موضوعات داغ

رسما اعلام شد؛ تعلیق فعالیت های پژو سیتروئن در ایران

عکس مطلب اول
گروه خودروسازی پژو سیتروئن برای جلوگیری از تحریم های امریکا بعد از کناره گیری واشنگتن از قرارداد هسته ای بین المللی ایران، فعالیت های اشتراک انتفاعی خود در ایران را به تعویق می اندازد.
گروه پژو سیتروئن روز دوشنبه در بیانیه ای گفت:
« این گروه خودروسازی برای پیروی از قانون ایالات متحده تا ششم آگوست، فعالیت های اشتراک انتفاعی خود را به حالت تعلیق در می آورد. این گروه با پشتیبانی دولت فرانسه برای بررسی موضوع ادامه فعالیت های خود در ایران، در حال گفتگو با مقامات امریکایی است. »
پژو سیتروئن و رقیب فرانسوی آن رنو به سرعت به امضای قراردادهای جدید تولید خودرو روی آوردند تا شراکت هایی که قبل از تحریم ها با ایران خودرو و سایپا داشتند را ارتقا دهند.
پژو سیتروئن قراردادهای تولید خودرو به ارزش 818 میلیون دلار را امضا کرده است در حالی که رنو سرمایه گذاری برای تولید یک کارخانه جدید برای افزایش ظرفیت تولید تا 350 هزار دستگاه خودرو در سال را اعلام کرده است.
پژو سیتروئن گفت که به تعلیق در آوردن فعالیت های اشتراک انتفاعی در ایران روند اقتصادی این گروه خودروسازی را تغییر نمی دهد و اضافه کرد که فعالیت های این گروه در ایران کمتر از 1 درصد درآمد آن را تشکیل می دادند.
شرکت های فرانسوی بزرگ فعال در ایران مانند شرکت فرآورده های نفتی توتال، در تلاش برای کسب معافیت از تحریم های اعمال شده توسط دولت ترامپ هستند.
کشورهای اروپایی که طرف قرارداد هسته ای ایران هستند برای حفظ این قرارداد بین المللی تلاش می کنند که مستلزم حفظ روابط تجاری آنها با ایران در ازای مهار برنامه هسته ای این کشور است.

نظرات کاربران

48 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/14
اینم که باز زد زیرش
1397/3/14
علی برکت الله
1397/3/14
کسی که از یه سوراخ دو بار گزیده بشه احمقه.
چقدر مثال بالا ادم رو یاد ایران خودرو میندازه...
1397/3/14
حالا باز برید صف بکشید واسه 2008 وC3 :)))))
صـــــد رحمت به همین سراتو سایپا، حداقل تکلیفش معلومه
1397/3/14
اینم از خودروهای پسا برجمی معلوم بود میزنن زیر همه چی حالا هر کس از این ماشین ها خریده بی پشتوانه میشه همون داستان پژو 407 میشه رو دست صاحبش باد میکنه و بعدش نه قطعه ایی پیدا میشه نه چیزی
1397/3/14
بزن باران بهاران فصل خون است...
1397/3/14
خدارو شکر ، حداقل اون بند محرمانه قرارداد مبنی بر افزایش تعرفه و خالی کردن بازه قیمتی 150 تا 250 برای محصولات این قرارداد که از زمان نعمت زاده با بستن ثبت سفارش به دنبالش بودید بلااثر شد . گرچه الان دوستان چینی سریعا جاشو میگیرن
1397/3/15
بسیار عالی...از فردا پژو 2008 میشه 200 به امید خدا😒
1397/3/15
اگر این شرکت ها هم نمیرفتن مردم همیشه در صحنه خودشون قیمت رو به ۲۰۰ تومن میرسوندن دوست عزیز
1397/3/15
ماشین بدون خدمات به چه دردی می خوره؟؟
1397/3/15
خب دیگه وقتی قطعاتش پیدا نشه ( همین الانش هم پیدا نمیشه!) به هیچ دردی نمیخوره!
1397/3/15
فرانسوی ها نامردن. مردم نباید بخرن. خودرویی که خدمات نداره چه ارزشی داره؟
1397/3/15
چه بهتر....رفتن پژو رو باید به فال نیک گرفت
1397/3/15
و رسیدن پراید به ۳۰ تومن رو به فال نیک تر.
