موضوعات داغ

خروج پژو-سیتروئن از ایران؛ چه بر سر حواله‌ها و خودروهای فروخته شده می‌آید؟

عکس مطلب اول
مطمئن هستیم که خبر خروج شرکت پژو-سیتروئن PSA از ایران را شنیده‌اید. البته این اعلامیه‌ای که دیشب صادر شده خبر از خروج کامل این شرکت از ایران نیست و گفته شده که فعالیت در ایران Suspend شده یعنی فعلاً به حالت تعویق درآمده، پس شاید هنوز کورسویی از امید برای بازگشت وجود داشته باشد.
حال با این تعویق چند سوال را باید بپرسیم و چند درس را باید بیاموزیم. اول اینکه چه بلایی بر سر پژوهای فروخته شده و چه اتفاقی برای حواله‌های محصولات پژو-سیتروئن می‌افتد. البته در این وسط باید به فعالیت دی اس DS نیز اشاره‌ای داشته باشیم که با تعویق فعالیت‌ها، این برند لوکس نیز باید فعلاً فعالیت‌های خود را در ایران متوقف کند.
از حواله‌هایی شروع می‌کنیم که شاید دیگر امکان تبدیل شدن آن‌ها به خودرو زیر سوال رفته باشد! در شرایط کنونی دو سناریو امکان‌پذیر است، ممکن است شرکت PSA با مذاکراتی با آمریکا بتواند معافیت بگیرد و دوباره به ایران بازگردد که در این صورت مجدد باید منتظر خودرو شدن حواله‌ها باشیم! اما سناریو دوم عدم توانایی بازگشت PSA به ایران است که باید گفت به دوران قبلی تحریم‌ها باز خواهیم گشت و احتمالاً ایران خودرو و سایپا باید حواله‌های فروخته شده را بازخرید و یا به خودروهای دیگری تبدیل کنند. همچنین برای خودروهای فروخته شده متاسفانه کمبود شدید قطعات پیش خواهد آمد و هزینه تعمیرات آن سر به فلک می‌کشند. در مورد سیتروئن C3 های فروخته شده نیز همین دو سناریو روی میز خواهد بود با این تفاوت که تابحال هیچ خودرویی تحویل داده نشده است.
اما در مورد دی اس DS باید بگوییم که این برند تا بحال با شرکت آرین موتور به بازار عرضه می‌شد و اخیراً دی اس اعلام کرده که مدل‌های دی اس 5 و دی اس 4 را به دلیل فروش کم در بازارهای جهانی متوقف می‌کند و تنها مدل‌هایی نظیر دی اس 7 و یا دی اس 3 و دی اس 6 در سبد این شرکت باقی خواهند ماند. در این شرایط به نظر می‌رسد فعلاً ورود خودروهای دی اس 3 و یا دی اس 7 به ایران متوقف می‌شود تا شرایط ادامه فعالیت این برند در ایران متوقف شود. اگر توقف فعالیت PSA در ایران ادامه پیدا کند، احتمالاً شرایط خوبی برای بازار دست دوم این برند در ایران پیش‌بینی نشود.
اما شاید درس بزرگی که از این اعلامیه رسمی می‌توان گرفت، عدم اطمینان به همان PSA ای است که یکبار دیگر با خروج یکباره خود از ایران، خط تولید ایران خودرو را دچار مشکل بزرگی کرد و باعث افت کیفیت شدید محصولاتی چون پژو 206 شد. حال همان اتفاق مجدداً تکرار شده با این که غرامتی هم به دلیل بدعهدی قبلی پرداخته شده بود.
نکته اصلی اینجا است که گویا غرامت پرداخته شده به آن اندازه کافی نبوده که باعث شود PSA دیگر از این خوش قولی‌ها نکند! اگر غرامت به اندازه کافی سنگین و برای این شرکت پشیمانی همراه داشت، دیشب دوباره این شرکت جرات چنین بی‌احترامی را به ایران نداشت. و به نظر ما اگر حتی در شرایطی PSA بتواند از آمریکا معافیت بگیرد و قصد بازگشت مجدد به ایران را داشته باشد، حال نوبت ما است که دیگر به این شرکت اجازه فعالیت ندهیم! شرکتی که بی‌احترامی و عدم پایبندی خود را به ایران نشان داده، شاید بهتر باشد که به سمت دیگر همکاران بزرگ تجاری چون فولکس واگن و یا فیات برویم. شرکت‌هایی که در زیر مجموعه‌های خود انواع برندهای ارزان و لوکس را دارند و برای قشرهای مختلف خودروهایی با کیفیت جهانی تولید می‌کنند. شاید نوبت ما باشد که این شیر بی‌معرفت را برای یکبار هم که شده شجاعانه اخراج کنیم!

