موضوعات داغ

قیمت و شرایط سنگ یانگ تیوولی در بازار دست دوم؛ افزایش باورنکردنی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
تیوولی را می توان نماد موفقیت و نقطه عطفی برای برند سنگ یانگ در بازار خودرو ایران توصیف کرد. در شرایطی که عموم مشتریان رغبت چندانی به خرید خودروهایی نظیر اکتیون یا رکستون و کوراندو نشان نمی دادند. تیوولی توانست با قیمت گذاری رقابتی (در آستانه ورود به بازار) برای خود نامی دست و پا کند و در میان انبوه خودروهای چینی به تک خال غیر چینی بازار خودروهای کراس اوور در محدوده قیمتی کمتر از یکصد میلیون تومان مبدل شود. البته اندکی بعد قیمت این کراس اوور جمع و جور که از موتور 1.6 لیتری با قدرت 128 اسب بخار و شتاب صفر تا صد در حدود 14 ثانیه سود می برد، به بیش از یکصد میلیون تومان افزایش یافت اما تحویل دیر هنگام خودروها و نبود رقیب قدر برای تیوولی باعث شد تا مشتریان برای این خودرو صف بکشند و ماحصل این صف و پر شدن لیست انتظار در نهایت تشکیل بازار سیاه با سودی چند ده میلیونی بود که محبوبیت تیوولی از دید سرمایه گذاری را به دنبال داشت.

سنگ یانگ تیوولی

سنگ یانگ تیوولی


در ادامه این روند چند ماه قبل بود که قیمت تیوولی با لیست انتظاری هشت ماهه برای تحویل خودرو به حدود 130 میلیون تومان رسید، حدود 40 میلیون تومان بیش از رقم اعلامی و اولیه شرکت. اما این پایان ماجرا نیست چرا که در طی روزهای اخیر در پی نا به سامان شدن بازار خودرو کشورمان، تیوولی با قیمت های بیش از 180 میلیون تومان و در مواردی بیش از 200 میلیون تومان نیز آگهی می شود که جای تعجب فراوان دارد. البته برخی از کارشناسان معتقدند که قیمت های فعلی اعلامی از سوی فروشندگان در واقع مصداق بارز ماهی گرفتن از آب گل آلود است و مشتریان واقعی بهتر است تا زمان ته نشین شدن گل ها و شفاف شدن شرایط بازار از خرید خودداری کنند. از سوی دیگر نیز ممکن است در پی قطع کامل روند واردات خودرو به کشورمان (ناشی از عدم تخصیص ارز) این شرایط کماکان ادامه یابد و حتی در مراحل بعدی شاهد افزایش بیش از پیش قیمت ها باشیم. اما آنچه واضح است اینکه می توان به جای خرید خودروهایی با قیمت نامشخص و درگیر بازار سیاه به سراغ خودروهایی با قیمت مشخص تر رفت که بدون بازار سیاه توسط شرکت ها عرضه می شوند.

سنگ یانگ تیوولی

سنگ یانگ تیوولی


به هرحال در شرایط فعلی نمونه های کارکرده سنگ یانگ تیوولی بسته به میزان کارکرد و سطح تجهیزات و فیس لیفت بودن یا نبودن (تیوولی در مدل 2018 فیس لیفت مختصری را پشت سر گذاشته است) بین 150 الی 175 میلیون تومان آگهی می شوند و قیمت معدود نمونه های دو دیفرانسیل که چند سال قبل توسط رامک خودرو به بازار وارد شدند نیز به کلی نامشخص است.

نظرات کاربران

11 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/16
شتاب رو اشتباه زدین من خودم 11 ثانیه با 2 سرنشین شتاب گرفتم که میشد بهترم زد
1397/3/19
داداش چی میزنی؟ سراتو۲لیتر با ۱۵۶ اسب شتابش حدود۱۱س. شتاب این با موتور ۱۶۰۰ به زور ۱۴ بتونه بزنه
1397/3/16
ماشین کره ای که 20 هزار دلار قیمت دلاره رو میدن این قیمت همون موقع هم دلار 3700 بود زیر 100 تومن قیمت صفرش بود
1397/3/16
حیف پول، همون ۸۵ میلیون اولیه هم برای این ماشین با این مشخصات زیاده واقعا

