موضوعات داغ

جالب ترین القاب در صنعت خودروسازی، بخش سوم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
روز گذشته به این موضوع پرداختیم که در دنیای واقعی برخی آدم‌ها اسم مستعار جذاب و برخی دیگر اسم‌های مستعار خنده دار دارند که بیشتر اوقات باعث عصبانیت آن‌ها می‌شود، حال این موضوع و القاب مختلف در دنیای اتومبیل هم دیده می‌شود که برخی از آنان القاب عجیب و خنده دار دارند و برخی دیگر اسم‌های جذاب هستند و باعث شده تا اعتبار آنان در صنعت خودروسازی بالا برود، حال در ادامه قصد داریم پیرو این موضوع صحبت کنیم و القاب جالب صنعت خودروسازی را مورد بررسی قرار دهیم، ولی به دلیل حجم بالا و تعداد زیاد آنان که باعث خستگی شما خواهد شد، سعی داریم در 4 بخش به بررسی القاب جالب خودروها بپردازیم که روز گذشته بخش دوم آن مورد بررسی قرار گرفت و امروز به بررسی بخش سوم خواهیم پرداخت.

- فراری 250 GT SWB: ون نان
ون نان یا "Breadvan" در جهان زیاد دیده می‌شود، ولی هیچ یک از خودروهای ون فروش نان‌های صنعتی نتوانسته اند نام خود را جهانی کنند، به غیر از خودروی مسابقه‌ای "فراری 250 GT SWB" که به خاطر شکل ظاهری خود به این نام معروف شده است. هرچند این خودرو در کسب عنوان قهرمانی مهارت بیشتری دارد تا اینکه بخواهد در سطح شهر چرخیده و نان بفروشد.

فراری 250 GT SWB

فراری 250 GT SWB


- فورد 1932: شیطان کوپه
در سال 1932 میلادی شرکت خودروسازی فورد 3 مدل خودروی مختلف ارائه کرد، اما دومین محصول این شرکت ملقب به "شیطان کوپه" یک پیشرانه بزرگ 8 سیلندر با قیمت مناسب داشت که در فرم کوپه عرضه شد، هرچند این خودرو با طراحی ظاهری کلاسیک و جذاب خود، همچنان یکی از پرطرفدارترین خودروهای جهان به شمار می‌رود و در بازی‌های کامپیوتری نیز همچنان دیده می‌‌شود.

فورد 1932

فورد 1932


- لامبورگینی LM002: رامبو لامبو
شاسی بلند جدید لامبورگینی اوروس به نظر می‌رسد که بیشتر برای جاده مناسب باشد تا قابلیت‌های اصلی آن دیده شود، اما در مقابل اولین خودروی شاسی بلند لامبورگینی با بدنه عضلانی، لاستیک‌های پهن و همچنین یک پیشرانه بزرگ 12 سیلندر، همانند شخصیت "رامبو" یکی از قوی‌ترین خودروهای شاسی بلند دوران خود به شمار می‌آید، به همین منظور این خودروی شاسی بلند لامبورگینی لقب "رامبو لامبو" به خود گرفته است.

لامبورگینی LM002

لامبورگینی LM002


- سوبارو WRX: باگی/ رکس/ اسکوبی
نام مستعار "اسکوبی" معمولا برای خودروهای رالی شرکت خودروسازی سوبارو مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما لقب "رکس" اختصاصا برای خودروی سوبارو WRX خواهد بود و یا حتی نام مستعار "باگی" که معمولا برای معرفی این خودرو در مدل‌های 2002 الی 2003 مورد استفاده قرار می‌گرفت.

سوبارو WRX

سوبارو WRX


- شورلت کوروت Z06: تند و زننده بزرگ
این نام مستعار بسیار جالب است و برای القای هیجان به مخاطب، از همان روز معرفی در نمایشگاه دیترویت 2014 بر روی اتومبیل گذاشته شد، هرچند این لقب تنها یک اسم مستعار ساده و تولید کننده هیجان کاذب نیست، زیرا شما با استفاده از قدرت 625 اسب بخاری این خودرو که از یک موتور هشت سیلندر بزرگ بدست می‌آید، می‌توانید برای خیلی از خودروهای اسپرت بازار و یا حتی برخی از خودروهای سوپراسپرت بازار دردسرساز شوید.

شورلت کوروت Z06

شورلت کوروت Z06

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد