موضوعات داغ

تحول به سبک ژاپنی؛ مزدا CX-5 سومین مدل مزدا مجهز به موتور توربوشارژ

عکس مطلب اول
با اینکه مزدا در گذشته برای موتورهای توربوشارژ ارزشی قائل نبود ولی ظاهرا حالا مدیران این شرکت تغییر عقیده داده و سراغ این نوع موتورها رفته اند! در حال حاضر SUV بزرگ مزدا یعنی CX-9 و سدان متوسط این شرکت یعنی مزدا 6 (که اخیرا به روز رسانی شد) مجهز به موتورهای توربوشارژ هستند. اکنون شایعات به این موضوع اشاره دارد که سومین مدل مزدا با موتور توربوشارژ نیز ارائه می شود که البته این خودرو مزدا میاتا نیست.
بر اساس یک سند تایید شده از سوی CARB (هیئت منابع هوایی کالیفرنیا) که توسط سایت The Truth About Cars کشف شد، احتمال دارد مزدا از موتور 2.5 لیتری توربوشارژ CX-9 در کراس اوور پر فروش خود یعنی CX-5 نیز استفاده کند. این سند نشان می دهد که مزدا در ایالات متحده در حال آزمایش این موتور توربوشارژ در این دو خودرو است.
این موتور 2.5 لیتری توربوشارژ یک گزینه مطلوب است که به جمع موتورهای تنفس طبیعی مزدا اضافه می شود. در حال حاضر مزدا CX-5 با موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی اسکای اکتیو 2.0 لیتری با قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 203 نیوتن متر یا موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی اسکای اکتیو با قدرت 187 اسب بخار و گشتاور 252 نیوتن متر ارائه می شود. موتور 2.5 لیتری توربوشارژ مزدا که در CX-9 و مزدا 6 نصب می شود با بنزین اکتان 87 و اکتان 93 به ترتیب 227 و 250 اسب بخار قدرت تولید می کند و گشتاور آن 420 نیوتن متر است.

مزدا CX-5

مزدا CX-5


مزدا CX-9

مزدا CX-9


موتور 2.5 لیتری توربوشارژ مزدا

موتور 2.5 لیتری توربوشارژ مزدا

اما با اینکه موتورهای بنزینی توربوشارژ جایگاه وسیع تری در مدل های آینده مزدا دارند، به این زودی موتورهای دیزل را کم اهمیت نپندارید زیرا طبق گفته مزدا هنوز جایگاهی برای موتورهای دیزل در مدل های این خودروساز در ایالات متحده وجود دارد. در عکسهای جاسوسی حتی پیش نمایشی از یک مزدا 6 با موتور دیزل Skyactiv-D در سازمان حفاظت از محیط زیست امریکا در میشیگان نمایان است.
هنوز در مورد زمان رونمایی رسمی مزدا CX-5 با موتور توربوشارژ یا میزان اسب بخار تولیدی آن اطلاعاتی در دست نیست اما پیش بینی می شود در اواخر امسال یا اوایل سال 2019 شاهد معرفی مزدا CX-5 با این موتور باشیم. در حال حاضر شایعات حاکی از آن است که احتمالا مزدا در ماه نوامبر در نمایشگاه خودروی لوس آنجلس از مدل جدید مزدا 3 رونمایی خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد