موضوعات داغ

یک پیشنهاد عجیب: گران کردن بنزین برای کاهش تلفات جاده‌ای

عکس مطلب اول
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه اگر دولت نمی‌تواند بودجه ۲۸۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای برنامه‌های کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای را تامین کند،‌ نباید انتظار تحقق سیاست‌های وزارت راه برای جلوگیری از افزایش کشته‌های تصادفات را داشته باشد،‌ گفت: پیشنهاد ما این است که دولت اعتبارات لازم را از محل افزایش نرخ بنزین تامین کند.
به نقل از ایلنا، مهرداد تقی زاده با اشاره به تهیه نقشه راه برای کاهش تعداد تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای، اظهار داشت: پیش بینی توقف روند نزولی تعداد کشته‌های ناشی از سوانح جاده‌ای وجود داشت اما سال گذشته و امسال شاهد افزایش تعداد تلفات بوده‌ایم به طوری که سال گذشته 1.5 درصد و امسال تا کنون 5 درصد نسبت به مدت مشابه دوره‌های قبل به میزان تعداد کشته‌ها اضافه شده است.
وی افزود: برای کاهش تعداد تلفات سوانح جاده‌ای از 16 هزار کشته به 9 هزار کشته در 10 سال،‌ برنامه‌هایی تدوین کرده‌ایم که تحقق آن به اعتبارات 280 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از انجام مطالعاتی مبنی بر اینکه خودروهای تولید داخل چه سهمی در بروز سوانح جاده‌ای دارند، اظهار داشت: تا یک ماه آینده نتایج مطالعات اعلام می‌شود.
تقی زاده در پاسخ به این سوال که چه ابزاری در اختیار دارید تا خودرو سازان را ملزم به ارتقای کیفیت محصولات خود کنند، ادامه داد: مدیر امور خودرویی وزارت صنعت در کمیسیون ایمنی راه‌ها حضور دارد و از سازمان‌های دیگر هم نمایندگانی حضور دارند و در صورت تصویب موضوعی دراین کمیسیون،‌ تمام دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.
وی افزود: چنانکه اخیرا در این کمیسیون افزایش تعداد استانداردهای تولید خودرو را افزایش دادیم و به تصویب رساندیم که استانداردهای خودرو باید به 85 مورد برسد که در حال حاضر هم رعایت این استانداردها در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا محل تامین 280 هزار میلیارد تومان برای کاهش تعداد تلفات جاده‌ای تعیین شده است،‌ گفت: دولت باید محل تامین این بودجه را پیش بینی کند.
وی ادامه داد: البته پیشنهاد ما برای تامین منابع مورد نظر از محل افزایش قیمت بنزین است.
تقی زاده تاکید کرد: اگر دولت نتوانست 280 هزار میلیارد تومان را تامین کند از ما انتظار کاهش تعداد تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای را نداشته باشد.

