موضوعات داغ

لوگوی مکلارن از کجا آمده و معنی آن چیست؟ + فیلم

عکس مطلب اول
بیشتر آرام‌های شرکت خودروسازی با تاریخچه آنان پیوند خورده است، همچون کمپانی خودروسازی BMW که لوگوی آن برگرفته از پره‌های موتور هواپیما بوده و پیش از این به تولید آنان مشغول بوده است یا حتی لوگوی شرکت‌های خودروسازی "تویوتا"، "هیوندای"، "هوندا"، "فولکس واگن"،"رولزرویس" و... که از نام آنان گرفته شده است. اما در این میان یک شرکت خودروسازی لوگوی نامفهومی دارد و آن هم "مکلارن" خواهد بود که یکسری دلایل برای انتخاب لوگوی این شرکت خودروسازی مطرح شده است که در ادامه جزییات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
اولین موردی که به آن اشاره شده است، کلمه "Vortices" خواهد بود و اشاره به تونل باد و آیرودینامیک بالای اتومبیل دارد و از آنجایی که شرکت خودروسازی مکلارن از ابتدا به خاطر آیرودینامیک منحصربه فرد محصولات خود شهرت داشته است، لوگوی آن برگرفته از این کلمه عنوان شده است. به طور دقیق‌تر، لوگوی مکلارن و حالت پیچ خورده آن نماد یک گردباد و یا هوای پیچ خورده در تونل باد خواهد بود.

سیر تحول لوگوی مکلارن

سیر تحول لوگوی مکلارن


از طرفی دیگر، گفته می‌شود که این لوگو برگرفته از طراحی پاکت و لوگوی سیگار "مارلبورو" است، زیرا شرکت مارلبورو به طور عمده مسئولیت شرکت مکلارن را برای تشکیل تیم مسابقه‌ای فرمول 1 برعهده داشته است و تاکنون یکی از حامیان اصلی این شرکت باقی مانده است، به همین دلیل از لوگوی این شرکت استفاده شده و نتیجه نهایی آن باعث خلق لوگوی مکلارن شده است که می‌توانید سیر تحول آن را در فیلم زیر تماشا کنید، هرچند الگوبرداری از پرندگان "کیوی" هم یکی دیگر از نشانه‌های موجود در لوگوی مکلارن ذکر شده است که به صورت گسترده در محصولات کلاسیک و مسابقه‌ای این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است، زیرا یکی از پرندگان اصلی زیستگاه "بروس مکلارن" به عنوان طراح، راننده، مخترع و مهندس اصلی کمپانی خودروسازی مکلارن بوده است که توضیحات بیشتر آن در فیلم زیر آمده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد