موضوعات داغ

ماشین هیوندای النترا 2023

(2.6/5) 71 رای

هیوندای الانترا یکی از خودروهای کره‌ای محبوب و کم حاشیه در بازار ایران است که همواره فروش مطلوبی را تجربه می‌کند. تاکنون نسل‌های مختلف این خودرو در کشورمان حضور داشته‌اند و حتی نسل سوم آن با نام هیوندای آوانته نیز در ایران مونتاژ می‌شد. جدیدترین نسخه این خودرو، هیوندای الانترا 2023 است که در تعداد محدود وارد بازار ایران شده است. همانند آخرین دوره عرضه هیوندای الانترا، واردات و عرضه این نسخه را نیز کرمان موتور برعهده دارد. هیوندای الانترا 2023 یکی از معدود خودروهای وارداتی غیرچینی است که طی دور جدید واردات خودرو به کشورمان، در دسترس مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت.

200 km/h
حداکثر سرعت
9 liter/100km
مصرف سوخت
1591 cc
حجم موتور

مشخصات هیوندای النترا 2023

کلاس بدنه
سدان
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
نوع جعبه دنده
6 سرعته خودکار
حداکثر توان
128 اسب بخار
تنفس موتور
تنفس طبیعی
تعداد سیلندر
4 سیلندر

فیلم بررسی هیوندای النترا 2023

مزایا و معایب هیوندای النترا 2023

مزایا

طراحی خوب، کیفیت بالا، برند معتبر

معایب

قیمت بالا، سطح امکانات کم، پیشرانه ضعیف

بررسی هیوندای النترا 2023

هیوندای الانترا یکی از شناخته‌ شده‌ترین و پرفروش‌ترین سدان‌های کوچک بازار جهانی است. تولید این خودرو از سال 1990 میلادی آغاز شد و تاکنون هفت نسل از آن به صورت پیاپی وارد بازار شده است. این خودرو از نخستین روزهای عرضه به شکلی محدود در ایران نیز حضور داشت و حتی می‌توان برخی نسخه‌های نسل اول هیوندای الانترا را در خیابان‌های ایران همچنان مشاهده کرد.

هیوندای النترا 2023

هیوندای الانترا از نظر ابعاد و اندازه، یک کلاس پایین‌تر از هیوندای سوناتا و بالاتر از هیوندای اکسنت (یا هیوندای ورنا) در سبد محصولات شرکت کره‌ای قرار می‌گیرد. نسل‌های نخستین و میانی الانترا در واقع نسخه‌هایی بزرگتر، قوی‌تر و مجهزتر از هیوندای اکسنت بودند اما طی سالیان اخیر این رویه تغییر کرده است. هیوندای الانترا به آرامی نقش نسخه کوچکتر هیوندای سوناتا را ایفا کرد و نسل هفتم این خودرو که با نام هیوندای الانترا 2023 وارد بازار ایران شده است، در واقع با نام بچه سوناتا شناخته می‌شود.

داخل هیوندای النترا 2023

همانند طراحی خارجی، فضای داخلی هیوندای الانترا 2023 نیز نسبت به نسل ششم متحول شده است. کلاسترهای دوگانه عریض که امضای طراحی این روزهای صنعت خودرو هستند، در کابین الانترا 2023 نیز مشاهده می‌شوند. فضای کلی داشبورد نیز از قسمت میانه اندکی به سمت راننده متمایل شده است تا او تسلط بهتری بر شرایط و کنترلرها داشته باشد. خوشبختانه طراحان هیوندای درگیر اصول مینیمالیستی نشده‌اند و همچنان دکمه‌های کنترلی مختلفی را می‌توان در کابین خودرو یافت.

هیوندای النترا 2023

شاید متمایز ترین جلوه طراحی داخلی هیوندای الانترا 2023، فرمان دو شاخه این خودرو باشد که طراحی آن ترکیبی از کروم و چرم است. این فرمان در خودروهای هم‌رده مشاهده نمی‌شود و وجود آن در کابین سدان کوچک هیوندای باعث خاص بودن آن شده است. همچنین فاصله بین دو محور نسل هفتم هیوندای الانترا نسبت به نسل ششم آن 20 میلیمتر افزایش را تجربه کرده است.