1397/3/15
بازم فرانسوی ها ایران و گذاشتن سر کار.الانم کلی پژو ۲۰۰۸ و ۵۰۸ و سیتروئن c3 بدون خدمات رو دست ملت مونده.ماشین هایی که مثل هیوندا سابقه ای تو ایران ندارن و تو تامین قطعات حتی تو بازار آزاد هم به مشکل میخورن. درست عین ۴۰۷. تبریک به مردمی که صف کشیدن واسه خرید این آشغال های فرانسوی و بازم گول کمپانی های خودروساز کلاهبردار فرانسوی، ایران خودرو و سایپا رو خوردن
1397/3/15
فرانسوی ها بازم زدن زیر میز و به ریشمون خندیدند...
حالا باید مدیرانی که قرارداد رو بستن به صلابه کشید.
1397/3/15
من فقط موندم ما چقدر بدبختیم که همیشه باید منتظر تصمیمات که بقسه واسمون میگیرن باشیم.
هم از داخل تحریم میشیم هم از بیرون. داریم به معنای واقعی کلمه این وسط له میشیم.
از طرفی به بهانه دخالت از تولید داخل دارن پوستمون رو میکنند از طرف دیگه با یک سری شریکهای تجاری خائن قرارداد می بندن
1397/3/15
چون دست دولت و خصولت و دلال توی یک کاسه ست !

ندیدی پارسال چجوری سایت ثبت سفارش رو بستن و قیمتها رو چند برابر کردن ؟
نمیبینی هر بار که یک ماشینی پیش فروش میشه چجوری سایت خراب میشه و وقتی باز میشه همه رو یک سری دلال معروف خریدن ؟
نمیدونی کل واردات کثیف خودرو دست خونواده ایکس و ایگرگه ؟

از برجام فقط کارخونه های اروپایی سود بردن نه ملت بدبخت ایران !
1397/3/15
بسلامتی، در جام جهانی بهم کفش نمیدن، هیچ تیمی باهامون بازی نمیکنه، شرکت ها خودرو سازی هم دارن میرن، نفتمون هم دیگه خریدار نداره، ارزش پولمون هم به کمترین حدش در تاریخ چندهزار ساله مون رسیده، روابط خارجی هم داره به صفر میرسه، واقعا مشکل از ماست یا دنیا؟؟؟
چرا همه از ایران کناره گیری میکنند و مسئولین ما هنوز نمیخوان درک کنند که مشکل از ماست؟؟
مردم دارن به سوی نابودی مطلق حرکت میکنند
پس کی میخواد این مملکت رو نجات بده؟؟ واقعا تا کجا باید ادامه پیدا کنه
1397/3/15
ناراحت نباش روسیه!!! مارو نجات میده
1397/3/15
بی کفایتی دولت مردابی که با دروغ و وعده رای گرفتن و مردم رو از چاله به چاه انداختن
1397/3/15
حالا صبر کن ! اعلام کردند تا 120 روز دیگه بانک های ایران رو تحریم می کنند، یعنی مراودات تجاری بانک های ایران با همه دنیا قطع خواهد شد ! لذا دیگه نفت ما خریداری نخواهد داشت و کشور های پیشرفته دنیا که دیگه الان عملا به نفت احتیاجی ندارند و دارند به تکنولوژی های برقی روی میاروند همین بشکه ای چس دلاری هم که از ما میخرند دیگه نمیخرند و لذا درآمد های نفتی ایران در زمانی بسیار محدود تمام خواهد شد و از اونجایی که جمهوری اسلامی نفتشو همیشه خام میفروخته، برای تامین کسری بودجه مجبور میشه تن به هر باج و امتیازی بده !
آماده شرایط بسیار بدتر از چیزی الان هست باشید !
روزگار سیاهی در پیش است !
1397/3/15
از اول هم نباید با این رنو و پژو قرارداد می بستن دفعه قبل اول همه رفتند الان اگر با کمپانی های شرقی مثل هیوندای و ایسوزو ومزدا همکاری بهتری می کرد حتی می تونست بعد برجام کار با اون ها ادامه بده مگه سایپا قبل برجام کیا سراتو شروع به مو نتاژ نکرد ،مگر شرکت ایسوزو توی اوج تحریم همکاری شو قطع کرد،متاسفانه رانت بازی شرکت فرانسوی نسبت به کیفت عملکرد اون ها را پیروز بازار ایران کرد
1397/3/15
قطعا آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه...
