرار دهد. طراحی عالی صندلی ها و داشبورد خودرو این امکان را به راننده می دهد که تسلط خیلی خوب و دید عالی نسبت به خودرو و مسیر داشته باشید. سواری نرم و راحت و داشتن فضای نسبتا خوب از ویژگی های مثبت این خودرو به حساب می اید. همانطور که در مورد 207 نیز صحبت کردیم یکی از مشکلات این خودرو گیربکس این خودرو است که با توجه با پایین بودن قدرت و گشتاور موتور شتاب خیلی خوبی برای این خودرو فراهم نمی کند و مصرف سوخت خودرو را نیز افزایش می دهد به گونه ای مقدار 8.5 لیتر سیکل ترکیبی این خودرو اعلام شده است.



قیمت روز رنو ساندرو اتومات



جدول مشخصات فنی

ایتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1598 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
11.5 ثانیه
نوع گیربکس
4 دنده خودکار




1. پژو 207 صندوق دار اتومات




پژو 207 صندوقدار
پژو 207 صندوقدارنمای داخلی پژو 207 صندوقدارپژو 207 صندوقدار


پژو 207 صندوق دار جدیدترین محصولی است که در خانواده خودروهای 206 و 207 به بازار عرضه شده و توانسته سهم فروش خوبی در بازار برای خود کسب کند. این خودرو در اوایل سال 1397 به بازارعرضه شد و به دنبال استقبال خوبی که از خودرو 207 هاچ بک شده بود این خودرو نیز مورد توجه خریداران قرار گرفت. فرم کلی بدنه خودرو تقریبا همان فرم پژو 206 های SD است که قبل از این خودرو وارد بازار شده بودند. امکاناتی از قبیل غربیلک فرمان جدید با دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، دی لایت، دوربین و سنسور عقب، در این خودرو به چشم می خورند که در نسل های قبلی پژو 206 به صورت بسته های سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گرفت. مصرف سوخت ترکیبی 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر معیاری است عنوان کم مصرف بودن را برای این خودرو فراهم می کند. از نکات منفی این خودرو می توان به گیربکس اتومات ان اشاره کرد که یکی از بی کیفیت ترین سیستم های انتقال قدرت موجود در بازار است و بعد از مدتی باعث ایجاد مشکلاتی برای خریداران می شود. گذشته از نقطه ضعف های این خودرو کسب 4 ستاره رده کیفی برای این خودرو و امکانات تعبیه شده در ان، 207 صندوق دار را به یکی از بهترین خودروهای تولید شده در کشور تبدیل می کند.