نظرات کاربران

77 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/15
مبارک باشه
1397/3/15
اونوقت سود دلالها چی میشه ؟ تا حالا دقت کردین که قراردادهای اروپایی به خصوص فرانسوی ، از ایرباس گرفته تا توتال ، تا رنو ، تا پژو ؛ همیشه زیرمیزی و یواشکی بسته میشه ؟ تنها چیزی که از واقعیت قرارداد منتشر میشه لبخند ژوکوند فلان وزیر و مدیرعامل با مسئولین فرانسویه ؟ باورتون میشه گاهی برای یک مسافرت ساده به پاریس ، چه بندهایی کم و زیاد میشه توی یک قرارداد ملی ؟ مثلا همون غرامتی که هیچوقت به ما نمیدن ، چرا توی قراردادها جا میفته ؟؟؟!!!
1397/3/15
چرا فولکس واگن یا فیات؟؟؟!!!!!؟؟؟
مگه تویوتا چشه؟
1397/3/16
تویوتا که از همه کثیف تره .
تمام ماشینهای داعش تویوتاست ولی هرگز اونها راجع به اینکه این ماشینها چجوری به دست تروریستها میرسه توضیحی ندادن و از بشریت عذرخواهی نکردن ؛ اونوقت برای یک دونه ماشین که یکی از بخشهای زیرمجموعه سفارت ایران در هند خریده ، نامه رسمی زدن به آمریکا و گفتن ما غلط کردیم که اجازه دادیم یک ایرانی ، تویوتا سوار بشه !!!!!!!!!
اگر مردم ایران یک سر سوزن اتحاد و غیرت ملی داشتن ، اونها جرات نمیکردن همچین غلطی بکنن .
1397/3/16
بازار آمریکا پنجاه برابر بازار ایرانه مگه دیوانست بیاد ایران، بعدشم سیاست فروش و خدمات پس از فروش تویوتا نقطه مقابل طرف ایرانیه
1397/3/15
شما بگی چه فایده ای داره
فروشنده ها گناهی ندارن کاری میکنن که با کمترین هزینه بیشترین سود رو ببرن اصلا همه دنیا همینه
اگه مردم برند فرانسوی نخرن اونا هم نمیارن
اگه مردم بی کیفیت نخرن اونا هم نمیارن
همه به مردم برمیگرده که سأن خودشون رو رعایت کنن
1397/3/15
راس میگین
باید این شیر پیر بی‌ادب رو از کشور اخراج کنیم تا جاشو به برندای مطرح دیگه بده
ایران خودرو هم بالاخره دزدیاشو میکنه دیگه
حالا چه فرقی داره با پژو یا فیات یا غیره
1397/3/15
سی ساله در ایران داره خودرو تولید میشه و هر روز شاهد گربه رقصونی های شرکای تجاری این صنعت هستیم. واقعا چرا نباید بعد از سه دهه فعالیت در تولید خودرو (همانند کره) خودروهای ما با کیفیت باشن . و چرا در این سه دهه از دزدی ها کم نکردن تا ایران به قطب تولید خودرو در خاورمیانه تبدیل بشه و بازارهای بهتری رو پیش رو داشته باشه !؟
الان خودروهای چینی هم دارن به بازارهای اروپا راه پیدا میکنن و ما همچنان اندرخم یک کوچه ایم و هر روز شرکتهای اروپایی در زمینه خودرو ناز میکنن و میزارن میرن.
امیدوارم روزی برسه که این دو شرکت دولتی خودروساز یا جمع بشن و یا خودروی خوب تولید کنن
1397/3/16
چون بدون اجازه آمریکا هیچ کشوری نمی تونه پیشرفت کنه نمونه بارزش ژاپن و کره ست
1397/3/15
یک بار برای همیشه باید تصمیم شجاعانه گرفته شود. دم این شیر بی یال و کوپال را گرفته و به بیرون از مرزهای کشور انداخته شود. بعنوان یک مصرف کننده میگویم هزینه نگهداری فرانسوی ها و تامین قطعاتش پس از ۳ سال استفاده به شدت بالا می رود. ماهی نیست به خدا من هزینه نکنم بابت این به اصطلاح خودرو. یه خودروی پیر ژاپنی داشتم سالی یکبار می بردم تعمیر کار برای آماده سازی ماشین برای مسافرت. کسی که میگه فرانسوی های خودروهای خوبی هستند بی شک نه در این صنعت اطلاعی داره نه حتی مصرف کننده آنهاست.
1397/3/15
اوج تحلیل بچه گانه اینجاست:

“به نظر ما اگر حتی در شرایطی PSA بتواند از آمریکا معافیت بگیرد و قصد بازگشت مجدد به ایران را داشته باشد، حال نوبت ما است که دیگر به این شرکت اجازه فعالیت ندهیم! ”

گرامی، یکم اینکه هر بنگاه اقتصادی تصمیماتش رو بر اساس موازنه سود و زیان اتخاذ میکنه، پژو هرقدر هم به ایران جریمه داده باشه باز هم در برابر جریمه احتمالی از طرف آمریکا وزنی نداره پس عقل سالم حکم‌ میکنه مطیع قوانین آمریکا باشه.

دوم، در چند دهه اخیر کدام خودروساز جهانی وارد شراکت جدی با خودروسازهای داخلی شده؟ هر کمپانی ای با اعمال تحریمها سریعا خارج شده، جوری با هیجان نوشتین انگار بقیه پشت در صف بستن! نه بابا جز فرانسوی ها هیچ شرکتی جرات نزدیک شدن نداشته تا الان!
