موضوعات داغ

نگاهی به قیمت و شرایط بازار دست دوم دانگ فنگ H30 کراس

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
دانگ فنگ H30 کراس را می توان محصولی قابل تامل در تاریخ صنعت خودرو کشورمان توصیف کرد. تلفیق موتور و قطعات فنی پژو که البته به لطف ایران خودرو پسوند ایرانیزه شده را یدک می کشند با بدنه ای چینی که بر روی پلت فرم فرانسوی اما قدیمی پژو سیتروئن بنا نهاده شده، خودرویی را پدید آورده که از چند جهت قابل عرض یابی است. در واقع فروش بالای این مدل در ماه های اولیه عرضه به دلیل عدم تولید نسخه های اتوماتیک پژو 206، ابعاد ظاهرا بزرگتر و تبلیغات نه چندان واقع گرایانه مبنی بر کراس اوور بودن این خودرو، قابل پیش بینی بود، اما آنچه بعدا روی داد، مواجه خریداران به تاخیر های چند ماهه در تحویل خودروها، بروز عیب های متعدد مونتاژی و حتی خاموش شدن خودرو به هنگام رانندگی بود که البته این مورد آخر پس از چند ماه به همت مهندسان سخت کوش ایرانی و چینی سرانجام حل و فصل شد. این روزها اما در پی عرضه مجدد پژو 207 اتوماتیک توسط ایران خودرو، از شور و حال دانگ فنگ اچ 30 کراس در بازار اندکی کاسته شده است، اما با این وجود هم رسیدن قیمت این خودرو به حدود 52 الی 53 میلیون تومان در بازار می تواند نشانی از حضور مشتریان علاقه مند به این خودرو باشد، اما آنچه در بازار دست دوم دانگ فنگ H30 کراس روی می دهد، اندکی متفاوت است. با توجه به قیمت های حدود 45 الی 48 میلیونی نسخه های کارکرده به راحتی می توان حدس زد که نسخه های دست دوم دانگ فنگ از نظر استقبال مشتریان در حد برلیانس های H330 و H320 جذاب نیستند اما در عین حال می توانند در شرایطی که سایپا کوییک با قیمت گزاف 42 میلیون تومان عرضه می شود، برخی مشتریان را به سوی دانگ فنگ H30 جذب نمایند.
دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس


در واقع شرایط بازار خودروهای داخلی به شکلی تراژدیک شده که خریدارانی با بودجه زیر 50 میلیون تومان عملا خودروهای اتوماتیک چندان متنوعی را پیش روی خود نمی بینند و باید بین نسخه های کارکرده رنو تندر 90 اتوماتیک، دانچ فنگ H30 کراس و البته سایپا کوییک، یکی را انتخاب نمایند چرا که سایر خودروهای اتوماتیک حتی در نسخه های دست دوم نیز قیمتی بیش از 50 میلیون تومان دارند. از این رو براساس ضرب المثل معروف مربوط به بیابان و لنگه کفش می توان تاکید کرد که خانواده های خسته ای فضای داخلی تنگ و فشرده پژو 206 و پژو 207 و فراری از ظاهری وحشتناک تندر 90، ناخوداگاه به سراغ دانگ فنگ H30 کراسی می روند که با موتور 1.6 لیتری معروف TU5، فنربندی نرم و گیربکس اتوماتیک ساخت آیسین حداقل بر روی کاغذ از مشخصات قابل قبولی برخوردار است، اما ای کاش ایران خودرو در خصوص کیفیت و نحوه مونتاژ قطعات این خودرو تامل بیشتری به خرج می داد که مشتریان رها شده از چنگال کوییک و امثالهم با رضایت بیشتری به سراغ این دست پخت سه آشپزه چینی ایرانی فرانسوی بروند.
دانگ فنگ H30 کراس

دانگ فنگ H30 کراس

نظرات کاربران

17 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/5
الان با توجه به قیمتش و رقباش،کاملا ماشین ارزنده ایه نسبت به پولش
1397/3/6
هه تازه بنظر من خیلیم ازش تعریف کرد خودرو بانک
این اشغال بی کیفیت به تمام معنا اصلا و ابدا ارزش خرید نداره خودتون امتحان کنین
1397/3/5
من الان خدود1 سال دارم بجز بنزین روغن خرجی نداشته الان حدود 28000 تا کارکرده . با 50 میلیون پول که نمی تونی توقع یه ماشین 200 میلیونی داشته باشه. خودرو بانک از اون اول که این ماشین اومد بد گفته تا الان. والله ما که داریم راضیم.
1397/3/6
با سلام. دوست عزيز گمان نمي کنم يک سال و 28 هزار کيلومتر براي اظهارنظر درباره يک خودرو زمان مناسبي باشد! لطفا دو سال ديگر هم ما را از وضعيت رضايت خود مطلع سازيد. با تشکر.
1397/3/5
به نظر میرسه بهترین انتخاب با این قیمت همین h30 باشه
1397/3/5
اگر صندلیهای عقبش رو برداری جون میده به عنوان آمبولانس ازش استفاده کرد.
1397/3/5
تعجب می کنم از سایت خودروبانک، انتظار میره مقالات کمی تخصصی تر نوشته بشن.
می دونید که پلتفرم اچ۳۰ کراس PSA PF2 هست که همین پلتفرم در سیتروئن DS4 مدل ۲۰۱۸ استفاده شده، پس نمی تونید انگ قدیمی رو به این پلتفرم بزنید.

