موضوعات داغ

توقف ترخیص خودروهای ثبت‌سفارش‌شده

عکس مطلب اول
ایرنا : گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات سراسر کشور ضمن دستور متوقف کردن ترخیص ۲۵۸ خودرو ثبت‌سفارش شده، اظهارنامه آن را ابطال و اعلام کرد تا اطلاع بعدی از بازگرداندن آنها به خارج خودداری شود.
این اقدام در پی نامه «مصطفی عباسی» بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۲۸ تهران به گمرک صورت گرفت که در آن، مشخصات ۲۵۸ ردیف شماره ثبت‌سفارش خودرو مربوط به شرکت‌ها و افراد متخلف اعلام شد.در این نامه همچنین خواسته شده از ترخیص این خودروها جلوگیری شود.براساس این نامه، گمرک باید نسبت به اعلام، اظهار شدن یا نشدن هر ثبت‌سفارش، ترخیص یا عدم ترخیص خودروها بعد از صدور پروانه، وجود یا عدم وجود خودروهای موضوع هر ثبت‌سفارش در گمرکات، اظهارنظر و نتیجه را در مدت پنج روز به دادسرا اعلام کند. «علی معقولی» مدیرکل واردات و امور مناطق آزاد ویژه اقتصادی نیز به‌دنبال این نامه، در بخشنامه‌ای به گمرکات سراسر کشور، دستور داد تا اطلاع ثانوی از ترخیص خودروهای موضوع ثبت‌سفارش اعلام شده یا ابطال اظهارنامه‌های مربوطه و همچنین بازگرداندن آنها به خارج از کشور خودداری شود.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/25
ن خودشون میدونن چ غلطی دارن میکنن نه ملت تکلیفشون رو میدونن
1397/5/26
ایناکه قرار نبود مجوز بدن چرا تو سایت وزارتخونه ثبت سفارش خودرو براشون تایید کردن؟::!!)؟؟الان دزدی در روز روشن اتفاق افتاده
1397/5/28
خیلی جالبه واقعا ! دستور به عدم ترخیص دادن اما دستور به بازگرداندنشون داده نشده و در مقابل دستور داده شده که خودروها حتی بازگردانی هم نشن و همونجا تو گمرک بمونند !!! شما اگه میخوای عدالتو برقرار کنی اگه راست میگی دستور بده اونایی که وارد کردند رو برگردونند و ضرر واردکننده ها رو پرداخت کن ! وگرنه این نوع دستور دادن جز شک و شبه هیچ چیزی باقی نمیزاره !!!