1397/3/15
با اون قسمت آخرش خیلی موافقم. پی اس آ، باید تنبیه بشه، باید با قهر بازار مردم ایران مواجه بشه.
ولی متاسفانه، این مردم ایران نیستن که اونارو انتخاب میکنن، این مدیران خائن و سودجویی هستن که میرن دنبال این شرکت و ماشین هاش
1397/3/15
با سلام و درود

جمله آخر این مقاله عالی بود.

ای کاش شرکت های ایرانی در چند سال پیش که پژو و رنو ایران را ترک کردند؛ هرگز به آنها اجازه فعالیت نمی دادند.
اما مدیریت شرکت های ایرانی چنان ضعیف و بی تدبیر عمل کردند و صرفأ به خاطر سود کلان موقتی فعالیت می کنند که اینک اینگونه ما را با مشکل مواجه می‌کنند.

با خروج شرکت های فرانسوی از ایران؛ مدیران شرکت های ایرانی باید آب شوند و در زمین فرو روند!!
اما اینا پر رو تر از این حرفها هستند و از رو نمیرن!!!
1397/3/15
واقعا مقاله خوبي بود ... اي كاش عزت نفس ايراني به خودش برگرده ...به خدااا قسم اگه به جووناي با استعدادمون ميدون بدن اين ماشينا حتي نميتونن رقابت كنن با ما.. خدا باعث و بانيشو لعنت كنه
1397/3/16
این سناریو برای رنو هم وجود داره یعنی ؟
الان ساندرو و ... تکلیف حواله هاشون چیه معلوم نیست رنو میخواد ادامه بده یا نه ؟؟!!
1397/3/16
نه امیر محمد جان،اولا اصلا خودرو هایی مثل ساندرو یا تندر۹۰ مربوط به رنو نیستند، این خودرو ها + رنو داستر مربوط به یک شرکت رومانیایی به اسم داچیا هستش که با توجه سهام دار بودن رنو در این شرکت، داچیا هم با استفاده از خوشنامی شرکت رنو این خودرو ها رو به نام رنو به کشور های جهان سوم(درحال توسعه) به فروش می‌رسونه.
دوما ساندرو و تندر ۹۰ فروشی یکی از قدیمی ترین نسل های این خودرو در ایران می باشد کافیه که به سایت شرکت داچیا سر بزنی تا بدونی چی میگم نسل های جدید این دو خودرو واقعا عالی هستند.
1397/3/16
امروز هم كرمان موتور به من اس ام اس داده براي تعيين تكليف خودروي هيونداي النتراي ثبت نامي شنبه به نمايندگي مراجعه كنيد
خودرويي كه چند ماه قبل از عيد و با قيمت قطعي پيش فروش شده ٢ ماه مونده به تحويل چه تعيين تكليفي داره؟
معلوم نيست چه خوابي ديدن واسمون
1397/3/16
شما تحویل تیر بودید؟؟ خب شاید دعوتنامه اومده میخوان‌تکمیل وجه کنن!!
نکنه بگن دیگه تولید نمیشه النترا و بیایین بجاش لیفان ۸۲۰ بگیرید!:/
منم نوشتم ولی تحویل شهریوره
1397/3/16
من هم ثبت نام کردم.ماده ۲۴ قرارداد رو بخون.نوشته در شرایط فورس ماژور مثل تحریم هیچ مسئولیتی برای تحویل ندارند.با توجه به گران شدن دلار براشون نمی صرفه خودرو را تحویل بدن.بجاش پولمون رو پس میدن.بهونه لازم هم جور شده.
1397/3/16
النترا مونتاژ يا وارداتي؟
1397/3/16
من النترا تحویل شهریور ثبت نام کردم.(مونتاژ) به احتمال زیاد با توجه به افزایش قیمت دلار میخوان دبه درارن تحریم رو بهونه کنن.ولی کور خوندن چون تحریم ها از دوماه دیگه شروع میشه و شرکت قاعدتا تا الان باید قطعات رو برای تولید سه ماه آینده وارد کرده باشه.اگر کار به دادگاه کشیده بشه قطعا محکوم میشن.امیدوارم حماقت نکنن
1397/3/16
بسیار پسندیدم
باید این برند و زیرمجموعه آن در ایران توسط مردم نه ایران خودرو وسایپا وغیره که از مردم نسیتند تحریم بشه
بیایید برای یکبار با اتحاد درس بزرگی به این بی مصرفها بدیم
والا خوشا به غیرت چینیها
نه اینکه طرفدار آنها باشم ولی لااقل با یه فوت تحریم وترامپ ما را رها نکردن هر چند بیشترین استفاده را در این دوران بردن
ولی اینها تو سختیهای کشور ما با ما ماندن ولی پژو و بقیه کره ای ها و اروپایی ها وقت خوشی حسابی با ما حال کردند و مدلهای قدیمی به ما انداختند و موقع سختی و تحریمها راحت رفتند و دست ما را در پوست گردو گذاشتند
رفیق هم رفیق سختیها نه روزهای خوشی
1397/3/16
یادمه دوست صمیمیم یه ۴۰۷ خرید صفر ۴۹ میلیون سال ۸۸ یا ۸۹. کلی بهش گفتم این و نخر اون موقع سانتافه ۵۶ تومن بود. سال ۹۴ داشتم واسه یه کاری میرفتم دبی که ازم خواهش کرد یک اینه سمت شگرد ۴۰۷ رو براش از دبی بخرم چون ۸ ماهه نمیتونه پیدا کنه و بدون آیینه رانندگی میکنه. این اتفاق بزودی برای پژو ۲۰۰۸ و ۵۰۸، سیتروئن و دی اس میوفته و یه سری ماشین بدون قطعه و خدمات رو دست مردم میمونه.