طراحی هیوندای النترا 2023

طراحی خارجی هیوندای الانترا 2023 در مقایسه با نسل ششم آن (که در ایران موجود است) به طور کامل متحول شده است. همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم، هیوندای الانترا 2023 اکنون نسخه کوچکتری از هیوندای سوناتا است. شباهت‌ها میان هیوندای الانترا 2023 و سوناتا بسیار هستند و این شباهت‌ها در قسمت عقب به اوج خود می‌رسد. در قسمت جلو هیوندای الانترا 2023 کاپوت کشیده و بلندی را داریم که تا لبه‌های جلوپنجره پیشروی کرده است. جلوپنجره خودرو نیز تا قسمت پایینی سپرها امتداد یافته است و از الگوی مشبک پیروی می‌کند. لوگو H شکل هیوندای نیز با ابعادی بزرگ روی جلوپنجره قرار گرفته است. نمای جانبی هیوندای الانترا 2023 سرشار از خطوط تیز است که یک فرورفتگی را در قسمت میانی درب‌ها ایجاد کرده‌اند. این خطوط تیز توسط خط‌های تند و شکسته کوچکتری که چراغ عقب را به گلگیر متصل کرده‌ است، همراهی می‌شوند.

هیوندای النترا 2023

در نمای عقب هیوندای الانترا 2023 یک باز آفرینی کامل از هیوندای سوناتا را شاهد هستیم که البته در ابعاد کوچکتری خلق شده است. صندوق عقب الانترا یک تو رفتگی دارد و روی آن نام الانترا درج شده است. در دو قسمت پایینی سپرها نیز الگوهای مشابه خروجی اگزوز تقلبی قرار گرفته‌اند که خوشبختانه با پلاستیک مشکی پر شده است و خبری از اگزوزهای تقلبی در این بخش نیست.

مشخصات هیوندای النترا 2023

زیر کاپوت هیوندای الانترا 2023، موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1.6 لیتر قرار دارد. این موتور از سیستم تنفس طبیعی بهره می‌برد و بنابراین اعداد خروجی آن چندان اعجاب انگیز نیستند. حداکثر راندمان این پیشرانه 128 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر است که برای یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی، ارقام مطلوبی محسوب می‌شوند. گیربکس شش سرعته خودکار، وظیفه انتقال قدرت را در هیوندای الانترا 2023 برعهده دارد. خوشبختانه سدان کره‌ای برخلاف رقبای چینی خود وزن چندان زیادی ندارد و با تکیه بر همین مشخصات فنی، می‌تواند شتاب صفر تا صدی معادل 10.4 ثانیه را ثبت کند. مصرف سوخت ترکیبی هیوندای الانترا 2023 نیز 9 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که اندکی بالا به نظر می‌رسد چرا که نسل ششم این خودرو با موتور دو لیتری مصرف سوخت بهتری را به نام خود ثبت کرده بود.

مشخصات فنی هیوندای النترا 2023

نام خودرو
هیوندای النترا 2023
کشور سازنده
پرچم کشورکره جنوبی
سال (طراحی)
2021
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1591 سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
128 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
155 نیوتن متر در 4850 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
10.4 ثانیه
حداکثر سرعت
200 کیلومتر در ساعت
وزن
1190 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4675 طول - 1825 عرض - 1440 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2720 میلیمتر

مصرف سوخت ماشین هیوندای النترا 2023

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • 10.4 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 9 لیتر در هر صد کیلومتر
  • 47 لیتر
  • -
  • -

امکانات و تجهیزات هیوندای النترا 2023

کره‌ای ها در بحث امکانات رفاهی سرآمد هستند و هیوندای الانترا 2023 نیز حاضر است تا با ارائه تجهیزات رفاهی گوناگون، تویوتا کرولا معروف را به چالش بکشد. این خودرو حتی در نسخه پایه نیز امکانات مطلوبی را ارائه می‌دهد و از نظر ایمنی نیز عملکرد مطلوبی دارد. هیوندای الانترا 2023 از موسسه ایمنی آمریکایی IIHS، رتبه خوب را در تمام تست‌های ایمنی دریافت کرده است.

