موضوعات داغ

چری آریزو 6، نماد تکامل به سبک خودروسازان چینی

عکس مطلب اول
دنیای امروز را باید دنیای رقابت نامید ، در عرصه صنعت و تکنولوژی همگان تلاش می کنند تا بقای خود را حفظ نمایند ، برخی ها صعود میکنند و برخی ها نزول ، این قانون رقابت میباشد ، برخی برندها و نام های جدید به سرعت مرزهای حرکت و پیشرفت را در می نوردند و در جای دیگر برخی برندهای کهنه کار که صدای نیازها و ماهیت تغییرات را درک نمی کنند نابود خواهند شد .
صنعت خودروسازی، یکی از صنایعی هست که به صورت فشرده درگیر این رقابت است ، رقابتی سخت و بی رحم ، انچه بر این بازارها در طی سالهای اخیر تاثیر گذار بوده است ظهور بزرگترین بازار تولید و مصرف خودرو جهان یعنی کشور چین میباشد، بازار بزرگ تولید و مصرف که بسیاری از معادلات جهان را بهم ریخت، حال پس از سالها تولید محصولاتی با تکنولوژی مهندسی معکوس ، اژدهای زرد با تولید محصولاتی با تکنولوژی روز و طراحی جذاب زنگ خطر را برای بزرگان پر مدعا به صدا دراورد، نمایشگاه بیجینگ 2018، خود گواه این جهش بلند پروازانه چینی ها بود ،یکی از سدانهای زیبای این نمایشگاه که نگاه های بسیاری را سمت خود جذب نمود، چری آریزو6 بود. سدان لوکس و زیبای چری ، بزرگترین صادر کننده خودروی چین که مفاهیم جدیدی را بیان نمود ، شرکت چری که در سالهای اخیر با بهره گیری از تیم تحقیق و توسعه بین المللی خود، توانسته است. محصولاتی قابل قبول و در سطح استانداردهای جهانی را به بازارهای گوناگون عرضه نماید، مدلهای مختلف تیگو چون تیگو 7 و تیگو 8 و حال یک سدان مدرن و خانوادگی از نسل موفق اریزو با نام آریزو6 که جایش در سبد محصولات چری خالی بود.

چری آریزو 6

چری آریزو 6

اریزو6 ، محصول بخش تحقیق و توسعه بین المللی چری بود تا با بهره گیری از تیم معروف و بین المللی خود که شامل کار کشته ترین افراد، افراد با تجربه در صنعت خودروسازی بود، یک سدان جذاب و با استایل اروپایی بود، نمای داخل اریزو6 را میتوان نقطه قوت آن در کنار طراحی زیبا و پخته ان دانست، در نمای داخلی اریزو6 از دیگر ساخته های چری متفاوت میباشد، شما در نگاه اول آریزو6 را قطعا یک سدان اروپایی چه به لحاظ طراحی داخلی و چه به لحاظ طراحی خارجی خواهید دانست.

چری آریزو 6

چری آریزو 6

مدل سدان دیگر چری آریزو با نام آریزو 5 در بازار ایران نیز حضور دارد و خودروی پر فروش و محبوبی است که امکانات و کیفیت نسبتا مناسبی دارد و آریزو 6 نیز خودرویی با کلاس بالاتر و ابعادی کمی بزرگتر از آریزو 5 است. به احتمال بسیار قوی آریزو 6 نیز در آینده ای نه چندان دور در بازار ایران عرضه خواهد شد.
در خصوص بخش فنی این خودرو باید اشاره کنیم که از نظر فنی آریزو 6 با خودروی کراس اوور چری تیگو 7 یکسان است و از همان موتور 1.5 لیتری توربو بهره مند است که می تواند 147 اسب بخار قدرت و حدود 200 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در این خودرو اما با یک گیربکس ضریب متغیر CVT انجام می شود.
چری آریزو 6 در بازار کشور با قیمتی بین 100 تا 130 میلیون تومان عرضه خواهد شد و از رقبای آن باید به هیوندای اکسنت وارداتی و کیا سراتو تولید داخل اشاره کرد که احتملا چری از نظر تجهیزات از رقبای خود برتر خواهد بود.