1397/3/16
میشه لطفا رو هوا حرف نزنید!
من 407 دارم و کلیه قطعاتش هم هست
آینه بغلش تاشو هم ۴۰۰ تومنه تو ملت
و قیمت قطعاتش هم نصف قیمت قطعات سانتافست
1397/3/16
اخراج کنیم؟؟؟

ولش کن بیا بریم گلابی برجام غیب کنیم
1397/3/16
مگه از غیرت و وطن پرستی ایرانی چیزی هم باقی مونده
1397/3/16
جالب اینه که پژو تو دوران پسابرجام (دقیق خاطرم نیست چه زمانی بود)یه سری گفته بود کاهش فروشش تو انگلستان رو با فروشش تو ایران جبران کرده ولی الان میگن سهم فروششون تو بازار ایران کمتر از یک درصد هست!
به نظرم همین وقاحت و بی چشم و رویی دلیل بسیار خوبی برای تحریم دائمی این به اصطلاح خودروساز توسط مردم و شاید هم ایران خودرو و سایپا هست.
البته این تحریم میتونست از سوی دولت کشور برای احترام به مشتریان ایرانی انجام بشه ولی ...
1397/3/16
پژو در این مورد راست میگه؛
امیر جان اگه یادت باشه دوره ایی که پژو با خودرو های۴۰۵ و با تاخیر ۲۰۶ وارد ایران شد این خودرو ها قیمت معقولانه ایی داشتند و به سرعت این خودرو ها فراگیر شد به حدی که امروزه اگه از پنجره خونتون بیرونو نگاه کنی در بد ترین شرایت یه ۴۰۵ یا ۲۰۶ رو میتونی ببینی.
اما ماجرای قرار داد پژو در پسا برجام خیلی متفاوته چرا که قبل از حضور این خودرو در ایران قرار بود به ترتیب پژوهای ۲۰۸ -۳۰۱ جایگزین خودرو ها ۲۰۶ و ۴۰۵ بشه و یک مدل کراس اور به نام۲۰۰۸ قرار بود عشق به شاسی بلند رو که توی ایرانم خیلی محبوبه سیراب کنه اما پس از ورود این خودرو ها به ایران با قیمت های خیلی عجیبی مواجه شدیم که بعضا نسبت به چینی های موجود غیر منطقی بودنت(البته از لحاظ کیفیت هیچوقت نمیشه یه خودرو چینی رو با یه فرانسوی مقایسه کرد اما شما از نظر منطق قیمت گذاری در نظر بگیر:(برلیانسh330 با قیمت۶۶ میلیون=پژو۲۰۸ با قیمت۸۵ میلیون)
(فاو بسترنb30 باقیمت۶۹میلیون=پژو ۳۰۱با قیمت۹۵میلیون)
(هر چینی هم اندازه= پژو ۲۰۰۸ ۱۱۴ میلیونی)) و همین قیمت های غیر منطقی و فروش کم اونا در ایران خودش می تونه مبنایی برای فرار پژو از ایران مد نظر گرفت، تحریم های آمریکا بهانست
1397/3/16
بدبختی ما اینه که بدقولی طرف مقابل ده بار هم که برامون ثابت بشه، بار یازدهم دوباره میگیم اینبار فرق می‌کنه. مسؤلین عزیز حافظه شون مثل ماهی می‌تونه متاسفانه
1397/3/16
اخیرا شرکت چینی ZTE بابت نقض تحریم های آمریکا بیشتر از 1 میلیارد دلار ( 6 هزار میلیارد تومان ) توسط دولت فدرال آمریکا جریمه شد و جلوی فعالیتش توی خاک آمریکا هم گرفته شد. طبیعی هست شرکت هایی مثل PSA هم از ترس واکنش آمریکا دست به چنین اقداماتی بزنن . تعجب هم نکنید رنو - نیسان ،فولکس واگن، کیا و ... هم همینکارو میکنن . شاید اگر ما هم جای اونا بودیم همینکارو می کردیم !
1397/3/16
بیچاره اونهایی که حواله خریدن!!
1397/3/16
فروش حواله پژو و سيتروِِين تعويض باچند كيلو نخود سياه
1397/3/16
شدیداً با پاراگراف پایانی این مقاله موافقم.
