موضوعات داغ

تکنولوژی ژاپن، ظرافت بریتانیایی؛ قلب هوندا سیویک در سینه‌ آریل اتم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
آریل امسال چهارمین نسل از خودروی اسپرت خود یعنی آریل اتم را روانه بازار می کند. این خودرو گرچه تفاوت ظاهری زیادی با مدل های قبلی ندارد اما بهینه سازی های زیادی را در بخش فنی تجربه کرده است. در حقیقت این سازنده‌ی کوچک انگلیسی گفته است که به جز پدال های کلاچ و ترمز و درب باک بنزین، تمامی بخش های این خودرو جدید هستند.
اما مهم ترین تغییر این خودرو به موتور آن مربوط می شود. آریل اتم 4 در قلب خود از موتوری مشابه با هوندا سیویک تایپ R استفاده می کند.
این موتور 4 سیلندر توربو با 2 لیتر حجم می تواند 315 اسب بخار قدرت تولید کند که این قدرت با استفاده از یک گیربکس 6 دنده دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ های عقبی انتقال پیدا می کند.

آریل اتم

آریل اتم

با توجه به وزن بسیار پایین آریل اتم، با چنین موتوری این خودرو می تواند در 2.8 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز 261 کیلومتر بر ساعت است.
سیستم تعلیق جدید آریل اتم نیز از کمک فنرهای Balstein بهره مند است و قطعات آن نیز ساخت Ohlins هستند. در خصوص آپشن های این خودرو نیز خریداران می توانند سیستم کنترل کشش مدل V8 و رینگ های 16 و 17 اینچی را نیز می توان از نوع فیبر کربنی سفارش داد.

آریل اتم

آریل اتم

بدنه‌ی آریل اتم گرچه در ظاهر فرقی نکرده است اما استفاده از فیبر کربن در آن سبب بهبود آیرودینامیک و افزایش نیروی رو به پایین شده است. آریل اتم سالانه 100 دستگاه خودرو تولید می کند که هر یک از این خودروها توسط یک نفر متخصص مونتاژ می شوند.
در کنار تولید در خاک بریتانیا، آریل برای تامین بازار آمریکا اقدام به تولید تحت لیسانس محصول خود در خاک این کشور نیز کرده است. قیمت این خودرو برای آمریکا گرچه هنوز دقیقا اعلام نشده است اما در بازار داخلی انگلیس 52 هزار دلار قیمت دارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد