موضوعات داغ

زوتی T800 یا رنجروور اسپرت؟

عکس مطلب اول
زوتی ( Zotye )، شرکت خودروسازی چینی که Z300 یا آریو تولیدی شرکت خودروسازی سایپا را می‌توان از جمله محصولات تولیدی این شرکت در داخل کشور برشمرد، چندی پیش تصاویری گرافیکی از شاسی بلند جدید خود با نام T800 منتشر کرده است که مخاطب را در نگاه اول به یاد خودروی شاسی بلند "رجروور اسپرت" می‌اندازد.
بله، درست متوجه شدید، طراحان شرکت خودروسازی زوتی برای تولید این محصول به صورت گسترده از رنجروور الگوبرداری یا به طور دقیق‌تر، از طراحی "رنجروور اسپرت" برای تولید T800 کپی/پیست کرده‌اند و نتیجه آن هم تولید محصولی شاسی بلند با 70درصد شباهت به رنجروور اسپرت بوده است. البته این کار از سوی چینی‌ها چندان جدید نیست و بارها و بارها شاهد آن بوده‌ایم که چینی‌ها بویژه شرکت خودروسازی زوتی برای طراحی و تولید محصولات خود به سراغ خودروهای سرشناس و شناخته شده بازار برای الگوبرداری از آن‌ها می‌روند و در این بین زوتی T800 هم با پیروی از همین قاعده، با الگوبرداری از رنجروور اسپرت، مراحل طراحی و تولید خود را پشت سر گذاشته است. هرچند پیش از این خودروی شاسی بلند "زوتی T700" را دقیقا مشابه پورشه ماکان طراحی کرده بود.

زوتی T800

زوتی T800


رنجروور

رنجروور


در طراحی خودرو همانطور که مشاهده می‌کنید، در قسمت جلو چراغ‌ها نسبتا جدید و متفاوت به همراه جلوپنجره‌ بزرگ دیده می‌شود، ولی در مجموع چهره اتومبیل و بویژه استایل اتومبیل که در تصاویر زوایای مختلف آن را شاهد هستید، می توانیم شباهت بسیار زیادی زوتی T800 به خودروی شاسی بلند رنجروور اسپرت را شاهد باشیم. هرچند این شرایط برای نمای جانبی و قسمت عقب اتومبیل هم صادق است.
در حال حاضر اطلاعات دقیقی در رابطه با مشخصات فنی اتومبیل ارائه نشده است، اما شایعاتی وجود دارد که در زیر کاپوت زوتی T800 یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژر و همچنین یک موتور 2 لیتری توربوشارژر دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت که نیروی پیشرانه 1.8 لیتری نامشخص است، اما گفته می‌شود که پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر اتومبیل قادر به تولید نیروی 190 اسب بخاری خواهد بود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/2/22
کپی کردنم بلد نیستیم آخه😥
1397/2/23
یعنی کی ممکنه همچنین حماقتی کنه این زباله رو بخره؟!!
اگر قرار به شباهت ظاهری باشه ، ماکت اسباب بازی رنجرور اسپرت خیلی از این شبیه تره به رنجرور اسپرت!

اما اگر قراره رنجرور اسپرت برای کسی مهم باشه کیفیت لاکچری و کارایی زبازنزد اون هست که ارائه کرده نه فقط قیافه ای که به صورت ناقص کپی شده با متریال پایینتر تر حتی از ماشین های داخلی !

که در سگمنت خودش ،تویوتا پرادو در مقایسه با اون شکست میخوره
چرا که فقط از نظر عملکرد افرودی بهش نزدیک شده در باقی موارد با وجود قیمت مشابه ، طوری همه چیر کمتره که کاملا فراموش میشه این دو هم قیمت هستن!