موضوعات داغ

شاهکار مهندسی؛ اطلاعات اولیه از مشخصات نسل بعدی بی ام و M3

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
نسل آینده بی ام و M3 با کد اتاق G80 وارد بازار خواهد شد. این خودرو از موتور شش سیلندر خطی تویین توربو مجهز به سیستم تزریق آب به سیلندرها بهره مند خواهد بود که تشابهات زیادی با موتور مورد استفاده در بی ام و M4 GTS دارد. اما آنچه این خودرو را متمایز از سایر نسل های M3 می کند استفاده از توربوشارژر برقی در این خودرو است که این سیستم می تواند تاخیر اولیه‌ی توربوهای اصلی را جبران کند.
آنچه تا امروز قطعی شده است این است که نسل بعدی بی ام و سری 3 که با کد G20 وارد بازار خواهد شد به سیستم برق 48 ولتی مجهز خواهد بود و اولین خودرو در بین محصولات بی ام و است که به چنین سیستم برقی مجهز می شود. دلیل چنین چیزی این است که فناوری های جدید در خودروها دیگر با سیستم برق 12 ولتی سازگاری ندارند. دقیقا به همین دلیل نیز آئودی مدل SQ7 TDI را با سیستم برق 48 ولتی روانه بازار کرده است.
در آئودی SQ7 نیز یک سیستم توربوشارژر برقی وجود دارد که از دور موتور صفر می تواند وارد عمل شود و تاخیر اولیه‌ی موجود در توربوشارژر هالی اصلی خودرو را جبران کند. چنین فناوری در نسل بعدی بی ام و سری 3 نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همچنین این امیدواری وجود دارد که با عملیاتی شدن این سیستم دیگر نیازی به سیستم تزریق آب در این خودرو وجود نداشته باشد چون سیستم تزریق آب به سیلندرها یک فناوری پیچیده است و حذف شدن آن می تواند از پیچیدگی های فنی موتور بکاهد. ضمن اینکه دیگر نیازی نیز به حمل تانک آب در داخل خودرو وجود نخواهد داشت.

بی ام و M3

بی ام و M3

همچنین فعلا مشخص نیست که این توربوشاٰرژر الکتریکی به عنوان توربوی سوم در این موتور نصب می شود یا به عنوان توربوی دوم. لازم به ذکر است که این سیستم فقط تاخیر یا لگ توربوهای اصلی را کاهش نمی دهد بلکه می تواند روی قدرت و راندمان موتور نیز تاثیر مثبت بگذارد. در حال حاضر بی ام و M4 استاندارد دارای قدرت 425 اسب بخار است و مدل GTS نیز که به سیستم تزریق آب به سیلندرها مجهز است 495 اسب بخار قدرت دارد. این میزان اضافه قدرت آنقدر زیاد نیست که استفاده از سیستم پیچیده ی تزریق آب را به همراه مخزن آب نصب شده در داخل خودرو توجیه کند. به این ترتیب انتظار می رود که با کمک فناوری های مدرن، نسل بعدی M3 قدرتی بالاتر از 500 اسب بخار داشته باشد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/7
واقعا فیس جذابی پیدا کرده و اگه بالای 500 اسب قدرت داشته باشه بینظیره
1397/3/7
عکس ها مشخصه فتوشاپ هس و روی همین پلتفرم نسل فعلیش پیاده شده.از خودروبانک بعید بود