موضوعات داغ

معرفی آئودی S1 اسپرت بک با 250 اسب بخار قدرت؛ هاچ بک جذابی از سرزمین ژرمن ها

عکس مطلب اول
آئودی A1 40 FSI جدید مانند یک فولکس واگن پولو GTI با ظاهر بهتر و هندلینگ مشابه است. با این حال هنوز رویای قدرت بالا در یک خودروی کوچک برای آلمانی ها تمام نشده و در حال برنامه ریزی برای معرفی آئودی S1 اسپرت بک جدید در سال 2019 هستند.
این اطلاعات برگرفته از نشریه انگلیسی اتوکار است که می گوید هنوز تولید آئودی S1 تایید نشده است. بنابراین اندکی عجیب است که چطور معرفی این خودرو کمتر از 1 سال زمان می برد. به همین دلیل دنبال دومین منبع خبری گشتیم و به نشریه انگلیسی اتو اکسپرس رسیدیم.
در فیلم منتشر شده توسط اتو اکسپرس نیز به این نکته اشاره می شود که مدل S1 در سال 2019 معرفی می شود، بنابراین احتمالا در مراسم رونمایی آئودی A1 جدید در آلمان درباره این موضوع بحث و گفتگو شده است. با این حال باور اینکه آئودی S1 در کمتر از یک سال آماده رونمایی می شود دشوار است.
آئودی می تواند روشی را که خودروسازان دیگر قبلا امتحان کرده اند اجرا کند یعنی با نمایش یک مدل مفهومی پیش از تولید، موعد مقرری برای معرفی این خودرو تایین کند. تولید مدل S1 به سادگی تقویت موتور 2.0 لیتری A1 برای قدرت بیشتر نیست.
بار دیگر برای انتقال کل قدرت به زمین از سیستم 4 چرخ محرک کوآترو استفاده می شود. مشکل اینجاست که برای نصب دیفرانسیلی به سبک Haldex کل سیستم تعلیق عقب باید از نو طراحی شود. اگر اشتباه نکرده باشیم تمام مدل هایی که بر اساس پلتفرم MQB A0 تولید می شوند فقط به صورت دیفرانسیل جلو هستند مانند سئات ایبیزا و آرونا و فولکس واگن پولو. البته فولکس واگن T-Roc بر اساس این پلتفرم ساخته نمی شود ولی T-Cross با همین پلتفرم تولید می شود.

نسل اول آئودی S1

نسل اول آئودی S1


نسل اول آئودی S1

نسل اول آئودی S1

با توجه به اینکه مدل 200 اسبی آئودی A1 جدید تنها با گیربکس دو کلاجه قابل خریداری است، احتمالا مدل S1 نیز با گیربکس دنده دستی ارائه نمی شود. شاید حذف گیربکس دنده ای خبر خوبی برای ماشین بازهای خالص نباشد ولی حداقل این مزیت را دارد که آئودی S1 با گیربکس دو کلاجه سریعتر از گیربکس دنده ای است. پیش بینی می شود که آئودی S1 بتواند در شتاب صفر تا صد حداقل با مدل قبل از فیس لیفت گلف R رقابت کند.

آئودی A1 جدید

آئودی A1 جدید

هنوز مشخص نیست که آیا آئودی S1 جدید به حدی سریع و جذاب خواهد بود که بتواند خریداران گلف GTI را به سمت خود بکشاند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد