موضوعات داغ

آزمایش خودروهای برقی در دانشگاه فردوسی مشهد؛ طرحی برای توسعه تکنولوژی سبز

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
به نقل از ایرنا ، عادل سپهر افزود: از 16 تیر ماه تا اواسط مرداد ماه امسال جا به جایی دانشجویان در داخل پردیس دانشگاه فردوسی با پنج دستگاه خودرو ون برقی 14 نفره صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: این خودروها به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده اند و در صورتی که ارزیابی از کار آنها مثبت باشد از مهر ماه امسال و شروع سال تحصیلی جدید جا به جایی دانشجویان این دانشگاه با 40 یا 50 خودرو انجام می شود و این خودروها جایگزین خودروهای دیزلی موجود در دانشگاه می شود.
وی گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه مباحث مدیریت سبز در بین دانشگاههای ایران پیشگام و مصمم است به سوی تحقق پردیس پاک و سبز برود و برای نخستین بار در ایران این شعار در این دانشگاه محقق می شود.
سپهر افزود: تحقق پردیس سبز مقدماتی دارد که یکی از آنها حذف آلاینده های شیمیایی و صوتی مرتبط با خودرو است که در این راستا جایگزینی خودروهای پاک و الکترونیکی با سوختهای دیزلی انجام می شود.
وی اظهار کرد: در این ارتباط طرحهای مرتبط دیگر از جمله طرحهای ترافیک و ساماندهی، مدیریت منابع آب، ساخت نیروگاه های خورشیدی، عایق بندی و دو جداره کردن پنجره ها، تصفیه و مدیریت پساب و زباله در حال پیگیری است که امید است در این زمینه کارهای خوبی به انجام برسد.
وی گفت: دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد توانسته است یک خودرو برقی تک نفره بسازد و خودرو برقی دیگری هم برای حمل و نقل عمومی در دست ساخت دارد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/17
واقعا جای خوشحالیه و جای تأسف که مملکت داره برعکس این دوستان و دانشجویان تلاشگر حرکت می‌کنه.
1397/4/17
باتوجه به اینکه ایستگاه شارژ در ایران نیست من به این دانشگاه پیشنهاد میکنم با استفاده از موتور هایی که داخل مونتاژ میشن ، یک سیستم هیبریدی طراحی کنن که نیاز به ایستگاه شارژ نداشته باشه و در ون ها ، سواری های تاکسی و وانت های کوچک استفاده بشه!
در فاز بعدی با استفاده از موتور های گازسوز بنز که در تبریز تولید میشه ، سیستم هیبرید برای اتوبوس های درون شهری ، برون شهری ، brt ، کامیونت و میدل‌باس ها طراحی کنن که نیاز به ایستگاه شارژ نداشته باشه و فقط با گاز کار کنه!
1397/4/17
سلام متاسفانه در ایران هر طرحی توسط دانشجویان یا افراد دیگه داده میشه یک بار واسه نمایش نشان میدهند، بعد در سکوت خبری، کنار گذاشته میشود،نمونش سمند برقی،تیبا برقی، یا آون ماشینی که رییس جمهوری نیز از آون دیدن کرد و سوار شد، الان چیزی ازش نمونده.باتشکر
1397/4/18
قیافش شبیه ماشینهایی هست که توکارتون های ساخت 50سال پیش ژاپن نشون میدادند . ان شالله موفق باشن البته