موضوعات داغ

آینده چهار سیلندر؛ سرمایه گذاری سنگین مرسدس بنز بر روی کارخانه ساخت موتورهای سبز

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
شاید تا چند سال قبل جمع شدن لغاتی مانند مرسدس بنز، لهستان و موتور چهار سیلندر در یک جمله، چندان محتمل به نظر نمی رسید اما حالا به لطف توسعه سریع خودروهای برقی و سبز، مدیران ارشد مرسدس بنز به این نتیجه رسیده اند که نقش موتورهای چهارسیلندر اقتصادی و هیبریدی در سال های آینده بسیار پر رنگ خواهد بود و به همین دلیل نیز برنامه این کمپانی برای توسعه یک خط تولید موتور در کشور لهستان با ظرفیت جذب 500 نفر، ناگهان دوبرابر شده و مرسدس بنز به جذب یک هزار نفر نیروی متخصص برای ساخت موتورهای چهارسیلندر مجهز به تکنولوژی هیبریدی 48 ولتی روی آورده است. بنابراین پر واضح است که برآورد رسمی مدیران مرسدس بنز به کاهش سهم مدل های شش و هشت سیلندر در آینده و افزوده شدن شمار موتورهای چهارسیلندر سبز مربوط می شود. این درحالیست که در بلند مدت احتمالا موتورهای برقی حتی جای این موتورهای درون سوز را نیز خواهند گرفت و این احتمال مطرح می شود که پس از سال 2030 شاهد برقی شدن بسیاری از خودروهای جدید حاضر در بازار باشیم.
جالب است بدانید برق مورد نیاز این کارخانه کاملا توسط انرژی تجدید پذیر تامین می شود و تاسیسات مدرن مرسدس بنز قرار است کمترین میزان آلایندگی را برای محیط زیست به همراه داشته باشد.
انتخاب لهستان برای ساخت این کارخانه نیز به شرایط اقتصادی و افزایش 40 درصدی فروش مرسدس بنز در بازار این کشور مربوط می شود. این درحالیست که براساس پیش بینی ها، برقی شدن خودروها ممکن است به کاهش 70 هزار شغل در اروپای مرکزی و آلمان منجر شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/6
ایرانخودرویزد ۴۰۵ تولیدمیکنه لطفاپاسخ سوالموبدید