نظرات کاربران

26 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1397/5/27
یعنی اوج تفکر مسئول های ما شد اینا واقعا حال کردم عوض این که این گاری سازی هارو تعطیل کنن باز دارن پدر ملت رو درمیارن
1397/5/27
یعنی در شگفتم از این همه هوش و خلاقیت...!!!
1397/5/27
وای خدای من دزدی تو روز روشن،چقدر پررو شدن،آقا یکی جلو این مسولین رو بگیره،خدایی رد دادن!!!آقا مشکل جای دیگست چه ربطی به بنزین داره،احتمالاً جیبش خالی شده نشسته طرح داده،خدا به دادمون برسه با این نوابغمون...
1397/5/27
آقا شما رو اون صندلی نشستی که مدیریت کنی وگرنه پیشنهاد افزایش قیمت رو که بچه 5 ساله هم میتونه بده.همش تو ی چیز گیر میکنید میگید گرون کنیم.اول گفتید هوا آلودست قیمت بردید بالا بعد گفتید ترافیک خیلی زیاده بازم قیمت بردید بالا الانم واسه کاهش تلفات میگید قیمت ببریم بالا ؟!!
اگه این مدیریت هستش بگیر بشین خونت من به جات مدیریت کنم
1397/5/27
ای کاش مسئولین این مملکت یکم شعور داشتن
1397/5/27
نمیدونن چطوری بنزین گران کنند هر دفعه یه چیزی بامبول میکنن
1397/5/27
فقط اگر خودتم ماشین شخصی داشتی یا با آن کار میکردی بازم می خواهم ببینم همین حرف را میزدی😠
1397/5/27
پیشنهاد درست اينه که جهت جلوگیری از حوادث جاده ای واردات خودروهای روز با قیمت منطقی بدست مردم برسه..وگرنه از دید ایشان راه های ديگه ای هم ميتونه باشه مثلا با گرانتر کردن نجومی قیمت نان و لوازم خوراکی، رانندگان را رو بقدری گرسنه تشنه کنیم که اصلا نتونن ماشین سوار نشن و تصادفات خودبخود کم بشه!!
1397/5/27
كشور ملتهب ترين دروان خودش و داره مي گذرونه!!! خيلي دلشون مي خواد و جرات گرون كردن بنزين و ندارن
1397/5/27
خاک به سرتون-اینطوری مملکتو اداره میکنین ها-معلومه چطوری تصمیم میگیرین
1397/5/27
خاک به سرتون-اینطوری مملکتو اداره میکنین ها-معلومه چطوری تصمیم میگیرین
1397/5/27
دوستان چه فحشی پیشنهاد میکنید؟
1397/5/27
وقتی یه عده پیر بی منطق بشن معاون وزیر همین میشه دیگه!
1397/5/27
یعنی واقعا خیلی پررو هستند برای کاهش تلفات جاده ای قیمت بنزین رو افزایش بدن! با گران کردن بنزین جز اینکه پول بیشتری به جیب می زنید هیچ تاثیری در کاهش تلفات جاده ای نخواهد داشت اگر واقعا قصد دارید کاری برای کاهش تلفات کنید ایمنی خودروها رو افزایش دهید و خودروها رو بفرستید موسسات معتبری مثل یورو انکپ!
1397/5/27
من منیدونم اینارو از کجا پیدا میکنند میارند به خدا اگه سواد اصلیش به دیپلم برسه حاضرم قسم بخورم حروف الفبای فارسی رو به ترتیب نمیتونه بگه
1397/5/27
مملکت دست کسانی مثل شما اداره می شود که حال و روزش این است!!
1397/5/27
اگه خیلی دلت می خواد تصادف کم بشه ماشین های زیر 50 میلیونو بردار بقیه ماشینا رو بذار تو قیمت های کمتر .همین پراید بدنه اش اگه از پلاستیک بود ایمنیش بهتر بود خوب باید اینارو برداری دیگه . دلا مصب !!پراید 25 ساله داره ادم قربونی سایپا میکنه بست نیس؟؟
1397/5/27
ما دیگه خیلی وقته از هیچ کدومتون انتظاری نداریم
1397/5/27
چون قافیه تنگ آید شاعر ب جفنگ آید!
1397/5/27
خدایا... خدایا... خدایااااااااااااااااااااااااااااااا
1397/5/27
به نظرم به جای بالا بردن قیمت بنزین قیمت ماشینها رو پایین بیارید تا مردم ماشین ایمن سوار بشن و تلفات بیاد پایین !!!
البته که نقص ایمنی جاده ها بسیاربالاست و اصلاح و بهسازی نقاط خطر نیاز به بودجه کلان دارد.
1397/5/28
بیشرف ها فقط دنبال خالی کردن جیب ملتن،دیگه نمیدونن تو جیبمون چیزی باقی نمونده
1397/5/28
یک کلام از مادر عروس.نابغه کی بودی تو
1397/5/28
یعنی چی باید بگی این حرف مفت زن ها به جای حل مسئله و رسیدگی به مشکلات مردم و بر طرف کردن مشکل مردم .

بلدن بشین پشت کولر گازی و حقوق 20 تا 100 میلیونی بگیرن بیان مثل یک بچه 3 ساله حرف رایگان بزنن که نشون دهنده این هستش که مسئولین به فکر مردم نیستند و فقط حقوق نجومی خودشون بگیرن.

امیدوارم صنعت خودروسازی نابود بشه .
1397/5/28
آره دیگه پول اینم با گرون کردن بنزین از جیب مردم در بیارین ! از اونور شهرداری میگه من انقدر میلیارد تومن طلب دارم پس مالیات شهری میگیرم که از جیب مردم دربیارم، از اونطرف راه و شهرسازی میگه من ندارم پس قیمت عوارض های جاده ای رو در عوض خدمات هیچی گرون می کنم، از طرف دیگه هم قیمت دوا و دارو و پوشک و شیر خشک بچه و گوشت و مرغ و کره و پنیر و هزار کوفت و زهر مار دیگه رفته بالا که باید پرداخت بشه و همه از جیب مردم باید پرداخت بشه اونم با حقوق کارمندی !!! البته این ها که مهم نیست، مهم اینه که شما از زیر بار مسئولیت خارج بشی، مهم اینه !
1397/5/30
و لیاقت مردمی که ارزشی برای خودشون قائل نیستن همینه و هرچی سرشون بیاد حقشونه