موضوعات داغ

قلب تازه برای آشنای قدیمی؛ وقتی کیا ریو توربو می شود

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا ریو توربو به احتمال بسیار قوی به زودی در بازار استرالیا نیز عرضه خواهد شد و در صورت ورود این خودرو به بازار شاهد یک رقابت قوی در این سگمنت خواهیم بود.
همزمان با عرضه ی نسخه ی فیس لیفت شده هیوندای i20 کیا نیز یک بروزرسانی را در مدل ریو انجام داده است که این بروزرسانی شامل استفاده از گیربکس دوکلاچه هفت دنده و موتور 1 لیتری توربو GDi در این خودرو است. این موتور بنزینی که به سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز مجهز است پیش از این در هیچ یک از مدل های ریو وجود نداشت.

کیا ریو

کیا ریو

کیا هنوز جزییات زیادی را از مدل توربو ریو منتشر نکرده است اما گویا یک گیربکس شش دنده دستی نیز برای این خودرو قابل انتخاب است.
این موتور 1 لیتری توانایی تولید 118 اسب بخار قدرت و 171 نیوتن متر گشتاور را دارد و گشتاور آن از دور موتور 1500 تا 4000 دور بر دقیقه در دسترس است. از این نظر می توان این موتور را برتر از موتور 1.4 لیتری تنفس طبیعی قبلی دانست که می توانست 99 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین موتور 1.4 لیتری تنها با یک گیربکس 4 دنده خودکار قابل انتخاب است.

کیا ریو

کیا ریو

از رقبای کیا ریو جدید باید به فولکس واگن پولو، سوزوکی سوییفت و اشکودا فابیا اشاره کرد که همگی این خودروها به موتور 3 سیلندر توربو با حجم 1 لیتر مجهز هستند و از نظر قدرت خروجی نیز با کیا ریو توربو برابری می کنند. مزیت استفاده از موتور توربو در این خودروها این است که گشتاور موتور در دورهای پایین افزایش پیدا می کند و این امر می تواند راندمان خودرو را بهبود ببخشد.
کیا ریو توربو در بازار استرالیا به همراه سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم هشدار بین خطوط عرضه خواهد شد. مدل GT لاین این خودرو نیز به تازگی رونمایی شده و این مدل نیز به بازار استرالیا راه پیدا خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/26
همون بهتر که این موتورهای بیخود به ایران نمیان