هیوندای النترا 2023

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای الانترا 2023 می‌توان به این موارد اشاره کرد: دو کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش، رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی، فرمان برقی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر هشت اینچی و پشتیبانی از بلوتوث، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، سنسور نور و باران و سیستم تهویه مطبوع دستی. در نسخه‌های وارداتی به ایران که از نوع پایه هستند، کلاستر دیجیتالی نشانگرها با پنل ابزار ساده و آنالوگ تعویض شده است.

امکانات هیوندای النترا 2023

کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
نمایشگر 8 اینچی
ترمز و پایداری
ABS - ESC - HLA - EBD
دیگر امکانات
فرمان برقی، پشت آمپر دیجیتالی 4.2 اینچی، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت، سانروف، سنسور نور، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، رینگ 16 اینچی

رقبای هیوندای النترا 2023 در بازار

هیوندای الانترا برادر کیا سراتو محسوب می‌شود که هر دو در لیست واردات به ایران قرار دارند و توسط سدان‌های چینی تهدید می‌شوند. کی ام سی J7، آریزو 6 پرو و بهمن ریسپکت پرایم از جمله رقبای اصلی هیوندای الانترا 2023 و برادر آن کیا ریو هستند. سدان‌های چینی به واسطه در اختیار داشتن موتورهای توربوشارژر، قدرت و گشتاور بیشتری دارند و از نظر شتاب و کشش عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارند. همچنین سطح امکانات و آپشن‌های آن‌ها نسبت به رقبای کره‌ای بیشتر است. همچنین قیمت خودروهای چینی نسبت به نسخه‌های مشابه کره‌ای همچنان پایین‌تر است. بنابراین هیوندای الانترا 2023 برای کسب موفقیت در ایران راهی دشوار را پیش رو خواهد داشت. کیفیت ساخت، اعتبار برند و امتیاز بالای ایمنی از جمله مزایای این خودرو برای خریداران هستند که قیمت بالاتر هیوندای الانترا را توجیه پذیر جلوه می‌دهند. بنابراین افرادی که نسبت به برند اتومبیل خریداری شده حساسیت دارند، هیوندای الانترا 2023 را به عنون گزینه‌ای مطلوب در بازار ایران خواهند یافت.

قیمت و نمایندگی

  • قیمت
  • نمایندگی

سوالات متداول

موتور هیوندای النترا 2023 چیست؟

هیوندای النترا 2023 با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با توان 128 اسب بخار و 155 نیوتن متر به بازار ایران عرضه شده است

مصرف سوخت هیوندای النترا 2023 چقدر است؟

هیوندای النترا 2023 که به بازار ایران آمده، با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این خودرو در خارج از شهر مصرفی معادل 8.1 لیتر دارد

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1402/1/3
این همه صبر کردیم که واردات باز بشه، آخرش هم موتور 1.6 تنفس طبیعی؟ این به چه دردی می خوره آخه؟
1402/7/24
الان کجاش عالیه؟
فقط شاید ظاهرش گول زننده باشه هیچی این ماشین به درد نمیخوره موتور ۱۶۰۰ خب اکسنت سوار بشی خیلی بهتر از این لگن هستش
1402/2/5
عالی
1402/2/10
این ماشینا تو آمریکا جزو ماشینای ارزون قیمت و رده پایین محسوب میشه
اونوقت میاد تو ایران ۱۰ برابر قیمتش میزارن فروش
اصلا ارزش نداره
1402/5/29
اینا رو ولش کن
چرا باید پنل دیجیتالی با آنالوگ معمولی عوض شه
این همه صبر کردیم بعد اینو تحویل میدن ؟
واقعا که
1402/6/19
عالی است ای کاش النترا و اوپتیما هرچی سریعتر وارد ایراندشوتد
1402/7/20
این چرا اینجوریه النترا اصلیه ۲۰۲۳ داشبوردش با این فرق میکنه اشغال ترین نسخشو میارن ایران.بجای مانیتور چرا پنل دیجیتالیه پلاستیکی گذاشتن؟😐😂مانیتور نداره مگه ماشینه ۲۰ سال پیشه که مانیتور رو ورداشتین