موضوعات داغ

پر فروش ترین خودروهای جهان - قسمت دوم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در قسمت اول از این مقاله به بررسی ده خودروی پرفروش در ده کشور جهان پرداختیم، در ادامه ده خودروی دیگر را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

11-اوکراین و ZAZ Zaporozhets، فروش بین سالهای 1960 تا 1994، سه میلیون و چهارصد هزار دستگاه
پاسخ به این سوال که چرا ZAZ Zaporozhets پرفروش ترین خودروی اوکراین لقب گرفته، واضح است. این خودرو در نسخه های مختلفی به بازار عرضه می شد و پاسخگوی تمام نیازها بود. ZAZ Zaporozhets در سال 1960 با هدف اینکه یک خودروی شهری باشد، توسعه یافت و از موتوری که با هوا خنک می شد بهره می برد. موتور این خودرو در عقب آن قرار داشت که قابلیت تولید نسخه های مختلف از این خودرو را برای شرکت سازنده فراهم می کرد.
ZAZ Zaporozhets

ZAZ Zaporozhets

12-لهستان و فیات 126، فروش بین سالهای 1973 تا 2000 ، سه میلیون و سیصد هزار دستگاه
فیات 126 خودرویی از رده خارج در ایتالیا بود که به لهستان راه یافت.طراحی بی آلایش این خودرو و کابین ساده آن، مناسب برای لهستان کمونیستی بود. محبوبیت این خودرو در لهستان آنقدر زیاد بود که پس از سقوط کمونیست، تا ده سال بعد روی خط تولید قرار داشت.

فیات 126

فیات 126

13-استرالیا و فورد فالکون، فروش بین سالهای 1960 تا 2016، بیش از سه میلیون دستگاه
فورد فالکون همتایی استرالیایی از برادر آمریکایی اش بود که ملبورن به تولید می رسید و تبدیل به افسانه ای در استرالیا شد. تنها تفاوت این خودرو و نمونه آمریکایی به فرمان سمت راستش ختم میشد و در سال 1970، وقتی فورد خط تولیدش در آمستردام را تعطیل کرد، استرالیایی ها شانس بیشتری برای تولید این خودرو پیدا کردند و با عرضه فالکون با موتور V8، محبوبیت این مدل افزایش یافت. در نهایت تولید فالکون در پایان سال 2016 به دلیل افزایش هزینه های خط تولید، به پایان رسید.

فورد فالکون

فورد فالکون

14-فرانسه و رنو کلیو، فروش از سال 1990 تاکنون، سه میلیون دستگاه
رنو تاکنون بیش از چهارده میلیون از نسلهای مختلف کلیو را تولید کرده که در حدود یک چهارم آنها در فرانسه به فروش رسیده اند.فرانسوی ها علاقه زیادی به خودروهای کوچک دارند و رنو کلیو از سال 1990 همواره یک گزینه مطرح برای خریداران فرانسوی بوده است.

رنو کلیو

رنو کلیو

15-چین و فولکس واگن سانتانا، فروش از سال 1982 تاکنون، سه میلیون دستگاه
تولید فولکس واگن سانتانا در چین بسیار طولانی است و از همین رو توانسته پر فروش ترین خودروی چین باشد. شرکت سایک موتور که اکنون به عنوان مالک ام جی شناخته می شود، تولید این خودرو را از سال 1982 بر عهده داشت و این مدل را به یک تاکسی محبوب در این کشور تبدیل کرد.

فولکس واگن سانتانا

فولکس واگن سانتانا

16-مکزیک و فولکس واگن بیتل، فروش بین سالهای 1948 تا 2003، یک میلیون و هفتصد هزار دستگاه
بیتل ابتدا به صورت وارداتی در بازار مکزیک حضور داشت و به واسطه علاقه بسیار زیاد خریداران، فولکس واگن در سال 1967 خط تولید این خودرو را در این کشور راه اندازی کرد. فولکس واگن بیتل تا سال 2003 که استاندارد های سختگیرانه محیط زیستی در رابطه با گازهای گلخانه ای در مکزیک اعمال شدند، روی خط تولید قرار داشت.

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل

17-مالزی و پرودا میوی، فروش از سال 2005 تاکنون، یک و نیم میلیون دستگاه
پرودا میوی در جلب توجه بازارهای جهانی شکست خورد، اما در بازار داخلی به موفقیت های بزرگی دست یافت. از زمان معرفی این خودرو در سال 2005 تاکنون، میوی پر فروش ترین خودروی مالزی بوده و این عنوان را تا به امروز حفظ کرده است.

پرودا میوی

پرودا میوی

18-آفریقای جنوبی و تویوتا کرولا، فروش از سال 1966 تاکنون، یک میلیون و صد هزار دستگاه
پر فروش ترین خودرو در نمودارهای چند سال اخیر در آفریقای جنوبی، تویوتا هایلوکس بوده است، اما کرولا خودروی جادویی تویوتا در این کشور است که در مجموع کلی موفق به دریافت رتبه اول می شود.به واسطه تابش شدید خورشید، رنگ سفید این خودرو در آفریقای جنوبی بسیار پر فروش است و مزایای دیگری مانند کم بودن هزینه های نگهداری و دوام بالا خریداران را ترغیب به خرید کرولا می کنند. این خودرو به همراه مدل های دیگری همچون هایلوکس در شهر دوریان در این کشور تولید می شود.

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

19-اسپانیا و سئات ایبیزا، فروش از سال 1984 تاکنون، یک میلیون و صد هزار دستگاه
ایبیزا در اسپانیا توسط شرکت داخلی سئات تولید می شود و از همین رو، مردم به خرید آن تمایل نشان می دهند. ایبیزا در ابتدا خودروی مستقلی بود، اما پس از اینکه در سال 1990 فولکس واگن سهام این شرکت را در اختیار گرفت، مشترکات این خودرو و هاچ بک های محبوب فولکس واگن نظیر گلف روز به روز بیشتر شد و از آن زمان ایبیزا نسل به نسل رو به بهبودی حرکت کرده است.

 سئات ایبیزا

سئات ایبیزا

20-سوئد و ولوو سری 200، فروش بین سالهای 1974 تا 1993، یک میلیون دستگاه
شهرت ولوو سری 200 در زمینه ایمنی و استحکام، فروش جهانی و داخلی بسیار خوبی را برای این مدل رقم زد. یک سوم از ولووهای سری 200 در سوئد یافت می شوند. نکته جالب اینکه نسل های جوان سوئدی نیز این خودرو را دوست دارند و طراحی تیز و لبه دار آن را می پسندند.

ولوو سری 200

ولوو سری 200


نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/29
یعنی پراید جزو اینا نیست :|
1397/4/29
ایران و پراید ...
از 1370 تا ابد
فروش بینهایت
به لطف بازار انحصاری این خودرو پرفروشترین بود و خواهد بود
1397/4/30
ایران و کیا پراید/ صبا سایپا/ سایپا 131/ سایپا 132/ سایپا 141/ سایپا 111/ سایپا 151/
فروش از 1991 تا 2150 میلااادیییی...