موضوعات داغ

واردکنندگان خودرو با ارز دولتی، زیر ذره بین وزارت صنعت

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
وزیر صنعت، معدن و تجارت خواهان آن شده که وارد کنندگانی که ارز 4200 تومانی برای واردات خودرو دریافت کرده اند، خودروها را با نرخ این ارز عرضه نمایند و اگر محصولات خود را با قیمت حاشیه بازار فروخته اند، باید مابه التفاوت را به خزانه دولت واریز نمایند.
حمایت در گذشته و انتقاد در زمان حال
چندین ماه پیش دولت تصمیم گرفت که به تمام کالاهای وارداتی ارز 4200 تومانی اختصاص دهد و همه از موافقان این تصمیم در آن زمان بودند. اکنون و پس از گذشت زمانی، به این تصمیم انتقاد می شود و وزیر صنعت نیز اکنون اعتقاد دارد بهتر بود ارز با نرخ دیگری به واردات خودرو اختصاص می یافت. او دلیل اختصاص ارز 4200 تومانی به تمام کالاهای وارداتی را اطمینان بخشی به جامعه در خصوص عدم نگرانی از کمبود ارز و واردات محصولات عنوان کرد.
چرا لیست متخلفان واردات خودرو با تاخیر منتشر شد؟
وزیر صنعت در پاسخ به این سوال گفت که تخلف صورت گرفته در این زمینه، در بدنه دولت صورت گرفته و تعدادی از کارمندان در این زمینه دخیل بودند. ما این تخلف را در بدنه دولت شناسایی کردیم و با گزارش به مراجع مسئول، از گسترش تخلف جلوگیری به عمل آوردیم و سپس با اعمال تغییراتی در سامانه ثبت سفارش، آن را اصلاح کردیم تا شانس بروز چنین تخلف هایی کاهش یابد.
وی ادامه داد که در دی ماه آی پی های متخلف اعلام شدند، اما طریقه ورود آن ها به سیستم و کسانی که با این آی پی ها در تماس بودند مشخص نبود. به همین دلیل انتشار لیست دچار چندین ماه تاخیر شد تا با شناسایی کامل عوامل و بررسی کامل ابعاد ماجرا، تمامی مسائل روشن شده و سپس اعلام شود.
آیا برخوردی با خودروهای ثبت سفارش غیر قانونی که وارد بازار شده اند صورت می گیرد؟
در حال حاضر تعدادی از خودروهایی که با ثبت سفارش غیر قانونی از گمرک ترخیص شده اند در بازار حضور دارند. وزیر صنعت شناسایی آن ها را کار ساده ای می داند چرا که مشخصات آن ها ثبت شده و وجود دارد، اما در مورد شرایط برخورد، مسئولیت تصمیم گیری بر عهده قوه قضاییه است و این دستگاه تصمیم می گیرد که با این خودروها چه کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت هایش اعلام کرد: ۶۴۸۱ دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی ثبت سفارش و وارد شده اند که از این تعداد ۴۵۴۷ دستگاه در گمرک باقی مانده و ۱۹۳۴ دستگاه ترخیص شده است. در رابطه با خودروهای ترخیص شده دستگاه قضایی حتما رسیدگی کرده و مابه ‌التفاوت را اخذ خواهد کرد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/22
دیگه اون که میخواست ببره برد، خسته نباشید ! نوش دارو بعد از مرگ سهراب !!!