موضوعات داغ

جلسه اضطراری کمیسیون صنایع برای بررسی قرارداد «رنو و پژو»

عکس مطلب اول
مهر : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از برگزاری جلسه اضطراری کمیسیون برای بررسی قراردادهای ایران خودرو و سایپا با شرکت «رنو و پژو» و بررسی تضامین اخذ شده از این شرکت‌ها خبر داد. عبدالله رضیان درباره خروج شرکت‌های اروپایی از خودروسازی ایران گفت: پروژه شرکت سیتروئن در کاشان تقریبا به تولید رسیده است و دستگاه‌ها برای تولیدات جدید نصب شده است؛ بنابراین مشخص نیست با تحریم‌های جدید آمریکا، این شرکت چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقف فعالیت‌های این کارخانه موجب زیان هنگفت شرکت سیتروئن خواهد شد، البته قراردادهای سیتروئن محکم‌تر از قراردادهای پژو و رنو است و خسارت‌ها به عهده سیتروئن است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرکت رنو و پژو هنوز سرمایه‌گذاری جدی در صنعت خودروسازی ما انجام نداده‌اند، اما شرکت سیتروئن سرمایه‌گذاری انجام داده و آورده خود را سپرده‌گذاری کرده و تکنولوژی و تجهیزاتش را نصب کرده است و باید خردادماه به تولید برسد و محصولات را وارد بازار کند. وی افزود: باید قراردادهای پژو و رنو در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود با توجه به سابقه قبلی شرکت رنو و پژو در بدعهدی در قبال قراردادها، چه نوع ضمانت‌های اجرایی از این شرکت‌ها اخذ شده است که در صورت تخطی از قرارداد خسارت‌های وارده به ایران را بپردازند. رضیان گفت: در شرایط فعلی می‌توانیم با کشورهایی نظیر چین، فعالیت‌های تولیدی خود را در خودروسازی ادامه دهیم تا نیاز بازار تامین شود. نگرانی ما این است که قیمت خودروها افزایش یابد و مصرف‌کنندگان دچار مشکل شوند. نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودروسازی ما وابستگی زیادی به این شرکت‌ها ندارد، اما ایجاد نوسان در بازار خطرناک است. وی خاطرنشان کرد: جلسه اضطراری کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای بررسی خروج شرکت‌های اروپایی از کشور و نوع قراردادهای ایران‌خودرو و سایپا با این شرکت‌ها و بررسی تضامین اخذ شده، احتمالا هفته جاری برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/3/22
دولت کثیف

( همه قراردادها محرمانه و زیرمیزی . همه چی با رشوه . همیشه دلال بازی )
1397/3/22
من فقط این رو میدونم در مجلس هر تصمیمی اتخاذ بشه هیچوقت جهت رفاه حال مردم نیست.
مجلسی که بجای رسیدگی به مشکلات جامعه دارن قرعه میکنن که برن جام جهانی.
1397/3/22
چرا راجع به چپاول کردن کرمان موتور در النترا های تولیدی چیزی نمیگید..........مگه نه اینکه رسالت رسانه انتقال اخبار عرضه کننده به خریدار و خریدار به عرضه کننده است........اگر فقط انتشار اخبار عرضه کنندگان باشه که دیگه رسانه نیست.بلندگوی تبلیغاته........