شرایط برای کشور ما مطمئناً به این شکل نخواهد ماند و ما دیر یا زود از این وضعیت درخواهیم آمد. امیدوارم این بدقولی PSA در خاطرات و ذهن مردم و مسئولان خودرویی کشور باقی بماند.
1397/3/16
شجاعانه!!! تو تجارت کینه و قهر و اشتی ابلهانست در هر لحظه اگر منافع حد اکثری مد نظر باشه اشتباه به حداقل میرسه و نیازی به انتقام گیری نیست
1397/3/16
از این بدترمون باشه!!!!!!!
وقتی میان قیمت پژو 2008 رو به اندازه ای میزارن که دهنت وا میمونه که چتو شده که شده این و با هر روشی،هر ماشین حسابی،هر حسابداری حسابش میکنی جور در نماید! بعدش مردم ماشالله همیشه در صحنه ما با همون قیمت صف میکشن و رکورد میزنن برا ثبت سفارش وحواله دپو میکنن تا بعدش بتونن پدر صاحب هم وطنای خودشون رو حسابی در بیارن! باید هم اینجوری بر سرمون بیاد.حالا ما با دستای پشت پرده و اینا کار نداریم که آغایون اون پشت دارن چیکار میکنن موقع بستن قرارداد.پیر شدیم از بس فکر کردیم که چرا باید سانتافه بشه بالای 400 میلیون تومن! والا علف خرس هم اینجوری نیست.ب قول همین خودرو بانک با پول یه کیا اپتیما که شاید در رده خودروهای نیمه لوکس باشه چ خودروهای لوکسی که نمیشه خرید؟!
از قرار معلوم باید تنها دلخوشیمون این باشه؛"همانا ما مستضعفین را در زمین وارث قرار می دهیم"
بلکه در آخر تاریخ به یه نوایی برسیم.........؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
1397/3/16
واسه یکبار هم که شده بیایید خودروسازان بی عرضه داخلی رو تنبیه کنیم و خودروهاشونو تحریم کنیم. ۳۰ ساله مدیران عوض نشدن فقط جابجا میشن و بخاطر منافعشون چسبیدن به این فرانسوی های نامرد.ژاپنی ها و کره ای ها و آلمانی ها و چینی ها شرف دارن به این نامردا.
از ماست که بر ماست.
1397/3/16
چند در صد مردم ایران به این خودرو ها دسترسی داشتند پژو ۲۰۰۸ دو سال بود به ایران آمده بود ولی امکان خرید خودرو واسه مردم وجود نداشت چون دلال ها با افزایش قیمتش در بازار و لابی با خودرو سازها دسترسی مردم رو محدود کرده بودن در واقع زمانی مردم ایران قادر به خرید این خودرو ها شدن که از خط تولید دنیا و پژو خارج شدن مثل ۲۰۶ پس غمی واسه عامه مردم نیست چون مشکل از خود کشورمونه نه فقط از یه شریک تجاری
1397/3/16
فرانسوی ها اعم از پژو سیتروئن و رنو تو بازار آمریکا حضور ندارن ولی به دلیل بازار جهانی خودشون حاضر نیستن تو ایران بمونن پس چطور انتظار دارید فیات و فولکس واگن که حضور گسترده در بازار آمریکا دارن پا به ایران بزارن؟؟؟؟؟؟
1397/3/16
بدبختانه الان تنها راه نجات برجام و تنها کورسوی امید برای ادامه فروش نفت اروپا هست که فرانسه نفوذ زیادی در اتحادیه اروپا دارد بعیده ایران جرات همچین کاری داشته باشه.در ضمن عصبانیت شما بی دلیل هست اونها مثل ما اهل شهادت در راه خدا نیستن مدیرانشون هم دولتی نیست و باید به سهامدارا پاسخگو باشن
1397/3/16
نه خیر اینم راهکارش نیست. سگ زرد برادر شغاله. راهکار تنها در خود کشوره. اتکاء به جوانان ایرانی. باور کنیم که می توانیم.شما هم خودرو بانک به جای اینکه بگین بافولگس واگن و...وارد تجارت شیم از جوانان و تولید ملی حمایت کنیم
هر کی قبول داره لایک کنه
1397/3/16
اخه. تو دنیای اتومبیل. رنو ومخصوصا پژو. حرف زیادی برای گفتن ندارند. با غولهای مطرحی چون فولکس فیات تویوتا و ... ماشینهای. پراسدهلاک وپرخرج
1397/3/16
آقا شما چند تا ماشین فرانسوی داشتی تا حالا؟؟ نکنه -207-206-405 ال 90 رو جز ماشین های فرانسوی حساب میکنی؟ ایرانی دست برده توشون دیگه فرانسوی حسابشون نکن.
با همین حال یه ال 90 داریم خیلی کم استهلاکه و کم مصرفه مصرف سوختش داخل شهر و خارج شهر همانند پراید هستش. فقط قیمت قطعات یدکیش بالاست که اونم از سودجویی واردکننده دلال وووو 10 نفر دیگه که درش شریکن.