نظرات کاربران

16 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/4/31
قبلا تو رنج قیمت 120 تا 150 میتونستم حسرت خریدن النترا رو بخورم!
الان تو این رنج قیمت باید در حسرت خرید یه ماشین چینی باشم!
تیگو7 که 170 تا 200 شده!!! این 150 کمتر بیاد... صلوات!!!
یه زمانی چینی سوارها رو مسخره میکریم الان باید بگیم بابا بچه پولدار تیگو7 سوار شده!
بعضی وقتا آدم تو عمق فاجعه چاره ای جز خندیدن براش نمیمونه!
1397/4/31
در واقع این خودروها گرون نشدن پول ملی بی ارزش شده
1397/4/31
پاش به ایران نرسیده میشه 300 میلیون.
1397/5/9
منظور از پاش، چرخشه.
1397/4/31
باز با گیربکس CVT؟؟ آیسن خوب نبود براش؟
1397/4/31
تو رو خدا ایمیلی که وارد می کنیم سیو کنید ایمیل درازن دو دقیقه طول میکشه بنویسیم
1397/4/31
درسته این وارد کردن ایمیل دردسری شده من خیلی مواقع به همین خاطر به این سایت سر نمیزنم
1397/4/31
راهی که ژاپن طی نیم قرن و کره طی سه دهه طی کردن تا به اینجا برسن در صنعت خودروسازی ، چین طی یک دهه طی میکنه .
بدبخت خودروسازی ایران که صد سال دیگه هم به چین نمیرسه .
1397/5/1
فکرنکنم کسی خوشبخت تر از ایرانخودرویی ها و سایپایی ها و مافیای حکومتی در این زمینه باشن
بدبخت ماها هستیم که خودروی سی سال قبل دنیارو با پیش خرید بالای یکسال اونم اگه خوش شانس باشیم با قیمتهای نجومی بخریم
واقعا ما چقدر بدبخیم که حال و روزمون اینه
سالی 17000 انسان. نفر. آدم. دوست. همکار. خانواده... به قتل میرسن و هیچ عهدی نمیگه بالای چشمت ابروست
نفت و گاز و معادن و .. که میفروشن هیچ حتی جون انسان اینجا معامله میشه واقعا دردآوره
1397/4/31
داداش ۱۱۰ تا ۱۳۰ رو از کجا آوردی؟امکان نداره ۱۰۰ باشه الان آریزو ۵ رو دارن میدن ۱۰۵
1397/4/31
آخه چرا اینقدر ماشین های چینی رو الکی پرارزش نشون میدین . کجای دنیا ماشین چینی میخرن جز ایران . ایران باعث افتخار کارخانجات مونتاژ و تقلبی چین شده . چرا نمیزارید محصولات سوبارو و شورلت و فورد و کارخانجات معروف خودروسازی اروپا تعریف نمکنید . همه اش چین و چین و چین . آریزو و چری و تیگو و ام وی ام و لیفان و ام جی و هزار کوفت دیگه . آشغاله آقا آشغال جنس چین . الکی ماشین هاشو تعریف نکنید مردم بدبخت با وام و بدبختی سوار بشن بعد از دوسال موتور قفل کنه و بندازید تو سطل آشغال . خواهشا
1397/5/1
اینو کسی بگه که سمند و امثالهم سوار نشه !
1397/5/1
چشمها رو باید شست ،الان چین چیزی از اروپا کم نمیاره ، بعد اخوی انصافا یه آدرس بدین که این روزها ماشین ساخت چین موتورش قفل شده انداخته سطل اشغال ،حالا اگر هم بر اثر عدم نگهداری ایرادی پیش اومده ،خوب تعمیرش میکنه چرا سطل اشغال ؟؟؟!!!!
1397/5/1
چی میگی؟؟؟؟؟!!!!!
چای ات بنوش
والله ما چینی داریم و با افتخار هم میگی بهتر که خودرو داخلی نخریدیم
نه موتور قفل شد و نه آشغال بود
همون تشریف ببر چای ات رو بنوش
1397/5/2
دیگه خودروی چینی هم نمی تونیم بخریم.
الان ارزون ترین خودروی چینی ۷۰ تومن پولشه
آخه چقدر حقارت
مجبوریم همین خودروهای ۳۰ پیش ایران خودرو و سایپا رو بخریم خوش بحال این شرکتها
لیاقت ما همین پرایده این جوری پیش بره همین هم برامون میشه آرزو
آخه چقدر ما بیچاره ایم
1397/5/5
با سلام خدمت همه دوستان
درواقع عزیزان مشکل از چین نیست، مشکل از بی کفایتی و فسادی هست که در کشوز موج میزنه و باعث شده پول کشور بی ارزش بشه و قدرت خرید خردم به طور شدیدی کاهش یافته
من تعصبی روی هیچ کشور و ... ندارم ولی میدونم کشور چین سیاست هاش بر اساس سفره مردمش هست و داره کاری میکنه تا مردمش در رفاه باشه
جهان در حال تغییره
به امید اینکه روزی سیاست های مملکت ما هم تغییر کنه