جالبه که قیمت گمرکی این ماشین رو گمرک ۱۱ هزار دلار نوشته بود چطور میزسه به ۱۳۰ میلیون
1397/3/17
اشتباه داری میزنی داداش، من تیوولی ندارم ولی یه سرچ بزن بعد حرف، احتمالا یه سرچ هم زدی ۱۱ هزار پوند رو هم دیدی با ذوق پریدی اینجا ولی اون پونده داداش، بعدشم قیمت کف پایه از ۱۱ هزار پوند شروع میشه تا ۱۶ هزار، با ۱۱ هزار دلار میتونی فورد فوکوس مدل ۲۰۰۹ بخری تو آمریکا
1397/3/16
اولا کراس اور دف جلو واسه کسایی هس که آرزو شاسی بلند دارن اما پولش رو ندارن!
دوما ، یادمه اولش ۸۸ تومن با تحویل ۱۲۰ روزه بود!
1397/3/17
چه ربطی داره حرف مفت میزنی . بریم داستر 4wd با پلتفرم L90 و اون قیمت مضحک بخریم. تیوولی تو سگمنت خودش بهترین انتخاب هست.
1397/3/18
دوست عزیز چ ربطی داره شاید کسی دوست نداره زیاد برا ماشین خرج کنه شاید بر اساس علاقه ای که داشته این ماشین رو خریده و در آخر این که مگه ۲۰۰ میلیون برا این ماشین پول کمیه؟ اگه این طوره که بابا فهمیدیم شما پول داری!
1397/3/17
ما راضی ایم ازین ماشین همه چیش به غیر از صندوق کوچیکش که گرفتاریه عالیه وقتی پا رو پدال میره رو دور موتور پایین تا متوسط شتاب اولیه خوبی داره که اصن حس نمیشه ما ۱.۶ پترول باشه اما قیمتش بنظرم به تبع شرایط ارز و بازار خودرو بالا رفته و نمیشه اون رو مستثنی از ماشینای دیگه دونست مثلا موقع خرید این ماشین نمایشگاه گفت من ماشینتو با یه مزدا ۳ صفر معاوضه میکنم که الان همون مزدا ۳ رو باقیمت ۲۰۰ تا ۲۲۰ دارن آگهی میکنن میتونید ببینین، ازینکه قیمت ماشین من رفته بالا ذوق نمیکنم چون در دید کلی این شرایط برای همه معضله، وضعیت به طور کلی افتضاحه افتضاح..
1397/3/17
ورود ماشینها قطع بشه .... تازه اول بدبختیه ... چون اینا خدمات پس از فروش و تامین قطعاتشون هم سخت میشه ....یهو میبینی برای یک ماشن ۱۴۰تومنی دویست و خورده ای پول به دلال دادیم و بعد از یه سال یا دوسال برای تامین قطعاتش با مشکل بر میخوریم ... همین الانش هم برای ماشینهای پرفروش وارداتی یه سری قطعه واقعا نیست و باید به نمایندگی سفارش بدی اونم بهت یه قول یک ماهه میده که از دوبی سفارش بگیره تا به تهران برسه حالا اگه این وسط بدقولی و تاخیر نکنه... خداییش با این همه پولی که میدیم به دلال ترس تامین قطعات و خدمات پس از فروشش آدمو اذیت میکنه....
1397/3/18
اتومدل ادمین:
راستش زیادتعجب نداره با توجه به افزایش شدید و غیرمنطقی قیمت خودروها والله من خودم پارسال میخواستم تیوولی بخرم بود دربنگاه 120 بودسانتافه هم 220تا 240 توسانم که دوستم خرید بود 170 حالا توسان شده 370 سانتافه 470تا 490
ماشینهای چینی جک s5شده 140!! رنوکپچر که هیچ اپشنی نداره و ترمزکاسه ای و کوچکترازتیوولی 105 تومن همکارم اسفند خریده شده 200!!!
خوب اینم 200زیاد عجیب غریب نیست
همکاران اشاره میکنن اسپورتیج شد440!!!