1397/3/16
فرانسوی ها يا هر کس دیگه فکر جیبشونن نه فکر ما ولی ایران خودرو هم رفیق دزد و شریک قافله است. مگه دورانی که تحریم نبود گذاشت آب خوش از گلوی مردم پایین بره؟ قیمت پژو 2008 رو يه چیز گفت ولی يه قیمت دیگه به مردم تحویل داد. يه 207 اتوماتیکو فقط به خاطر يه گیربکس اتوماتیک چند بار قیمتشو بالا برد. با کدام نرخ ماشیناشونو فروختن؟ با کدام اصول قیمت گذاری هر روزه کردن؟ پس حق خودروسازهای بی کفایت و مدیران بی تدبیر مملگت ماست و قسمتی هم حق خود مردم که ماشینو فقط به خاطر نیازشون نمیخرن. تا همینطور هست همین عواقب باید باشه
1397/3/16
نویسنده مقاله مراودات تجاری را با ارتباطات مهدکودکی اشتباه گرفته و اطلاعی از تحریم های ویروسی نداره.حتی شرکت یا شرکتهای مورد پسند ایشان هم در این شرایط باقی نمیماند.در ترک ایران فرقی بین پژو و بقیه نیست.
1397/3/16
دقیقا درسته . مشخص نیست نویسنده چه کسی هست ، ولی هرکی هست مطمعنم از هیچی خبر نداره و صورت مسئله رو نمیبینه ، مشکل ماییم
1397/3/16
گل گفتی داداش...
این فرانسوی ها چقدر باید به ما توهین کنن...
این واقعا توهین آمیزه!
به خدا برن سراغ دو تا خودرو ساز با کیفیت چینی یا کره ای که سخت تر تحریممون میکنن خیلی بهتره...
1397/3/16
در جواب دوستانی که میگن چرا دوباره پژو؟ جوابش سادست چون بهتر از شرکت پژو حاضر نمیشه بیاد ایران چون همه شون میدونستن برجام موندنی نیست، شما بازار هدف پژو رو ببینید که خود فرانسه ست و چند تا کشور جهان سوم شما که انتظار ندارید تویوتا و دیگر برندهای مطرح بازار آمریکا رو ول کنن بیان ایران پژو هم میدونه تو آمریکا جایگاهی نداره پس از هر فرصتی هر چند کوتاه برای فروش نه خدمات پس از فروش برای کشورهایی مثله ما استفاده میکنه
1397/3/16
مردم ما اینقدر به فکر منافع شخصی و سود خودشون هستند که اگه همین الان بگن دارن خاک عربستان رو مشتی پیش فروش میکنند طرف خونه زندگیشو میفروشه تا 10 مشت بخره فردا با 30 درصد سود بفروشه اینطوریه که این شرکتهای بی ارزش میان واسه ما شاخ و شونه میکشند و ناز میکنند
1397/3/16
شرکت پژو سیتروئن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گروه ما به منظور پیروی از قوانین (تحریمی) آمریکا (علیه ایران) از تاریخ ۶ آگوست (۱۵ مرداد)، شروع به تعلیق فعالیت‌های سرمایه گذاری مشترک (در ایران) خواهد کرد.»
باتوجه به اینکه تعلیق فعالیت ها از 15 مرداد شروع میشه به احتمال زیاد حواله ها تبدیل به خودرو خواهند شد
مشکل کمبود قطعه برای تمامی خودروهای خارجی خواهد نه فقط برای پژو
1397/3/16
این پژو وقتی نمی خواد با ایران راه بیاد خب ایران خودرو هم باید دست از سر محصولاتش برداره و تولید 206،405،508،2008،301،208 رو متوقف کنه نه اینکه دوباره تولیدشون کنه یا چراغشونو عوض کنه با اسم دیگه بیرون بده اگه اینجوری بود پژو از همون اول خط تولید ماشیناشو میداد ایران ولی چنین کاری نمیکنه چون مثل ایران خودرو به فکر خودش نیست،به نظر من پژو به خاطر اینکه ایران از قطعات و تکنولوژیش کپی میکنه و نام موتور ها رو عوض میکنه و به ساخت خودش ثبت میکنه از قرارداد خارج میشه البته بخش خیلی کوچکی هم مربوط به تحریمه،این خودرو فقط به فکر سوده. با تشکر
1397/3/16
به کام درشکه سازان داخلی
حالا هرجور بخوان میتونن گربه برقصونن
1397/3/16
یادش بخیر قرارداد رو جوری نوشته بودن پژو نتونه بره
1397/3/16
مملکت شده دست عده خاص که فقط به منافع خود فکر می کنند و اصلا برایشان
مهم نیست مردم در بیکاری و فقر و....گرفتار باشند!!
1397/3/17
دمت گرم
اینها ملت رو با گوسفند اشتباه گرفتند
1397/3/16
کیه که از بدعهدی غربی‏ها عبرت بگیره؟؟؟ دوباره تا پا به ایران بگذارند همه برای استقبالشون صف می کشند و روز از نو و روزی از نو خریت شروع می شه. خدا می دونه که ما کی از دست این مسوولان نو قاجار راحت میشیم.
