موضوعات داغ

رالی در شهر؛ معرفی سوبارو WRX STI 2019 با 310 اسب بخار قدرت

عکس مطلب اول
شایعات صحت داشت زیرا سوبارو قدرت موتور 2.5 لیتری باکسر توربوشارژ WRX STI مدل 2019 را با اندکی افزایش به 310 اسب بخار رسانده است. بنابراین قدرت مدل 2019 نسبت به مدل قبلی 5 اسب بخار بیشتر شده و اکنون از نظر قدرت با نسخه ویژه WRX STI Type RA که فقط 500 دستگاه از آن ساخته شد برابری می کند.
این افزایش قدرت جزئی در اثر استفاده از سیستم ورودی هوای جدید و سیستم اگزوز اسپرت با جریان خروجی بالا حاصل شده است. علاوه بر این سوبارو برنامه ریزی ECU را نیز تغییر داده و پیستون هایی با استحکام بیشتر در این خودرو نصب کرده است. یکی دیگر از اصلاحات فنی در WRX جدید، نسبت دنده ارتقا یافته برای دنده سوم در گیربکس 6 دنده دستی است که باعث بهبود شتابگیری می شود. اگر به سوبارو WRX STI علاقه مند شدید باید بدانید که قبل از اضافه شدن هر آپشنی 36.595 دلار قیمت دارد.
قیمت مدل پایه WRX جدید 27.195 دلار است و در ازای پرداخت این مبلغ موتور آشنای 2.0 لیتری توربوشارژ با 268 اسب بخار قدرت را دریافت خواهید کرد. یکی از تغییرات ایجاد شده برای مدل جدید اضافه شدن صفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی برای سیستم سرگرمی همراه با نرم افزارهای اپل کار پلی و اندروید اتو به صورت استاندارد است.
سوبارو WRX مدل 2019 همراه با نسخه های ویژه جدید Series.Gray برای هر دو مدل WRX و WRX STI ارائه می شود. تولید نسخه ویژه سریز گری WRX به 750 دستگاه محدود شده در حالی که فقط 250 دستگاه از نسخه ویژه سریز گری WRX STI ساخته خواهد شد. قیمت نسخه ویژه سریز گری WRX از 32.595 دلار شروع می شود و تنها با گیربکس 6 دنده دستی ارائه می شود. این مدل بر اساس رده تجهیزاتی پرمیوم WRX ساخته شده و ویژگی های برجسته آن شامل رنگ خاکی تیره جذاب، رینگ های 18 اینچی سیاه رنگ، آینه های جانبی جمع شونده برقی و آرم سوبارو به رنگ سیاه کریستالی است.

سوبارو WRX STI

سوبارو WRX STI

مدل منحصر به فردتر WRX STI سریز گری نیز با همان امکانات نسخه ویژه WRX ولی با رینگ های 19 اینچی ارائه می شود. قیمت این مدل 39.695 دلار است و مجهز به کالیپرهای ترمز برمبو به رنگ نقره ای همراه با نشان سیاه رنگ STI است. صندلی های ریکارو (صندلی راننده با تنظیم برقی در 8 حالت)، استارت دکمه ای و سیستم ورود بدون کلید از امکانات برجسته داخل کابین هستند.
اگر ترجیح می دهید منتظر مدل های نسل آینده WRX باشید باید بدانید که معرفی آنها حداقل تا پایان این دهه طول می کشد. هنگامی که سوبارو سرانجام مدل جدید STI را معرفی کند این خودرو با موتور 2.5 لیتری فعلی ارائه نمی شود زیرا سوبارو به این موضوع اشاره کرده است که از یک موتور بنزینی کوچکتر که بخشی از یک پیشرانه هایبرید است استفاده می کند. پیش بینی می شود قدرت این موتور احتراق داخلی به چرخ های جلو و قدرت موتور الکتریکی به محور عقب منتقل شود تا سوبارو بتواند در کنار کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، میراث خود که تولید خودروهای 4 چرخ محرک است را ادامه دهد.

سوبارو WRX STI

سوبارو WRX STI

به جز مدل های سری Gray، قیمت مدل های WRX مشابه سال قبل است زیرا قیمت مدل پایه WRX با گیربکس دنده دستی از 28.080 دلار آغاز می شود و قیمت مدل Limited با گیربکس CVT به 34.580 دلار می رسد. قیمت مدل STI نیز از 37.480 دلار شروع شده و در مدل STI Limited به 42.280 دلار می رسد.
در مدل های جدید WRX فناوری ایمنی Eyesight به صورت استاندارد نصب می شود. این سیستم با استفاده از دو دوربین در طرفین آینه دید عقب، جاده را تحت نظر دارد تا از خطرات ناخواسته جلوگیری کند و در مواقع اضطراری برای پیشگیری از تصادف می تواند ترمزها را با تمام قدرت فعال کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد