موضوعات داغ

گران شدن غیرمنطقی پژو 2008 با خروج PSA از ایران

عکس مطلب اول
این هم از عجایب بازار ایران است. در تمامی کشورها وقتی یک شرکتی عدم توانایی خود از ادامه روند عرضه محصولاتش را اعلام می کند، خودروهای آن برند به دلیل نبود پشتوانه خدماتی و حمایتی ارزان می شوند و کسی تمایلی به خرید آنها ندارد اما در ایران موضوع کاملاً برعکس است و با خروج PSA از ایران آن هم فعلاً به صورت تعلیق، پژو 2008 رو به گران شدن هستند. قیمت این خودرو که تا پیش از این در حدود 130 الی 150 میلیون تومان بوده، به یکباره به صورت حبابی رشد چشمگیری را دیده و به بالای 180 میلیون تومان رسیده، جالب است در این بین بعضی خودروی پژو 2008 را بالای 200 میلیون تومان نیز آگهی کرده اند و این یعنی قصد دارند در این آشفته بازار از دارایی خود حداکثر سود را برده و در این آب گل آلود ماهیگیری کنند.

پژو 2008

پژو 2008

جالب تر اینکه در یکی از آگهی ها که قیمت پژو 2008 را بیش از 200 میلیون تومان آگهی کرده بود، نوشته بود که "به آگهی های زیر 200 میلیونی توجه نکنید کلاهبرداری است"! که البته از این شهروند برای اطلاع رسانی در مورد کلاهبرداری دیگر هموطنانی که خودروی خود را حدود 165 میلیون تومان آگهی کرده اند، تشکر می کنیم. خودرویی که برای همه شاید حدود 130 میلیون تومان و یا حتی کمتر آب خورده است!
در این بین باید گفت آشفته بازار خودرو همینطور به راه خود ادامه می دهد و در روزهای گذشته از گوشه و کنار صدای کمپین نخریدن خودرو نیز دوباره به گوش می رسد. کمپینی که در آن سالی که به قوت به راه خود ادامه می داد، به یکباره و با یک شرایط فروش خوب از هم فروپاشید.
شاید فعلاً باید تا ساماندهی بازار خودرو توسط مجلس صبور باشیم و ببینیم چه آشی برای این بازار پیچیده پخته شده و فعلاً خبرهای مختلف از گرانی های بی منطق و خنده دار منتشر کنیم!

نظرات کاربران

17 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/22
کاری به این ماشین خاص ندارم اما الان شرایط با زمان کمپین نخریدن خودرو فرق داره. اون زمان بدون افزایش قیمت دلار، قیمتا داشت الکی بالا میرفت اما در شرایط فعلی مشکل از جای دیگست. با صعود دقیقه ای نرخ ارز یه بخشی از افزایش قیمتا اجتناب ناپذیره، البته اشتهای سیری ناپذیر دلال ها و طماع ها رو انکار ناپذیره.
در کل وقتی اوضاع کشور تو هیچ موردی مساعد نیست بازار خودرو هم تابع سایر شرایطه و مردم هم آماده ی ماهیگیری از آب گل الود
1397/3/22
مملکت نیست که جنگله !
آخه ماشینی که خدمات پس از فروشش کم بشه، قطعاتش نایاب بشه، تازه تعمیرکار هم نداشته باشه، مفتش گرونه. حالا این قیمتش هم زیاد تر میشه!
مگه میشه! مگه داریم!!
1397/3/22
در آينده اي نه چندان دور سرنوشتي تلخ تر از سيتروئن C5 و پژو ٤٠٧ در انتظار سيتروئن C3 و پژو ٢٠٠٨ خواهد بود!
1397/3/22
مملکت نیست که جنگله !
آخه ماشینی که خدمات پس از فروشش کم بشه، قطعاتش نایاب بشه، تازه تعمیرکار هم نداشته باشه، مفتش گرونه. حالا این قیمتش هم زیاد تر میشه!
مگه میشه! مگه داریم!!
1397/3/22
فقط یه مدت باید صبرکرد تا دلال ها پولشون راکد بمونه واحتمال زیاد قرض بالا بیارن دیگه خودشون مجبورمیشن اروم اروم قیمت را بیارن پایین
1397/3/23
من موافق كمپينم ...باتجربه تر و مصمم تر . . . درود بر حمايت كنندگان كمپين نخريدن خودورو صفر
1397/3/23
ایران کشور عجایبه. اینم یکیش. فقط دوست دارم بدونم اون کسی که میخره فازش چیه . فردا خراب بشه میخواد چکار کنه.

دولت و خودروسازان دولتی دست هاشون توی یک کاسه است وگرنه چه دلیلی داره فعلا خودرو نمیفروشن. آیا دلشون برای مردم سوخته یا میخوان دوباره گران کنن . هرچند علنی اعلام کردن که از اول تیر دوباره نزدیک ۷ درصد افزایش قیمت در صنعت خودرو اعمال خواهد شد.
اینم مطمئن باشید دولت اگر باز هم در فروش خودرو به مشکل بخوره خیالتون راحت باشه با همون کار قبلی و با وام دادن ، آشغال های ( خودروی ) خودشون رو میفروشن
1397/3/23
پس پلیس فتا که میگن حواسش به همه چیز هست چرا جلو این آگهی ها رو نمیگیره
کجاست الآن
1397/3/23
قشنگ ...خونست قطعاتشو میخوان چیکار کنن
1397/3/23
فقط پژو 2008 که نبوده تمام ماشینهای بیش از حد گرون شده مزدا3 و سراتو و... همه قیمتها نجومی شده وارداتی هایی مثل تلیسمان و 508 و کره ای ها مقدار گرونیشون بدتر از پژو 2008 بوده
1397/3/23
باید ارزون بشه نه گرون! دیگه قطعات و خدمات وجود نداره
1397/3/23
البته شما بهتر از ما مستحضرید...
اما به عنوان مثال قیمت جدید پیش فروش سوناتا هایبرید از طرف نمایندگان مجاز ۳۶۳ میلیون اعلام شده.
خودرویی که سال گذشته با رقمی کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان قابل خریداری بود.
همینطور نیسان جوک که در اولین دوره پیش فروش در سال میلادی گذشته با رقمی نزدیک به ۱۳۰ میلیون تومان به فروش رسید اما در آشفته بازار فعلی فروش محدودی را با قیمت ۱۸۷ میلیون تومان تجربه کرد.
با این حال شما که یک سایت خودرویی معتبر،آگاه و با تجربه هستید چطور فقط از افزایش نرخ بازار خودرو پژو ۲۰۰۸ تعجب زده شدید و هر هفته در این باره مطالبی می‌نویسید و مالکان خودرو را افرادی سودجو تلقی می‌کنید؟
1397/3/23
والا ۹۰ میلیونم زیادشه، کی می خره؟ بگو ۵۰۰ میلیون کی به کیه
1397/3/23
میخرن ک رسیده به ۲۲۰
1397/3/23
در شرایطی که ساندرو استپ وی ۹۰ هست بعد شما انتظار داری ۹۰ میلیون بدن؟ البته با توجه به کلام منور شما، ۹۰ هم زیادشه!
1397/3/24
واقعا حیف پول، هر کی بده حالش خوب نیست، این واقعا 100 تا هم نمی ارزه
1397/3/24
تنها مقصر گرانی شدید خودرو و سودجو و دلال بازار خودرو: دولت محترم

چنان رونق اقتصادی خواهیم داشت که . . .