1397/3/15
بله 100% بر منکرش لعنت !!!!!!!! خخخخخ
1397/3/15
فعلا که برجام نتونست غلطی بکنن
1397/3/15
امیدوارم دیگه این شرکت عوضی رو به ایران راه ندن ولی افسوس که بازم اگر موقعیتش پیش بیاد با پررویی تمام بر میگرده
1397/3/15
اونها که حتما برمیگردن ولی مشکل بی شخصیتی و نا کارآمدی و بی لیاقتی مدیران صنعت خودروی ماست.
1397/3/15
دوست عزیز مشکل اینه که به سر کشورمون چنان بلایی اومده که اینقدر پست و ذلیل شدیم که هیچ کشور و شرکتی حاضر به همکاری با ما نیست و ما مجبوریم با التماس همین پژو رو به ایران بیاریم و اگر اینم نیاد یا ما ناز کنیم و نخوایم باهاش کار کنیم عملا ما خودمونو تحریم کردیم...
1397/3/15
قابل توجه دوستانی که واسه خرید پژو 2008 و سیتروئن سایپا صف بسته بودن. اینم تکلیف PSA .
حالا 2008 رو با 150 بفروشید و تو صف ثبت نام سیتروئن 130 تومانی وایستید. ایران خودرو هم هی گرون کنه. تازه تعهدات قبلی رو هم نتونسته تحویل بده.
1397/3/15
دیگه پژو که نمیتونه دروغ بگه به سهامداراش که بازار ایران فقط یک درصد درآمدش بوده، حالا هی بگید ما ایرانی ها پژو رو نجات دادیم! ما ایرانی ها ۸۵میلیون جمعیت داریم که ادعامون بیشتر از ۷/۵میلیارد جمعیت جهانه، تنبلیمون فراتر.
1397/3/15
پرايد رفت كه ٣٠ رو پر كنه...بخريد كه نونتون بره تو رووووغن....
1397/3/15
بیانیه سایپا: خریداران سیتروئن ناراحت نباشند به جای c3 برلیانس یا ساینا درجه یک تحویل می گیرند
1397/3/15
سلام خدمت دوستان محترم
کسانی که صف میکشن برای خرید ماشین دلالها هستن
باورکنید دلال ها قیمت هارو برای خودشون پایین و بالامیکنن لطفا اشتباه نکنید مردم توان خرید پاشین رو دراین روزها ندارن کسانی که درهمون 10 دقیقه اول همه ی پیش فروشهارو میخرن دلال ها هستن
1397/3/15
بار اولی نیست ک پژو سیتروئن تا تقی به توقی میخوره سریع خارج میشن از ایران مقصر اون کسایی هستن ک بخاطر منافع شخصی خودشون مدام دنبال این شرکتها و وارد کردن خودرو این شرکتها میرن
1397/3/15
علی برکت الله پس بزودی باید خط تولید پیکان راراه اندازی کنیم!!!
1397/3/26
داداش جهت اطلاع میگم. پیکان هم مال ایران نبوده، نمونه تغییر یافته هیلمن بوده. که اکثر قطعاتش از انگلیس میومده.
1397/3/15
البته بگم پژو هم همچین ماشین های جالبی وارد نکرده بود ولی واقعا برای رفتن DS ناراحت شدم.
1397/3/15
حالا مردم موندنو قطعه خودرویی که گیر نمیاد
1397/3/15
تا وقتی کشور عزیز چین هست خیالت تخت . قطعات این پژوها هم مثل پژوهای ایرانخودرو از چین وارد میکنن .
1397/3/15
عه! اینا که زبون دنیا رو بلد بودند پس چرا اینجوری شد؟ از عصبانیت دارم زمینو گاز میگیرم که چرا هی رفتند با خارجی های غیر قابل اعتماد مخصوصا فرانسوی ها (هم توتال نفتی هم خودروسازیشون) قرار داد بستن. حداقل یه جوری میبستید که اگه زدن زیرش خسارت بگیریم ازشون. یادمه اون اوایل بعضی مسئولین دولتی میگفتن : نه قراره 50 درصد اونا سود کنن 50 درصد ما!!! تازه تولیدشون هم در داخل کشور انجام میشه کلی به نفع ماست.... . ما هی گلومون پاره شد بس که گفتیم به این پژو اعتماد نکنید ولی کو گوش شنوا.
1397/3/15
یا رومی روم یا زنگی زنگ، همیشه مرگ بهتر از زندگی نباتی هست. وقتی پژو 508 که تو دبی در فول ترین حالت(با درهم امروز) 190 میلیون هست و تو ایران قیمتش 310 تومه! وقتی پژو 2008 که تو دبی 125 میلیون هست و تو ایران 170 میلیون قیمتشه و قطعا تو خاک فرانسه قیمت کمتر هم هست به علاوه شرایط فروش اونور که خودتون بهتر میدونید چیه تازه با اون سطح درآمد، اونوقت به حساب خودشون اینجا قراردادبستن که پژو تولید کنن! ضمنا تولید خودرو تو ایران به دلیل مزد کارگر کمتر و هزارجور رانت و حمایت و ... براشون کمتر از خود فرانسه درمیاد اونوقت این جوری میکنن تو پاچه ملت! من خوشحالم که پژو رفت چون هیچ سودی برای ملت نداشت.
1397/3/15
سایپا و ایران خودرو حتی اگه به جای پژو و سیتروئن با چندتا شرکت به نسبت بهتر چینی مثل جیلی،چانگان و... یه قرارداد درست و حسابی می بستن، الان به این وضع دچار نمیشدن. درسته به هیچ وجه به تویوتا و هیوندای و... نمیرسن، ولی حداقل مثل اینا و به این راحتی جمع نمیکنن برن و خریدار رو بدبخت کنن.
1397/3/15
چقدر بدبختیم که چهل سال پیش بیوک و آریا و ماشینهای روز آمریکا رو مونتاژ میکردیم حالا باید بیایم آرزوی مونتاژ اسباب بازی چینی رو داشته باشیم
1397/3/19
حمید آقا بدبختی بزرگتر اونه که افرادی مثل شما فکر میکنند که چهل سال پیش خیلی اوضاع گل و بلبل بوده!عزیز من طبق آمار رسمی بانک جهانی سال ۱۹۷۸ در ایران ۴۶.۸ درصد مردم در فقر مطلق(نه زیر خط فقر، بلکه فقر مطلق) زندگی میکرده اند. حقوق یک کارمند ساده سال ۵۶ بوده حدود ۷۵۰ تومن در ماه، اونوقت باید چقدر کار میکرده تا کادیلاک مونتاژ پارس خودرو به ارزش ۲۷۵ هزار تومن اونموقع رو بخرن؟ بله درسته اون زمان یه عده به علت نبود اختلال در روابط با آمریکا، میرفتن با شرکت های امریکایی عقد قرارداد میکرده اند و خودروهای خوب مونتاژ میکردن. اما نفعش رو فقط خودشون میبردن، تولیدات کادیلاک و آریا و امثالهم معمولا صادر میشدن توسط آمریکا، چون هزینه کارگرای ایرانی کمتر از امریکایی بوده و امریکا و شرکت هاش به این ترتیب با هزینه ی کمتر خودرو میساختند و راهی بازار های هدفشون میکردن. خودرویی که مونتاژ میشده در ایران مصرف آنچنانی ای نداشته. اما خب در سال 2016 در ایران ۹.۶ درصد در فقر مطلق بوده اند و خب نمیدونم شما معیار بدبختی رو چی میدونی.
1397/3/15
هر دم از اين باغ بري ميرسد.چشم دلال ها روشن.فقط بشين و افزايش قيمت خودرو تماشا كن.بعضي ها خوب بلدن موج سواري كنن
1397/3/17
مشکلی برای همکاری با خودروسازان اروپایی نیست
ایسنا : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، خروج آمریکا از برجام تاثیری بر همکاری‌های خارجی صنعت خودرو از جمله مشارکت با خودروسازان اروپایی نخواهد گذاشت. محسن صالحی‌نیا اظهار کرد: خودروسازی ما ارتباطی با صنعت خودروی آمریکا نداشت که بخواهد از اقدام این کشور متاثر شود. وی با بیان اینکه در روابط ما با کشورهای اروپایی نیز مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه کشورهای اروپایی تاکید کرده‌اند که به روابط اقتصادی با ایران ادامه خواهند داد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بنابراین هیچ مشکلی در قراردادهای خارجی صنعت خودرو وجود ندارد و این همکاری‌ها ادامه خواهد یافت. وی افزود: در حال حاضر تمام قراردادهای خارجی منعقد شده با خودروسازان خارجی طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال انجام است.
97/2/31
خسته نباشی دلاور ، خداقوت پهلوون
1397/3/17
حواله سیتروئن تغییری نکرده خودرو ها موجود هستش شما نگران سیتروئن های پیش فروش شده نباشید.