1397/3/22
چیکار میکنیم که بد عهدی میکنند؟؟ها؟ مغزها را باید شست دیگه وقتشه جور دیگه فکر و عمل کنیم
1397/3/16
با این وجود، اتفاق خاصی در خط تولید پژو ۲۰۰۸ نخواهد افتاد، به غیر از اینکه ایرانخودرو با قطعات اصل نمیتونه مونتاژ خوبی داشته باشه و ایرادات مونتاژی زیاد خواهد شد
1397/3/21
با سلام
بنده از کارشناسان شرکت ایکاپ هستم تولید 2008 تا تعداد محدودی تحویل میشه و الباقی حواله ها یا با خودرو هایما جایگزین می شود.
1397/3/17
من به شخص ناراحتم از رفتم پی اس ای و خوشحالم از اینکه سایپا پوزش مالیده شد به زمین چون سر بحث ثبت نام c3 یک ملت رو سره گذاشتن . حقشونه.
1397/3/17
بابا تورو خدا اینقدر ملت خودمونو با بقیه ملل و انسانهای بقیه دنیا مقایسه نکنین!شماکجای دنیادیدی یه آدمی که درسلامتی به سرببره میره خودرو پیش خریدمیکنه شش ماهه یاچهارماهه ؟ ازایران وایرانی فقط شعاروحرف مفت باقی مونده، ماخودمون مشکل داریم ، یه کمپین نخریدن خودروی داخلی راه افتاد تا اومدجواب بده دوباره فروش ویژه گذاشتن وهمینایی که میگن غیرت ایرانی ، فلان وبیسار رفتن توی صف وایسادن وپراید قسطی خریدن! پس فقط سکوت کنیم که خیلی خیلی بهتره
1397/3/21
دمت گرم. گل گفتی. از ماست که برماست.باید بدتر ازاینا سرمون بیاد. اگه چهار نفر بذارن بالای سرمون که بعد از خرید خودرو بزنن توی سرمون. آخرش شاید اعتراض کنیم که چهار نفر کمه ده نفر بذارین تا زودتر بزنن تو سرمون که داخل صف زیاد معتل نشیم.
1397/3/17
نویسنده مقاله هم شاده هاااا...psaرو تنبیه کنیم!!!خیلیم باید از این فرانسویها تشکر هم کرد تا الانشم...وگرنه اصلا کدوم کشور درست درمون اومد اینجا تو خودرو سازی سرمایه گذاری کرد غیر اینا...واقعا آدم ترکیه رو میبینه دلش میسوزه ک تو چ خفتی هستیم ما...همه ب چشم طفیلی ب ما نگاه میکنن...اونوقت ما در مقام تنبیه بر بیایم!!!!.اصن وجودشو داریم نویسنده جان؟؟؟؟
1397/3/17
پژو ۲۰۰۸ هم به سرنوشت ۴۰۷ دچارشد.
دو روز دیگه مالک بیچاره باید در به در بگرده دنبال قطعه. بازم رنو بود توی ترکیه و روسیه مثل پشگل هم خودش و هم قطعاتش ریخته.
1397/3/17
خب شرکت ایران خودرو و سایپا به دنبال حفظ حرمت ما نیستن که بخوان حالا اونا اجازه فعالیت ندن. اونا فقط و فقط و فقط به دنبال پول هستن و انداختن ماشین هاشون به مردم
1397/3/17
از ماست که بر ماست مقاومت ما در برابر امریکا فقط با جلو گلوله گذاشتن جوانان حداقل از چینی ها یاد بگیرید خودرو سازیشون ده سال نیست راه افتاده مردم باید اینها را ادب کنند تحریم خرید ماشینهای صفر باعث نابودی این مدیرها میشوند
1397/3/17
به سراغ فولکس و فیات برویم!؟ این چه تفکریه که شما دارید!؟ چرا فکر می کنید باید همش چشمتون به دست اینو و اون باشه !؟ بابا این اروپایی ها از اساس غیر قابل اعتماد اند بعد شما باز میخوای بری سراغ یکی دیگشون!؟
توی 10 سال گذشته چندین نفر از نخبه های خودروساز و طراح از کشور خارج شدند و به استخدام شرکت های خودروسازی مطرح دنیا در آمدند. چرا هیچکس نمیگه اینا کجا رفتند چی شد !؟ چرا هیچکس نمیاد بگه آقا بیاید سرمایه گذاری رو روی نیروی خلاق و نخبه خودمون بکنیم!؟ کم بودن مثل جمشید آرین!؟ کم بودن مثل علاء الدین جاسمی!؟ کم بودن مثل اون کودک 10 ساله نخبه که از تسلا دعوت نامه فرستاده بودن براش!؟ تا کی میخواین این خفتو بکشین که نگاهتون به دست اینو اون باشه !؟ تا کی میخواین بزارین دانشتون رو ازتون بگیرند !؟ تا کی میخواین محصول همون دانش رو به وقیح ترین شکل ممکن و با گزاف ترین قیمت ممکن بخرید !؟
1397/3/20
