موضوعات داغ

تویوتا در برابر ترامپ؛ احتمال کوچ پر فروش ترین کراس اوور بازار از آمریکا

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا اعلام کرده است در صورتی که دونالد ترامپ صحبت هایش را در خصوص افزایش تعرفه‌ی خودرو عملی کند فروش برخی مدل هایش در خاک آمریکا را متوقف خواهد کرد.
به گفته جیم لنتز، مدیر اجرایی تویوتا در آمریکای شمالی این خودروساز در حال بررسی تاثیرات افزایش تعرفه ها روی هر یک از مدل های خود است.
به گفته وی در صورتی که تعرفه ها 10 تا 25 درصد افزایش پیدا کند در این صورت ممکن است فروش برخی خودروها متوقف شده و قیمت برخی مدل ها نیز افزایش پیدا کند و به این ترتیب مشتریان شانس کمتری برای مالکیت یک تویوتا خواهند داشت.
در حالی که بسیاری از محصولات تویوتا در خاک آمریکا تولید می شوند و این خودروساز در حال تکمیل یازدهمین کارخانه خود در آمریکا است اما همچنان صادرات تویوتا به آمریکا بخش بزرگی از فروش این شرکت را تشکیل می دهد، برای مثال نیمی از 2.4 میلیون خودروی فروخته شده در سال گذشته در بازار این کشور از نقاط دیگر دنیا به آمریکا صادر شده بودند.
پر فروش ترین محصول تویوتا در آمریکا در حال حاضر مدل راو4 است که این خودرو از کشورهای چین و کانادا به آمریکا صادر می شود. همچنین کانادا 95 درصد لکسوس RX های بازار آمریکا را تامین می کند.
در بین مدل هایی هم که در خاک آمریکا تولید می شوند مدل کمری بیشتری تعداد را دارد و سال گذشته 387 هزار دستگاه از این خودرو در آمریکا به فروش رفت که 90 درصد آنها در ایالت کنتاکی به تولید رسیده بودند.
البته لنتز گفته است که ممکن است تویوتا اقدام به تولید مدل های بیشتری در خاک آمریکا نیز کند و البته هزینه تولید در این کشور بالاتر از سایر نقاط دنیا است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد