موضوعات داغ

معرفی نسخه های اقتصادی تر برای کوهنورد ارزان قیمت رنو؛ معرفی داچیا داستر با قلب تپنده Blue dCi

عکس مطلب اول
خبر بدی در انتظار آن دسته از خریداران اولیه نسل دوم داچیا داستر است که این خودرو را با موتور دیزلی انتخاب کردند زیرا پیشرانه های دیزلی جدید Blue dCi را از دست می دهند. این کراس اوور ارزان قیمت اکنون از یک به روز رسانی خیلی مهم زیر کاپوت خود برخوردار می شود و موتورهای 4 سیلندر 1.5 لیتری توربودیزل آن مورد اصلاحات قرار می گیرند تا قدرت بیشتری تولید کنند.
این افزایش قدرت برای هر دو نسخه این موتور دیزلی است. مدل قدیمی dCi 90 اکنون با نام dCi 95 شناخته می شود و مدل قویتر dCi 110 از این به بعد با نام dCi 115 شناخته می شود و پیشوند Blue به نام هر دو مدل اضافه می شود. خبر خوب دیگر این است که گشتاور مدل dCi 95 با 30 نیوتن متر افزایش به 240 نیوتن متر در دور 1750 رسیده است ولی مدل dCi 115 همچنان مانند قبل 260 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.
شتاب صفر تا صد هر دو مدل دیزلی جدید داستر با موتورهای Blue dCi بیش از 1 ثانیه بهبود یافته است. مدل dCi 95 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر به 12.6 ثانیه زمان نیاز دارد (در مقایسه با تایم 13.8 ثانیه برای مدل dCi 90) و مدل dCi 115 در مدت زمان 10.5 ثانیه به همین سرعت می رسد که 1.3 ثانیه سریعتر از مدل dCi 110 است. حداکثر سرعت این خودروها نیز اندکی افزایش یافته است. حداکثر سرعت مدل ضعیفتر از 158 به 167 و حداکثر سرعت مدل قویتر از 171 به 179 کیلومتر در ساعت رسیده است.

نسل دوم داچیا داستر

نسل دوم داچیا داستر


نسل دوم داچیا داستر

نسل دوم داچیا داستر

علاوه بر افزایش جزئی قدرت، این دو موتور دیزل 1.5 لیتری به جدیدترین فناوری های کاهش آلایندگی مجهز می شوند. بنابراین کاتالیزور اکسیداسیون که در مسیر اگزوز قرار دارد اکنون از فناوری SCR (سیستم پیشرفته کنترل فعال گازهای خروجی) برخوردار است. این سیستم با تزریق مایع Adblue آلاینده های اکسید نیتروژن را از بین می برد و همزمان با آن عملکرد و راندمان موتور را افزایش می دهد.

موتور دیزلی جدید Blue dCi

موتور دیزلی جدید Blue dCi

مصرف سوخت این موتورها نسبت به موتورهای قبلی تغییری نکرده است و هر دو مدل در سیکل ترکیبی 4.4 لیتر در 100 کیلومتر سوخت مصرف می کنند که معادل تولید 115 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر بر اساس چرخه استاندارد جدید رانندگی در اروپا NEDC است.
طبق گفته داچیا موتورهای جدید Blue dCi در چند هفته آینده در تمام مدل های این خودروساز نصب خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد