موضوعات داغ

پژو ۳۰۱ در آستانه تولید

عکس مطلب اول
دنیای اقتصاد : در شرایطی که گروه خودروسازی پژوسیتروئن اعلام کرده ایران را به دلیل خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها ترک خواهد کرد، خبر می‌رسد ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) تولید پژو ۳۰۱ را به‌زودی کلید خواهد زد.
با خروج آمریکا از برجام، پژوسیتروئن اولین شرکتی بود که اعلام کرد فعالیت‌هایش را در خودروسازی ایران متوقف می‌کند، آن هم در شرایطی که پژو با ایران‌خودرو قرارداد همکاری مشترک منعقد کرده و سیتروئن نیز با سایپا.کمتر از دو هفته دیگر، فاز اول بازگشت تحریم‌ها با محوریت صنعت خودرو کلید خواهد خورد و از همین رو بیشتر شرکت‌های خودروساز خارجی حاضر در کشور، برای در امان ماندن از جرایم مادی و معنوی آمریکایی‌ها، اعلام خروج کرده‌اند. در این بین، پژو که بلافاصله پس از توافق هسته‌ای و برجام، قرارداد همکاری مشترک با ایران‌خودرو را امضا کرد، در خروج پیش‌قدم شده است، با این حال طبق شنیده‌ها، یکی از محصولات این شرکت به نام پژو ۳۰۱ در کشور به تولید خواهد رسید.

طبق قرارداد ایران‌خودرو و پژو، سه محصول شامل ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ باید در ایران به تولید برسند، که در این بین، پژو ۲۰۰۸ در حال حاضر میهمان خطوط تولید آبی‌های جاده مخصوص است. بنابر برنامه‌ریزی انجام شده، پژو ۳۰۱ دومین محصولی است که باید مطابق با قرارداد در ایران‌خودرو به تولید برسد، با این حال اعلام خروج پژو، این ماجرا را با اما و اگرهای زیادی مواجه کرد. حالا اما خبر می‌رسد که تولید پژو ۳۰۱ در دستورکار قرار گرفته است، حتی اگر پژو از ایران خارج شود.ایران‌خودرویی‌ها پیش‌تر اعلام کرده بودند پژو ۳۰۱ با داخلی‌سازی اولیه ۶۰ درصدی تولید خواهد شد، حال اینکه ۴۰ درصد باقی‌مانده از کجا تامین می‌شود، فعلا چندان مشخص نیست. البته گفته می‌شود ایران‌خودرو قصد دارد از موتور TU۵ برای تولید پژو ۳۰۱ استفاده کند، موتوری که در حال حاضر روی محصولات فعلی پژو در ایران سوار است.هرچه هست، ظاهرا با توجه به فرصت سه ماهه‌ای که تا اجرای فاز دوم تحریم‌ها باقی‌مانده، ایران‌خودرو و پژو قصد دارند تا حد امکان از این فرصت نیز استفاده و شرایط را برای تولید مدل ۳۰۱ فراهم بیاورند.

نظرات کاربران

12 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/6
چه مسخره!!!
اینا اینقدر زرنگن چرا ال 90 رو بعد از یازده سال تولید 60% داخلی سازی نکردن!!!؟
1397/5/7
با قاتل جدیدتون آشنا شید!
1397/5/6
از همون موتور tu5 موجود در کشور یا موتور بهینه شده آن که معروف به ec5 هست و 115 اسب داره؟ کدوم؟
1397/5/6
خوش به حال اونایی که مدل وارداتی این ماشین رو خریدن.
1397/5/6
اونم اون موقع مدل سال 2016 با اون ابشن ها و قیمت 95همچین تحفه ای هم نبود
1397/5/6
آخه ایرانخودرو دیوانه موتور Ec5 فرانسوی برای این ماشین بوده تو ورمیداری TU5 ایرانیزه که روی ۲۰۶ جونش در میره راه بره میزاری رو ۳۰۱؟ اصلا فرض کنیم گذاشتی، گیربکس AL4 میخوای بذاری؟ فیس جدید میخوای تولید کنی؟! غلط میکنی. تو فعلا ۲۰۰۸ هاتو تحویل بده تولید ۳۰۱ پیشکش! احتمالا قطعات غیر ایرانیشو از دانگ فنگ بگیره. امیدوارم برخلاف ۲۰۰۸، شاهد کیفیت های فاجعه بار در ۳۰۱ نباشیم.
1397/5/6
اصلا ذره ای شک نکن که موتور tu5 و گیربکس al4 میشه. ملت هم بخاطر ظاهر متفاوت و بهتر میخرن با 20-30 تومن بیشتر از sd. من که اصلا بهش فکر نمیکنم. باز رهام بهتره، چون موتور و گیربکس برلیانس هست و بیشک این موتور بهتر از tu5 هست. گیربکس هم گویا هیوندا پاورتک. اما قطعات و کیفیتشون معلوم نیست...
خودم اگه برلیانس b50 نسل جدیدش بیاد و زیر90 باشه بهش فکر میکنم. برادرم b30داره و کاملا راضیه.
1397/5/6
تولید کنند که بعد با چه قیمتی بفروشند 200 میلیون !؟ والا اینا هر چی تولید می کنند به جای اینکه ارزون بشه هم گرون میشه هم کیفیتش میاد پایین ! یکی نیست بگه آخه چرا انقدر دست و پا میزنید!؟ مردم دیگه نمیخوانتون، حناتون دیگه رنگی نداره ! نمیخوایم خودرو تولید کنید اصلا !
یه زمانی بود با 3 سال کار میتونستی یه زانتیا بخری که زمان خودش ماشین خفنی حساب میشد، درآمد مردم به خریدش میرسید اما الان چی !؟ با درآمد کارمندی و کارگری میشه یه ماشین در حد زانیتا خرید !؟ خفن ترین ماشینی که الان یه کارمند میتونه سوار بشه تیبا است ! اصلا تیبا مثلا با زانتیا و ماکسیما قابل مقایسه هست!؟ نمیگم اونام زمان خودش خیلی ارزون بود ولی با پس انداز و وام میشد خرید ولی الان چی !؟ درآمد مردم به نسبت، همون درآمده شش هفت سال پیشه، ولی ماشینه قیمتش شده 100 میلیون !
1397/5/6
کجا تولید خواهد شد؟؟ بابا تمام کارخونه هایی که برای پژو داخل ایران قطعه می زدند الان تمام پروژه هاشون متوقف شده! صندلی اولین قطعه ای بود که قرار بود داخلی سازی بشه که بعد از فرمایشات ترامپ اون پروژه برای تمامی خودرو های پژو 2008، 208 و 301 فعلاً متوقف شده و 1 ماه هست که اصلاً پیشرفت نداشته،

به همین دلیل اگر هم 301 وارد بازار بشه قطعاً کاملاً وارداتی خواهد بود و به تعداد محدود.
امضا، یک قطعه ساز بدبخت
1397/5/6
جالبه ایران خودرو الان ماشین های از رده خارج تولید داخل و چینی خودش رو با پیش فروش و بدون قیمت قطعی و تحویل سال 98 میفروشه ولی از اون طرف تو وسط تحریم ها مدعی تولید 301 هست !!!! هنوز 2008 های دوران برجام تحویل نشده و میخواد ماشین جدید بزنه !!!! خدایا خودت کمک کن به ما از دست اینا !!!!
1397/5/6
حالا به ضرب المثل خر همون خره،فقط پالونش عوض شده ایمان بیارید...
1397/5/7
خیلی خوش بین باشیم فرض کنیم این تولید شد.
شرایط فروش مزدا3 رو به یاد داشته باشید.
اینم شرایط فروش میذاره احتمالا ساعت 3صبح بعد تو 30 ثانیه تکمیل میشه!
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را...