قیمت روز پژو 207 صندوق دار اتومات



جدول مشخصات فنی

ایتم ها
مقادیر
نوع موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور ( لیتر )
1587 سی سی
قدرت موتور ( اسب بخار )
105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد ( ثانیه)
12.6 ثانیه
نوع گیربکس
4 سرعته خودکار
1399/3/8
با سلام. من ال 90 مدل 89 دارم. تا حالا فقط لوازم مصرفی عوض کردم. خداروشکر از لحاظ فنی واقعا فوق العاده هست و هیچ وقت گذرم به تعمیرگاه نیفتاده. از لحاظ شاسی هم نیمه بلند حساب میشه و من به راحتی تو دشت و بیابون هم میرم و برمی گردم. با این که توی دست اندازها من ترمز نمی زنم ولی بعد از ده سال جلوبندیش هنوز سالم سالمه. اونایی هم که میگن سرعت روی کیلومتر پارس بیشتره باید بدونن که اولا ملاک سرعت روی کیلومتر نیست چون روی کیلومتر بعضی مدل های پیکان هم 200 تا زده و دوما در حال حاضر ماشینت چه 110 تا سرعتش باشه و چه 200 تا هیچ فرقی نمی کنه چون نهایتا باید با همون 110 تا بری.
1399/9/28
سلام
این دو خودرو نباید با هم مقایسه بشن
اما اگه بخوایم مقایسه کنیم باید پارس tu5 رو با این سلطان بی ریختی و جوجه تندر زشت مقایسه کنیم
تو مقایسه چسبندگی
پارس به زمین مث کشتی چسبیده
تو سرعت ۱۵۰ تا باید ال نود رو با پراید مقایسه کرد.
برید سر پیچ ها امتحان کنید
با ال نود مثل پراید برخورد باید کرد.
از نظر آپشن هم ال نود هیچ.
1399/12/2
من عاشق ال نود هستم به خاطر اینکه ال نود را به خاطر موتورش میخرند اگر چرا ال نود 330 میلونه اما پارس 210 میلیونه چون ال نود موتور برای فرانسه است بدنه اش مال ایران اما پژو بدنه و موتور برای ایران به این شایعات گوش ندهید بعدش هم چراغ خطر پشت ال نود را با پژو مقایسه میکنید کلاس ال نود خیلی بیشتر از پژو است مردم آرزو دارند سوار ال نود بشند.
1399/12/16
از همه نظر النود بهتره(به جز ظاهر)اونی که النود رونده باشه میدونه چی میگم.ماشین از نظر رانندگی حرف نداره.کیفیتش نسبت به ماشینای داخلی بهتره.ما ۱۰ ساله النود داریم حتی ۱ ریالم واسش خرج اضافی نکردیم.مهمترین نکته در انتخاب ماشین امنیت و کیفیت موتوره که (در ماشینای ایرانی امنیت ماشینا آشغاله)النود در هردومورد بهتر عمل میکنه.ظاهرم برای خیلیا حتی برای خودم مهمه که این مشکلم با کمی اسپرت کردن میشه حل کرد.اونایی که میان میگن خاک تو سرتون و فلان نه سوار النود شدن نه پرشیا فقط خالی میبندن.واقعا متاسفم که در مقایسه دو ماشینی که تو خارج اینارو عددی حساب نمیکنن،بحث میکنیم.اونایی که میگن پرشیا بهتره فک کنم النودو از نزدیک ندیدن به جا اینکه انقد بگین پرشیا عالیه،سلطانه وووووو برین یه النود کرایه کنین حداقل یبارم که شده حس راننده‌گی باهاشو تجربه کنین.ممنون از مقایسه‌تون.
1400/1/2
اخه خدا وکیلی النود ایرانی هست چرا به نام خودتون میکنید شوا فقط ممتاژش
کردین
پارس و بقیه ماشین ایرانی سگ کی باشه که با النود در بیفته
تازه این ماشین اول اسمش داچیا بوده بعد شده لوگان
بعد اوردین ایران ده هزار تا اسم روش گذاشتین
تازه النود امکاناتی داره که از روش برداشتن و میگن میتونین به عنوان ابشن بخرید امکاناتی که پارس و بقیه ماشینای ایرانی نداشته
1400/5/17
برای جاده پارس خوبه برای شهر تندر ۹۰ خداییش کولرش عالیه و از لحاظ موتوری و محکمی بنده از پارس بهتره فقط بدیش اینه با سرعت بالا مثل پارس احساس خوبی نداری پارس تیو فایو خوبه ولی ال نود خداییش خارجیه و من در آوردی نیست و موتور سگ جونی داره
1400/8/11
ال نود خیلی لش هست و باید با کامیون کل بندازه نه سلطان پارس تازه سمند از ال نود خیلی بهتره
1400/8/29
سلام . هر 2 از نظر موتوری خوب بودند اما قطعا پژو پارس همی خوشگل تر و هم با امکانات تر هست . و یک چیز مهم . من یکبار آماری از تصادفات را خواندم که نشان می داد ال 90 به دلیل ارتفاعش و چسبندگی کمش به زمین باعث می شود که در پیچ ها با سرعت بالا خیلی سریع چپ کند . بیشتر به درد همان تاکسی می خورد . ولی پژو با اینکه قطعا در پیچ ها مثل بنز نیست اما از ال نود خیلی بهتر است
1400/10/14
معلومع طرف مست بوده داشته اینو مینوشته عکس xu7 رو میزاره درباره tu5 صحبت میکنه
1401/3/30
ال نود خیلی بهتره حداقل قیافه ندارن ولی موتوری و ایمنی خیلی بهتره از پارس حلبی
1401/5/21
باسلام
من با آقای احمد و بخصوص با آقای احمد رضا مخالفم،یعنی چی میگید خاک توسط اونایی که به ال نود رای میدن؟
درضمن حرف جفتتون کاملا اشتباهه.
اولا ال نود از هر نظر بجز ضاهر از پرشیا بهتره.به پرشیا بیخودی میگن سلطان جاده،ال نود بین ماشینای ایرانی تقریبا بی رقیبه
ال نود مصرف سوخت کم تر داره،دووم خیلی زیاد،ایمنی زیاد،فضای زید و درضمن صفر تا صدشم ۱۰ ثانیس
کسایی که به پرشیا رای میدن اشتباه میکنن و کسایی که به ال نود رای میدید،دمتون گرم
در کل،ال نود بهتره