موضوعات داغ

شرایط سخت فروش لوتوس الیز در بازار؛ تنهای فراموش شده

عکس مطلب اول
این روزها و با روند گران شدن خودروهای وارداتی، کار برای خودروهای خاص بیش از پیش سخت شده است. خودروهایی که در حالت عادی و قبل از گران شدن ارز، فروش آن‌ها بسیار سخت بود و مشتریان خاص خود را داشتند و حال با گران‌تر شدن خودروهای وارداتی و سخت‌تر شدن شرایط خرید این خودروها برای مشتریان، خودروهایی چون لوتوس الیز و یا آلفارومئو 4C به گوشه رینگ رفته و در این بازار آشفته به سختی نفس می‌کشند.

لوتوس الیز

لوتوس الیز

لوتوس الیز خودرویی بود که شرکت ایلیاموتور به بازار عرضه کرد و در دو مدل لوتوس الیز S و لوتوس الیز 220 کاپ به ایران آورد اما روند فروش و شرایط سخت بازار برای این مدل خودروها به قدری پیش رفت که شوروم‌های این خودرو در تهران بسته شد و فعالیت آن به وجود چند دستگاه در نمایشگاه‌های خودرو ختم شد.

لوتوس

لوتوس

لوتوس الیز S در مدل 2016 در بازار آزاد حدود 700 میلیون تومان قیمت دارد ولی خرید و فروش آن کار بسیار دشواری است و با گران‌تر شدن خودروها، مشتریان خاص این خودرو کمتر از قبل شده‌اند. اما نکته جالب در مورد لوتوس الیز 220 کاپ است که در مدل 2016 و با ارزهای زیر 4000 تومان وارد شده اما بعضاً در بعضی از نمایشگاه‌های خودرو قیمتی بالای 1 میلیارد برای آن درخواست می‌کنند که عددی بسیار بیشتر از هزینه‌های تمام شده برای این خودرو است و گویا این نمایشگاه‌های خودرو قصد دارند تا در صورت فروش این خودروی بدفروش لااقل سود خوبی را به جیب مبارک بزنند!
در بازار بسته ایران که خودرو هنوز هم از دید بسیاری یک کالای سرمایه‌ای است، فروش این مدل خودروها کار بسیار دشواری است و حتی با وجود لیاقت‌هایی که شرکت لوتوس در تولید این خودرو داشته و قابلیت‌های هندلینگ و فرمان‌پذیری بالای آن، اما کمتر تمایلی به خرید این نوع خودروهای خاص در بازار ایران وجود دارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/14
داخلش که مثل پیکانه
1397/3/14
مگر قیمت اپتیما که شده 500 میلیون منطقیه؟
درکل بازار خودرو نابود میشه بااین شرایط
واینکه دوباره مردم باید برن سراغ پراید و بامنت هم بخرن و جونشونو به خطر بندازن توی جاده ها😔😔😔
1397/3/14
یعنی سرعت به چه قیمتی !!!
بله، به قیمت زشت ترین کابین دنیا !
1397/3/17
مثل اینکه پدال گاز و ترمز نداره