سلام. دوست من لطفا از توهم خارج بشید. هیچ شرکت درجه چندمی واسه یه بچه ده ساله تو ایران دعوتنامه نمیفرسته چه رسد به غول تکنولوژی خودروسازی یعنی تسلا. آخه چرا هرچیزیو به ما میگن باور میکنیم. خلال دندون و داریم وارد میکنیم. چرا این همه نبوغ که مدعی هستیم ایرانیها دارن به سرانجام نمیرسه؟ پس منطقی فکر کنیم و تحت تاثیراین دروغ ها قرار نگیریم
1397/3/17
خب اگر اینا بدعهدی نکنند ، مدیر های ایران خودرو و سایپا و اون خائن هایی که تو وزارت صنعت میرند دوباره با اینا قرار داد میبندند ، از کجا نون دربیارند بخورند ؟؟
یعنی این انسان های مظلوم ، حق ندارند از خزانه ی ملی و بیت المال ، خرج نون شب زن و بچشون رو بدند ؟
بابا یکم انصاف داشته باشید
1397/3/17
اولا که بازار خودرو ایران سهم پژو از در معاملات جهانیه
دوما فیات یا فولکس واگن چه فرقی داره وقتی تحریم بشیم همه میرند پشتشون رو هم نگاه نمی کنن
ما نیاز مندیم و توان تولید و رقابت رو نداریم چون نون بعضی ها اجر میشه
ما باید بریم تو خیابان به کشورها فحش بدیم و پرچم اتیش بزنم از بالا گفتن این دستور رو
1397/3/18
اره بهتره پژو رو خودمون اخراج کنیم....چون کشورهای دنیا دارن دست و پا میشکنن بیان به ایران ماشین بدن...هر برند خارجی که میخواد بیاد ایران،وقتی میبینه ماشین تو ایران چقدر گرونه و مردم قدرت خریدشو ندارن قید ایرانو میزنه...خدا لعنت کنه مافیای خودرو رو...
1397/3/18
تا ما مردم بی عرضه ای هستیم که ماشین النترا 17000 دلاری که 100 میلیون نمیشه 200 تو پاچمون میکنن و پورشه باکستر 40000 دلاری که 300 نمیشه 1300 تو پاچمون میکنن صدامونم در نمیاد لذت میبرن همینه
یه نگاه به قیمتای واقعی ماشین کنید
تا یه حرکت جنبشی به وجود نیاد ملت هیچی نمیشه
با 200 میلیون میدونید سوار چه ماشینایی میتونین بشین؟
پورشه باکستر / پانامرا / بنز 70 درصد مدلاش / بی ام و سری 7 / ائودی سری ای
ما ملتی هستیم که تو پاچمون میکنن صدامونم در نمیاد انتظار خیر نداشته باشین
1397/3/20
داداش انگار تو بحث قیمت نیستی. پانامرا تازه از 70 هزار دلار شروع میشه توی مدل 6 سیلندر. شما با دلار چند سال پیش حساب کردی که با 200 تومن تونستی پانامرا و سری 7 سوار بشی؟!!
1397/3/19
شرکت رادیاتور سازی ما قرارداد سنگینی برای صادرات با سیتروئن داشت که متاسفانه با خروج این شرکت از ایران به احتمال زیاد لغو میشه و شرایط برای شرکت ما به شدت دشوار خواهد شد و باید منتظر اخراج کلی مهندس خواهیم بود.
1397/3/19
تقصیر کیه به نظر خودت فرانسه یا ایران !؟
بیکار شدن امروز شما تقصیر بی تدبیری و بی کفایتی بالا دستی های شماست !
حمایت مردم از این صنعت هم دیگه فایده نداره ! چهل سال حمایت نتیجه اش شد مرگ، نقص و قطع عضو و خانواده های داغدار !
تنها راه علاج اینه که مردم انقدر نخرند تا تمام خودروسازی و تمام صنایع وابسته اش ورشکست بشه و همشون بیکار ! ببخشید که انقدر رک حرف میزنم ولی حقشونه ! وقتی نمیتونند در شان مردم ماشین بسازند بهتره بساطو جمع کنند جاش ترشی بفروشند !!!
http://www.iraqsale.com/IRQ_Main_en.aspx
1397/3/19
ما (مردم ایران) عرضه تحریم لگن سازها رو نداریم. خواهشا دم از کمپین نخریدن خودرو نزنید. سنگ بزرگ علامت نزدن است. لیاقتمون بیش از این نیست. از ماست که بر ماست.
1397/3/22
هم تعرفه واردات در ایران ظالمانه است هم نرخ‌های ارز که در اصل و به گفته خمینی بزرگ متعلق به مردم است، شما فکر کن که همین الان در بدترین حالت و بدور از سیاستهای کثیف پولی دلسوزان وطن اگر قیمت دلار حدود ۱۰۰۰ تومن و تعرفه واردات مثل آمریکا و اروپا زیر ۵ درصد بود ما چه خودروهایی سوار بودیم...خدا ریشه ظالم رو خشک کنه.
1397/3/27
آقا کاش یه نفر دقیق معلوم میکرد باقی 2008 های فروخته شده تحویل میشه یا نه؟من یه حواله تحویل اردیبهشت توی دستمه و هیچ کس جواب گو نیست