موضوعات داغ

یانکی سبز؛ آشنایی با تنها شورولت کامارو پلاگین هیبریدی جهان + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تیم دانشگاه ایالتی اوهایو موفق شد برای چهارمین بار پیاپی برنده رقابت های EcoCAR 3 شود. این رقابت ها در زمینه فناوری های پیشرفته خودرویی هستند و توسط دپارتمان انرژی آمریکا و جنرال موتورز حمایت می شوند.
در رقابت امسال 16 دانشگاه حضور داشتند و همگی آن ها تلاش می کردند که شورولت کامارو مدل 2016 را کم مصرف تر و بهینه تر کنند ضمن اینکه تاثیر منفی روی عملکرد و ایمنی خودرو نیز نداشته باشند.
در این بین دانشگاه ایالتی اوهایو توانست 895 امتیاز از 1000 امتیاز را کسب کند و سه جایزه را نیز از آن خود کرد که شامل جایگاه اول در رقابت جاده ای، جایگاه اول در مصرف انرژی و جایزه‌ی مصرف انرژی Best Well-to-Wheel Petroleum هستند.
در بخش فنی خودروی این تیم از یک موتور پلاگین هیبریدی سری-موازی استفاده شده است که یک موتور برقی 150 کیلوواتی نیز دارد. در کنار این موتور برقی از یک موتور 2 لیتری بنزینی که با سوخت E85 کار می کند نیز بهره گیری شد و انتقال نیرو نیز با استفاده از یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک به چرخ ها انجام می شود.
باتری این خودرو نیز دارای ظرفیت 18.9 کیلووات ساعت است و این کامارو را قادر می سازد تا در حالت تمام برقی بتواند مسافت 64 کیلومتر را طی کند. موتور برقی این خودرو به تنهایی 200 اسب بخار قدرت دارد.
اما رتبه بندی رقابت های امسال نیز به این شکل بود:
رتبه نخست:
دانشگاه ایالتی اوهایو با 895 امتیاز
رتبه دوم:
دانشگاه ویرجینیای غربی با 817 امتیاز
رتبه سوم:
دانشگاه آلاباما با 784 امتیاز
رتبه چهارم:
تیم ویرجینیا تکنولوژی
رتبه پنجم:
تیم جورجیا تکنولوژی
رتبه ششم:
دانشگاه تنسی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد