موضوعات داغ

دلایل موفقیت ژاپنی ها در بازار خودروهای شاسی بلند

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط VFACTS نشان می دهد که خریداران استرالیایی، خودروهای کراس اوور را به خودروهای سواری ترجیح می دهند.
براساس نتایج جدیدترین نظرسنجی ها در حدود 2.23 میلیون استرالیایی برنامه ریزی کرده اند که تا 4 سال آینده یک خودروی کراس اوور را خریداری کنند. البته این آمار سال گذشته حتی بیشتر نیز بود و در ماه فوریه ی سال پیش 2.55 استرالیایی در فکر خرید خودروی کراس اوور بودند.
نظر سنجی انجام شده در سه ماه دسامبر، ژانویه و فوریه 2018 نیز نشان می دهد که تعداد افرادی که خودروهای کراس اوور را به خودروهای سدان چهار در ترجیح می دهند 30 درصد افزایش پیدا کرده است. دو برابر این تعداد نیز خودروهای اس یو وی را به هاچ بک های پنج در ترجیح می دهند.
به گفته‌ی ری مورگان مدیر روابط این شرکت در یک دهه ی گذشته خریداران زیادی تمایل به خرید خودروی نو در چهار سال آتی داشته اند ولی حالا این آمار در حال متعادل شدن است. همچنین ما در سال های اخیر شاهد تغییر ذائقه‌ی خریداران نیز بوده ایم به طوری که تمایل خریداران خودرو در حال حرکت از سمت خودروهای سدان 4 در به سمت خودروهای اس یو وی و کراس اوور است.

میتسوبیشی ASX

میتسوبیشی ASX

بر اساس اطلاعات VFACTS در ماه گذشته 42.6 درصد خودروهایی که در استرالیا به فروش رفتند شاسی بلند بوده اند و 33.8 درصد آنها را نیز خودروهای سواری تشکیل داده اند. 20.5 درصد فروش این کشور را نیز خودروهای تجاری سبک به خود اختصاص داده اند.
اما در بین برند های فروش رفته در استرالیا نیز پر فروش ترین خودروی شاسی بلند کوچک میتسوبیشی ASX بوده است. در کلاس خودروهای شاسی بلند متوسط نیز نیسان ایکس تریل پر فروش ترین خودرو و در کلاس شاسی بلندهای بزرگ نیز تویوتا پرادو پر فروش ترین خودروها بوده اند.
به این ترتیب می توان مشاهده کرد که ژاپنی ها تقریبا در تمامی سگمنت های خودروهای کراس اوور و اس یو وی پر فروش ترین خودروها در بازار بزرگ کشور استرالیا هستند.
البته استرالیا در این زمینه تنها نیست و با نگاهی به آمار فروش نیسان روگ (ایکستریل) و تویوتا RAV4 می توان فهمید که در آمریکای شمالی نیز این خودروها طرفداران فراوانی دارند. عمده دلیل این محبوبیت به ویژگی های اقتصادی، دوام بالا و قیمت مناسب و افت قیمت اندک این خودرو نسبت به محصولات رقیب اروپایی و آمریکایی مربوط می شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/28
فقط ژاپن و دیگر هیچ!