از طرفی با ۲۰۷ مقایسه اش می کنید که قیمتش در بازار بالای ۶۰ تومن هست!! اچ۳۰ پلتفرم بهتری داره، گیربکس بهتری داره، جادارتر هست، سه سال گارانتی داره و تعلیق نرم تری داره. حالا به نظر شما با توجه به قیمت ۲۰۷ و از نظر مقایسه ای، قیمت ۵۳ تومنی برای این خودرو زیاده واقعا؟!!!
1397/3/6
سلام میشه لینک رفرنس مربوط به اشتراک پلت فرم این ماشین با ds4 رو اینجا بگذارید؟
1397/3/6
خودتو ناراحت نکن دوست عزیز ، خودرو بانک با اچ سی مشکل داره ، این همه اپشن ، موتور شناخته شده، گیربکس عالی ، جادار ، پلتفرم به روزتر نسبت به هم رده هاش ، من چند ماهه دارم واقا راضیم
1397/3/6
دوست عزیز من این ماشین تو اولین پیش فروش خریدم به دلیل مشکل های زیادی که داشت 10 زیر قیمت رد کردم الان یکی از همکارام خریده گویا مشکل هاشو حل کردند اما درمورد نظر شما گیربکس آیسین ژاپن که روی این خودرو سال ساختش 2004 یعنی 14 سال پیش بین چند تا ماشینی که داشتم این فاجعه بود موتور ماشین به گیربکس نمیخوره و اصلا مچ نیست این تو جدید ام به همین شکله گیربکسی که منسوخ شده تو دنیا حتی اگه مال ایسین باشه خوب نیست چون منسوخه تو 2018 4 دنده اخه در مورد موتور همون tu5 فسیل پزن این ماشین سنگین تر از 206 یا 207 موتور زجه میزنه میخواد شروع به حرکت کنه پلفتفرم زشت نه نر نه ماده رو این ماشین تناسبی بین جلو و پشت نیست با یه توهم به اسم کراس میفروشنش درصورتی که هاج بک مطمعنا به دلیل شریاط بازار ایران میشه نکات مثبتی هم توش پیدا کرد
1397/3/7
با سلام به همه
این دوستی که گفت از سری های اول این ماشین خریده و جون راضی نبوده زود فروخته و 10 میلیون ضرر کرده متاسفانه دروغ بزرگی میگه.این خودرو برای سری های اول 40 میلیون قیمت خورد که در بازار 56 میلیون فروخته میشد.یعنی ثبت نامی های اول با پیش پرداخت 23 میلیون تومن در حین تحویل و فروش 15 تومن سود میکرد.من نمی دونم مگه مجبورید اینقدر دروغ بگید؟
1397/3/6
سلام خدمت دوستان
بنظر میرسه خودرو بانک یک مقدار در مورد این ماشین کم لطفی میکنه ،من یه ۲۰۷ اتومات داشتم که تو سر بالایی ولنجک خاموش میکرد و البته مشکل رو از بقیه دوستان هم جویا شدم و دقیقا اونا هم به همین ضعف موتور و گیربکس ۲۰۷ اشاره داشتن، اونو فروختم و یه h30 گرفتم الان یکساله سوارم و واقعا از نظر قدرت و امکانات و قیمت نسبت به رقیباش خیلی بهتره. ظاهرشم سلیقه ایه. کیفیت اتاقم اگه به چکش رویه ستون و قطعات داخلیش نکوبید به صدا نمی افته.
1397/3/6
سلام، اچ سی کلاس در مقایسه با خودروهای هم رده های خود که قیمت ۷۰ میلیونی دارند در رنج قیمت مناسبتر و اپشنهایی بالا و راحتی خوبی که دارد . خودرو محبوبی بشمار میرود و در صورت انبوه شدن قطعات بدنه و به دنبال ان ارزون شدن لوازم اصلی ، تقاضا برای ان بسیار بالا خواهد بود
1397/3/6
از اول انگار ایرانخودرو بابت این ماشین به این سایت حق و حساب خوبی نداده، چون به شکل وحشتناک و تابلویی دنبال کوبیدن این ماشینه یا شاید هم رقبا پول بیشتری دادن که تحلیلها اینقدر آبکی هستند!!!
1397/3/6
ماشین واقعا زشت و خسته کننده ایی هستش , این سبک اطاق متعلق به 20 تا 30 سال قبله .
1397/3/6
ببخشید می خواهی با 50 میلیون بهتون بنز s500 بدن . ما تو ایران زندگی میکنیم ها. تو اروپا زندگی نمی کنیم.
1397/3/29
سلام ، از ۲۰۶ و پارس و سمند خیلی بهتره از نظر هندلینگ و قدرت موتور در حد تندر ولی کمی بهتر ، در کل ماشین بدی نیست و گرید B چین رو داره